- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
Ez így van, de alkatrésszel is sumákolnak. Azt gondolnád hogy ezen az arany áron, amin dolgoznak, meg hogy márkaszerviz, legalább gyári alkatrész kerül az autóba..., de sajnos ilyen téren sem lehet bennük megbízni. Tisztelet a kivételnek, biztos vannak becsületes szervizek is.
Pont egy másik opel szervizkönyvét nézegettem és az első kb 100e km-en 10W40es olajat kapott a márkaszervizben... -
Jenne
őstag
válasz
Motion_Blur #14551 üzenetére
Jó kérdés, nem tudom. De az is érdekes, hogy az alig több mint liter/1000 forintos áron kapott eni olajat többszörös áron számlázzák.
De azt sem, hogy mi indokolja azt, hogy minden olajcserénél teljesen új leeresztő csavart is cserélni kell! Az alátétet, pontosabban a réz vagy bronz tömítést még csak megértem, de az is 300 Ft-os tétel és bármelyik autósboltban megvásárolható. Én anno a Marsonál vettem vagy 10 db-ot amikor a gumikat cseréltettem. -
Jenne
őstag
válasz
tibbike01 #14548 üzenetére
Szia!
Házban (10 emeletes társasház) az egyik garázs tulajjal éppen tegnap beszélgettem, olajcseréről hozta haza a Skoda Octaviat. Kombi. 2.0 literes DSG váltós 7 fokozat. Ennyit tudok az autóról és most volt a 3 éves olajcserén a márkaszervizben. Olajcsere olajszűrő csere és belső utstérszűrő csere (aktív szénbetétes) ez volt potom 127.640 Ft !!!
Nem semmi. -
Jenne
őstag
válasz
tibbike01 #14538 üzenetére
Szia!
Zalaolajker a Fordokhoz való Fuchs Titan Supersyn F ECO-DT 5w30-as olajat nagyker áron és ÁFA nélkül 1625 Ft/l áron adja, az eni i-Sint 5w30 szintén Fordokhoz való olajat az meg 1370 Ft/liter. Többek között ...autósboltok, gépjármű,- és motorkerékpár szervizek a vásárlóik. Ezt az olajat ha szerződésben vagy náluk, még 15%-al olcsóbban adják. Szervizek meg és például a Ford-FX az említett eni olajat literenként 6700 Ft-ért számolja.
2020-ban kértem egy ajánlatot olajcsere é olajszűrő cserére a helyi FX-nél, fiam fiestája az autó. 3,7 l olaj és szűrő. Ford és Eni olajra adtak ajánlatot, olaj 3,7 x 6690 Ft ( 5 évvel ezelőtti ár még !) Ford olajszűrő 6200 Ft, olajleeresztő csavar és alátét: 5700 Ft és a munkadíj: 1 óra és 20 perc (ez a listás idejük...) 28930 Ft és hozzá még a 10% veszélyes hulladék kezelés díja. Hozott olajjal nem foglalkoznak...Mondanom sem kell, hogy nem vittem oda az autót.
Az egyik pécsi Q-Service- 8 Mester Kft. szervizbe elvittem és ott én vittem az olajat Fuchs olaj, 13200 Ft/4 l és a szűrőt Mann Filter 1700 Ft. Ugyan ez a Mann szűrő van Ford logós csomagolásban is egyébként, csak ott Ford a neve, de a szűrőn ha megnézem, mann a gyártó. Nos ott a Q-Service ezért 12.550 Ft-ot kért összesen és nem volt 1 óra 20 perc a munka közel sem. Végig ott lehettem és beszélgettem a szerelővel, cserélték a leeresztő csavar alátétet, 340 Ft-ot számoltak rá, csavart nem kellett cserélni. Plusz még grátiszkét amíg folyt le az olaj, alánézett az autónak, a felfüggesztéseket, a szilenteket, az első féktárcsa betéteket, a fékcsövek állapotát megnézte. -
d4d
aktív tag
Elnezést lehet másnak nem újdonság, de velem csak most jött szembe, új szabványok, API SQ, ILSAC GF-7A, 7B
https://olajshop.hu/spg/679835,2693374/Uj-motorolaj-szabvanyok-API-SQ-ILSAC-GF-7A-es-ILSA
-
-
d4d
aktív tag
Info, hátha mást is érdekel, ma kellett utána járnom
Zafira B (2005) 1.6 benzin 16V 77kW
Korabeli használati utasítás (megvan az autóhoz) szerint még a Dexos 2 előtti, benzines opelekre vonatkozó GM-LL A-025 a követelmény. Ezt a és dízelekre vonatkozó GM-LL B-025-öt váltotta aztán a Dexos 2, de jelenleg ebbe az autóba, márkaszervizben lekérdezett alvázszám szerint már a legújabb OV 040 1547-G30-as (benzines opelekhez való xW-30) is mehet, pontosabban már ezt töltenének bele. Maradtam is a korábban egy Corsahoz már használt total-nál.
Az egyik márkaszervizben elkezdte a hölgy magyarázni hogy attól is függ hogy mennyi km van az autóban, ha sok akkor 5W30 helyett 5W40, ha még több akkor 10W40.. teljes képzavar (nem a viszkozitás volt a kérdés amúgy de sebaj) tisztelettel megjegyeztem, hogy el kellene beszélgetni a munkatárssal aki az infókat adta, hogy inkább a füvet nyírja a műhely körül, hátha ahhoz jobban ért.. persze nem mondtam ilyet.
Itt van egy kis Opel olajos mini összefoglaló, hogy alakultak az előírásaik
-
Hőguta
csendes tag
válasz
norrberth #14541 üzenetére
Én a Takarítógép.hu oldalon találtam ezt:
"Fékfolyadék cserélő és légtelenítő eszköz TC Technic G1091Cikkszám: TF2-2994 12852 Ft"
Az általad küldött linkeken viszont GEKO GO 2732 -es van.
Vajon mi a különbség?
HaTe jónak látod ezt,akkor maradnék ennél a változatnál.
Bár rendeltem már Emagon,nem volt vele gondom,
de mivel nem sűrgős ki tudom várni akár a 3hetet is,valószínű a "Hegesztők boltnál" rendelem majd meg.
Ui:Most nézem ez sem magyar cég?
Köszi az információt! -
-
Hőguta
csendes tag
válasz
norrberth #14530 üzenetére
Szia!
Jól látom hogy ehhez a készlethez két -a fékfolyadéktartályra csatlakozó- kupak van (egyenes és derékszögű)? Ez 42 mm-es ami jó a legtöbb típusu autóhoz?
Honnét rendelted?
Én e-mailban kérdeztem egyik webáruházat a termék paraméteriről,de ezidáig válaszra sem méltattak.
Köszönöm ha Te válaszolsz! -
MrSealRD
veterán
válasz
Motion_Blur #14534 üzenetére
Ahogy tibbike01 is írja, ez kizárólag olaj és olajszűrő csere. Más nincs benne...csak a munkadíj.
tibbike01: Igen, a 7 az masszív túllövés... lehet rákérdezek, hogy WTF...de még így is olcsóbbak. Durva...
Megkérdezném én őket is...csak annyira messze vannak tőlem, hogy hideg élelemmel is készülnöm kellene, ha oda viszem.
Már a Porsche Buda is elég necces, csak fizikailag ott vannak a kerekek...ezért oda mindenképp mennem kell.Qru: Köszi neked is.,
-
tibbike01
őstag
válasz
Motion_Blur #14536 üzenetére
Persze, de ez nem újdonság. Már évek óta ez megy a márkaszervizben. Én már nem lepődök meg. Flottásokra vannak rááálva. Visznek 5-6 autót megy a számla a cégnek, fizetik ki, haladnak.
-
tibbike01
őstag
-
MrSealRD
veterán
Akutálissá vált az olajcsere. Most nincs lehetőség saját hatáskörben megoldani... Mivel a kerekek miatt a Porsche Budához amúgy is kell mennem kértem árajánlatot. Skoda Superb 2.0 TSI motor. 5.7liter kell bele.
Az ajánlatuk 122K. (csak így tudom kimenteni a típust.Kicsit erősnek éreztem. Kértem Avalontól is árajánlatot. 85K
Motorolaj Motul 8100 X-Clean+ 5W30 NH
Érdekesség a 2 ajánlat különbsége. Előbbi 3 csavarra és 5.7L olajjal számol, utóbbi 1 csavarral és 7L olajjal...A kérdésem lényege, hogy szerintetek az Avalon ajánlatában szereplő olaj megfelelő minőségű?
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14525 üzenetére
Doboza azért másabb mert ez Knecht
Unixnál csak kutyarágott Knecht van.#14526Qru
Latszik, hogy macska vagy.
Persze, túltáplált pohos kandúrEszembe sem jutna a szuroket szaglaszni.
Nekem se, de éreztem azt a furcsa szagot a szellőzőkből.
Annyit megtudok erősíteni az előző Mann FP ami bent volt 2 évig, 3x úgy bűzlött attól az érdekes szagtól.
Ennek még utána kell járjak mi is ez, honnan vagy miből jön. -
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14524 üzenetére
-
norrberth
addikt
Voltam az Unixnál.
Felvettem az új pollenszűrőt.a szűrő sértetlen..
Összeraktam a Mann FP vel.
A mannak savanyú szaga van ha telejesen beleszagolok a sárga részbe, 5 ezer km van benne.
A Mahlenak semmi ilyesmi.Van valakinek új bontatlan Mann FP? Megkéne szagolni😁
Vajon az újnak is van olyan furcsa szaga.
Mahle Caremetix nincs olyan minősége.
Made in Románia látszik is.Mann, Germany ez másabb minőségben.
Még egyenlőre. -
d4d
aktív tag
Gondolom ezt valakik csinálják, nem ilyen "hivatalos" oldal (?)
Közben meglett az olaj a dízel suzukiba, beszéltem márkaszervizekkel is ezzel kapcsolatban. Mobil 1 ESP tudja a C2, C3at is más egyéb gyártói előírásokkal együtt.
Nekem igazából marad a szimpátia, mobil1, eneos, motul, total, elf, főleg ezek.
-
Qru
MODERÁTOR
Vannak összehasonlító oldalak, ahol analízis alapján nézik az adott olajakat,. Volt is itt korábban linkelve. Az index érték is fontos ezt nem vitattam eddig sem de az egy adat a sok-sok másik meghatározó közül. Pont ezért adja meg a gyártó bátran, mert a konkurenciának sem derül ki belőle túl sok minden.
-
d4d
aktív tag
A leírások szerint (és nem ödönke írta vmi youtube kommentbe) ezekből az értékekből lehet következtetni az alap olaj minőségére is, van aki szerint az indexből van aki szerint a lobbanáspontból. Más mi alapján lehetne összehasonlítani két papíron azonos teljesítményű olajat? Mármint laborvizsgálat és egy kutatócsoport nélkül?
-
d4d
aktív tag
Én nem tudom, amit eddig olvastam az alapján ezekből az értékekből azért ki lehet indulni két azonos olaj esetén, ha össze akarod hasonlítani őket.
"Viszkozitási index
Nem összetévesztendő sem a viszkozitással, sem a viszkozitási osztályokkal! Minél nagyobb annál jobb, mert az olaj annál kevésbé változtatja viszkozitását hőmérséklet-változás hatására. A többfokozatú olajok viszkozitási indexe magasabb (kb. 120 – 190), az egyfokozatúaké alacsonyabb (kb. 100 – 120). A szintetikus olajok esetében a viszkozitási index az alapolaj tulajdonságai miatt magas, míg ásványi és félszintetikus olajok esetében a viszkozitási indexet adalékok segítségével növelik meg"
Dermedéspont
Az olaj szivattyúzhatóságának hőmérsékleti alsó korlátja. Ha ennél alacsonyabb hőmérsékleten szeretnénk használni az olajat, akkor egy alacsonyabb téli oldali viszkozitású olajat kell keresnünk. Az a jó, ha a dermedéspont minél alacsonyabb.Lobbanáspont
A lobbanáspont az a hőmérséklet, amely elérésekor az olajból olyan gázok párolognak, amelyek szikra hatására belobbanhatnak. Ez mindenképpen kerülendő állapot az égéstérben, ezért az a jó, ha a lobbanáspont minél magasabban van.
Biztos lehetne még más alapján is méricskélni, de általában ez a három adat minden olajnál megvan adva, hozzáférhető. -
bul07
nagyúr
Mannol új névvel is támad Fanfaro? (Talán elérte az a pontot a Mannol név hogy hátrány)
Vagy most mi ez a Fanfaro név?..................
Esetleg nem tudja valaki hogy a MPM kihez tartozik melyik családhoz, ki gyártja?
-
d4d
aktív tag
Ezek az olajok mind teljesítik a gyári előírást, viszkozitási index szerint sorba rendeztem. Durván fogalmazva minél magasabb az érték, annál jobb a cucc. A dermedés és lobbanáspontnak nincs nagy jelentősége, mármint a minőség szempontjából, csak érdekesség.
"Minél nagyobb a viszkozitási index, annál kevésbé változik a viszkozitás a különböző hőmérsékleteken. A magas viszkozitási index széles hőmérséklettartományban garantálja a kenési tulajdonságok változatlanságát."
VW 504.00 / 507.00
Castrol Edge 0W-30 LL
viszk.index: 205
dermedéspont: -48°C
lobbanáspont: 196°CShell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
viszk.index: 204
dermedéspont: -51°C
lobbanáspont: 226°C
G S55 545 LongLife III FE 0W-30 (gyári VW olaj, adatai megegyeznek a Shellel)Fuchs Titan GT1 Longlife III 0W-30
viszk.index: 203
dermedéspont: -51°C
lobbanáspont: N/ATotal Quartz Ineo Long Life 0W-30
viszk.index: 202
dermedéspont: -48°C
lobbanáspont: 232°CElf Evolution Full-Tech LLX 0W-30
viszk.index: 202
dermedéspont: -48°C
lobbanáspont: 232°CLiqui Moly Top Tec 4210 0W-30
viszk.index: 200
dermedéspont: -48°C
lobbanáspont: 220°CPETRONAS Syntium 7000 LL 0W-30
viszk.index: 193
dermedéspont: -51°C
lobbanáspont: 229°CFuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30
viszk.index: 192
dermedéspont: -45°C
lobbanáspont: N/AMotul Specific 504.00/507.00 0W-30
viszk.index: 191
dermedéspont: -51°C
lobbanáspont: 228°CValvoline SynPower XL-III 0W-30
viszk.index: 190
dermedéspont: -54°C
lobbanáspont: 230°CShell Helix HX8 ECT 5W-30
viszk.index: 175
dermedéspont: -45°C
lobbanáspont: 238°C
Mobil 1 ESP 5W-30
viszk.index: 175
dermedéspont: -42°C
lobbanáspont: 234
Eneos X 5W-30 Ultra
viszk.index: 173
dermedéspont: -42,5°C
lobbanáspont: 232°CLiqui Moly Top Tec 4200 5W-30
viszk.index: 173
dermedéspont: -42°C
lobbanáspont: 230°CMotul Specific 504.00/507.00 5W-30
viszk.index: 171
dermedéspont: -39°C
lobbanáspont: 226°CCastrol EDGE Professional LongLife III 5W-30
viszk.index: 169
dermedéspont: -42°C
lobbanáspont: 202°CMotul 8100 X-clean+ 5W-30
viszk.index: 167
dermedéspont: -36°C
lobbanáspont: 226°CMannol Longlife 504/507 5W-30
viszk.index: 163
dermedéspont: -45°C
lobbanáspont: 224°CShell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30
viszk.index: 159
dermedéspont: -48°C
lobbanáspont: 240°CMOL Dynamic Gold Longlife 5W-30
viszk.index: 158
dermedéspont: -42°C
lobbanáspont: 210°C
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- PlayStation 5
- Revolut
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- TCL LCD és LED TV-k
- Aggódik az NVIDIA, mert egyre jobb AI terén a Huawei
- Haditechnika, harcászat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- AKCIÓ! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor Magic7 Lite 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest