- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Íme az új Android Auto!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
VinoRosso #6940 üzenetére
Jobb csip, igen. Egy olyan, ami kisebb feszen tudja ugyanazt, vagy azonos feszen gyorsabb, vagy azonos feszen kisebb az áramfelvétele. Van pár variáció.... Azt sem lehet tudni, az 5850-nél miért vannak kikapcsolva azok a blokkok... Lehet azért, mert nem férne bele a TDP-be...
Persze, az 5850 csipek másik fele meg "picit" hibásak lesznek, a letiltott rossz shaderekkel.... De úgyis kiderül majd.... Addig meg úgyse fogjuk tudni, mi az igazság...
(Bár szerintem azutánse...
)
-
HSM
félisten
válasz
tzsolesz #6935 üzenetére
Ezért is jó az ATT "automata túlhajtás" funkciója... Picit hülyén van kitalálva a progi kezelőfelülete, és nem is hibátlan, de amire nekem kell, azt gyönyörűen végzi... A kártya 2D feladatok, böngészés meg minden mellett megmarad a 2D-s profilban, ha meg bármilyen 3D-t igénylő progit indítok, már ugrik is fel a beállított profilba automatikusan.
Hogy hogy oldották meg, ezt viszont nem tudom...
Ha meg valamiért mégis beindul a kari, ha nem kéne, kb. 3sec alatt tudom kézzel felülvezérelni, hogy hát haver, inkább ,maradj 2D-ben...
Lassulást pedig semmit sem tapasztaltam az órajelcsökkentés miatt.
-
HSM
félisten
válasz
tzsolesz #6918 üzenetére
A 4890-em is max 20W-ot fogyaszt 2D-ben, ha ATT-vel leszabályzom a kártyát 160/300Mhz-re, és 0,925V-ra....
-40W a gyári adatokhoz képest, amiből -30W a DDR5 órajelének visszavétele, és -10W a GPU. Itt a középső bekezdésben részletesebben leírom, miért nem működhet ez gyárilag: [link]
Persze, ettől még dícséretes, hogy az új karin már gyárilag megoldották ezt a problémáját az elsőgenerációs GDDR5-nek...(#6929) VinoRosso: Azt kihagytad a képletből, hogy az 5870-re valószínüleg a jobb csipek kerülnek, valamint üresben lekapcsolva vannak a shaderek, márpedig azokon kívül a két csip megegyezik...
Szóval kapásból van 2 lehetséges magyarázat....
Mondjuk azzal kapcsolatban vannak fenntartásaim, ogy egy 4770 csak 23W lenne üresben, gyárilag... inkább 40W magassága...
Egyszer mértem egy 3650-et (Asus 256MB GDDR3) annál 25W-al evett többet egy 1GB-os 4850, és a 4850-nél elvileg többet kér a 4770.... Tehát tuti megvan a 40W.... -
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3954 üzenetére
Jajjmá...
Mondom, hogy csak akkor kell neki ekkora CPU-power, ha nagy a látótávolság, és emiatt rengeteg AI-t kell számolni.... Ha visszaveszed a képen lévő objektumok számát, feleakkora CPU-se kell neki...
De ha tisztában lennél vele, hogy a GTA4-ben milyen komoly mesterséges inteligencia és fizika van, nem mondanál ilyen hülyeségeket....
Lesd meg ezt: [link]
És a GTA4-ben tényleg ez van, és hihetetlen dolgokra képes! Nagyon realisztikus! De megvan az a hátránya, hogyha sokszáz objektumnál már igencsak CPU-éhesebb, mint ha csak valami kis primitív szar AI lenne....És mondom mégegyszer, biztos sokkal jobb konzollal, mert ott nem neked kell mindent LOW-ra húzni... Azon van gyárilag.
-
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3951 üzenetére
"ellenben a GTA4 tudjuk milyen ramatyul fut ahhoz képest PC-n(h megvedd a quadot, i7-et nyílván
)"
Úgy látszik, még mindig nem értetted, amiket írtunk.De úgylátszik azt se érted, hogy ha a boxon van 10m-es látótávolságod, akkor teszem azt ki kell számolnod 5 kocsi és 10 ember fizikáját, és mesterséges intelligenciáját. De ha ellátsz teszem azt 100m-re, akkor mindjárt lesz ott 50 kocsi és 100 ember.... Remélem érted, mire gondolok... Ha leveszem a forgalom sűrűségét alsó-közepesre, és a látótávolságot is olyan 30 környékére, mindjárt nem kell hozzá egy közepes kétmagosnál nagyobb CPU.
De nem értem, ez neked miért baj? Én I7-el nyilván felhúzom maxra, de nem értem, neked miért fáj ennyire, hogy az E5200-al feleannyi cucc fog azonos FPS-el kiszámolódni, mint nálam...Be tudod rakni mediumra, vagy alacsonyra, és máris megvan annyi FPS, mint egy csúcsgépen... (Tudom, hogy így van, próbálgattam 4850-el, meg alap I7-el.... Simán fel lehet húzni akár 60 FPS fölé is, 1680*1050-ben, ha leveszed medium-low-ra....
)
De ha ennyire fáj medium beállításra kapcsolni valamit, akkor vegyél I8 EXtremet, 12GB rammal, és 2GB-os 4990 X4 VGA-val.... Vagy szidd a játékot, mert neked nem megy maxon...
-
HSM
félisten
válasz
Bluegene #3937 üzenetére
Érdekes, hogy mégis a legjobb játékok ilyenek.
Nem tudod maxra felhúzni, de mediumon is ütnek grafikailag!
Nekem benne van a gépem közel 300K-ban (nincs annyiban szerencsére) és csak medium textúrákkal tudok GTA4-ezni, viszont úgy száguld 3500Mhz-en járatott proci és alap 4890 mellett.... Minden más maxon (a draw distance és detail distance csak 80-on), és valami elképesztő látványvilága van így is! A szomszéd szigetről látom odaát a kocsiforgalmat!
Elképesztően változatos a város képe, döbbenetes az egész, annyira apró részletekig meg van csinálva.
És amúgy arra is van válasz, miért lassabb PC-n. Azért mert boxon kegyetlenül visszavették a látótávolságot, és a textúraméretet (kb. low szintre!!!!!!) mivel ugye abból nincs I7-es CF 4870-es X2-es Xbox...Csak épp itt PC-n senkinek nem engedi meg az egója, hogy valamit mediumra, esetleg low-ra tegyen, míg konzolon nem zavarja...
(rá van kényszeríve)
Ez amúgy kb olyan, miért ne írhatnának már ma olyan progit, ami mittudom én tud raszteres és raytracing grafikát? Nyilván Ray tracing módban meg se mozdulna egy mai VGA-n, de tuti 4-5 év múlva ha előveszed, az állad a földre fog esni tőle egy középkategóriás VGA-n...
Ilyen a világ, a VGA-k gyorsan fejlődnek, nagyon....
De lehet, én vagyok a hülye, hogy most játszok Assasin's Creed-et, (A VGA-am 600/490Mhz-en elviszi röccenés nélkül, pedig anno hogy teszteltek vele, hogy hű milyen vas kell neki...
) Sőt, ha azt végigtoltam, már vár a DOOM3 kiegészítője, amit szintén most fogok elsőízben végigtolni. És örülök neki, hogy már vár az Ultra detail kapcsoló, amiről a játék megjelenésekor (sőt, utána 2-3 évvel se) nagyon lehetett álmodni...
Pedig akkor igencsak csúcs volt a Radeon 9700, amin végigtoltam, mediumon, AA-nélkül.... És akkor is jó volt, ma is....
-
HSM
félisten
válasz
VinoRosso #3934 üzenetére
Na ez az... A GTA4-ben is ott a három opció: LOW (alig kell neki VRAM), ott a medium, ami tökéletesen passzol kis látótávolsággal az 512-es karikhoz, és ott a HIGH, ami igazából csak 2GB-os karin megy jól. De ez miért lenne a fejlesztők hibája? Én pl. értékelem ezt a fajta hozzáállást, ha esetleg 2 év múlva előveszem, majd feltolom HIGH-ra a 4GB-os 6890-es radeonomon...
A DOOM3 is mekkora jó már, anno a 9700-amon végigtoltam mediumon, mert csak 128MB-os volt, mindenki csak lesett, hogy Ultra-n 512MB VRAM kéne alá, most meg már? Poén volt elővenni Ultra-n....
És még ma is félelmetes volt!
És nem is nézett ki olyan vészesen, sőt....
Szerintem nem gáz, ha egy játék maxon megfingatja a kapható legfrankóbb konfigot is. Az a szégyen, ha nem tudod úgy beállítani, hogy egy közepes vason is jól menjen, akár LOW grafon.
-
HSM
félisten
Okés, de azért nem olyan egyszerű csak úgy megálmodni egy komplett új rendszert, új szemlélettel, új módszerekkel, hogy igazából nincs benne olyan igazi gyakorlati tapasztalatod.... Így is hihetetlen fejlődés.... De amúgy ha itt tartunk, mi is az a sok hiba?
(Én csak néhány apróságról tudok, kíváncsi lennék hozzáértőbb kezekből is a dologra...
)
-
HSM
félisten
válasz
janos666 #3883 üzenetére
(#3901) janos666: "Tudom, az se véletlen, hogy a 4890-ből nem jött 512Mb-os, így el lehetett adni 512Mb-os 4870 tulajnak is."
Ha meg lenne 512-es, akkor az lenne a baj, hogy átbaszás, mert nem bírja a GTA4et 8XAA-val FullHD-ben, maxon...(#3904) Dare2Live: Nem akarok erről 10+1.-i alkalommal is vitát nyitni, de GTA4, FC2, Crysis tuti... És 1680*1050-ben, szűrők nélkül is.
CSak amik nálam érezhetően sokat javultak. Persze, sok (legtöbb) játéknál egy árva FPS-t se hozott...
De akkor se vennék már 512-es karit...
-
HSM
félisten
válasz
janos666 #3883 üzenetére
Najó, de amint lehetőség volt rá, kihozták az 1GB-os verziót. Az emberek döntése volt, hogy az 512-es vették, amiben igencsak benne volt a HW site-ok keze, hogy az 512MB elég bármire...
Te erőltetted volna az 1GB-os karit drágábban, ha aktuálisan az 512-es pont ugyanolyan gyors volt (pillanatnyilag) jóval olcsóbban, és az emberek is inkább azt vették? Még jó, hogy nem... Az NV se jópofiságból tett 1GB ramot a GT200-akra, hanem mert az 512bites buszra nem lehetett kevesebbet...Meg lehet nézni, hány db GTX-en van 2GB ram... Pedig a GT200 crossbar memóriavezérlése mellé nem ártana...
Amúgy nem volt törvényszerű, hogy úgy alakuljanak a dolgok, hogy kevés legyen az 512MB RAM.... Ugyan nem tudom pontosan, de elvileg ha az alkalmazások nem a DX9 vonalon fejlődtek volna, hanem az AMD által megálmodott DX10.1 útján, akkor még akár elég is lehetett volna az az 512MB ram...
-
HSM
félisten
válasz
janos666 #3864 üzenetére
"Sőt, beetették, mint engem, hogy itt nincs memory leak mint geforceokon, elég lesz 512Mb VRAM is a 4870-re FullHD-be is, aztán nagyon nem."
Ezt a review-okban lehetett csak olvasni, és a fórumokon, Egy hivatalos AMD anyagot mutass, ahol bárki ilyesmit írt volna.... Kizárólag azért jelent meg kizárólag 512MB-os kivitelben a kari, mert akkor még nem nem gyártották az 1GB-oshoz szükséges nagyobb kapacitású modulokat, és mikor el is kezdték, nem volt elég sok, ezért először a 4870 X2-re rakták csak....
"Vagy akár bedőlt annak, hogy lesznek DX 10.0 játékok, amik sokkal jobban muzsikálnak szintúgy HD 2xxx óta akármin mint G80-as vagy attól újabb Geforceon (amit vehetett volna helyette, és ez döntött a kérdésben)."
Valódi DX10 kódban az R600 alaposan elpicsázza a G80-at, lásd Stormrise....
Más kérdés, hogy nem olyan gyorsan terjedt, mint szerették volna... Még a tesszalátor miatt is lehet amúgy ok röhögésre, ha majd az új címek emiatt sokkal jobban fognak menni R600-on, de legalábbis szebben, mint akármilyen Nv-n...
És a 3850/70, 4670, 4770, 4850/70/90 stb. karikon pedig igencsak hasznos lesz, a DX10.1-el egyetemben.
-
HSM
félisten
Pedig sajnos sokmindenben igaza van szerintem, de drukkolok NV-nek, hogy ne így legyen...
Nem hittem volna, hogy valaha NV-fan (alias NV-drukker) leszek...
(#3657) zuchy: Még jó, hogy képes lesz... Szoftveresen is lehet raszterizálni, CPU-n is...
Jó, a Larrabee-nél tuti lesz rá hardwer az X86-kompatibilis magok mellett az optimális teljesítményért...
-
HSM
félisten
Szóval ez kb olyan, mint a 4850 1GB esete....(700mhz GPU, 1Ghz GDDR3) Ott is pl.GTA4-ben feljebb tudtam húzni a view-distance-t olyan 75-re, a detail distance-t viszont le kellett húznom 60-ra, mivel nem bírta a ram sebessége... Hiába lett volna ott a plusszadat, nem segített... (Persze, így is sokkal nagyobb minőségben ment hasonló sebességgel, a mikroakadások, utólagos rajzolások megszűntek, ami nagyon sokat dobott a játékélményen, de korántsem tudta az 1GB-ot kihasználni, olyan 750-et használt....) Arról nem is beszélve, hogy a 4890-en 80-80 ez a két érték, textúra mediumon itt is, minden más maxon, és még így is kb. másfélszer olyan gyors....
Szóval ezzel azt akartam mondani, hogy a 3870 erejéből nem futna az 512MB-ot meghaladó beállításokhoz... Picit jobban menne, nyilván, de sokkal kevésbé gyorsulna, mint a 4870....
-
HSM
félisten
Najó, de LLC OFF nálam.... Így kell neki 1,42V BIOS, ez olyan 1,39V üresben és 1,31V-1,33V között alakul terhelés alatt, HT on. [link] Amúgy sajnos az enyémnek a 4gigához kell ez a többlet, amúgy 1,2V-on (terhelés alatt) is prime-stabil 3,8Ghz-en.... [link] (Amúgy a teljes stabilitáshoz olyan 1,23V kell nálam ide) Ez a 4 gigás beállítás szerintem amúgy kb. a teteje a 24/7-nek...
Én 3500-on használtam egy darabig alapfesz alatt, de azóta visszaraktam full alapra, HT és turbo nélkül, hogy még kevesebbet fogyasszon...
És még úgy is elégnek tűnik, egyenlőre....
-
HSM
félisten
válasz
Beowulf_78 #3590 üzenetére
I7 CPU-pontok 3Dmarkokban: [link][link] Megnézem, hol kapsz 24500 pontot a CPU-ra bármilyen 775-ös procival Vantage-ben, PhysX nélkül...
Körbenéztem ORB-on, hát 5750Mhz-en a Q9770 már azért közelíti a 4Ghz-es I7-et [link]....
Mondjuk megnézem, ki/mikor fog 24/7 ~6Ghz-en küldeni egy Q9770-et...
Ráadásul itt az I7 még csak nem is volt maxra járatva, a ram és a memóriavezérlő is eléggé light-on volt...
Ez így ahogy van, 24/7-re is jó, 1,42V kellett ehhez BIOS-ból Vcore, minden fesz gyári ajánláson belül... Részletek az adatlapomon. Igaz, egyelőre én se tapasztaltam, hogy 3500 felett bármi is profitálna belőle... Sőt, általános használatra bőven elég alapon is, turbo és HT nélkül is....
(Igaz, így is a memória egy agyonhúzott 775 rendszer sebességét hozza....
)
-
HSM
félisten
válasz
tzsolesz #3401 üzenetére
És ha én pont a 4890 megjelenése körül, vagy után kerestem VGA-t? Vagy GTX260-at vehettem, vagy 4870-t. 4870-ből viszont em jött be igazán egyik se, a refi drága volt és forró, a többinek meg nem volt jó a hűtése. Nekem nagyon kapóra jött a 4890, melyben javították a 4870 összes felróható hibáját, és jó áron is jött ki. Nem is volt kérdés, olyat vegyek-e.... Amúgy erről az jut eszembe, mikor a 3870-em 4850-re cseréltem... Hát, teljesítményben mindig is jók voltak az 50-es karik, de sajnos a hűtés nagyon kaki ott sokszor... Nekem pl. a 4890 hűtője igen nagy előny.... Meg a tudat, hogy a lehető legjobbminőségű, legmegbízhatóbb cuccok vannak a karin.
Ha lecserélem is egyhamar, tuti 5870/90 lesz, de majd ha kijön a 6870, és lement az 5800-as ára....
-
HSM
félisten
Hát ezzel csúnyán mellélőttél, jófajta konnektoros fogyimérő van nálam, és tegnap egy gyors rivatuneres méréssel megnéztem a 4890-em Idle fogyiját, 490-re vettem föl a GPU-órajelet (sajnos lejebb nem tudta rivatuner, gyárilag 240mhz lenne), és 490-re le a memóriát (gyárilag nyélgázon menne, 975mhz-en), fesz változatlanul, és bő -15W lett az eredmény, konnektorból, Idle....
Erről ennyit, majd még lemérem alaposabban, ha nagyon ráérek...
De ha itt megnézed arn blogját a 4890-ről, ő is szép zuhanást mért, ATT finomszabályzással, íme: [link] (-39W!!!) -
HSM
félisten
válasz
tzsolesz #3214 üzenetére
A GDDR5 nem eszik többet a GDDR3-nál, sőt, kevesebbet eszik. Viszont a GDDR3 órajelét "képugrálás" nélkül lehet állítani ezért vissza is veszik, a GDDR5-nél viszont ugrik egy picit a kép, ha órajelet állítasz (tudtommal ez technológiai sajátosság, újra kell kalibrálni a memóriát az adott órajelre, vagy valami hasonló). Ezért a GDDR5-ös Atikon le van tiltva a memória-órajel visszavétele 2D módban, ergó nyélgázon megy a GDDR5 2D-ben, ami 1Ghz körül már akár több, mint plussz 20W is lehet... Ezen ATT-vel és két profillal könnyedén segíteni lehet....
Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Windows 10
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Windows 11
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest