- iPhone topik
- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- HMD Fusion - öltöztetnéd megint
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Redmi Buds 5 és Buds 5 Pro - feláron vagy féláron?
Új hozzászólás Aktív témák
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
Igen. Van egy folt a hátsó csomagtartón és egy jobb hátul fent. De ezek az elemek is sérülhetnek kavicstól. Nálam a Mazdának a tetején is van kavicsfelverődés.
Savnál a felső lakkréteg fizikálisan is sérül. Itt semmi ilyen nyom nincs. Olyan, mintha a színt adó alsó lakk sérült volna meg, a felette lévő színtelen védőréteg alatt.
Köszi az ötletet, támegyek a másik topicba!Akárhogy is legyen, az tuti, hogy próbálták eltűntetni valami módon.
-
WiZARD
addikt
válasz
aleister #2090 üzenetére
Ahogy látom ez közel se csak motoháztető, hanem csomagtérajtó, meg sárvédő is. Ott meg azért ritka a kőfelverődés. Kis hibák javításához ezek túl nagy foltok, ugyanakkor képről úgy tűnik mintha szépen egybe lenne polírozva (ha ténylegesen utólagos javítás).
Szakértelem nélkül, így képekről inkább tippelnék valamire ami külső hatásként érte a fényezést, és "megmarta" (madárkaki, stb)
Kérdezz rá az autóápolás topicban szerintem, hátha van valami jobb tipp. -
aleister
veterán
No ahogy lentebb jeleztem, lenne egy kérdésem Tesla fényezés témában. Azt tudtam, hogy a Tesla elég gyenge ezen a téren. Jó vékonyan méri a lakkot...
A konkrét esetem, hogy valamivel több, mint 3 hete vettem ugye az M3-at. Rétegvastagság mérővel ellenőrizve 90-170 nm között volt rajta a fényezés, kivéve a hátsó lököst, ott egy helyen 900-at mértünk.Ezzel még nem is lenne baj, hisz azért van, hogy az tőrjön ne az autó.
A gond az, hogy az első mosásnál fura foltok jelentek meg -főként- a motorháztetőn. Elvittem egy ismert fényezőhöz, aki szerint kavicsfelverődések lettek rajta szakszerűtlenül javítva. Levegő juthatott a lakkréteg alá, am első körben csak esztétikai probléma, de a jövőben az adott elem korrozióját is okozhatja.
Mivel sem a hirdetésben nem szerepelt, hogy fényezéshibás az autó, sem kétszeri szemrevételezésnél nem volt látható semmi rendellenes, és egyértelműen megpróbálta valaki elkendőzni a dolgot, ezért véleményem szerint ez kimeríti a rejtett hiba fogalmát, tehát érvényes rá a kellékszavatosság.
Jeleztem emailben a kereskedőnek, de még nem válaszolt rá.Ti láttatok már hasonlót?
-
stickrs
senior tag
válasz
Kukipapa_rr #2087 üzenetére
Semilyen szerintem. Mondjuk én is ideges lennék ha jövöre pl elérem a 192k-t ameddig garis az akku, és 195nél meg behalna...
-
Kukipapa_rr
tag
válasz
CsodaPOK #2078 üzenetére
Milyen szerviz előzte volna meg az akkuhibát?
Ez a jóember mindent megadott a kocsijának, aztán 4 évesen motorcsere, gari lejárt:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/09/10/a_negymillios_csattanas/
(Reálértéken: a 36M-ért vett kocsijára adtak 7M-s javítási ajánlatot.)
Együttérzek a delikvenssel, de nekem nagyon úgy tűnik, abszolút a polc aljáról választott, és pechje volt.
-
h1mpi
félisten
Ja azt olvastam én is, hát ez van, aki használt dolgot vesz gari nélkül az pörget egyet a szerencse kerékkel. Nem ekkora összeg, de az elektromos rollerem akkuja tünkre ment 3 hónappal a vásárlás után (nem volt gari) és 430 000 Ft volt az új akku, igaz nagyobbat rakattam bele minőségibb cellákból. Ez van, vállaltam a kockázatot és meg is szívtam.
-
válasz
aleister #2081 üzenetére
Biztosan nem egyszerű egy válás kettő gyerekkel, pláne mikor ki vagy téve minden szenny magazinnak közszereplő miatt. Sajnos a döntés az döntés ha rossz akkor is meg hoztad. Nem nem segít rajta egy nevetős fej se, de a mögöttes információt nem teszik hozzá mások, miért is kellene. Puszta tények alapján saját hibájába esett bele és hisztizik miatta.
-
aleister
veterán
Olvastam. Kommenteltem is hozzá.
Sajnálom a srácot, de leírtam neki, hogy annó miért csinálta rosszul, amit azzal magyarázott, hogy voltak magánéleti problémái.Amin én személy szerint kiakadtam, hogy mennyi röhögős szmájlit kapott. Oké, maga a poszt konklúziója hülyeség. Nem kell félni a használt autótól, ha az ember körültekintéssel vásárol. De szerencsétlen mégis ott áll egy több milliós kiadás előtt. Lehet, hogy az utolsó, amire szüksége van, hogy kiröhögjék.
Most 3 hét használat után én is belefutottam egy igen fura kellékszavatossági dologba, pedig én eléggé körbejártam a dolgokat. Majd leírom, ha kicsit több időm lesz, hátha van valami tanácsotok. -
-
Röviden tömören, nem garis SR 19x ezernél fel évvel vásárlás után akku hiba (160 ezerig van ott akku garancia), amit a Tesla ugye cserével javít nem garanciába, 2,7 vagy 4M Ft felújított, vagy új akku. Vélhetően olcsóbban más meg tudja csinálni gari nélkül persze, vagy javította volna ha nem lett volna egy kirohanás ennek a közzététele (piros halálfejes ne vegyél nem garanciális Teslát), ami közben ezeket a szakikat elriasztotta magától.
-
CsodaPOK
senior tag
Ha ugyanarra az esetre gondolunk, akkor
1. Ami el tud romlani, az el is fog romlani.
2. Igen, az elektromos autó is el tud romlani.
3. Ha lejárt garanciájú autót vesz valaki, akkor bármilyen meglepő, a költségeket ő kell viselje.Szvsz amikor
- egy benzines/dízel autónál egy átlag éves kötelező szerviz már több százezer forint,
- egy vezérlés csere mindenestül karcolja a milliót,
- egy váltó felújítás több millós tétel,
- egy motorcsere (ahol még csak nem is az egész motor cserélik mindenestül, hanem csak a blokkot vagy annak részeit) szintén sok milliós tétel
akkor nem kell meglepődni, hogy ha egy márkaszerviz akku cserére millós ajánlatot ad.Szerintem a jövőben nagyon sok hasonló "meglepetés" fog érni sok embert. Minél inkább kezdenek megjelenni a gari nélküli, már 7 vagy kevesebb millióért elérhető autók, annál több ilyen eset lesz. És ezen az nagyon nem fog segíteni, hogy a "nincs előírt kötelező szerviz a Tesla-nál" mondatot nagyon sokan úgy fordítják le, hogy a Tesla-kat (azaz az elektromos autókat) nem kell sose szervizelni és azon kívül, hogy megveszi, egy forintot se kell költeni rá.
-
Mit szóltok az SR+ os akku “balhéhoz”?- jó kis port generált
-
mazsi
senior tag
Pont fordítva. Mindenhol a sebességet tábla szabályozza - eltérésnél a feloldó tábláig tart a hatály.
Nálunk és még talán három országban a kereszteződés megszünteti a sebességkorlátozás érvényességét. (És másik két dolgot, de ezt most hagyjuk) Ezért van nálunk minden sarkon újabb sebesség tábla, ha ez szükséges. Az egyszeri paraszt pedig a jogsi megszerzése előtt megtanulta hogy úgy fordul bármilyen irányból a másik útra, hogy megnézi a sarkon elhelyezett táblákat. Így tud megengedett sebességgel haladni, szabályosan parkolni. Ha nem így tenne, néha fizet a sebességtúllépésért, illetve sokat sétál minden parkolás után. Esetleg a véletlenre bízza ezeket.
A Tesla pedig tud a hibáról, csak van még párszáz megoldandó feladat a mi kis problémánk előtt. Ahogy elhagyod az országhatárt, sokkal ügyesebb lesz az autód. Sőt 2017-ben Nevadában láthatóan jobban működött a dolog nekem, mint itthon bármilyen tesztelt autóval a mai napig - de ez már egy másik téma a jogászoknak. -
WiZARD
addikt
Azért ennél jóval bonyolultabb helyzeteket is megold az FSD, mint hogy felismerje a kereszteződést (és így feloldja a korlátozást). Szóval ha akarják akkor meg lesz oldva. Sőt az is lehet, hogy már most is tudja, de ezt nem tudhatjuk amíg Európában engedélyezve sincs.
Az semmit se jelent, hogy az itt futó legacy verzió mennyire béna.
-
Madwe
nagyúr
válasz
chaosmonger #2071 üzenetére
Mindenhol rendesen kiteszik újra a megengedett sebességet. Keleteurópában ezt lespórolják ezzel a szabállyal.
azaz máhol ha 30as tábla volt s kereszteződés után visszatérnek 50re, akkor 50es táblát kitesznek. Ha maradnának 30on akkor a 30as táblát teszik ki. Nálunk a 30ast ugye kitennék, de ha 50 lenne lespórolják, mondván a kereszteződés oldotta. -
válasz
chaosmonger #2071 üzenetére
Rákerestem kifejezetten a szabályra az USA-ban, és ott nincs ilyen, nem oldja fel a kereszteződés a táblát, ezért ki vannak rakva újra kereszteződéseknél. Ritkán fordul elő, hogy nincs kint új tábla, olyankor az adott úttípusra érvényes korlátozás van érvényben (lakott terület, stb..), de általában kiteszik. Európában is sok országban működik így, szóval jogos kérdés szerintem, lehet ezzel gondja az FSD-nek.
-
chaosmonger
tag
Bocs, ezt akkor sem értem. Tehát van az úton egy 30-as korlátozó tábla. Jön egy útkereszteződés. Feloldó tábla nincs sehol. Akkor az egyenesen haladóknak kereszteződés után továbbra is 30-cal lehet menni, aki pedig jobbról kis ívben a kereszteződésből érkezett az mehet 50-el? Hiszen ő nem láthatta a táblát...Emiatt alap szerintem a kereszteződés feloldó szerepe. Ráadásul nem is csak a sebességkorlátozásnál, hanem pl. főútvonal jelzés, vagy a különböző járművekkel behajtani tilos táblákat is értelemszerűen felold a kereszteződés hiszen az útra újonnan érkező járművektől nem lehet számonkérni olyan korlátozásokat amivel nem is találkoztak.
-
mazsi
senior tag
válasz
chaosmonger #2069 üzenetére
Ez csak nálunk és pár országban van így. Kint is van a legtöbb kereszteződésben újra minden ilyen tábla nálunk. Azért szomszédos országokban érdemes megvárni a feloldó táblát, hogy ne legyen drága az utazás.
-
chaosmonger
tag
Hogy a kereszteződés feloldja a korlátozást az nem lehet kelet európai dolog, hiszen aki a kereszteződésből fordul rá az útra az nem találkozik semmilyen korlátozó táblával. Tehát vagy ki kell rakni a korlátozást újra a kereszteződés után, vagy ott nincs korlátozás, bárhol a világon. Ezt a valódi FSD-nek már ismernie kell.
-
Madwe
nagyúr
válasz
chaosmonger #2063 üzenetére
Tekintve hogy az, hogy a kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást az csak egy kelet-európai dolog, mert usában, nyugaton bizony szépen kiteszik azt a fránya táblát, ezért ezt a keleteurópai sajátosságot csak akkor fogja tudni az fsd, ha a modult erre is trainelik. Lehet már csinálják, sőt lehet már meg is vannak vele, de az is lehet ez még hosszú évek kérdése… majd ha egy valós fsd-s autót ráengednek ilyen utakra s lekezeli, majd akkor megnyugodhatunk
-
aleister
veterán
Én meg nem a Te kommentedre reagáltam.
A konkrét témát (150-190 km/h közötti haladást) fo_di kolléga írta (Björn tesztjéből kiindulva). De ez már az idő oldaláról közelíti meg az optimális haladási sebességet, ami megint más tészta.Engem elsősorban az érdekelt, hogy ha olyan helyzetbe kerülök, ahol fontos, hogy minél tovább húzzam egy töltéssel, akkor milyen sebességtartományban érdemes autózni.
Erre szintén fo_di kollégától kaptam választ (valahol 25 és 100 km/h között). Pontosan ugyan nem lehet tudni, hogy 25-50, 50-75 vagy pedig 75 és 100 km/h között fordult meg a görbe (ha tipplenem kellene 50 és 75 között), de a lent linkelt sebesség-fogyasztás grafikon a témában minden kérdésre választ ad. -
fo_di
őstag
válasz
chaosmonger #2063 üzenetére
de gondolom, a sebességhatárok alapja ugyanannak kéne, hogy legyen, hogy ne 30-cal döcögjön végig a városon, vagy 90-nel döngessen végig a lakóparkon
-
chaosmonger
tag
Az FSD teljesen más szoftverrel működik, semmi köze ahhoz a táblafelismerő rendszerhez ami alapból van a kocsiban. Ami tényleg csak egy táblafelismerő, kijelzi neked az utoljára felismert táblát. Illetve még valahogy figyelembe veszi a szerintem a GPS alapú adatokat is, amelyek nem a legfrissebbek. Semmiféle forgalmi helyzet feldolgozó nincs benne, tehát a kereszteződés feloldását sem fogja figyelembe venni.
Az FSD viszont egészen komlex helyzeteket is fel tud dolgozni, ráadásul tanulás alapú, tehát még jól is járunk vele, hogy más országok az EU-ban vállalják az úttörő szerepet.
Érdemes megnézni a videókat amiket Hollandiából raktak fel, elképesztő hogy milyen okosan megy a rengeteg biciklis között. -
válasz
aleister #2061 üzenetére
Én nem is erre reagáltam, de félre is értetted. Egyáltalán nem arról van szó, hogy DC-re mész, és elnyomod a töltést magas sebességgel, hogy aztán az autóban többet ücsöröghess a töltőn. A köztes (pl. DC) töltőre tervezés egy másik műfaj, ott ugye töltési görbére is optimalizálsz, és arra, hogy minél gyorsabban haladva minél kevesebbet ücsörögj feleslegesen. De írtam is, hogy ez a desztinációs (pl. otthoni) töltőre érkezésről szól.
A kérdésedre visszatérve: 2x22km esetén milyen hozománya lenne annak, ha nem a megengedett max sebességgel mennél? Ha van is benne autópálya, gondolom annyira kevés, hogy ebből nem fogsz érdemi összegeket megspórolni, éves szinten viszont ki tudja szummában hány órád menne a levesbe, amit hasznosabb dolgokkal is el lehetne tölteni. Ha pedig nincs benne, csak 30-90km/h-s tartomány, akkor pláne. Ha meg sok városi forgalom van benne, ott meg pláne nem is tudod kivitelezni, hiszen a forgalom ritmusa nem fogja engedni.
-
aleister
veterán
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat a témához!
Alapvetően a napi munkába járás (2x22 km) és otthoni töltés kapcsán érdekelt az optimális sebesség, így az esetemben ez a "150-180-nal megyek és az így nyert időt a gyorstöltőnél elégetem" módszer nem alternatíva. Ettől függetlenül nagyobb kiruccanásoknál természetesen észben tartom majd.
-
fo_di
őstag
egyébként érdekességként figyelem a városban, hogy milyen sebességhatárokat állít be a gép, és azt kell mondjam, hogy ebből nem tudom, hogy akarnak városon belül is használható fsd-t, mert egy katasztrófa
szegeden elég sok helyen van kisebb utcákban 30-as tábla, ha kijössz egyből, onnantól 30-on ragad a sebességhatár, akármerre is mész, mert direkt feloldó táblák nincsenek, hanem a kereszteződés oldja, amit meg nem ismer a kocsi. vagy az egyik újabb építésű lakóparkot egyik oldalról átszelve 90-es határt jelöl végig, a másik oldalról 30-ast
városon kívül jobbnak tűnik a helyzet ennél, de inkább így a sebességhatár alapú tempomat helyett a kézileg megadott értékre tettem -
Nem a Teslara értettem, de pl a BMW is játszik vele…
legalább is azzal mit ír ki, meg mikor… I3-nál 100% fölötti akku értéket irt nyáron 110e km után, télen persze nem így volt (más újabb típusnál nem tudom így van-e), igen az lfp ebben egyértelműen jobb, mint mondjuk az enyémben levő.
Összességében kár is ezen rugózni amúgy. -
WiZARD
addikt
Ez nem puffer kérdés a Teslánál. Kiírja egyértelműen azt is hogy mennyi a puffer.
Persze csak egy a BMS által mért szám, de azért nagyjából jó (legalábbis többet nem fogsz tudni kivenni), a teszt folyamán újra is kalibrálja magát.Amúgy meg ez van, csodák nincsenek, az akku degradálódik és tisztán látható, hogy az LFP kevésbé, de ezt is tudtuk eddig is.
A koreaiak játszanak a pufferrel.
-
stickrs
senior tag
-
fo_di
őstag
én azt nem értem, hogy az autópályakezelő miért nem jelzi, hogy melyik pihenőnél van töltő, ha már midnen hülyeséget ki lehet előre táblázni, ki lehetne azt is, hogy itt van töltő, akár egy kis AC vagy DC felirat is, meg hogy a következő hány km múlva található, mint a benzinkútról is
-
Nagyon sokat azért nem megyek szerencsére, de olyan 80-90e EV-s km után ki merem jelenteni, hogy egy EV-t pontosan így kell használni, ennél jobb módja szerintem nincs.
Gyakran látom, hogy 20% környékén már remeg a lábuk sokaknak még évek múlva is, pedig azt a részét is kifizették az akkunak
Persze nyilván itt most hosszú utakról van szó (azoknál is inkább a desztinációs töltőre érkezésről), nem a mindennapos kisebb távokról. Ami nem mindegy, az az, hogy az autó mennyire támogat ebben, a Tesla ezt nagyon tudja. A többit is így használtam/használom, de ott rémes, hogy folyton matekolni kell fejben, + csomó idő kell a tippelőórák, %-os kijelzés, meg a fogyasztások kiismeréséhez, mert ugye a nélkül csak vaktában találgat az ember.
-
Amúgy a Tesla nagyon jó a predikcióban, ilyet mástól még nem láttam. Már régebben is húzogattam a bajszát, de most hétvégén már teljesen rutinszerűen használtam ki. Miskolcról jöttem volna haza, 51%-on voltam (HL RWD, és onnét BP-re azért az nem valami sok energia). Azt mondta, hogy -6%-al érkezek haza (tehát nem érkezek haza), ha tartom a megengedett max tempót (130 az M3-on). Alul a navi képernyőn a trip infónál ez az érték mindig erre vonatkozik, az elterelésekről, dugókról, ha van is infója, nem számolja bele, de a domborzatot igen. Felülre (ahol a következő fordulót írja a navi) kirak ilyenkor egy warning szöveget sárga háttérrel, ebben mindig az szerepel, hogy szerinte mennyivel kellene nyomnom ahhoz adott pillanatban, hogy mégis hazaérjek X%-al (az X nem tudom mitől függ, láttam itt már mindenféle értékeket, de 3-6% között szokta mutatni).
Mivel eleve volt 4db 8km-es sávelhúzás, gondoltam nem töltök, kipróbálom. Indulásnál 116-ot javasolt, 6%-os érkezésre. Nyomtam az M30-on 130-al, mert bíztam az elterelésekben. Eleinte csökkentek a töltési %-ok, aztán ahogy jöttek az elterelések, szépen elkezdtek kúszni felfelé a számok. Először csak emelete a javasolt sebességet, aztán már az sem volt amikor a "normál" érkezési töltés elérte a 3%-ot. Végül az út felétől trafi határon menve ahol lehet, 7%-al értem haza.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem érdemes szerintem mindenféle elvi ideális sebességre játszani, egyszerűen csak nézni kell hogy mit reagál az autó, és ahhoz, meg a magadnak elvát érkezési töltéshez mérten nyomni amennyire csak lehet. Ha nem arra indulnak el a számok, amerre szeretnénk (vagy csökkennek), akkor meg nyilván nem kell nyomni.
-
madgie
titán
Azt a néhány percet akkor is összehozom, mikor megállok könnyíteni magamon, kávézni, vagy épp baleset van, dugó, akármi. Totál nem lehet kiszámítani ezt a távolságot sem az országon belül, van, hogy 2 óra 20 perc alatt érek fel az ország keleti csücskéből Pestre, máskor ugyanez három is megvan simán (és akkor sem 110-zel megyek).
És akkor arról nem is beszéltünk, milyen temérdek idő megy el a fővároson belül, főleg ha csúcs van. -
válasz
CsodaPOK #2043 üzenetére
Márkaszervíz biztos így működik, de én soha nem jártam úgy még, hogy pár napon belül nem kaptam volna segítséget igaz ez az első autóm ami garis, meg márkaszervizes… sőt mozgásképtelen kocsi esetén ha 1-2 napon belül nem volt készen olyanra sem emlékszem. Persze egyszerű autóim voltak… kvázi bárki tudta javítani. (mondjuk az is benne van, hogy 2 szerelő látta az autóimat több nem) Nem ellened szólt a hangnem.
-
Danex
addikt
Nyilván azt a "néhány" percet bárhol össze lehet hozni, inkább arra céloztam, hogy amit sok helyen elhangzik, hogy 25p egy 10-80ra az nettó érték, gyakorlatban utazáskor ez több.
Ahogy a fogyasztás is, lehet netto menetközben 24kWh a fogyasztás, de ha gyakran kell előfűteni az autót, meg télen folyamatosan megy az akksi fűtés töltés közben is akkor ez simán lehet 30-35kWh is amit valójában kifizetsz.
Ezekről szinte soha senki nem beszél, nyilván a legtöbb reviewer csak rövid időre kapja meg vagy éppen nagyon sokat megy vele / fűtött garázs miatt ezek nem jönnek elő. -
madgie
titán
Én az ország másik végéről megyek Bp-re, az a fóti kitérő nem oszt, nem szoroz egy M3 bevezetős dugóhoz képest.
Fótnál is lehet gyorsan tölteni (április 24-i fotó), ha nincsenek sokan és nem LG cellás "lusta" akku van az ember autójában(meg nyilván van ideje odáig normálisan temperálni az akkut)
-
válasz
stickrs #2041 üzenetére
Én tuti jönnék ide Halásztelekre inkább a Tea-ra, hely is szokott lenni, gyors is, árban is jobb ha jól látom. - mondjuk bevásárlási lehetőség nincs
CsodaPOK
Máshol is sokat kell várni persze, de Bécsbe pl. 22 nap, nem 2,5 hónap! Egy autónak gondja van 2-3 hónapot ki vár, pláne ha az kardinális…Ne vicceljünk már. Jah és ez még csak a kezdeti tipp, aztán vagy lesz alkatrész vagy nem.
-
kraftxld
félisten
Ez amúgy igaz, mostanában Szegeden is szinte mindig sor van, kombinálva azzal, hogy max 64kw-val megy ha mindkettő foglalt a párból. Az egyik töltő általában hibás (most a 2B), valamint pár jóképességű nem Teslás úgy szokott tölteni, hogy 2 helyet foglal.
Remélem nemsokára megnyílik a Kecskeméti SC, azzal jobb lesz a helyzet.
Szerencsére Fehérváron nincs ilyen gond -
Danex
addikt
Ehhez arra is szükség van, hogy ott legyen szinte azonnal a töltő az útvonal mellett... pl Fóton is mire körbemegy az ember az 5 körforgalmon és eljut a leghátsó csücskébe ahol a töltők is vannak lazán elmegy 6-8perc. Vissza ugyanez... így hiába megvan a töltés 25perc alatt ha 15perces kerülővel jár
plusz elég sokat panaszkodnak az emberek pest környékén, hogy gyakran nincs maximális töltési sebesség az oszlopok miatt. -
fo_di
őstag
björnnek volt egy videója, amiben azt mondta, hogy a performance-szal 150-nel menve és 10 %-ról 60-70% közé töltve ideális menni idő szempontjából (igazából a videó szerint 190 körül volt neki a sweet spot, de ciklusszámra optimálisabb a 150). ez nyilván akkor működik, ha kellően sűrű a supercharger/gyorstöltő hálózat, hogy ezt meg is tudd tenni, hogy mindig optimális töltöttségnél dugod fel tölteni
-
Lejelentettem a kormányt cserére, mert hólyagosodik, mobil szerviz, próbáltam mást hozzáfoglalni de azokat már nem engedi “csak” a Váci útra. Zörgés bent, kárpitot hátul rosszul tették vissza korábbi javítás során, futómű zörgés… bal elől… a vicc az, hogy 77 napot írt előzetesen. Annyira bosszant, ez az egész ami itt folyik… szerviz tevékenység néven.
Persze ha egy mobil szerviz van lejelentve újat nem tudok hozzátenni… most várok erre utána beontom a többit is. -
Igen a légellenállás… én I3-ból ültem át ott 110 km/h volt egy olyan pont ami alatt se fölött nem érte meg menni. Egyik mert irreálisan sokat evett 150 km/h-nál 26-27 kWh / 100km (mentem vele egy ilyen kört, 110 km-t tudott teljes töltésről 3-4%-ra merítve), másik meg nem hozott annyit mint amit töltéssel ne lehetett volna kompenzálni. Szerintem Tesla fronton is van ilyen 120-140 km/h, felette már túl van azon ahol racionálisan “jól” fogyaszt, ez performance egy HL vagy egy 18-19” gumis lehet ott is jól érzi magát még. 200 felett pedig irreális értékek jönnek, 37 kWh/100km-t is láttam már, igaz az rövid 25-30 km táv volt, ha azt vesszük így is lehet bő 150 km-t megtenni azért az nem rossz. Egyik sem itthon tesztelve persze…
-
Danex
addikt
válasz
aleister #2030 üzenetére
Fogyasztás túlnyomó része légellenállásból jön ki ahogy a fenti táblázat is mutatja. A légellenállás viszont ha jól tudom négyzetesen nő a sebességhez képest.
Ezért számít viszonylag sokat akár 10% sebességkülönbség is.
Viszont! Amennyiben van megfelelő töltési hálózat és közel az autópályához úgy idő alapján jobban megérheti gyorsabban menni nem pedig 100-as vitorlázni. -
aleister
veterán
Azért gondoltam rá, mert cOxeR kartárs írta, hogy 5-10 km/h sebességkülönbség érezhető tud lenni.
Belső égésűnél az adott modell sebességváltójának a függvényében ez ugye alap. Itt a fokozatmentes váltónál ez kevésbé játszik. A kérdés, hogy ettől függetlenül létezik valamiféle sweetspot? Vagy azonos környezeti tényezők között ez egy sima egyenes arányosság? Tudomisén... 50 km/h átlagnál 7 kWh, 100-nál meg 14?fo_di
Na pont ilyenre gondoltam. Köszi! -
fo_di
őstag
válasz
aleister #2024 üzenetére
2017-18-as adatokat találtam, szóval az érvényességük nem az igazi már, de kiindulásnak jó lesz és az első egy része talán inkább szimulált adat (képre kattintva nyílnak a linkek):
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-high-speed-range.86031/
https://www.iternio.com/post/tesla-model-3-performance-vs-rwd-consumption-real-driving-data-from-233-cars -
Kisebb/keskenyebb felni biztos többet hoz, meg amúgy egy -5-10 km/h-s tempó hoz a legtöbbet.
Gyári 18-as nem megy fel a nagy fékre, no meg amennyiért adják páran… no meg ronda is szerintem.h1mpi
Az mondjuk lehet…Igazából ha időben nyersz az ér valamit nem is az amit pénzben megfogsz szerintem. Ízlés kérdése, egy jó matricával szerintem tud jól mutatni, az eredeti az Rotiform aerodisc. [kép] [kép] [kép]
-
chaosmonger
tag
Nem volt gondom, mondjuk én nem is szoktam rajta tartani az ujjam, annál az egy alkalomnál se tudom hogy miért fogtam úgy. Nekem semmi bajom a kormánygombokkal, ha mindenképp kritizálni kellene valamit, akkor nekem a fényszóró kényelmetlen helyen van, ha váratlanul rám villant szemből egy Teslás úgy hogy én nem vettem észre akkor nem is villogni szoktam, csak inteni
Ha már fényszóró, pár hete kérdeztem itt hogy hogy működik pontosan a szürke adaptív fényszóró ikon, valószínű ez HL specifikus lehet, mert megnéztem egy haver Y-jában és ott valamilyen gombbal ezt lehet ki-be kapcsolni, nekem meg nagyon ritkán volt csak ott, aztán eltűnt.
Nos az utolsó frissítés óta nekem is ott van folyamatosan a szürke ikon, és tényleg azt csinálja, hogy ahogy este elhagyom a lakott területet automatikusan felkapcsol az adaptív fényszóró.
Furcsának találom, hogy erre nincs külön állítás, ok hogy használni szeretném az adaptív fényszórót, de én szeretném ki/be kapcsolni.
Mert másik járművet követve is simán felcsapja, értem én, hogy adaptív, de teljesen felesleges ha konvojban megyek kilométereket. Persze le tudom kapcsolni a gombbal, de ha kicsit lassabban nyomom az meg fénykürt, egy buszos előttem a múltkor azt hitte hogy levillogom... -
válasz
chaosmonger #2017 üzenetére
Nem kell ehhez megfigyelés, a HL kiemelkedően híresen elcseszett kezelőelemei a haptic feedbackes touch szenzorok a kormányon
Meg hát ahogy írtam is, ~1.5 év alatt soha nem nyomtam meg véletlenül, szóval ez az úthiba/köhögés dolog nem valós.
Neked volt ebből bármilyen gondod amúgy előtte? Elvileg nem a véletlen megnyomás a baj, hanem azt oldja meg, hogy nem érzékel a haptic feedback, ha a lenyomás előtt rajta volt az ujjad. Ilyet én soha nem tapasztaltam. Persze ettől még lehetett ilyen tömeges probléma, ahogy a Teslat ismerem, talán lehet jobb, meg rosszabb szenzor is batchenként
Amúgy sajnos rengeteg autóban van ez a szar, ugye a gyártók most kezdenek belőle kihátrálni (bár a kormány esetén még nincs akkora pálfordulás), de egyik sem csinál ilyet.
-
chaosmonger
tag
Egyszer nekem is jött már ez hónapokkal ezelőtt, szóval ott van ez már egy ideje, legfeljebb az érzékenységén állíthattak. Azt mondjuk nem értem, hogy gondolhatja ezt bugnak bárki, figyelmeztetett valamire amit tényleg csináltam.
Az igaz hogy nyomni kell a gombot, de ha megfigyeled nem mozdul el semmi, tehát csak a nyomás erősségét figyeli, azért nem jó ha rajta van az ujj, mert úthibák esetén, vagy ha köhögsz egyet már rá is szoríthatsz kicsit. -
Kis HL érdekesség: rettentően idegesítő funkció került be az új sw-be.... Lehet, hogy rossz szokás, de rendszeresen pihentetem a hüvelykujjam a kormány touch érzékelős részén. Ez ugye haptic feedbackes cucc, szóval nyomni is kell ahhoz, hogy történjen valami, 25k km alatt soha nem volt ebből még véletlen indexelés (HL, nem röhög!
), vagy egyéb. Most viszont a nyomorult bevág egy alertet miatta, hogy ne tartsam ott az ujjam (long touch detected blabla...) + van hozza a szokásos alert hangjelzés, mindig jól rám ijeszt.
Utánaolvasva egyelőre megy a vita mindenhol, hogy bug vagy feature, volt akinek sikerült már kormányt cseréltetni miatta, de persze nem szűnt meg a dolog
Sokak szerint volt egy olyan hibajelenség, hogy ilyen esetekben bizonyos idő után a haptic funkció nem érzékelte a tényleges lenyomást (ilyenkor fel kellett emelni az ujjat, és újra lenyomni), és vélhetően ezzel az új funkcióval "válaszoltak" a problémára. Én ez utóbbit nem tapasztaltam soha.
-
WiZARD
addikt
válasz
aleister #2009 üzenetére
1. elvileg jobb az akkunak ha csak 50-70% közt használod, mintha 10-80% közt használod. Így ha nagyon maximalizálni akarod az élettartamot, akkor talán egy hajszállal jobb a gyakoribb töltés. Nem hiszem hogy gyakorlatban nagy különbség lesz degradációban.
2. Nincs lényegi különbség akku szempontból 3 kW és 11 kW töltés között (amikor 100-200kW töltés is csak minimális hatással van rá, és a mindennapi használat közben 60-80 kW-tal töltesz vissza minden lassításnál), viszont lassabb töltésnél sokkal több lesz a veszteség. Ne korlátozd le.
3. Csak villámtöltésnél van lényegi szerepe, AC töltéshez nem melegít elő.
4. Én nem szoktam bemelegíteni, egyelőre nem látható jelentős olajfogyasztás, vagy füstölés vagy egyéb rossz jel(de az utcánkban még padlógázt se szoktam nyomni, csak a végén
)
-
stickrs
senior tag
válasz
aleister #2009 üzenetére
Én kb arra jöttem rá, hogy felesleges ezeken agyalni. Én is figyeltem sokmindenre, 80%ig töltés, se túl alacsony se túl magas(95%+) töltöttségen ne hagyjam az autót hosszabb ideig, főleg ac stb, és 4 év alatt van 18% degradációm, ismerősöm meg minden nap munkán 100ra tölti, és neki 15% hasonló korú autónál. (Szintén LR, nem lfp).
-
aleister
veterán
Akkumulátor élettartam megóvással kapcsolatban lenne pár kérdésem.
1. Mi a jobb, hogy minden nap töltöm valamennyit (a napi munkába járás csak kb 40 km oda-vissza) vagy ha kéthetente hétvégén egyetlen nagyobb menetben feltöltöm 80%-ra? Szóval sok kicsi vagy egy nagy?
2. Azt tudom, hogy a gyorstöltés nem a legjobb neki. Ez alapján kijelenthető, hogy a legjobb a legkisebb beállítható töltőáram (tán 5 vagy 6 amper)?
3. Olvastam az akksi előmelegítéséről is. Ha rádugom otthon a mobil töltőn keresztül a konnektorra, akkor kell ezzel foglalkoznom vagy ez csak gyorstöltő esetén lényeges? Illetve, ha mondjuk otthon már 3 fázison tölteném nagyobb áramerőséggel, akkor lenne ennek létjogosultsága?
4. Ha reggel elindulok, akkor kell neki hagyni valamennyi időt, amíg bemelegszik valami, vagy ha úgy tetszik nyélgázzal is indulhatok bátran állóhelyből? -
Ezt beteszem ide, úgy is sokan vagytok akik nem jártok a sima autós topikba.
-
aleister
veterán
Nekem múlt héten válaszoltak, hogy a 19-es M3-hoz nincs jelenleg készleten. 7-10 nap (vagy munkanap) mire legyártják. Rendeltem hátulra csomagtartó tálcát is.
A teslás szőnyegekről még nincs tapasztalatom, de a mazdás nagyon rendben volt. Az, hogy full méretpontos és nagyon jó anyagminőségű volt a termék egy dolog, de pl a csomagtér tálcán alapból volt a csúszásgátló bütykökön kis szilikon baz, amitől tényleg teljesen csúszásmentes lett a cumó. Annyi, hogy ha por rakódik rá hosszú hónapok alatt, akkor érdemes egy vizes ronggyal letörölni őket.
-
fo_di
őstag
végül a withcarról rendeltem egy lábtartósat, reméljük, jó is lesz. köszi a tippeket
-
Na, csináltam egy akku tesztet én is, M3 HL RWD, 15 hónapos, ~23k km. 95% lett, jó 16 órát molyolt rajta. Viszont most tértem vele haza egy kisebb észak olasz körútról, ahol 3000km-en át csak SUC-on töltöttem. Gondoltam pont jó lesz, hogy 8%-al érek haza Sormásról, mehet a teszt. Lehet hogy kicsit bekavart?
Perplexityt megkértem amúgy, hogy szedje össze a tulajdonosi véleményeket az ismertebb fórumokról, kifejezetten M3 LFP akkukra. Az alapján hozza az átlagot. -3-5% közötti beszámolók vannak az első évre, utána mindenkinél -1% évente. Találtam egy fazont, aki megszállottan méricskéli, és optimalizálja, biztosan többet foglalkozik a Tesla akkujának a babusgatásával mint a nőjével (már ha van neki), na nála 98.9%
Egyébként az olasz úton nagyon szépen teljesített, még ezzel a kis akkuval se volt macera vagy teher a dolog, és végig nyomtam neki ahogy csak lehetett. Még mindig lenyűgöz, hogy a HL RWD-vel milyen alacsony fogyasztás mellett milyen tempót lehet menni.
Viszont valahogy nem láttam új Y-t, pedig csak SUC-on töltöttem, és mindegyiken elég sokan voltak. Biztos még nem szállítottak le belőle túl sokat, összesen 1db német rendszámosat láttam. Régi Y-ból, meg M3-akból viszont rengeteg volt az utakon is.
-
válasz
chaosmonger #2003 üzenetére
Igen, az nem jó sajnos, kell neki driver, csak a Windowsban benne van. A 8Bitdo cuccokban az a király, hogy átfordítja valamilyen generic USB kontrollernek az XY kontrollert. Ezért is van több termékük, van olyan pl. ami Nintendo Switch kontrollert emulál usb-n a másik oldalán vezeték nélkül rácsatlakozó PS vagy Xbox kontrollerből. Ez amit linkeltem, egy általánosabb verzió, a Teslával jól működik.
-
válasz
chaosmonger #2001 üzenetére
Megy az Xbox kontroller simán, egy 8Bitdo adapter kell hozzá. Én kesztyűtartóba tettem egy passzív USB mini hubot, azon lóg a Sentry usb drive-ja, meg a 8Bitdo. A natív játékokhoz is használható.
-
chaosmonger
tag
Kis szines, tegnap jöttem rá, hogy lehet játszani az Xbox játékokkal a Teslán. A browserben rá kell menni a Fullscreen Tesla Browser oldalra és ott van az Xbox Cloud alkalmazás. Itt az összes megvásárolt játék és a teljes Gamepass katalógusból lehet játszani azokkal amik támogatják a felhő alapú játékot. És persze a saját accountoddal az aktuális mentésekkel.Most még jobban sajnálom, hogy Bluetooth-al nem megy az Xbox controller és kábelezni kell.
Tegnap kipróbáltam, piszok jól néznek ki a játékok ezen a képernyőn. Ráadásul tök jól ment a garázsban ahol alig van wifi.
Egyébként ezen az oldalon van még pár egyéb alkalmazás is ami alapból nincs a Teslán, pl. Geforce now is aki azt preferálja, vagy a Plex. Valami trükközés van egyébként, mert bármelyiket indítjuk bejön az az üzenet, hogy 'Biztos el akarod hagyni a Youtube-ot?' és úgy indul a program.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Xbox Series X|S
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már kevés lehet!
- Politika
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- Fellép a hamisított paszták ellen az Arctic
- Wise (ex-TransferWise)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- NAVEE N65 roller eladó
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak korrekt áron
- Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest