Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #98311 üzenetére
És igaz.
(#98313) DeFranco: El lehet viccelni a dolgot, de a tényen nem változtat, hogy hibáztál, és haverom is hibázott, amikor megvette a Barum nyárit, majd idő előtt cserélnie kellett, mert elkopott. Aki több évre tervez az autóval és a gumiszettel, az optimális esetben utánanéz a kopásnak is, nem csak a tapadásnak, vagy a legelső tesztnek, és így mérlegel. Nem muszáj a Vredestein-t példának hozni, de kétségtelen, hogy most megvetted a gumit és mész vele 30k km-t, jó esetben 40k km-t, és megint új szettet kell venned, míg a te méretedben elérhető Vredestein Sportac 5 esetében egyrészt a tapadás jóval jobb lenne, másrészt kopásban is amikor a Barumot már lecsélted kb. akkor még lazán jó tapadás mellett évekig használod a Vredit, ugyanis a Sportrac 3 és 5 is, 50-65k km-t elmegy, ráadásul jobb tapadás mellett.
-
giigz
veterán
válasz
roberto211 #98268 üzenetére
Azzal kell kalkulálnod, mint minden autónál, hogy vétel után vezcsere és olajcsere.
Egyébként gyújtótrafó, alapjárat, elektromos berendezések, stb. alap dolgok.
-
giigz
veterán
válasz
roberto211 #98266 üzenetére
Arra figyelj, hogy nagyon jól nézesd át, vagy egy igazán jó szerelővel vagy Renault szervizben. Ha rendben van, utána semmi gond nem lesz vele, és tényleg ég és föld egy Swift-hez, de mondjuk egy F Astrához képest is.
Elhamarkodottan semmiféleképpen ne dönts, nehéz kifogni jó autót jó áron.
-
giigz
veterán
válasz
roberto211 #98252 üzenetére
Ja te vagy az a nem tetszős
400k körül lehet találni ph2-ből is.
Egyébként nem néz ki olyan rosszul a ph1 Megane sem, nem mondom, hogy valami csodaszép, de szerintem totál korrekt kinézete van, nem lóg ki a forgalomból. Ez az enyém.
Legalább 20 db van használtautón a ph2-ből benzines 499k-ig, az legrosszabb esetben is 450-ért elhozható. Pl.:
Szóval annyi a lényeg, hogy 400k körül lehet venni jó Megane-t, ráncfelvarrás utánit is
-
giigz
veterán
válasz
roberto211 #98248 üzenetére
Megane lesz a te autód, hidd el nekem
Az a középút. Nem csajozós verda, de nem is Swift. 400k körül már kívül-belül nagyon jó állapotúakat lehet találni, ha az átnézéskor rendben van, nagy baja nem lehet, csak jó szerelőhöz kell venni, sok a pék. A fenntartási költségei a híres filléres Swift alatt vannak.
Vess rá egy pillantást, kétségtelen, hogy a legjobban azzal járnál
-
giigz
veterán
válasz
szőröscica #98210 üzenetére
+1
Már egy Megane után sem akarna Swift-et.
(#98212) kornelka: És a gumi sem annyi mint 165/70R13-ra
-
giigz
veterán
válasz
szőröscica #98162 üzenetére
Én már most a hátsó tárcsát nem tudom, de az első tárcsát 110k-nál amikor a betét cserés lett megvettük, de nem kellett felrakni, így most két Fóka 2 1.6 benzinre való tárcsánk még a garázsban pihen
-
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz
Tsebacsi #97878 üzenetére
Lecsokkent a homerseklet es izgalmas dolgokat csinalt a nyari? Konkretan mire gondolsz? Milyen gumi volt az, szvsz. azonnal dobd ki. 2 hete reggel -3 fokban mentem a nyarival, pontosan ugy viselkedett szaraz feluleten mint melegebben. Korforgalmat a szokasos sietos tempoban vettem 2x, de ugyanugy ugyanolyan iven mentem, szo nem volt nyikorgasrol vagy barmilyen tapadasi tenyezo megvaltozasarol. A fekhatas is ugyanaz volt, nagyot is fekeztem, ugyanugy fogott.
Ez a 7 fok alatt csokken a tapadas csak bizonyos feltelek mellett igaz, egyreszt minden guminak mas a kevereke, az egyik 3 fok alatt kemenyedik meg kicsit, a masik 1 fok alatt. A fekutban meg lesz 20 cm kulonbseg -5-ben a nyarival es +10-ben, ez pedig reakcio hibahatar.
Fagypont kozeleben nem azert kell telire valtani mert szaraz aszfalton rosszabb lesz a nyari, hanem mert fagypont korul lehet ho/jeg onos eso, es ott mar van kulonbseg. De szarazon nagyjabol total semmi a nyari es teli kozott. Ha szarazon 0 fok korul, akar minusz akar plusz erdekes dolgokat csinal a nyari, azt le kell cserelni egy jo gumira.
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #97850 üzenetére
"1.9 tdi-t minden sarokba szerelnek mo-n, meg minden bontóban van hozzá cucc."
Áhh ez a mondat
Korábban az 1.4 8V-re is ez volt a sláger mondat, még amikor én vettem a kocsimat akkor is ezzel őrítették az embereket, hogy faék egyszerű, minden sarki szerelő ért hozzá, bontóban rogyásig vannak alkatrésszel. A valóságban ez úgy nézett ki, hogy gyakorlatilag az egész megyében alig ért hozzá valaki, fogalmuk sincs még egy 1.4 8V motorról sem, hát így hát úgy, de megoldás nincs... Aztán végül márkaszerviz lett belőle aranyáron, mert a 4. szerelő után meguntam. A faék egyszerű motor sem igaz, max. így van elterjedve a fórumokon, ezt a mondatot tanulta be mindenki, a valóságban a hűdebonyolult 16V-t semmivel nem nehezebb szerelni, számos esetben könnyebb is. A bontóban van hozzá cucc pedig abban merül ki, hogy ami kellene az országos szinten hiánycikk, lásd nívópálca márkaszervizből lett utolsó darab 10k-ért, ami pedig van a bontóban, az már 10+ éves lelakott, és ugyanúgy el fog romlani hamarosan mint ami benne volt.
Ez csak az én tapasztalatom, simán igaz lehet amit mondasz, az 1.9 TDI tényleg ilyen hírben áll, de az 1.4 8V is... Pl. tresh kolléga is rendesen szenvedett az 1.9 TDI-vel, pedig nem is egy leharcoltat vett. Alkatrész meg lesz az 1.6 HDI-hez is meg az 1.9 TDI-hez is, jó minőségű utángyártott, és a sarki szerelő meg úgy sem ért egyikhez sem, a jó szakszerelő pedig érteni fog hozzá.
Tényleg nem támadásként írtam, csak ezzel kapcsolatban megosztottam a véleményem.
-
giigz
veterán
válasz
runner 125 #97848 üzenetére
Igen, sosem tudtam elképzelni magamnak pl. egy ilyen családi autót, akárcsak használni sem, de a Galaxy kivétel ez alól, nem csak nagy családi autónak akar tűnni, hanem tényleg az is. A Mazda 5 a Ford kínálatát figyelembe véve szerintem inkább az S-MAX ellenfele lehet, a Galaxy már családbarátabb.
-
giigz
veterán
válasz
Tsebacsi #97844 üzenetére
Egy haveroméknak Galaxy van, ültem benne párszor, utasként nagyon jó autó, és ők is szeretik. Nagy, kényelmes, jó vezetni, magasan ülsz, jó a kilátás, könnyű a ki-be szállás, de nem egy ormótlan batár, a városban sem lóg ki, be lehet vele állni a parkolóhelyre. Tehát Galaxy-Sharan-ra egy szavazat
-
giigz
veterán
válasz
!Overdose! #97831 üzenetére
Én nem vitát akarok generálni, a saját tapasztalatomat írom le, számomra az a furcsa amit ti írtok ezzel az akku töltés mániával. Focuban 6 évet ment a gyári akksi, nem volt töltve sosem, Astrában 5 évet ment az Electric Power, az sem volt tölve. Nekem ez a tapasztalatom, fele város fele út használat mellett sosem volt még töltőre szükségem.
-
giigz
veterán
válasz
Tothgera30 #97717 üzenetére
Az a ráció, hogy az első külföldi papíros, a második esetben pedig már forgalomba teszik
-
giigz
veterán
Fentebb is írtam, nem tudom ki írja ezeket a válaszokat, de ez már nevetséges kategória. Mint F1-ben az F1-live, ez a is kb. az a szint, hogy semmit nem tud róla, de próbál valamit előadni.
Azt írja "A Volvo C70 és a Ford Focus szerintem nem rokonok." Hát b+, nézz már utána a gugliban 20 mp. alatt, és ne írj hülyeséget. Aztán "A Megane és az Astra közül inkább az Astrát választanám." Képzelem milyen megalapozott kijelentés lehet ez is, mert hogy az életben nem hallottam még olyat valakitől, hogy a Megane rosszabb lenne az Astránál. A végére hab a tortán "Ha lehetőségünk van ennyit elkölteni, akkor leginkább a C70-es Volvót. " Na most ki lehet találni mennyi fogalma lehet a C70-ről ha azt sem tudja amit kb. minden létező ember tud, h Focus alap... De azért nagy szakértelemmel ajánlja
Nem szoktam manapság foglalkozni az autós fórumokkal, sokszor olvasom a hülyeségeket de nem izgat fel, viszont ez már most egy kicsit sok, tiszta vicc az egész.
-
giigz
veterán
válasz
Typhoon47 #97686 üzenetére
"turbo gondok is lehetnek"
Ez egyebkent komoly? Nem nagyon kovettem soha, de ez manapsag kritikan aluli. Mindig ilyen volt, vagy minek koszonheto ez a vicces hulyeseg?
Kerdezett, hogy milyen autot ajanlana, de arra semmit nem mondott, csak az allroad-ra irta a szokasos hulyeseget. Mar vartam a vegen hogy japan szivobenzint vegyen, de azt sikerult most kihagyni...
-
giigz
veterán
Meg jo sok evvel ezelott egy ismerosom szervizebe vittek be egy Mercit, menni mar nem tudott, 200k km volt benne olajcsere nelkul. Ha mondjuk 60k km-enkent lecsereltek volna az olajat, 300k km-t also hangon megy.
-
giigz
veterán
válasz
TayRol #97226 üzenetére
Ha pesti lenne nem ennyi lenne
HB megyeben egy kis karosszerias muhely, lehet nekem az ismeretseg miatt is mondott ilyen kedvezo arat, de egyebkent sem dolgozik dragan, es becsuletesen megcsinalja. Julius vegen voltam, azt mondta ha meg akarom csinaltatni, leghamarabb szeptemberben vihetem. A 35k-bol egyebkent 5 a hatso merevito es 5 a lakatolas, tehat csak maga az alvaz es uregvedelem 25k. Nekem tiszta rozsda az alja, tehat lenne mit kapargatni, 1 hetes folyamat.
-
giigz
veterán
válasz
runner 125 #97222 üzenetére
Nagyon meg kell nézni hova viszi az ember, mert tényleg többségben azok a helyek vannak, ahol nem végzik el alaposan a munkát. Van egy karosszériás ismerősöm, beszéltem vele az én autómról, hogy egy alváz és üregvédelmet csinálna rajta, csak azt nem tudom mennyire fontos ez nekem. Mert 16 éves az autó, legrosszabb esetben még 4 évig tervezem használni, de optimális esetben már 2 év múlva cserélem, akkor pedig sok értelme nem volt. Szóval úgy döntöttem nem csináltatom, de egyébként 1 hét lett volna, az utolsó mm rozsdáig, bármikor mehetek megnézni hol tartanak. Egy hátsó merevítő cserével, a jobb hátsó keréknél kis lakatolással 35k mindennel együtt.
-
giigz
veterán
válasz
roberto211 #97133 üzenetére
Megane.
Ha csak 1-2 evre tervezel vele, 400-ert tokeletes allapotut lehet kapni, ha atnezeted es rendben van, garantaltan nem lesz vele gond. Alkatresz filleres, de ha az auto rendben van, akkor 1-2 sarkalatos ponton kivul, amit vetel elott ellenorizni kell, semmit nem igenyel, csak olajcseret.
Swift es F Astra fapados szemetdomb a Megane-hoz kepest. Swift nagyon, eg es fold, F Astra meg egy jo nagy kategoriaval lejjebb van.
-
giigz
veterán
Ez a része igaz is lehetne, de attól még ez a mondat csak az én részemet rendezi le, az ő totál hülyesége alól nem lesz felmentve. Vagyis igen, ezzel a mondattal felmentést szoktatok nyerni, de felhínám a figyelmet, hogy továbbra is őt minősíti, vagy az ő szakértését kérdőjelezi meg, ha azt mondja a BMW-re, hogy szar motorokat csinál.
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #97047 üzenetére
Már idáig is megkönnyítetted volna a helyzetemet, ha nem ugatsz bele mindenbe, remélem nem csak megint nagy a szád, és tényleg nem fogod olvasni a hozzászólásaimat. Előre is köszi.
Az a probléma, hogy te ezt a cikket szentírásként tekinted, értelmezni viszont sajnos nem tudod. És van egy véleményed, amit mindenáron követsz, és azt hiszed, hogy amit én mondok az is egy vélemény, közben pedig én tényekről beszélek, te pedig csak odáig látsz, amit leírtak egy rohadt értelmetlen semmirekellő cikkben.
-
-
giigz
veterán
válasz
!Overdose! #96526 üzenetére
Persze, ez igaz, de mondjuk 10 autóból mennyi van olyan állapotban, mint a tied vagy az enyém 16 évesen? Mi mindent kicseréltetünk időben, gondozzuk, ápoljuk, de ezzel kisebbségben vagyunk, nem ez az általános, aki meg ilyen állapotú autóval rendelkezik, nem nagyon akarja eladni, vagy családi/ismerősi körben elmegy azonnal.
-
giigz
veterán
Az az érdekes, hogy az az egyik legjobb kisdízel, csak épp nem 600k km-rel kell megvenni, és ha rá kell költeni 600k km után 100e Ft-ot, még nem lesz szar az 1.5 dci. Ezzel sajnos nincsenek tisztában az emberek, és a tipikus minden 1,5 millió km-t futott dízel szar mert rá kell költeni 200k-t effektus lép érvénybe.
-
giigz
veterán
válasz
jozefgucci1 #95543 üzenetére
"Ha egy japán szívó benzines és egy kis turbós modern autó közül kell választani, a válasz csak egy lehet. Japán szívó benzines, az kell önnek."
Atya világ, mekkora közhely lett mára ez a mondat
-
giigz
veterán
Most hirtelen gondoltam a 10 legkozelebbi ismerosomre, 9 benzin 1 dizel
-
giigz
veterán
válasz
Bitpalace #95397 üzenetére
Azt ugye nem mondod komolyan?
1.4 benzin Megane-ba valami 600-800 Ft az NGK gyertya, gyari 400 Ft korul, Denso talan 500 Ft, Beru is itt korul...
Tenyleg mondtam mar tobbszor, de a Megane-hoz sokszor olcsobb az alkaresz mint a Swift-hez
Benzinszurot jo lenne tudni hany km van benne, de mivel az is 1-2 ezer Ft-os tetel, lecsereled es sokaig nem lesz gond vele. Vezerles is nagyon jo lenne tudni mikor volt cserelve, ellenkezo esetben ha hosszutavon tervezel az autoval, csere.
-
-
giigz
veterán
válasz
blt.62 #95274 üzenetére
Persze, kapható, ezekhez a ~20(+) éves Mercikhez is ugyanúgy rengeteg utángyártott alkatrész van, max. ennyi a különbség, hogy nincs mindig készleten Magyarországon, hanem az utángyártó külső raktárából hozzák meg 1-2 nap alatt. Most ránéztem egy 1982 és 1993 között gyártott W201 Mercire 2.0 benzin, ugyanúgy vannak utángyártott olajszűrők pl. 898 Ft-ért Purflux, ami már jó minőség.
Tehát ilyen autóhoz is lehet filléres az alkatrész.
-
giigz
veterán
válasz
philoxenia #95263 üzenetére
Tegnap esti hozzaszolasok miert lettek torolve?
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #95098 üzenetére
HI!
ha fogyasztasrol van szo, nem mindenki a naffalura gondol, azt csak a naffalusiak hiszik, h csak naffalu letezik a vilagon
mo lakossaga 9,9 millio, naffalu lakossaga 1,8 millio, tehat ha fogyasztasrol van szo, es nem tudod hol lakik az illeto, 82% h nem naffalusi lesz
tehat alapbol a 82%-nak kell erteket irni, nem a 18%-nak aki azt hiszi o a 82%
teccik erteni?
egyebkent en sajnalom a legjobban, h nem tudok ertekelheto adatot irni az 1.8 2.0 benyo fogyasztasarol, pedig jajj de jo lenne a megane a 2.0 16V 150 paci... :-)) de az nem jarna 6,2-vel vegyesben azt hiszem...
udv
duddukki
ps.: hossz-hosszu ido utan ravettem magam h e10-et tankojjak lukoilnal, a motor szepen finoman jar vele, viszont a fogyi most lehet csunya lesz, pedig sporolos voltam...
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #95095 üzenetére
HI!
na most csalodtam benned!
makulatlan ecceru 1.6 golfot keres es ajanlasz neki egy lestrapalt nagydizel s60-at...??
eskudni mertem volna mara is ajalnasz egy avensist!! miert olyan jo az tessekmondani! :-))
udv
duddukki
ps.: bocsika... :-)
ps2.: van esmerosi korben 1.8 szivo is eszik 8 litert vegyesben, nekunk a foka 6,5 korul 1.6-tal... persze tud 9-et is, felhasznalas fuggo, de aki 9-et etet az 1.6-tal, annak nem 1.6 valo
olyan vegyen 1.6-ot aki orszaguton es varosban hasznalja kulturaltan, akkor 7-bol ki fog jonii
-
giigz
veterán
válasz
feka007 #95092 üzenetére
HI!
azt nem tudja, de azt igen, hogy az 1.6 16V nem japan ezert szar
nekem meg az a velemenyem hogy ebbe a kategoriaba meg mindig az 1.6 16V a legjobb (jobb hijan), vegyesben nalunk 6,4-6,6 a fogyasztasa, jol autozhato, van benne eleg ero ahhoz, hogy ezeket az 1100-1300 kg-os gepeket elvigye, kulturalt, halk, vilagbol kimegy
mi most vettunk 3 honapja uj focus 3-at, de azt is az 1.6 16V szivoval, igaz egy kicsit frissitettebb kivitel euro5 es 125 le, de a ~100 lovas "classicus" 1.6 16V is szerintem, es nem csak szerintem nagyon jo motor
udv
duddukki
-
giigz
veterán
válasz
zsolt19900 #95009 üzenetére
HI!
okostolto :-)))
udv
duddukki
-
giigz
veterán
válasz
Declare #94955 üzenetére
HI!
szo szerinti ertelmezesben ugy tunik hogy altalanossag, de akinek neduddki ajanlotta, es akirol most szo van, nem 2-3 km-t megy, tehat feltolt a generator
udv
duddukki
ps.: az hogy rovidtavon dizelnel vagy barminel kell a tolto nem vitatom, de aki arra hasznalja az autot amire valo, ott az eletben nem kell tolto, neduddki pedig ugy allitja be hogy aksit tolto nelkul mar nem is lehet venni, mert aki igy tesz az szerinte lenezendo hozza nem erto hujje
-
giigz
veterán
válasz
zsolt19900 #94950 üzenetére
HI!
electric power magyar akksi, nagyon jo minosegu messze a "nagyok" aranak toredekeert
ismerosom astrajaban 5 evet birt, most is az van benne mar 2 eve
nagyjabol semmivel nem rosszabb mint a nagy markak 1,5-2x aron
ha tehetem electric power-t veszek, magyar, jo minoseg, bevalt
udv
duddukki
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest