Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Kb egyet is értünk. Legalábbis szerintem nem mondtunk ellent egymásnak.
Azon én is meglepődtem, hogy a sok huszonéves problémamentes, keveset fogyasztó autót akar. Bár ez is érthető valahol. De szerintem is fölösleges ennyi idősen családi autót keresni.
És igen, érdemesebb egy fürgébb típust választani, hogy az ember játszhasson vele egy kicsit ha épp adott a szituáció. Viszont a fazon a cikkben totálisan átesett ennek a lónak a túloldalára. Ugye "minden lámpa egy rajtvonal", minden kanyart kézifékkel, a határokon autózni.Abba mondjuk bele se gondoltam, hogy az ő idejében mi volt az átlag. Szóval ez plusz jó meglátás. Hát igen. Pedig a cikkben érezte hogy inkább szégyellnie kéne mindezt. Ennek ellenére kb a fél országgal megosztotta olyan formában hogy "ez az élet, így kell élni". Bravo.
Majd biztos lesz egy cikk az ellenvéleményekről is. Úgytudom van itt egy tégla is. Vajon jár még errefelé... -
Dany007
veterán
Pedig szerintem is (fél)baromság az a cikk / vélemény.
De egyáltalán nem azért, amilyen autót ajánl. Hanem inkább azért, mert az egész kis nosztalgikus mesélésből nekem az jött le, hogy amíg fiatal vagy hajtani kell, száguldozni és minden ilyesmi. Épp ezért kb mindegy milyen autót vesz.
És nekem ez a része nem jött be de nagyon. Nehogymár arra biztassuk a fiatalokat, hogy száguldozzanak meg nyomják ki a szemét az összes autónak mert az jó mert "kell élni". Igen csak azt is meg kéne nézni, hogy évente hányan pusztulnak meg az ilyen irdatlan idióták miatt.Igen, én is voltam ilyen. Amikor az órával versenyeztem, hogy a saját rekordjaimat döntsem meg mennyi idő alatt is érek oda az aktuális b.nőmhöz a szomszéd városba. És nem igazán érdekelt, hogy mennyit fogyaszt az autó 180-nál a 8-ason. A lényeg az volt, hogy faragjak az időmből.
Vagy amikor egy átbulizott este után még félig betépve vittem haza haveromat és mókusokat flesseltem az úton átszaladni.
Városon belüli 120 se volt ritka, főleg mikor három csajszi ült hátul... mert muszáj volt valamivel 'vagizni'.
Szóval én is ugyanolyan idióta voltam, de én legalább ezt nem tartom követendő példának, pláne nem bíztatok erre más fiatalokat. Mert a cikkből kb pont ez jött le leginkább. Mindegy milyen autót veszel hiszen ennyi idősen hajtani kell mindet eszetlenül meg versenyezni meg széthajtani, arra meg mindegyik jó. Ennyi, pont.
Amúgy mi a helyzet a topikban?
Jó régóta nem jártam erre. Még mindig kéthetente dízel vs benzines meccsek vannak?
-
Dany007
veterán
válasz
kovacsroli #91982 üzenetére
Jó okés. De milyet nem csinál? Igazából nem csinál semmilyent.
Mikor jöttem haza első alkalommal és tele volt vízzel, na akkor döcögött köhögött alig akart menni... hát ugye áthúzott a gyertya és nem volt gyújtás csak hébe-hóba... de azóta nincs relevánsan ilyen...
Néha néha ha kicsi a fordulat és rányomok egy kövér gázt akkor meg-meg akad egyet egyet, de így is csak nagyon ritkán. -
Dany007
veterán
válasz
kovacsroli #91978 üzenetére
Frankó. Épp ezen gondolkodtam.
A gyertyákat kitudom szedni én is, nem? Megfelelő szerszámmal... És akkor szépen megtisztogatnám..Meg alapesetben biztos, hogy az életbe nem megy oda víz. Van külön motorborítás meg hát na... hogy jutna oda be.. sehogy... Csak ha direktbe telenyomatják. De még az se lett volna gond, ha nem magasnyomásúval csinálják...
Lehet az lesz egyik hétvégén apósnál kiszedem őket aztán megtisztogatom.
-
Dany007
veterán
válasz
kovacsroli #91972 üzenetére
Hogy rohadjon meg, ettől fosok én is...
Mivel átvételkor úgy telibefújták magasnyomásúval a motorteret, hogy a gyertyáknál állt a víz! Alig tudtam hazajönni vele. Mérges is voltam...
Aztán otthon kifújattok belőle a vizet... De hát csak nem lesz ilyen pár órányi vízben ázástól... -
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #91582 üzenetére
Ezt a villogás dolgot én sose értettem...
Ha olyan parás a helyzet akkor nyilván lassítok. Vagy ha már az se elég akkor azt nézem hová fogok tudni lehúzódni... Na de hogy mindeközben villogjak? : o Nincs arra idő. Mondom ha már parás a helyzet akkor ku...vra nincs idő villogni...De szerintem ez is csak megszokás kérdése. Eleinte én is minden ilyen helyzetben lassítottam kicsit, amíg biztos nem lett a dolog. De egy idő után az ember "megszokja" és képes lesz megsaccolni hogy még bőven befér vagy azért a biztonság kedvéért lassítsunk egy kicsit... De ehhez meg vezetni kell. Sokat. Volt már rá példa, hogy kellett lassítani rendesen. És azzal is egyetértek, amit Defranco mond, hogy a többség az idióta mindenbe belemenő autósra számít. Csak azt nem értem továbbra is, hogy hogy van idő villogni?... Ha messze van és nem parás a helyzet akkor minek villogjunk? Ha meg már parás akkor azon kell lenni, hogy hogy kerüld el... megint csak nincs szükség villogásra.
-
Dany007
veterán
Ugyanazt írtam mint te csak másik oldalról. Azt írtam, hogy egy szint felett lehet motiválni olyan "extrákkal", mint a munkakörülmények, ellenőrzések, kellemes légkör, kihívást jelentő munka stb...
Viszont egy bizonyos szint alatt szinte csak a pénz számít.
Persze, hogy nem fekete fehér. De az átlagkeresetűek többségét a pénz érdekli és azzal lehet motiválni. Aki havi nettó 120-130-ból (vagy még annyiből se) él meg az nem fog lelkiismeretesebben dolgozni csak mert kap egy új kényelmesebb széket... De ha azt mondják neki, hogy kapsz plusz 20k-t havonta, lehet kétszer is meggondolja a dolgot, mert neki számít az a plusz 20k is. Jobban, mint akár egy kedves szó vagy a harmonikus légkör vagy a kihívást jelentő munka...
Viszont a gyakorlott mérnök, akit említettél, aki 10 éves tapasztalattal megkeres mondjuk 3-4-500k-t havonta, na nála viszont ha motivációról van szó, valószínű már nem az a plusz 20k fog számítani havonta.Viszont a téma, amiből ez az egész indult, az a szerelők, szervizesek átlag fizetése... Ami szvsz nagyon messze van egy mérnökétől...
És ezt saját magamon és a munkatársakon is tapasztalom. Én is messze vagyok még az országos nettó átlagtól. Így engem sem igazán érdekel, hogy a főnök épp milyen kedvesen szól hozzám, mekkora kihívás a munkám vagy hogy épp van évi két céges buli... Pont les...rom, mert abból nem tudok kaját venni a családnak, nem tudok rezsit fizetni belőle...
Ellenben az elmúlt 3 évben kétszer is kaptam fizetésemelést és azóta minden szar melónál, mikor már tele a tudatom az ügyfelekkel meg mindennel bizony eszembe jut, hogy hoppá mostmár ennyit meg annyit keresek... gyerünk csináljuk meg normálisan elvégre ezért fizetnek stb...
Teljesen másképp áll az ember a munkához ha úgy érzi - többé kevésbé de - megvan fizetve, mint amikor csak az jár az agyában, hogy megint mennyire kihasználnak, hogy mennyivel túlteljesíti a munkaszerződésbe leírtakat meg hogy egy utcaseprő is többet kap és így tovább... -
Dany007
veterán
válasz
Dare2Live #91256 üzenetére
"Vki melót cserél mert bár 80K nettoval! kevesebbet keres de ~9h helyett ~8ht dolgozik,"
A havi nettó átlagkereset olyan 150 ezer forint. Bár területileg elosztva érhetnek meglepetések, főként Bp az ami felhúzza ennyire mindezt.
No, akkor mutass egy átlagkeresetű embert, aki eldobna havi 80k-t a 150k-s fizetéséből, csakhogy ne 9 órát melózzon és ne kelljen egyezkednie a szabiról...Mert igen, aki megkeresi a havi 4-5-600 nettót az lehet megtudja tenni ezt a 80k-s csökkentést. De sajnos itthon a lakosság többsége ennek a töredékét sem keresi. És egy "átlagos" havi nettó 150 ezerből ha 80k-val kevesebbet fizető munkahelyre menne az ember, v.színű már megélni se tudna. Nem hinném, hogy bárki elcserélne egy havi 150-s fizetést egy havi 70k-sért...
Úgyhogy igen, abban én is egyetértek, hogy egy bizonyos szint fölött lehet motiválni az embert mindenféle extrával, kellemesebb környezettel, nagyobb kihívást jelentő munkával, ellenőrzésekkel, fenyegetésekkel, szigorral, szakmai fejlődéssel stb...
De amíg az emberek többségének meg kell nézni mit vesz le a bolt polcairól és minden hó végén számolgatni kell hogy fog kijönni a pénzből, mire jut mire nem jut már, addig bizony az a mocskos pénz lesz a legnagyobb motiváló erő! -
-
Dany007
veterán
válasz
Tankblock #91034 üzenetére
Ja mondjuk más gondolkodásra vall a dolog. Én sose állnék neki ilyesmit lopni. Mindegy mibe kerül... Valahogy alternatívaként se merül fel. Inkább egy jó indok lenne arra, hogy elkezdjek gyűjteni alufelnire.
Hoppá, látom te is Vp-i vagy.Asszem már köszöntünk egyszer itt a fórumon.
-
Dany007
veterán
válasz
bitpork #90968 üzenetére
Hát nemtom, szerintem ez kivételesen ízléses. Most az, hogy van egy zöld-lime zöldbe átúszó feltűnő színe még nem ok a rondaságra.
Ha megnézed tényleg elég korrektül megvan csinálva.Ha megfigyeled az eddig linkelt "tuning" verdákat akkor mit láthatunk? Mi az ami először feltűnik? Az igénytelenség és az ízlés hiánya. Össze vissza játszadoznak a színes felületekkel, keverve a krómot a mattal, a csillogót a metállal, gusztustalan giccses odanem illő túl ótromba felnivel... Rogyásig racing matricával és az autóhoz abszolút nem illő spoilerrel. Tetézve mindezt a csúccsal, mikor egy 20 éves autóra 10 éves angel eye lámpákat raknak... miközben a segge még mindig 20 évvel ezelőtti design... plusz a csicsa-vicsa ledes lámpák mindenfelé... A korona mindezen amikor a belső tér is totál levan festve / fóliázva a külső amúgy gusztustalan színére... lásd jómúltkor valami kis gyufásdoboz vakító narancs színben majd ugyanilyen belső... fullon a műszerfal meg az ülések is. Hát be nem ülnék az biztos, ott helyben hánynám el magam vagy kapnék epilepsziás rohamot.
Ja és mindezt tetézi a kedvencem, hogy nem elég, hogy az adott átlag "tuningos" autó a fent leírtak alapján néz ki, ráadásként maximum 70-80LE-vel rendelkezik, brutális kályhacsővel a végén... igazi tuning...Na most a zöld fókánál ezekkel szemben van egy eleve sportos alap. Amit megfejeltek az RS optikájával (ha jól látom arról van szó) és az egész kapott egy egységes zöld-fekete design-t. Ezt a színösszeállítást amúgy rengeteg világcég alkalmazza a logóiban. Ami még pozitívum, hogy nem összevissza vannak fújkálva az elemek, hanem egységenként vált és megmarad a hangsúly a zöld színen, de így a fekete meg kiemeli az optikai részét az autónak. Az első-hátsó lokős meg a felnik.
A felniért plusz pont mert ez egy amúgy könnyen giccsessé váló mintázat, de így matt feketén mégsem olyan kihívó! Ha króm vagy fényes alu színe lenne már elcseszné az egészet.
A belseje már kicsit gyengébb, de legalább nincs telehányva zölddelm én ott is végig a matt feketét erőltettem volna... így csak elmegy kategória.
Mindezek mellé a leírás tanúsága szerint ez azért több mint 300LE-s autó. Tehát azért ha ennek odanyomnak akkor ugrik rendesen, nem csak valami látszat divat autó hülyegyerekeknek és boyracereknek... -
Dany007
veterán
válasz
bitpork #90957 üzenetére
Szerintem is rohadt szép. Ez a zöld meg a fekete... Ez a két szín amúgy igen gyakran használt modern design-ban. Megy is egymáshoz.
Az már más kérdés, hogy 7,5 milláért nem ezt venném.
De ez legalább amellett, hogy egyedi nem azért egyedi mert rettenetesen csúnya giccses stb... pont ellenkezőleg.@Xmodule:
Az tényleg piszkosul olcsó lenne... én a jövőre, talán utána esedékes nyári gumijaimnál számolok ennyivel, felni nélkül...
-
Dany007
veterán
Na igen. Ami még megbocsájtható lenne ha nem múlnának rajta életek - mint a múltkori GM visszahívások - illetve ez a visszahívás is problémás főleg egy ilyen "új" autónál. No meg az, hogy akár random megállhat tőle az autó, miközben magának az autónak nincs fizikális hibája.
Ezt nem tudom jobban megfogalmazni, egyik legjobb haveromnak a C Picassoja mondta be így az unalmast. Egyik pillanatról a másikra. De azt úgy kell elképzelni, hogy épp két falu között ment nem nagy sebességgel és egyik pillanatról a másikra leállt az autó, teljesen, mintha kihúzták volna a kulcsot. El se lehetett indítani... Hívtak ki szervizest, rákötötte a laptopot de semmit nem tudott csinálni. Trélerrel kellett elvontatni egy Citröen szervizbe. Aztán azt mondták - nem akarok hülyeséget mondani - vagy a BC vagy az immobiliser-nek volt valami elektromos hibája ami nem engedte elindítani az autót. De amúgy nem volt baja az autónak. Váltó, futómű, motor stb kiváló állapotban volt, kb 4-5 éves lehetett akkoriban. Puff neki 200k huf. Gyakorlatilag a semmiért.Szóval ez a bosszantó, hogy ahogy fejlődnek elektronikailag ezek az autók, egyre több mindent vezérel precíz elektronika meg compúter annál több a hibalehetőség ami képes megakasztani az egész autót.
És szerintem a gond az, hogy esztelenül tolják bele az elektronikát az autókba. Túl komplex túl összetett, nincs "pótáramkör" vagy valami ami hiba esetén átveszi a feladatokat, hanem egyből megáll az autó és vagy komolyabb hibát produkál.
Mert ha elszáll a légkondi hát nem gond, majd beadja az ember a szerelőhöz ha lesz rá ideje.. De ha a motorvezérléssel történik valami bibi akkor könnyen ottmaradhat az út szélén. Komolyabban kéne venniük az autók ezen részét. Szerintem. -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #90773 üzenetére
Ja értem. Akkor hajrá. És addig mivel jársz? Busszal? : o
Amúgy nekem tetszik a Prius. Egyik ügyfelünknek is van és néztem / ültem benne, nekem speciel piszkosul tetszik a belseje. Rendkívül modern hatást kelt és nekem az nagyon bejövős. Méretben is kellemes ahogy mondod de mégsem olyan nagy, hogy ne lehessen vele parkolni.
És meglepően relatíve "olcsón" megy... -
Dany007
veterán
Hehe.
Visszafele már spórolósan jöttem. Mivel úgy szakadt az eső végig, hogy alig lehetett látni valamit... 120-130-nál nem volt több. Gondolom a 160-hoz képest már itt is látszik valami különbség.
Legalábbis múltkor azt írta egy srác, hogy 120 fölött már drasztikusan nő a fogyasztás.
De igazából már asszem letettem a dologról.Tegnapiak után kicsit elgondolkodztam, van-e értelme figyelni, van e értelme a prémium benzinnek stb... Szóval most parkolópályán van a dolog, aztán majd meglátjuk.
Ez a kis rezgés 110-nél jobban zavar.@raczger:
Na, én is így tudtam. Akkor jó. Bár nem változtat semmin, de így legalább már jogosan néztem furcsán az ipsére...
-
Dany007
veterán
válasz
Verbat #90638 üzenetére
Hehe. Úgy bírom amikor az ilyen kis 75LE-s szekereket tuningolják össze-vissza..
Aztán közben a 90-et nem bírja tartani vele egy kisebb emelkedőn...
Amennyi pénzt ráköltött az átalakításokra, abból már lehet vehetett volna egy rendes motorral szerelt autót és talán még benzinre is maradt volna... Kész...
Kb, mint amikor a kettes golfot ültetik meg meg optikázzák szarrá, brutális kályhacső a végén, de 120-nál már úgy visít majd szétesik... A tulaj meg persze nyomja nyomja neki, nehogy megelőzze egy Mondeo...Más.
Ma a pályán észrevettem, hogy még mindig rezeg kicsit az autó. Pont 110-nél kezdi el, minimális rezgés éreztem az autón és a kormányon is. Ez 120-130-nál már teljesen kisimul és eltűnik.
Közel sem olyan durva, mint centrírozás előtt volt, de még mindig határozottan rezeg valamitől.Ez akkor futómű lesz vajon? De még mindig nem tudom kihez vigyem.
Ilyen problémával random szerelőhöz viszem az elég? Vagy valami "specialista" kell?
Más.
Autóúton lehet biciklizni? A 8-ason jöttünk hazafelé és a csóri biciklis ott tekert keményen a szakadó esőben.Azért ez mégiscsak egy 2x2 sávos főút 100-110-es sebességhatárral. Szvsz nem kéne ide biciklist engedni és úgy is rémlik, mintha nem mehetne... de nem vagyok benne biztos.
-
Dany007
veterán
Persze. De ez a probléma onnan adódik, hogy az eddigi tapasztalatok alapján ide azért a tanultabb, racionálisabb emberek járnak. És a szakmai topikokat alapul véve elég nagy a hozzáértő réted (mondjuk ezt most konkrétan informatikai részre értem).
És mivel ide úgy jövök, hogy én nem értek hozzá, nyilván a nálam tapasztaltabb emberekre bízom magam. Hiszen részben ez a közösségi oldalak lényege, a közösség ereje a kollektív tudás felhasználása. Persze mostmár látom, hogy semmi értelme a kollektív tudásnak ha annak fele A-t másik fele B-t mond.De a plusz-mínusz 1 liter nem igazán érdekel. Mint mondtam nem a konkrét fogyasztás érdekelne, hanem az, hogy nagyságrendileg van-e különbség. Illetve mindez pénzben kifejezve. De ez is csak akkor releváns ha tényleg "jót tesz" a motornak a prémium benzin. Ha nem akkor pont le..rom az egészet. Az autónak "akarnék jót". És ha ugyanabból a pénzből 20-30km-es difivel ugyanannyit megyek mindkét benzinnel akkor nyilván azt fogom választani amelyik "jobbat" tesz a motornak. Mert az az 1l difi nem olyan jelentős ha van értelme. Értelme csak akkor van ha "jót tesz a motornak" - amiről fogalmam sincs mit jelent
.
De ha hihetünk az előzőeknek és ennek a típusú motornak kb tökmindegy, hogy prémium vagy sima 95-öst kap, akkor én se fogok ezen rugózni.Azzal amúgy teljesen tisztában voltam / vagyok, hogy a "mérési" módszerem rendkívül pontatlan. Nem véletlen, hogy a "teszt" szót is minden hsz-emben idézőjelbe tettem.
"6 decivel kevesebbet eszik belőle a kocsid, akkor pontosan annyiért autózol vele, mint a sima 95-tel. "
Így van. De nekem az se gond ha kicsit többet eszik belőle. Feltéve ha van értelme... pozitív hozadéka. Ha nincs más pozitívuma a dolognak, mint 0,2 sec-kel jobb a gyorsulás akkor az nem ér semmit.
Lehet egyébként - ahogy Defranco mondta - csak a dízeleknél számít a prémium üzemanyag a motor szempontjából és ennél a benzinesnél nem. De megint ott tartunk, hogy ezt én nem tudom megítélni. Ezért is "kérdezem" a fórumon ahol sokkal nagyobb a tapasztalat. Aztán látjuk az eredményt. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #90560 üzenetére
Jólvanna. Naív vagyok tudom.
Amúgy visszakerestem. Innen kezdődik az egész: [link]
Ahogy olvasom magam, pont azzal kezdtem, hogy kornelka-nak adtam igazat a módszerrel kapcsolatban..
És baszki tényleg giigz volt az.Látom ti már itt úgy ismeritek egymást mint a tenyereteket...
Egyébként neked is benzines van és te eléggé igényes vagy az autóra. Akkor te is 95-öst tankolsz? Azt mondod hagyjam a fenébe az egészet?
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #90555 üzenetére
"Ha visszaolvasok, láthatom, hogy mindenki azt ír amit akar. Attól még hogy nyomtatott betűvel van írva nem biztos hogy igaz."
Egyetértek veled és igazad van. Csak ugye én úgy álltam hozzá, hogy én abszolút nem értek ezekhez a dolgokhoz. Itt meg "szakértők" vannak. Autómániások. Ezért gondoltam, hogy hülyeséget itt biztos nem beszél senki. És ezt nem szarkasztikusan értettem, hanem teljesen komolyan.
Aztán most meg csak pislogok.
A legutóbbi téma pont úgy jött, hogy én hoztam fel miszerint telitankos módszerrel kellene mérnem... Teletankolom -> megyek 100km-t majd újrateletankolom. És a kiírt mennyiség lesz a 100km-es fogyasztásom. Erre jött a repost, hogy ez nem jó. Mert az első kattanásig mérni nem pontos meg miegymás... és hogy azt nézzem mikor jelez ki a tank, merthogy az mindig ugyanott jelez.
Most meg az ellenkezőjét hallom és tényleg csak pislogok hogy most mivan...De ez a prémiumbenzines dolog is tök meglepő. Mintha azt mondaná valaki mégse forog a Föld.
De én tényleg nem tudom megítélni mi az igazság. Csak a júzerek tapasztalatára és "szakértelmére" hagyatkozhatok..
Szal ha azt mondjátok szarjam telibe a prémium benzint akkor úgy teszek. Nem hobbiból csinálom, azt hittem jót tesz a gépnek, de ha nem akkor a fene se akar drágábban tankolni. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #90551 üzenetére
Ha visszaolvasol lathatod hogy nincs pontos meres
Nem letezik, mert valaki szerint valamelyik modszer biztos hogy szar.
Legutobb egy hete felvetettem hogy telitankolos modszerrel kellene mernem. Aztan jottek paran es elmagyarztak mert nem jo mert szar, es hogy a kijelzesfigyelo mert jobb... Most meg ugyanezt hallom csak forditva. Most epp azt ajanljak hogy megis a telitankos modszer a jo.. Komolyan mondom vissza lehet keresni, most volt par napja.
Az meg mar regi story hogy a fedelzeti comp se mer pontosan...
Ergo a sprintmonitorral se megyek semmire mert oda is userek rakjak fel az eredmenyeiket kitudja milyen hiteles hiteltelen modszerrel merve..Egyebkebt 10-15% tevedes belefer. Nagysagrend erdekel csak nem a tizedpontos eredmeny.
@ kornelka:
Akkor ennyi?
Szarjam le szerinted is? Oke en hiszek neked, csak eddig itt mindenki odavolteg vissza a premium uzemanyagokert...
De ha tenyleg nincs semmi pozitiv hatassal a motorra akkor lesz...rom persze.
10k km vagy 1 eves olajcsere periodus alap. Amelyiket elobb eleri.Am nem tudom hogy lehetne pontosan merni de az emlitett vita kapcsan nem sikerult dulore jutni
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #90549 üzenetére
Nem a konkret fogyasztas erdekel
Csak az hogy ha mar penzben kb ugyanott vagyok a sima 95-ossel, mint premium benzinnel akkor inkabb premiumot tankolok, mert jobb a motornak. Ennyi.
Amugy 20-asert tankolok mar honapok ota...Es par hsz-szel ezelotz meg epp azt mondtatok (itt a forumon) hogy a teletankos modszer nem jo nem pontos, a kijelzest figyelo viszont igen... vissza lehet keresni... De jo h mindenki mast mond
-
Dany007
veterán
Ma tankoltam a gépjárműbe 45l OMV Max Motion 100-at. Kíváncsi leszek az eredményre. Magamnak jegyzetben: első kijelzés plusz 25km-nél tankoltam.
Egyébként meglepő volt, mert "csak" 445 forint volt literje. Ellenben a Shellnél 470 volt anno a 100-as. Úgyhogy elvileg ha tartjuk a 9,4-es fogyasztást, akkor 478 - 25 = 453km-nél kellene kijeleznie.
Mondjuk ez a kör megint nem lesz releváns, mert a héten lesz vagy 500km vidék + pálya. Eddig meg csak város volt... Hát meglátjuk. Most majd megpróbálok lassabban menni a pályán is. Hátha látványos lesz a fogyi különbség. Még mindig csak azt "tesztelem" hogy megéri-e prémium benzint tankolni. Mert az eddigiek alapján majdnem ugyanannyit tudok autózni a drágább benzinből, mint a sima 95-ösből ugyanazon az áron. -
Dany007
veterán
válasz
Laraxior #90504 üzenetére
De épp az a lényeg, hogy a Shell-el kevesebb lett a fogyasztás. És nem mentem annyival többet, mint amennyivel többet tankoltam. 6 liter a különbség. Ha ~ 10-et fogyaszt százon akkor kb 60km-rel kellett volna többet mennem, de csak 30-al mentem többet... Az nem olyan eget verő. Főleg ha ezek a prémium benyák tényleg jót tesznek a motornak...
Holnap asszem megy bele a Max motion. Aztán meglátjuk. -
Dany007
veterán
Úgy néz ki véget ér a mini üzemanyag és fogyasztás tesztem.
Kijelzett ma a tank, hogy lassan kéne újra csorgatni bele.
Érdekes lett az eredmény. Persze a "méréseim" nem pontosak. Közel sem. Minden alkalommal a kijelzéstől számított kb x km-en belül tankoltam 20k-ért. Első alkalommal kijelzés plusz ~ 10km, másodiknál kijelzés plusz ~ 20km. De nem is a tized pontos fogyasztás megállapítása volt a célom. A nagyságrendi különbség - már ha van - volt az elsődleges szempont.Tehát nézzük az eredményt:
1. 20k huf - 42,5 liter Shell V-power nitro + 100
~ 450km - ~ 9,4l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klímával
2. 20k huf - 48,5 liter lukoil 95-ös mezei benya
~ 480km - ~ 10,1l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klíma nélkül(!)
No, ez a nagy helyzet. Kb alig 30km-rel mentem többet klíma nélkül a 95-ös benzinnel, mint a Nitro+-szal végig klímával. Azt hiszem ez nem olyan nagy különbség. Plusz-mínusz 10km-es tévedés simán belefér, de még úgy sem jelentős a különbség.
Az elején azt számoltam, hogy 95-össel, főleg klíma nélkül legalább 520-530km-t kellett volna tudnom menni... De azért attól jóval messzebb voltunk.Szóval azt hiszem folytatom tovább a "tesztet", következik a Nitro plusz vagy a Max Motion 100. Mert így igazából nem látom értelmét hagyományos benzint tankolni.
Tisztán látszik, hogy ugyanazért a pénzért mindössze 30km-rel tudtam többet menni az "olcsó" benzinból, mint a prémiumból. És mindenki azt mondja, hogy a prémium benzin sokkal jobbat tesz a motornak, jobban megy tőle az autó stb... Akkor most mért ne? Ha tényleg csak 30km a különbség? Én tényleg arra számítottam, hogy lesz köztük vagy 70-80km, mert az már valami... de így...
-
Dany007
veterán
válasz
akos727 #90072 üzenetére
Mondjuk szervizeléskor és / vagy szerelőnél nem olyan rossz dolog az, hanem egy ritka tök ismeretlen autót viszel oda, amire a szerelő is csak ferdén néz rá hogy mi is ez... ?
Így sem egyszer normális, a típushoz értő és megbírható szerelőt találni, hátmég ha valaki olyan típussal próbálkozik ami ritka és kb ismeretlen.Nekem anno a 2001 utáni Selica volt a kedvencem, de mondták hogy felejtsem el, mert annyira ritka hogy a bontott alkatrész kb felejtős, csak a sokszoros árú gyári van, no meg kevés szerelő ismeri a típust is és sok szívásom lehet ebből miatta...
De még most a Mondeonál is ott tartok, hogy "keresek" - egyelőre még csak ismerősök által és gondolatban - egy olyan szervizest aki tényleg ért a típushoz és ismeri... Mert itt Vp környékén egyet ajánlottak aki Fordos, de ő meg főként csak alap szervizekre "való". Nekem meg olyan hely kéne, ahol kb mindenhez értenek... Megnézetném a futóművet, a váltót, váltó olajat cserélnék meg hasonló nyalánkságot... Tudom vigyem márkaszervizbe.Bezzeg Renault szervizest tudnék nem is egyet...
@hdman:
Na tessék. Erről beszéltem!
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
sasa134 #89902 üzenetére
Ööö az előbb még 100 eurót írtál.
Mármint városi bérletre.
200-at pedig a másik régióba járásra. Na most fogod azt a km-t és megnézed Mo.-on annyi km-re mennyiből jutsz el.Az 1300 euróhoz tényleg sok a 200-as bérlet. De itthon is a gyári melós megkeresi a havi 80 ezret nettóba - talán(!!!) - és a BKV bérlet árát meg kifizeti ami 10.500 forint és nem érvényes mindenre(!).
Egyébként a germánia.hu egy régebbi cikke szerint (most ezt találtam hirtelen) Németországban a nettó(!) átlagkereset 2.400 euró! Ami jelenlegi árfolyamon számolva 750.000 forint. Magyar nettó átlagkereset pedig 150.000 forint.
De tényleg kár belemenni. Ahogy a többiek is írták a vásárlóerő paritás a lényeg...
... ami megmutatja mennyire is élünk "jól". Na most Németországhoz képest a szakadék alján vagyunk...
Szóval ezek után én nem tudok sajnálkozni a 100-200 eurós bérletárakon odakint. -
Dany007
veterán
válasz
sasa134 #89896 üzenetére
"adók is drágábbak, egy 30k-s BKV-bérlettől meg főleg sokak agya ledobná az ékszíjat"
" A városi bérlet is 100 Euró egy hónapra -ahogy írod. A minőség (tisztaság, pontosság, frekventáltság stb) más szint mint odahaza..."
Jó, akkor most beszélgessünk - illetve meséljetek - arról is, hogy ottkint mennyi havit nettó átlag(!) kereset.
Asszem mindjárt nem dobná el az agyát a pesti sem a 30k-s bérlettől ha annyit keresne átlagban, mint ottkint. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #89869 üzenetére
Ennyire gáz lenne egy 10 éves autó? Vannak ilyenek, persze, de ez lenne az általános?
Olyan furcsa ezt olvasni, mert nekem egy 10 éves autó kb az új kategória.
Mondjuk én a 20 éves Omegába se ültem be remegő kézzel hogy elindul-e mert tudtam hogy elindul, mint mindig.De egyébként tényleg nagy szívás lenne ha egyik reggel nem indulna, mikor minden reggel a kapkodásról meg a rohanásról szól...
Azért ha valaki odafigyel és az első komolyabb jelre "orvoshoz" viszi az autót, plusz rendszeresen átnézeti akkor csak nem lehet ilyen tragikus állapotban egy 10 éves autó, nem? -
Dany007
veterán
Persze! Igazából semmibe nem telne hogy nyomjak magamnak párszáz darabot és körberagasztgassam vele az autót.
De egyébként nem is az volt a cél a benyával. Persze örültem volna, ha Munez féle TDI érzés befigyel... de nem így lett sajnos. Nembaj, azért magasabb fordulaton lódul ahogy az kell. -
Dany007
veterán
Ja értem. De másik módszer sem százszázalékos. Pl amikor épp kijelez kitudja hol vagy és merre. : ) Annyira nem tudom kiszámolni, hogy épp a kút 1-2 km-es közelében jelez-e ki.
Plusz a kijelzés erősen talaj függő. A házunk előtt pl egy kb 5-10%-os lejtő van, ahol parkolni lehet. Na onnan indulva pl mindig többet mutat és csak 4-5km múlva jelez ki újra. De ez változó.
Problémásabb azt megoldani hogy mindig kijelzésnél érkezzek a kútra.No mindegy a lényeg hogy ezt most kipróbálom a 95-össel, aztán meglátjuk. Ha már ennyire mondjátok a Max Motiont akkor lehet az lesz a következő.
-
Dany007
veterán
"Majd mindjárt mesél neduddki a kattanásról, de annyit én is mondhatok neked, hogy 100 km után újratankolni kegyetlen pontatlan lehet, még ugyanannál a fejnél is... "
Isten ments. Majd ha megtanult magyarul írni.
De egyébként nem azt szajkózta itt mindenki, hogy csak az a pontos? Ha 100km után rátankol az ember? Mert hogy ez pontosabb lehet így, mint a BC-s érték?Mondjuk ezek után már mást nem tudok kitalálni, minthogy leengedjem a tankot. Szépen kitakarítom, csont szárazra törlöm, aztán tankolok bele x litert. Igazából mindegy mennyit. Mondjuk 20 litert. Aztán megyek 100km-t és leengedem megint és megmérem mennyi fogyott. De ugye talán még ez sem lesz pontos, mert marad a rendszerben is egy kevés. (gondolom).
-
Dany007
veterán
Olyan 8-10 liter lehetett mikor rátankoltam még 42-t. De még így se volt teli.
Shell nitro valamit raktam bele. Talán picit jobban húzott, annyira nem érzékeltem a különbséget. De jobb érzés volt, meg volt egy kis placebo is.De amúgy igazatok van, kornelka-nak is. Csutkára kéne tankolni és úgy menni 100km-t majd megint csutkára, mondjuk az első kattanásig és akkor világosan le lehetne olvasni egy digitális kijelzőről mindenféle számolás nélkül, hogy mennyit fogyaszt százon.
Egyébként ahogy mondod, nem szeretem csutkára kiszárítani a tankot. Általában kijelzés után 10 max 20km-rel megy bele a következő. Olyan 7-8 liter lehet kijelzésnél. Nem tudom hogy van ez a Mondeonál.
Megmondom őszintén elsőre az OMV-nél voltam hogy tankolok bele 98-ast. De olyat nem találtam, csak azt max motion akármit és fogalmam se volt hogy mi az...
Aztán átmentem a Shell-hez és ott is csak 95-ös volt, meg mindenféle über szuper spéci nevű cucc. Na akkor mondom ha már csak ez van, akkor menjen bele a max.De tényleg, most lemegy ez a kör és telerakom fullon... majd mikor tudom hogy városozok csak, akkor majd 100km után beállok megint.
Egyébként ez is a probléma az egésszel, hogy eléggé vegyesben utazok. Legalábbis előre nem mindig tudom mikor hova fogok menni. Múlt hónap pl csak város, ilyen évek óta nem volt. Jövőhéten meg v.színű lesz 2-3 pesti út ami cca 250-300km alkalmanként. Tehát megint csak nem lesz releváns az érték, mert lesz benne vidék és autópálya is bőven a szokásos városi menet mellett. : )
Egyébként nem vagyok egy fogyasztás troll. Nekem igazából mindegy hogy 8 vagy 9l-t eszik városban. A kíváncsiság hajt, hogy legalább egyszer lemérjem ha már a boardcomputert kispórolták az autóból, plusz ami most különösen érdekel, hogy mennyivel megyek többet 48l 95-ösből, mint 42 liter Shell nitro +-ból. Mert ha nincs érdemi különbség - ugye elvileg 9l-es fogyasztásnál a plusz 6 liter az 45km - akkor nincs értelme a 95-öst tankolni ha alig megyek vele távolabb és a nitro+ vagy a max motion 100 még jobbat is tesz az autónak. -
Dany007
veterán
Ha már tankolás... Érdekes alakul a "kísérletem".
Legutóbb ugye Shell hiper szuper drága benzint tankoltam, amivel elment valami 440km-t asszem. Mindegy is, a lényeg a 9,4-es fogyasztás volt full város végig légkondival..
Mondom okés ez van, próbáljuk ki ugyanezt a kört sima 95-sel. Már félúton túl vagyok a mutató már a fél alatt van és még "csak" olyan 250km-t mentem... Szóval érdekes lesz a vége...
Ugye a múltkor 440 valamennyi km-t mentem 42l-ből... Most az a kérdés, hogy a 48,5 liter 95-ösből mennyit megyek. Egyelőre még most is csak város van többnyire de légkondi nélkül főként. Köszönhetően az időjárásnak.... Ha így haladunk még a végén az lesz a végkövetkeztetés, hogy jobban megéri 470 forintos benyát tankolni, mint a sima "occsó" 95-öst?
Azért meglepődnék. Azt számoltam, hogy ha tartjuk a 9,4-es fogyasztást városban, akkor ugye a 48,5 literből kb 515km-t kéne tudnom menni. Na de meglátjuk mi lesz, mert nagyon kókad az a mutató.
És nem értem mért nincs fogyasztásmérőm... de nincs.@Damage401:
Hehe, én most pont arról írok... De én még 470-ért vettem egy hónapja kb.
-
Dany007
veterán
De mért? Az 1.0-s Focus is dízel meg az 1.2-es is dízel volt ha jól tudom.
De amúgy a 2.0-s Mazda is "csak" 6,2-re jött ki, ami szerintem igen jó fogyasztás. De a 16 éves szintén dízel Omegáéhoz képest már annyira nem nagy előrelépés.De én elfogadom hogy rosszul értelmezem, csak még nem tudom mit és mért.
szerk.: bár nem is értem minek árulnak ilyen kis motorral autót ha többet fogyaszt, mint egy kétezrest (ugye Focus vs Mazdára gondolok).
-
Dany007
veterán
válasz
szőröscica #89493 üzenetére
A fogyasztással kapcsolatban hadd fűzzem hozzá minimális és laikus gyakorlati tapasztalatomat...
Mert amikor após Omegáját hajtottam jó egy hónapon át vegyesbe akkor az is megállt 6,5l-ben, persze csak a computer szerint. De a gyakorlat is azt mutatta, hogy jóval ritkábban kellett tankolnom, mint a 2 ezres benzines Omegát.
Pedig az egy 1998-as 2.5-ös TD kombi Omega 1,45 tonnás tömeggel. Mégis kijöttem vele pálya (140) + város 50-50%-os aránynál átlag 6,5 literből. Ebben volt több klímás út is. (de még ha fél litert csalna is a computer akkor is jó szvsz).Na most azóta eltelt vagy 15 év az autógyártásban és ott vagyunk, hogy a cikk alapján egy 1.0-s Focus durván 7 litert zabált, 1.2-es Peugeot meg 7,4-et... És súlyra egyik sincs az 1,45 tonnás Omega közelében...
Szóval na, lehet hogy valamit rosszul értelmezek vagy félreértek... meg az is biztos, hogy sokkal modernebbek és biztonságosabbak lettek azóta az autók, de most ami a konkrét fogyasztást illeti, szerintem nem egy akkora nagy szám mindez egy 1.0, 1.2 körüli autótól...
-
Dany007
veterán
válasz
hobizoli #89426 üzenetére
Lol. Hát ez volt a lényege a példámnak!
Mivel a Holdon nincs közegellenállás, ezért csak a gravitációs erő ha a tollra is meg a bowling golyóra is. Ezért a Holdon(!) egyszerre érnek földet (Holdat).
Itt a Földön pedig nem, mert a tollpihét megfogja a légellenállás.Ezért hoztam fel példának, hasonlatnak a témában, mert adott két különböző tömegű tárgy, amire konstans erő hat (gravitáció), más nem és egyszerre érkeznek meg úgymond.
Szerk.:
Egyszer pedig kifogom próbálni, hogy beállok 100-ra a legkülső sávban és úgy nyomom végig az M7-et csak kíváncsiságból a fogyi miatt... De annyira nehéz...
Úgymond visz magával a forgalom és amikor eldöntöm hogy finoman megyek, akkor is már csak azt veszem észre, hogy megint 160-nál figyel a mutató.. mert mindig van egy autó amit még megelőzök és akkor beállok fix tempóra, aztán azelőtt is van egy akit beérek, na még ezt is megelőzöm, közben meg jön mögöttem mondjuk egy BMW és nem akarok akadály lenni hát nyomunk neki még egy picit és megint 160-nál járunk már... :S
Mondjuk így is jóval 9 alatt volt a fogyasztása pályán tehát nem vészes, csak kíváncsi lennék mire "képes" fogyasztásban az autó. -
Dany007
veterán
Az erő csak ahhoz kell, hogy felgyorsítsad az adott tömeget. Ha állandó a tempó akkor tényleg voltaképp mindegy, mert állandó a tempó. A motornak csak azt a tempót kell tartani, ami ellen a légellenállás dolgozik meg a tapadási-súrlódási együttható a gumik által stb... De az autó tömege nemigazán.
Azt se hinnéd el, hogyha a Holdon leejtesz egy bowling golyót meg egy tollpihét akkor egyszerre érnek földet? (akarom mondani Holdat
)
-
Dany007
veterán
Jajj nem is meséltem még mit úsztunk meg a mai napon.
Lenn voltunk strandolni a gyerekkel a parton...
Kora este jöttünk hazafele, Füred felől a nosztorin fölfelé. Nem mentem gyorsan 80-100 körül. Jó nagy forgalom, szembe folyamatosan jöttek a part irányába.Na egyik balos kanyarban voltunk épp, szembefogralom folyamatos, mikor egyszer csak a kanyar közepén puff egy motoros jön velem szemben! Épp előzte a sort... Én meg gondolkodás nélkül, amolyan reflexből kiengedtem jobbra az autót így elfért a motoros... Benne voltam már a balos ívben így egy hirtelen jobb rántással kerültem ki.
Olyan "jó érzés" volt az egész, mert amolyan TDU reflexből jött a mozdulat. Olyan érzés volt, mintha teljesen hétköznapi dolog lenne egy ilyen szembejövőt valamit kikerülni. Persze, aztán pár kanyarral később már jött a remegés a lábamba... Szintén persze ha nem motoros, hanem autós jön szembe akkor csattanunk.
Mivel balos kanyar kb elején-közepén volt az eset, szembe folyamatos autósor, így esélyem nem volt meglátni, hogy valaki az én sávomban jön szembe velem. Mikor megláttam akkor már csak kb 1-1,5 autónyi távolság volt köztünk és mentem vagy 90-nel biztosan.
Érdekes módon a párom nem ijedt meg. Azt mondta ő már látta, hogy jön a motoros. Anyósülésről abban a kanyarban jobb a belátás... Szóval szerinte nem volt olyan necces... Én meg azt láttam, hogy mikor megpillantottam a motorost pont a bal oldali lámpával volt kb egy vonalban. Ergo kellett a jobbra kerülő mozdulatom. Aztán lehet a motoros is ráhúzta volna és megússzuk, nem tudom.Kb 1,5 másodperc volt az egész mutatvány.
A lényeg nekem az egészből, hogy olyan reflexből jött a mozdulat ilyen vészhelyzetben, mintha minden nap ezt csinálnám.Persze TDU-ban levezettem már vagy 100k km-t. Ott gyakori az ilyen mozdulat. A kedvencem, hogy autókat előzgetek a lehető legnagyobb sebességgel anélkül hogy bármivel is koccannék vagy lemennék az útról. Jó, nyilván az egy játék, tök más a fizikája, de a szituáció és a reflexből jövő mozdulat no meg az egészet átölelő érzés pontosan ugyanaz volt.
Nem volt pánikszerű fékezés, leblokkolás, kormányrángatás se semmi, egy egyszerű de határozott mozdulat... -
Dany007
veterán
válasz
Typhoon47 #89169 üzenetére
De ez egyébként nem derül ki egyhamar, nem?
Tehát nem úgy van, hogy belerakja a gagyi olajat, aztán pár hónap múlva felrobban a motor...Hanem hogy mondjuk évek múltán szépen jobban amortizálódik a motor, meg előbb jönnek elő a baja, esetleg komolyabb problémája lesz idővel...
Hát nem tudom, én ezen se spórolnék. Inkább 95-öst rakok prémium üzemanyag helyett, minthogy 5-6k-t spóroljak az olajon.
Az átlag ember úgyis évi 10-12k km-t megy, ergo kb évente kell cserélni. Ha azt az 5-6k különbséget leosztjuk akkor havi szinten párszáz forintos különbségről beszélünk, annyit meg megérdemel a motor. -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #89094 üzenetére
Ezt mondjuk tapasztalom én is. Most, hogy ilyen esős az idő, már 2-3 hete nem mosattam le.
És tiszta por, viszont semmi nem látszik belőle! Csak úgy látni bármit is, hogy odamegyek közel hozzá és végighúzom az ujjam. Ott akkor abban a sávban felgyülemlik a por és az már látszik, de amúgy az égvilágon semmi... -
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #88620 üzenetére
-1
Nekem az 1.8 125LE is kevés benzinesben. Persze ez 1,35T. Tényleg elég jól pörgetni kell, hogy ugorjon, mondjuk akkor már ugrik is, de na... Legalább 2.0-est kellett volna vennem - de nem volt. Vagy dízelt, de azt meg nem tudtam volna fenntartani.Azért lehet ha Te most átülnél egy kis 60LE-s gyufásdobozba, akkor azért te is meglepődnél bizonyos szituációkban.
Én azért rendszeresen vezetek cégesként ilyen kisautót is (régi Puntot) meg ugye a Mondit is és hiába negyedannyi kg a Punto, rohadt nagy a különbség a kettő között menetteljesítményben és dinamizmusban. Mondom ezt úgy, hogy ugye az 1.8 Mondit is kevésnek érzem. Épphogy a "pont jó" kategória. Nekem. De lehetne erősebb is. -
Dany007
veterán
Addig amíg nem minden érintőgombos (mint mondjuk egy Teslan, ahol a tompított is csak azzal megy) addig szvsz nem gond.
És, ahogy látom a komplett vezérlés bele van építve a kormányba. Tehát menet közben már nem nagyon kell piszkálni azt az érintőkijelzőt. Meghát "gondolom" rezgő visszajelzés is belevan építve, hogy az embernek ne kelljen vakon nyomkodnia.Szóval elindult bemondod az úti célt (remélem már minimum a hangfelismerés, legalább angolul), aztán viszlát. A CD /DVD / pendrive "táradból" meg olyan zenét hallgatsz menet közben, amit akarsz, mindezt már a kormányról vezérelve.
A légkondi is olyan, hogy egyszer beállítod, aztán nyomsz egy auto-t és többet nem nyúlsz hozzá. Mittomén, nálam a 23 fok a "menő". És kész. Télen-nyáron tartsa ezt a hőt azt viszlát.Legalábbis nekem így lenne logikus egy 2014-es (?) modernnek számító vezető márkától kiadott autó esetében.
@MunezXBK:
A Mondeo-t vagy a fabetétet?
-
Dany007
veterán
válasz
raczger #88426 üzenetére
"Szerintem pont motorikus problémák nem lesznek ezzel a motorral sosem, ha kezdetektől karban van tartva"
Hát, én nem értek a lovakhoz, de ez azért kicsit merész kijelentés.
Okés, hogy benzines, de no.
Nem tudom, tényleg nehéz a döntés. A BMW meg hosszútávon biztos, hogy drágább lesz, mint egy másik random típus. Mármint a fenntartás.
Plusz, az lehet, hogy ezek "szokásos" dolgok 200k-nál ennél a típusnál, de hogy 700k-nyi javítás egyszerre jöjjön össze...A Mercinek kicsit halottaskocsi feelingje van kívülről, belül viszont nagyon szép. Nekem jobban bejön, mint a linkelt Audié például.
Emlékszem néztél Mazdát is, azóta semmi? Ne kapkodd el. Vedd át újra a feltételeidet, melyik mennyire reális annyi pénzért stb... Aztán a kereső kidobja.
Nálam a favorit még mindig az az S60-as volt, amit elvittek előtted. =/@#88428)MunezXBK:
-
Dany007
veterán
válasz
raczger #88415 üzenetére
No ez legalább egy tényleg korrekt ajánlat volt.
Ritka az ilyen.
Az viszont már elgondolkodtató ha a szerelő és a tulaj is le akar beszélni róla!Azért az csak jelent valamit, nem? Tehát eladná az autót, mert rá kéne költeni mégegyszer a mostani értékét... Te meg megvennéd.
Az tényleg pozitív hogy tisztában vagy az elején az ismert hibákkal. De ... Hát nem tudom.
Ahogy itt olvasom a különböző írásokat, hsz-eket erről a típusról nekem nagyon pénztemetőnek tűnik.Mert az okés, hogy megcsináltatod a problémákat, de ahogy olvasom ezek között még mindig nincs motorikus baj... Mivan ha később meg a motorikus problémák jönnek elő? Az még nagyobb lé lesz...
Nem tudom. Én nem tudnék dönteni a helyedben. -
Dany007
veterán
válasz
FrankMonzano #88382 üzenetére
Azért ír így, mert próbálja utánozni a Rejtő könyvekben szereplő Török Szultán írását.
Ezáltal valami érthetetlen, nonszensz és elmebeteg módon próbál emléket állítani (?) / tisztelegni (?) a szerző előtt. Ami ilyen módon teljességgel értelmetlen és kontraproduktív.Mindeközben több tucat fórumozót idegesít, zavar és gyötri a szemét / agyát, mire megpróbálja kisilabizálni mit is akar mondani. Már aki nem unt bele már rég és ignorálja az egészet ahogy van.
Továbbá megszegi a Prohardver alapelvek fórumszabályzatának azon részét, miszerint a fórum nyelve magyar! De amit ő ír az minden csak nem magyar. Viszont neki lehet, "meg van engedve" hivatalosan. -
Dany007
veterán
válasz
mokus1 #88335 üzenetére
Hehe, na jó, de az dízel.
Apósom 2.5-ös régi dízel Omegájával mentem 1-2 hónapot és bizony az is meglepően keveset fogyasztott. Tehát ja, ez így normális.
Amúgy szerintem nem olyan rossz az a 9-9,5 körüli fogyasztás ilyen körülmények között a benzinestől. Majd meglátjuk ősszel klíma nélkül mit dob.@peterkeT:
Na jó, de a félóránkénti pisilés egy felnőttnél már orvosi eset.
Komolyan. Ez azért nem olyan általános. A gyerek mizéria inkább
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #88316 üzenetére
Igen igen, tudom hogy úgy a biztos. De annyira nem vagyok fogyasztás mániás, csak megközelítőleges értékre voltam kíváncsi. Meg ennyit amúgyse szoktam városozni egyhuzamban. Meg azért az év nagyrészében klíma se megy egy hónapon át folyamatosan...
Más.
Most szervizest "keresek". Főképp csak gondolkodom rajta. Hogy kihez lehetne majd vinni az autót. A nepperem ajánlott egyet itt Vp-ben, de elmondása szerint ő leginkább az alap dolgokban tud segíteni, kifejezett Fordos az ürge. Mert majd azért tél előtt át akarom nézetni az autót rendesen.Aztán most lett egy autó-tuningos ügyfelem.
Akik kb mindent csinálnak all-in-one. Szerviz, chippelés meg amit akarok... Gondolkozom rajta, de kicsit sufninak érzem őket a weboldal alapján. Meg hát szvsz ami "mindent tud az általában semmit se" igazán jól. Legalábbis ez a tapasztalat egyéb területeken.
De, nekem mégis olyan szervizes kéne, aki ért hozzá, igényes és egy helyen mindent megtud csinálni, amire csak szükség lehet. Érdemes egyáltalán ilyet keresni?
Mehetne apósom szerelőjéhez is, aki bagóért csinálni bármit, de ő se kifejezett Fordos... Apáméhoz is mehetne ő biztosan megbízható, jó áron dolgozik stb... de ő se Fordos. Sőt, ő konkrétan Renault márkaszervízből ment maszek vállalkozónak. És asszem apámé az egyetlen Ford amit szervizel...
Tehát oda se nagyon akarom vinni... -
Dany007
veterán
No, kijelzett ez a szerencsecsomag...
De még csak 440km-nél járok...Ugye múltkor tankoltam bele pontosan 20k-ért Shell hiper-szuper nitro plusz benyát 470 forintért literjét.
Vagyis 42,5l-t tankoltam. És mentem vele 440+10km (mert így volt a tankolásnál, első kijelzés plusz 10km).
Tehát elvileg 450km-t mentem 42,5 literből, sajnos csak város volt és mindig (!) klímával. Talán ma volt az első nap, hogy nem kellett klímát kapcsolni.
Ebből már könnyedén kiszámolható, hogy 9,44 litert evett százon így, itt a városban, végig klímával. Hát, szerintem ez nem rossz. 1.8-as motor am. A régi Omega ennél többet evett klíma nélkül is.
Majd most kipróbálom sima 95-össel is ugyanezt a menetet. Bár attól tartok a következő hónapot biztos nem úszom meg pályázás nélkül. Amit igazából jobban is szeretek, de az összehasonlítás csak úgy lenne releváns... -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #88266 üzenetére
Én azt hallottam róla, hogy a benzines kevésbé "koptatja" a kettőstömegűt, mint a dízel. A dízel nagy nyomatéka jobban odavág a kettőstömegűnek...
Aztán kitudja mi az igazság... De tény, hogy a dízelt igen gyakran hozzák szóba kettőstömegű rémálommal, ellenben a benzinesnél alig hallani. Pedig azokban is sokban van... -
Dany007
veterán
válasz
enginev3.0 #88051 üzenetére
Értem. De a Swift-et támogatom továbbra is.
A csomagtartó bőven elég bevásárlásokhoz... Kellemes vezetni, modernebb külseje is van, keveset fogyaszt és a "nagyobb" motorral ellátottak jól is mennek. És szvsz ahogy hallottam olcsó is.Azt meg képtelenség összehozni, hogy kis autó legyen, keveset fogyasszon, olcsó is legyen a fenntartása, családi autónak is jó legyen, nagy csomagtartóval, utazóautóként is jó legyen hosszútávon, városi kisautó is legyen...
Ilyen szvsz nem létezik... Ja és mindez 8-900k-ig max 10 éves korig.
Nem vagyok egy nagy Suzuki párti, de én ilyen helyzetben biztos azt a fajta Swiftet nézném ki. -
Dany007
veterán
válasz
enginev3.0 #88048 üzenetére
Hasonló Suzuki? Swift az újabb fajta?
Úgy emlékszem az már 700k-től indult klímával meg ilyesmi... Ilyenre gondolok.
Egy "erősebb" motorral már városból is ki lehet merészkedni vele.Amúgy mért ennyire merev határ az a 10 éves kor? Azért ahhoz elég csücskös a 800k...
-
Dany007
veterán
válasz
gyenge47 #88003 üzenetére
"Nem arra ad felmentést, hogy részegen is lehessen kerékpározni, hanem azt az állapotot törli amikor, valaki megiszik egy fröccsöt vagy sört és fél órán belül felül a biciklire azt meg lehessen büntetni. "
Amíg nincs hajszál pontosan lefektetve, hogy hol a határ, addig bizony arra ad felmentést, hogy akár részegen is lehessen kerékpározni.
Ahogy olvasom azt írják - nem szó szerint -, hogy amíg biztonságosan képes közlekedni, addig a szintig lehet inni.. Most akkor ezt mi alapján döntik el, hogy még biztonságosan megy-e vagy már nem?
Szal érted mi a problémám?
De még ha szabnának is határt, az sem lenne a gyakorlatban kivitelezhető. Mert ugye van akinek megárt már 2 sör, másnap meg 8 sem igazán. Van aki egy sör után se tud már vezetni normálisan, van aki meg 4 után is lazán...
Teljesen egyén függő, nyilván akinek kisebb a testtömege annak kevesebb alkohol is megárt mint egy 120 kilós férfinak.Tehát az, hogy nincs ez pontosan megnevezve és szabályozva alapvető probléma. A másik meg, hogy ellenőrizni szintén ugyanannyi energiába fog telni, mint azt ellenőrizni hogy ivott-e vagy sem. Egyébként se értem mért baj az, ha valakit megbüntetnek alkoholos befolyásoltság alatt történő biciklizés miatt, amikor azt tiltja a törvény. Nem értem...
Azt a részét megértem, amit írtál, hogy inkább biciklire üljön, mint kocsiba alkoholosan. Okés. Tényleg egy fokkal jobb. De ez megint egy olyan dolog, hogy ahelyett, hogy betartatnák a törvényt, inkább megengedik és akkor nem kell betartatni.
Kb, mintha a sok gyorshajtást úgy oldanák meg, hogy felemelik a speed limitet és kész. És akkor 130 helyett 160-ra emelik akkor a legtöbb gyorshajtó "megszűnik".Nem ez lenne a megoldás. És mivel már így is a biciklisek közt van a legtöbb ittas "vezető" - nem az autósok között(!) és a biciklisek okozzák a közúti balesetek 11%-át (ami a számukat figyelembe véve baromi sok).
Idézem: "a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly a közúti balesetek 11 százalékát kerékpárosok okozták. Érdekes, hogy az ittasan okozott szerencsétlenségek aránya a kerékpárosoknál és a segédmotorkerékpár-vezetőknél (21-23 százalék) volt 2011-ben a legmagasabb." forrás
Na ezek után, szerinted jó ötlet ha még ráadásul emelleé direktbe megengedik nekik az ivást?
Én ezzel nem tudok egyetérteni, hiába próbálom elfogadni az érvet, túl kevés ide. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #87984 üzenetére
Persze, de akkor legyen kötelező biztosítása, hogyha elütöm amiért ugye "ő a felelős" - abban az esetben - akkor legyen miből kifizetnie a káromat! Nem?
Mert ugye ez most is problémás, ha biciklis okoz balesetet... Na most ha kb "szabadon" ihatnak ezentúl akkor v.színű a balesetek száma is növekedni fog.@gyenge47:
"a te logikáddal az alkoholt is be lehetne tiltani."
Értem, tehát az, hogy nem szeretném, hogy a forgalomban részvevő egyének alkoholos befolyásoltság alatt legyenek az egyenlő azzal, hogy tiltsuk be az alkoholt?
Bocs, de ez így belemagyarázás nagyon."És igen, így is van kockázat, de ilyen esetben elsősorban saját magát veszélyezteti az ittas, mint másokat."
Persze, akkor ezek szerint Te még sose voltál az utakon sofőrként. És az mondjuk elképzelhetetlen a számodra, hogy ha egy részeg biciklis aki épp előtted elhasal, akkor te mondjuk elrántod a kormányt, nehogy kivasald a szerencsétlent, így viszont mondjuk épp egy szembejövőnek mész neki... De millió másik ilyen példát lehetne mondani.
Egy be nem számítható közlekedő a forgalomban sohasem csak saját magára veszélyes...Arról nem is beszélve, amit az elején írtam, hogy okés hogy én kivasalom, ő a hibás csak magát veszélyeztette meg minden... ez okés. Na de az én káromat ki a f..om fogja megfizetni? Nem az enyémben, de egy modernebb, újabb és drágább autóban egy biciklis is tud több százezres akár milliós károkat is okozni. Akkor majd állhat neki az illető pereskedni évekig?
Nincs ez átgondolva teljesen... -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #87980 üzenetére
He? Ez most csak valami vicc?
Eddig is a biciklisek okoztak a kozuti balesetek 11%-at es kozulluk kerult ki a legtobb ittas "vezeto", ezentul meg mar tok legalis lesz a reszeg biciklis?...
Mert azt irja amig biztonsagosan tudja vezetni... de hat ez akkora relativ kozhely hogy hihetetlen... ki es milyen alapon fogja ezt megallapitani? hol a hatar? Ha 100 meteren belul csak 2x esik el a biciklivel akkor az meg nem gond, de 3-tol mar buntetnek vagy mi? -
Dany007
veterán
válasz
whitezo88 #87901 üzenetére
Ja olvastam az összes ezzel kapcsolatos cikküket (azt hiszem).
És részben igaz is. Mikor elkezdtem a képzeletbeli keresgélést - még nem élesben - én is 200k km alatti autót akartam. Aztán olvastam olvastam, nézelődtem stb... és rájöttem hogy voltaképp tökmindegy mennyi van benne. Úgyis tekert úgyis ez úgyis az... Azt kell nézni milyen állapotban van, aztán ennyi.
Szóval első körben én is így kezdtem, de elég gyorsan rájöttem hogy ennek ebben a kategóriában nincs sok értelme."Fehér úti hírhedt kereskedésnél ugyanaz az autó (e46) 2x volt fent 2 különböző km-rel..."
Az igen!
És akkor választhat a kedves ügyfél, hogy hány km-rel szeretné elvinni az autót...
-
Dany007
veterán
válasz
whitezo88 #87883 üzenetére
Ez egyébként rohadtul így van.
Persze, vannak kivételek, ahogy itt a többiek is hozzák fel sorra a példát. De azért na... Tényleg szinte alig van 220-250 ezer km alatti autó a hahu-n.
És vicc, hogy sokan el is hiszik. Pedig egy kis böngészés után, azért már leeshetne az embernek, hogy kb ugyanannyi km van egy 10 éves középkategóriás autóban meg ugyanannyi a 16 évesben, 18 évesben, ugyanannyi utazóautóban meg kisautóban... tökmindegy.A Mondi 220k-val érkezett hozzám. És még drágábban sem igen volt ilyen, amiben kevesebb lett volna, pedig ~ 10 évesekről beszélünk.
Ellenben mikor régebbi Mondi-t néztem a 98'-asokban is 190 meg 250k km volt mindössze. De ugyanez volt az Omegánál is. Mielőtt eladtam, azért körbenéztem, mert én 510k km-rel adtam el.Gondoltam, hogy rekorder leszek, de vicc mert azokból se volt olyan, amiben 260 ezer km-nél több lett volna! Pedig az már bő 18-20 éves autó... Ott meg aztán tényleg durva, mert az Omega az amolyan tipikus melós / utazóautó volt, ki hiszi el, hogy mindössze átlag (!) évi 14k km-t mentek vele...? Ha csak dolgozni járok be városon belül is megvan ennyi..
És az még hagyján, hogy 1-1 darabnál lehet, hogy tényleg csak ennyit mentek vele, no de az összessel? Amikben még ennyi km se volt? : o -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #87820 üzenetére
Ahaam értem.
Hát régen én is úgy csináltam, hogy 4 ajtó kinyit, vár 5-10 percet, persze ha épp akkor is süt a nap az autóra - ülésre akkor tökmindegy - és aztán kb visszább hül olyan 40-42 fokra. Majd valahogy megfogom a kormányt és elindulok... de az első pár perc pont az amit nem akarok elviselni ha nem muszáj...Az álló helyzet meg kb 2 perc, 2,5. Max 3. Addig lehűl annyira, hogy kényelmesen betudok ülni és menni.
Ez nekem megér annyit, hogy esetlegesen előbb elhasználódik a klímakompresszor vagy valami hasonló.Egyébként az előbb mesélt story, hogy valaki a kinti 40 fokban nem engedte bent lehúzni az ablakot... na az brutális én nem bírtam volna ki. 40 fokos kinti levegőn bent tényleg van vagy 60 fok minimum. De lehet több is. Emlékszem régen volt, hogy apám bent felejtette az öngyújtóját a kocsiban, mikor a Balatonra mentünk és mire délután indultunk haza megolvad! De volt amelyik felrobbant.
Na most így leautózni akár csak 10-20km-t is a hőguta veszélyét hordozza magában. Egyáltalán nem normális dolog. Én biztos 1,5 perc után kiszálltam volna.Volt már olyan nálam, hogy buszról le kellett szállnom mert nem bírtam elviselni a meleget.
Szerk.: de nincs meg tíz fok különbség. Csak próbálja annyira lehűteni...
Mikor érzem hogy hideg nyomok rá 1-2-t fokot és kész. Amúgy általánosságban 2-esnél följebb én se teszem a ventit.
Ja és úgy tudom a 10 fokos különbség a max. Afölött már nem egészséges. De ez is szervezet függvénye. Nyilván ha a gyerek is bent utazik nem hűtök ilyen intenzíven. Az én szívem meg bírja... -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #87809 üzenetére
Akkor te mégis hogy csinálod?
Kocsi napon áll egész nap. Délután szállnék be a kinti 30-32 fokból, ottbent van vagy 60 fok minimum! Mondom, szabályosan égette a bőrömet...
Elindítom az autót és rányomom a klímát. Na nem olyan jéghidegre, mert a 22-23 fok nekem elég. Aztán ennyi. Megy így kb 2 percet és már hideg is minden. Lehet beülni és menni.Amúgy meg mit csinálsz? Leengeded az ablakokat, elindulsz és várod a csodát a menetszéltől ? (ami esetünkben szintén 30-32 fokos)
Eddig nyilván én is ezt csináltam... de Isten ments hogy újra... Ezeket nem felejti el az ember... Mikor klíma nélküli autóban, ilyen 32-35 fokos délutáni hőségben megállok a pirosnál... hát ba...ki érzem ahogy kezd kicsapódni az izzadtság az egész tesemen... megnő a szívverésem és pár perc után már az az érzés kerülget, hogy most rögtön kiugrok az autóból meg megsülök.
Egyébként igen, ahogy ebből is látszik nem bírom a meleget.Nagyon nem. A testhőmérsékletem átlag 1-1,5 fokkal kevesebb, mint a többségnek, lehet ebből adódik. No meg egy kicsit dagadt is vagyok... legalábbis az elmúlt pár évben lett egy kis hasam. És a dagadtak jobban izzadnak...
No mindegy, egy szó mint száz nem azért vettem egy rakás pénzért középkategóriás autót, hogy fulladozzak az 50 fokos beltérben...@tboy93:
A fentiek olvasata után talán könnyebben érthető, hogy miért nem érdekel az a +3 liter...
De jó is hogy mondod... Akkor talán nem leszek meglepve, hogy a "csúcs" shell akármi power 100 + nitro nyavaja benzinnel se lesz olyan kevés a fogyasztásom városban...
-
Dany007
veterán
válasz
rbalint88 #87796 üzenetére
"klímázás helyett 30 fokig sokszor inkább leengedem az összes ablakot..."
Azt hogy bírod? A kocsiban általában mindig melegebb van - mikor beülsz - mint kint. Tegnap is 31 fokot mutatott az autó mikor beültem hűteni, de szó szerint izzott a pofám olyan meleg volt bent.
Szépen 22 fok beállít aztán hadd hűljön. Addig elszívok egy cigit kint és mire végzek vár a jéghideg autó.@Qru..:
Erről jutott eszembe... Én pl most minden nap használom a hátsó elektromos albakokat. Ugyanis hűtéshez kicsit lehúzom a két hátsó ablakot, had tolja ki a meleg levegőt a kocsiból a légkondi.
Majd mikor beszállok felhúzom őket.
Amúgy meg a gyerek jól eljátszadozik vele... Másra tényleg nem használom.Persze ha választhatnék akkor inkább tempomat, mint hátsó elek. ablak.
Szerintem egyébként egy olyan bmw-nél, mint amiről szó van a külső presztízst csökkenti hogy egy ilyen gépben (ráadásul nem is 20 éves) nincs hátsó ablakemelő és manuális klíma van meg ilyesmi...
Amúgy külsőre nekem is nagyon tetszik az a gép, de belül már kicsit oldschool nekem. (na persze nem mintha a Mondeo olyan hűde modern lenne belül, de azért az még elmegy kategória. Nálam belsőre a Toyota prius meg a Nissan Priméra jön be nagyon, no meg a Rover 75...) -
Dany007
veterán
válasz
raczger #87760 üzenetére
Nekem tetszik. Jól néz ki. Jó a felszereltség. És ha a leírás igaz, akkor még meg is éri az árát...
Ami nekem feltűnt, hogy a vezető ülés eléggé kopottas. Na most nekem a Mondiban van már 224k km és egy deka kopás nem nagyon látszik rajta.
Az a minimális kopás / fakulás ami a váltógombon van, na annyi nekem is van már. Az enyém is ugyanilyen bőrváltós.
Szóval na, vagy kamu az a 91k km vagy elég gyenge minőségű anyagokból készült az ülés...
Meglehet nézni nálam milyen volt az ülés: [link] 220k km után és hogy a Mazdánál milyen lett 91k km után: [link]
Persze, ez csak ötletelés, nem bizonyít semmit. -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #87623 üzenetére
+others
Akkor jó, mert pest felé 150-160-nál már 4 ezret pörög. Igaz az azért nincs meg 100km-en folyamatosan.
De most hogy így mondjátok, 1-1 ilyen után tényleg mintha fürgébb lenne kicsit.
Csak aztán visszajövö a városba és mintha visszalustulna...Egyébként nem a szó szerinti értelembe vett kímélésről van szó, mert aztán néha néha megszoktam küdni neki picit, akár városban is. De teszem azt nem fogok minden kanyarból csikorgó kerekekkel kijönni. Igaz volt már olyan is, mert az eddigi "autóimhoz" képest úgy érzem elég könnyen elpörögnek a kerekek. Persze lehet azért, mert a kuplung eléggé bent fog és ezt valamiért nem tudom megszokni.
Szóval csak annyira kímélés, hogy 2000 fölött, 2,5-nél már szinte mindig váltok. De persze helyzet függvénye. Néha szoktam harmadikban 4-5 ezerig huzatni 80-100km/h ig... Főleg ha felb...ák az agyamat.Más.
Rendőr vajon feltud jelenteni mert telefonáltam menet közben? Ma délután esett meg... Céges autóval mentem, céges ügyben telefonáltam... és annyira tele van az agyam a melóval, meg szétidegelnek az ügyfelek, hogy észre se vettem, amint az út szélén igazoltatnak valakit. Volt vagy 2-3 rendőrautó... kitelepülve. Én meg balkézben telefonpofázok mint az állat és bambulok a rendőrre!
Még lassítottam is, mert mondom rendőrök hoppá... De az már nem jutott el a tudatomig, hogy épp beszélek mobilon mindeközben.
De ahogy láttam ketten az épp igazoltatottal voltak elfoglalva és csak a harmadikkal "néztünk farkasszemet".
Általában azért erre figyelni szoktam, de manapság a meló eléggé kikészít...
Szóval lehetséges az, hogy ő ott utána lefigyelte a rendszámot és feljelent mert ő látott telefonálni? -
Dany007
veterán
No, túl vagyok a félidőn ami a spéci Shell 470 forintos benzint illeti.
Úgy néz ki nem lesz olyan alacsony a fogyasztás, mint vártam, de tény, hogy sajnos ez a hónap úgy jött ki, hogy végig városban furikázok csak. Hát ez van...
Még kéne 220 km-t mennie (kijelzésig), hogy meglegyen 8 literes fogyasztás.Városban...
Egy picit mintha jobban húzna az autó, de nem jelentős, nem váltja ki azt a "hűha" érzést.No mindegy, max maradok a mezei 95-ösnél.
Más. Szokták mondani ezt a kikormolás dolgot. Ez most hogy is megy voltaképp? Mert annyira nem szoktam huzatni az autót ha nem muszáj, igyekszem kímélni a motort... Sőt, szvsz padlót se nyomtam még neki soha.
De azért no, biztos nem véletlenül mondják ezt, hogy néha néha ki kell kormolni... gondoltam hátha kicsit fürgébb lenne tőle.
De igazából fogalmam sincs, hogy ez konkrétan mit jelent. Meghuzatom kicsit vagy nagyon vagy hosszabb távon vagy akármi? -
Dany007
veterán
Én szerintem, legalábbis az én meglátásom szerint az számít általánosságban véve kopóalkatrésznek amit 1-2-3 évente cserél az ember. Ahogy mondod, futómű alkatrészek, szűrők, olajak, 1-1 izzó talán...
Az amit mondasz, hogy 300k után generátor felújítás meg mondjuk kettőstömegű / kuplungszett csere azért szvsz nem számít kopónak, mert 300k-t még aki sokat megy is közel 10 év alatt éri el. -> viszont ha így nézzük akkor ennyi erővel az egész autó egy nagy kopóalkatrész.
Mert 300k km alatt már a rozsda is megkezdi meg ezer másik dolog mehet tönkre... tehát ha így néznénk a dolgot akkor minden kopóalkatrésznek számítana, akár egy kiült kikopott ülés is... Mégis elég kevesen szoktak ülést cserélni / kárpitot cserélni.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #87543 üzenetére
Innen is látszik, kinek mi a "kisebb esztétikai hiba".
Szerintem az egész autó egy "esztétikai hiba" ahogy így kinéz..
Egy nullát szerintem elírt... -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #87292 üzenetére
Ez egyébként rohadtul igaz. De biztos nem rossz szándékból.
Itt az ajánlók többsége ahogy mondod autómániás és nem utolsó sorban igényes. Ezért a saját szintjükhöz mérten próbálnak ajánlani is.
Próbálják kihozni a keretből a legtöbbet. Legyen kényelmes, fogyasszon keveset, de menjen jól, ne kelljen rá sokat költeni stb... Aminek persze az a vége amit itt is látni néha... Lásd 1 millió alatt nem lehet "jó" autót venni. Persze a "jó" már mindenkinek mást jelent.
Lásd autóápolás topik, ahol az egyik fazon 2 naponta porszívózza az autót és mittomén 3 naponta meg mossa... de ha lehetősége van rá akkor minden nap.
Na ez olyan extremitás, amire az átlag érdeklődők 90%-a egyáltalán nem vevő és tényleg nevezhető túlzás kategóriának. De akinek ez a hobbija, mániája (autó) annál ez teljesen érthető. Sajnos vagy sem de a többség csak használni akarja az autót és ennyi.De ahogy előttem is írták, ez van minden topikban. Milyen monitort vegyek topikban kb csak a Dell IPS létezik, az is max 3 fajtában. Az összes többi "szar". Milyen vga-t vegyek topik dettó. Ha nincs minimum 16 magos i7-es procid akkor ne is vegyél végéát mert úgyis limites lesz... (na persze...)
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #87152 üzenetére
"Hu baz, ez alá én tuti nem fekudnek be."
Egyetértek!
-
Dany007
veterán
válasz
Dluinet #87078 üzenetére
Na jó de csak a telepítetteket ismeri... Itthon azért abból kevés van. Meg ha van is... ha időközben újakat telepítenek akkor bukta? Vagy frissíti a netről? : )
Tényleg mi a hír arról, hogy az útdíjas autók is mérni fognak? Mikortól lesz ez? Meg az a hír, hogy 500 új trafipaxot vesznek... mikortól lehet ezekre számítani?
Sőt, olyat is hallottam ,hogy az m7-est telenyomatják trafipax-szal ami köztes átlagot is mér majd...
Ergo nagyon be leszünk szabályozva a 130-ra... =/ -
Dany007
veterán
válasz
zsolt19900 #87062 üzenetére
He? Magyarázat? 900-ért X5-öst? remélem alkuképes!
-
Dany007
veterán
válasz
zsolt19900 #87025 üzenetére
Ja tényleg.
Azt hittem már rég megdumált(uk)a itt mindenki, hogy neked a Lupo ideális lenne városba.
-
Dany007
veterán
válasz
zsolt19900 #87006 üzenetére
Én nem vennék TDCI-t. Nem azért mert dízel, hanem mert a Fordnak a tdci-ről még jót nem olvastam. Sem itt sem a Mondeo.hu. Egy időbe én is elgondolkoztam egy TDCI-n és beleolvastam a topiba (mondeo.hu) másról se szólt, csakhogy ki mennyit költött és mire...
Másrészt 560k-ért vicces ár. Főleg, hogy elvileg FL-es. Ezeknek a középára olyan millió körül mozog. Lehet kapni 7-800-ért már talán vállalhatót, de szépeket többnyire 1 millió fölött.
Na most ez meg itt van 560 ezerért? Áh... Az eladó se lehet ennyire hülye.Amúgy a középső kartámaszt lenne érdemes megnézni élőben. Nekem is ilyen bőrös a kartámasz rész és a könyéknél már minimális kopás fakulás kezdődő jelei mutatkoznak. Észrevenni csak fénynek fordulva lehet, tehát abszolút nem vészes, de meglehet látni. Na és mindez úgy, hogy van benne 220k+ km.
Szóval no, szerintem necces.
Plusz egy kárpittisztítást + nagytakarítást nekem csináltak kemény 17k-ért. Ha picit is érdekli a csávót az eladás akkor nem sajnálná rá ezt. Nem tudom. Én nem merném bevállalni. -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86992 üzenetére
Hehe, a többiek már válaszoltak.
Isten ments, hogy Bükkben tekerjek. Városba bőven jó bármelyik random bicikli.
Bár amúgysem áll szándékomban ilyen. Ha tekernék is max gyerekkori nosztalgiából.
De igen, akkoriban is bőven megfelelt az egyik legolcsóbb mountain bike... Ne keverjük a hobbi biciklist a profival. -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #86955 üzenetére
Mindig ez a biciklis hasonlat.
Én simán elvagyok a 25 ezres biciklivel is.
Ha már hasonlat, 500 euróért egy jó garnitúra téli-nyári gumit lehet kapni acélfelnivel. Azt ennyi. De autót tényleg merész...
Még az én 20 éves Omegámat se adtam volna oda ennyiért...
Új hozzászólás Aktív témák
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VS228DE FHD TN 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest