Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Füleske #195912 üzenetére
"Addigra oda-vissza át lesz oltva mindenki."
Nem feltétlen a SARS-COV2 járványra gondolok, ahogy a virológusok és elég sok politikus sem. Már egyre többen pedzegetik, hogy ha megint lenne valami hasonló vírus, akkor arra fel kell készíteni a társadalmat, mert még egy ilyet nem fog kibírni, és a gazdaság sem."Olcsóbbak valóban nem csak a hagyományosok fognak felzárkózni árban (ez már most elkezdődött). Nagyon könnyű pl. támogatásokkal vagy adókkal változtatni a vásárlási hajlandóságon. "
Ennyi pénze nem lesz a magyar államnak szvsz. soha, de belátható időn belül biztosan nem. Sőt a fejlett nyugatnak is valószínűleg nehezére fog esni, ha boldog-boldogtalan 30.000€ felett akar venni elektromos autót (alatta nem túl sok leledzik). Abból a támogatásból nem lehet kiindulni, ami jelenleg van Magyarországon, mert pár nap alatt fel is használják az emberek, és ez idővel még rosszabb lesz. Azzal viszont egyetértek, hogy adókkal telerakják a belső égésű motorral szerelt autókat. De ezzel is óvatosan kell bánjanak, mert egyszer csak elérhetnek egy túl magas szintet, amitől túl kevés új autó eladás keletkezik, amivel brutális gazdasági válságot generálhatnak. A történelemből már jócskán megtanultuk, hogy milyen az, ha nem vesznek elegendő mennyiségű autót az emberek."Az (épülő) akkugyárak kapacitásától függ minden. Ha lesz elég akku nincs visszaút."
Nem lesz mostanában se elegendő akkugyár, sem elegendő akkumulátor. El tudod egyáltalán képzelni, hogy mennyi akkumulátort kellene legyártani az elkövetkező pár évben ahhoz, hogy itt 5-8, vagy akár 10-15 éven belül számottevő legyen az elektromos autók jelenléte, és "gatya legyen a dízeles és benzines autóknak"?
Elavultság alatt azt értem, hogy több száz kg-os akkupakkok maximum pár száz km-es hatótávra elegendőek, amiket a leggyorsabb töltéssel is sokszorosan több időbe telik feltölteni, mint amennyit az emberek/cégek nagy része erre kívánna szánni. Ebben akkor lenne komolyabb fejlődés, ha *maximum 100kg tömegű akkupakkok, 500-600km-es hatótávval és 10 perces (min 80%-ig) feltöltéssel rendelkeznének. Akkor már a használhatósága elérné egy magas fogyasztású benzines autó szintjét, de az 1000km+-os hatótávú dízelesekétől még mindig nagyon messze lenne.
*A max. 100kg-ot azért írom, mert az üzemanyagtankok sem szoktak nagyobb tömeggel járni megtöltve, és az ezzel megspórolt felesleges tömeg a jobb fogyasztásban mutatkozna meg leginkább. -
válasz
Füleske #187007 üzenetére
Beszéltem a skodásokkal, az egyik márkakereskedés értékesítője gyakorlatilag 10 másodperc után elküldött a faszba, nincs és nem is lesz jeligével, szerinte kivezették a modellt.
A másik korrekten felvázolta a jelenlegi helyzetet, kifejtette, hogy a forint jelenlegi gyengélkedése mellett valószínűleg drágábban tér vissza a Citigoe, de semmit nem tud ígérni, mert ők sem tudják elérni a rendszerben. Mindenesetre felvette az adataimat, és megkeres majd, mihelyst változás történik. Kíváncsian várom én is a fejleményeket.A jövőre debütáló elektromos Dacia is érdekes lehet, ha a keret nem merül ki addig. Ha meg elfogy, a kormány elkötelezettsége miatt gondolom várható még hasonló pályázat.
-
Mauzes
addikt
válasz
Füleske #179538 üzenetére
Ja hogy autógyárban dolgozol, ezért vágod a teljes autópiacot. Érdekes, hogy nemrég jött ki az augusztusi németországi új autó értékesítési adat, ahol még mindig az összértékesítés 30%-át tették ki a dízel autók. Németországban, ahol 10x nagyobb para van a dízelek közül és az emberek 10x nagyobb részének van pénze rendes autóra.
-
-
q13579
senior tag
válasz
Füleske #179526 üzenetére
Persze, világos, most ez a trend és meg is tudom érteni bizonyos keretek között. Magamnak én sem vennék már, mert jellemzően városban, országúton használom a kocsit.
Viszont azért ebben a méretben, illetve összkerekesként egyáltalán nem ritka és ördögtől való a dízel, általában már olyanok veszik, akik ezt ki is akarják használni.
De a másik kérdésre még mindig nem magyarázat, mert ott benzinesekről beszéltem. Ott sincs semmi mozgás a piacon a 4-5 mHUF-os tartományban.
-
-
Mauzes
addikt
válasz
Füleske #160672 üzenetére
Akkor azt mondjátok, hogy elvileg az még nem feltétlenül gond, hogy a tényleges vevő előtt nem foglalkoztak forgalombahelyezéssel, mert a kereskedések így csinálják. De ha megvan a végleges vevő, akkor mi a normális: a honosítást és forgalomba helyezést ők elvégzik saját névre és én majd tőlük mint tulajdonostól veszem majd meg az autót, vagy pedig én velük csak adásvételi szerződést kötök, de én leszek az első tulaj a forgalombahelyezés tekintetében?
Ja meg a másik amit felvetettem, hogy maga a bizományosi konstrukció gyanús vagy problémás-e. A kereskedés tulaja azt mondta, hogy a kinézett autó magánszemély tulajdonosa rendszeresen hoz be külföldi autókat saját adásvételivel, de az eladással és a többi elintéznivalóval már a kereskedést bízza meg. Ez nekem logikusan hangzik, de azért körbekérdezek, hátha valami ismert trükközési gyakorlatot szoktak így elfedni.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bezámítás! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook- Intel Core Ultra 5 135U 16GB DDR5 RAM 256GB SSD W11
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest