Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
válasz
Rhino666 #202005 üzenetére
Na, ezt most olvastam vissza.
Mondanám, hogy 'Touche!', de inkább csak ízlések és pofonok.
Számomra nagyon sokáig az autó(zás) az élvezetről szólt, semmint életviteli kiegészítőként funcionált volna.
Ma is arról szólna, de... A múltidő amiatt áll, hogy jelenleg Bp-ről legalább másfél megyényit odébb kell gurulni azért, hogy egy élvezeteset lehessen tekerni még napfényél; és igen, már hétvégén is.
Viszont a Lidle-be járni még egy SUV is elég...
-
-
-
válasz
Rhino666 #202107 üzenetére
Én idáig csak szart se érő átvizsgálással találkoztam. Amivel szopás lesz (bowdenek, folyadékok, szilentek, porhanyós felületű pofák/betétek) azt meg szerintem nem nagyon fogják jelezni.
Egy ötösöm van rá, hogy a 10+ éves fékfolyadékot ha 'megmérik' azt mondják rá hogy jó... -
BigBlackDog
veterán
válasz
Rhino666 #202063 üzenetére
Nem, elég sok mindent van már benne ebben az árban.
12-13M Huf között közepes, vagy magasabb felszereltséggel esélyes a Mazda 6 és a Camry is. Listaárak kicsit magasabbak, de a konkrét ajánlatok esetén volt némi kedvezmény mindkét márkánál.
SUV esetén is bőven van jól felszerelt darab 15M Huf körül is. Pl. ez a Tiguan is 15.5M Huf és a kedvezmény még nincs is ennél az árnál. És SUVből van "lejjebb" is VW esetén (pl. T-Roc, T-Cross).
-
válasz
Rhino666 #202032 üzenetére
Már kisutó ár a 8-12 milla
Bassz...
Ha egy kompakt suv ha olyan lett, hamarabb leesik az útról mint a kisautó/fosik benne az ember miközben a másikba még akad simán tarcsi, akkor az nem lett túl jó sztem, egzaktabb definíciót nem tudok.
De melyikek is a 10évnél újabbak (és mi vektorál a polgári modellek közül)?
Vezesd, aztán utána bármeddig beszélhetünk róla.Köszönjük a konstruktív hozzászólásokat
-
válasz
Rhino666 #202028 üzenetére
Ha figyeltél, akkor a testvérmodelleket hoztam fel példának. Nem a semmihez, hanem a kompakt, azonos alapokat használó
normálisan használhatótesóikhoz lett hasonlítva.De kérlek, írj hasznosat is, mondj jó példákat. C5 Aircrosson és a CRV-n túl mondj olyan polgári árfekvésű (mittomén, 8-12 milla) SUV-okat, amiknek normális futóművűk van, azaz közel annyival bemehetsz egy hepehupás kanyarba (amint a vektorálás nem segít) mint kb bármelyik kompakttal? Vagy a lámpához amikor lassan odagurulsz a gyűrött aszfalton, nem ráz (és nem is nagyon dől).
Az én 'szenzoraim' nem szeretik a legtöbb suvot... Praktikumban elmaradnak, előnyük (aszfalton) nem igazán van, ellenben hátrányuk sok.
Az egyterűekkel nem volt bajom (alig romlottak a kompakt egyterűek komfort/menetbiztonsági jellemzői, vagy akár volt olyan mint a kombiké). De én szinte félek a legtöbb [átlagos] suvval és pickuppal, nem nagyon szeretem őket nem sima úton vezetni.
Az meg hogy az előző Kuga olyan, amilyen, az meg egy másik dolog, de a mostani Dustert többre becsülöm, és megkockáztatom annak talán még a motorházteteje sem remeg/lobog (csak az első generációban ültem eddig) legalább. -
válasz
Rhino666 #202008 üzenetére
Ha te mondod... Ahol a Meganeommal meg a Focussal (megy kisautókkal is) megyek X-el kényelmesen szerpentinen, ott a Kuga elpattog/dülöngél már 0,8x-nél. De ha sokan leírjátok hogy már legyűrték a fizikát a gyártók, egyszer hátha teljesülni fog...
(Egy emelt kombi Stelvinál esetleg, de ott van know how; tucatgyártóknál 1-2 kivételtől eltekintve keemény rugókkal küzdenek a dőlés ellen, amivel szar úton ijesztő produkcióra képesek).BBD-vel értek egyek, egy Tiguan/Golf(vagy inkább Leon), vagy Kuga/Focus 3008/308 rohadtul nem egy liga. Akik andalognak tükörsima utakon üres autóval, nekik mindegy lehet. És a magyarok nagyja andalog (szar utakon).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Rhino666 #202005 üzenetére
Az én meglátásomban; SUV = pazarlóan magas autó, ami legalább 1-1.5 literrel többet fogyaszt a szükségesnél száz kilométerenként és még a szélzaj is nagyobb benne, mint egy földszintes autóban. Ezen kívül kanyarban még tud dülöngélni is, ha tehetséges a konstrukció.
-
kisza25
félisten
válasz
Rhino666 #201838 üzenetére
Kaposváron hyundai/Renault szervizben voltam 2x ott rendben volt minden, meg korábbi kia szervizben Uno jármű javító Kft. Ők nagyon korrektek voltak (Apa, anya és fia csinálja)
Led-hez: értem, hogy szuper éjjel elől, de hátra minek?
Amúgy szerencsére nagyon keveset megyek sötétbe manapság, régen sokat mentem. Állatkál szeme világít hamar észre lehet venni halogénel is.
Tipoban a nappali fény van a fényszóróbnan, remélem nem lesz baja egyhamar😬 -
BigBlackDog
veterán
-
kisza25
félisten
válasz
Rhino666 #201592 üzenetére
Drágák a használt autók is és sokan nem akarnak 6-8 hónapot várni az újra. Én pl 4,45M Ft vettem az autót márciusban és 2020- as Fiat tipok mennek most ennyiért.
Egyik fb tag 4,2 M Ft-ért adta el egy nap alatt a 2019- es tipo-t.
Mondjuk kis autóból én sem vennék fullosat, mert ott valóban nagyobb lesz a bukó, ha eladja -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Rhino666 #201192 üzenetére
Golf 4 kombival hoztunk fél szál (3 méter) vasakat, az már műszerfalig ért, de legalább csukva volt a hátulja
Nekem csak a "2 méter férjen be ülés lehajtás nélkül" volt magas. Hosszú Jumpy/Expert/Scudo jó ötlet, létezik abból 100-200 ezerért is, csak piachoz kell igazítani az igényeket...
BMW-ről jut eszembe, hogy amúgy filléres kategóriában pl. Peugeot 206 kombi is létezik külön nyitható csomiajtó ablakkal, azon meg sok mindent ki lehet lógatni ami széltében bemegy, vagy tetőcsomagtartóra a túl széles és túl hosszú tárgyak is rámennek... Ha meg olyan helyzet adódik, bérelni kell egy utánfutót, akkor nem foglalja a helyet évi 364 napon, viszont furgon mennyiségű cuccot elvisz a szerelvény.
-
parandroid
félisten
válasz
Rhino666 #201168 üzenetére
2,5 literes Mazda 6 pl csak 194 lovas, az azért nem jelenik meg. Ráadásul turbó sincs benne, szóval tutira alulmotorizált.
Amúgy minek neked ennyi ló? Rendszeresen vontatsz valamit, vagy csak hobbi/perverzió?
Megint nem mellesleg azért az sem mindegy, hogy az a 200 le 1500, vagy 2000+ kg-hoz tartozik.
p
-
Kickass
őstag
válasz
Rhino666 #201010 üzenetére
BMW-t venném, annak ellenére hogy én eléggé 'vérMercis' vagyok.
Mercihez kevesen értenek és azok is aranyárban dolgoznak, BMW se olcsó de én azt vettem észre ott azért jobban van 'választék' szerelőből.
És ahhoz hogy megálljon nem feltétlenül kell nagy dologra gondolni, egy öninditó, generátor vagy testkábel hiba simán járóképtelenné teszi.Nekem csak egy W203-am volt, de családban van/volt W163, W210, W211, W124 Coupe.
Nagy vágyam volt egy CLS, de egy épkézláb példány 3,5M+ és azért itt minimum 10 éves vagy öregebb autókról beszélgetünk.
imho, szerelőhöz választanék autót ha eldöntötted hogy ez a kettő jöhet szóba
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Rhino666 #201022 üzenetére
sogornak van egy F11 335XD-je, tavaj marcius ota ugy ment ra eddig 2.3millio, hogy a vezermulanc, diffi+valtoolaj, fek stb cseret (=nagyszerviz) itt csinaltatta meg magyarorszagon, mert ausztriaban 2x annyibol allt volna meg ugyanez... ha ezt is ott csinaljak meg rajta, akkor mar siman 3millio felett lenne
7 millioert vette az autot
erted...megerte elhozatnia ide trailerrel az autot a svajci hatratol meg visszavitetnie, ami onmagaban volt 400k-s pluszkoltseg volt, mert meg ezzel egyutt is a osztrak arajanlatok alatt maradt
amikor ott voltam a szervizben "atvenni" az autot, bizonyos adozasi khm okossagok miatt kp-ban kifizetve, azon beszelgetetett ket szerelo a munkafelvevovel kozben, hogy mar 6 millional tart az egyik ott levo X5, es meg mindig bedobja a hibakodot, szoval hivja fel a tulajt ujra, hogy mi legyen a tovabbiakban azzal
torott autokat is javitanak ott, szoval abbol kifolyolag is lehetett ez a hiba azon, de azert akkoris...
es ez nem markaszerviz volt, hanem csak egy erre markara specializalodott maszek
szerintem nem akarsz ilyen autot magadnak
ezeket azoknak talaltak ki, akik forintban kifejezve boven 7 szamjegyu osszegeket keresnek nettoban havonta, ami nem is feltetlenul 1-sel kezdodik
olyan lazan bele lehet szaladni a premimuokkal 7 szamjegyu javitasokba, hogy csak pislogsz
ezeket nem csak megvenni volt presztizs ujonnan, hanem tizenevesen fenntartani is azok
foleg hogy ezeket leginkabb cegek vettek/bereltek felsovezetoik popsija ala, akik le tuldjak koltsegelni nullara adoalapbol ezt, azaz igazabol nekik nem kerul semmibe, maganszemely kevesbe vett ilyet maganak
max vmi str..i, öööö testnevelesi tanacsado -
vzsryl
nagyúr
válasz
Rhino666 #201013 üzenetére
Persze, hogy vannak jók, de blődségeket ne írjunk már.
Értelemszerűen tele vannak bonyolult extrákkal, illetve az alkatrészeik is sokkal összetettebbek, mint egy egyszerű autónál. Ezért lehet bármilyen megbízható, sokkal nagyobb esély van a meghibásodásra, és azokat jóval drágább szervizelni is. Ha az utóbbi nem gond, az egy része csak a megoldásnak. Sajnos a bonyolultság miatt sokkal sűrűbben is fognak jönni a problémák, ráadásul 10+ évről beszélünk. Ez egyszerű matek. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Rhino666 #153039 üzenetére
Ne felejtsük el a forgatónyomatékot sem. Hiába van meg a 10/1 arány, ha nincs hozzá rendes nyomaték. Motor karakterisztikát, meg vezetési élményt nem lehet csak lóerőben vagy lóerő/súly arányban kifejezni. Hiába lesz valami 200 lóerős, ha ahhoz 7000-ig kell forgatni, amit városban nem teszel meg. Mikor fogod az ilyen motort teljesítményét kihasználni?
-
-
amargo
addikt
válasz
Rhino666 #149412 üzenetére
Nekem bőr kárpit van az ajtókon is
Próbálj ki egy fiatalabb fullos középkategóriás autót, szerintem közel hozza azt a szintet, mint egy 2x olyan idős "prémium" autót.
De tényleg nem akarlak meggyőzni, mert tudom, hogy sokszor fontos a látszat.
Amúgy én az S80 at valasztanám, drága lesz, de legalább az már tényleg valami. -
szőröscica
addikt
válasz
Rhino666 #149408 üzenetére
Zongorazni lehet a kulonbseget az E60-asoknal a kinalat alja es a dragabbak kozott, ugyanez lesz a tobbinel is. Nem mindegy, hogy egy alapbol lefingott, elhasznalt autot kell eletre keltened, vagy egy megkimeltet. Kolteni mindre sokat kell, de a vegeredmeny nem ugyanaz lesz.
En tapasztalatbol beszelek, majd rajossz tenis.
-
htomi85
tag
válasz
Rhino666 #149228 üzenetére
Aki hosszú távra tervez, az újat vesz. Egyébként évi 5 ezer km-re kb felesleges autót tartani, de a prémiumság pénzkidobás ilyen távra.
Sajnos a helyzet az, hogy 2,5 millió nem túl sok pénz manapság, autóra pláne.
De ha a listádból kéne választani, egy benzines A4 lenne azok közül a legjobb. -
diegho
nagyúr
válasz
Rhino666 #149231 üzenetére
Miért nem veszel új autót? Egy ilyen prémiumra évi 1 millió simán rámegy és lehet keveset mondtam, viszont akkor is csak egy 10 éves használati tárgy lesz, ami 5 év múlva a felét se fogja érni, mint most. Ha veszel egy új golfot mondjuk, azzal nagyon közel kerülsz ahhoz, amit a 10 éves prémium ad, vagy akár át is léped, mégis új autód van.
-
-v-
addikt
válasz
Rhino666 #149210 üzenetére
"premium kategorias sedan" <--> "Amit nem szeretnek: (...) nagy fogyasztas, draga fenntartas, sok szervizeles"
doh ..
Ilyet amúgy én is szeretnék, mindenképp szólj, ha megtalálod az ingyen ebédet autóknál, én speciel 300 lóerőt akarok, de ne fogyasszon sokat, és ne kelljen rá költeni.
-
amargo
addikt
válasz
Rhino666 #149231 üzenetére
"Újabbat, jobbat szeretnék"
Tehát egy 15 évest lecserélsz egy 10 évesre csak, hogy meglegyen a prémium érzet (?), ami igazából illúzió. Nekem ez durva.. Az újabb nálam nem azt jelenti, hogy 10+ éves kocsi, hanem egy páréves autó képe jelenik meg.
Én egy 5 éves kocsit vettem 3M-ért, igaz csak egy szaros Astra (de annak is a legmagasabb kategóriája) és egy 14 éves szintén Astrát cseréltem le, bőven meg van az érzet, amit szerintem Te is keresel.Lehet azért van bennem ez az értetlenség, mert egy kollégám vett meg egy 8-9 éves Volvot 6M-ért és már azt sem tudtam felfogni..
De tényleg kíváncsi vagyok.Ui.: Tudom van érzelmi vonzata is az autóvásárlásnak, csak most nem úgy jött le, hogy ebbe beleszerettél és akkor lesz, ami lesz ilyen kell.
-
Kickass
őstag
válasz
Rhino666 #149228 üzenetére
Senki nem mondta hogy nem lehet. De nem szeretnél nagy fogyasztást (ez relativ, van akinek 6L is sok, van akinek 10L se) és magas fenntartási költségeket.
Márpedig a városozás mindkettőt magával fogja vonzani. Ezek már nem pehelykönnyű autók, alulmotorizálva is max az A4 illetve a 3as BMW lehet. Én nem beszéllek le, nemrég vettem 12 éves ex-prémiumot jóval több km-el mint 200k
de nem is voltak ilyen elvárásaim.
-
szőröscica
addikt
válasz
Rhino666 #149231 üzenetére
Akkor viszont gyűjts még, mert újabbat és jobbat 2.5-ért ebben a kategóriában nem fogsz találni. Egy szép LCI-s E60 3.5-4 millió között lesz, és E90-et sem találsz olcsóbban. Gyanítom, hogy a többi gyártónál is így van, ami olcsó, az max. képen lesz szép, dokumentációja pedig sehol sem lesz.
2.5-ért egy különlegesebb nem prémiumba ülhetsz bele, mondjuk egy 2.5T Mondeoba, vagy egy 2.4 JTD 159-esbe.
-
szőröscica
addikt
válasz
Rhino666 #149210 üzenetére
En ennel dragabban vettem 2004-es 5-os BMW-t, garantaltan 195 ezer km-rel. Fel ev alatt raszaladt 700k a szervizekre ugy, hogy semmi komoly baja nem volt, csak a kotelezoket es kopo/fogyokat csereltem es par tomitest, aprosagot elovigyazatossagbol. Egy varatlan hiba volt, az tesz ki a 700-bol 50-et. Egy szett jo gumi ra kis meretben (17") boven 100 rugo felett van ra.
Felejtsd el az olcso fenntartast ezeknel az autoknal. Ha ilyen igenyeid vannak, adj lejjebb az evjaratbol, vegyel egy 2003-as E39-es 5ost az arsav tetejerol (2M kornyeke), es azzal boldog leszel.
-
válasz
Rhino666 #149214 üzenetére
Nézz utána mennyi egy átlagos nagyszerviz, éves szerviz, teljes első-hátsó fékcsere, turbójavítás, kuplungszett, vezérlés, stb. Utána vesd össze egy Passat-Mondeo-Mazda6-Insignia-val és meglátod hogy a prémium ebben az ársávban feleslegesen drága. Csak példaképp: Egy használt X5 BMW már 6 misi körül is megkapható (2. gen), csak éppen az első fékcsere 300k alsó hangon. Én a honda civicre fizettem 40ezret és volt benne más is... Persze nem egy kategória a kettő, de nem a majom a drága, hanem a banán!
-
Kickass
őstag
válasz
Rhino666 #149210 üzenetére
A felhasználás módjának és az igényeidnek nincs közös metszéspontja.
Minek évi 5ezerre sedan/SUV? Még ha megduplázod a futásteljesítményt se indolkolt. Más kérdés ha villantani akarsz vagy esetleg autóbuzériád van, az magyarázhatja a listádat.Utóbbi esetben viszont az évjárat és km fetisizmust kell elengedned, akkor találhatsz megfelelő példányt (mitől rosszabb egy 12 éves egy 10 évesnél? miért pont 10év?).
A szegmens ahol nézelődsz tág és nem az 'olcsó' fenntartásról szól.
-
diegho
nagyúr
válasz
Rhino666 #149210 üzenetére
A 10 éves prémium autó borzasztó nagy lutri. Nézzél egy osztállyal lejjebb, Passat, SuperB, Mondeo, Accord, Avensis, Mazda6 ezek mind egész jó minőségűek és lényegesen nagyobb esélyed van jót kifogni belőlük. Én alapvetően azt mondom, hogy a SuperB egy baromi alulértékelt autó, lehet, hogy nem csillagot, karikákat, vagy vesét tol, viszont elég jó gépek és megfizethetőek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Rhino666 #149210 üzenetére
Ha drága fenntartást nem szeretnél akkor az összes prémium autót dobhatod élből.
mod:
Volvo-k elég jók azokkal van tapasztalatom de azokhoz sem olyan olcsó az alkatrész. Városba dízelt nem vennék se turbós benzinest (nem nagyon tolerálják a sok rövid utat, főleg a dízel).
-
m3tr0
őstag
válasz
Rhino666 #47594 üzenetére
Látom neked meg csak a beszólás megy akárki akármit ír...remélem folytatod...hátha valaki meglátogatja a mod.ker.-t.
De tényleg..te tipikusan az vagy aki azt állítja,hogy mindenki hülye és nyomorék csak ő helikopter.
Te egy vicc vagy.Amúgy meg leírtam,hogy vedd meg a Volvot ha annyira tetszik.
Csak azt ne várd el tőlünk,hogy asszisztáljunk mellé...Miért, azt már leírtuk egy páran.
Neked meg ehhez kéne "értelmező kézi szótár".
Ignore ON. -
-
-
Kornel
veterán
válasz
Rhino666 #47548 üzenetére
az a baj, hogy ha nem volt még kocsid, akkor legalább fogadd meg mások tanácsát.
én is beleestem hasonló szituba, mint amibe te fogsz most. (de szerintem sokan mások, kivétel aki más hibájából tanul)
pályakezdőként vettem egy 10 éves seat toledo-t, mert nagy is, kényelmes is, meg megy is (lada után persze)
a kocsi ismert előéletű volt, 180k km-el, ami nem sok.
1,6 benya, tehát még a dízel szopórollerek is kizárva.
cirka egy év alatt az autó árához képest (akkor volt 800-900k) annyit költöttem rá, hogy inkább eladtam, pedig nem egy prémiumautóról beszélünk, és nem is egy romhalmaz volt, csak szépen előjöttek a 10 év körüli bug-ok.
fél év se telt el, amikor elkezdett szivatni a folytószeleppotméter, ami ahhoz a motorkódhoz csak gyáriban létezik (bosch-120k), illetve van bontott, ami mind ugyanolyan, kikopott, semmire sem jó... kipufogó is elengedett itt ott, ami egy nagyobb kocsira szintén több tízezer, a katalizátort már nem cseréltem, pedig az is cserés lett volna, ezen kívül egy kis kaszni munka is lett volna rajta már, pedig soha sem volt törve, illetve szokásos kopó dolgok tömkelege, főleg vákumcső és gumi/műanyagalkatrészek okoztak kisebb fejfájásokat.
és a kocsi csak egy évig volt meg, ha azt akartam volna, hogy további pár évig gondalanul autózzak vele, simán ráment volna az összeg, amibe az autó került. ilyen ez a popszakma(#47555) MunezXBK: nem baj, összegyűjtöd havonta 2k-nként, nem? na jó, összeszorítod a fogad, és legyen 4k
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47548 üzenetére
Az akkor volt, most meg most van, azóta volt pár kinyilatkoztatásod. Ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz amit akarsz, innentől kezdve, akartam segíteni, bunkó pöts voltál, mehetsz amerre látsz. Sok sikert.
A véleményed meg nem érdekel.
Volt itt más is, aki nagy levegőt vett, mert egy nagyot álmodni, aztán mióta kiderült, hogy mégis csak hengerfejes motorral vette a sárkányt, nem láttuk. Nem te vagy az első, nem is az utolsó.
Én itt csak egy amatőr pöcs vagyok, kéthónapos autótulajdonos, de legalább annyi eszem volt, hogy hallgattam az okosabbra, és nem azzal nyitottam, hogy ideszartam az asztal közepére. Eddig nincs gond, még szívhatok, de legalább körültekintő voltam, és mellesleg nem járattam le magam nullára egy óra alatt.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47536 üzenetére
Hozzád nem szóltam, maradjunk annyiban, hogy nem veszünk egymásról tudomást. Jobb lesz így neked is.
@aero.: sorry, elérte a vételár 1%-át, hogy a viharba ne venném bele. A buszjegyeket nem számoltam bele, ne aggódj
Casco, biztosítás, átírás szerintem se tartozik a megvétel utáni ráköltés kategóriába.
Miért, szerinted hova kellene számolni? Hogy gondolod? Megveszem, aztán átírásra kérek kölcsön anyutól, vagy mi? Bele kell számolni, nálad kell lenni. Vagy mit mondasz az okányirodában? Hogy majd jövő hónapban lesz rá pénz? No offense, de ez csacskaság.
Az utóbbi időben szinte kötelezőként terjed ez a 300 ezret rá kell költened, mert akkor nem lesz jó autód, sőt, másnap a színe feketére vált és csörömpölések közepette megáll egy utcában, aminek a nevében van egy Z betű.
Ennyivel kell számolni, ha korrekt akarsz lenni. Aztán mindenki úgy hanyagolja el, ahogy akarja, de ha már tanácsot adunk, akkor hadd törekedjünk a szabatosságra.
Tény, hogy olajat cserélnék, esetleg vezérlést, bár sokszor ezt megteszik vétel előtt is, ehhez mondjuk illik a számla, de hogy ennyit rálocsolni azért ... meg nem minden autót slick gumikkal adnak el.
És te elhinnél egy vezérléscsere számlát egy olyan országban, ahol a pöcsétes szervízkönyvet is az Andersen-összes mellé kategorizálja a Széchényi Nagykönyvtár? A gumik persze rendben lehetnek, de nem Rinya999 barátunk egymilliós Mondeóján lesz olyan, az is biztos.
-
szokeherceg
tag
válasz
Rhino666 #47502 üzenetére
Évi 3000km-re dízelt akarsz venni? Sztem nem túl jó ötlet.. Gondolom akkor csupa kis távokat mennél vele, egy hideg dízel nem fog neked városban 5 literrel elpötyögni. Vegyél egy combos benzinest, és akkor az az éves 4-5 tank benya minden cseppje egy élmény lesz. Szerintem
-
-
giigz
veterán
válasz
Rhino666 #47467 üzenetére
Te tisztában vagy azzal, hogy mit jelent a biztonságos autó? Légyszíves magyarázd el nekem, hogy a Volvo S40 miért biztonságosabb, mint a Clio, vagy éppen a Swift. Jó, egy picit több a súlya, de annyival nem biztonságosabb, hogy emiatt elvesd az adott autót.
Nézd meg euroncap törésteszteket, ha ott elért 4*-ot, akkor utána a biztonsággal nem kell foglalkoznod, az átlagban benne van, utána már úgyis csak a szerencsén fog múlni. Nagyon biztonságos autót meg 700.000-ből nem fogsz venni.
Szerk.: Ja igen, írtad, hogy sok lufis. Jó tisztában lenned azzal, hogy egy 10-12 éves autónál nincs arra garancia, hogy az a lufi működni is fog-e.
-
Rivaul
addikt
válasz
Rhino666 #47502 üzenetére
Azokat amin a ködlámpa alul kerek felejtsd is el kb 2002-3 előtt. Tdci-t ennyiért ne vegyél. Mondeo forumot olvasgasd még a saját gazdái se ajánlják. Csak a faceliftesektől érdemes foglalkozni vele azt meg ennyiért nem találsz olyat ami nem buktat. 1.8 benzinbe kereshetsz bármilyet az már nem huzatja fel veled a sz..óálarcot.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Rhino666 #47485 üzenetére
Mondeo-ról tudok mondani egymást, igaz még az ennél is régebbi modell. Ez mondjuk jó, a Mondeo MKII már kiforrottabb. Szóval az 1.8TD egy rendkívül igénytelen erőforrás, elmegy bármilyen szar üzemanyaggal.(ha netán az ukránoktól, hordóval vennéd, vagy mozdonyból lecsapoltatod, vagy a sarki sütödéből hozatod. Haver tudna mesélni.
) Éves szinten olyan 35k a szervizköltsége(kétévente jár olajcserére, ez olyan 25k km, igazából csak ekkor van az autó szervizben), de ebben benne van a gumicsere is. Alkatrész szemtelenül olcsó hozzá, rengeteg bontásra váró donor van. Fogyasztás 5-5.5l, ha tolod neki, akkor 6.5(városban is elmegy ennyivel), és ez kombi. Csak a rozsdára figyelj! Sárvédő ívek a kritikusak.(legalábbis kombinál)
-
lsc
nagyúr
válasz
Rhino666 #47467 üzenetére
Olvasva amiket írtál, neked valamiféle státusszimbólum, kell, ésszel gondolkodva évi 3000 km-re pedig valami kisautó kellene benzinmotorral /1,3-1,4 körüli/, az meg hogy Te nem férnél el 100 kg körül mondjuk egy yarisban az csak tévhit, hasonló méretekkel 180 körül simán vállalható /tapasztalat/, hosszabb távon is, igaz nem egy passat.
Ami még kimaradt, bele kell ülni, kereskedésekben az még nem kerül semmibe.
-
Rivaul
addikt
válasz
Rhino666 #47476 üzenetére
Hihetetlen de így van sajnos. Veszel egy szett gumit. Lecseréled évi 2x az olajat. 2 évente műszaki. Használtnál vezérléssel indítunk. Fékek cseréje. Kopog ez meg az, az is csere. Egy kis lakatolás. Tankolni. Adó, biztosítás. Autómosás. Egy kis elektronika. Egy illatosító s még sorolhatnám. Sok kicsi sokra megy. Nekem a kis autóra egy garnitúra fék 50k. nagy autóra minden drágább... Az a baj hogy havi szinten számolod ki. Egy szétesett féltengelyt nem fogsz tudni kifizetni 3 hónap alatt ha akarod is használni az autót. S lehet a következő hónapba a jó utak miatt épp a másik futód szakad le. Akkor 2 hónap alatt elment egy év.
Az 5 millás autó nem véletlen 1 milla már. Mert ugyan azt rá kell költeni az alatt az 5 év alatt sajna...
-
-
ReSeTer
senior tag
válasz
Rhino666 #47470 üzenetére
Az isten áldjon meg.
"Szeretnék venni egy magánrepülőgépet, de ne legyen levegőből, mert az nem biztonságos, és 5 decit fogyasszon.
Ja és havi 50 ft-om van rá."Most erre mit mondjunk? Tiszteletlenség ide-vagy oda.
Ha bemész egy márkakereskedésbe, és benyögöd, hogy szeretnél egy passat-ot, de csak 1 milliód van, kiröhögnek és mehetsz haza.AMI NEM ANNYI AZ NEM ANNYI. Ha meg annyi, akkor engedni kell az igényekből.
Ilyen egyszerű a történet. Szerintem nem bonyolult.
-
8th
addikt
válasz
Rhino666 #47457 üzenetére
Az S40-el az a bajom, hogy egyik másik kopó alkatrész is elég húzós hozzá és hátul nagyon de nagyon kicsi. A kettős tömegű lendkerék 240 000 forint hozzá (teljes áron, kedvezmény nélkül). A turbó szintén 250 000. Kettős tömegű lendkerekek sajátja, hogy roppant érzékenyek a befecskendezőrendszer legkisebb hibáira is. Ha ez okból ment tönkre hiába cserélteted ki többszázezer forintért az egyenetlenül járó motor akár fél év leforgása alatt tönkre tudja tenni egy új lendkereket is. Én a helyedben elkerülném a turbódízeleket jó messzire. Vannak jó ár/értékű nagyobb autók (Mondeo, Scorpio, Omega, Passat). Ezekből ha vesz az ember egy 2literes benzinest simán el lehet velük gurulni 7liter körüli átlaggal az városban ~10liter. Nem kevés de ha nagyobb autót akarsz ezt be kell nyelni. Nagy autó = nagy súly. A súlyt meg cipelni kell. Titkos favoritom a Vectra B lenne 163lovas 2.0 benzines motorral. 600-650k környékén már jól felszerelt darabokat kapni és az alkatrész is az Opelhez az egyik legolcsóbb.
-
zenke
aktív tag
válasz
Rhino666 #47470 üzenetére
Akarok és fogok is. Sőt, már volt is.
Csak kicsit több ész van a fejemben és nem havi ötezerből veszek prémiumot.Ha nem vennéd észre mindenki segíteni próbálT
Az, hogy lenyomorékoztad a topikot ennek ellenére még mindig vannak páran akik próbálnak segíteni, nem értem miért teszik.
DeFranco
Csontiban se csak szarok vannak ám.-------------
Kicsit megváltoztak az igényeim:
Max 1M
Max 5L fogyasztás városban
5személy kényelmesen elférjen
Max 1.2 motor legyen benne
Menő legyen a haverok előtt
190/100kg vagyok egy kigyúrt vadbarom állat férjek el benne
Ne kelljen rá költeni semmit. SEMMIT!!!
De ha kéne lesz rá havi 5e ft-m.
Tartós 250-t vigye
Max hossz 4M lehet mert egyébként nem fér be a híd alá
3évesnél ne legyen öregebb
Minimum 12 légzsák
Nagy navi, BOSE hifi,
4zónás digitklíma alap
Légrugó!
XenonMit ajánlotok
-
Rivaul
addikt
válasz
Rhino666 #47467 üzenetére
Ha eltekintesz az előre számolgatástól s elfogadod hogy 3x annyiba fog kerülni az autó mint amit te gondolsz akkor nagyobb családdal. 2 gyerekem van nekem is. Én octáviát, mondeót, passatot vennék. Ez mind megfelel. Ha a pénztárcádba is akarsz férni akkor egy normális árú 206 is jó lehet de nem túl nagy igényekkel. Nem mondja senki mert a franciát alapból utálja mindenki. nekem az van sokadik autóként s nagyon szeretem.
-
zenke
aktív tag
válasz
Rhino666 #47433 üzenetére
Na akkor a te stílusodban:
Te agyhalott szattyán, szerinted havi tetves 7k-ból fent lehet tartani egy kocsit?
Igen! És itt mindenki hülye, szempe pisál a széllel.
Én ezt ajánlom.
Piszok jó vétel! Megbízható kereskedés meg minden! Rákölteni egy fillért sem kell. Városban 4L-t eszik! Irány!
-
nyogo83
senior tag
válasz
Rhino666 #47459 üzenetére
Vegyél nyugodtan autót, akár ilyen kevés tervezett használatra is. De...sokaknál az csapta ki a biztosítékot, hogy irreális az elképzelt költségvetés tervezeted. Lehet számolgatni így is, de garantálom hogy nem fog bejönni. Max új autóra nem kell költeni az elsô jópár évben.
Konkrétan utolsó szóra megegyezik az eseted az egyik haveroméval. 1 év után már azon gondolkodik, hogy eladja a picsába, mert az ô szemszögébôl csak a pénzt viszi. Pedig semmi extrára nem költött, csak 1 garnitúra téli gumi(70k, szinte még kevésnek mondható), futómû rendberakás+vezérlés csere 140k. 1 éven belül jó lenne még rá egy szett nyári gumi is, illetve lassan itt a mûszaki. Az általa tervezett havi benzinpénz meg végképp elúszott, mert nem tud úgy csináln, hogy ha 20.-án átlépi a rászánt összeget, akkor utána már csak gyalog jár... -
giigz
veterán
válasz
Rhino666 #47459 üzenetére
Azzal nincs probléma, ha év 3000 km-re autót tartasz, csak olyan feltételeket adtál meg, amit nem könnyen lehet teljesíteni.
Egy átlag embernek egy Clio vagy Yaris is nagy dolog, te pedig azokat majdhogynem nem is tartod autónak. Az új Swiftet pedig nem viccből írtam, az a legjobb választás, de ha nem tetszik, hát nem tetszik, lesz másik alternatíva, csak akkor több kompromisszumot kell kötnöd.
A Volvo sem rossz választás, de nem is álomautó. Aki ért hozzá, az tudja, hogy kb. semmivel nem jobb az az S40, mint egy újabb Swift.
Mi tetszik még? Pl. a Focus is lehet jó választás, de az tiszta városban biztos 7 liter fölött fog fogyasztani, óvatos vezetéssel 8 körül kijön.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47459 üzenetére
Na aztán mondd csak, hogy számoltál drága barátom? Akkora az arcod a három hete keresésedre meg a megalapozott álláspontodra, hogy ráférne a Feszty-körkép egyben, lássuk, hogy néz ki a költségterved az elkövetkező két évre.
Vételár, átírási költségek, adminisztratív költségek (biztosítás, adó), azonnali első szervíz, tankolás, műszaki fenntartási költségek az első és a második évben (költségfajtánként, mint kopó alkatrészek cseréje, olajok, szűrők, gumi) illetve a nem várt kiadásokra tartalékolt összegek, valamint tedd mellé, hogy ezt mikor miből és milyen ütemben finanszírozod.
Add ki magadból a fényt, aztán majd beszélgetünk róla, hogy hogy váltják mostanában a nyugatnémet márkát. Addig csak egy tudatlan kötekedő nagyszájú trollnak tudlak elkönyvelni. Bizonyíts, ne csak a szád járjon, hogy te mennyire büfé vagy a témában.
-
csibor
addikt
válasz
Rhino666 #47457 üzenetére
Saját tapasztalat ~600K szántam autóvásárlásra, néztem én mindent, majd gondolkodtam
380K-ért vettem 2011 Decemberi 1.6 16v 5ajtós Megane-t. Átírás+ sallang, vezérlés, és ami még hozzájött. Most vagyok picit 600K alatt. Szerintem ha 1 millád van, akkor 600-700K-ás autót nézz. Segítséghez, meg dobj be pár neked tetsző autót. Onnan már egyszerűbb szűkíteni a kört. Az már kiderült nem kisautót keresel.
-
Rivaul
addikt
válasz
Rhino666 #47433 üzenetére
Ennyien mondják hogy nem reális az elképzelésed akkor miért nem hiszed el? Mind1 majd megtanulod, csak akkor majd nem jössz vissza hogy bocs de igazatok volt... Annyit a védelmedre hogy mindenki így áll elsőnek hozzá mint te. Én is így voltam. Még a 3. autómnál is próbáltam magam ringatni hogy majd most egy "új" diesel... Az se jött össze. Remélem te jobban jársz.
-
Typhoon47
senior tag
válasz
Rhino666 #47433 üzenetére
Most erre mi szükség volt? Leírták már vagy 10en, hogy nem összeegyeztethetőek az elvárásaid a realitással és az anyagi helyzeteddel sem. Felesleges hőzöngeni ezek után. De úgy látom te az a típusú ember vagy, aki szeret a saját fasságából tanulni, ahelyett, hogy azokra hallgatni, akiknek nem egy autójuk volt már. Csak a mai világban, ahol itt ez a frankó internet és lehet tájékozódni, elég nagy luxus ekkora tanulópénzeket beszoppantani, de sok sikert kívánok a továbbiakban akkor.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47433 üzenetére
OK, konstruktív leszek: menj be a CsontiCar telepére, válassz ki egy szimpatikus színű biztonságos, tetszetős megjelenésű szép nagy autót, fontos, hogy nézd meg jó alaposan, aztán használd élvezettel.
Akkor már szerintem ne szarozz, ne kelljen 3 év múlva újat venni, vegyél valami automataváltós prémiumot, legyen mondjuk egy szép saab.
Sok balesetmentes kilométert kívánok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rhino666 #47420 üzenetére
Nézd, vannak igények, meg vannak a realitások. Röviden összefoglalom neked: ha egymilliós autót akarsz, akkor zsebben kell lenni másfél millónak plusz kapásból (nem úgy, hogy majd leszokok a cigiről, meg kevesebbet telefonálok) havi egy huszast bele kell tudj lapátolni a kocsiba. Ez van. Toppanthatsz mérgesen, ha ez nem tetszik, de ez a tényeken nem fog változtatni.
Ha veszel egy jó állapotú egymilliósat (amire akkora az esélyed, mint 19-re jó lapot húzni) akkor kapásból 250-et már rá is loccsantasz megvételkor (kötelező vezérléscsere, szűrők-olajok meg az apró dolgok amik előjönnek) plusz a casco egy 50-es, vagy veszel bele kétszer ennyiért riasztót rablásgátlót meg kormányzárat. A maradék 200 elég szűken arra, hogy amivel átpasszintottak a palánkon, azokat megcsináltasd, ha baj van. A tőkéd már el is ment.
Utána jönnek a rohadások, amiket rendbe kell hozatni rendszeresen, gumiszettek, kopó dolgok, stab.pálca, fékbetét, ilyennel két évente vizsgáztatás, évente szervíz, plusz biztosítás, adó, és még mindig nem parkoltak rád, nem húztak meg, nem mentél bele kátyúba. Nagyságrend: három pici rohadás és egy műanyagos javítás 50k, egy kipufogó tag csere ha elgyengül (el fog) akkor alsó hangon 20k, éves szervíz ~40k óvatos becsléssel, egy kiszabott gyári műanyag kőfelverődésvédő műanyag 12k, egy gyári gumiszőnyeg szett 12k. Éves szinten 100-120k-t úgy ráköltesz a fenntartásra, hogy szemed sem rebben. Egy jó autóra.
És akkor még nem tankoltál, nem vettél autópálya matricát, nem bírságoltak meg, nem parkoltál rossz helyen.
Én tartalékoltam rendesen, de most már kezd egy kicsit görcsbe állni az arcom nekem is, pedig jó kocsit vettem.
Ha van rá ennyit, akkor hajrá, tiéd a HAHU ha nincs ennyi (még egyszer mondom 1,5 millió és éves szinten 200-240 k) akkor meg újratervezés.
-
giigz
veterán
válasz
Rhino666 #47420 üzenetére
Az S40 nem szuperbiztonságos autó. Nem is a kényelem szobra. Nem is a legolcsóbban fenntartható.
Ha autót akarsz, egy dolgot el kell fogadnod. Az autó egy pénznyelő gépezet, nem lehet ellene mit tenni, aki autóval akar járni, mélyen a zsebébe kell nyúlni. Ez jelenleg így van, és kész.
Ha autót akarsz, a vásárlás pillanatában elfelejted, hogy 7.000 Ft van benzinre havonta, és azt is elfelejted, hogy a kocsi ki fog jönni havonta 4k + benzinből, sőt még az a tartalék 3-8 vagy 5-10k sem lesz elég kb. semmire sem.
Ezek voltak a tények.
Egyébként pedig az autózás rohadt jó dolog, nem ázol, nem fázol, nem köhögnek rád, nem nyomorogsz, nem vársz a járatokra, stb.
-
Blaise
veterán
válasz
Rhino666 #47420 üzenetére
de ha én egy kisebb vagyont fektetek egy autóba
Ha 1 millió forint neked egy kisebb vagyon, akkor nem biztos, hogy ilyen autóra van szükséged. Valahogy az, hogy S80-as Volvot akarsz, de közben 1-2k üzemanyagon filléreskedsz nem fér össze. Prémium autónak nem csak az ára volt prémium, hanem a fenntartása is az.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Rhino666 #47388 üzenetére
Valamit valamiert, ha nem tetszik a tomegkozlekedes "nyomora' es inkabb autoznal, az penzbe kerul. Ha nagyon alacsony a fogyasztas es erintogazon kozlekedsz, akkor talan kijon 7k-bol.
A benzin.
Minden masra ott a MasterCard.
Autozni draga dolog. Nem is kicsit.
Ha minden vagyad, hogy vegre autod lehessen, akkor legalabb hallgass a tapasztaltabbak ervelesere es ne egy szoporollert vegyel az 1 milliodbol.Persze, azt csinalsz amit akarsz, a vegso dontes a te kezedben van..
Ha neked az esik jol, hogy tatott szajjal rohangalsz a faxerdoben...
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G8 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest