- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
f4lcon #210446 üzenetére
Az eddigi CVT-s hibridekben nagyobb probléma volt a gyorsulás hiánya és az idétlen felbőgése a motornak, ez erre a generációra javarészt kiküszöbölődött, már egész jól bír menni, mondhatni nincs akkora lemaradása e téren a konkurenciáktól amellett, hogy más szempontokból ugye sokkal jobb. Szerintem ez az egyik legnagyobb fegyverténye a 350h-nak, pl a 300h-hoz képest. De az új érintőképernyős kezelőfelület is nagy előrelépés (ami korábban szintén gyengeség volt a Lexusoknál), és az új RX elektromos motoregységét tették bele, amiben több erő van. És elegendő hely van benne, csomagtartóban is.
Az említett billegés pedig szerintem sport-módban kevesebb, mert az feszesebbé teszi a futóművet, akinek ezzel problémája van, ez akár lehetne is megoldás rá. Az F-Sport felszereltségű kiadás pedig eleve merevebb futóművel rendelkezik (legalábbis más Lexus-típusoknál ez így van). Mondjuk nekem a CT200h még csak nem is F-Sport, mégis erősen merev cucc.
Nekem ez az NX így kb. tökéletesnek tűnik, minden hiányossága kiküszöbölve, amiket korábban hiányoltam. Csak azt sajnálom, hogy csak most jelent meg, én pedig tartani akarom magam ahhoz, hogy egy autót 5 éves kora körül éri meg megvenni. Mondjuk még akkor is jó drága lesz... -
válasz
f4lcon #210419 üzenetére
Most elolvastam. Az első rossz vélemény róla, amit látok, mert ahogy nézem, nemzetközileg le vannak nyűgözve "jobb, mint amire számítottunk", "eddigi legjobb NX", "tud-e a konkurencia ennyire jó lenni?" és hasonló kulcsmondatokkal.
Sok fontos tulajdonság felett elsiklik a bevallottan nem Lexus-kedvelő tesztelő.Autónavigátor - mondjuk itt sincs sok minden megemlítve
-
válasz
f4lcon #210394 üzenetére
modernebb kompakt jó (akármilyen) motorizáltsággal
Á, ez azért sajnos erős kijelentés. Ott a 2019-től gyártott ceed, kapható volt 1.4 szívó motorral, nagyon nem való autópályára. Mindeközben ennek az autónak a faceliftes változata az 1.5T 7dct-vel (ami nekem van) kényelmes utazóautó. Ennyit tesz +60 lóerő meg 2x annyi nyomaték, nem mindegy hogy 130-nál 2500-at forog vagy 4000 felett.
Persze azt hozzátenném, hogy a 15 éves 2.0 benzines accordom szerintem halkabb volt, még úgy is hogy az forgott 3500+ 130-nál az 5-ös váltóval.
-
kisza25
félisten
válasz
f4lcon #210374 üzenetére
A J astra az elég nehézre sikerült, meg az insignia sem egy pehelysúlyú
Molnarpeter: mondjuk ezek kombi dieselek, de az 1,4 szívó is 1373kg
Összehasonlítva egy 2013- as i30 1,4 1187kg
De az 1,6 is ennyi kg -
válasz
f4lcon #210342 üzenetére
ja a lekopott világítás kapcsolók meg ablakemelő kapcsolók, váltószoknya stb csak addig érdekeljen, amíg alkudozol, cseréjük 3 filléres tétel aliexpress-ről.
ezt mondjuk elmennék megnézni, ha ilyen autóban gondolkoznék (bár túl sok hirdetésben van feltüntetve, hogy olasz, ezt tessék megfelelő gyanúval fogadni, és átvizsgáltatni szakértővel)egy profi autó átvizsgáló 20-30 ezres díja ezekben az esetekben egyébként is kifizetődő lehet
-
AssAssynn
addikt
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
f4lcon #209977 üzenetére
Szia!
Az új árlista engem már nem érint. Azóta már 1,5 misivel drágább ugyanaz az autó, már volt 2 áremelés, de nekem ugye már nem emelkedik az ár, rám a májusi ár érvényes. Csak annyit tudni, hogy ha közben az euró 400 felé szökik, akkor lehet áremelkedés nálam is, az euró függvényében. A kereskedő nem sokat tudott mondani róla. Azért gondoltam megkérdezni, hátha valakinél már volt ilyen. No, mindegy majd ha megjön akkor beszámolok róla. Ja, annyi van a szerződésben, hogy 5 nap gondolkodási időm lesz eldönteni, ha esetleg drágul, hogy elfogadom e, ha nem, akkor visszakapom a foglalót, és elállhatok az üzlettől. Már azon is agyaltam, hogy megvétel után, azonnal eladni, csak az a baj, hogy mindegyik új autó jelentősen drágult, és amit nyernék, azt el is veszteném...
De, használhatom is 1-2 évig, és utána is eladhatom. Mert ahogyan most alakulnak az árak, még mindig többé el lehetne adni, mint amennyibe kerül. -
AssAssynn
addikt
-
AssAssynn
addikt
válasz
f4lcon #209864 üzenetére
Nem kell 100 kép. Valami ilyesmi, csak nem a legújabbakkal. Meg nyilván nem kell minden márkáról, csak amire rákeresek. Ezért gondoltam, hogy hátha van valami gyűjtőfogalom, vagy gyűjtőoldal erre a célra.
-
válasz
f4lcon #209761 üzenetére
Igen, a dízelről a KIA csoportokban is jobbakat szoktak mondani. Az 1.6 gdi is főképp azért tud szar lenni, mert a gyári olajcsere periódus 30e km volt, ami hatására nagyon kokszosodik -> átég(het) a dugattyú. Az új 3.gen ceedben sem a dízelmotor maga a rossz, ott a hozzáillesztett mhev hajtás miatt rottyan el a motor.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
f4lcon #209512 üzenetére
Az ingatlanközvetítőn mit versz le? Ugyanaz: elmondod az igényeidet, rendelkezik a piacon fellelhető kínálatról az információkkal, ajánl valamit, megveszed és utólag derül ki valami, akkor kin vered le?
A kopasznál annyival nehezebb a dolog, hogy a zsebében van a meghatalmazás, amivel a nevedben eljárhat. Tehát az ő szavára ki is fizeted és a nevedre veszed a járgányt. De ugyanezt csinálnád adott esetben ingatlannal is. Lakás helyett mondjuk erdővel. Megveszel 10 ha akácost, ami a következő évben lebetegszik és idő előtt ki kell vágni.
_drk: Az elmúlt 10 évben kb mindenkinél ott a kamerás mobil, egy-egy ilyen esetet csak körbefotóznak akár csak a biztosítás, vagy a szerelő kedvéért. Egész egyszerűen ezen képek egy részét meg kell nézni. Látszódni fog rajta, hogy kiflibe hajtották-e a padlólemezt, vagy tényleg csak a lököst morzsolták el.
Nálunk is Németországban a hátsó lököst összegyűrték, koccanás. Cserélték bontottra, amit színre fújtak, de a nyúlványok épek. Apósom egy vonóhorogba akadt bele a sárvédőívnél azelőtt kb 1,5 évvel, hogy hozzánk került volna. Én lecseréltem egy bontott színazonosra és kb 15 évvel a koccanás után sem rozsdás sehol, illetve a régi bontott lökösön láttam, hogy eredetileg piros volt.
Amikor elvittem szakihoz, hogy a sárvédőíveken a garázskapu nyomokat kezelje le, a horpadt jobb hátsó ajtóra, meg a műanyag első lökhárító sarkaira mondtam, hogy nem rozsdál, nem érdekel. Ha tip-topra kiglancoltatnáém sok pénzért, a parkolóban tuti biztos, hogy rövid idő alatt valaki betalálná. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
f4lcon #209498 üzenetére
Pont ez a lenyeg, hogy nem vallal. Ha garis gondod van meg mehetsz a retekbe reklamalni.
Az autorevizor ugyanez, futtatja maga a TC-n is. Haver arulta a kocsijat, 2-3 eve. Elo adatot nem nezett (kulonben latta volna, hogy a lambda kuka es elotte lett torolve a hibatarolo 5 perccel), es az ulesfutest sem probalta ki (kulonben latta volna, hogy nem mukodik). Es valaki ezert fizetett neki, sot a tanacsara megvette ezt az autot. Nem jart rosszul vele csak ezek kokemeny alkualapok lettek volna.
Persze egy 0 hozzaertesu vevonel jobb de amugy nem nehez megugrani a szintjuket.
-
-
szabonagyur
félisten
válasz
f4lcon #209418 üzenetére
Törzskönyvet egyből tuti nem kapja meg, hiszen azt nem a kereskedés adja majd.
Pluszban ügyvédek nem nagyon szokták szeretni az ilyet, hiszen egy olyan dologra vállal kötelezettséget a jövőbeni eladó ami nem is az övé, tehát ha lelép a pénzzel valaki akkor van egy igazából semmis szerződése (végig jártam egy hasonló témát).
-
válasz
f4lcon #209236 üzenetére
Köszi, valószínüleg valahogy ez kimaradt, ez is jónak néz ki, de műszaki az nincsen rajta viszont.
Most találtam egyet itt a közelben 29k km-rel, ahogy néztem valós, bár elég fapad, ez is jónak néz ki.#209239 KoVee84:
A vicces helyett én a szomorú szót használnám -
Dare2Live
félisten
válasz
f4lcon #209002 üzenetére
1.33as és a 3hengeres (1krfe) kifejezetten kerülendő Toyota benzines.
Benzínbe a régi 1.0 1szfe és 1.3 2szfe tipikus örökélet plusz egy nap mindez igaz akkor is ha városi napi 4*10kmet megy. Az 1.4 D4D hosszútávon használva szintén örökélet +1nap de a napi 4*10km ki fogja nyírni.
Még annyi, hogy a kerülendő 1.33ason sztem a 10.000kmenként cserélt 0w20se segít. Max annyi, hogy nem 100-150kkm közt kezdi el csúnyán enni a benzínt hanem 200-250kkm után.
Kia / Hyundai gammanal meg elképesztő koklerság ami megy. Ott a GDI ami kifejezetten kerüldenő. De azt se tudják odaírni, hogy az 1.4 láncfeszítője mettől meddig cserélendő új revre.
-
molnarpeter
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz
f4lcon #208882 üzenetére
Ez alapján az alábbi PR-kódok DPF-fel szerelt autót mutatnak: 7GG, 7GQ, SC5
7GN: DPF-előkészítés, EU4
Nekem 1.9 PD AJM van, nincs benne DPF, de nincs ezirányú kód. Persze, hisz csak EURO3-as. -
grizlisandor
veterán
válasz
f4lcon #208882 üzenetére
EU4 besorolású, akkor még DPF nélküli az biztos.
Konkrét példa, IceQ! fórumtárs, 1.9 PD és DPF-es a B6 Passat.
-
grizlisandor
veterán
válasz
f4lcon #208860 üzenetére
Sajnos ez így nem igaz, 2006 után sokban van DPF, PR kód matrica alapján meg lehet állapítani melyikbe van
.
Kettőstömegű kiváltó szett meg nagy találmány, hamarabb lehullik róla, mint a kettőstömegű.
Ráadásul azokat a rezgéseket, amiket a kettőstömegű semlegesít, azt majd most más alkatrészek fognak, ami biztos jót tesz nekik.
Kollégám a 100k anyagköltségbe vett hozzá új kettőtömegűt, beépítésért a maszek szerelő kért 20kt. -
tibbike01
őstag
-
Lacko32
tag
-
TrollBalint
addikt
válasz
f4lcon #208278 üzenetére
köszi, (és a többieknek is)
csak reménykedtem, hogy ha jól tudom akkor ingatlannál van az, hogy ha 5 éven belül eladom, akkor kellene utána fizetnem, de ha veszek egy drágábbat, akkor nem. Reményekdtem, hogy itt is van valami hasonló.Mondjuk, ha bele gondolok, hogy most megy szervízbe és azután szeretnénk eladni, hogy megcsináltattuk és lehet hogy egy új blokk kell bele, simán többet fogok érte fizetni, mint amenyivel többért el tudom majd adni
ilyen téren pedig akkor abszolút okafogyott a kérdés
-
dokee78
félisten
válasz
f4lcon #208182 üzenetére
Ha eladom az jelenlegi autóm ezek a teendők?
-le mondom a kötelező felelősség biztosítást
-kormány ablakban a tulajdonjog át ruházási szerződést be viszemMajd az új autó megvétele után ugyanez fordítva,azaz:
-új kötelező felelősség biztosítást kötök
-kormány ablakba el viszem a tulajdonjog át ruházási szerződést. -
válasz
f4lcon #207899 üzenetére
Ja, érdekes módon akkor jöttek az első sztorik arról hogy azért nem a csúcsszuper minden szempontból a hyundai 1.4 szívó benyás amikor eladtam 10,5 év 170 ezer problémamentes km után az i30-at(na jó kuplung egyszer elszállt de az klasszik kopó szerintem). Nem megkérdőjelezve hogy problémás lehet, nekem éppen malacom volt (meg azon is rendesen cseréltem az olajat).
-
vzsryl
nagyúr
válasz
f4lcon #207731 üzenetére
“egy használt dízel nagyobb szervizelési kockázat, mint egy használt szívó benzin”
Ez így van, hisz általánosságban többszörösen annyit futott egy dízel, mint egy benzines. Azonos futásteljesítmény és karbantartás mellett viszont tuti, hogy nincs előnye anyagilag egy szívó benzinnek. A legmegbízhatóbb motorok között rengeteg gázolajos is található.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
f4lcon #207718 üzenetére
Nekem eddig javarészt szívó benzines autóim voltak. Most van egy szívó benyám és egy turbó dízelem is.
Mindegyiket rendszeresen karbantartottam, de mégis a benzinesekkel volt több gondom, pl. motorhalál.
Eddig az összes vagy ette az olajat vagy valahol szivárgott, de tölteni kellett valamennyit. Egyedül a CRTDI-m olyan, hogy eddig egyetlen mm-t sem mozdult a nívópálcán a szint, pedig ez csak 15k km-enként kap friss olajat, és sokszor kell vele városozni is (de erre alapvetően a benzinest használom). A benzinesekben a leghosszabb időtartam két olajcsere között 10k km volt, de inkább 5-7k.
Tehát az én tapasztalatom az, hogy egy jól karbantartott TDI sokkal gazdaságosabb, mint egy szívó benzin. Persze ez főleg használtként igaz, mert abban az esetben a dízeles sokkal olcsóbb. Újonnan 2022-ben szóba se jöhetne gázolajos autó, sőt elektromos hajtás nélküli sem (minimum mild hibrid). -
-
válasz
f4lcon #207008 üzenetére
Hát úgy 2 hónapja tippelgettük hogy a full alap hybrid (és ha minden igaz csak hybrid lesz) nem fog beérni 10 milla alá. Én most nagyon csodálkoznék ha 12 milla alatt lenne aránylag normális felszereltséggel (nem executive, egy olyan comfort style + vagy tech minden modellnél máshogy kavarják
)
-
válasz
f4lcon #206996 üzenetére
Én nagyon akartam szeretni a CH-R-t de szerintem praktikus szempontból kisebb autó mint egy scross... És hátul egy bunker (nem látsz nagyon ki oldalra). Mondjuk hölgyeknek tetszik, feleségemnek is tetszett (amíg ki nem fejtettem hogy kisebb csomagtér + börtön hátsó ülés). Én corolla crosson is filóztam, de az ugye nem téma (neked mert használtat keresel, nekem se lett mert soha nem jön meg). Rav4 nem jön szóba? Helyben, motorban ég és föld (újban árban sincs nagy különbség, avagy minden mocsok drága ami hybrid toyota).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
f4lcon #207000 üzenetére
Akkor jó lesz az a C-HR
Egy benzines B48 amúgy korrekt lenne. Váltó/hajtás nehezebb kérdés... Igazából egy B48, FWD, de 8 gangos Aisin automatával jöhetneDízel mondjuk még új ahhoz, hogy elromoljon, ilyen 200-300 ezret elgurulnak különösebb nyűgök nélkül, csak olyankor szakad az emberre egy nagy számla.
-
válasz
f4lcon #206878 üzenetére
megnéztünk egy CH-R-t élőben úgy, hogy vittük a gyereket meg a gyerekülést, bepakoltuk hátra és megnéztük elférek-e előtte a jobb 1-ben
éppen elférekpedig nem vagyok nagy ember, csak 183cm
csomagtartóba is elfér a babakocsi meg pár cucc kényelmesen, szóval a CH-R tűnik a minimum méretnek, de emiatt megfelelő.szerencsére a feleségemnek tetszik
főleg fekete tetővel, de azt majd utólag rá-matricáztatom egyre, ha nem olyat találunk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
f4lcon #206963 üzenetére
Az a baj, hogy ha a fék csere után (törvényi kötelességének eleget téve) a szerelő elvégzi a fékhatás ellenőrzését, akkor máris használt lesz a fék
árverés az élet, éljen a használt* fék.
*korrekt állapotú, határértékek jó oldalán lévő és kellő fékhatással rendelkező, akár újonnan felszerelt
Nekünk most is olyan első hűtött tárcsa van a Golfon, amit eredetileg másik autóra tettek fel, de rövid időn belül ütni kezdett, tettek fel helyette másikat, fel lett szabályozva, új betét, mindenki boldog. -
Marky18
aktív tag
válasz
f4lcon #206940 üzenetére
Egy kotla 25 eves Swiftre is uj gumikat es uj fekeket rakatnek, mert a sajat eletem mulik azon, hogy az uton tudok e maradni, vagy epp meg tudok allni a megfelelo helyzetben.
A hazai kozlekedesi balesetek nagyon nagy resze pont emiatt a szemlelet miatt tortenik. Nem egy halalos baleset fotoin latszik, hogy romma kopott gumikkal/minimalis feknyommal kerultek a koporsoba. -
válasz
f4lcon #206942 üzenetére
Sajnos tenyleg ennyi a fontos a legtobb embernek, ezert jarnak roncsokkal az uton. Pedig az lenne a legfontosabb, hogy a biztonsagos kozlekedesre alkalmas legyen a jarmu, szerintem ezt az itthon futo autok minimum 20-30%-a siman nem teljesiti. Es ha nekem valaki azt mondja, hogy ja nincs ra penze, akkor menjen gyalog es ne veszelyeztessen masokat az uton.
-
dj79
senior tag
válasz
f4lcon #206936 üzenetére
azt a hatszázezres kettes megane-t felejtsük is el, a széria elejéből még a jónak tűnők is szarok, hiába nem rohadnak
Hamarabb néznék thaliat, kettes puntot vagy valami ilyen olcsóbban fenntartható guruló esernyőt, csak ne rohadjon sehol.
Egyébként mondjuk egy Xsarára az idióta gumiméret pont ölég drága mutatvány
-
Zotyipotyi
tag
válasz
f4lcon #206878 üzenetére
Suzuki SX4 Scross is pont ez a méret. 3+7 garancia. Mi 6 misiért 3 éves 1.4T automatát vettünk GL+ felszereltséggel, 59e km-rel. Gyorsul mint az állat (tényleg meglepően durván), tágas belül, van benne minden ami kell, automata miatt rém kényelmes, és van még rá +7 gari. Szerelem van. Egyetlen hibája, hogy tucatautó. De az meg pont nem érdekel.
-
rbalint88
addikt
válasz
f4lcon #206867 üzenetére
C-HR-re +1. Vidam, van szinesben, bulletproof 1.8HSD, szerintem jo auto, nalunk is kalapban volt*. A carplay/androidauto csak a faceliftesekben van (2019 vegetol).
A VW T-Cross is jopofa auto, kivul kisebb, belul meglepoen tagas, a 110/115 lovas 1.0tsi is eleg jol viszi.
Ebben az arkategoriaban (picit nyujtozva) akar szalonuj Ford Puma is kijonne, amit nagyon dicsertek mindenhol.
Nekem egy a furcsa, hogy mindegyik linkelt auto kezivaltos, en helyi csoszogasra biztos automatat vennek, a HSD olyan szempontbol is jo valasztas, hogy azokban a valto se esik szet. Szinten ha elengedjuk a kategoriat, Yaris Cross is meglehet ujonnan.
BMW 1.5 turbo egy miniben vagy 1-esben vidam dolog, x1-ben meg 10-12-t eszik es nem is megyhavereknak van 2db bmw 225e, ha lemerul az akku, akkor horpad a tank
ugyanazon a platformon van a mini countryman, de inkabb 2.0 turbo motorral neznem oket.
Az altalad emlitett tipusok kozul nekem csak a mk2 cx-5 jonne szoba, a tobbi oreg mellette, viszont azokert is szemmel jol lathato mennyisegu penzt kernek… Ha meg mar mindenkepp nagyberuhazas, akkor szerintem nem eri meg ilyen jellegu kompromisszumot kotni.* mivel nalunk fixen nem megy ki a megyebol az az auto, igy eGolf lett, imadja (en is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Kés topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Linux felhasználók OFF topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Windows 11
- További aktív témák...
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3057, 95% Akkumulátor
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest