- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Mobil flották
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
Bluegene #5158 üzenetére
De ezt most honnan szívod?
Az RV770 260mm^2, az RV790 290mm^2, és ezek jól bejáratott 55nm-en 800SP-sek, DX 10.1 tudással, öreg Xenos tesszelátorral, és sideporttal, UVD-vel, ROP-okkal, TMU-kkal.
Akkor a betegeskedő 40nm miatt tételezzünk fel nagyobb biztonsági tényezőt, induljunk inkább ki az RV790 méretéből.
A memóriavezérlőt hidjük akkor ugyan úgy 256 bitesnek, ne kerüljön be semmi felesleges újdonság, amivel pedig tuti hogy előhozakodnak.
40/55*290=210mm^2, tegyük fel, hogy ennyit nyernek a kisebb csíkszéllel (gyakorlatban kevesebbet szoktak, ha ugyan azt zsugorítják, de direkt ráhagytunk egy kicsit az elején).
A feltételezhető új méret ~310 mm^2, vagyis 47%-al nagyobb, mint egy 40nm-es HD4800-as GPU lenne, kerekítsük 50-re.
Ezek alapján, ha mindent (igen, mindent) lineárisan nővelnének, akkor lenne 1200SP-s GPU-nk.
Most lefaragjuk azt, hogy nem kellett mindent duplázni, csak mondjuk a terület 75-80%-át elfoglaló elemeket. Így azt mondjuk, épp belefér a méretbe 1600SP is, és kétszer annyi ROP, illetve TMU, mint az RV770-ben volt.
Most gondolunk még arra, hogy talán kidobták a sideportot, de tudjuk, hogy ugyan úgy be is tettek helyette valami más haszontalan hülyeséget a szabad helyre, ami amúgy érdemben kihasználatlan lenne.
Várhatnánk a csodát, hogy valami úton módon sokkal kevesebb tranzisztorral oldották meg ugyan azt, így zsugorítottak az egyes elemeken. Oké, de akkor vegyük hozzá azt, hogy lépünk egy DirectX generációt, komolyabb tesszelátor kell, és még ki tudja megannyi olyan dolgon kellett variálni (értelem szerűen nem kivenni, hanem betenni, mert több mindenre lesz képes, nem egyszerűsödik), amit még nem tudunk.
Rátesszük azt, hogy szarul muzsikált a 40nm, szóval nem aludnánk nyugodtan, ha csak annyi biztonsági tényezőt hagytunk volna rá, mint én az imént. Nyugodtan alszunk akkor 1600SP-s GPU-val, vagy 3000-resről álmodunk?1600-al nagyon boldog lehet mindenki, valós (de nem CPU limites) helyzetekben DX 9/10 alatt is behozza, vagy akár meg is veri a 4870x2-t, de még a GTX-295-öt is. Hova ettől jobbat, ha még ebből is lehet X2-t csinálni, vagy valami OC példányt az új Geforce érkezéséig?
-
válasz
Bluegene #5158 üzenetére
szerintem meg 48000 SP lesz benne és 2 ROP, és így pont 600-szor lesz gyorsabb a 4870-nél
ha tényleg 300mm2 lesz a GPU, akkor durván 1.8-2.0 Mrd tranzisztorról beszélünk - optimista esetben. ha duplázzák az ALU+TEX clustereket, akkor a ROP-okkal sem árt utánamenni, és így nagy vonalakban az RV770 dupláját kapjuk, kicsit többet a nem duplázandó alkatrészek miatt.
-
zuchy
őstag
válasz
Bluegene #5158 üzenetére
De nem tudni, mennyi redundáns területet hagynak benne.
Abu az RV740-re is azt mondta, hogy 100mm2 körül lesz, de végül 137 lett. Gondolom jó sok redundáns területet tettek bele. Szóval nem kell kézzelfogható információnak venni, amit Abu mond, ő is tévedhet.Én 2000 Sp-t mondok.
-
sniper elite
senior tag
-
Med1on
aktív tag
válasz
Bluegene #4929 üzenetére
A GTX 285 ellen az erősen tuningolt HD 4890 kártyák (950-1000MHz) már sikeresen veszik fel a versenyt. Egy HD 4890 X2 már csúcskártya lenne csupán azért nem készítették el mert már küszöbön az új széria.
A jelenlegi infok egyébként a Fermit a GTX 295 köré teszik. Megkétszerezett GTX 285-ről egyelőre szó sincs.A 2000 sp előtt érdemes lenne a triangle setup, a rop és a textúrázó kapacitást növelni jelenleg ugyanis ezek fogják vissza az RV770 teljesítményét (ha nem is nagy mértékben).
Figyelni kell a redundáns területetekre is főleg, hogy a TSMC 40nm-es kihozatala azért még a javulás után se eget rengető. 2000 sp mellett már csak a redundáns területek nem kis helyet foglalnának el a chipben.Az Nvidiát már megverték GPU fronton a teljesítmény/mm2 és az ebből következő ár/teljesítmény arányban, talán emiatt is a GPGPU részre koncentrálnak a zöldek ahova viszont már nem jók az R600 alapú chipek. Döntött az AMD-ATi is az Nvidia is.
-
válasz
Bluegene #4929 üzenetére
Noss, szerintem az van, hogy az AMD nem arra törekszik, hogy a legfaszább, hanem a legjobban profitáló GPU-(ka)t alkossa meg.
Jobban járnak kis magokkal, amiket lehet többszörözni, mint nagyobb magméretekkel. Szerintem, még az rv770-nél is jelentősen kisebb magokkal kell számolni, mert így olcsó a gyártás. Nem szabad elfelejteni, hogy a TSMC még mindog köhögős 40nm-es gyártósoraira kell optimalizálni a chipet, ami kis magméretet jelent.
Szerintem - a kihozatali arány magmérettől való függése miatt - olcsóbb két kis magot egybe tokozni, mint egy nagyobbat legyártani, még akkor is, ha a két kicsi együtt valamivel nagyobb.
Nem beszélve arról, hogy legjobb tudomásom szerint egy kis magot nagyobb frekin lehet hajtani azonos gyártási technológiával.
Egyetlen gáz a CF miatti +lag lehet. -
Dark KillerX
addikt
válasz
Bluegene #4924 üzenetére
Már untam,új kártya új avatar
.Amúgy tényleg nagyon megvagyok elégedve az Ati-val,mert a Catalyst is gyönyörűen működik(9.7)
,csak annyit csináltam előtte,hogy Nv driver uninstall-registry takarítás-driver cleaner-kártya eladás(majd az új megvétele)
.
,és azóta friss rendszer telepítése nélkül is simán megy.Az eltelt napokban több játékot is próbáltam,és főleg a Crysis-on és a Warhead-en lepődtem meg,hogy milyen jól fut,megkockáztatom,jobban mint a Gs-en,de pl a GTA4 is sokkal jobb(sokkal szebb is).Szal tényleg semmi anomália,semmi bug,és a Tv-t is simán belőttem .
,csak egy problémám van,hogy a Rivatunerben,nem tudok venti,és órajelvezérlés profilt csinálni.
-
Gonosz15
aktív tag
válasz
Bluegene #4913 üzenetére
Oké írtad, hogy esetleg. Mivel ez nem valami kis vacak ősrégi crossbar amit az nv használ
Sokkal fejlettebb memória vezérlő, ezen kívül éppen a költségek lefaragása miatt használják ezt. A költségek lefaragása és az 512bit -es memória busz pedig nem összeegyeztethető.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Bluegene #4905 üzenetére
Nem hiszem, hogy szükséges lenne újra 100-150%-os teljesítménynövekedés VGA fronton. Szvsz most van csal igazán szükség rá, hogy földbedöngölják az nVidiát mégjobban és mégjobban és mégjobban, hogy a legelvakultabb nV fanok is átálljanak.
sokan full HD-ban szeretnének játszani 24 colos monitorral crysis-t
Höhh... Meg venni rádiós GamePad-et és leheverni a 40"os HDTV elé.
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Bluegene #4903 üzenetére
nem is beszélve a marketingértékéről a "WOW" effekttusról ami az rv770 sikerében is közrejátszott
Nagyon jól tudjuk hogy akkor kellett a WOW effektus, hisz eléggé nagy szarban volt az ATI az eladások terén. most viszont - mint azt már korábban megvitattuk valamelyik topic-ban - nem szükségszerű. Tehát akinek van 4850/70/90-e, az egyáltalán nem biztos hogy lecseréli az Evergreen széria bármelyikére is. Az AMD/ATI leginkább a jelenlegi NV tulajokra pályáz, ha őket maximálisan megnyeri az új széria, és a 8800GT/8800GTS/9800GT/GTS250/9800GTX tulajokat áttudja csábítani az Ő oldalára, akkor megnyert játszmáról beszélhetünk.
szerk: Nem hiszem, hogy szükséges lenne újra 100-150%-os teljesítménynövekedés VGA fronton.
Az elmúlt időszakban nem emelkedett sokat a játékok igénye VGA terén. A DX10-es játékokhoz maximálisan elég egy 4850 (1280x1024 től 1680x1050-ig), illetve 4870/90 (1680y1050 től 1920x1080-ig), 4870X2/4890 CF (1920x1080 tól 2560x1600-ig).
Ha megduplázzák skála mindegyik elemét, akkor processzor legyen a talpán ami nem korlátozza a játékok futási sebességét a VGA-val szemben. -
tzsolesz
nagyúr
válasz
Bluegene #4901 üzenetére
beleférhet több mint 2000sp anélkül h óriásira duzzadna a chip
Abu85 már elhintette, hogy mire számítsunk, 2000SP-vel szerelt GPU nem lesz. 1200SP-és lesz a középkategóriás chip-jük.
Mindenesetre szépen el vannak titkolva a végleges speckók, nem semmi.
Jövő hónap végén, ill. azt követő hónap elején akár meg is jelenhet, de sehol semmi róluk. -
janos666
nagyúr
válasz
Bluegene #4896 üzenetére
Igen, ha képzeletben odateszed magad elé az RV770-et, körberajzolod, majd a chip tégláját a felére zsugorítod, akkor láthatod, hogy kettő is belefér a régi keretbe, vagyis mindent megdupláztál. Akkor innentől kezdve hogy pakolsz be több SP-t, mint a duplája? Ja, hogy nem teszel be melléjük ROP-okat és TMU-kat? Még az is lehet, hogy megcsinálják, bár nem hiszem hogy túl sikeres lenne a dolog, saccra hány százalékát használják ki az elméleti 1-1,5 TFlopsnak, 60%-a megvan legalább? Akkor tuti jól járunk ha pakolnak még SP-ket a többi alkatrész számának növelése nélkül.
Van jön a varázsvessző, és hirtelen minden érdemi feladatot dupla sebességgel ellátó ROP-ok és TMU-k kerülnek a chipbe, amik nem is foglalnak több helyet, mint a régi chipen?SP-ken kívül minden mást illene megduplázni, és elképzelhető, hogy az SP-k száma nem csak duplázódik, hanem mondjuk 2,5-esére is hízik, de sokkal tovább nem, ezért mondtam, hogy max 2000, de annyi se valószinű, 1600-al már tökre jól ki lehet békülni.
Ha duplázot chip lesz, frissített architechtúrával, esetleg közelebb a Ghz-hez, mint az 500 Mhz-hez, akkor simán lepipálja a CF hatásfokkal is hadilábon álló 4870x2-t, és ebből is lehet 2 chipes kártyát csinálni, amihez ha ütyködnek még a chipek közti kommunikáción, akkor 2,5-3x-szor gyorsabb lehet a 4870x2-től
És még erre jön rá a DX 11 támogatás, ami már akkor is eladná az egychipest kártyát, ha épp csak, hogy nyaldosná a 4870x2 teljesítményét (mert DX 11, és mert olcsóbb is lesz, attól elvonatkoztatva, hogy már ma sem forgalmazzák azt a VGA szörnyet).Az nv-vel pedig nem kell még versenyezniük pár hónapig, azalatt kihozhatnak egy új revíziót, ami magasabb órajelen is üzemeltethető, vagy félretehetik a válogatott chipeket, és gyári OC gyanánt jön ki egy 5890-es és/vagy x2.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Bluegene #4322 üzenetére
Persze de a festménynél nem az a lényeg, hogy teljesen élethű legyen, mint ahogy egy regénynél sem követelmény, hogy a Szomszédok mintájára készüljön.Vagy pl egy southparkot is lehetne említeni, ami jobb példa. De itt egyátalán nem a grafikán van a hangsúly. Lehetne csinálni egy southpark játékot full 3d-ben is, de igazából nem éri meg, mert flashben sokkal jobban nézne ki, és bőven elég hozzá. Olyan koncepciókat mint a crysis, stalker, bioshock, nem lehet flashben megcsinálni, mert a kutyát nem érdekelné. Viszont ha holnap bejelentené valamelyik, hogy real time global illuminationnel jön ki az új motor, ami elfogadható sebeséggel futtatja a játékot, akkor garantáltan az eladási listák elején végezne. Az élethűséget természetesen ez jelenti( megjelenítés, fizika ), nem az hogy Taki bácsi mellé ülsz be az 1200es ladába. Lehet matrixot, terminátort, transformest is csinálni, de ez már nem grafika domain, hanem strory.
-
DemonDani
addikt
válasz
Bluegene #4322 üzenetére
Jah felvesznek nagyon sok pontot rajta, gyakorlatilag mintha poligonkép lenne, és ezeknek a pontoknak az elmozdulását rögzítik. Így igazából lemodellezik nagyon pontosan a valóságot. de aszem van erre egy jó videó
Elmondani nemtom hagyjuk XD nézdmeg
meg egy két hasonló mozgás felvétel 1 2 Ezeken látszik, hogyan lehet rögzíteni és felvenni a természetes mozdulatokat... Szal ha vmi akkor a mozgás az tuti hogy élethű -
DemonDani
addikt
válasz
Bluegene #4319 üzenetére
Igazából ez a felnövekvő degeneráció hibája leginkább. Simán kéne pszichológiai vizsgálatokat tartani iskolákban (pont mint a rendes orvosi vizsgálatokat, nagyon sok embernek segíthetnénk ezzel. de ezt most tényleg ultraOFF xd hagyjuk).
Gyakorlatilag lehet hogy minden ilyen dolgot meg tudnánk vele előzni és a gyenge idegrendszerű emberek bekattanását nem kéne a játékokra fogni. Mert ezeknél az embereknél pszichológia gondok vannak. Más kérdés hogy vannak dolgok amik rásegítenek tetteik elkövetésére, de ez meg már bármi lehet.Az az érdekes hogy itt mindenkinek feltünt hogy a mozgások nem az igaziak XD holott az ember gesztusai 99%ig megegyeznek
nah de mind1 jó szemük van az embereknek
(mivel mint te is mtad scannelik, amúgy meg évek óta használják már ezeket a technikákat sok helyen pl. autóiparban... legfeljebb nem ennyi rögzítési ponton, de nincs is ott szükség rá)(#4320) gbors :
Én meg az originalra bukok -
válasz
Bluegene #4305 üzenetére
ez a része egyszerű, nem játszom olyan játékkal, amiben a szomszédom haldoklik (sőt, a God of War 10 perces video alapján jópár egyéb, jelen generációs játékkal sem).
engem az zavar, hogy a technológiai fejlődés célként jelentkezik, pedig eszköznek kellene lennie. semmi kifogásom egy olyan motor ellen, ami valósághű környezetet tud csinálni, de ha ebbe nem tesznek semmi fantáziát / stilizációt, és pont úgy néz ki, mint a szomszéd bevásárlóközpont, akkor az boooooooooring
Abu, #4309: ööööö... kellene látnom a különbséget a DX9.0 és a DX10.0 között? egyedül a legutolsó 10.1-es demo tetszik abból a videoból, mert az jól van kitalálva koreográfia és fényképezés szempontjából is. bízhatok benne, hogy a köv. generációs demo is lesz ilyen jó?
-
válasz
Bluegene #4107 üzenetére
nincs olyan, hogy egy chip jó software renderingben. majd ha már lesznek ilyen motorok, akkor meg lehet mondani, hogy melyik motort melyik megoldás futtatja jól / rosszul. addig max. tippelgetni lehet, hogy a pionyírok inkább a jelenlegi irdatlan GFlops-okat fogják szeretni, vagy ki szeretnék használni (valamennyire) a Larrabbee magok x86-os tudását is...
-
Bluegene
addikt
válasz
Bluegene #4089 üzenetére
ah azt kihoznak egy 3000sp-s chipet és mindenki csak ámul(mondták h még ütősebb/sokkolóbb lesz, ha ez így van a szorzó nagyobb mint 2,5 szükség is lesz rá hisz az nvidia lehet duplázni fog a GT300-zal, sőt továbbfeljesztik a vezérlést ami a gt200 egyik gyengesége, ezért nem annyival gyorsabb a g92-től
nem hiszek az 1200sp-ben, harmatos és elégtelen
schwartz: miért ne? lendületben vannak, de mind1 meglátjuk, mindenki szépen alábecsüli aztán lehet h ámulni fog a nép(ismét), az nvidia is képes rá az ati is
sose becsüld alá az erő sötét oldalát padavan
-
schwartz
addikt
-
VinoRosso
veterán
válasz
Bluegene #4087 üzenetére
nem azért mondtam, mintha olyan sokat számítana, csak érzékeltetés képen, hogy az atinál fele akkora a chip, és nagyobb az áramfelvétel. Csupán indoklás volt arra, hogy miért elképzelhetetlen az ATI számára ezel az architektúrával a nagy magméret. Váltás pedig nem lesz az r800-al ez is holt fix.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Bluegene #4069 üzenetére
csak egy dolgot felejtesz ki a számításból, hogy nem véletlen az alacsony magméret az atinál, hanem azért mert nem akarnak és nem tudnak nagyobbat gyártani.
1: nem éri meg, többe kerül és több a selejt, így kevesebb a haszon
az ati egyedül ár/telejsítményben tud az NV fölé nőni, ez a stratégiájuk, a magméret növelésével ez romlana
2: nem csak a mérete, hanem a fogyasztása is óriási lenne, egy 4890 annyit fogyaszt, mint egy GTX280, a GTX285 azonos csíkszélességen, nagyobb magmérettel, kevesebbet fogyaszt, kevésbé melegszik
3: valószínűleg létezett 1200 sp-os prototípusa a 4890-nek, de szerintem nem tudták, vagy nem érte meg nekik legyátani se 40 nm-en, se 55nmen. Az a tény, hogy inkább belenyúltak az rv770be, azt engedi sejtetni, hogy annak az architektúrának 55 nmen ott van a vége.r800 is szerintem kb 1200 sp-t fog tartalmazni, de azt is fokozatosan érik majd el, először jön egy 800 sp-os kártya 40 nm-en magas órajellel, aztán egy 1200-as, és talán majd a vége fele lehet kijön egy 1600-as, de lehehet hogy ezt már nem fogják tudni kivitelezni 45 nmen. A 3000-es SP számot ezek tükrében kizártnak tartzom, de csak azért nem 0 eséllyel, mert mindig fennt szoktam tartani a tévedés jogát, de jelen esetben ez annyira alacsony, hogy már szinte 0nak tekinthető.
-
#65755648
törölt tag
válasz
Bluegene #4069 üzenetére
Szvsz ki van zárva, hogy az Ati is nagy monolitikus chipet gyártson. Éppen az az egyik fő oka annak, hogy ennyire olcsón (az NV-hez képest) ennyire erős kártyákat tudtak készíteni, hogy csak egy performance chipet csináltak és abból X2 modellt a csúcskategóriába. Milliószor hallottuk hogy ez tudatos stratégia volt és bevált. Akkor miért változtatnának rajta?
A nagy chippel rögtön jönnének a hátrányok amikkel az NV küzd: túl nagy melegedés miatt alacsonyabb frekvencia, rossz kihozatal stb.Végül is, figyelembe véve az utóbbi 10 év tendenciáit, szerintem elég könnyen kikalkulálható, hogy mi lesz most. Mivel radikális architektúraváltás egyiknél sem lesz (Ati R600 architektúrát 4-6 évre készítette, mint azt tudjuk, az pedig még nem telt le, és semmi jel nem utal arra hogy az NV a dx11-hez szükséges változtatásokon kívül más jelentős változtatást is csinálna) így nagyjából 2x teljesítményre lehet számítani az új generiációban minden kategóriában a mostaniakhoz képest (hiszen ennyi szokott lenni a generációk közt). Tehát lesz 5870, ami egy 4870X2 szintjén lesz meg 5850 stb. Ugyanez NV-nél, vagyis pl a GTX380 (ha így fogják hívni, de a név nem fontos) a GTX295-el lesz pariban. Persze, az hogy a nyers teljesítményt a duplájára növelik, ami szintetikus tesztekben kimutatható lesz, koránt sem fog 2X-es FPS értékeket jelenteni. Soha nem is jelentett, nem is jelenthet és nem csupán egy esetleges CPU limit miatt (azért biztos lesz néhány játék ami kivételt képez és akár 100% fölötti gyorsulás lesz - pl Dx10.1es és 11es játékokban az NV két generációja közt).
Tehát én azt várom, hogy pontosan az fog megismétlődni az új generációs kártyákkal, ami a HD4000es és a GTX200as szériákkal történt, csak most durván 2x nagyobb nyers teljesítménnyel. Nagyon meglepődnék ha nem így történne.
-
-
Gonosz15
aktív tag
válasz
Bluegene #4064 üzenetére
Rendben van, hogy kopogtat az Intel larabee, de valljuk meg őszintén azért mégiscsak egy feltételezések szerint ~600 mm² -es GPU szörnyetegről beszélünk. Ami teljesítményben jó ha megközelíti a mostani csúcskártyák teljesítményét. Mire az kijön már egy GT300 -al meg egy RV870-el kell versenyeznie.
Senki nem tudja mikor fog ebben a szegmensben is piacvezetővé válni az Intel, szóval egyelőre maradjon csak az nV. Nem kedvelem a zöldeket, az átnevezgetéseik miatt, de ha ők eltűnnének és az Intel még gyerek cipőben járna a diszkrét GPU vonalon és csak az AMD -nek lenne ütőképes csúcs gammer videokártyája, akkor csúnya világ lenne az árak tekintetében. (Lásd: Core i7. Tény, hogy alig fogy, de szép haszna van rajta az Intelnek és eszük ágában sincs árat csökkenteni.)
Ez persze mind feltételes mód és reméljük, hogy örökre az is marad.
-
Gonosz15
aktív tag
válasz
Bluegene #4062 üzenetére
Na azért ne essünk át a ló túloldalára. Nem baj az ha nV csak nagy monolitikus chipeket tud gyártani. Addig jó nekünk míg gyártja és amíg teljesítményt adnak le azok a gpu -k. Mert ha nem lesz nV akkor lesz csak itt csúnya világ...
És az intel azért még messze van attól, hogy piacvezető legyen a diszkrét GPU vonalon.
Az S3 pedig.. hát ők már csak történelem. -
zuchy
őstag
válasz
Bluegene #4059 üzenetére
Na igen, belefért volna jóval több SP akkora méretben, de te is tudod, hogy a nagy haszon a középkategóriában, vagy alatta van.
Oda meg nem lehet egy 400-500mm2-s chippel jönni, na meg a kihozatal sem lett volna ilyen fényes ekkora chipnél, aztán az hogy fűtött volna.
Ezért érdemesebb a csúcskategóriát lefedni több kisebb chippel, mert így olcsóbb az előállítás, magasabb a kihozatali arány....Azt hogy a Nv-nek a GT300-as GPGPU-ja mennyire lesz erős DX11-ben a Radeonhoz képest nem tudom, ha tartják a GPGPU-s megközelítést, akkor lehet az lesz a helyzet, mint a Stormrise-ban jelenleg. Talán erre vezethető vissza a "kevéske" 1200SP, mert minek.
És ha ez így lesz, akkor Nv megint szívni fog...nem tudom.
Nagy chip, mely nagyon jó GPGPU, de hatalmas mérettel, DX9-ben viszont ütni fog rendesen, szemben az RV870 GPU-val, mely a jövőre készül.
(#4060) Gonosz15: De azért 800SP 750MHz-en, 3000SP meg pl 500-on.
-
zuchy
őstag
válasz
Bluegene #4027 üzenetére
Szerintem meg a "hamarabb jön mint gondolnánk"-ot max win7 startja elé gondolják, találgatják. Nem hiszem, hogy sok ember tudja hogy mikor jön, egyedül az AMD-ben egy ketten.
De inkább csiszolgassák még azt a gyártást, hogy win7 startra akár 100MHz-el is nagyobb órajellel jöjjön ki.
Nv most nem tud beleszólni, volt olyan pletyi, hogy újratervezték a chipet és legkorábban csak 2010-ben jön. Persze ezek nem tényleges infók, de valamit talán sejtetnek.
-
Cagm^c
tag
válasz
Bluegene #3968 üzenetére
[OFF]Az elmúlt években a processzorok órajele se nőtt. A magok számát emelgetik ott is.
Órajelgenerátort tudnak csinálni 10GHz-eset is, de a többi alkatrész késleltetési idejét levinni olyan kicsire, hogy minden felfutó élet érzékeljen, és szinkronban maradjon a rendszer, szinte lehetetlen. Legalábbis nagyon nehéz. Nehezebb mint a magok számát emelni.
Órajekben meg amúgy sem kéne a CPU-t a GPU-val összehasonlítani. Teljesen más felépítésű chipek.
[/OFF] -
Dare2Live
félisten
válasz
Bluegene #3958 üzenetére
"én azt nem értem miért nem tudnak mittommén 2 ghz-es gpu-t csinálni mikor prociból már rég tudnak, kicsi magméret nagy sebesséfg"
Direkt csinájják, hogy konzolt vegyé.
"jössz te még az én utcámba, akkor miért van az h az ati gpu-ja kábé egy 1950pro szintjén van, és mégis egy 1950prau-n nem futnak normálisan ezek a játékok"
gizike-gőzeke. A tesszaláció amivel dobálozol ott van Xben.... mikor is jött meg PCre uez a képesség HWsen?
Csak egy plda, hogy mennyire nincs igazad. -
South Velen
addikt
válasz
Bluegene #3954 üzenetére
egyszóval rendesen is meg lehet írni egy játékot, meg gagyin, a gta4-gyet is meg lehetett volna úgy írni h ne kelljen neki ekkora processor power, biztos intel bácsi akarja h fogyjon a yorkfield meg az i7 jobban és ne E5200 ast vegyenek az emberek mert azon kicsi a haszon
Szerintem nem volt sehol intel bácsi, sőt, az AMD-nek is léteznek 3 magos és 4 magos processzorai, akármennyire is nagyot szerettél volna mondani. (ugye, az intelnek nincsenek 3 magosai, és a gta 4 pedig annyit támogat) Egyébként biztos nem tanulmányoztad eléggé a játékot, mert egyébként elég komoly AI van benne, amihez elég komoly "processzor pávör" kell. Egyébként meg leveszel mindent Low-ra, és már nem is szaggat, nekem is E5300-am van, és ez az a pont, amelyen még 5850-ra csre után sem változtatok, marad ez a kis proci, még sehol nem éreztem, hogy kevés lenne, gta4-nél sem. (bár a kvaddal azért szebb volt játszani)
-
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3954 üzenetére
Jajjmá...
Mondom, hogy csak akkor kell neki ekkora CPU-power, ha nagy a látótávolság, és emiatt rengeteg AI-t kell számolni.... Ha visszaveszed a képen lévő objektumok számát, feleakkora CPU-se kell neki...
De ha tisztában lennél vele, hogy a GTA4-ben milyen komoly mesterséges inteligencia és fizika van, nem mondanál ilyen hülyeségeket....
Lesd meg ezt: [link]
És a GTA4-ben tényleg ez van, és hihetetlen dolgokra képes! Nagyon realisztikus! De megvan az a hátránya, hogyha sokszáz objektumnál már igencsak CPU-éhesebb, mint ha csak valami kis primitív szar AI lenne....És mondom mégegyszer, biztos sokkal jobb konzollal, mert ott nem neked kell mindent LOW-ra húzni... Azon van gyárilag.
-
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3951 üzenetére
"ellenben a GTA4 tudjuk milyen ramatyul fut ahhoz képest PC-n(h megvedd a quadot, i7-et nyílván
)"
Úgy látszik, még mindig nem értetted, amiket írtunk.De úgylátszik azt se érted, hogy ha a boxon van 10m-es látótávolságod, akkor teszem azt ki kell számolnod 5 kocsi és 10 ember fizikáját, és mesterséges intelligenciáját. De ha ellátsz teszem azt 100m-re, akkor mindjárt lesz ott 50 kocsi és 100 ember.... Remélem érted, mire gondolok... Ha leveszem a forgalom sűrűségét alsó-közepesre, és a látótávolságot is olyan 30 környékére, mindjárt nem kell hozzá egy közepes kétmagosnál nagyobb CPU.
De nem értem, ez neked miért baj? Én I7-el nyilván felhúzom maxra, de nem értem, neked miért fáj ennyire, hogy az E5200-al feleannyi cucc fog azonos FPS-el kiszámolódni, mint nálam...Be tudod rakni mediumra, vagy alacsonyra, és máris megvan annyi FPS, mint egy csúcsgépen... (Tudom, hogy így van, próbálgattam 4850-el, meg alap I7-el.... Simán fel lehet húzni akár 60 FPS fölé is, 1680*1050-ben, ha leveszed medium-low-ra....
)
De ha ennyire fáj medium beállításra kapcsolni valamit, akkor vegyél I8 EXtremet, 12GB rammal, és 2GB-os 4990 X4 VGA-val.... Vagy szidd a játékot, mert neked nem megy maxon...
-
keIdor
titán
válasz
Bluegene #3941 üzenetére
... és akkor nem tudom láttad-e a Forza 3 videót, képeket...
én nem véletlen költök idén már kevesebbet gépre, nem éri meg... Crysis 2 is szerintem ugyanolyan szép lesz X360-on és PS3-on is, mint PC-n maxon. Persze azért, mert port lesz, de ha 99%-ban az készül minek vegyek alá gépet?
-
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3937 üzenetére
Érdekes, hogy mégis a legjobb játékok ilyenek.
Nem tudod maxra felhúzni, de mediumon is ütnek grafikailag!
Nekem benne van a gépem közel 300K-ban (nincs annyiban szerencsére) és csak medium textúrákkal tudok GTA4-ezni, viszont úgy száguld 3500Mhz-en járatott proci és alap 4890 mellett.... Minden más maxon (a draw distance és detail distance csak 80-on), és valami elképesztő látványvilága van így is! A szomszéd szigetről látom odaát a kocsiforgalmat!
Elképesztően változatos a város képe, döbbenetes az egész, annyira apró részletekig meg van csinálva.
És amúgy arra is van válasz, miért lassabb PC-n. Azért mert boxon kegyetlenül visszavették a látótávolságot, és a textúraméretet (kb. low szintre!!!!!!) mivel ugye abból nincs I7-es CF 4870-es X2-es Xbox...Csak épp itt PC-n senkinek nem engedi meg az egója, hogy valamit mediumra, esetleg low-ra tegyen, míg konzolon nem zavarja...
(rá van kényszeríve)
Ez amúgy kb olyan, miért ne írhatnának már ma olyan progit, ami mittudom én tud raszteres és raytracing grafikát? Nyilván Ray tracing módban meg se mozdulna egy mai VGA-n, de tuti 4-5 év múlva ha előveszed, az állad a földre fog esni tőle egy középkategóriás VGA-n...
Ilyen a világ, a VGA-k gyorsan fejlődnek, nagyon....
De lehet, én vagyok a hülye, hogy most játszok Assasin's Creed-et, (A VGA-am 600/490Mhz-en elviszi röccenés nélkül, pedig anno hogy teszteltek vele, hogy hű milyen vas kell neki...
) Sőt, ha azt végigtoltam, már vár a DOOM3 kiegészítője, amit szintén most fogok elsőízben végigtolni. És örülök neki, hogy már vár az Ultra detail kapcsoló, amiről a játék megjelenésekor (sőt, utána 2-3 évvel se) nagyon lehetett álmodni...
Pedig akkor igencsak csúcs volt a Radeon 9700, amin végigtoltam, mediumon, AA-nélkül.... És akkor is jó volt, ma is....
-
zack
nagyúr
válasz
Bluegene #3937 üzenetére
"ugyanez van az Arma2-vel, GTX 285 Sli négymagos procival ad 40 fps-t 1280-ba(!), közbe meg egy rohadt xboxon száguld"
Nálam 1 GPU-val 20-40fps 1920x1200 10000m látótávolsággal mindent max.-ra tolva.
Tehát ezek a bench eredmények nem valósak, amik a neten keringenek. Jelenleg CF és SLI sem megy, majd a végleges verzióban.
Felesleges a végleges angol verzióig messzemenő következtetéseket levonni.... -
tzsolesz
nagyúr
válasz
Bluegene #3789 üzenetére
Az NV-nél nem hülyék dolgoznak, egyértelmű, hogy kicseszett hatalmas a mérce amit maguk előtt felállítottak. Az is biztosra vehető, hogy a DX11-el még egy óriásit akarnak dobni.
Ha minden igaz, ez lesz az utolsó DX, és nem lesz több. ha valaki még a meglévő technikák kipofozásával nagyot akar kasszírozni, az most fogja kihasználni a lehetőséget, mert az ez utáni jövő már nagyon bizonytalan. ezen a téren. (már ha jól vagyok informálva)
Az NV-ét az ATI teljesítményháborúban nem győzheti le, mert nem is ez a célja. Az NV-ék valószínű megint erősebbek lesznek. Csak azt nem tudni, hogy milyen áron?
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Bluegene #3787 üzenetére
Aszondod?
Én leginkább a HD5850-re leszek kíváncsi. 4870X2 szintjén kellene lennie.
Változott közben az elterjedt monitorok mérete is arányaiban.
Agyszüleményem a következő:
Eddig 1280x1024 volt az alsó középen, közép-felsőben 1680x1050, 1920x1080-ben alig játszottak a júzerek. Tényleg csak a tehetősebbek.
Most meglehetősen divatba jött alsó-középben is az 1680x1050, lassan 1280x1024-es elterjedtsége lesz.
Az 1920x1080-at már nem olyan nagy kunszt kimondani a gémer társadalomban, mint mondjuk 1.5-2 évvel ezelőtt. Meglehetősen lement az áruk a full Hd-és LCD TV-knek, és a monitoroknak, míg eddig csak horror áron volt elérhető. Ez gondolom az 1080p full HD filmek elterjedésének is köszönhető. Ami azt jelenti, hogy 2009 évvégére, és 2010 első félévében már inkább az 1680x1050, az 1920x1080-as moncsikon lesz a hangsúly, és lesz az extra 2560x1600-as álom kategória.
Ez azt jelenti, hogy egy középkategóriás VGA-nak illik majd mindent közepes részletességgel futtatnia 1920x1080-ban, és veryhighon szűrőkkel 1680x1050-ben.
Úgy mint most 1680x1050-ben közepesen, és 1280x1024-ben veryhighon szűrőkkel. (HD4850).Nagyot kell dobni szerintem mind két oldalnak. 5850=4870X2 az már nagy dobás lenne.
-
schwartz
addikt
válasz
Bluegene #3463 üzenetére
Ne tettesd magad, hogy nem erted...
Ha versenykepes lesz a kozepkategoria es marad a korona az NV-nel, kvazi tokmindegy milyen arcedula lesz a GT300-on. A felsokategorias megoldasok a kis volumen miatt nem kimondottan a profitot vagy a piaci reszesedest celozzak meg. Az RV870 barmennyire is jo arban lesz, nem fogja a kozepkategoriat kiutni a nyeregbol. Az AMD helyeben minel elobb kihoznam az RV870-et majd igazitanam a HD4870X2 es a HD4890 arait az egy PCB-s GTX295 (ha jon) es a GTX260-hoz. Kifuttatnam az RV770 egy GPU-s megoldasait s maradna helyettuk a HD4770. Az uj szeria kihozatalaig kifekudne az NV...
-
janos666
nagyúr
válasz
Bluegene #3358 üzenetére
Fogsz egy alaplapot amin van két PCI-E 16x slot, beraksz egy 9600GT-t a radeonod mellé, végigjátszod a Terminátor játékot, aztán hacsak nincs a láthatáron több Physx játék ami érdekel, akkor 2-3 hét múlva eladod vételáron, vagy max 1-2kval olcsóbban (ha türelmetlen vagy).
Most hogy mondod lehet meg is van mivel ütöm majd el a pótlási hetet. -
válasz
Bluegene #3358 üzenetére
"nehéz lesz az intelnek betörnie"
Véleményem szerint az intelnek nem kell betörnie. A sw játékok fognak betörni, és arra - jelen állás szerint - az intel kártyája lesz a legalkalmasabb.
Gyanítom, hogy mire idáig eljutunk, addigra a Larrabee utódai lesznek oylan erősek, hogy csípőből megoldják a dx13 kompatibilitást/emulációt - végülis tök mindegy, hogy 150fps, vagy 70.
De mondom, ez csak találgatás. Remélem, az AMD addigra előáll egy olyan megoldással, ami miatt az intelnek tényleg külön be kell törnie.
Vagyis, remélem, hogy igazad lesz! -
válasz
Bluegene #3343 üzenetére
Miért szerencsétlenkednének a Larrabee-val?
Eszükben sincs most a DX korszakban komoly szerepet kivívni. Általános gyorsítókarit terveztek, amire lehet sw render motort írni. Abu is leírta már százszor, hogy a következő nagy id tech, és UE motorok szoftveresek lesznek, és erre jelenleg a Larrabee-n kívül semmi sem elég jó. Ebből nekem nem az intel bénázása jön le, hanem hogy az AMD-nek kell majd felkapaszkodnia az intel mögé e téren is.
Az nV is lehet sikeres itt, feltéve, ha tényleg olyan jók lesznek általános feladatokban, és a sw motorokat úgy írják meg, hogy menjenek nV karin is (pl. OpenCL-ben, és nem x86-ra).
Ez persze csak spekulácijó, nem szakvélemény. -
schwartz
addikt
válasz
Bluegene #3343 üzenetére
az nvidia pénzhiányba lesz
Erdekes, kozel egy eve az NV torte felvasarlason a fejet... Szerintem mostanra is maradt boven a 13milliardbol...
-
zuchy
őstag
válasz
Bluegene #3338 üzenetére
Mondjuk csődbe nem holnap fognak menni....
Nullszaldós karikkal is el lehet lenni, de hosszútávon nem gazdaságos.
Inkább a partnerek elvesztése miatt kell félnie a Nv-nek.(#3340) Bluegene: Az Nv inkább csődbe megy, mint hogy az Intel felvásárolja őket
(#3342) schwartz: Ez meg mia manó?
-
gyiku
nagyúr
válasz
Bluegene #3106 üzenetére
birom amikor 10w-on paredeznak. biztos nincs otthon mosogep, hajszarito, porszivo, mikro, csak hogy a finomabbakat mondjam. a tevem is 285w
(sot, nem is fizetik a villanyszamlat, hanem apuci/anyuci
)
mondjuk ez inkabb az nv fanokra jellemzo, mint rocketreaz alap 4850-re gondoltam.
Nvidia Preparing 40nm GeForce GT 240M & G210M
1 kicsi faziskeses -
leviske
veterán
válasz
Bluegene #2882 üzenetére
Jáááj. Elnézést... Megkövetlek.
Félreolvastam.
Az RV770-est szerintem nem szükséges váltani, hiszen mostanra (a HD4830 kivezetése is erre utal) már sikerült igen felfuttatni a gyártást.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy a HD4830-al együtt a HD4850-est is kivezetik. Bőven meglesznek ők a 512MB-os HD4870-el és a 1GB-os HD4890-el. A HD4850 kivezetésével a 70-est neki tudják vetni a 9800GTX+-nak, a 90-est pedig a GTX260+-nak.
Kíváncsi vagyok, hogy a RV870-esek előtt nyomnak-e egy nagy hajrát és lenyomják-e a HD4870X2 árát a GTX285 ára köré. Bár ez soká lesz, feltételezve, hogy jól sejtem, hogy hasonlóan fog debütálni az RV870, mint anno az RV670. (A 800-as chipset már biztos, hogy akkor debütál, mint tavaly előtt a 700-asok. Tehát November 18. körül. És, ha ugyan olyan "nagybumm"-ot akarnak, mint 2007-ben... Nem mellesleg a Win7 is akkorra realizálható, ha jól gondolom.)
(#2883) stevve: Hmm... Ha már a HD4750 alig marad le a HD4850-től, akkor mi lesz a HD4770-el?
-
leviske
veterán
válasz
Bluegene #2824 üzenetére
Bírom, mikor így előre meg tudsz mondani mindent.
Végül is, miután ~azonos sávszélesség mellett, azonos hardverspecifikációkkal és magasabb órajeleken érkezik a HD4770, mint a HD4830, akkor egyértelmű, hogy lassabb lesz...
Megjegyzem, a 9800GT/GTS240 ellen indul gyakorlatilag, tehát nem engedheti meg magának, a 10-15%-os lemaradást a HD4830-hoz képest.
-
milbo
aktív tag
válasz
Bluegene #2824 üzenetére
A 4830 is 110W-os!
Nem a villanyszámla miatt lesz csere. Azért várom meg a tesztet mert roppant kíváncsi vagyok hogy a 4770 mire képes. Ha ár/teljesítményben nem lesz megfelelő akkor a 4870/4890 páros közül lesz valamelyik. A 4830 jó kártya ajánlom mindenkinek aki azon gondolkodik hogy vesz egyet. Az enyém (MSI) ráadásul jól húzható is, 20%-ot még rá lehet dobni az alap-ra. A 4770 sem nem fogja utólérni a 4850-et mert ugye ebben is csak 640 stream proci lesz.
-
válasz
Bluegene #2612 üzenetére
Értem, de én 100%, hogy nem bolti alkatrészekből építenék vízhűtést, hanem csináltatnék radiátort, és a szivattyú is magasan túlméretezett lenne (nem sz.géphez való). A blokkokat érzem neccesnek, mert azokat cserélni kell VGA, vagy proci csere esetén, ha más foglalat jön.
Csakis túlméretezett rendszert építenék, nem törődve a méretekkel. Úgysem cipelnék sehova egy ilyen gépet. Nekem leginkább a tuning miatt vonzó a víz, mert 30-40 fokon csak jobban mennek a dolgok, mint léggel.
Persze most elméletben beszélhetek csak vízről, mert nem mostanában esedékes, és csakis akkor ruháznék be ilyenre, amikor már van lé jó izmos gépre (CF, SLI, winyók raid0-ban, stb.). -
keIdor
titán
válasz
Bluegene #2408 üzenetére
Úgy beszélsz, mintha mindenkinél menne a klíma 24/7 16°C-ra állítva.
A kettő kurvára nem ugyanaz, és most ne gyere se az elekromos sűtővel, se a mosógéppel... nem ugyanaz a kettő!
Mod: Inkább engedek rá egy GTX-280-at egy Seasonic 350W-ra, mint egy Codegen/Mercury 600W csodára.
Ha minőségi a tápod, akkor nem biztos, hogy kell a csere. Az a 450W "ajánlás" is gyakran hülyeség.
-
westlake
félisten
válasz
Bluegene #2412 üzenetére
neked az az egyetlen vesszoparipad, hogy a sporolasosdiba kapszkodsz, amit en egyszer megemlitettem.. miert nem inkabb a tenyrol beszelsz, hogy a vorosok nem tudnak normalis fogyasztasu kartyat csinalni? ezek is tenyek, mint ahogy az, hogy szerinted nem tetel az x mennyisegu forint evente.. ne beszeljunk a sporolasrol, meg a penzrol.. beszeljunk a tervezesbeli hatranyrol..
-
westlake
félisten
-
cizoe
őstag
válasz
Bluegene #2344 üzenetére
A fokozott érdeklődés miatt el tudom képzelni, hogy OK 770 chipekből is LE lesz... Meg még ha nem is, a chip legyártása ugyanannyi költség, max nem sikerül jól. Érthető, hogy jobb mintha kidobnák, de ha jön az rv740 akkor nem sok szükség lesz egy drágábban gyártható, közel azonos teljesítményű kártyára.
-
rocket
nagyúr
válasz
Bluegene #2277 üzenetére
Ne kezd mar megint, oralejek kapcsan megbeszeltuk mar, hogy a teljesitmeny mar ott se linearisan no, abbol meg, hogy 3x annyi SP lesz, soha nem lesz 3x a teljesitmeny novekedes, R580 se volt 3x gyorsabb az R520-nal hiaba volt 3x annyi SP benne.
Remelhetoleg az RV870-nel nem csak az SP-k szama fog valtozni, igy van esely, hogy esetleg valos alkalmazasok alatt 50-70%-kal gyorsabb lesz az RV870XT mint a HD4890
Aktív témák
Hirdetés
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! ÚJ 27% 3 év AMD RX 7900 XT / 7900 XTX készletről KAMATMENTESEN!
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest