Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Nem nagyon találtam ilyenről leírást, ezért megkérdezném:
Tudnátok mondani példákat, milyen autók tartják általában az értéküket inkább a kor előrehaladásával? Mert tudtommal van olyan autó, amelyiknek pár év alatt felére-harmadára csökken az értéke, míg egy másik ugyanennyi idő alatt csak 20-30%-ot amortizálódik.
Tehát ha pl vennék egy autót 1 millióért, nem mindegy, hogy 3-4 év múlva (amikor majd esetleg jobbra cserélném) ennek az árnak a feléért tudnék csak megválni tőle, vagy visszakapnám az ár 70-80%-át.
Mert így két azonos árkategóriájú autó közül az egyik dupla annyi pénzbe kerülne nekem, mint a másik.Melyik az, ami jól tartja az értékét? Jöhet márka, típus, vagy bármilyen jellemző, ami által szűkíthetem a kört.
Remélem érthető, mire vagyok kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz meszi85 #149727 üzenetére
Ezzel az ábrával csak annyi a baj, hogy újkori állapothoz mérve vannak a %-ok. De lehet, hogy 10-15 év között már teljesen más a helyzet, minden bizonnyal sokkal nagyobb %-ban marad meg az ára egy 15 éves autónak ahhoz képest, amennyiért 10 éves korában vehető volt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Milyen típusú autó ugrik be számotokra, ami az alább leírt igényekhez jó vételnek számítana? Olvasgattam a fenti linkeket, de azért megkérdezném, hátha tudtok valami konkrétabbat hozzátenni.
A pénztárcám most max. 1 millió körülit enged meg, de azt már csak nehezen, az igényeimnek valószínűleg ennél jóval olcsóbb is megfelelő lesz.
Idén szerzem meg a jogosítványt, első autó kéne. Napi 5 kilométert járnék vele, kéthetente egyszer 40 kilométert, és évente max kétszer az ország egyik végéből a másikba. Tehát nem mennék sokat vele, de azért autópályán bírja az iramot. Egyedül nekem kell, ingázni ide-oda, tehát nem nagycsaládos autóra van szükség. Nem kell, hogy tágas legyen. Előny, ha jól elférek vele a parkolókban, mert a munkahelyemen szűk a parkoló. Kb. 3 év múlva lecserélném egy jobbra, mert csak nemrégiben kezdtem el dolgozni, addigra már jobbat megengedhetek majd magamnak. Most csak egy kezdő járgány kell, ami nem túl drága hogy tapasztalatlan vezetési skillemmel féltsem túlzottan, kicsi, takarékos, amin majd nem olyan nagyon sokára túladok majd, ez idő alatt lehetőleg minél kevesebbet veszítsen az értékéből. -
addikt
bocsi, dupla
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Mágus2 #150052 üzenetére
Ezzel a 3-as Golffal annyi fenntartásom van, hogy mivel elég régi autóról van szó, ezért benne van a pakliban, hogy ennyi idősen már elromlik valami benne. Nekem csak 2-3 évre kéne egy autó, nem is mennék sokat vele, de örülnék, ha amíg én használnám, nem romlana el semmi benne. Gondtalan, takarékos autókázás a célom.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Mágus2 #150054 üzenetére
"Amire neked kell, abban hamarabb megkotlik, mintha többet használnád."
Ennek kíváncsi lennék a műszaki okaira.
Az 1 millió pedig csak most egymillió. Ahogy írtam, folyamatosan keresek és félre tudok tenni rá, 3 év múlva egy sokkal jobbra telni fog majd.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
3-as golf helyett esetleg 4-es golfon érdemes lehet gondolkodni?
-
addikt
Első autónak VW Golf 4 vagy Polo 4 éri meg jobban az árát 600-700k-s árkategóriában? Legfőképpen városon belüli kocsikázásra, illetve városból 15km-re lévő faluba való járkálásra.
-
addikt
válasz Luck Dragon #152170 üzenetére
Az összeg nem fix, én most ennyit gondolok szánni rá, de indokolt esetben többet is kifizetek egy autóért.
Azt kihagytam, hogy kb évente kétszer megtennék vele egy Miskolc-Budapestet is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Végül a 4-es Golf nyert nálam a Polo-val szemben a VW-ek közül.
Most éppen azon töröm magam, hogy a Golf IV és a Ford Focus közül melyik lenne a jobb.
-
addikt
Nem tudok dönteni a Focus MK1 és a Golf 4 között. Valami érv-ellenérv még egyik-másik mellett?
-
addikt
válasz molnarpeter #152707 üzenetére
Nekem azt mondta valaki, hogy a Focus hajtóműve nem annyira strapabíró, errefelé sok a kátyú és egyéb úthiba, és állítólag a Focusban ettől el fog romlani valami.
Ez is egy érv a Golf 4 mellett.
Még azon gondolkodom, hogy mivel jelenleg 1 millánál több nem fér bele a keretbe, esetleg gyűjteni kéne-e még egy kicsit, hogy Golf 5-tel megpróbálkozhassak, mert az nekem valahogy sokkal jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
És ahogy írtátok itt páran, Golf 4-ből az 1.4-esről többeknek rossz tapasztalata volt, tehát 1.6-osan nézzek, ugye?
-
addikt
válasz molnarpeter #152711 üzenetére
Benzin.
Nekem az tetszik a G5-ben, hogy egyrészt újabb, másrészt pedig a kinézete, bár ez utóbbinak nem feltétlenül kéne számítania.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha egy alkatrész rohad, az az autó életkorától függ, vagypedig attól, hogy mennyi üzemideje volt?
Tehát pl egy 17 éves autó 150k km-t ment, egy 12 éves pedig 250k km-t ment, ezek közül melyik a rosszabb ebből a szempontból?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jó, hogy a kolléga itt megemlítette a Corsát, mert már meg is feledkeztem arról, hogy az is szóba jött nálam korábban, mint opció.
Corsa C és Golf 4 közül melyiket ajánljátok inkább?
-
addikt
Hasznaltauto.hu-n kívül van még valami oldal, amin jó esély van a legjobb fogást megszerezni?
-
addikt
Ha két különböző árkategóriájú autót sértek meg, pl egy 15 éves Astra G-t vagy egy 10 éves Golf 5-öt, akkor az utóbbi esetében mennyivel lenne drágább a javítási költség?
Akár karcolás, akár valamilyen komolyabb horpadás esetén. -
addikt
Szerintetek kb mennyiért számít jó vételnek az ilyen paraméterekkel rendelkező autó?
2008-as VW Polo 4, az újabb típus, benzines, 1.2-es, 47kW, 64 LE, 5 ajtós, 125e km, egy kis koccban részesült csak, ami kb semmiség és csak sasszemmel látni, egyébként full hibátlanul működik, nem látszik semmi viseltesség.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Tudnátok mondani kb 3-5m Ft árkategória magasságában lévő jó városi terepjáró kivitelű alternatívákat a BMW X szériája mellé?
-
addikt
válasz molnarpeter #165209 üzenetére
- Napi szintű munkába járás két város között 2 x 45 km
- Havi egyszer az egész ország átutazása oda + vissza, ezzel együtt gyakori költözködés (sok pakolni való cucc)
- Havi 2-3 alkalommal meredek hegyi, kátyús utakon keresztüli megközelítésKb ilyen igényeknek lenne kitéve.
-
addikt
Nem feltétlenül, én csak ilyen igényekre ezt feltételeztem, különösen, hogy az a havi 2-3 hegyi nagyon kátyús utakon keresztüli utazás lehet, hogy annál jóval gyakoribb lesz, illetve a sok pakolni való miatt is, mert sokat kellene költözni, és nyilván mindenre az lenne használva, nagybevásárlásra is. És azért további nagy előnye, hogy biztonságérzetet ad.
Ha ilyen igényekre nem ez a kivitel a legmegfelelőbb, akkor jöhet más tipp is, nem muszáj terepjárónak lenni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Egyik ismerősöm szeretne autót venni. Tudnátok néhány ötletet, kiindulási alapot mondani a következő célokra?
- Ár: Kb. 2,5-3,5M
- Kor: kb 3-6 éves és 10 év megtartásra kellene, utána eladás
- Használat: Napi 25 km munkába járás amely kissé meredek hegyi utakat is tartalmaz, évi több mint 10.000 km - tehát a motor kellően erős legyen, de ne fogyasszon túl sokat, mert hosszú távokat is meg kell tenni vele
- Dízel
- Családi autó kell, tehát férj, feleség, gyerek és bevásárolt cuccok elférjenek benne
- Az elsőszámú használója nagyon jól ért az autók működéséhez, tehát amennyire csak lehet, kímélően fogja használni és saját maga is meg tudja szerelni a legtöbb felmerülő hibát
- Árban egy optimumot kellene keresni, amely arról szól, hogy a 10 év használat alatt a lehető legkevesebbet veszítsen az értékéből és minél olcsóbb legyen a fenntartási költsége (cserélendő alkatrészek ne legyenek túl drágák), tehát nem is feltétlenül a jelenlegi ár számít, hanem az, hogy mekkora összeget veszíthet az adott autó 10 év alatt, ami után eladásra kerül -
addikt
válasz vzsryl #170811 üzenetére
Igen, azonban:
"ha dízelt vesz, magasabb fenntartási költségekért kisebb fogyasztást kap. (...) Egy tipikus, középkategóriás autónál például bő két liter üzemanyagot meg tud spórolni száz kilométerenként, ami százezer kilométer autóhasználat alatt mai áron számolva úgy 800-850 ezer forint." - TotalcarNem számoltam utána, de ez pedig a mérleg másik oldalán van.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz BigBlackDog #170816 üzenetére
Inkább úgy fogalmaznék, hogy két település között lesz a legtöbb távolság, kanyargós hegyi utakon 50 és 100km/h között (változó) de városban is sokat fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
Sziasztok! Arról szeretnék érdeklődni, hogy egy 5 éves Mitsubishi Outlander PHEV 2.0, kb 4,5M ár környékén, fenntartási költségeket tekintve kb mekkora összeget tud behozni más nem-hibrid összkerekes terepjárók költségein évi 15000 kilométer esetén?
Beleszámolva minden olyan járulékos költséget, mint például egy esetleges akkumulátorcsere, vagy bármilyen alkatrész elromlása.
Mit tudtok róla, mennyit eszik kb? Persze tudom, ez nagyban függ attól, hogy milyen használatra van és milyen időközönként van alkalom tölteni.
Olyan alternatívákhoz kellene hasonlítani, amik szintén városi terepjárók, de nem hibridek, és ár tekintetében kb fele ennek a hibridnek. Azzal a céllal került megfontolásra a megvétele, hogy 10 év alatt talán behozná az árán annyit, amennyivel drágább és hát összességében egy újabb autóról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Doki16 #172284 üzenetére
Ha jól értem az egészet, akkor az elektromos hajtás nélkül, csak a benzines motorra támaszkodva fogyaszt ennyit. Ebben tehát nincs benne az, hogy menet közben újratölti az akkumulátort, amit fel lehet használni. (Illetve töltőállomáson is fel lehet tölteni fél óra alatt 80%-ra, persze attól függ, kinek van kedve ezért megállni.)
A lényeg, amit én valamelyik tesztben olvastam, hogy effektíve átlagosan 5,5 litert eszik autópályán, ha csak az autó újratöltő funkcióját vesszük igénybe, azt nem, hogy valahol megállunk tölteni is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz SzlobiG #172286 üzenetére
120km/h-ig tud menni kizárólag elektromos üzemmódban. Ez nem azt jelenti, hogy 140-nel nem megy, hanem azt, hogy 140-nél már a benzinmotor is rásegít egy kicsit.
(#172287) Doki16
Itt az is kérdés, hogy hány km benzinmotoros megtétel alatt mennyi elektromos energiát tud visszatölteni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Azt hallottam, hogy az A4 sokat fogyaszt. Ez mindegyik A4-re igaz, vagy van olyan típusú motorral felszerelt verzió, amelyik takarékos?
-
addikt
válasz bitpork #174153 üzenetére
Csak abból indulok ki, hogy ha két autó között van 2 liter fogyasztásbeli különbség, az évi 20.000 km esetén durván évi 160.000Ft különbséget jelent a fenntartásban, az egy 10 évre vett autónál 1.6M és ebben még nincs benne, hogy az üzemanyag drágulni fog. Kérdés persze az egyéb költségek, amiket az autóra kell költeni ez idő alatt, és azokban van-e ennyi különbség, bár nincs nagy rálátásom, de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén. De nem vagyok túl jártas a témában, ez tény.
-
addikt
válasz kisza25 #174166 üzenetére
Második lenne.
Most egy Polo IV van, azt nyüstölöm még 1-2 évig, aztán amikor már nem leszek közveszélyes - bár eddig semmi baleset nem volt másfél év alatt - utána már meg merek venni majd egy fiatalabb A3-ast. De most még csak a fontolgatás szakaszban vagyok.
De mindenképpen VW konszernnél akarok maradni, eddig is azok tetszettek, a munkahelyem is oda tartozik, kedvezményeim is vannak az ilyen autókra emiatt.
-
addikt
Na visszatérve az A3 fogyasztással kapcsolatban, ha már nem lehet hinni a közzétett adatoknak, akkor meglátásotok/tapasztalataitok szerint mennyivel fogyaszt kevesebbet egy A3 egy A4-nél (ha egyáltalán kevesebbet fogyaszt)?
Legyen mondjuk kb 2012 és 2015 közötti modellekről szó, 1.6-tól 2.0-ig, első kerekes.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bajnokpityu #174339 üzenetére
Ez mi alapján jött ki?
-
addikt
válasz MunezXBK #174341 üzenetére
Jó tudom, a lábtól is függ, meg attól is, hogy város vagy autópálya, stb... nyilván nem lehet pontos választ adni, de legalább valamilyen hozzávetőlegest.... hogy ez az A3 ezzel a motorral ennyit evett, egy olyan A4 olyan motorral annyit. Vagy valami...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
BMW 320d xdrive-os verzióról, 2012-2015 közötti gyártásúakról tudnátok véleményt, tapasztalatot mondani?
-
addikt
válasz molnarpeter #177499 üzenetére
Hacsak nincs túl sok ellenérv rá, akkor eléggé. Hegy tetején lakni télen megvan a hátránya.
-
addikt
válasz molnarpeter #177504 üzenetére
Utánaolvastam ennek az N47-es motornak, egy cikk szerint ezek a problémák csak a 2011-ig gyártott verzióknál állnak fenn, jelen esetben pedig inkább 2013-2015 körüli autókról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Tudnátok valamiféle forrást (statisztika, grafikon, stb) mutatni arról, hogy egyes gyártók egyes modelljeinek használt ára tipikusan hogyan alakul az évek során?
Ahonnan ki lehet nézni, hogy X típusú autó újonnan ennyi, 3 évesen annyi, 8 évesen már az az ára, Y típusú autó pedig ennyit meg annyit veszít az értékéből az idő múlásával.
Ugyanerre lennék kíváncsi a fenntartási költségek kapcsán, mennyi idő alatt mennyit kell rákölteni. (vagy nem időre, hanem kilométerre leosztva)
Bár tudom, hogy minden eset egyedi és ezt nagyon nehéz így összegezni és kiértékelni, kiátlagolni, de hátha csinált valaki valahol valamilyen átfogó összegzést ilyenekről.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Videós, mozgóképes topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális detox a Nokiától
- nVidia tulajok OFF topikja
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000