- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
diegho #176873 üzenetére
A “legjobban elkoltott forintok” versenyet a suzuki nyeri. Mivel van ra a plusz gari, en bevallalnam belole az automatat. Ha ugyis hitelezni kell... objektiven az 1.4T gl+ automata mindent tud, ami kellhet.
Kollegamek vettek ceedet, launch edition 1.4 szivo, nagyon szep auto, a belter is eggyel minosegibbnek tunik, mint a suzukiban, ott is ott a 7ev gari, de azonos szintre extrazva ezt tukrozi az arkulonbozet is.
Astra beltere nekem kicsit csalodas, a J Astra minosegibb anyagokbol volt. -
Dare2Live
félisten
válasz
diegho #176619 üzenetére
"Igazából rá kell nézni a láncra és meg van előzve a gond."
Tudtommal nem segít mert nem a lánc az ok. Leméred tökéletes. A láncfeszítő adja meg magát, ugrik a lánc, motor ~totálkár.
Hyundai + KIA 1.4 és 1.6ot is érinti. G4FA és G4FCt tuti. 150kkmet el szoktak menni. A csúnya az benne, hogy nincs viszahívás... nem szónak egyszer csak totálkár.
szerk: ja és hude lánc csörgés előjel sincs. Max indításnál de az nem ritka láncosoknál.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
diegho #176615 üzenetére
1st gen 1.4 Ceed nálunk is szétgurította a vezérlést anno, 2007. évi 0km-es vásárlás.
140e km lehetett benne...2014. tvaszán kezdte: előszőr csak finoman vibrált, majd rángatott 2-3e rpm között, folyamatos haladásnál. Többször voltunk vele márkaszervizben, nem tudtak rájönni; de később a szervizlátogatások miatt volt szerencsénk.
Majd augusztusban Erdélyből hazafelé elkezdett leállni alapjáraton hagyva, illetve később már váltáskor is a kuplung kinyomásakor; a Királyhágóra vicces volt feljutni, ahogy mentünk keresztül, egyes-kettes között váltogatva a teherkocsik, buszok küszködő kapaszkodása miatt. Egyébként rendben ment országúton, pályán.
Hazaértünk, másnap mentek be vele a városba; lámpánál álláskor zöldre indítva majd gázt adva egyszer csak csörömpölt egy qrva nagyot a kocsi és paff...se kép, se hang.
A garancia akkor egy hónapja már lejárt, de a megelőző sikertelen szervizlátogatásokat felemlegetve az importőr méltányossági keretek között saját költségére javítatta. 1,5 hónap volt, illetve a munkalap szerint 1.2M JMF; szelepek, hengerfej, dugattyúk, stb.
Megérte, mert rögötn utána, októberben kiflibe törték.
-
válasz
diegho #176612 üzenetére
Azt hogy?
Mindegyik az 1.4 108 hp? Nálunk mondjuk dízelek vannak jellemzően, benzinesből a gen1ből, illetve az újból a benzin turbós, de néhány száz darab után egyikkel se volt ilyen gondunk. A kuplungszerkezettel inkább, az 100k km körül elfárad, viszont a cseréje is kb. 100k körül orvosolható.
-
máyköl
veterán
válasz
diegho #176274 üzenetére
Szomorú, hogy mekkora a különbség vidéken egy kisváros és Budapest között. Barátom a 13.kerületi kisbüféjébe nem talál több mint fél éve embert, pedig csak a gyros húst kéne szinte vágnia. 350 nettót azonnal adna neki, de ha beválik hosszútávon akkor 450 -et is, csak ne menjen el. Apám hasonló bérekért nem talál a gumis műhelyébe alkalmazottat. Nem kellene szakértelem vagy tapasztalat sem, megtanítaná, csak nincs kinek.
Budapesten soha nem látott mértékű a munkaerőhiány. -
emvy
félisten
válasz
diegho #175233 üzenetére
Azok az ismeroseim, akik _igazan_ magas szinvonalon elnek, egyaltalan nem birtokolnak autot. (30-as vagy 40-es eveikben jarok, 10M es 1000M dollar kozotti maganvagyonnal.) Altalaban nagyvarosban (SF, NY, Hong Kong, London) elnek, ott vagy Uberrel, vagy tomegkozlekedessel kozlekednek. Egy kivetel van, aki ugyan nem jar autoval, de van par 60-as evekbeli Aston Martinja, mert gyerekkoraban az volt az alma. A leggazdagabb konkretan tok minimalistan el.
Csak egy adatpontkent.
A sztori nem az, hogy sose kell auto -- persze, neha szuper, ha van; ilyenkor lehet berelni, stb., viszont aki naponta arra kenyszerul, hogy autot vezessen, az nem olyan nagyon magas eletszinvonal azert. Jellemzoen az also kozep- vagy kozeposztaly az, aki rendszeresen autot vezet, emiatt erdemes vennie egy korrekt, megbizhato autot.
-
galervin93
addikt
válasz
diegho #175233 üzenetére
"akinek szüksége van autóra"
Pont erről van szó, hogy külön kellene választani az ta réteget, akinek
a) szüksége van autóra (munka, családi körülmények stb.)
b) nincs szüksége rá, de "csakazértis"
És ez utóbbit lehet még felbontani "fenn tudja tartani" meg "nem tudja fenntartani" csoportokra. No én ezen belül is az utóbbiról beszéltem, akiknek valójában sem munka, sem egyéb ok miatt nincs rá szüksége, nem is igazán fér bele a büdzsébe, mégis megveszi, mert "presztízs". Nem tudom hány százalék lehet az ilyen, de gondolom mindenkinek van olyan ismerőse, aki "kólás üveggel" megy a benzinkútra.Nem értem miért haraptatok rá ennyire erre a témára, abszolút nem az autó ellen vagyok, sőt! Inkább a pénzügyi felelősség (felelőtlenség) és az ebből egyenesen következő környezetvédelmi vonalra próbáltam reflektálni.
-
-
soldi3r
veterán
válasz
diegho #174938 üzenetére
Tudom, egy hosszabb euroturat lenyomtam en is egy 1.4T J Astraval. Van olyan tartomany, amikor jo, de alatta es felette szerintem keves. Biztos az is kozrejatszik, hogy az emisszios ertekeket tartaniuk kellett, ez a fogyasztason latszik is. Nyilvan nehanyan vedik, gondolom akik valamiert kotodnek hozza. Allitolag az uj szeriaban mar jobb, de nem tervezem kiprobalni sem. Azt is elhiszem, hogy pl egy VAG jobb, sot, eselyesnek tartom.
(#174941) 8th, Erdekes, most megneztem, hogy mit irnak ezekrol konkretan. 0-100-ra valahogy megsem az Astra 1.4T tunik jobbnak egy nala 15 evvel idosebb 2.0 szivo Avensis mellett. Papiron 8 tized van a ketto kozt, ugy hogy az Ave nehezebb is.
-
Declare
őstag
válasz
diegho #174926 üzenetére
Teljesen egyertelmü, turbo vs szivo benzin a story amit leirsz. Ha melle teszed a stoppert, 0-100 on lehet erzetre jobb lesz a turbos, de a szivo is ugyan ugy fogja futni, vagy akar jobban. Ettöl meg a turbos rugalmasabb, jobban hasznalhato a mindennapokban, mert nem 0-100 akat gyorsul az ember es nem pattanasig feszült reflexel, sarokkal a feken, közben kuplungozva valtja 5500 on a 3-iat....az összes ilyen fittipaldi, aki "erzi" a nyomatekgörbe es gazadagolhatosag elönyeit a varosi hasznalatkor, ugyan olyan, mint a gyorsitocsikos, diffuzoros, szpojleres 1.4 es hondacivic....buksisimi, nagymosoly, aztan mire visszakuplungol a versenycipöjeben, addig a nagyinal a dsg 3 at valt az 1.0 tsi polon es beugrik ele a piroslampanal
-
bajnokpityu
félisten
-
vzsryl
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
diegho #174441 üzenetére
Vezettem már az egyliteres Boosterjetet, igaz, Swift-ben. Abban jó volt, de az S-Cross-t/Vitarát tuti, hogy 1,4-essel venném, pláne, ha időnként pályáznék is vele.
(#174442) vzsryl: A közvetlen befecskendezésnek van egy kis zakatoló hangja alapjáraton, de a belső térben nemigen érzékeled. A 3 hengeresség miatt viszont nem annyira sima a járása, finoman remeg, amit meg igenis érzékelsz. Mondjuk engem nem zavart túlságosan, a WagonR-ünk is vibrál, hiába 4 henger.
Az 1,4-es tök sima. -
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #174441 üzenetére
Sok jót hallani az 1.0 Boosterjetről, de sajnos élőben még nem volt alkalmam megtapasztalni. A Ford féle ezres Ecoboost pl. tényleg kulturált, de az ezres TSI-k borzasztóan kellemetlen hanggal és hangerővel járnak. A legnegatívabb tapasztalatom egy 1.0 TSI T-Roc mellett állva alakult ki. Ráadásul még 20 méteres távolságból is erősen zavaró volt a kerregése.
Valóban ilyen jó az 1.0 Boosterjet?
-
tboldi
nagyúr
válasz
diegho #174435 üzenetére
De ki vesz olyat, főleg varrógépmotorral?
Itt 4,09-et írnak, de mire a nevedre kerül, így is, úgy is 4 fölött van már, ha a kereskedő nagyobb kedvezményt ad.
Én a legnépszerűbb kivitelre gondoltam, az 1,4-es GL+-ra, az már 4,77. -
Vesztor87
senior tag
válasz
diegho #174227 üzenetére
Bravo az valahogy se kintről, se bentről nézve nem jön be, sokan mondják hogy olaszos formaterv stb milyen jó... hát nem tudom, nem jön be. Ellenben a C-maxra ránéztem, az tetszik, bár a 2009-esek is 2 millák kb, az 1,6 gondolom nem túl combos, az 1,8-as gyári érték szerint eszik 7-et, és a hahun 5-ös váltósak jöttek szembe. Hozzá teszem, csak benyásakat nézek, inkább azért a 6-os váltó, hogy kevesebbet forogjon.
-
tboldi
nagyúr
válasz
diegho #174159 üzenetére
Nekem szerencsére nincs ilyen gondom, pedig egy korábbi, súlyos motorbalesetből fakadóan a bal lábam jóval vastagabb, mint a jobb.
Annyit változtatnék csak, hogy tengelyirányban 2-3 centivel közelebb húznám a kormányt, de ezt az én 2006-osom még nem tudja, csak a következő generációtól van erre lehetőség. Mindegy, igazából nem zavar, sőt, kinyújtott karral pont így van a csuklómnál a kormány teteje.
-
válasz
diegho #173836 üzenetére
Nekem ebből az jön le, hogy 3 M van a gépre.
Sajnos én sem tudok 20%-ot alkudni kurrens használtautóból.
Ez az első szerviz itt annyira túl van misztifikálva...
Jelenleg max 5 éves, benzines, benzines, normális állapotú autókról van szó; ha nagy a para és nincs vezetett szervizkönyv (ennyi idősen nem vennék szervizkönyv nélküli autót, mert ott 99%, hogy sumákolás van) akkor lecseréli az olajat 20-25 ezerből (4 liter minőségi cucc 10 K, minőségi olajszűrő 3-4 K, légszűrő szintén + munkadíj).De OK, értem, ha 2,5 milliós autó kell a fórumtársnak, annyiból momentán nem kap frankó 3-as Octaviat benzinmotorral.
-
válasz
diegho #173819 üzenetére
Ne bosszancsá' má'...
Most rászűrtem 3,3 millióig a 2014. utáni benzines VAG kompaktokra: 28 db eladó autó, van köztük pár db 1.2-es is, a tolatókamerával, bluetoothszal nem foglalkoztam.Ugyanezen feltételek mellett, 11 db benzinturbós Astra: [link], igaz, egy K sincs köztük, mind J.
-
-
-
eami
veterán
válasz
diegho #173736 üzenetére
hja, és a hazai az egyik legmagasabb megengedett ha körbenézel a világban.
nincs azzal baj, hogy vannak akik szeretnek repeszteni, de jó lenne ha forgalomtól elzárt területen tennék.
-
-
DrDobos
őstag
válasz
diegho #173721 üzenetére
Sziasztok!
2007-15 koruli C Mercit szeretnenk elorelathatolag vasarolni, automata valtosat. Ez ugyben lenne par kerdesem, remelem ertheto lesz a gondolatmenet :D
Viszonyitaskeppen, hasonlo kategoria kornyeken van két Audi A4-ünk, egy B5 es egy B8. A hasonló evjaratu Audiktól (2007-15) mennyivel jobb egy ilyenkoru Merci, vagy mikben van nagy elteres a ket auto kozott?
Van az adott evjaratban olyan Merci motor ami pl megbizhatosag vagy egyeb okok miatt nem ajanlott?Illetve meg egy aprosag: a B5ben egy viszonylag konnyen kezelheto es kormanyozhato autot ismertunk meg, viszont a B8ban egy sokkal kemenyebb kormany van. Ez akkor a Mercikre is hasonloan igaz?
Elore is koszonom a segitseget, udv!:) -
-
válasz
diegho #173586 üzenetére
Ahogy molnarpeter írta, elég szűk látókörű az általad leírt verzió. Tegyük fel hogy az az autó lesz 5, 10, sőt még 15 éves is. Mivel jelenlegi autója egy 2000-as évjáratú Skoda Fabia, ezért a leendő autójával is legalább ennyi időt tervez. Viszont ha parkoláskor mondjuk betörik egy indexbúra, akkor lehet nem akar márkaszervizben 44 ezret otthagyni, és celluxszal sem akar kókányolni, köztes megoldásként bontóból vesz 10 ezerért egyet. Tehát olyan autót keres amire kiad például 5m forintot, de mivel kb. 20 évente tud ennyit félretenni autóra, nem mindegy mit vesz belőle.
-
#49155328
törölt tag
válasz
diegho #173586 üzenetére
Erről ez jut eszembe : https://prohardver.hu/tema/milyen_autot_vegyek_2/hsz_163361-163361.html
-
-
kisza25
félisten
válasz
diegho #173076 üzenetére
nem eget verően, de azért a ceed minden irányba nagyobb, egy mérettel nagyobb, meg az anyagok is jobbak
ha megnézed azonos motorral egy árban vannak, 1,4-el tutira a ceedet venném, csak nem volt rá 4,5M Ft-om
Ami még fontos, hogy a stonic ugye emelt hasmagasságú, a ceed meg alacsonyabb lett, mint az elődje. 165 vs 140, mondjuk azt nem értem, hogy több helyen is hallottam, hogy az új ceed kapott egy kis ültetést, ezek szerint csak a teteje került lejjebb, mert az előző is 140 voltStonic:
Külső hossz. / szél. / mag. (mm) tükrök nélkül: 4140 x 1760 x 1485
Tengelytáv (mm):2580
Csomagtér-kapacitás / lehajtott hátsó üléstámlákkal(l) (VDA módszer) 352 (felhajtott háttámlákkal) / 1155 (ledöntött háttámlákkal)ceed:
Külső hossz. / szél. / mag. (mm) tükrök nélkül: 4310 / 1800 / 1447
Csomagtér-kapacitás / lehajtott hátsó üléstámlákkal(l) (VDA módszer) 395 / 1291
Tengelytáv (mm):2,650 -
-
Cyrin
addikt
válasz
diegho #172719 üzenetére
jöhetsz a ford topikba.
én is most játszottam végig ezeket egy 2-es focus-on.
-
válasz
diegho #172509 üzenetére
ilyen régi kocsinál már mindenre kell figyelni és semmi sem garancia semmire
a focus szerintem egy jó választás abból a szempontból, hogy van hozzá minden (szükség is lesz rá)
a kivonós kérdésedre váalszul ez lehet pl kötelező biztosítás vagy teljesítményadó be nem fizetése miatt is, és aztán nem érdekelte a tulajt
pl. lehet hogy meghalt a tulaj örökösök nem foglalkoztak a kocsival, vagy hasonló -
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #172268 üzenetére
Közeli leszármazottját, egy Grand Scenicet használtam/-tunk, 200k/9 év körül érezhető volt pár dolgon a precíz tervezés. Amik elhasználódtak: motortartó bak elfáradt, gázpedál potméter leragadás miatt cserére szorult, váltógomb bőr elkopott (kormányon csak kicsit látszott a futás), egyik pedálgumi elkopott, szélvédőmosó kupakja elfáradt, futómű kopogni kezdett, intercooler kifújás miatt csere, hátul ülésfoglaltság/övbekötés jelzés romlott el, a plusz két ülés nyitó szalagját kiszívta a nap, elektromos rögzítőfék hiba is volt (lehet, hogy csak betétre jelzett), egy fényszóróállító motort cseréltem rajta, és egyszer valami váltó rudazat/bovden baj lehetett, mert nem volt kapcsolható minden fokozat. Használatban a tempomat kapcsoló fura helyen van, a bluetooth zenelejátszás közben néha mintha kicsit torzított volna (enyhén eltérő tempó, vagy hasonlónak hallatszott, elég ritka volt ahhoz, hogy ne figyeljem meg
) és néhány felszereltséghez csak RCA bemenet van USB nélkül - vezetéken biztosan nincs BT zene gond. Ha korai évjáratban volt még 2.0 dCi DPF nélkül, az jó választás lehet, nálunk 1.9 futott különösebb panasz nélkül (csak az IC csere kellett, az meg lehetett kavics vagy egyéb okból is), de a 2.0 láncos vezérlésű Nissan fejlesztés, benzineseket nem ismerem. Kényelmes dög, egész jól is eszik, a tolatóradar miatt szívesebben parkoltam vele, mint a Fiestával, érzésre nem lehet túl nagy a fordulóköre és az elefántfül tükrök is sokat segítenek.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
diegho #172268 üzenetére
1.6 benzinről sok rosszat nem hallottam és asszem hatsebességes a kézi váltó hozzá, amivel pályán sem forogja szét magát (annyira). Renault topikba nézz vagy kérdezz be, ott talán több a tapasztalat.
-
-
-
footy
addikt
válasz
diegho #172181 üzenetére
Javitott a TSI, viszont maga az auto nem akkora szam mint ahogy a tesztekben fenyezik. En sprodnek talaltam a rugozast, "idegesnek" a kormanyzast es eleg gyengenek a zajszigetelest(A golf7 sem valami extra ilyen szempontbol, de egy fokkal talan jobb). A 2017es FL ota viszont sokat javult.
-
galacsindobá
csendes tag
válasz
diegho #172126 üzenetére
Szia,
végre olvasok véleményt az új ceedről 1,4 szívóval.
1,2-es szívó Clio IV-ből ülnék át tágasabb, minőségibb autóba. az anyagi keret korlátozott, ami felmerült bennem az alap ceed - 4,5 M, S-cross - 4,8 illetve 1,4es turbóval az astra elég jól feleszerlve 5M Forintért?
Szerintetek melyikkel járnék a legjobban? kényelem, minőség, biztonság hármas számít.
Köszönöm
Zsolt
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- One mobilszolgáltatások
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Formula-1 humoros
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest