- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
gooool #218082 üzenetére
Én 194 vagyok, az NB és az ND teljesen off, ezeket üléspróbáztam. A szemem a szélvédő keretével egy vonalban, a térdeim meg rászorulnak a kormányra, látás és irányítás nélkül képtelenség lenne vezetni.
Azért egy NC-re (állítólag az a legnagyobb MX-5 értelmezési tartományban) és egy Honda S2000-re kíváncsi lennék.
Azt hiszem, nekem csak a nem 2 személyes roadsternek készült autók jöhetnek szóba, mondjuk a 159-re épülő Alfa Spider.
-
emvy
félisten
válasz
gooool #215541 üzenetére
> Arra már nem is tudok mit mondani, hogy az adócsalást, mint olyat felhozzuk vádpontként épp ebben az országban.
En nem csalok adot, tehat nyugodtan felhozhatom.
> Nem a gyári TDP értéken megy, ha feszt. emelsz, ergo szégyengyalázat, mert több áramot vesz fel, ami környezetkárosító, hiszen azt a többletet meg kell valahol termelni.
A tobb aram fogyasztasa semmilyen torvenybe nem utkozik.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
gooool #213890 üzenetére
A háromból egyértelműen a Golf.
Komolyabbra fordítva; Golf-Octavia az esetleges instabilitás és bugok szempontjából kb. egykutya szerintem. Golf belülről érezhetően kisebb, szűkösebb, egyébként van ami a VW-nél van jobban kidolgozva, van ami a Skodában. Vezetve eléggé hasonló a kettő. R-Line esetén a futómű keménységétől félnék, illetve emlékeim szerint az ülés is más benne, mint a Life, vagy Style felszereltségeknél.
Astrával nincs tapasztalat, de a tesztekben mintha azt olvastam volna, hogy Golf alá pozícionálják.
Egyéb opció nincs?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
gooool #212905 üzenetére
Tényleg kemény a futómű, de ezt ennyiért nem tudtam ott hagyni:
Belül szalon állapotú (126k km). 2.0@140LE, 6-os manuális. Szerintem rohadt jól megy ezzel a motorral is, pedig 2.0CRTDI-ből ültem át. A Superb 4-ért ment el, ezt féláron 2.075-ért hoztam el. Amikor ránéztem élőben, már tudtam, hogy ezt megveszem. A Superb-nél éreztem még ilyet annak idején.
Van egy enyhe jégkár itt-ott, de nem vészes, viszonylag olcsón javítható. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
gooool #195388 üzenetére
Kb a Bosch rendszeres dCi-vel állítanám párba kockázatilag (+kettőstömegű, de 5-ös váltóval elviselik az átalakító szettet végülis). Régebbi bódéban inkább a kor/rozsda igényelhet odafigyelést, maguk az elemek jól felújíthatók, kábelköteg és tömítés dolgok esnek be főleg szerintem. Újabbik generációban a 105 lovas csak DPF nélküli változatban érdemes keresni (pótkeréknél matricán leellenőrizhető PR kódok alapján), és hajtókarcsapágy csere nem árt szerintem elővigyázatosságból (totalcar megénekelte a BXE-nél, de neten láttam más motorkóddal is hasonlót, annyit megér a nyugalom). Ha azt nézzük, pl Caddy-ben is miket elviselnek, annyira szerintem sem nyűgös
Fabia esetén lehet kicsit unfair az összehasonlítás 1.2 HTP-vel (szelep beégés, lánc nyűgök)... Világbajnok SDI-vel meg minek is összevetni költség oldalon
Benzines erőforrás volt még 1.6 is talán, bár az 1.4 gyakoribb, de ők aránylag torkosak ahogy hallottam. Polo+Ibiza ugyanez.
-
válasz
gooool #195378 üzenetére
Szerintem a Swift vonalat is elengedheted, ekkora keretből még hitványabb a felhozatal mint Ignisből. Esetleg WagonR, bár azok már elég korosak. Smart Forfour kiesik, egy az egyben Colt. Ismerős csajnak van egy 1.1-es, ő gyakran Barcika - Bp távot is letolja vele, jó kis autó.
-
válasz
gooool #195378 üzenetére
Ameddig alacsonyabb keretből kerestünk, nem találtam a Coltnak hibáját (küszöböt azért figyeld), ClioII és Punto Sporting mellett első helyen volt. Jazz és Splash mellett a legjobban variálható(legalábbis a régi), futómű elvileg jó/feszes.
Bár relatív alacsony az ülés. A lámpát élőben nem láttam milyen, de nem 1100l/H4, ami előny! -
válasz
gooool #195303 üzenetére
Az Ignis
félelmetesizgalmas rossz úton, plusz 99%ukat csak tankolták, és 2-3 évente kaptak egy kis fincsi ásványi 10w40et.Jazz vagy Clio ezekből, bár előbbit nem olyan olcsó szervizelni. Ha belefér, Sandero; na az bírja a tré utat.
Ha Suzuki, és a 10milió légy nem tévedhet dolgon túllépünk (Swift), akkor próbáld ki a big blokkos nagykerekes Splasht.
Erről is, mint a többiről azt hiszik szupermegbízható mert S betű van rajta, szerintem ez sem jobb az átlagnál, de jó vezetni, jó az ülés/váltó pozíció, faszán bővíthető. Ebből is ritka a jó, de egyel kevésbé ...konzervatívak/autó(karbantartástól) félő emberek vették talán.Ismerősnek hasonló célokra felmerült a Fusion, Picasso is, esetleg Altea, Scenic (I fl), vagy Scenic2 is.
2 szemponttal bővítenék: nem alacsony üléshelyzet, és jó(!) világítás (jó jó, itt az összes japán kapásból kiesik a H4 miatt). Előbb utóbb panasz lesz arra hogy sötétben nem szeretnek menni, de egy jó H7es lámpa(mondjuka C3é meglepően jó volt izzóval is, legalábbis a tompított) vagy akár vetítőlencsés fényszóró (normális leddel) nagyon nagy segítség.
szabonagyur: Nem annyiért fogják szervizelni mint a 206ot, Splasht. Gyertyák, vezérléscsere, hátsó fék, futóműelemek. De leginkább koccnál, lámpacserénél és hasonlóknál nyílik jobban az olló (és a legtöbb Jazz fényszórója már nem acélos, a tyc/depó meg beállíthatatlan fos).
-
válasz
gooool #195320 üzenetére
Teljesen megértem a döntést, bár ahogy látom ez főleg érzelmi alapon múlt. Azért a Panda egy hajszálnyit komfortosabb, és ezt úgy írom hogy 15 évig Wagonunk volt. Ha már említettem, így esetleg a WagonR-t is meglesném, az hozzám közelebb áll. Viszont ha tényleg kell valami plusz, akkor Ignis Sport.
-
válasz
gooool #195308 üzenetére
Panda 1.2 esélytelen? Elég fiatal, megkímélt darabot ki lehet fogni egy milka környékén. Pirosban igen jól néz ki, és szerintem ez lesz a legfőbb indok a választásban.
#195311 tboldi: G13BB-re gondolsz? Szerintem azzal utoljára a WagonR+ jött ki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gooool #195303 üzenetére
A Jazz-t ki is húzhatod a listáról, semennyire sem dinamikus.
Az M13A-s Suzukik is jobban mennek nála (saját tapasztalat, van egy WagonR a háznál), az M15A meg pláne.Na, jó, azért annyira nem rossz, 2800-nál már megvan a max. 119 Nm, megindulni egész jól tud.
Az Ignis meg merevtengelyes hátul, szóval amellett, hogy dülöngél mindenfelé, még szét is rázza a kedves utasok beleit.
-
emvy
félisten
válasz
gooool #195303 üzenetére
Nem irtal osszeget, szoval azok alapjan, hogy
> desanyámat szeretném meglepni egy jobban felszerelt, dinamikusabb autóval, a mostani 1,4-es 75 lovas, 206-os Peugeot-ja helyett, amiben az egyetlen extra a szervókormány.
A felhasználás napi munkába járás, 2*45 km, semmi dugó, 50-100 közötti tempózás, néhol nem túl jo minőségű úton.En egy Bentley Continental GT-t vennek, csak megerdemli anyukad!
-
kisza25
félisten
válasz
gooool #170859 üzenetére
Esetleg a balenora is ránézhet, ha már suzuki, abban több a hely, mint a swiftben, viszont a tipo sokkal nagyobb komolyabb autó és beletesszük az 5év ingyen szervizet, akkor azonos áron vannak.
Baleno jobban fogyaszt, kb ennyi érvem volt mellette miután kipróbáltam, semmi érzelmet nem váltott ki.
Nem úgy mint a tipo -
válasz
gooool #170859 üzenetére
Elsőként az új Swiftre voksolok, ha hátul ritkán utazik valaki, akkor nem annyira fontos a tér. Az aktuális Ignisben hátul is el lehet férni (180 cm vagyok és próbáltam már); viszont az magas építésű, tempós kanyarvadászatra kevésbé praktikus. Apámnak ilyen Ignis van, és tényleg 5-5,2 liter magasságában fogyaszt főleg rövid városi távokon, időnként 50 km körüli országúttal fűszerezve.
Ha pedig a kiemelkedő biztonság a legfontosabb, akkor a Passat. Annak az üzemeltetési költsége is elfogadható, de azért más kategória egy Suzukiéhoz képest. Évente - a leírtak szerint - menni fog min. 25 000 km-t; kb. 5-6 évente számolhat egy vezérléscserével, esetleg koksz-pucolással (előbbi legyen 200 000 Ft, utóbbiból a gazdaságos megoldás 20-25 e., a táltos verzió 150 e. Ft).
A többi autót passzolom.
-
IreN!CuS
őstag
válasz
gooool #162119 üzenetére
Igen, leáll az egomi gyár. Nyertek valami gyár felújító pályázatot illetve a vitaránál kivezetik a 1.6 szívót és jön helyette a boosterjet + talán facelift, de ez nem 100%.
A DPF-röl nem hallottam, nekem legalábbis nem említették.Az "e hó 31-ig gyártják" dolgot kezeld fenntartással. Iszonyatosan limitálva van már minden, színből már csak három jön le ( kék piros meg még talán a fehér). Legtöbb kereskedő már nem vesz fel rendelést csak aug. végén szept. elejére.
-
IreN!CuS
őstag
válasz
gooool #162105 üzenetére
Amelyik neked jobb tetszik ilyen egyszerű
Én is sokat vacilláltam a két modell között, igaz én a 150 lovas verziót néztem.
Viszont nagyon nincsenek egy árban ha csak nem történt valami nagyobb "leárazás" az Opelnél. a Suzuki ~4.7 metállal és +2 év garival míg Astránál nem nagyon láttam 5 alatt sőt inkább 5.2+, igaz én a kombikat néztem.
Kaptál esetleg konkrét árajánlatot kíváncsi lennék mi mennyi most Opel oldalon?
Viszont ne hagyd ki a 3-as Mazdákat sem ha ilyen kategóriában nézelődsz.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
gooool #156226 üzenetére
Fóka 3-ban elég jó futómű van, de inkább feszes, mint kényelmes. Megane 3-ban meg inkább kényelmesebb, mint feszes. Én ezeket mindenképp kipróbálnám a helyedben.
De ott van még a J Astra, Golf 6, kuvik, Auris, Corolla stb. is.
Esetleg ha a legújabb Megane-ból tudnál csípni egyet 3.5-ért, akkor szvsz. az lenne talán a legjobb, mert ár/érték arányban nagyon jó. -
-
batai15
félisten
válasz
gooool #155596 üzenetére
Hidd el drága volt.. Gázolaj szűrő.. Mer ilyen hülye műanyag házba van szenzorral együtt.. 9k a legolcsóbb de az meg nem gyári.. Kedvezménnyel 30 adtam a szerelőnek alkatrésze....
Fék szett brembo tárcsa meg betét kb 40 lenne...
Nem olyan olcsó mint aminek gondolná az ember...
Nem keverhető az olyan szűrővel ami csak egy filter. Itt cserénél légteleníteni stb kell.
Az említett audin pár ezer kmel lett cserélve fék tárcsa és betét, vezérlés etc. Mondom rokonom tudom. Vita téma is a feleségével hogy el legyen e adva mer a csaj nem akarja eladni. Mire a pugeot is fullra rendbe teszem hogy patika legyen 450 kb vége(azokkal amiket eddig viszont úgy meg szvsz nem lenne ennyire jó állapotú 206 sw szerintem) -
TayRol
nagyúr
válasz
gooool #154291 üzenetére
Köszi!
Ez mennyire "élvezhető"? Gondolom a céges 2.0 dízel 7-es dsg-s vw multivan-hoz képest durvább váltású...
tboy93: 2011 és fiatalabb korosztály.
de ha jól tudom, ugyan az a motor, mint a 4-es mondeoban, ugye? ott én a rengeteg pályázás ellenére a dpf halálával jártam, de a többi kényes cucc még nem volt terítéken.
-
válasz
gooool #148425 üzenetére
hát nézd mindenkinek más a tűréshatára, biztos van aki együtt tud élni ezekkel, mert végülis menni ment, tehát teljesen nem robbant le egyszer sem, nem kellett trailerezni
ha az illető szeret bütykölgetni, utánajárni a dolgoknak, esetleg szerelgetni is youtube alapján, akkor lehet jó neki az a laguna
én abban az időszakban mikor azt vettem mentem évi 60 ezer km-t, és erre nem volt jó a laguna mert mindig javítani kellett
meg engem zavar, ha mondjuk világít hogy nem jó a légzsák, vagy már emgint check engineha csak néha kell, városba, évi 5-10 ezer km-re, akkor elhiszem hogy valaki még szereti is
-
-
mycso
veterán
válasz
gooool #131565 üzenetére
Az a baj, hogy jó 3-as lagunát 2M alatt nem igazán veszel, mint ahogy S60-at sem. Amit leírtál annó árelképzelést, annak az említett autók közül a vectra felel meg.
Ha már azóta nagyobb a keret 2+M, akkor a laguna szóba jöhet, illetve akár a 159-es alfa is.
A volvó nekem is bent volt a kalapban egy ideig, de a belsejével nem tudok megbarátkozni, nekem túl baltával faragott. Illetve azonos árban, pl. a lagunánál 3-4 évvel idősebbek vannak.
-
válasz
gooool #131532 üzenetére
Őszinte leszek, 5 évre egyiket se venném.
Ennyi időnek csak valami pár évessel mernék nekifutni - de Te is hamarabb meg fogod unni, bármelyiket veszed meg most. Lásd a Lagunától is megváltál 2-3 hónap után (tudom volt egyéb okod is).Amúgy nálam:
1. Volvo - az 5 henger miatt
2. Opel - mert bírja a gyűrődést, a belseje elég komor, ha lenne egy jó (valódi) GTS, akkor azt venném
3. Én Renaultról hallani sem akarok már az életben (1x vettem a feleségemnek egy 60 ezret futottat - széthullott a váltója 1000 km alatt). -
rbalint88
addikt
válasz
gooool #131565 üzenetére
szerintem mielőtt nagyon belelovalod magad, menj el kipróbálni egy-két típust, nehogy az legyen, hogy hosszú távon csalódás lesz az is és egy-két hónap után rájössz arra, hogy (még) nem ez kell neked. pont a fiatalság miatt, lehet nem most kellene volvot venned, bármennyire jó autók is.
-
-
w333
félisten
válasz
gooool #131447 üzenetére
Hát nem tudom, szerintem ezek az újabb Toyoták már nagyon messze vannak a régi japán minőségtől és megbízhatóságtól, 1000X inkább egy ilyen Avensis -t vennék, szerintem sokkal inkább prémium minőség, csendesebb és erősebb is
Arról nem is beszélve hogy elszálltak az alkatrészárakkal ...
H Astra (1.9CDTi 150Le) kettőstömegű : 104 026 Ft
Auris (2.0 D-4D 126Le) kettőstömegű : 236 480 Ft
Értem én hogy japán meg minden, de még egy VII -s Passathoz is 2X olcsóbb
(#131448) BigBlackDog
Ilyen áron ha ragaszkodsz a japánhoz egyértelmű hogy Accord -t keresel !
De annyi biztos hogy még mindig az Astrának a legolcsóbb a fenntartása, és azért ezzel a 150Le (320NM) -s diesel motorral kegyetlenül jól megy
-
mycso
veterán
válasz
gooool #131235 üzenetére
Szia, bennem is nemrég merült fel az automata laguna3, de nem sok infó van róla. Akiknek ilyen van, azok elégedettek.
Amúgy elvileg Aisin Warner TF-80SC a pontos típus. Sok más autóba is rakják: [link]
Illetve, az újabbakban az általad említett Jatco AJ0 (JF613e) van, ami egy az egyben az előbb említett váltó.
Amit most pár nap alatt összegugliztam, hogy tök átlagosnak mondják és olyan 150k-200k km-t mondanak átlagos, hiba mentes futásnak.
Kis francia szösszenet: [link]Az, hogy mibe melyik van pontosan, picit összefolyik, nem egyértelmű. Viszont a 2 váltó egy és ugyan az más néven.
-
footy
addikt
válasz
gooool #131217 üzenetére
Nincs tapasztalatom a renault automataival, de azt kellene megtudni, hogy kinek a valtojat epiti be es milyen mukodesu. A duplakuplungosok altalaban 200k-t mennek el es jon egy nagyobb felujitas. Mivel alapvetoen kezi valto van robotizalva ezert ugyanugy van kettostomegu lendkerek es kuplung(ami nem mindig olajban fut) mint a kezivaltoban, ezen kivul meg ott a mechatronika is es ezek kozul egyik tetel sem indul 200e alatt. A hagyomanyos automatak ettol joval tobbet elmennek megbontas nelkul ha be volt tartva az olajcsere. Ha kicsit visszaporgetsz akkor Qru linkelt egy 558-at futott volvot amiben meg csak most kezd nem szepen valtani az automata.
-
Integrale
veterán
válasz
gooool #131018 üzenetére
Ekkora keretbol mar kijon egy jo 156 vagy 147. 2001 utaniakat nezz, faceliftes kivul belul, de meg nem a nagylampas (2003).
Benzineseket nagyon meg kell nezni, kenyes, de normalis hasznalattal es karbantartassal azokkal sincs nagy nyug.
Dizelek jobbak, vagy V6. 900 korul lonek egy jonak tunot, elvinnek egy szakit, mondjuk akit fentebb is emlitettem, a maradekbol meg lehet cserelni ezt azt.
A futomu nem ezekre az utakra valo, de annyira nem rossz mint a hire, csak nem a 10e ft-os lengokart kell venni bele, aztan darabonkent cserelni amikor koppan, hanem ugyan ugy mint a Passatnal is irtak a sracok, gyakorlatilag egyben le kell cserelni mindent.Elektronikai hibak 90%-a kontakt problema. Elkuldom a szamat Neked is (de lehet mar megtettem regen) o el fogja mondani elfogultsag nelkul, hogy mire figyelj es mit vegyel. Benzinesrol valoszinuleg le fog beszelni, ugyanis itthon ritka a normalisan karbantartott TS, JTD-k meg toleransabbak. Szoval nem nyugos, csak kenyes a TS.
Nekem az 1.4 10 ezrenkent megkapja az olajat, es elindulunk vele barhova barmikor. Van, hogy havi szinten belekerul 3-4e km.
Tukorleeses az mitosz, ahogy a csukott ajtonal nem nyilo kesztyutarto is.
Csomagtere nem nagy egyiknek se, 147-e vicc inkabb, hatul sem fogsz Superbnyi helyet talalni, passzos, de nem vallalhatatlan. -
-
w333
félisten
válasz
gooool #124440 üzenetére
Remélem nemharagszol hogy megosztom ezt ...
(#124441) g4bb3r
Ittvan az autójáról egy videó, nagyon patika állapotú !
gooool
Ennyi pénzért ez az autó ajándék volt, sok balesetmentes km -t hozzá
Renault topikban láttam akitől vetted a kolléga szinte mindent kicserélt rajta ... tehát műszakilag ez tényleg egy 100% -s autó
-
w333
félisten
válasz
gooool #124431 üzenetére
Teljesen jó vétel volt ... nekem is nagyon tetszenek ezek a Lagunák, annyi kérdésem lenne hogy motorikusan milyen ? (tudom hogy Volvó és 139 paci) illetve még arra hogy ezekben a modellekben van már olyan digitális kijelző ami mutatja hogy menyit a fogyasztásod ?
Szerk.
Nekem még egyik nagy kedvencem a Peugeot 406 mert volt ilyen autóm 2.0HDi (90LE) csak elég sok gondom volt a motorelektronikával (diesel részecskeszűrő stb.) szóval ha vennék is 406 -t az biztosan 2.0 benzin lenne, szerettem azt az autót nagyon
Új hozzászólás Aktív témák
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Kés topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Linux felhasználók OFF topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Windows 11
- További aktív témák...
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2183, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 4TH: i7-6GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest