- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tresh
veterán
válasz
mycso #119605 üzenetére
Hamarabb max 150k nál csere. De én azt szoktam ajánlani hogy minden 4ik olaj cserénél kb 40-50 ezernél rá kell nézni különben simán lehet meglepi
Ebben az évben most tartunk a 4ik céges 1.5 dci nél amiben csere volt, ebből 2 nem időben lett eszközölve, mind kettő generálon van
hozzáteszem itt tényleg használva vannak átlag 45-60k megy bele 1 év alatt
bitpork: porlasztókkal semmi baj csak érzékenyebbek a "minőségi" nyálra és mivel sajnos sokan azt hiszik ezekbe is mehet bele a traktorból való diesel mint a régi tdik-be így hamar a seggükre lehet verni. Amúgy a porlasztóik nagy része nem újítható fel hanem csere de az se vészes
-
-
-
rbalint88
addikt
válasz
mycso #112030 üzenetére
lehetőleg másik kasztniban, ha gyorsabb kanyarételeket is tervezel. libeg az egész kasztni nyitott tetővel, csavarodik, nem tempózásra való.
gzboti: haver januárban 1500ajróért vett szinte hibátlan (minimál rozsda), KLÍMÁS MX-5 NB-t. párszáz euro különbség van ott egy ilyen és egy NA között, viszont ha el akarod adni, akkor itt többszázezres különbség van, de gondolom Erdélyben is.
-
-
Kickass
őstag
válasz
mycso #111385 üzenetére
Feltételezem láttad ki ült benne és csak emiatt mertél hozzányúlni az autójához....
Különben, ha 3 markos legényt látsz benne:
a, te is megülsz a seggeden a SAJÁT kocsidban
b, elsírtad volna itt, hogy csomagoltak össze az úriemberek az út szélén, hátha a topik népessége egy emberként kiáltja majd 'Nem baj azért kemény voltál Csoki'Van elég hivatalos szerv az országban, fölösleges az önkéntes rendőrt játszani.
-
tomcsi23
veterán
-
Coyot
őstag
válasz
mycso #111239 üzenetére
A 400k-t én is sokallom amugy, de ha azt veszed hogy csak a turbo 150k és a többi akkor derül ki mikor már szétbontották. Bármi lehet.
thomeef:
Nem tudom megmondani mi a jó döntés, de ebből nagyon jól nem lehet kijönni. Hozzáteszem amit 500k ért árulnak azok valószínüleg pont ilyenek, szóval ne legyenek hamis illúzióid.Mi a megjavítás mellett vagyunk amúgy, csak nem találtuk meg azt a Renault szakit 100km es körzeten belül aki bevállalja belátható időn belül.
-
j.bravo
addikt
válasz
mycso #111098 üzenetére
Na jó, kanyarodjunk vissza az autóvásárláshoz...
- csapjam le rbalint kezéről a keretnél kissé többe kerülő alfát?
A baj az, hogy nekem is túl van a kereten kissé. Meg hogy 2.4 JTD. Gyáva vagyok, túl erősnek tartom, meg kicsit a fogyitól is tartok, bár a spritmonitor szerint elhanyagolható a különbség az 1.9JTD-hez képest... Mondjuk az állami sarcokba nem gondoltam bele.
- vagy legyen inkább benyás Jazz? Vagy késői Leon mk1 (esetleg mk2)? Vagy Focus mk2 ? Vagy egy Punto/grande Punto?
Na jó, abbahagytam.
mit is mondtatok, mennyi km-enként kell dízelnél számolni a drága dolgokkal? Mondjuk egy alfa 156 esetén.
(kikalkulálnám hogy a tervezett 10-15k km-nél mekkora fogyasztáskülönbség kell a benyáshoz képest hogy behozza) -
-
Dorien
veterán
válasz
mycso #106405 üzenetére
Nem mondom, hogy a Berlingó rossz választás volt első autónak. Nagyon komoly szívás nem volt vele és a 8 év alatt eléggé a szívemhez nőtt. Majd kiderül, hogy a Focusra mennyit kell költeni. Egyelőre úgy tűnik, hogy minden alkatrész olcsóbb hozzá, az adója, KGFB-je is kevesebb, csak a fogyasztása több 0,5-1 literrel. Meg nagyságrenddel jobb autó.
A benzinmotor sokkal csendesebben és simábban jár, semmi sem zörög belül, a kuplungja, váltója, futóműve pedig köszönő viszonyban sincs az elődjével.
-
VegyesTamás
senior tag
válasz
mycso #104017 üzenetére
nem értem ezt hogy lehet...hol van ilyenkor az "elfogóautó" ez is azt hiszi a nidforszpídbe van... pedig rohadtul le kéne ülni az ilyen embereknek és tényleg nyomatni traffic racehez hasonló appokat vele...ugyanis én a virtuál világban szeretem ezeket mert javítja a reflexeket, és egy valamire megtanít...lehetsz te kb@tt király..csattanó a vége ha túl messzire mész.
Tsebacsi: minimum
-
szőröscica
addikt
válasz
mycso #103961 üzenetére
Laguna II fórumon mindenki csak szívott a felújított VGT-kkel, 30 ezernél többet senkinek nem ment el. Ha nálam egyszer letérdel, akkor csakis új jöhet majd szóba.
De szerencsére egyelőre a turbóm jónak tűnik. Csak ezt a rohadék alapjáraton lefulladást sikerülne már megszüntetni. Pénteken este végre lesz időm elvinni diagra, ha nincs hibajel, akkor először az EGR-t iktatom ki, utána meg porlasztókat méretek.
-
kenguru99
senior tag
válasz
mycso #102994 üzenetére
Nápoly ugyanez csak 2 sorban. A helyi ember -akitől a szállást béreltük- azt mondta, hogy nyugodtan álljunk meg csak hagyjuk üresben... Hát inkább elmentünk egy fizetős parkolóba. Nagyon sok autó összetörve, meghúzva ami nem teljesen új.
Sokkot kaptunk nápolyban. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
mycso #102934 üzenetére
az egy hengerrel tobb, amugy ugyanaz
nem varialnak ezek sokat
a 156 20v-ben az mar 175-180lo meg ~380-400Nmez 1.9 16v 150lovas motor amugy a Fiatokba nem nagyon kerult
es Alfa az mindenben eggyel jobb cucc vanDoubleWishbone futomuve/McPherson
valtozogeos a csigaja/fixgeos
6-s a valtoja/5-s
kerheto a Q2 torsen sperr is (1.9 150lovasba tuti volt 147 Q2-nel)/nem kerheto
OBD-n at irhato/fix chip van, kiszedve lehet csak buziznia sima 1.9JTD 115lovasnal van olyan diffi is, hogy 5-s a valto, de a Alfaban a nyomatekcsucs 40Nm-l feljebb van irva, de csucsban ugyanannyi Nm-t tud (meg ezzel loerot), mint a parhuzamosan vele gyartott 182-s Bravo-kban ugyanez a motor
de amugy eleg egyforma amotor ezeken kivul
Marea-ra siman jo a fixgeos IHI turbo helyett, a 156 20v valtozogeos T25VNT-je, meg a 166 20vMultijet 2256V-je is, 1:1 felmegy gyari kollketorra meg downpipe-ra az is, a 2256V az csucsban tudna fujni kb 220-230lovat is
(Sonky kitiporna belole 260-270-t is talan, megfeleloen nagy kapacitasu csucsokkal megtamogatva)ez ilyen termekpozicionalas miatt van igy, mint ahogy a VW-knl is az Odi a mindenben a legeslegesebb
-
FrankMonzano
őstag
válasz
mycso #102488 üzenetére
A 307 szerintem joval modernebb/szebb forma, kenyelmesebb is mint a golf. Tartossagrol nem tudok nyilatkozni.
Overdose : haverom 1.8T leonja nem 1 literrel eszik tobbet az 1.6nal...
bar nemtudom, hogy a 150 vagy a 180 lovasra gondolsz, de ezt a +1 litert erosnek tartom az 1.6-hoz kepest.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
mycso #101830 üzenetére
digoknal meg az volt a szokas, hogy a hatso lengokarcsapagy (nem szilentes) megkotlik, akkor lathatoan negativba bedol az a kerek, ahol a hiba van... meg sitty-sutty megzabalja ott a gumit is a belso oldalon
ugyhogy erdemes akkor egybol megcsinaltatni, mert akkor a gumit nem kell pluszban cserelni melle
-
DeFranco
nagyúr
válasz
mycso #100514 üzenetére
magával az alapszándékkal tényleg nem, jogvédett tartalmat jogsértő módon megosztani tilos és tiltani is kell. volt pár elírás illetve kérdéses kitétel a tirben amire így-úgy felhívtuk a figyelmet, ezt lehetett volna korrekt módon rendezni kiszólogatások meg duzzogás nélkül is, a felmerült kérdéseket végiggondolva és értelmesen rendezve ("szervízkönyv", instaban, idézés kérdései)
ez nem jött össze, és ezért gurult el a gyógyszer ismét többeknél. nem a szabályozás tárgya a gond, így már érthető, hogy mit akartak és ez egy értelmes gondolat. azon az oldalon viszont nem csak szabályozni kell(ene) tudni, hanem kommunikálni is, mert különben a kölcsönös legjobb szándékból is ilyen köpködés lesz.
-
DeFranco
nagyúr
persze hogy nem teljesen ezert irtam hogy sok esetben. letezik itthon a melyszegenyseg, sajnos nem is kis reteg erintett, de ok meg jellemzoen nem tartanak fenn autot, van nekik mas bajuk is. van egy olyan reteg aki kenytelen ilyen olyan okbol mert kell a tuleleshez, de nem jut neki masra, azokat meg nem bantja senki, meg lehet erteni. de menj egyszer el egy tescoba, nezz vegig a kasszasoron a kocsikon, aztan menj ki a parkoloba nezd meg a kocsik korat es tipusat aztan vess par pillantast a gumikra es mondd hogy nem szorul okolbe az arcod. es ez egy nagyon szeles reteg, varoslako, alsokozeposztalybeli trukkos belaba, aki leszerelt homennyisegmerovel be nem fizetett kozoskoccseggel meg szinteuj hasznalt gumival hekkeli a rendszert.
(lesz kedves a hasznaltgumiparti frakcio nem magara venni, nem ertek vele egyet de az ingbol mindenki csak a magaet)
-
Declare
őstag
Köszi a valaszt! Igy van H astra 1,7cdti.
Ez a dpf tisztito lampa nem mindegyik kocsiban van. Szerintem nekem nincs az astraban. 90% biztos vagyok benne, hogy megis dpf tisztitasrol van szo, mert elindulas utan par perc mulva felugrik a fogyasztas 12-14 literekre es forro az egesz motorter es fuj a venti. Aztan ha megvan az 5-10 perces 2000 fölötti fordulat szepen visszaall a fogyasztas is meg minden. Szerintem ez tuti ez a dpf öntisztitas es nem jelzi lampa.
Az lehetseges, hogy egesz egyszerüen nem eltömödest nez a kocsi, hanem mondjuk figyel valami atlag fordulatot es ha pl 1-1,5 hetig nem halad meg egy bizonyos erteket bekapcsol ez a pucolo folyamat? En is valoszinütlennek tartom a dpf eltömödöst.
A turboban mar nem vagyok biztos.
Ezt a nyomashatarolo szelep hiba dolgot meg nagyon köszi! Felirom a listara
(#98399) jozefgucci1 : Köszönöm Neked is! En is pont ezen agyaltam, hogy rengeteg dizel van hasznalva sokkal "mostohabb" körülmenyek között mint az enyem, ami 2-3-4 havonta biztos megtesz egyben 1200-1300 km t autopalyan..... viszont ugye ez is hasznalt auto volt 160k km 5,5 evesen....sok minden lehet ugye
Alapvetöen nem mondom, hogy turbo hiba es az is erdekes, hogy varosban, helyben, 100-200 km autopalyan meg soha nem produkalt semmi hibat vagy furcsat. Csak autopalyan es akkor is csak legalabb 3-4-500km folyamatos haladas utan.
Arra a kerdesre, hogy egy nem turbo specialist autoszerelö turbo tisztitast meg tud csinalni....ugy hogy nem okoz több kat mint hasznot
? Ha arrol van szo az ismerösünk, akihez vittem is eddig minden ilyen olajcsere es stb re nem ver at, lelkiismeretes es bizom benne...viszont nem tudom egy turboisztitast ra bizhatok e
-
EQMontoya
veterán
Az 5l-re azért írtam, hogy extrém, mert nálam a megtett kilométerek 90%-a Budapesten illetve M3 és M5 viszonylatban kerül bele a kocsiba. Tehát pont a fogyasztást csökkentő országúti szakaszok hiányoznak. Pályán meg szoktam tolni 130 körül, vagy gyorsabban, péntek este nincs kedvem hipermillerkedni, meg a forgalom is elég nagy. Így 9-10 körül eszik az IS, de ezt nyilván semmi nem tudja 5l-ből megoldani.
-
EQMontoya
veterán
Korrekt.
Én mondjuk a visszatérítést nem számolnám bele, meg az 5 literes fogyasztás elég extrém, de így is nagyon szép adat.
Komolyabb városi felhasználásnál mennyire jön ki amúgy, 6l. körülre?
Illetve az 1.3ból, ami ráment, mennyi volt rendszeres kiadás, és mennyi műszaki hiba? -
Dany007
veterán
Én szerintem, legalábbis az én meglátásom szerint az számít általánosságban véve kopóalkatrésznek amit 1-2-3 évente cserél az ember. Ahogy mondod, futómű alkatrészek, szűrők, olajak, 1-1 izzó talán...
Az amit mondasz, hogy 300k után generátor felújítás meg mondjuk kettőstömegű / kuplungszett csere azért szvsz nem számít kopónak, mert 300k-t még aki sokat megy is közel 10 év alatt éri el. -> viszont ha így nézzük akkor ennyi erővel az egész autó egy nagy kopóalkatrész.
Mert 300k km alatt már a rozsda is megkezdi meg ezer másik dolog mehet tönkre... tehát ha így néznénk a dolgot akkor minden kopóalkatrésznek számítana, akár egy kiült kikopott ülés is... Mégis elég kevesen szoktak ülést cserélni / kárpitot cserélni.
-
kalmanchris
tag
Bár tudom francia=sz@r
Ezeket a marhaságokat tudja csak megjegyezni az átlag magyar... Meg a 3F és a Honda fűnyíró.
(#86021) Declare
Olvastam róla, hogy egy adott felnire nyugodtan válasszunk a hozzá ajánlott gumiméretnél eggyel keskenyebbet, mert jobban ráfeszül a peremre, jobb az oldaltartása, így tapadása is jobb, mint a szélesebb guminak az adott felnin. De a linkelt képen kicsit túlzásnak tartom ezt az arányt. -
Pitu
aktív tag
Kolléga pár hónapja kapta meg faterjától az anno újonnan vásárolt megane II kombit. 1.5dci motor van benne, meglepően dinamikus és kevés gázolajjal is beéri. 190ezer van benne, de szinte semmi kopás. A dieselt rizikósnak tartom, könnyű beleszaladni egy lestrapált példányba. A benzineseket nem ismerem. A forma viszont nem az én világom.
Dany007: I-es Octavia-hoz hasonlítva számomra is szebb/modernebb a c-max, II-esnél azért már más a helyzet. Nem volt még időm műszakilag utána olvasni a c-max-nak, de az itt leírtak alapján nem lehet vele különösebb gond (benzines). Marad a pakliban.
(#86011) Melack: ismerősöm a Matiz-on Hammerite-al festette le, azóta sincs vele gond. Mondjuk nem volt veszélyesen rozsdás.
-
DeFranco
nagyúr
nézd, le is írtam, hogy nem tudom, hogy hogy kalkuláltál (tehát nem is tudom és nem is akarom megítélni, hogy ez mennyire volt jó vagy kevésbé jó döntés) illetve hogy így, konkrétumok ismerete nélkül csak nagy általánosságokban lehet erről beszélni, átlagemberek átlaghelyzetben hozott átlagdöntése szintjén. azt viszont meglehetősen ismerem.
ha jól vetted, hát jól vetted, mit bánom én, nekem nem fáj, ha jól jártál vele, sőt, örülök neki, direkt nem is a te esetedre vonatkoztattam a leírtakat. felesleges volt magadra venni.
az áruhitel meg egy teljesen más téma. azt más okból nem tartom sem jónak sem 0%-osnak, ami megint csak magánvélemény. ha nem akarod nem kell vele foglalkozni. kész.
@Qru: szerintem a használt autó hitelre vásárlása igen csak ON kérdés
-
DeFranco
nagyúr
1: nem is akartalak meggyőzni semmiről
2: hangsúlyozottan a véleményemet írtam le, még dőlttel is szedtem a lassabbak kedvéért
3: nem ütöttem meg veled olyan hangnemet, amilyet te megengedsz magadnak, leszel kedves a bajodat nem rajtam levezetni
4: tudom, hogy ez hogy megy -
DeFranco
nagyúr
az meg nem volt 0-ás hitel, max te hiszed azt, de egyebekben egyetértünk
re:mod: persze, nem látok bele, hogy hogy kalkuláltál, tulajdonképpen igaz az is, hogy nem bölcs dolog ilyen generálszósz kijelentéseket tenni, de tényleg nagyon-nagyon szűk azoknak az esetleknek a köre, amikor megéri behitelezni egy autót, és általában nem a bölcs megfontolás vezérli azt aki így dönt, sőt... ellenkezőleg. Így hajlamos az ember egyszerűsíteni.
re:mod2: benne volt a kamat a 160-ban, nyugi
csak más címke volt rajta
-
DeFranco
nagyúr
maradjunk abban, hogy kockáztattál és szerencséd volt.
nekem az a véleményem (ami bár vélemény, de meglehetősen megalapozottnak tartok) hogy termelő eszközön kívül max. lakásra veszünk fel hitelt (mert azt azért elég impossibru anélkül) minden másra tilos.
persze lehet olyan körülmény ami indokolja, de ezek köre igen-igen szűk pl. szülők betegek az ország másik végén, munkába járás semmiképp nem oldható meg máshogy, tömegközlekedéssel elérhetetlen stb.
-
hdman
őstag
Van benne anyag.
A fogyira kiváncsi leszek, de nagyon. Tuti csal, csak az a kérdés, mennyit. Nekem kb (min) 100 kiloval könnyebb, 110kw, pálya 130-140, néha elrugom pár 10km-t, tempomat nélkül, mert azzal többet eszik (zabál) 1 éve ugyanazon a kúton csurig tankolva ~6,5l az átlag. Hetente tankolok tele, ma 43,59 litert tankoltam 651,9km-re. Kb az út felén ment a klíma és az esetek nagy részében ketten utazunk.
.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest