- Mobil flották
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- A HMD visszalép az USA piacáról
- HMD Skyline - jó szerelés
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Aktív témák
-
válasz
Nagynozi #8405 üzenetére
Ez nem csak játék hangerő kérdése, hanem szokás, és fül érzékenységé is.
A tápomban a 12centis venti 600-at forog, a procihűtő 12centis ventije 5V-on megy, és a nemrég eladott VGA karim hűtője is 5V-on ment, és azon törtem a fejem, hogy mivel halkítsam még tovább a gépet, pedig a winyó hallatszott leginkább.Inkább legyen valamin háromszor akkora borda, és halk venti.
(Referencia hűtős VGA-m még sosem volt, és soha nem is lesz.)
-
Lehet, hogy lüke kérdés, de az AMD nem tervez valami olyasmit, mint az nvidia féle 120Hz-es 3D-s megjelenítése?
-
-
válasz
sniper elite #7804 üzenetére
Egyelőre várjuk meg a teszteket, mert még nem lehet tudni, hogy egy jó alaposan meghúzott i7-tel mit lehet kihajtani az általad preferált beállításokban.
-
válasz
nkmedve #7460 üzenetére
Oks, én sima gt200 duplázással számoltam, nem 512 SP-vel, és a dx11-et úgy vettem, hogy az nV annyit optimalizál a csipen, amennyi annak kell. Mert pl. lehet, hogy nem kell mindent duplázni. Meg a satöbbi, meg ilyesmi...
De már nem offolok tovább, kezd átmenni a téma "nV varázsgömb topik"-ba.
-
válasz
leviske #7457 üzenetére
Én nagyon favágó módon számoltam. A gt200b tudtommal 470mm2.
40nm-es eljárásra egy egyszerű aránypárral számoltam át. Ugye a nm hosszmérték, a mm2 meg terület. 470/(55^2)*(40^2) = 470/55/55*40*40 = 248,6mm2. Ennek a duplája 497mm2.
Persze, ez a számítás, gondolom, nagyon pontatlan; egyrész nem valószínű, hogy más gyártástechológiára ilyen egyszerű az átszámítás, másrészt nem biztos, hogy a csip duplázása pont dupla mérettel jár.
Szóval, inkább laikus becslésnek mondanám.
A dx11-et nem számoltam bele. Ahhoz kevés vagyok, mint mackósajtban a brummogás. -
válasz
leviske #7439 üzenetére
Ha nem tévedek nagyot, a gt200 dupláját (+dx11?) ki lehetne hozni 40nm-en 500mm2 körül, és akkor még mindig tartaná a lépést dx9-ben az AMD-vel. Dx10+ sebesség helyett meg ott a fiziksz, a nagyobb magméret pedig talán visszajön abból, hogy GPGPU célra - valszeg sokkal - jobb lesz.
Bár, kituggya...Abu-n kívül.
-
Ahhoz nem kell tapasztalat, hogy belássuk, 60-nál többet sehogy sem fogsz látni. Az apró reccenésekben van ráció, de az meg a minimum fps-el függ össze, és elvileg csak akkor látni különbséget, ha 60 alá megy. ha a monitor max. 60 képet tud kirajzolni, akkor miért nem mindegy, hogy a VGA hányat számol ki? Ezt nem tudom felfogni.
-
Elméletileg, az új chip többet fogyaszt*, mint a régi (150 <-> 190), de mivel hamar jött, jó izmos, és még ellenfele sincs, ráérnek az X2-vel. Addigra vagy lejjebb nyomják a fogyasztását, vagy a gtx295-höz hasonlóan alacsonyabb órejelekkel jön majd, mint az 5870.
* azt nem értem, hogy a 4870 elméletben 150W-ot fogyaszt, a 4890 190-et, és a tesztek szerint mégis utóbbi éri be kevesebbel...
Ezt azért vetettem fel, mert ha az 5870 is úgy fogyaszt 190-et, ahgy a 4890, akkor akár mehet is az X2-re így, ahogy van.
-
válasz
nixx-21 #6928 üzenetére
Firefoxhoz nem tudom, hogy alapból kell-e, viszont a Flash player és a Silverlight is ki tudja használni a GPU-t. Tök mindegy, hogy 2D-re vagy 3D-re, a GPU ugyanúgy számol - asszem. Bár, elvileg nem kéne ez esetben sem kijönnie abból a köztes fogyazstású állapotból, de ha tele van az oldal GPU gyorsított bannerekkel, meg egy nagyobb videóval, mindezt igénytelenül összetákolva, akkor ott fel fog pörögni minden.
-
válasz
tzsolesz #6923 üzenetére
Nem értem, hogy mi olyan eget rengető ebben a 27W-ban. Ez a teljes fogyasztás 15%-a. Az még azért nem kicsi. Lekapcsolja a csip 70%-át, a maradéknak visszaveszi az órajeleit, oszt csá. Biztos, nem ilyen egyszerű, de mi fogyasszon 27W-nál többet egy 40nm-en gyártott 2D-s kártyán?
Nyilván ügyesen lebutítja magát a GPU... -
válasz
VinoRosso #6867 üzenetére
Az esetek nagyrészében Közép EU-ba sorolják Magyarországot.
Wiki: Central Europe
Mimi: Közép EUA közép-Kelet EU onnen jöhet, hogy Kelet-EU-ba is besorolják, néha a Közép-EU-s besorolással egyidejűleg. Ezen kívül létezik földrajzi, politikai, gazdasági, fejlettségi, stb. szempont alapján történő besorolás...
OFF vége.
-
Őszintén szólva, a helyedben megvárnám az 57xx, vagy 56xx szériát, mert szerintem ilyen kis felbontásokhoz tök felesleges az 58xx még jó sokáig.
(#6863) Keldor papa: Szó szerint értettem a megvárást.
Ha azok nem teljesítenek elég jól, akkor még választhat az 58xx-as szériából. Addigra több féle kártya lesz, jobb hűtőkkel, olcsóbban...
-
Én pedig akkor fogok legközelebb VGA-t venni, ha majd egy 96gt/3870 körüli kari 10k alatt lesz, és akkor is az alapján fogok dönteni, hogy a legfeljebb 1 éves (már kiforrott, hibajavított) játékok 720p-ben AA,AF nélkül (más téren közel max. részletességgel) röccenésmentesen fussanak.
-
Nem tudom, lehet. Abu majd felhomályosít, hogy a fejlesztői oldalról mit kell tenni, hogy menjen a régi AMD karikon is a tesszeláció. ...és hogy mennyire fogják bírni a dx11-es gémeket tesszelációval együtt.
Reméljük nem lesz gond, és a fejlesztőknek sem kell sokat tökölni a régi kártyák miatt, és meg fogja nekik érni. -
válasz
janos666 #6458 üzenetére
Értelek, de hozzátenném, hogy a szériáról alkotott képet az új nV chip is befolyásolja majd, mert az emberek elfogadják a kisebb gyorsulást, ha a másik sem kerekedik felül.
Addig van hd4 vs. hd5 vita, amíg nincs fermi/g300 a tesztekben.Szerintem, a fermi pedig most olyan messiásként fog szerepelni az nV fanok között, mint az ATi-féle csodadriver a másik oldalon...
"Majd megmutatja az nV, hogy ki a főnök, és a gt300 porig alázza az ATi-t..." -
Remélem, soha! És semmilyen más logót nem akarok látni a játékok elején, mert pár esetben már így is fél év, mire végignézam a kinyomhatatlan logókat, amik másoszorra is unalmasak voltak. A readme.txt-ben, meg a credits menüpontban lehet bármi. Tudom, nem kívánságműsor...
mod: Azért a játékok fejlesztése során ott lehetnek a csapatban, puszta jóságból.
-
Az netán várható akár az Evergreen esetében, akár később (vagy nV-nél), hogy a kommersz játékkariknál is bevezessék a 10, netán a 16 bit/szín részletességű megjelenítést?
-
Hú, ezt már nagyon rég meg akarom kérdezni.
Mi a különbség a HLSL/GLSL és a CS/OpenCL között? Vagyis tudom, hogy a CS/OpenCL általánosabb, meg elolvastam pár cikket erről, de ugyanakkor meg sok 2D/3D grafikai proginál (Nuke, Fusion, Autodesk filmes cuccai, stb.) azt írják, hogy GLSL segítségével használják ki a GPU erejét. Köztük van szinte komplett, film minőségű rendermotor is.
Ha ilyen komoly dolgokat össze lehet hozni HLSL/GLSL-lel, akkor miben nyújt többet a CS/OpenCL?
-
Abu, Med1on: Köszi a válaszokat, de az említett játékok közül, amikben csak Radeonon megy az AA, mind dx10.1-esek, nem? Ezt a problémát a dx11-es nV karik orvosolni fogják, ha jól gondolom.
Nem fogalmaztam egyértelműen.Arra voltam kiváncsi, hogy van-e olyan játék, amin nem a dx verzióbeli különbség miatt nem megy nV-n az AA. Mint pl. fordítva a batman esetén.
-
válasz
jozsikamhami #5837 üzenetére
Első lépés: Tanulj meg magyarul írni!
Második lépés: Csiszolj a stílusodon!
Harmadik lépés: Ne szívj többet! -
válasz
jozsikamhami #5821 üzenetére
És a jelenlegi tulajdonos is tud róla, hogy ennyiért jutsz a kártyáihoz?
-
-
válasz
Bluegene #5619 üzenetére
Háát, laikusként azt mondom, hogy azért, mert minden, ami fix egységekkel műxik, az behatárolja a fejlesztőket. Persze, ettől valószínűleg könnyebb is kezelni, de ha van elég fejlesztési powa, akkor már jól jön a nagyobb szabadság pl. ray-tracing, a voxel-es cucc, de szerintem tuti, hogy a későbbiek folyamán előjön ezeken kívül még jópár eljárás, amik után nem szaladhat folyton a DX. Szélesebb paletta, több lehetőség.
Szerintem: Aki nem akar majd saját felépítésű render motort írni, az még tuti használhat majd OpenGL, vagy DX motort is. Szerintem lesznek hatékony megoldások - jól optimalizált DX/OGL emulátor, vagy előre legyártott, olcsón használható sw render motorok (ID Tech, UE, stb.).
-
Tudom, kicsit távoli még, de arról nincs bármi infó, hogy a sw render elött milyen felépítésű VGA-k várhatóak? Tovább gyúrják az R600-at és egyszercsak egy váltás valami GPGPU-szerű dologra, vagy lehetséges valami átmenet (pl. R600 alapokon)?
-
-
Milyen hülyeséget kombináltam össze?
Azért kérdeztem OpenCL-ről, mert azt hittem, hogy azt már támogatják a mai kártyák.
Ráadásul az említett Vray-RT is OpenCL változatban készül. Gondolom, a tervezőprogik MAC-es és linuxos változatai miatt inkább az OpenCL fog terjedni, de lehet, hogy tévedek.A Gelato-t ajánlottad régebben, amit ki is próbáltam, de sem Maya2009, sem MAX 2008 alatt nem sikerült működésre bírnom.
-
Akkor talán még van esély arra, hogy GPGPu téren is csak kicsit legyen lemaradva az AMD, persze ha a proci is izzik, akkor már kérdéses a fogyasztás/teljesítmény mutató, de ez "idegen" területen még elmegy.
Mondjuk intel proci + nV GPGPu még esélyes, nem? Vagy ott is kell majd valami spéci cuccot támogatni? -
Mivel én játékokban és 3D-s progikban is érdekelt vagyok (Ezért hozom fel sokszor a GPGPu témát.
), azt fogom majd megvenni, amelyik az ellenfél pályáján kevésbé lassul be.
Az lehet még érdekes, hogy nem csak a két cég egy-egy lapkáját hasonlítjuk majd össze, hanem több lapka esetén ár/GPGPU teljesítmény és fogyasztás/GPGPU teljesítmény arányban hogy lesz a felállás. Továbbá az AMD proci + AMD GPU <-> nV GPGPU felállás is izgi.
Vajon, AMD CPU + nV GPGPU páros esetén is fog menni a megosztott OpenCL?Jó, tudom, ezek még a jövő kérdései.
-
válasz
TESCO-Zsömle #5476 üzenetére
De az OpenCL-t nem támogatja mindkettő??
mod: vagy ez csak a következő generációtól lép érvénybe? A compute shader után már legalább lesz összehasonlítási pont...
Tudom, hogy más a két lapka fő célja, de pont arra vagyok kiváncsi, hogy ez a gyakorlatban mennyi különbség GPGPU üzemmódban. -
Úgy értettem, hogy létezik-e már olyan progi, ami lefut nV és AMD karikon is (egyforma beálításokkal), és ezáltal rámutat, hogy mennyivel van lemaradva az AMD az nV-hez képest GPGPU téren.
Találtam olyan képnézőt, ami GPU-t használ, de fene tudja, hogy GPGPU módban megy-e, ráadásul nem tudom lemérni, hogy 0.0001, vagy 0.0006 mp alatt tölt be a kép...
. Találtam CUDA-s cuccokat dögivel, és pár StreamSDK-s progit is, de persze tök más minőségű mindegyik, szóval nem összehasonlítható.
-
Létezik már oylan GPGPU alkalmazás, amivel összehasonlítható a gt200, és az rv770/790 azonos feltételek mellett? (pl. mert openCL-ben írták)
A gyári konvertálók - gondolom - más algoritmust használnak, más minőségűek, stb.
Köszi! (gugli nem sokat segített) -
-
válasz
Dark KillerX #5047 üzenetére
Az 1600db halványító miatt elég halvány lesz a képe.
-
Letölthető az AMD Catalyst 9.8-s verziója
somasz: 24mp különbség.
-
Miért lett örökzöld az új GPU család neve?
Ez az "AMD Forever"-re akar utalni, vagy "az nV ettől nem fog elhervadni"-ra? -
válasz
Petya2900XT #4945 üzenetére
Szerintem:
Nem lesz gond a driverekkel, de legalábbis nem lesz vészes.
Az AMD-nek az az érdeke, hogy kihasználja a Fermi csúszása miatti lehetőséget, és ezalatt a lehető legnagyobb profitot termelje. Ha nem is lesz elég jó a CF skálázódás, nem nagyon lehet majd helyette mit venni, pláne nem más dx11 cuccal összehasonlítani, ráadásul gyengébb skálázódással sem lesz lassú, csak legfeljebb kevésbé gyors.
Épp ezen ok miatt fontosabb a költségeket minél lejjebb tolni még a szar gyártósoron is. Erre a legjobb a kis magméret.Azt kell szeritem elsősorban szem elött tartani, hogy az ATi nem azért dob piacra új karit, hogy korona legyen a fején, hanem hogy pénzt keressen. Ha egy gyengébb karival is jól keres, mert marha olcsón tudja adni, akkor minek törekedjen arra, hogy a leggyorsabb legyen? Valszeg többe fájna egy nagyobb csipet csinálni, mint amennyit visszahozna a verseny nélküli hónapokban.
A Fermi érkezése körül lehet, hogy jön valami turbó edisön. -
válasz
Petya2900XT #4939 üzenetére
Meglássuk. Jó legyen, és kész!
-
-
válasz
Bluegene #4929 üzenetére
Noss, szerintem az van, hogy az AMD nem arra törekszik, hogy a legfaszább, hanem a legjobban profitáló GPU-(ka)t alkossa meg.
Jobban járnak kis magokkal, amiket lehet többszörözni, mint nagyobb magméretekkel. Szerintem, még az rv770-nél is jelentősen kisebb magokkal kell számolni, mert így olcsó a gyártás. Nem szabad elfelejteni, hogy a TSMC még mindog köhögős 40nm-es gyártósoraira kell optimalizálni a chipet, ami kis magméretet jelent.
Szerintem - a kihozatali arány magmérettől való függése miatt - olcsóbb két kis magot egybe tokozni, mint egy nagyobbat legyártani, még akkor is, ha a két kicsi együtt valamivel nagyobb.
Nem beszélve arról, hogy legjobb tudomásom szerint egy kis magot nagyobb frekin lehet hajtani azonos gyártási technológiával.
Egyetlen gáz a CF miatti +lag lehet. -
válasz
TESCO-Zsömle #4920 üzenetére
Ja, még az is lehet, hogy butított-zsugorított K6-os, vagy K7-es magokból álló Larrabee hasonmás lesz, kiegészítve pár fix funkciós cuccal, hogy a mai játékokban is versenyképes legyen.
-
-
válasz
Gonosz15 #4709 üzenetére
Szerintem mindenképpen dobnak valamit, amire nem nagyon számítunk. Ilyen előérzetem van.
Csak a gt200 óta volt rá másfél évük. Sőt, akár több is, mert korábban is elkezdhették... A HD2000, de minimum a HD3000 széria láttán tudhatták, hogy mit lehet kihozni az R600 utódaiból, hiszen ők is fejlesztők. Még az az előnyük is megvan, hogy pontosan tudják, hogy az AMD a GPU irányt szorgalmazza.
A másik oldalról meg sztem nem látszik, hogy az nV GPU, vagy GPGPU irányba megy-e.
Szóval ebből a helyzetből az nV akár meg is fordíthatja a dolgokat, persze, kérdés, hogy akarja-e, és ha igen, akkor idejében felébredtek-e. -
válasz
Dare2Live #4644 üzenetére
"AMD-ATI sok mindent nyög. pl irtózatos hiteleket kell törleszteni."
Milyen hiteleket?
[link]
"Az ATIC a többségi részesedés megszerzése mellett további 1,4 milliárd dollárt fektet bele a Foundryba, s felvállalja az AMD 1,2 milliárd dolláros adósságát is"Vagy azóta vettek fel újakat?
-
-
háát, meglássuk, de sok helyen még mindig az marad a legjobb teljesítményű módszer, hogy előre a texturába renderelik. pl. karaktereknél, és komplexebb tárgyaknál elég durva eredményt tud adni, és mondjuk a fejemet teszem rá, hogy a Mental Ray szebben csinálja meg, mint a DX11. Kivéve, ha tévedek.
Mondjuk, a tesselation miatt ez valszeg nem lesz járható út, kivéve, ha előre kiszámítható lesz a tesselation hatása, de gondolom, nem így lesz. Tényleg, lesznek a tesselation-nek különböző lépcsői a kisebb hardverek kímélésének érdekében? Vagy ez csakis a játék készítőitől függ majd? -
Érdekes dolog ez az Ambient Occlusion téma.
Nem ritka eset, hogy - bizonyos modellek esetén - már alapból rá van rakva ez a hatás a diffúz texturára, tehát itt nem igényel erőforrást a megléte. Persze ez nem alkalmazható olyan esetben, ahol a két (vagy több) érintett test elmozdulhat egymáshoz képest; pl. faláda és a talaj esete, és olyan esetben sem, ahol ugyanaz a diffuse map megy rá több testre. -
Nem tudom biztosan, de mintha olyat olvastam volna, hogy a TFT monitoroknak natív felbontásban átlag 50ms körüli bemeneti késleltetésük van - ez nem az utánhúzás - kisebb felbontás esetén még több is lehet az átméretezés miatt.
Kiváncsi lennék, hogy egy 4GPU-s rendszernek összesen mekkora a késleltetése mindenestül.
Abu: Esetleg ilyen teszt a jövőben?
Hátha az új dx11-es nV kari mellett csak ez fog szólni. -
Ha két csipet raknak egy tokba MCM módszerrel, akkor is CF-el lesznek összekötve a magok? Nem lehet, hogy simán összeadódjon a két mag ereje, mintha egy erősebb GPU lenne - mármint a későbbiekben? Nem is tudom, mi kell ehhez, közös ütemező?
Visszaolvastam, de hirtelen nem találtam rá választ, csak, hogy AFR, meg az ojjektumos renderelés...(#4513) p87: Első próbálkozásra átlag 225ms, másodikra átlag 190ms jöt ki nekem, de itt már nagyon dülledt a szemem.
-
Mert az azt jelenti, hogy keveset fogyaszt.
Nekem ezen kívül még egy molex -> 6 tűs tápcsati átalakítót is kell(ene) majd vennem (márha létezik ilyen), mert a tápom jó régi, és nincs rajta VGA-hoz való csati. Hacsak nyár végén nem jelenik meg valami occó 96gt körüli kari, amin nincs tápcsati.
Aktív témák
Hirdetés
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- HP OMEN 3080Ti
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG OLED Televíziók: KÉSZLETKISÖPRÉS -30%
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I DVDRW I 14" HD+ I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest