Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Laszmen #184418 üzenetére
Annak a kocsinak 935 kg az önsulya, 1,5 t a maximális.
Elég lesz, első autónak mindenképp !
Nem rakéta, de elvisz A ból B be, max a pályán betartod a jobbra tartsot, ami nem olyan nagy baj.(#184425) molnarpeter
Egyfelöl, de valamiért mégis csak kiadták a szivar alatt is, feltételezem, hogy drágább is volt mint VW alatt.Az octaviat meg sokan sedan golf nak issmerik, ki tudja lehet benne valami.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #184238 üzenetére
Focus 1 esetleg ?
Szintén benzinest(#184269) Tin
Majd az összes kút a moltól veszi, hogy lenne köztük jelentős különbség.
Ha maga a kút tartályai koszosak, nem karbantartottak az lehet magyarázat, de ez független attól, hogy melyik finomítóból jön a nafta.(#184320) Tin
Azért nem kell tömegesen cserélni az akksikat, ha a felhasználó nem teljesen hülye, akkor nem lesz baja.
Legtöbbet azzal segítesz az akksi élettartamának, hogy csak akkor töltöd ha szükséges, nem szabad minden nap 100 % ra tölteni, ha nem használod ki a hatótávot.
Villámtöltőt meg csak igény esetén, hosszú utakon(#184392) emvy
Valóban félreértik, de te is, mert pont a rövid városi futások miatt tellik meg a dpf, és mivel rövidek a futások nincs alkalma a rendszernek a regenerációt elvégezni (hogy elinduljon a folyamat üzem meleg motor kell, min. 50 km, és vagy 20 percen keresztül 2500-3500 as fordulat), amihez kell az autópálya tempo, de min országúti rendszeresen, szükség esetén egyel alacsonyabb sebesség fokozatbanPont annál nem lesz baj a dpf el aki sokat megy, évi 50 000 essx futás amit említesz sok pálya nélkül nem jön ki.
(#184413) sk
Valami szívó benzinest, ennyiért már állapotot veszünk, a km számlálót meg se nézd, ne rohadjon az a legfontosabb, inkább manuál váltósat ott talán kisebb a rizikó, és figyelj az autó előéletére, bár ennyi idősen majdnem lehetetlen ezt átlátni.
Audi felejtő, mivel premium autó volt újkorában, ezért használtan is annak megfelelő a fentartása.
Octáviákra is ránézhetsz talán a gen 2 is akad ennyiért, elég sok van belőle, így talán találni egy nem teljesen leharcolt példányt -
Core2duo6600
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #184238 üzenetére
Focus 1 esetleg ?
Szintén benzinest -
Core2duo6600
veterán
-
Core2duo6600
veterán
-
Core2duo6600
veterán
válasz
bitpork #176208 üzenetére
Villany - hybrid - benzin - diesel
Így ebben a sorrendben.(#176209) Qru
Nálunk is egyforma a vége mind 2 kocsinak a családban, engem nem érint, mivel semmien autóval nem rendelkezem jelen pillanatban.(#176212) Gaben92
(#176235) Morales72
Érthető, ha alaposan körbenézi, azért vannak árulkodó jelek.
Egy használt autónál bármi lehet, ezzel mindeninek számolnia kell.
Nekünk családi szinten lekopogom, eddig szerencsénk volt.
A hugom korábbi vw poloja kivételével, annak a motorjában az egy vagy több henger megadta magát, de szervízelés után, már no problém, az árát is figyelembe véve nem volt anyagi bukás, azt mi sem nézettük át.
A másik 2 nek meg ismert volt az előélete, a régebbi foka már 20 éves, új korától anyám munkahelyének cég autója volt, 5 éven keresztül futott céges szinten. 1.4 kombi focus, innen üzenem a Fordnak, elmegy a fenébe, hogy beteszi az 1.4 es motort a kombiba, 1.6 dukált volna, mint alapmotor
Így legalább nem nyomtad, mert úgye sem ment.
Az ujabb foka az 2 éves volt szintén cégautó kereskedésben lett véve, miután a társaságot aki volt vagy megszüntették, vagy csak eladták az autót, 2 évesnél 90 000 km körül volt benne, az 1.6 tdci.A Polo meg talán 8-10 éves lehetett, az ára az talán 700 000 és 800 k közt valahol vagy 8-10 éve.
(#176240) feco70
Jó váltasztás, választék is van belőle bőven.(#176245) focvis
Mert alul becsülte Barna úr a kibocsátást.(#176250) g@bo
Hogy ma mi van azt nem tudom, de régen az első olcsjcserét 250 km nél majd 500 nál, majd 2000 nél csináltk, és onnan a szokásos intervallumot.
Ma azt mondják, hogy nem kell bejáratni, mert jobb a gyártástechnika stb.
Na most lehet, hogy javult a gyártástechnika, de nézd meg a nivopálcád olajcsere után mindjárt,mert párszáz km után, benzines autón persze, a dieselnél a korom miatt szinte azonnal fekete lesz, de erre is van kivétel, mert anyám használt céges szinten egy fokuszt 1.6 tdci ferdehátút, egy pár évig talán a fokus 3 ast 2010 után volt.
Na annak az olaja átlátszó volt még annak ellenére is, hogy a gyártó szerint 30 000 km enként kell cserélni benne, ami hát hogy mondjam hihetetlen kategória.(#176278) Dare2Live
Az is gond, hogy magasak a munkavállaló utáni adóterhek a cégnél, a személyi jövedelemadoról nem is beszélve.
Én 200 000 at kapok havonta, magyar tulajdonú cég, épület tervezéssel foglalkozik, it supportot látok el.(#176337) Morales72
Igen, úgy tűnik.(#176346) Humbucker
Amikor tönkremegy, nincs időhöz kötve, jellenzően a kuplungszerkezettel együtt.
A focus 2 ben egybe van építve az 1.6 tdci n 300 000 km körül volt cserélve, 320 000 huf körüli volt az összeg ha jól emlékszem.(#176347) batai15
Kinyitsz egy autóalkatrészes oldalt, de nem túl mérvadó, mert a szerelők biza olcsóbban kapják.(#176400) daninet
Évi 20 000 km re ki az aki dieselt vesz ?
Ezt is vedd figyelembe.(#176428) Novics
Jaja benzines leginkább. -
Core2duo6600
veterán
(#176186) 8th
Azt nem mondtam, hogy minden rendben van a hazai adórendszerrel és bérhelyzettel.
De ezeken bármikor lehet változtatni, csak akarat kérdése, nyilván a kormány irányából, vagy a nép akaratának a segítségével.Az viszont biztos, hogy a régebbi dieslek büdösek és nem valóak a városba, de leginkább sehova sem, mint ahogy a régi benzinesek sem, kiváltképp szmogriadó esetén
Az sem megoldás, hogy megfulladunk a légszennyezéstől csak azért mert más a helyzet az országban
Mondom, az a tuti, hogy páros / páratlan korlátozás kell mint ami régen volt, a mostani rendszerben alig van kocsi amit érint a korlátozás, tehát csak látszat intézkedés
(#176184) máyköl
Miért is ? -
Core2duo6600
veterán
válasz
stickermajom #175993 üzenetére
Egy használt elektromos esetleg ?
Még Akár az Opel Amperat is meg lehet nézni, lévén, hogy 4 személyes nem lehet taxizni vele.(#176004) Kickass
Nem az a lényeg, hogy baszogatják, hanem az, hogy büdös és nem akarjuk szagolni, és igaz ez az újabakra is.(#176010) Dare2Live
Egyrészt, és másrészt sokkal hatásosabb lenne a páros / páratlan, amivel lényegében felezik a társaságot, ezen felül a diesel katalizátor nélkül nem mehet, vagy egyaltalán nem !
Nem a besorolást kell nézni, mivel honnan tudja a rendőr, hogy a kocsi hova van sorolva, a rendszám meg egyértelmű.(#176013) Kickass
Úgy kell megállapíni a mértékét, hogy ne fizPlesse mindenki, ennyire egyszerű.(#176019) bitpork
Földgázégetés, ha a fűtést nézed nem termel pm10 et, ez a legnagyobb előnye a szilárd és olaj tüzeléshez képest(#176026) 8th
Nem kitilani kelll, hanem olyan adókörnyezetet léztrehozni, hogy ne érje meg anyagilag sem tartani, lsd Norvégia, ott sem azért cserélték nagyon sokan elektromosra, mert nagyon zöldek, hanem mert nem ellenségük a saját pénzüknek.
Ott egy füstös kocsin, durva adó van, és akkor még 1 métert sem mentél, 1000 eur felett évente.
Hollandoknál szintpén ez a helyzet.De az is igaz, hogy már mozdulni sem lehet Bp en az autoktól, tehát valamit tenni kell, hogy kevesebben autózanak a városban.
(#176031) LuckyL
Pluginosra nincs vásárlás esetén semmi.
Csak elektromosra van 1,5 misi, Romániában ennek a duplája a támogatás.(#176033) freeknight
Én az euro 6 nak sem kegyelmeznék.(#176042) z-csongor
Egy toyota hybrid vagy elelktromos ?(#176063) bitpork
Márhogyne tudná, eladja mégegyszer powerbanknak, de nem döglenek annyira az akksik.
Fejlesztési és elemzési céllal cseréltek pár kiválasztott autóban, nem azért mert elromlott volna.(#176092) Qru
Vagy hybridet vagy villanyt(#176118) ribarszki
Ford, erre a futásra felesleges a diesel.
Ha kell bele az automataa akkor azzal is tudod választani, vagy akár hybrid, ha létezik belőle.(#176124) Qru
Ilyen kis távra akkor sem. -
Core2duo6600
veterán
válasz
Doki16 #175760 üzenetére
Esetleg az öregebb mercik, bár költeni kell rá, ha másra nem akkor a karosszériára, mert a rozsda ilyen áron már téma, és akkor még találnia kell egy nem rommá tört darabot.
w124, w190 elsődlegesen.Esetleg még a focus 1 et ha találsz a rozsdára kell figyelni, meg persze a motorra, hogy menjen.
(#175764) bitpork
Nem is a tesla tulajának kell a powerbank, hanem egyéb akár más jellegű felhasználásra ahova a tesla értékesíti, hisz nincs kivülrőlráírva, hogy használt, de felujított cellák vannak benne.
Nincs mindenhol supercharger, de elég sok helyen van akár nyugat-európában is.(#175765) Doki16
Ezt meg tudom érteni.(#175772) fecaga21
Kicsi elektromos autó ?
Mitsubishi I Miev / Citroen C-zero / Peugeot Ion
A fenti trió, ami lényegében mind ugyanaz, a fent vázolt feladatra maximálisan alkalmas.(#175781) Webhun
Ha tudod otthon tölteni erre a feladatra pl. egy Nissan Leaf is alkalmas lehet, évente egyszer max lasabban érsz el a nyaraló helyre, viszont minden más helyzetben spórolsz vele annyit, hogy akár bérelhess is egy nagyobb verdát a nyaralásra, az általad említett összegért már találhatóak.
A leaf kb olyan hosszú mint a kombi focus 2, tehát nem a legkisebb autok közül való, csak a formáját kell elfogadni.(#175796) trialboj
Jól látod, 2010 környékén került a legtöbb nem premium autóba, de lehet felszereltségfüggő is.
2005 ben még nem volt általános ha volt is valamelyikben az biztos. -
Core2duo6600
veterán
válasz
bitpork #175608 üzenetére
Mivel gariban cserélték nem a kukába megy, kielemzik, és vagy felújítva másik kocsiba vagy powerbankba megy.
(#175619) bitpork
Supercharger, ha csak azon, akkor érthető, hogy megzakkant az akksi.(#175649) Dare2Live
Olyan nincs aki nem áll meg 700 km alatt legalább 3-4 alkalommal, akármilyen hajtáslácal megy a kocsi mindenképpen megállsz.(#175656) Humbucker
Az audi is egy premium autó, és mint mindegyik premium autónál a szervíz/alkatrész is premium szinten van árazva.
Vagy a másik, hogy egy eleve drágábbat nézel, és akkor később kezdődik az állandó szervízbe járogatás.(#175682) Humbucker
Focusé jobb(#175697) Bazsee71
A gumiabroncsot én a kopó alkatrészek közé sorolnám.(#175703) Richard!
Ott a pont.
Vagy ha spórolni akar a fogyasztáson, akkor esetleg még a prius 2 játszat.(#175712) koxkids
1.6 benzinessel korrekt, az 1.4 es sovány, bár talán a 2 es fokuszban már nem volt.(#175733) trialboj
Jól látod ördögi kőr.
Elektromos kocsi, abban sokkal kevesebb alkatrész van, mivel a gyártók is vagy 8 év garit vállalnak az akksira amiatt sem aggodnék olyan nagyon.
Úgy látom pillanatnyilag sokkal kevésbé lehet mellényúlni egy elektromossal használtan.
Míg egy robbanómotorosban nincs a motorra ráírva, hogy rendesen cserélték - e benne az olajat, mert ugye a 30 000 es ciklus az képtelenség.
Az elektromosban meg le kell méretni az akksit a márkaszervízzel, és pont, a korosszéria meg ugyanúgy átnézendő mint egy belsőégésűnél. -
Core2duo6600
veterán
válasz
harry #175486 üzenetére
A márkaszervízben van legtöbbször olyan gép, ami minden részletét kiolvassa az adott kocsinak, az egyéb szervíz általában egy olcsóbb gépet / szoftver-t szerez be, ami csak a leggyakrabb dolgokat olvassa ki, de azt minden márkából.
Tehát igen, indokolt a márkaszervíz.
Ha neked tetszik a kocsi, menj el és nézd meg. -
Core2duo6600
veterán
válasz
molnarpeter #175467 üzenetére
Lassan mindegyik mai autóban fel kell tanítani az új akkut.
Hát ez röhely és elkeserítő is egyben.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
tboldi #175462 üzenetére
....és minden az előző tulaj(ok) gondosságán múlik.
Ott a pont, és ez bármelyik kocsira igaz.
Na persze vannak az igénytelenebb motorok, és az igényesebbek.
Értem ez alatt, hogy mennyire érzékeny egy elfelejtett olajcserére stb...(#175465) tboldi
Passzolom, ilyen szintem nem vagyok otthon a priusban.
A Toyota topikban biztosan hamarabb kapsz választ. -
Core2duo6600
veterán
válasz
Johnny_vT #175455 üzenetére
Akkor buta tervezés, így jobb ?
Egy alapvetően a felhasználó által cserélhető alkatrészről van szó, könnyű hozzáférni stb.
Azért nem nevezném apró kellemetlenségnek, hogy a kollegámnak ez 100 000 ropiba fájt, ebben benne van persze az új akksi ára is, de akkor is durva, mindezt valamelyik bevásárlóközpontnál adta elő a kocsi.
Még csak nem is indítozott, hogy gyanakodni lehessen.(#175458) batai15
Olvass bele a népitéletbe ill. a típussal kapcsolatos használttesztekbe a totalcaron.
Pl.: [link] -
Core2duo6600
veterán
válasz
tboldi #175447 üzenetére
Míg egy Toyota Corollában, (nem hybrid, még a korábbi ) ha elszállt az aksid kicseréled,
és továbbmész.Addig a Honda Civic kiad egy villáskulcsot, és a szervíz + egy laptop kell hozzá, hogy elindítsák.
Hiába cseréled ki, nem mozdul a kocsi a villáskulcs ott figyel a műszerfalon,
ekkor bánta mega kollegám, hogy Hondát vett, (újjonnan)Na ez milyen megoldás ?
A civic az kb 10 éves talán ufo civic.Ha ez nem szervízigény, akkor mi ?
és csak egy akksicsere .... -
Core2duo6600
veterán
válasz
harry #175427 üzenetére
...esetleg gondatlanabb tulajt
Ott a pont, ha a korábbi tulaj nem tartotta rendben, nem figyelt oda a megfelelő karbantartásra akkor bármely márka terméke gázos.
Ha odafigyelt, akkor meg nem lesz gond a szokásosokon kivül, mint ahogy neked sem volt a fokával.
Ez a lutri a használt autónál, pont ezért olcsóbb mint az új autó.(#175428) harry
A Hondák általában szervízigényesebbek a tobbi japánnál, de ha megadod neki ami kell, akkor nem lesz gond.(#175429) trassher
Fordítsuk meg a kérdést, milyen szerelő / szervíz van a környéken ?(#175442) harry
Hol ocsóbb fentartani ?
Ha úgy is osztrák rendszám kerül majd rá, akkor nem egyszerübb odakint megvenni ? -
Core2duo6600
veterán
válasz
Rukongai #175362 üzenetére
Bármely kis köbcentis, turbo mentes benzines
Pl.
Opel Corsa, Astra,
Peguot 206, 207, 306, 307
Ford Focus, ha találsz rozsdamenteset, jó lehet
Ford Fiesta
Seat Ibiza, Cordoba
VW Polo, Golf
Toyota Corolla is jó lehetIgazágszerint abból kell megnézni jópárat ami tetszik neked, nagy a választék, így biztos lehet találni megfelelőt, persze az első szervízre rá kell szánni a zsetont.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
H A M M E R #175270 üzenetére
Egy Mitsubishi Outlander PHEV esetleg ?
A jelezett összegért már vállogatni is tudsz. -
Core2duo6600
veterán
Akkor lehet mérlegelni, hogy mi a kellemesebb, ha az automata váltó kotlik meg, vagy a kettöstömegű.
A apám focusában 1.6 tdci ben a kuplunggal van egybeépítve.
A tárcsa kopott el, hogy a kettöstömegűnek volt-e a baja, azt nem tudom, 300 000 km felett van már a kocsi és 1 hónapja volt kb. cserélve. -
Core2duo6600
veterán
Nem kell dicshimnuszokat szengeni a diesel melett, nem városba való és kész.
Valamit csinálni kell, mert már mozdulni nem lehet az autoktól, nuku parkolóhely.Te hogy oldanád meg?
Ez olyan mint ha én odaállítanék random lakóházhoz és közölném az ott élőkkel, hogy nem érdekel van-e rá 3-5millió forintja de amíg nem szigeteli a házát és nem épít ki környezetkímélő fűtési rendszert addig nem fűthet be és fagyjon meg a családjával együtt. Marha jól hangzik nem?
Ha van gázfűtésre lehetőség, márpedig a fővárosban mindenhol van vezetékes gáz és az ország számos pontján szintén, akkor igen, használja azt kiváltképp szogriadó esetében.
(#175219) Jorus
Pl. Ford FocusTalán itt : [link]
(#175253) H A M M E R
Benzines, ha tartasz a részecskeszűrötől, akkor keress olyat, amiben nincs.
A Hybrid Toyotákban tudtommal nincs, ha nem elektromosat nézel, akkor a városba nincs jobb a Toyota Hyridnél.Nem írtad mennyit szánsz rá, de egy Nissan Leaf esetleg ?
SUV ban van nem részecskeszűrős új autó?
Tudtommal a Toyota RAW 4 hybridben nincs.
A részecskeszűrő jelenléte nem a kombi / SUV felépítés miatt van jelen. -
Core2duo6600
veterán
válasz
MunezXBK #175184 üzenetére
Az elektromos füstmentes meghajtás a cél, és egy városi busz esetén adja magát a troli lehetősége, az oroszoknál van vidéki vagy 80 km es vonal is, az tartja jelenleg a világrekordot a leghoszabb trolivonal kategóriában.
[link](#175190) freeknight
Egyszerű akkora adót kell kivetni a füstös kocsikra, hogy ne érje meg fentartani őket, és még jobban adóztatni azokat a háztartásokat ahol 2 vagy több kocsi van.
Míg az elekromosok vásárását tovább könnyíteni, és idővel majd lesznek használtan is.
Persze nem arra ösztönözni a népet, hogy nagy méretű villanyos kocsit válasszanak, vagy ha igen + adó.
Ezen okból született meg Japánban a Kei Car, ami kis helyet foglal, könnyű parkolás, és A ból elvisz B be,
Pl.: Peugeot Ion, Citroen C zero, Mitsubishi i-miev ma is árulják még őket.
Ott is gond a sok autó.(#175191) Dare2Live
Lehet kitette már az utasait egy megfelelő megállóban(#175192) bitpork
Azért Bp en elégséges a tömegközlekedés, minél beljebb megyünk a belváros felé annál jobb.
Az is gond, hogy elkémyelmesedtek a hölgyek és urak, ez a helyzet.(#175193) Jorus
Szerzel egy kis haasznált elektromosat és a gond megoldva, azzal ingyen parkolsz, és mehetsz tovább metróval.(#175194) NB2
Ez így van, ezen tudnának talán enyhíteni a car sharing szolgáltatók, leginkább villany hajtással, de sokkal nagyobb autóparkkal mint most, olyan tarifával ami versenyképes a saját kocsival összevetve, lehet drágább tőle kicsit, és büntetni a saját kocsi tartást, kiváltképp ha régi szennyező, és nincs garázs hozzá.Keményen hangzik, de így lehet szabályozni az autók darabszámát.
+ adó ha a belső, kerületekben nincs garázs hozzá.Avagy máshogy fogalmazva csak akkor engedélyezni a saját kocsi tartást ha tudod hova tenni.
Ennek fényében nem elvetendő ötlet az ingyenes tömegközlekedés(#175201) SPeti1984
Ilyen kis futásra benzines mindenképp vagy esetleg egy használt elektromos, ha tudod otthon tölteni. -
Core2duo6600
veterán
válasz
LuckyL #175167 üzenetére
Lehet, jobb volt a régi páros / páratlan megoldás.
Azzal nagyjából felezödött a kocsik száma, és rendkivül egyszerű volt ellenőrízni is.A metró meghosszabításokkal egyetértek.
És még a buszok helyett trolit kellene csinálni a legtöbb helyen van erre lehetőség, nem lehet olyan nagy kulszt feltenni a felsővezetéket. -
Core2duo6600
veterán
válasz
Doki16 #175145 üzenetére
Esetleg egy Leaf vagy i3 , vagy Smart EV / netán egy Czero/P ion/Mitsubishi miev ?
Ha egy magad csak munkába járnál, akkor utobbi 2 lehet a nyerő.(#175146) harry
Megbizhatónak mondják az Outlandert, én vetnék egy pillantást a PHEV re is.
Az egyetlen Plugin hybrid ami villámtölthető, Németországban/Ausztriában az ev képesség akár fontos is lehet. -
Core2duo6600
veterán
válasz
daninet #175104 üzenetére
A Ford Focust is nézd meg, a jelölt árvásban leginkább a 2 es foka van és már válogatni is tudsz.
Apámnak 1.6 tdci van, eddig rendkivüli gond nem volt csak olyan, ami bármelyikkel is volt / van /lesz már átlépte a 300 000 km -t
A gyári ajánlott 30 000 es csere helyett az olaj 15 000 ként van cserélve.
Ahhoz, hogy a diesel jó eséllyel problémamentes legyen szükséges rendszeres pályázás vagy országutazás, hogy a részecskeszürő regenerálódni tudjon.
Hogy a diesel megéri-e jó kérdés, sokban függ, hogy
Mennyit tervezel vele évente menni?
Mennyi ideig tervezel majd a kocsival ? -
Core2duo6600
veterán
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Declare #175072 üzenetére
A dieseleknek eleve drágább legtöbbször a szervízelése, látom apám kocsiját, 1.6 tdci kombi focus.
Lehet, hogy megspórolt valamennyit az üzemanyagon, de a különbséget kifizette a szervízben, és még csak rendkivüli történet sem volt, most lépte át a 300 000 et, kb. 80 000 óta hatja ő. Még eredeti a turbó is, kuplung + kettőstömegű volt most cserélve.Városba tuti, hogy nem éri meg a diesel, újként pláne nem.
Be sem melegszik rendesen a vas mire odaérsz, néhány keményebb télen még fűteni sem fűtött rendesen. (Nem mintha a benzines foka ugyanekkor jobb lett volna fűtés szempontból, pedig víz meg ezek rendben voltak)
Bár nem mintha a benzines bemelegedne, de mivel maga a motor könnyebb talán mégis hamarabb.És mint tudjuk, az hogy már fűt, nem jelenti azt, hogy a motor minden része üzemmeleg.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
koxkids #175048 üzenetére
Toyota Prius ? vagy más hybrid Toyota
Azt hiszem mindenben megfelel.
.
Még a Ford focus is jó lehet, bár aránylag kevés az automata,(#175050) tboy93
Accord munkába járáshoz ?
Kicsit túlzásnak érzem a méretét, inkább a ritkább utazásoknál tetriszezzen a csomagokkal, mint minden nap a nagy mérettel. -
Core2duo6600
veterán
válasz
bajnokpityu #174778 üzenetére
90 % feletti hatásfokot nem tekintenék rossznak.
A mostani belsőégésűek 30 % környékén mozognak,
és minél többet állnak a dugóban annál inkább közelít a 0-hoz a hatásfok,
fogy az energia de nem halad a kocsi.
Na és ez az a pont az, ahol az elektromos kocsi sokkal jobb.
Nem beszélve a fékezés által visszatermelt áramról, amire a hagyományos autó nem képes, egyszerűen hőenegriává alakítja a fékek segítségével.A hybrid is visszatermel, és ezért fogyaszt kevesebbet városi környezetben mint a nem hybrid.
Pont akkor használja az elektromos motort, amikor a benzines a lehető legtöbbet fogyasztja,
vagyis amikor el kell indulni a kocsival.(#174782) rayoliviero
Talán a Ford a legmegbizhatobb ezek közül, 1 évre benzinest vegyél azt könnyebb lesz eladni.
A 2.0 as mondeo megy rendeses.
Lehet még az is szempont, hogy 1 év múlva még garanciális legyen, akkor könnyebben drágábban lehet eladni, ebből a szempontból lehet más vagy kisebb autók felé kellene elmenni.(#174788) rayoliviero
A Focus 1.6 Tdci ben 300 000 km után most lett tüzkarika cserélve, nem hinném, hogy emiatt aggodni kellene.
32 000 HUF volt, nem is volt drága.(#174797) gzbotii
Igen van.(#174796) m3tr0
Nem érné meg jobban tartos bérlés formájában lízingelni ?
És akkor új lenne a kocsi ? Kiszámítható költségekkel ?(#174799) bitpork
Ha fejlődik az ujrahasznosítás akkor majd az lesz, ha drágább lesz bányászni, szintén megéri majd ujrahasznosítani.(#174806) _q
Személyes próba, és amelyikben jobban érzed magad, csak benzinesre gondolnék. -
Core2duo6600
veterán
Bőven bírná a hálózat, mert egyrészt nem minden autót kell minden nap tölteni, másrészt sok nagy fogyasztó nem megy éjjel, míg nappal igen.
Valamint a kocsik cserélődése aránylag lasssú folyamat amit az elmü bőven tud követni.Elég ha csak arra gondolsz, hogy sokkal kevesebb vonat, közlekedik éjszaka, és a villamosok, trolik, metró sem jár éjjel, és ezek azért tetemes energiát igényelnek, mint ahogy sok ipari fogyasztó sem műkődik éjszaka.
(#174760) kisza25
A Litium van bőven, pl a tengerekben is oldott állapotban, a tengervíz sótalanítás egyik mellékterméke.(#174761) szabonagyur
Pl egy elektromos Peugeot ion / Citroen C zero / Mitsubishi I MIEV drágább ugyan, de utána szinte ingyen furikázik, városba ideális.
2,5 m től indulnak(#174762) MunezXBK
Nem beszélve, hogy erőművi környezetben még ugyanazt az olajat is jobb haatásfokkal lehet elégetni, mint a belsőégésű motorban.
Hogy adják ingyen az áramot ha sok van ?
-
Core2duo6600
veterán
válasz
bajnokpityu #174739 üzenetére
A Tesla meg épp épít gyárat pont a németeknél.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Declare #174516 üzenetére
Villanyautót nézd meg használtan is 1-2 éveset is akár, jelentősen olcsóbb is lehet, hasonló az áresés mint a hasonló árú egyébb autóknál, nem azért veszit az értékéből, mert elektromos, hanem a magas induló ár miatt.
A Pályatempó felejtős, az még a Tesla hatótávját is gyilkolja, persze a 100 KW -os akksiból lehet, de 130 as az is többet fogyaszt sokkal mint 90 nél.
Azonos vagy drágább a disel olaj és a benzin ára, így én nem foglalkoznék a diesellel.
Alternatíva lehet még egy Toyota hybrid is.
Vagy esetleg egy Fiat 500e , a nők imádják, nem tudom, hogy miért.(#174554) Demoman89
A kérdést úgy tenném fel, van olyan autó ami megbizható használtan ?
A válasz : Attól függ, hogyan használták, és még több függ tőle, hogy ehhez képest hogyan tartották karban...(#174554) Demoman89
Pl. Ford Focus, talán már a második gen is van ennyiért, ha rendesen karbantartják nem szokott gond lenni.
(#174577) Declare
Bármilyen kocsit is választasz buksz rajta, egyiken többet másikon kevesebbet.
Pl a Ford Focus 2 gen eléggé tartja az árát.
2 misi körül volt vagy 9-10 éve, és ha szerencsénk van, akkor nem sokkal kevesebbért elmenne, 16 tdci amúgy, de jelenleg nincs napirenden az eladása. Turbo még az eredeti, most 300 000 nél volt kuplung és kettőstömegű csere.(#174578) molnarpeter
Leginkább az a gond, hogy ellenben Svájccal (ha jól tudom) nálnk autóra szól pl a kötelező, míg Svájcban a rendszámra, amit bármely kocsidra feltehetsz, lehet akár 10 utót is
És akkor ésszerűen meg lehetne csinálni, hogy helyi használatra tartasz egy kisebb villanyautót
Míg hosszúra valami nagy köbcentis belsőégésűt.
Nincs olyan autó ami mind a 2 terepen tökéletes lenne, ez a gond.(#174579) vzsryl
Dehogy női autó a Yaris, a fiat 500e na az női autó, nem tudom miért, de az összes csaj rá van kattanva, usa gyártásuak annak ellenére, hogy fiat márka alatt jött ki.(#174650) molnarpeter
Mi a gond vele ?(#174690) venom8888
Kipróbálod mind a 2 öt és azt választod amelyik jobban bevállt.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
gzbotii #174494 üzenetére
Annó a Merciről voltak olyan pletykák, hogy csak az a Merci a jó amit Stutgartban csináltak.
De ez régen volt, még amikor a w123, w124 ment.Aztán a 90 es években sok Opel Astrat vett talán az olasz rendörség, egy kitétel volt, hogy Szentgothárdon készüljön, mert akkor azt tartották a legjobbnak.
Tehát mindenre van példa pro és kontra is.
Aztán hogy ezek igazak -e talán sosem tudjuk meg. -
Core2duo6600
veterán
Azt úgy hívják hogy E osztály lényegiben ugyanolyan mint a C csak nagyobb.
(#174409) BUZZLGHTYR
Milyet nlztél meg, elég sok autóba szerelték ezt a motort ?(#174414) Yiggdrasil
Ha jól látom, akkor második autónak kellene, nos erre egy elektromos lenne a legjobb annak ellenére, hogy nagyobb a bekerülési költség, attól olcsobban fentartható nincs, + 1 misi től vannak már. -
Core2duo6600
veterán
válasz
bitpork #174247 üzenetére
Nem csak az országon belül lehetséges egy aksit elhelyezni, épphogy csökkent a napelemen a termékdíj,
van forgalmazó aki ezt átvállalja.A baleset egy dolog, az nem tervezhető.
Nem döglenek száz számra az akksik az autokban.
Amúgy a gyártónak a feladata, az akksi kezelése, miután cserélte, vagy miután leselejtezik az adott autót.Ha már az újrhasznosítás, mi lesz a benzin/dieselben a lecserélt motorolaj sorsa ? És ez csak egy tétel ami van a belőégésűben és nincs az elektromosban.
(#174300) theooracy
Van aki csak arra használja a kocsit, hogy a telekre megy vele, nagyszüleim is ilyenek voltak, pedig anyagilag megtehették volna azt is, hogy taxival menjenek minden héten a telekre (BP - Szentendre).
a kocsi csak állt a 7 ből 6 napot általában. Helyben meg tömegközlekedtek.
Felmerül bennem a kérdés, hogy ilyenkor minek is kocsit tartani -
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174221 üzenetére
JA, és persze az elektromos autók. Az akkuk gyártása és majd az élettartam végén a kezelése szerintetek mennyire terheli meg a környezetet?
Semennyire, mert mennek bele, a napelemek puffertárolójába, akár családi ház szinten is ahol sziget üzemben üzemel a napelemes rendszer, avagy a szélerőművek puffertárolójába.
(#174222) Vesztor87
3 as focus esetleg ? bár fogalmam sincs, hogy milyen áron van, lévén nem kerestem. -
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174197 üzenetére
Hugom tavaly vett egy kereskedésben egy automata Ford Fiestat 2 éves nagyságrendileg 30 000 km - el 3 millért, benzinest talán 1.0 sat, a felszereltségi szintet nem tudom mi volt.
Na ha most akarok egy 2 éves Ford Fiestat keresni, akkor 5 mill felé vannak, tehát igen, elszálltak az árak.
De ha ennyit rá akarnék költeni egy kocsira, akkor nagyon meggondolnám, hogy elektromosat választok.
Hisz naponta megyek 30 km-t kb, és mivel fizetni kell a cégnél a parkolásért, így lényegében csak az elektromos jöhet szóba.Van ugyan egy "külső parkolónak " nevezett parkoló, ahova lehetne bejutást kapni, de az messzebb van mint a buszmegálló, úgy kb 15 perc séta....
Szóval ez nem játszik. -
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174187 üzenetére
Mutass már egy autót ami közelítve a 20 éves kórhoz, olyan, mint amikor kihoztad a szalonból.
Ne legyenek irreális elvárásaid.Amiket meglehet venni 1 mill (de lehet többet kéne ideírni) alatt lényegében bontószökevények,
tisztelet az igen kevés kivételnek, de azok meg nem eladóak.Egyik gyártó sem tudja a fizikát kikerülni.
Ha egy kocsi nehéz, mert van benne anyag, ergo akkoriban a biztonságosabbak közé tartozott, az bizony sokat fog fogyasztani.
Ha könnyá, lásd első swift, akkor keveset eszik, de cserélbe papír kocsi.Lehet választani, hogy mit szeretnél,
de az, hogy tökéletes legyen és olcsó, és biztosnágos, és ne kelljen rá költeni, ez így nem megy.Mire lenne használva a kocsi ?
-
Core2duo6600
veterán
válasz
vzsryl #174161 üzenetére
Régen is úgy volt, hogy csak annak érte meg a diesel aki sokat megy, és akkor a gázolaj még olcsóbb is volt a benzinhez képest, akár jelentősen is
Ma már drágább vagy egy árban van.
Így ma szinte biztos, hogy nem éri meg a diesel új autó esetében, figyelembe véve, hogy a diesel motor karbantartása legtöbbször többe kerül a benzineshez képest.Ha valaki ennyit számol mint a kollega, akkor neki az elektromos való, ha tudja otthon tölteni.
Arany középút lehet a hybrid, ha nem taxizták vele körbe többször a földet, hybridből én Yarist választanék, olyan taxit még nem láttam. -
Core2duo6600
veterán
válasz
Vesztor87 #174142 üzenetére
Akkor most még csak 1 gyerek van, a kérdésre akkor kell visszatérni, amikor már mind a 2 akkora lesz, hogy nem férnek el mögötted.
5 év mólva egy most 5 éves kocsi is 10 éves lesz...Érdemes vetni egy pillantást a Ford Focus benzinesekre is, hátha találsz egy megfelelőt.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
freeknight #174108 üzenetére
Vagy intéz egy P és rendszámot, pont ilyenre való.
(#174110) bitpork
Ideiglenes kivonáskor nem kell leadni.Ha második autónak kell kis távolságokra, akkor fiat 500 e, elektromos, a csajok imádják, nem tudom mit szeretnek rajta, de oda vannak érte.
Fiat 500 e [bemutató_Handras] -
Core2duo6600
veterán
válasz
venom8888 #174053 üzenetére
És még akár több is lehet benne, nem tudom, hány éves kocsikat nézel, de a mi focusunkba ami 2 év körüli volt amikor vettük akkor volt 80 és 90 000 közt benne valahol.
1.6 tdci részecske szűrővel amúgy.
Most 300 000 is elmult már, kettős tömegű és kuplung már volt cserélve, és egyszerg az egr szeleppel is volt valami nem én használom, hanem apukám, izzítógyertyákkal is volt valami bár, hogy ettől miért gyengült el a motor, miután pöccre indult azt nem tudom.Én úgy tudtam, hogy az izzitó gyergyáknak csak az indílás elött van jelentősége.
Épp csak egy pillanatra villan fel a sárga lámpa, mem úgy mint a korabelieken, hogy akár 20.30 mp et is kellett izzítani, akár többször is.Amin tanultam vezetni az egy 1.6 os szívó diesel passat volt 50 LE, na azt is rendesen kellett izzítani, ha már ált 10 percet nem indult el izzítás nélkül.
(#174061) OPiiPO
Nálunk a cégnél most 2 db VW Jetta van nem tudom milyen felszerelséggel benzinesek. -
Core2duo6600
veterán
válasz
Declare #174010 üzenetére
Én 30 Km -et mennék csak városban naponta.
Reggel be a céghez, este haza, na erre a felhasználásra értelmetlen egy erős turbós, úgy gondolom.
Erre a felhasználási módra egy elektromos lenne a legjobb, ugyanakkor még elég drágák használtan is
Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a 2-3 éves benzinesek sem éppen olcsóak, ilyen focus fiesta golf méretre értem, nem a 7 es bmw méretkategóriájára értem, mert az a méret teljesen felesleges városi 1 személyes használatra. -
Core2duo6600
veterán
válasz
footy #173991 üzenetére
De szeretem, de eggyel kevesebb szar van benne ami elromolhat, ha nincs benne turbo, ha a nyomatékot szereti valaki, akkor elektromos, az ver majdnem mindent, 70 km/h -ig legalábbis, még akkor is ha a Teslakat nem számítjuk bele, hisz az sokunknak elérhetetlen jelenleg még használtan is, nem beszélve róla, hogy nincs hazai képviselet.
(#174004) cintula187
Hát igen, ezért én most pl kivárok, és majd egy elektromos, ha elérhető lesz anyagilag.
Ha nagyon muszály autó, akkor esetleg egy Toyota hybrid, azokban nincsen. -
Core2duo6600
veterán
válasz
cintula187 #173982 üzenetére
Benzines esetében én menekülnék a turbótól.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Bazsee71 #173905 üzenetére
Budaörsi avagy pálya meletti szalonba menj, és sanszos, hogy pályán lesz a vezetés, a BMW nél így volt, amikor kipróbáltam az akkori 3 ast talán e46 os volt.
Ők is tudták, hogy nem akarom megvenni, nyilt nap alkalmából voltam ott.
M1 M7 közös szakasz, majd M1 majd M0 és vissza az M7 esen, majd valahol forduló, egy felüljáron, akkor még nem úgy nézett ki, mint ma, nem volt ott az a körfogalom a felüljáron, lehet már megsincs az a rész ahol visszafordultunk, az értékesítő egy métert sem vezetett.
Tulajdonképpen másfelé nem is lehetett menni, mert a kereskedés kijárata egyírányú volt a pálya felé emlékeim szerint, de nem ma volt, vagy 15 éve. -
Core2duo6600
veterán
válasz
gzbotii #173796 üzenetére
Milyen értelmes kocsik jönnek ki 1 mill ből ?
Ha otthon töltöd az elektromos, nem a fele, hanem sokkal kevesebbe kerül az üzemanyag. 2 l/100 benzines fogy alatt van. 15 kwh /100 környékén van a legtöbb fogyasztása, finoman vezetve kevesebb is lehet, de hajtva jelentőseb több is, a teslat vegyük ki a képletből az elérhetetlen ára miatt, és az itthoni képviselet hiánya miatt.15 Kwh az ugye 15*40 = 500 HUF, nem tudom pontosan mennyi az áram, de 40 HUF körül van egy kwh .
Tehát 100 km -et megteszel 500 HUF ért. 1 liter benzint most kb 400 HUF ért kapsz.Akkor miről is beszélünk ? Egy belsőégésú alaphangon eszik városban 6-7 de inkább 8-10 litert, ha diesel akkor valamivel kevesebbet ha szerencsésebb vagy, de ez sem biztos.
Tehát jelentősen olcsóbb egy elektromos autóval a közlekedés, és az imént az volt a felvetés,
hogy naponta 50 km környékén tenne meg az illető, és csak erre használná.
És akkkor még az olcsóbb / kevesebb szervízigényről nem is beszéltünk, nincs turbó, nincs kuplunk, nincs kettös tömegű lendkerék, stb.
Fékfolyadékot kell 2 évente cserélni, és hűtőfolyadékot amennyiben van és pollenszűrőt.Az elektromotor meg nem igen szokott elromlani, az akksira eléggé vigyáz a rendszer.
Kevesebb kokcázatot látok egy használt villanyautóban egy belsőégésűhöz képest.
A karosszéria mind a 2 nél téma, hogy volt - e törve, és kb ennyi, amit ellenőrízni kell.
Ha nagyon kiváncsi vagy akkor egy obb olvasóval ki is tudod olvasni akár százalékosan is az akksi állapotát, sőt akár a gyorstöltések számát is, mert utobbi veszi igénybe jobban az akksit.Mind a Balatont, mind az Alpokat meg tudod járni, igaz többször állsz meg tölteni, de mondjuk nem i-MiEV és klonjairól beszéltem, az túl kicsinek tartom, és igen régi technika, de a napi munkába járást cégnél tölthetőség esetén ki tudja szolgálni.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
.Szaki. #173672 üzenetére
A Prius 3 ast viszik a 2 est sokkal ritkábban.
Az aksik rendszerint köszönik jól vannak.
De van ellene megoldás, és lehet nyugodtam aludni.
a 3as prius takarékosabb, de gyenge láncszem az inverter, ezért kerülni kell a performance vagy hogy hivják módot.
A 2es megbizhatobb, de kb 1 lityoval többet eszik hasonló körülmények között.
A 3 as ban a es hez képest azért látszik a gyengítés, de így is remek autó.
pl még ékszíj sincs benne.
Javaslom ezt a cikket elolvasni : A prius nem romlik el -
Core2duo6600
veterán
Szerintetek melyik a jobb?
VW E golf 2015 ös ill. Nissan Leaf 30 Kwh- akksival, nagyságrendileg azonos kilométer mind a 2 ben, és nagyságrendileg ugyanannyi az ára is -
Core2duo6600
veterán
válasz
Jaded #173550 üzenetére
Nem hinném, hogy sok gondod lesz vele.
Vétel után azonnal vezérműszij csere, de ezt amúgy is érdemes megcsinálni, bármilyen kocsinál, hogy tiszta lappal induljon.
Nekünk van egy kombi 360 000 el, de lehet többel, nem én használom, így nem tudom pontosan mennyi van benne, szintén egy 1.4 es, különösebb gond nem volt vele.Mostmár ilyen futással vannak indítási nehézségek, kiváltképp, ha félmeleg a motor, de ez nálad nyilván még nem lesz.
Futóműve legendás, nem escort ugyan, de még mindig jó.
Arra készülj fel, hogy eszi az első égőket, mivel az elejétől távol van maga az égő, így nem kap hűtést a menetszéltől jóformán.
Kedvelt cégautó volt a típus, így megbizhatónak mondanám.(#173578) emvy
Ez így van, behozta neked a diesel lét, mivel ilyen keveset mész ? -
Core2duo6600
veterán
válasz
SkiDev #173526 üzenetére
Esetleg G astra, vagy 1 gen Ford Focus, de sanszos, hogy több km lesz benne.
Már csak azért is, mert az utobbi évben felfelé mentek pont ezek a kategóriák használtan is.
És hát ennyi zsetonból leginkább 15 évnél idősebb lesz csak, és hát ha valaki kocsit vesz az
évi 10 000 és 20 000 km közt biztosan megy, és akkor még nem is ment sokat.
és ha 20 000 -al számolsz akkor is 15 *20 000 = 300 000
És akkor még kevesett ment az illető.
Szóval a 200 000 alatti futás és ez az ár gyakorlatilag lehetetlen.Vagy emelni kell a zsetont, vagy el kell fogadni a magasabb futásteljesítményt.
A többiben is lesz ennyi csak kevesebbet mutat max az órája.Erre a legjobb egy elektromos autó lenne, de az jóval drágább.
-
-
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Declare #173386 üzenetére
Hát igen, ráadásul az utobbi időben mintha elkezdtek volna drágulni még az alsó-közép kategória friss modellje is
Tavaly a hugom vett egy fiesta-t 2 éves nem egész 30 000 Km el, na most ez esélytelen, automatát.Lehet, hogy majdnem mindenre a Prius a megoldás mégha a bekerülés költsége nagyobb is, csak szerezni kell
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Declare #173380 üzenetére
Azért egy kuplungszerkezet és a kettős tömegű sem éppen olcsó, mult héten a családban egy focus 1,6 tdci ben 280 lett a mutatvány vége, abban egybe van építve a 2 alkatrész, nem tudom, a többi gyártónál hogy van, most van benne 300 000 körül.
(#173373) ugforma
Annyit elkéne döntened mindenképpen, hogy hol használod a kocsit leginkább ?
Milyen arányban van a pálya , város, országút ?Én mindenképpen kerülném a turbos motort benzines esetén
A kocsi méretosztályát is el kéne dönteni.
Ha már a méret és a hajtáslánc tiszta utána lehet nézegetni a hirdetéseket.
Nekem is nagy kedvencem a BMW, ellenben tiszta,
hogy a fentartása nem nekem való, Premium márka ehhez illesztet alkatrész és szervíz díjakkal.Megjelenés, kinek ez, kinek az tetszik, nincs olyan ez vagy az jó megjelenésű.
150 000 et láttam szállításra, de gondolom távolság függvénye is.
-
Core2duo6600
veterán
-
Core2duo6600
veterán
Ki lehet fogni normális példány-t is.
Kell rá költeni az biztos, de ez autótól függ, hogy mennyit .
Egy hozzáértő, az sokat segíthet ilyen esetben !
Egy valakivel nem szabad menni a szerelöddelHa nincs imserős talán a legjobb egy találomra kiválasztott szervíz ahol átnézeted.
Nagy eséllyel az eladó sem ismeri (Ne a kereskedés környékén legyen )
Új hozzászólás Aktív témák
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest