Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #228445 üzenetére
Magamra válaszolok, de ez nem egománia, csak a folytonosság miatt.
Először is: köszönöm a válaszokat.
Időközben leszűkítettem az olasz vonalra; ezeket ismerem.
- üzemanyag: dízel
- keret: 2M
- méret: Caddy, (kis) Transit, Berlingo, etc.Fiat Doblo Cargo 1.3MJet
A HaHu-s hirdetésekből az alábbi kettő maradt a listámon (*), preferencia sorrendben linkelve.
*jó eséllyel mo-i első forgalomba helyezés (korazonos N-es rendszám), kevés/normál km futás, pofára OK, felszereltségre OK; az egyik 2 évig vizsgás, a másikon mindjárt lejár, de annak az árába könnyebben bele tudom alkudni, etc.
Érdemes a nyilvánvalón kívül bármire specifikusan odafigyelnem?
Eladó használt FIAT DOBLO Dobló Cargo 1.3 Mjet EURO5, 2014/2, Fehér színű - Használtautó.hu
Köszi szépen előre is.
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Dobozos kisfurgont akarok venni elsősorban háztáji kulcsos autónak (*) + ha már így alakul (**), akkor potenciálisan tervbe van véve havonta párszor Bp-Schwechat-Bp kör is vele.
(*) pl. kertibiszbaszkodáshoz: mulcs, ágyáskő, gyepszellőztető, etc.; hobbikoskodáshoz: bicikli, kismotor szállítása; illetve akkor ezzel még az örök kötelező "beférjenámamosógépis" szempont is ki van pipálva, amivel aztán soha senki nem él kétszer egy jármű életútja alatt, de talán még egyszer sem...
(**) a forgalomban "meghajolt" a benzines 2006-os Grande Punto, amit még én adtam tovább kulcsos kocsinak, ami végül is valószínűleg nem is baj, mivel a GTK-ra (95%, hogy az lesz a vége..) többet fizet majd a biztosító, mint amennyiért el lehet volna adni abban az állapotban, ahová le lett lakva; én meg úgyis terveztem valami pályára alkalmas dobozos beszerzését, csak újat, illetve pár éveset, így most összekötném a kettőt; DE! mivel a közösködésben ugyanaz lenne az elsődleges törzsközönsége, amely a Puntot is "elhasználta" az évek alatt, így nem tennék bele 6-7M pénzt.
Abszolút nem értek a furgonokhoz, így csak a paramétereimet írnám le, hát ha tudtok segíteni:
- üzemanyag: dízel
- keret: 2M
- méret: Caddy, (kis) Transit, Berlingo, etc.Referenciaként egy hirdetést elmentettem; nagyjából elég, ha pont ennyire esztétikus és ennyit tud: [link]
Előre is köszönöm.
PS: Egyelőre csak Skynet faggatását adtam ki gebinbe, ezt kaptam:
Az általad megadott ársávban (1,5 millió forintig) és az általam felsorolt modellek közül a Ford Transit Connect (2002–2013) és a Volkswagen Caddy (2000–2005) emelkedik ki megbízhatóság és üzemeltetési költségek szempontjából – de mindkettő más erősséggel:
⸻
1. Ford Transit Connect
• Motor: 1.8 TDCi – jó fogyasztás, egyszerű szerkezet.
• Előny: Olcsó alkatrészek, jól bírja a terhelést, könnyen szerelhető.
• Hátrány: Karosszéria hajlamos a rozsdára, főleg a küszöb és a hátsó ívek.
Ajánlott, ha olcsón szeretnél fenntartható, strapabíró munkaautót.
⸻
2. Volkswagen Caddy
• Motor: 1.9 TDI (PD) – legendásan tartós motor.
• Előny: Jó anyagminőség, megbízható hajtáslánc, hosszú élettartam.
• Hátrány: Drágább alkatrészek, lehet, hogy több futás van benne ezért az árért.
Ajánlott, ha fontos a hosszú távú megbízhatóság és nem zavar, ha az autó már sokat futott.
⸻
Konklúzió:
Ha minél kevesebb pénzből akarod fenntartani, akkor a Transit Connect a jobb ár/érték arányú választás.
Ha tartósabb autót szeretnél és belefér a drágább alkatrész, akkor a VW Caddy jobb hosszú távra. -
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #206394 üzenetére
Fejlemény a múltkori listámhoz:
Ez konkrétan nagyon megtetszett.
Szerintetek mire érdemes odafigyelni, ha elmennék megnézni?
Nekem így, képek alapján, egyedül a felnikkel kapcsolatban vannak fenntartásaim: elsőre meglehetősen 'csájná' kacsintása van, amivel önmgában nincs gond, amíg nem hajlamosabb törni.A másik érdekesség a Nürnburgring matrica; ennek kapcsán optimista vagyok: t.i. figyelt rá, hogy hajthassa vs széthajtotta.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
akooos #206677 üzenetére
2.0 diesel - ez annak az FCA korszaknak a legfinomabbra reszelt motorja.
1.9 nem rossz, csak nem elég jó; a 2.4 pedig hengerfejesedésre hajlamos - nálam hozzértőbbek szerint nem a tény kérdéses, hanem csak annak a 'mikor'-ja.
Benzinesből 1.8 MPI; a 2.2 sem feltétlenül rossz, csak érdemben semmi értelme; 3.2 akkor jó, ha 'minden mindegy' alapon bravado-t szeretnél.
Emlékeim szerint a 3.2 fixen GM/Holden motor még az Opeles összeborulás időszakából, ahogy talán a 2.2 is - de ezt nálam kompetensebb műértők jobban tudják.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
imyourfriend #206419 üzenetére
Az 5.82 valos (per uzemanyag kartya info, t.i mennyit tankolok es milyen km allasnal), a tobbi csak a BC sajat kalkulacioja.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
imyourfriend #206414 üzenetére
1.6 TáDé 2018 Octavia; ha nem tévedek ez ugyanaz a motor, mint amit linkeltél, csak egy-két ráncfelvarrással eltolva.
Az elmúlt egy éves 24k km-es nagybetűs átlaga (blokk alapján) 5.82, a fedcomp talán 5.6-ot mondana - mindezt úgy, hogy az én lábam 'nehéz'.
Ez cca. 70% autópálya, 140-160-as sávban; fedcomp szerint anno sikerült 3.9-4.2 között menni Bp-Esztergom-Bp 10-es, 11-es körökön. Szerintem országúti 4.5 reális, békésen közlekedve talán a 4.0 is.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #206250 üzenetére
Elnézést a késői reagálásért, most értem ide vissza.
Tényleg eklektikus lett az elsődleges listám. Időközben volt egy megvilágosodásom is: rájöttem, hogy nekem egy opcionálisan barkácsolható 'hülyegyerek-autóra' van most indítatásom. Emelett lehetőség szerint kicsi legyen és könnyű.
Így kiesett a megtartós kategória, illetve minden, ami sedan.
Az 'új' listám, érdeklődés szerint csökkenő sorrendben:
MX-5 NB
BMW Z3
Ford Fiesta ST 5th Gen - vizsgát rá, és utána két évre kibelezni?
Renault Clio RS
PUG 206 GTi
Egyéb: Alfa GTV, MG ZR 1.8, Mazda 3 MPS, [...]
*****************
tboldi #206251
Egyik sem az én világom, bármennyire is 'legendás' az S2000 (vagy talán pont azért); a BMW pedig nekem mindig radar alatt volt (a Z3 önmagában tetszik, minden sallang nélkül).
Qru #206252
Inkább csak az egyeneshez vagyok elég bátor, de pont ezen szeretnék javítani.
tboy93 #206254
A motoros ismerőseim is ezt mondják...de ezt majd a csak következő életben pipálom ki.
gooool #206257
Köszönöm a levezetést és a meglátásokat. Kicsit még beleásom magam a témába, és után lehet, riogatlak kérdésekkel.
sagesz93 #206260
Nekem a 156/166 FL előttig tetszenek az Alfa-k, a 159/Brera (majd Mito, Giulietta) korszak és utána már nem az én világom, ahogy 350/370 szeria sem. A japán vonal, hasonlóan az olaszhoz, számomra kifutott az ezredfordulóval.
dong86 #206264
IS 200 / 300 (?) utólag rákerült a listámre fejben, de kezdősorokban taglaltak okán kiesett.
hobizoli #206269
Ennyi. Tényleg. Már csak keresni / találni kéne egy vállalható darabot, de abból másfél Boxter kijönne, ha nem kettő.
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Valami belső elgyengülésből kifolyólag elkezdtem hobbi-autót keresni; nincs konkrétum, olyasvalamit keresek, aminek ki lehet nyomni a szemét 'kvázi' büntetlenül csendes nyári estéken, illetve vidéki néptelen utakon.
Három kategóriát állítottam fel eddig, ami mutatja is a történet kronológiai kibontakozását.
1) Roadster - motor helyett, mivel én már teszem le a nagymotoros jogsit
Fiat Barchetta (örök szerelem, erős átíveléssel a 3. kategóriába)
Mazda MX-5 NB - 'alap' kiindulási pont
MR 2 - lásd MX-5
BMW Z3 - ez motorizáltságtól, állapottól függően átívelhet a 3. kategóriába is
MG F - esetleg, t.i. bírom a brit hülyéket
2) Krúzolás/kanyarodás inkább stílussal, mint nyers karakterisztikával és Kg/Le aránnyal
MG ZT 2.5 V6
MG ZR 1.8 - esetleg, és akkor is csak 3 ajtósban
AR 156 2.5 V6 - csak szedán
AR GTV 2.0 TS - 3.0 V6 - esetleg Spider, de inkább a motor legyen nagyobb, mint a tető kevesebb
AR 166 3.0 - manuális 'csótányszemű'
3) Megtartós, kb. 5M vételárral bezárólag
Porsche Boxter 2.5 - 2.7 @2000's
Lexus SC 430
Éves 5-6e km-t lenne használva; az 1-2. kategóriák a 'megveszem és használom, amíg tart' jegyében (rutin karbantartással, ofc), és amikor beáll/leáll/törik, akkor piac/kuka.
A 3. kategória, amit már életben is tartanék...ellenben ezzel várnék, hátha az elkövetkező időszak feldúsítja a piacot.
A GT után erősen húz a szívem még egy / egy másik Alfa után (és a márkára van bejáratott szerviz háttér), ugyanakkor miután már volt Alfa-m, így kipróbálnék 'valami mást'
Lenne bármi meglátásotok akár márka, akár típus alapján?
Elsősorban AR-n túl, mivel azzal nagyjából képben vagyok.
Köszi szépen előre is.
-
LZs?!
aktív tag
"Ha ezeket félre teszem, akkor viszont egy tök praktikus autót latok a KIA Ceed kepeben"
Nekem egy '19-es volt, most tavasz végén adtam el.A Ceed szerintem pontosan az, amit leírtál: egy teljesen praktikus kocsi, nagyon jó ergonómiával és komforttal, rendesen meghúzott csavarokkal, és ár/érték arányben kiemelkedő NVH-val.
A beltér minősége szerintem egy hajszállal a kategóriatársak felett van, főleg ha a távol-keleti vonalat nézzük (akkor kettőveé).
Ugyanakkor a nap végén akkor is 'csak' egy alsó-közép kompakt a jelenlegi felhozatalban, bármit is mutasson az aktulizált árcédula, illetve a méretek.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
bitpork #202246 üzenetére
@bitpork
In Life / Life / Live vagy milyen fantázianevűt néztem meg a szalonban.
Nem rossz volt, hanem nagyon funkcionális, pl. az ajtókárpit egy nagy műanyagtábla, minimális szövettel.
@szabonagyurEnnyire nem értek hozzá. Anno nekem volt 1st Gen Tiguan-om (nem volt rossz, de különösebben jó sem), az 'csak' egy magasított Golf volt.
@MC Pite
Sok manőverezési lehetőség nincs; jelenleg az előző 'Passat vs Superb' folytatásaként egy 'Passat vs Tiguan' meccset bonyolítok fejben éppen...
-
LZs?!
aktív tag
VW Tiguan (novi)
Ez a kocsi belbecsben is annyira...ehm...'trendin funkcionális', mint amennyire a beltér sugalja?
A Passat-tal egy árban adják, de ugye leginkább egy túlfújt Golf...ugyanakkor ha jól sejtem (cinizmus ON), akkor az NVH-t és menetkomfortot tekintve nemhogy a Passat-ot, hanem még a Golf-ot sem nagyon éri be, ugye?
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Rhino666 #202005 üzenetére
Na, ezt most olvastam vissza.
Mondanám, hogy 'Touche!', de inkább csak ízlések és pofonok.
Számomra nagyon sokáig az autó(zás) az élvezetről szólt, semmint életviteli kiegészítőként funcionált volna.
Ma is arról szólna, de... A múltidő amiatt áll, hogy jelenleg Bp-ről legalább másfél megyényit odébb kell gurulni azért, hogy egy élvezeteset lehessen tekerni még napfényél; és igen, már hétvégén is.
Viszont a Lidle-be járni még egy SUV is elég...
-
LZs?!
aktív tag
Igen, azt láttam a megnézett kocsikban.
Ha egyszer lenne érkezésed, esetleg tekerd le a könyöktámaszban, hogy akkor van-e érdemi diffi, mivel az elrendezés ugyanaz; tényleg kíváncsi vagyok rá.
Esetleg annyi fórja lehet, hogy ott közvetlen 'csapja' van az átmenő csatornából, míg a kesztyűtartó külön egy oldalági kivezetésből kapja.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
venom8888 #201714 üzenetére
Ahogy Bdanyy is írta.
Egyébként nem hűt 'rendesen', de jobb, mint a semmi.
PS: egyébként a számomra ellentmondásos dolog, hogy pl. a jelenlegi Skoda-ban van, de...na, most a kesztyűtartó maxra tolva is legfeljebb 'nem meleg', ellenben a könyöklőben lévő tároló (ami nem hűtött, mint feature) folyamatosan 'jéghideg', mivel a kardánalagúton áthúzott, hátrafelé menő szellőzők csatornája pont alatta megy.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
focvis #201578 üzenetére
Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
A 'tetszik' talán kissé erős...leginkább a kombi nem tetszik; a kultúrantropológia vetülettel pedig mélyen egyetértek.
Ezzel kapcsolatban belinkelem ide egy pár évvel ezelőtti szösszenetemet, hátha kontextusba helyezi a 'dillemázásomat' (sic!): [link]
Mellékesen, zárójelben hozzáteszem, hogy az autózás tekintetében egy soviniszta g3ci vagyok:
0. - Csak a roadster autó, minden más kompromisszumos kibaxxás. Pont.
1. - 1-2 embernek elég egy lendületes coupe vagy egy pörgős, háromajtós hatchback; a hűtőt majd kiszállítják, havernek meg majd segít költözni a tehertaxi.
2. - A szedán 5 métertől autó. Mindegy, hogy Alfa, BMW vagy Chevrolet...
3. - A kombi csodás dolog. Ha tényleg szükség van rá.
4. - A terepjáró és pick-up szintén csodás dolgok; lásd kombi...
5. - A túra coupe-k és egyéb valós grand tourismo-k majdnem olyan jó dolgok, mint a roadster kategória. De csak majdnem...és csak messziről, hunyorítva.
+1 - Inkább már egy jó kombi, mint bármilyen szedán. -
LZs?!
aktív tag
Erre írtam egy hosszabbat, de megette a fórummotor...
Röviden: ha egyszer feltűnik, én onnantól nem tudok szabadúlni tőle. Amikor a '19-es KIA-ból átültem az alámrakott '18-as Octavia-ba, hetekig vakartam a fejem...
Ég és föld a kettő; hiába más modelciklus, akkor is egy kategória.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
bandus #201573 üzenetére
A lista kötött, és hiába kérnék Octavia-t, azt nem pimpelnék fel 'árszínvonalra'.
A flottás lányka minden 'kategóriára' kihoz egy portfóliót a lízingcégekkel egyeztetve, aminek a sarokköve a 'benchmarking'.
Na, most a benchmarking egyetlen lényeges sarokszáma a futamidő végére (4 év) becsült újraértékesítési érték (nem a tiszta maradványérték) a konszolidált értékesítési csatornákon keresztül. Szigorúan 'a vasat' nézve a cég a beszerzési érték és a becsült újraértékesítési érték közötti különbséget fizeti 48 hónapra elosztva; plusz adminisztráció, inc. biztosítások, üzemeltetés, finanszírozás, etc., plusz tervezett karbantartások, illetve átháríthatatlan vis maior károk becsértéke, plusz [...] plusz a lízingcég haszna...és ez így mind a lízingdíj.
Na, most egy kipimpelt Octavia beszerzési értéke és újraértékesítési értéke között nagyobb a szakadék, mint egy 'alap Passat' esetében, hiába a beszerzési értékük akár közel azonos (*).
Pl. egy napfénytető nem nyom annyit az újraeladásnál, mint amennyibe kerül beletetetni. Tipikusan a 'jobban eladható vele, de nem feltétlenül többért, sőt' kategória, hisz' még a CASCO-t is megnyomja; kicsit olyan, mint 'tisztasági festés' ingatlan esetében: az beleölt költséget nem feltétlenül hozza vissza, de inkább választják azt a vevők, mint a pőrén hagyottat.
Ilyen 'szubjektív' elemek itt nem jönnek szóba, mivel valószínűleg a kocsit még fel sem rakták a trailer-re a gyárban, mire egy vonatkozó 'ekkceltáblában' már ott virít a 'phase out inventory'-ban négy múlvára datálva, egy vonatkozó bottomline számmal az azonosítója mellett. Ki van ez találva, és szigorúan 'kilóra' megy.
Ezért is van az, hogy az 'alapon' túl tele van nyomva matrix LED-del, kanyarkövetővel, radarokkal, kamerákkal, adaptív csinglilingikkel, sávtartóval, meg az összes practically fancy gadget-tel, mivel az 4 év múlva is objektíven értéket képvisel, míg az RGB ambient lighting vagy a motoros csomagtér ajtó vagy a pótkerék (**) vagy a csomagtér-háló/szeparátor szett (mer' úgyis elhagyja a 'paraszt'), etc. nincs benne (csak ha önköltségben belerakatod).
(*) Sarkított példa: valószínűleg ha lenne olyan Tesla S, aminek évente 1000 EUR az értékvesztése és mellette átlagos a biztosítása, mindenkinek azt adnának (illetve 3-ast), mivel az futási ás adminisztratív üzemeltetése gombokból megvan, hiába 70e EUR a kezdeti ktg-e; t.i. 'drága', de csak egyszer, és utána olcsó, illetve a kezdeti ktg. utána rotálható (ofc belekalkulálva az inflációt, piaci helyzetet, etc.). Amennyire nekem feltűnt, mint 'nem pénzügyesnek': bármiféle tervezett kiadásnál, nagyságrendtől függetlenül, csak egy dolog nagyobb szitokszó a céges életben: cashflow-burning.
(**) Egyelőre a majdani újévi rendelés leszállításáig egy '18-as Octavia-t hajtok; ebben van pótkerék, de a flottáslányka a szívemre kötötte: hozzá ne nyúlj; ha defektet kapsz, hívd a lízingcég assistance vonalát, ők intézik és kiküldenek valakit...t.i. akkor az ő felelősségük.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
bandus #201552 üzenetére
parandroid, vzsryl, bandus, Qru
Köszi szépen a meglátásokat.
A keresztmegoldás természetsen a kombi Passat, de egyelőre az számomra nem eleme R-nek.
@vzsryl
Superb inkább politikus/cégvezető autósabb, a Passat meg inkább területi képviselős, de valószínűleg ez egy rossz beidegződés nálam.
Ezzel tökéletesen egyet tudok érteni.
@bandus
kiveve, ha kerheted a superb-bol a scout -ot valamelyik baszos szinben
azok nagyon adjak, de ugyanugy a passat alltrack is, de azr hiszem ez csak kombiban jon.
Passat Business vagy Superb Ambition fehér/fekete/ezüst színekben.
Illetve még rá van konfigurálva plusz csingilingi (safety, assist, convenience, security,stb. kategóriákban), ergo a nap végén ugyanaz van bennük; emellett saját zsebből rá lehet dobni ~1000 Euro-t 'customisation' címszó alatt, pl. a Passat-nál az a jobbik kárpit/dekor csomag + elektromos csomagtér ajtó, és kész; esetleg egy körbefóliát igyekszem kiókumbálni.
@Qru
Ha nem vagy haklis az aprosagokra akkor Skoda.
Dehogynemám.
Négy évig ebben fogok ülni. Nálam négy évig mindösszesen egy autó maradt meg eddig: az első saját vásárlású új autóm még 2007-ből, ami azóta is megvan és meg is marad, amíg le nem térdel (bár technikailag már rég nem én használom).
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #201540 üzenetére
Pontosítás:
- ami gondolatban jelenleg játszik: Passta sedan vs Superb kombi
- MY22 modellekre 'spekulálok' a mostani felhozatalból; amit a szalonokban, illetve a netről megtudtam: Passat minimálisan változik, az is inkább felszereltség tekintetében, és '22 után nem lesz, legfeljebb kombi; Superb talán jobban változik, de az is inkább csak felszereltségben, és talán itt-ott átrajzolják (gondolom, hogy igazodjon az új Octavia-val behozott külcsínhez).PS: sry, kifutottam az előző hsz szerkesztési idejéből.
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Skoda Superb vs VW Passat
2.0 TD 150 / DSG
Mi az érdemi 'finom' különbségek a két kocsi között, ami a katalógusokból nem kiolvasható?
Nézegetem mindkettőt folyamatosan, illetve beültem, megkopogtattam, lemeóztam, etc. mindkettőt, de mindennapi használatban nem volt alkalmam 1on1 összehasonlítani őket.
Amire én jutottam, illetve amit sejtek:
Passat:
- sedan-ban jól néz ki, kombiban suta
- amolyan jó értelemben vett 'igazzy' passenger car: ülj be, menj el A-ból B-be és közben a pulzusod is változalan marad; nem a bugira gondolok, illetve annak hiányéra, hanem az általános zen állapotra
- belül az elrendezés, formák, az anyagok (imitálása) kellemesen komoly, de nem nyomasztó
- picit talán komolyabb (értsd: autópályásabb) a futómű hangolása
- valahogy sokkal jobbnak tűnik a hangszigetelés
- mindenféle kütyük vannak benne, de semmi sem nyilvánvaló...
- konzervatív lounge benne ülveMindennapi egyszemélyes (értsd: 1 fix meg időnként +1) közlekedésre a sedan tetszik.
Superb
- kombiban jól néz ki, amolyan 'shooting brake' szerű
- a sedan kvázi egy 'upscaled' Octavia, belülről kifejezetten
- a belső tényleg egy felskálázott Octávia, minden ugyanúgy, ugyanott van, csak nagyobb...illetve a középkonzol és 'kardánbox' testesebb, 'nagyautósabb'
- nagyobb hátsó lábtér, illetve az egész autó tágasabbnak érződik minden dimenzióban: ebbe valahol belejátszanak a becsalt centik minden irányból, illetve az ablakok elrendezése
- menet közben szerintem zajosabb
- futómű puha, amolyan 'igazzy Mo és annak úthálózata' barát: sohasem érezem úgy, hogy fáj bele-, illetve áthajtani valamin
- esztrádműsort csinál a felszereltségből, ami meglehetősen teljes már alapjáraton is
- ő lenne a utilitárius sportos avantgárd?Életmódautónak ideális: akár négy ember kényelmesen és két heti túlélésükhöz a csomagok lazán-faszán beférnek, és még marad is hely...alternatívaként: hátsó ülés ledönt, bicikli be keréklevétel nélkül, és irány a vízparti bicikliútak bárhol az országban.
Köszi szépen előre is.
-
LZs?!
aktív tag
Az izgalmat definiálandó: a GT után (miatt?) nem a játékosságban, pörgetésben, illetve az ívrerakásban keresem azt, hanem a birtoklási/használati érzelmi skála (?) vetületén, t.i.
+1 - Örülök, hogy van és jól esik közlekedni (utazni) benne/vele; néha csak úgy kiviszem levegőzni rekreációs tevékenységként, és olyankor nem jön szembe kettő (vagy csak ritkán).
0 - Ott áll, ahol hagytam; beleülök, odaérek, kiszállok; legyen pöcc-röff, és tudja a dolgát.
-1 - Mit keres ez még mindig a kocsi-beállón? Van másik kocsi itthon? Nincs, bammeg...jó akkor megyek ezzel, legalább meg van járatva.
Szóval 1 és 0 közötti sávon keresek opciót; nem félúton, inkább kicsit közelebb a 0-hoz; ha nagyon nem találok, akkor valószínűleg jön valami kultúráltabb 'közlekedőedény' a Nagy Nulla jegyében.
PS: Remélem a fenti agymenésnek más fejében is van értelme...
-
LZs?!
aktív tag
@Qru
Az rendes, stabil embereknek való...
Nekem valami olyasmi kéne, ami még 3 hónap után is izgalomban (sic!) tart.
@rbalint88
Nem szeretnék szedánt, kombit is csak a cuccos Nissan 'elvesztése' felett érzett praktikum-nosztalgiából nézek; t.i. a negatív biciklitesztek okán némileg lanyhult kombik iránti érdeklődésem.
Viszont!
Visszaolvasva volt SLK tipp egy kollégától, és eszembe jutott, hogy abból volt a 'kis McLaren SLR' pofájú generáció; persze pont annyi köze van az SLR-hez, mint az Alfa GT-nek a Ferrari GTC-hez.
CC is, kétüléses is, és van birodalmi
sascsillag, az arányok jók...tetszetős tippnek tűnik elsőre.Konkrétan ennek kapcsán majd érdeklődnék egy kört a hirdetőnél: [link]
Kompresszor 1.8 160HP || Automata - érdemes vagy csak bátraknak?
Az öreg kompresszoros kocsi úgy nyűgös, mint az öreg turbós?
-
LZs?!
aktív tag
válasz
rbalint88 #188357 üzenetére
Köszi szépen.
Igazából egy jó okot (t.i. hobbiállatot) keresek, hogy vegyek valamit.
Valami nem európai konszerntől való V6 / V8 utazóautó legyen ezredfordulós 'technikával' és formavilággal (2000-2010), elsősorban kupét és japánt, innen jött a Lexus, mint gondolat...és akkor ráleltem, hogy ilyen modell is van. Kabrió nem annyira a zsánerem, a ponyvatetős kifejezetten nem (kivéve a Barchetta, az örök szerelem), de egy pofás CC ellen, mint a fenti SC, nem ágálnék.
Hogy teljesen inkoherens legyen a történet, a fő csapásirány ahonnan ez 'leágazott' az a Lexus IS 250/300, ideálisan kombi (abból a CC nem tetszik, túl darabos, kupé pedig nincs).
Az olasz vonalat elengedem, igen: megvolt, jó volt, hosszú távon nem az én esetem, de ki lett pipálva. Illetve sokat ront az 'élményen', hogy majd' minden sarkon szembefordul egy GT.
Egyébként ez még nem olyan 'megálló', de a dolgok olyanok, hogy néha hirtelen változnak, így a preferenciák is...
-
LZs?!
aktív tag
Lexus SC 430
Erről a típusról van bárkinek érdemi információja?
Mo-i szervizháttér, illetve alkatrész-ellátottság, tipikus nyűgök, stb.
Illusztráció: [link]
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Doki16 #188073 üzenetére
Egy pillanatig sem ellened.
Pontosan ahogy megfogalmaztad: nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni, ugyanakkor az objektív képhez kell a teljesség és a közös nevezőre hozás: hogy az l/100km vagy kWh vagy McNuggets kCal, illetve ezekenek a forintosítása, az teljesen mindegy. Ahogy utána írtad is...
Onnantól meg user-case: pl. én valószínűleg csak falun belül a boltig, illetve az 5km-re lévő Tesco/Auchan kombóig használnám zero módban, és örülnék neki; azon túl viszont pont lexarnám, mivel már egy bp-i körre is kevés lenne a range, akkor meg nekem már egymindegy miként oldja meg a gép, ahogy a köztes a töltőre akasztás is végkép hidegen hagyna...kivéve ha a töltős parkolóhely közelebb van a bejárathoz...
Igazából ez lenne a lényeg: van pár objektív kulcsmotívum, onnantól kezdeve viszont már a szubjektív motívumok dominálnak.
-
LZs?!
aktív tag
Nem nagyon...én is töltöttem fel oda kocsit anno, illetve keresgéltem is ott.
1) Nincs benne a köztudatban, így belesüllyedt no content -> no traffic ==> no traffic -> no content spirálba
2) A 'rating' fasság, mivel sima boolean flag-en alapszik: eladó ismert -> Y/N, dokumentáció van > Y/N, stb. Nincs kvalitatív értékelés (márpedig az átlagnak erre lenne szüksége), hisz' ilyen formában nem is lehet; illetve lehetne, de az hatalmas támadási felület lenne az oldalnak.
3) A hirdetés-feladás feleslegesen körülményes, cserében a value-add a fentiek miatt minimális; ráadásul a körülményessége a tipikus hirdetési hozzáállás miatt (lövök pár képet telóval, meg odalökök 3-4 klisé mondatot leírásnak) könnyen eltántorítja az átlagos privát hirdetőt, a céges pedig csak annyit néz, hogy melyik felületen van megfelelő penetration, reach -> return.
4) A marketing kimerült a 'szóbeszédben' és az 'önfasz-szopkodásban', és ha azt vesszük, hogy Totalcar is mennyire a középszerűség fele fordult, úgy talán a jellemző látogató közönség sem a legszerencsésebb táptalaj erre.
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz
alázógyík #187720 üzenetére
@alázógyík
Technikailag Signum alapokon áll, de azt hiszem, az a tengelytávtól, illetve a csingilingitől eltekintve 'csak' egy kombi Vectra, igen.
Sz'al digósított GM.
@Mauzes
Teljesen jogos, a 1) friss rendszám, 2) áprilisi vizsga, 3) említett áprilisi szerviz motívumokból kiindulva erősen 'magánimportnak' tűnik. Hmm, lehet, hogy áprilisi a regisztrációja is?
és igen, a 'utóda, ami a garázsban áll' is csak egy neppertétel lehet...de nem vagyok én rasszista: ha elmondja, hogy lábon jött vele Milánóból / Svájcból / stb., és ennyikeh...na, az nekem elég; ugyanakkor a hirdetés mást sugall...
-
LZs?!
aktív tag
Kérhetnék véleményt?
Főleg a hirdetésről, de akár a típusról is...
Ha a 'tip-top, nem mindenáron eladó' autónak ki van véve az első vonószem takarója (elhagyták?), akkor jogosan feltételezhetem, hogy nem volt mindenhol, mindenkor minden tip-top...de legalábbis arra xartak, hogy visszapattintsák...de azért tip-top?
PS: méterben a legjobb a HaHu-n, de messze van...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Doki16 #180493 üzenetére
KIA OPTIMA 2.0 PHEV
Ezt nézegettem...
...de akkor megint jön az elvi/mentális gimnasztika: ha ennyit rászánnék, akkor egyszerűbb car allowance helyett rögtön kigründolni egy céges TáDé Golf kombit, és utána leszarni mindent (kivéve foreign travel policy idevágó papírmunkáját); ugyanakkor a permanent home office vs company car felállás nekem fix egyes...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #180346 üzenetére
Re. Leaf
Megköszönve a lehetőséget mondtam nekik, hogy nem.
Az ár/érték arány ugye az első perctől nem adta ki nekem, önmagában pedig nem igazán hoz/hozott lázba a 'drótos petróleum' életérzés.
De igazából két motívum dominált, és mindkettő pszichés:
1) A tudat, hogy véges élettartammal bír a vas (?), amit még nyomatékosít is a kijelző; valahogy nem nagyon tudtam elvonatkoztatni az In Time mozifilm alapkonceciójától...
Tudom, hogy valahol minden műszaki cikk véges, de másként kényelmetlen/körülményes egy döglödő belsőégésű motor, mint egy leélt akksipakk, pl. egy benzines, ahol végnapok ténye megmutatkozik a nyálkás hűtőfolyadékban, a foltos blokkon és a keresztülégett katalizátor miatt benzinszagú kipufogóban, még mindig elmegy annyit, mint új korában...
2) A kényszer, hogy folyton toppon legyek a töltöttség állapota felől; túl sok tervezést és alkalmazkodást igényelne. A 'reggel-este megyek, éjszaka töltöm' felálláshoz én túlságosan rendszertelenül autózom.
Azért 70-80km rengeteg, ha csak elugrom a boltba, de nem sok, ha este beugrom a városba és már előtte megyek napközben. Persze vannak a nyilvános töltők...már ha ott éppen van, ahova megyek...és éppen szabad.
Lehet, hogy én még nem nőttem fel ehhez fejben...nekem még a mobilom is úgy és ott van töltve, amikor/ahol rámjön.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Doki16 #180315 üzenetére
@Doki16 & focvis
Köszi szépen. Alszom még rá párat hétfőig.
Re. fun factor - ez az egyetlen szempont, amiért egyáltalán gondolkodom rajta...
Ja, és az Almera-t nem becsmérelni!
Tegnap este hazahoztam vele öt láda virágot és 200 liter virágföldet. A mulcs már nem fért be, azért majd holnap vagy szombat reggel elugrom; hétvégén jó idő lesz, kimegyünk rendbeszedni a családi mauzóleumot.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Doki16 #180301 üzenetére
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
...és...
Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz.
1) Az itthoni töltés megoldható, de csak 16A-ről; nem építettnék ki neki külön csatlakozást.
2) Ütés-vágás és eladhatalanság, ez a kettő jelen esetben kéz-a-kézben járna; ugyanis pont azért tartom zsákutcának, mivel senkinek nem fogom tudni lepasszolni majd degradálódott akkupakkal, viszont akkor már nincs is értelme kímélni; emellett akkor már hagynám, hogy rohangáljanak vele a többiek is, ami ugye erősíti az entrópiát... Az akkupakk cseréjétől, mint alternatívától eltekintek.
Kicsit továbbfűzve a matekot...
Ugyanakkor a fentiből fakad, hogy az árát a tervezett 36 hónap alatt 0-ra kéne írnom (ami ebben a formában távolról sem pontos, hisz akkor még működni fog), ami a felajánlási 2.5M-val számolva cca. 70e per hó; a vélelmezett havi 600km-re vetítve a töltés 4e Ft (12kW felfele kerekítve itt is és a továbbiakban is), ugyanez 7l/100km fogyasztással 17e Ft, illetve ehhez még hozzáadva a járulékos ktg-eket per hó (adó, tervezhető karbantartás, parkolás): összesen 24e Ft, a különbözet 20e Ft. A havi 20 ezerhez 1:1-ben egy cca. 800e Ft-os ár kéne, hogy társuljon; de nem lesz ócskavas a harmadik év végére, stb., így legyen 1,5M (a végén 11 éves lenne, cca. 94e km-rel, de legyen kereken 100e). A már egyként inflált 1,5M-hez képest a 2,5M meglehetősen rossz helyettesítési rátával bír...és szerintem maga az inherent logic nem sokat változna akkor sem, ha 10l/100km-es belsőégésű fogyasztással, vagy 4-5 (esetleg 6?) évvel számolnék; utóbbi esetben legfeljebb annyiban, hogy annak az időtávnak a végén tényleg csak egy elfuserált matchboxnak lenne jó: praktikus értéke nulla, szubjektíven pedig nem sokan 'vágynak' majd egy Leaf-re puzstán a birtoklási vágyból...
-
LZs?!
aktív tag
1st Gen Nissan Leaf 24kWh
70e km
8/12 'pácika'
Igyekeztem kiszámolni, hogy mi a várható range; nekem 'puruttya' matekkal kb. 60%-os akkupakk jött ki, ami avg 70km range (ergo PNR 35,001km) folyamatos haladással, hűtés/fűtés nélkül...és főleg ECO balfaxkodás nélkül; direkt mindent lefelé kerekítettem, hogy legfeljebb pozitívan csalódhassak...
Disc: akik már eggyé váltak az Univerzummal, azok biztos kivitorláznak ebből 100km felett is, de na...
Szerintetek mi lehet a 'reális' értéke, minden faölelgetési kényszer nélkül?
A háttér dióhéjban: szóltak, hogy lenne egy és 2,5M-be számolnák; ez a jelen piaci árakat tekintve jó is lenne, de szerintem az egyéb mostani, illetve közeljövőre beharangozott EV-ket tekintve ez a model egy zsákutca, így hiába lenne jó bevásárolni, iskolajáratra, rohangálni, a faluban 1-2km-et csattogni, stb., még a pozitívumokat összegezve egy 3 éves időtávra (adó, parkolás, nix karbantartás, stb.) sem tudom 'igazolni' a dolgot havi 500-600km-re; egyelőre annyit mondtam nekik, hogy én is számolok...és nem jutottam elég közel a fent említett számhoz.
-
LZs?!
aktív tag
@Qru
Köszi.
A szegényember Jazz-e.
Nem baj...ha szóba kerül, majd azt mondom, hogy 'hipster understatement'.
@rbalint88
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene
Anno nekem sem, de három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
Helyes...mivel a félnapos kozmetikázásokra is ráuntam.
-
LZs?!
aktív tag
Nissan Note 1st Gen
1.4 vagy 1.6 benzin
Van bármi érdemleges, amit illik tudni róla?
Édesanyámnak volt 2005. 1.2 benzin Micra-ja, és az hibamentes volt 12 évnyi 2x20km-es városba ingázással, 110e km-en át; két vis maior esettől eltekintve: csomagtérajtó mikrokapcsolója és a hátsó lambdaszonda.
Benzin, rendes lánc, szögegyszerű mechanika.
Ha jól veszem ki, akkor a Note kvázi ugyanaz a technika, csak a body más.
Köszi.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #178798 üzenetére
#178798
A fenti hozzászólásban Nissan Maxima után érdeklődtem, de közebn felfedeztem a Hyundai Sonata-t is.
Ugyanakkora mid-size sedan, viszont egy fokkal korszerűbb.
A HaHu-t böngészve két dolog tűnt fel:
1) csak dízel van
2) a hirdetési árak meglepően alacsonyak, még a hirdetés szerinti relatív kevesett futott példányoknál is
Hyundai Sonata V (NF) 2.0 CRDi 16V (140 Hp) Specs
A KIA/Hyundai 2.0 dízelről tudtok valami közelebbit?
Esetleg magáról a típusról?
Köszi előre is.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
molnarpeter #178844 üzenetére
Csak az automobile-t porgettem at gyorsan: 3-5e Euro-ert vannak 130-160e km-rel.
Amit ebbol meg hunyoritani lehet behozatalnal az annyi, hogy export label alatt hozom el.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
gergo5991 #178820 üzenetére
@gergo5991
ITT el tudod olvasni a háttértörténetét, illetve annak a gondolatsornak a kiváltóokát.
Dióhélyban: van egy Alfa GT-m, a múlt hétvégén összevesztünk, és keresek valami második (harmadik...) hétvégi/pimpelős autót a helyére.
Egyébként ár/év arányban tényleg vannak jobb vételek is, de valahogy elkezdtem belelátni némi 'minimal-sleeper' potenciált...és az Alfánál csak tartósabb, de legalábbis stresszmentesebb lehet...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
MunezXBK #178819 üzenetére
@MunezXBK
Passz, érdemben semmit nem tudok a gázos életmódról.
Amit igen, azt mind a TC valami-doki rovatából szedtem össze; legutóbb egy 1.8 Tbi Alfa 159-et dobtak fel, mire kifejtette, hogy mindent is lehet gázosítani - ezt az oldalát értem is, azt viszont nem, hogy 'balling on a budget' jelleggel miért vesz v'ki megfújt benzines Alfát.
PS: még annyit tudok, hogy Bécs felől az M1-esen az első kúton lehet LPG-t (?) tankolni...
-
LZs?!
aktív tag
@Qru
Köszi szépen, segített.
Egyébként a leírásod alapján eszembe jutott, hogy talán Alfáéktól kérték kölcsön egy gyors puskázásra a JTS receptjét, csak a GDI-nel még nem akarták megkavarni...
Ha gázüzeműre átalakítva hajtották, az pozitívan befolyásolhatta az üzemet az általad részletezettek fényében?
T.i. a mo-i kínálatban a lent linkelt az egyetlen, amit megnéznék; Tolnába megyek a közeljövőben, onnan meg egy ugrás Pécs...
Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE P4 Leder
Két dolog nem tetszik: manuális váltó és gázosítás; bár van ennek pozitív oldala is: a váltó jó eséllyel nem xarja össze magát, illetve lehet 'occsóér' autózni vele, cserében duplán kényelmetlen: nem álhatok be a mélygarázsokba (és sűrített vizsga?), emellett egy unalmas cirkálót már nem terelgetnék manuálisan.
-
LZs?!
aktív tag
Ki mit tud a kétezres évek beli Nissan Maxima QX 3.0 V6 AT-ről?
Érdemes belemenni vagy szopóroller?
A mo-i kínálat összesen talán 4-5db autó, 200-280e km között; a Lajtától nyugatra vannak 130-160e futással, a magyar árakkal pariban.
Amit eddig ki tudtam deríteni:
- a gyújtótraffók megfáradnak, de gondolom ez 200e km-s futásra már jó eséllyel kijött
- az olaj- és hűtőtömitések elengedhetnek
- generátor elgyengül
- általában a kontrol-szondák (+cat) elgyengülnekMondjuk a fentiekben sok nóvum nincs más gépekhez képest, a traffók kivételével.
Köszi.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
venom8888 #177815 üzenetére
@venom8888
Egy roadster vagy hothatch
MX-5, Z3, Focus ST, Abarth Punto, illetve ha nagyon bevállalós vagy, akkor Mazda 3 MPS
2,5-ből:
- Mazda MX5-ből találhatsz nagyon fullos NB-t, vagy hunyorítós NC-t.
- BMW Z3-ból jó állapot/hunyorítás határán álló sorhatot
- Ford, Fiat (Abarth), MPS ennyiből kicentizős mutatványEgyébként amit nem költesz el a kettőfélből a vételárra és a papírmunkára, azt úgyis ráborítod karbantartásra (meg még egy kicsit...).
-
LZs?!
aktív tag
válasz
tboldi #177779 üzenetére
@tboldi
Hétvégén láttam egyet közelről: sógornő rokonai jöttek le vele, hogy a hétvégén körbebringázzák a Balatont. Kívülről nem volt rossz, bár kicsit kilógott a nyaraló előtti autós tornasorból...
Ugyanakkor kemény diszkrepenciák vannak fejben: én vasárnap találkoztám a párral; a férfin Nagy-Mo csatos hasitasi, a pólóján valami Trianonos sohanemfeljetünk/sohanemengedünk felirat.
Akkor miért Dacia?!
PS: Tudom, az ár miatt...sajnos az elvek olyan dolgok, hogy néha sokba kerül(nének).
-
LZs?!
aktív tag
válasz
rbalint88 #177338 üzenetére
...akkor bussoval kell venni, nincs mese
Önmagában lehet, hogy tartós a ketyegője a V6-nak, de az állapoton potenciálisan megfogható költség könnyen elmehet a karbantartáson, pl. vezérléscserekor a motor kijön, mert nincs hely a motortérben szerelni; és az nem egy Deák...
Ha esetleg túlkuvikolom, akkor sry, egyelőre csak vadászom a leendő V6 GTV-t a GT helyére...és ismerkedem a következményekkel...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
diegho #176615 üzenetére
1st gen 1.4 Ceed nálunk is szétgurította a vezérlést anno, 2007. évi 0km-es vásárlás.
140e km lehetett benne...2014. tvaszán kezdte: előszőr csak finoman vibrált, majd rángatott 2-3e rpm között, folyamatos haladásnál. Többször voltunk vele márkaszervizben, nem tudtak rájönni; de később a szervizlátogatások miatt volt szerencsénk.
Majd augusztusban Erdélyből hazafelé elkezdett leállni alapjáraton hagyva, illetve később már váltáskor is a kuplung kinyomásakor; a Királyhágóra vicces volt feljutni, ahogy mentünk keresztül, egyes-kettes között váltogatva a teherkocsik, buszok küszködő kapaszkodása miatt. Egyébként rendben ment országúton, pályán.
Hazaértünk, másnap mentek be vele a városba; lámpánál álláskor zöldre indítva majd gázt adva egyszer csak csörömpölt egy qrva nagyot a kocsi és paff...se kép, se hang.
A garancia akkor egy hónapja már lejárt, de a megelőző sikertelen szervizlátogatásokat felemlegetve az importőr méltányossági keretek között saját költségére javítatta. 1,5 hónap volt, illetve a munkalap szerint 1.2M JMF; szelepek, hengerfej, dugattyúk, stb.
Megérte, mert rögötn utána, októberben kiflibe törték.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #176085 üzenetére
Update a #176085-höz...
Ma délelőtt megrendeltük a Suzuki-t...
SX4 S-Cross GL+ 6AT 1.4T
Készleten lévő lett választva, így 'selyemezüst' lesz; szerintem fehér lett volna az ideális, de abból metálfényezéssel nem volt készleten, ahogy az édesanyámnak tetsző bordós-pirosas színből egyáltalán nem. Legalább kevesebbet kell mosni...
Az elmúlt félévnyi vergődés már túl sok volt, így mondtam, hogy gyártásból nem veszünk, főleg nem a nyári csökkentett üzemmód alatt; így is 3-5 hetet mondtak az átadásra. Ráadásul még egy teljesértékű pótkereket sem tesznek bele pluszban, ha készletről jön, ha gyártásból, mert nem a felszereltség része. Mondom: értem én, akkor tedd bele máshonnan (készletről, tk-s kocsiból...vagy lopjon egyet, bánom is én) mer' látom, hogy ott a helye a csomagtér alatt, és kifizetem. Mire ő: olyan nem van; ami nincs a listán, az nem is létezik.
Egyébként pofás kocsi, csak meglehetősen műanyag, de nem rosszabb mint pl. egy Focus.
Édesanyám cuki volt: álldogál mellette, nézegeti, beszáll, kiszáll, majd kissé bizonytalanul megszólal: ez olyan nagy, azt hittem kisebb lesz.
Mindenesetre előre jelezte, hogy haza ő bizony nem hozza, mivel nagy is meg automata is; egy kicsit ismerkedik vele majd a 'pilisi hágokon', és utána bemegy a forgalomba.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a meglátásokat és tanácsokat.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
LZs?! #176085 üzenetére
Doki16, tboy93, CactuS, rbalint88
Köszi szépen az eddigieket.
Amit még megjegyeznék: az újraeladás, értéktartás nem feltétlenül szempont. Nálunk 25 éve már-már családi hagyomány, hogy az autót totálkárosra törjük és fizet a biztosító (főleg), vagy megmarad kulcsos kocsinak (kevésbé)...
Édesanyám Micra-ja az, ami 'űdítő' kivételként piacra került, mert 12 év után már cserélni akart...
Illetve volt egy Opel a családban 2000. környékén, ami magától kiégett. Azt nem fizette senki.
Viccet félretéve: ez a kocsi is marad, amíg megy (remélhetőleg legalább 10 év) vagy túl nyűgössé nem válik. Mondjuk ennek fényében az 1.4-esnek még értelme is lenne.
Ami még zavar, hogy szeretném 16-os kerekekkel, ballonosabb gumikkal, de szerintem elhajtanak.
@rbalint88
Nem minden E6(d) motor részecskeszűrős már?
-
LZs?!
aktív tag
Édesanyám végre megállapodott abban, hogy milyen autót is szeretne...szerintem meg fél év alatt eljutottunk a nyílvánvaló opcióhoz. Na, nem egy autófanatikus Ő...
SX4 S-Cross GL+ 6AT
Egyébként a mindenapokra egy Ignis bőven elég lenne, de ugye na...és abból különben sincs AT.
Esetleg GLX, de szerintem ott csak a radaros vészfék joker, de neten ambivalens vélemények vannak a Suzuki megoldásáról - erről valakinek személyes vélemény?
Automata váltóból 'nem engedek', mivel mellette utazva párszor nekem úgy tűnt, hogy a manuális mára inkább felesleges figyelemelterelés számára, hiába hangoztatja, hogy inkább ne pofázzak bele, mert ő anno Wartburgon és Zsigulin kezdte...
Motorikusan elég lehet-e az 1.0T?
100/99 alkalommal városban/agglomerációban használja (torna, yoga, bevásárlás, rohangálás, színház/mozi és ilyesmik), évi kb. 10e km. Időnként autópálya/vidék (Miskolc, Szeged, Palics, Bécs, stb.), talán 2e km a 10-ből.
-20 foktól +35-ig indít-beköt-indul, nagyjából pont nem érdekli a kocsi, azon túl, hogy legyen tiszta és szép.
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Az ünnepek alatt eladtuk édeanyám Micra-ját...
Időközben kiderült, hogy végülis fogalma sincs milyen gépet szeretne cserének.
Átnéztünk mindent a kompakt kategóriában, ami tetszett neki (Captur, Juke, tökömtudjamimég...). Most abban maradt önmagával, hogy jó lesz neki egy Fabia/Rapid (?), oszt kész...ami természetesen azt jelenti, hogy már unja az egészet, de apámnak volt egy 100hp Fabia-ja anno tizensokéve, és ha egyszer jó volt a háznál, akkor jó lesz másodszor is.
Mit tudnátok ajánlani 4 max 5 millióig, akár pár éves használtban is?
Én azt mondtam neki, hogy 3-4 éves Kia Ceed kombi, mint pl. a linkelt; nem referencia, csak a legelső volt a listán keresés után.
Köszi!
-
LZs?!
aktív tag
Ladies & Gents...
Édesanyám kinézte az új autóját...pampararam...[dobpergés]: Renault Captur
Nagyon tetszik neki...és egyéb szempont nincs.
Mi lehet / érdemes tudni róla?
Szigorúan benzines model jönne szóba; az éves futás nem hiszem, hogy meglesz 10k km, az is jellemzően 10-20km-es etapokban. A Micra-jában 12 év alatt gyűlt össze 107k, és azzal még ingázott dolgozni...
A menetdinamika (0.9 vs 1.2 TCE) összeségében teljesen mindegy, viszont jó ha minél több gizmó van (val'sz'eg nem kellenek majd, de legyenek...), főleg BT kihangosító.
Az EDC váltó milyen; francia DSG?
Hogy szalonból jön, vagy használtan - igazából mindegy, ha legalább '17-es FL utáni; én javasoltam a használtat, még a nyári Euro átállás előttről.
Köszi előre is.
-
LZs?!
aktív tag
Megtennétek, hogy a linkelt hirdetést lemeózátok nekem?
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Johnny_vT #163850 üzenetére
@Johnny_vT
Pár kontra kérdés...
Hány éves vagy?
Ki és miből fizeti majd?
Ki és miből tartja majd fent?
Ha sorrendben 18+, Te/saját és Te/saját a válasz, akkor nyúlj a lábad közé, és ha még megvannad a golyóid, akkor viselkedj is úgy...
Én imádom a családomat, de ne baxxa már meg az ég, hogy ilyen jellegű 'vitáim' (sic!) legyenek.
Amennyiben a fenti kérdésekre kevésbé letisztult válaszok adódnak, akkor vagy tegyél meg mindent azért, hogy ne úgy legyen, vagy ne picsogj.
No offense & peace.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
norbert1998 #163449 üzenetére
@focvis
Nem is vettem fel...
Egyébként jogos a felvetés a tapasztalatokról, hátha segít.
@norbert1998
+1 arra, hogy örülj, hogy van kocsid, járjál vele, és a fölöst pénzt költsd lányokra, bulira, élményekre azalatt a pár év alatt, amíg még tanulsz.
Konkrétan Alfá(k)ra kitérve: jelenleg nincs olyan Alfa szerelő, aki egyszerre elérhető és jó; illetve, amikor igen, akkor az messze van és puncsolsz. Most így áll a "piac". Rengeteg használt Alfát hoznak be, meg is veszik őket, aztán rájönnek, hogy nem ok nélkül jutnak hozzá olcsón. Ekkor jön a szerelő, aki a legjobb barátod lesz, amíg rá nem jössz, hogy ha már jóban akarsz lenni vele, akkor rentábilisebb lenne k*rvázni járnotok (ott legalább nem te sz@psz)...és végül úgy döntesz, inkább nézel valami rizsgombócot (japán/koreai), illetve bármi mást, amiről úgy hiszed majd, hogy jobb.
Hülye/értetlen szerelő lesz dögivel, de azért nem leszel hálás, és előbb-utóbb eljutsz egy rendes Alfáshoz...vagy még ideje előtt rizsgombóc.
Vagy dönthetsz úgy, mint én: kell az Alfa GT, és ennyike... Akkor viszont kinyitod a pénztárcád, és figyeled, ahogy az 1-1.2M-s kocsiból már második nekifutásból 2M-sat csináltál. Én most a motorkiborítással tarthatok 3M körül, és még nem vagyok kész; bár közben sok egyéb, nem szerkezeti dolgot is letudtam: újrabőrözés/bőrfelújítás, stb.
...és az ilyen jellegű "deák-akrobatikával" nem vagyok egyedül; ha átnézel a digó topikba, láthatod, ahogy 100-300k-s tételek pörögnek, ahogy beszélünk róla...és ez téged is utolér, ha tizenéves Alfákba akarod ölni az energiáidat; és típusfüggetlenül, mivel adott generációs modellek között sok technikai átfedés van, pl. a GT 1/3 156, 1/3 147 és 1/3 Bertone - ezen utóbbi miatt, ami alkatrész nem csereszabatos a többi modellel, az többszörös áron van, pl. új, nem gyári fényszóró 147/156 30k körül, GT 60k.
Egy jó GT 2-3M JMF, egy használható 1.5-2M; a kérdés csak az, hogy már készen veszed, vagy összerakatod magadnak.
Alternatívaként persze elég lehet csak folyamatosan lélegeztetőgépen tartani, ahogy a lehetőségeid engedik, de abból lesz az alábbi közmondásos élethelyzet.
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz
focvis #163456 üzenetére
@focvis
És előre elnézést kérek az érintettektől,
de a népesség 99%-nak szemében - ahol a maradék 1% az Alfások tábora - egy Alfa GT* nem villant nagyobbat egy Fiat Bravonál.
GT tulajként ezzel nem értek egyet...
Rengetegszer fordul elő, hogy odasétálnak, megnézik...benzinkúton, forgalomban, parkolóban, etc. Sasolják, hogy ez milyen madár.
Presztizsértéke val'sz'eg nincs, de legalábbis egy 15 éves BMW-nek több van, ugyanakkor nem tudják hova tenni.
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Jelenleg egy 1.4 8V Grande Punto és egy Alfa Romeo GT 2.0 JTS áll az itthoni 'flottámban'; utóbbi mint hobbi/túra autó.
Viszont a GT nem minden esetben praktikus hosszútára, pl. menetkomfort, csomagtér (nekem egyedül qrva jó...
).
Elkezdtem alternatívában gondolkodni a 'dízel - pakolható - 4 fő' háromságban, és erre jutottam:
2.4 dízel 159 SW
Szopás lenne-e vagy sem? Ha igen, mekkora?
Ha a GT esetleg továbbra sem jön be túrázni, akkor dízel fronton talán inkább ebbe az irányba mozdulnék el, t.i. a praktikus kocsi, mint kategória nekem itt tűnik véget érni; sem SUV-ot, sem 'apabuszt' nem tudok elképzelni magam alá...
Köszi.
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Nordik #147564 üzenetére
Képes. Tartós 2-3k fordulaton 20-40km alatt normálisan fel kell, hogy töltse, egyéb fogyasztók függvényében.
Töltőre rakással kapcsolatban: praktikum kérdése. Ha 'lelkiismeretesen' csinálod, akkor nyerhetsz vele 1-2 évet (akár többet is...
). Ugyanakkor egy átlag akksi egy átlag user-nél simán elbír négy évet úgy, hogy rá sem néznek, a cseréje pedig 15-35k HUF. Ellenben egy átlag töltő 15k körül kezdődik (tudom, van olcsóbb, használt, házi, stb.), majd az akksit rendszeresen szereled ki és be (nehéz, koszos), viszed a lakásba (még mindig koszos) és ásod el 24-48 órára egy olyan zugba, ahol remélhetőleg senki nem rug bele vagy esik át rajta (fáj). Opcionálisan még lehet később összezongorázni a dátum, idő, stb. beállításokat a fedélzeti számítógépen.
Egyébként, ha van garázs, illetve lehet nélkülözni hétvégére a kocsit; vagy 'teleltetve' van a gép; vagy sok az indítás rövid utakkal tarkítva; vagy csak simán törödésből és elhivatottságból csinálnád...akkor simán.
-
LZs?!
aktív tag
g@bo
Passz, nem értek hozzá és nem követem; csak spekuláltam, hogy olyan időszakban, amit a hideg és a hó/eső/sár kombó dominál nehezebb eladni olyan kocsit, aminek a legfőbb vonzereje, hogy élvezetesen lehet vele menni, miközben nincs teteje...
Re. Barchetta - köszi a meglátásokat; végigolvasva a hozzászólásokat, akkor elvileg nem túl macerásan etethető alkatrésszel?
-
LZs?!
aktív tag
Sziasztok,
Miután itt a szezon vége, így elkezdtem roadstereket nézegetni; arra spekulálok, hogy az ősz végére/télre piacon maradt gépek árai "alkuképesebbek".
Még nem döntöttem el, hogy pusztán hobbi (második) autó lenne, vagy egy mindennapi használatra megfelelőre lecserélném a mostani kocsimat.
Hobbinak a következőket néztem: Fiat Barchetta, Alfa Spider és BMW Z3.
Egyik szerelőm sem vállalna jó szívvel Alfát, így az most már csak akkor jöhet szóba, ha találok kifejezetten jó állapotút (kétséges). A Barchetta a "liebling", de utánajárva mára csak bontásra ítélt HGT Puntokból és Barchettákból lehet alkatrészt szerezni hozzá; ennek cserében (vagy inkább emiatt) olcsóbb.
A Z3 a titkos favorit, csak kissé ambivalens számomra: összességében nem a szívem csücske, de ez tűnik a legőszintébbnek; négy kerék, kormány, váltó...és pont. Még a ponyva is burkolatlan belülről (persze légkondi, elektromos csingilingik, stb. vannak) A formája pedig élőben tetszetős.
Erre a kategóriára a keret: max. 1,5M + kötelezők
Mindennapi használatra a következőket: MX-5 NC max. 2,5M + kötelezők
3M magasságától benéznek már a Z4-esek is, ami rettenetesen tetszik, de reálisan annak a 1,5-szeresétől kezdődnek a vállalható darabok, a legalábbis a hirdetések felhozatala alapján; nem próbálgattam/néztem utána, mivel ennyit nem szeretnék rászánni.
TL; DR
BMW Z3 vagy MX-5 NC, illetve mennyire alkalmas egy roadster a mindennapokban (elsősorban komfort és közlekedés); életvitel szempontjából a kocsi indifferens: gyerek nincs, bevásárlás egy, legfeljebb két szatyor, mindennapi cuccok egy laptop táska és ősztől tavaszig kabát...utazáskor, ha a kis vas nem elég, akkor másként is megoldható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest