- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Microsoft Lumia 640 és 640 XL - testvérek egymás között
- Magisk
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- One mobilszolgáltatások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Aktív témák
-
cizoe
őstag
válasz
biggamer #6549 üzenetére
Ezek közül a 90%-a nem is jó avatarnak. A topik felé kell néznie, valamint még melo van vele hogy ph-ra legyen optimalizálva. Szóval még ráadásul nem is sokat segitettél vele senkinek...
ON. Performance is expected to be very strong for both versions, with the HD 5870 ending up faster than the Geforce GTX 295.
Valami vágottszemű tesztelje már le ezeket a szerencsétlen kártyákat.
-
cizoe
őstag
Valamit vakernak az AMD oldalán mert An unexpected error has occurred. hibát ír a főoldalra. Csak nem a promó cuccokat teszik fel?
-
cizoe
őstag
válasz
cowboy_bebop #6524 üzenetére
Van Military and Weapons menüpont
-
cizoe
őstag
-
cizoe
őstag
A diákon látható infók ha igazak, egy órája járt le a az NDA. (mert ott szept.10 12:01 (EST) volt írva). És EST szerint most van 13:03
-
cizoe
őstag
válasz
csatahajós #6260 üzenetére
Akkora mint a G92, mi a baj azzal?
Aért nem egy böhöm G200 .
-
cizoe
őstag
Ez most presztizskérdés? Szvsz nekem teljesen mindegy, hogy 4xAA vagy 8x.
Viszont ha monitort tervezel venni, akkor egyértelmű, hogy bikább vga kell. Amúgy én is olyan vagyok, mint Keldor, ha tehetem nem teszek semmire AA-t. Nem szeretem, nem éri meg azt a teljesítmény csökkenést a számomra minimálissal szebb látvány. Engine függő, pl a HAWX-ra eszemben sincs tenni, de pl a fallout megkívánja, sajnos anélkül csúnya. Tipikus példa a stalekr nekem, inkább menjen a megvilágítás faszán, szépen, mint hogy antialiasingot nyomjak rá. Nem tudom, de én pl a való életben is élesen látok, a francnak mossa el. 4X felett nem érzem semmi létjogosultságát. Főleg nem az ilyen grides 16xQSMAQXAA -knak.
-
cizoe
őstag
válasz
csatahajós #6188 üzenetére
SZámokat akarok!!!
Sebaj legalább a diák már jönnek lassan-lassan.
mod: Nekem is csak hülyeség az r700, nincs nekem della új cpura, beérem egy 4870nel 15ezerért.
A diák szerint az NDA 12:01kor jár le EST szerint, viszont ott még csak 6:40 van am, szóval még 5 óra 20 perc.
-
cizoe
őstag
6 monitoron @ HD -ben a Hawx. Jó lehet.
Főleg egy GPU erejével. [link]
-
cizoe
őstag
Beteg dolog google translate-tel olvasni a Chiphell fórumát?
csatahajós: A franc az új kártyákba, majd megveszem az R700at bagóért.
-
cizoe
őstag
fake
-
cizoe
őstag
Nem szeretetszolgálat az AMD sem, akármennyire is úgy tűnt sokáig egyeseknek..
csatahajós: Hülyék lesznek kihozni akkor az x2-t, amikorra ígérik (Q4). a helyükben legalább bevárnám az NV-t az X2-vel. Különben minek? Főleg ha egy single chip Cypress hozza a 4890CF-et még dx9ben is. (khm azért erre még nem tennék komolyabb összeget).
-
cizoe
őstag
HD5870:
- DX11
- 2 billion transistors
- 1600 stream processors (20 SIMD units)
- 80 TMUs
- 850MHz core clock
- 4800MHz GDDR5
- Triple monitor output (with support for something like Matrox's Surround Gaming, which they call "Eyefinity")
- 26W idle, 190W peak
- $399HD5850
- Same GPU as HD5870 with disabled units
- 1440 stream processors (18 SIMD units)
- 700MHz core clock
- 4000MHz GDDR5
- $299 -
cizoe
őstag
válasz
Dark KillerX #6095 üzenetére
Isten adná hogy 32ROP legyen!
-
cizoe
őstag
válasz
csatahajós #5590 üzenetére
Nem lesz MCM nagyon úgy néz ki.
Na majd jövő ilyenkor talán.
-
cizoe
őstag
Hát ja. Most kb annyi történt, hogy egyik kis kinai aki pakolta a chipeket odaszólt a másik kis kínainak, hogy "figyejjémá sárga tesvélem ez 1.9x gyorcabb mint az rv770" az meg otthon elmondta az asszonynak és felirta a bevásárlolistára, aztán az asszony már aki mellesleg ennek az önmagát újságírónak hívó Fuadnak a szeretője már 1.6xosat mondott, mert szenilis mint a dög. És ez kimegy hírben, itt meg megy az aggodalom.
H meg kiderül, hogy tényleg kb ennyi a teljesítménytöbblet, hát szarok bele, úgysem kell nekem ennél gyorsabb kártya, anyagiak nem engednék, meg nincs is rá szükségem.
-
cizoe
őstag
válasz
cowboy_bebop #5585 üzenetére
1600 ALU, 80 TMU
fogadok egy sörben.
átlagban 1.8xos sebességnövekedéssel kiegyeznék. a 3dmarkokba meg szarok bele.
»5587: 4770 nagyrésze megy ghz-en.
-
cizoe
őstag
Bazze most nézem csak, hogy ennek tényleg zöld a szemüvege.
TTomax: Összefoglalnám. Azt tudjuk, hogy lesz valamink, amiről nem tudjuk hogy mi, de lesz. A másiknak nem lesz, csak később, és lehet hogy akkor se. Ő mutat majd képeket arról a senkisetudjahogy van-e dologról, míg a másik szereplő a létező, de nem ismert dologról mutat dolgokat, amitől majd megismerjük. Mindez laza két hét múlva. Szóval kb. egy mondatban: Azt se tudjuk mit nem tudunk, de azt nagyon.
-5549: Adjmá neki 2V-ot csak az én kedvemért!
-
cizoe
őstag
RV870 40nm yields should be good
Szóval kezdi összeszedni magát a TSMC is.
Either way, sources close to AMD confirms that the yields at TSMC have improved and are better than with RV740. Hopefully this means availability won't be an issue. We are digging for more. SZEPTEMBER10!
-
cizoe
őstag
válasz
VaniliásRönk #4349 üzenetére
Ők nyírták ki kennyt is... Szemetek!
-
cizoe
őstag
pár napos, de látom még itt nem volt:
AMD Releases DirectX 11 Whitepaper
Forrás: http://www.legitreviews.com/article/1001/1/
* Improved Parallelism
* Improved Precision and Integer Processing
* Tight Integration between Compute Shaders and Rendering Pipeline
* Improved Ease of Programming and Better Memory Usage EfficiencyWhite Paper Continued
Many interesting algorithms and techniques will really only be possible or practical to implement on upcoming DirectX 11-enabled GPUs that support Shader Model 5.0. Here is a summary of some of the key advantages Shader Model 5.0 offers over Shader Model 4.0:
These features are described in more detail below.
1. Improved Parallelism - The following features of DirectX 11-enabled GPUs greatly enhance a programmer’s ability to exploit parallelism:
* Increased Thread Group Size and 3D Thread Dispatch: A Thread Group is a set of threads that work together to efficiently implement a partitioned data parallel algorithm. DirectX 11-enabled GPUs improve the efficiency of memory accesses by allowing the coherent exchange of data between threads within a group, thus enabling parallel algorithms to execute in fewer passes. This is designed to not only increases processing speed, but to improve power efficiency as well, by allowing higher throughput with fewer accesses to offchip memory. Shader Model 5.0 supports larger and more flexible thread groups with 3D indexing, giving programmers improved control over the domain of defining their algorithms, and enabling additional throughput due to increased multi-threading in the GPU.
* Atomic Operation Support: This is a key feature of CPUs that programmers have been demanding for GPUs as well. Atomic operations enable the more efficient and accurate combination of operations that try to modify the same memory addresses. GPUs are capable of running thousands of threads or thread groups in parallel, and if two or more of these threads try to manipulate the same variable or access the same memory location, it could result in data corruption. Without atomic operations, programmers either had to modify their algorithms to avoid these situations, or otherwise serialize updates to shared variables or memory locations (effectively eliminating much of the performance benefit from parallel processing). Atomic operations allow these situations to be handled gracefully regardless of the number of parallel threads being executed, which helps maximize performance and simplify porting of algorithms from the CPU to the GPU.
* Gather4: Modern GPUs use dedicated hardware blocks known as texture units to fetch data rapidly into their processing cores. These texture units have historically been optimized for rendering graphics, where techniques such as bilinear filtering are typically used to improve image quality. Compute Shaders often make use of these same units to fetch data as well, but they generally have no use for their filtering capabilities, leaving them underutilized. GPUs with Shader Model 5.0 support have the ability to use the excess fetch capability with the Gather4 operation, which can fetch up to 4 values simultaneously and provide a 4xincrease in data bandwidth.2. Improved Precision and Integer Processing: DirectX 11 enables support for double precision (64-bit) floating point operations on the GPU, according to the IEEE-754 standard. Until recently, this level of precision was only supported on CPUs, with GPUs being limited to single precision (32-bit) operations. While single precision is sufficient for most graphics applications, it can be insufficient for some simulation or number-crunching tasks that require large numbers of iterations on a single data value, or work with very large or very small values. Shader Model 5.0 also adds new integer and bit manipulation operations, such as count bits set, find first bit, insert/extract bit fields, reverse bits, and new bit shift operations. Applications such as video processing and cryptography use operations like these extensively, and can therefore benefit from improved performance on DirectX 11 GPUs.
3. Tight Integration between Compute Shaders and Rendering Pipeline: Although Compute Shaders are primarily intended to handle non-graphics tasks, they can often be used to enhance or interface with a rendering pipeline to influence what is sent to a display. Examples include simulation tasks, like game physics or artificial intelligence, that can control the movement or behavior of objects and characters that are drawn on-screen; sorting techniques, like order independent transparency, that optimize the rendering of large numbers of objects; and postprocessing effects, like tone mapping and depth of field, which can apply various filters to modify and enhance an image after it has finished rendering. DirectX 11 Compute Shaders share a common instruction set with other DirectX 11 shader types used for rendering (including Vertex, Hull, Domain, Geometry, and Pixel Shaders), and can share data structures to implement these techniques in a much more practical and efficient manner.
4. Improved Ease of Programming and more efficient memory usage: Powerful hardware is useless without software that can take advantage of the hardware’s capabilities. As a compute language, Shader Model 5.0 enables significant improvements that can enhance a programmer’s ability to model programs and algorithms for the GPU that were once impractical or impossible. By liberating development time from working around the restrictions of earlier GPU compute languages, the programmer’s imagination and energies can be focused instead on the actual compute problem. Shaders Model 5.0 adds some key features that make it easier to model and solve compute problems on the GPU, including:
* Increased Shared Memory with Improved Access: A key feature of DirectX 11 Compute Shaders is support for shared memory, which allows communication between threads. Shader Model 5.0 doubles the amount of shared memory available to a thread group, from 16 to 32 kilobytes. In addition to more shared memory, DirectX 11 class GPUs allow indexed reads and writes to this memory, whereas older DirectX 10 / 10.1 class GPUs limited access to private writes with shared reads. Allowing threads to directly read and write shared memory increases data parallelism within thread groups and simplifies porting of CPU code to run on the GPU. The combination of larger thread groups and more shared memory can also greatly reduce the number of non-local memory accesses required by some algorithms, which would reduce memory bandwidth requirements and improve performance.
* Append/Consume Buffers: Shader Model 5.0 supports a new type of data buffer that behaves like a stack or a list, instead of a fixed array of values. New data values are written to the end of the list as they are generated, or read from the end of the list as they are required. This is useful for implementing irregular data structures that require a different number of data values for each element, or for adaptive techniques like stream compaction that do a variable amount of processing for each element. Append buffers allow these processes to be performed in a single pass over the data, instead of requiring multiple passes which consume more memory bandwidth and compute cycles.
* Unordered Access Views (UAV): A UAV is a buffer that allows data to be written to or read from arbitrary locations, instead of a pre-defined order. Also known as “scatter/gather” operations, these add a great deal of flexibility that was not available in older GPUs. DirectX 11 extends this flexibility beyond what was possible with DirectX 10 class GPUs by allowing Compute Shaders to access up to 8 different UAVs at a time instead of just one. The DirectX 11 programming interface allows these UAVs to be accessed by Pixel Shaders as well, which facilitates data sharing between Compute Shaders and the rendering pipeline. These enhancements allow a variety of pre- and post-processing algorithms to be implemented more efficiently with DirectX 11 class GPUs.
* Indirect Compute Dispatch: This feature enables the generation of new workloads created by previous rendering or compute shading without CPU intervention. This further reduces CPU overhead and frees up more processing time to be used on other tasks. -
cizoe
őstag
én ezt nézegettem ma, nem tudom mi alapján sikerült összerakni, de úgyahogy kijönnek a dolgok.
Bár van benne pár wtf azért.
-
cizoe
őstag
-
cizoe
őstag
Bocs ha már volt:
According to our sources, ATI's 40nm RV740 card with GDDR3 memory, also known as the HD 4750, at least for now, will have a PCI-Express connector. As we wrote before, ATI's HD 4770, or the GDDR5 equipped RV740 barely needs one, as its maximum board power consumption is rated at 80W.
As you know the GDDR3 memory needs 1.8V to 2.0V depending on the clock that you want to achieve, and even the fact that HD 4750 will have lower clocks than the HD 4770, doesn't change the fact that it will need a PCI-Express power connector. The GDDR5 memory on the other hand needs 1.5V in most cases.
Even if the lower clock pulls down the maximum board power consumption below those magical 75 Watts that PCI-Express slot can deliver, our source noted that AMD will still put a PCI-Express power connector just to stay on the safe side. This means that you will need a PCI-Express power connector on your PSU, that most of the new PSUs does come with, or at least two free "molex" plugs to use with an adapter, and the card will still have an impressively low power consumption.
The HD 4770 comes in May, and AMD is keeping quiet about the cheaper and slower HD 4750, but the name has been mentioned to us on several occasions, so the card is at least planned.
-
cizoe
őstag
válasz
Bluegene #2344 üzenetére
A fokozott érdeklődés miatt el tudom képzelni, hogy OK 770 chipekből is LE lesz... Meg még ha nem is, a chip legyártása ugyanannyi költség, max nem sikerül jól. Érthető, hogy jobb mintha kidobnák, de ha jön az rv740 akkor nem sok szükség lesz egy drágábban gyártható, közel azonos teljesítményű kártyára.
-
cizoe
őstag
válasz
sniper elite #2151 üzenetére
Sajnos nem tudom , hogy a linkelt bolt milyen ársávban dolgozik, lehet nem jó viszonyítási alap. Pár hsz-al lejjebb volt infó 300$ nál kicsit olcsóbb árról is.
-
cizoe
őstag
-
cizoe
őstag
válasz
sniper elite #2029 üzenetére
Nem lesz nekem annyi pénzem, maradok az erős középkategóriánál.
Departed: Nincs olyan új játékcím nyár végéig (főleg ami mint jó játék érdekelne is) ami miatt ne bírnám ki ezzel a vgaval highon 1280ban AA nélkül. Aztán majd utána váltás 1680x1050-re, addig bőven jó lesz.mod: Nekem amúgy sincs az évből CODmw2, Alan Wake, Bioshock 2 SoD (talán), Mafia 2 , Prey2-n kívül ami nagyon várós lenne.
-
cizoe
őstag
Na hosszú kimararadt hw pletyka-susmus figyelős időszak után újra jvök spekulálni.
Üdv mindenkinek!
tzsolesz: Szép ez a giga "XTX"!
ON:
rv870 és (890?) infók (bocs ha már volt):Nach Insider Infos soll der RV870 in 5 Versionen kommen.
- alle GPU´s sollen zwischen 800 & 970 Mhz takten
- als Speicher kommt nur DDR5 in verschiedenen Varianten
- High-End soll der Speicher bei 5Ghz liegenAlso 5850, 5870, 5870x2, 5850x2 und die 5890 also DUAL-GPU.
Nur das die 5890 Ende 3Q in 32nm kommen soll (gefertigt von Global Foundries)
- die 5850 & 5870 sollen einen 512bit Speicherinterface haben
- X2 Karten nur 2x256bit- RV870 sollen alle DX11, OpenCL & MCM besitzen
- Rechenleistung der Single GPU liegt bei bei 1,5 bis 2 Teraflop
- Chip-Fläche: 205mm²Ha tehetem ezentúl gyakran benézek.
-
cizoe
őstag
válasz
South Velen #30 üzenetére
Nem is szabad őket komolyan venni...
Aktív témák
Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Gitáros topic
- Bittorrent topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Linux kezdőknek
- RX 6600 Aktív Displayport-VGA átalakító probléma
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- ASRock RX 6600 8GB GDDR6 Challenger ITX Eladó!
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- EVGA RTX 2070 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya!
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest