Aktív témák
-
ZewaDeluxe
tag
Kezded kihúzni a gyufát!!!
Még egy-két ilyen "mókás" megjegyzés és beindítjuk a Prohardver 2-t: lefizetünk mindenkit a TSMC-nél, az AMD-nél, az nVidiánál, és már a próbagyártás előtt letesztelünk mindent, az eredményeket pedig KÖZZÉTESSZÜK eszperantóul...
...Csak hogy minden lelkes hardvermániákus számára hozzáférhetővé váljon...
...Khm... ...Ugyebár...
-
old gray
addikt
A game normálisan indul, 100Hz a monitor frekije, 100fps-re van beállítva a game is. Grafikailag le van butítva, nem szeretem ha a látvány a játszhatóság rovására megy. Framerate smoothing és v-sync kikapcsolva. Ez megy is egy darabig, a minimum fps néha leesik 80-90re de ez még nem gond. Aztán az fps-szám az egyik pillanatról leesik a másikra (~30-40re) illetve mintha laggolnék, a kép szaggatottá válik (nem "hagyományos" lag mert offline is van ez a jelenség). Ez addig így marad amíg újra nem indítom a játékot. 3féle catalystal próbáltam, mindig u.az a vége. 1 dologra gondoltam még: az ATT-re, hogy kavar v.mit a háttérben (catalyst AI esetleg vmi OSD sz.ság?...passz), de muszáj használnom t.illik a 4870 Toxic memóriája auto venti-szabályozás esetén akár 95-100fokig is felmelegszik. Érdekes módon az előző vgammal, egy EVGA 8800GTX-el semmi ilyen jellegű probléma nem volt. Lehet nem véletlenül van az nvidia logo a game elején?
-
-
Med1on
aktív tag
Gondolom azért az Intel jobban örülne a Havok Physx iránynak.
(az a Havoknak kedvezne)A Bullett tényleg mindenkinek elérhető: x86 SIMD SSE, Cell (PS3) sőt Cuda. OpenCl-be történő "behegesztés" után ATi és Nvidia.
Ez lehetne a közös nevező, (ami hatalmas pozitívum lenne) ha ez a rendszer ténylegesen képes lenne azt nyújtani amit a Havok és a Physx mindenki jól járna.
Egyelőre a leglátványosabb videó amit találtam ez.
leviske:
Bullet Physics csak olyan hosszú végig írni. -
wednesday
őstag
Az ütközéseket?
Akkor nagyon ott van a PhysiX támogatás a játékban. -
wednesday
őstag
Bizony látszik, hogy az Nvidia PhysX-el próbálja tartani a lépést, az NFS-be is csak úgy "fellopakodott" a gépre. A funkcióját nem értem, a menüben kapcsoló sincs hozzá, most akkor állandóan megy?
Nem örülnék annak, ha a játékok is 2 felé oszlanának: Lesz, ami a DX11 miatt ATI-n fut jól, és lesz ami a PhysX miatt (ha nem lehet kikapcsolni) az meg Geforce-on. -
janos666
nagyúr
Hmm. És ezúttal annyira szarrá optimalizálták a mintavételt, hogy elviszi a SuperSample-t? Vagy ez valami új öszvérmegoldás, ami nem olyan teljesítményzabáló, mint a hagyományos SSAA?
Bár ha még rotated is, akkor inkább még többet kéne vele számolni, de a korábbi 8xAA Crysis villogtatások után én látatlanban még el is hiszem, hogy bírja majd 1920-ban 4:4-el is (de legalább 2:2-vel, és legtöbbször az is elég).(#7802) Pala -
Akkor miért nem kerül már 1.000.000 Ft-ba egy i7-es prockó? Ha minden teljesítmény duplázáskor duplázhatnánk az árat, miért ne?
Ahhoz, hogy az emberek cserélgessék a VGA-ikat, vagy jelentős (legalább 50%-os) teljesítménynövekedést, és/vagy egyértelműen kimagasló (és kiaknázható) szolgáltatásbeli javulást, vagy alacsony árakat kell produkálni.
De mondom. Ki fog 5870-est venni ennyiért? Akinek 4870x2-je van. Akkor ő most költsön el ~1 év után megint egy nagyobb összeget a VGA-jára, hogy megkapja közel ugyan azt a teljesítményt, néhány extra featureval, ami nem tűnik élet-halál-világmegváltó kérdésnek?
Az, hogy eladja 50k-ért az x2-t, és "csak" 40k-t fizet a DX 11-ért, nem annyira releváns, mert a helyes eljárás az lenne, hogy a rági cucc megy a kukába, max elajándékozod, a használtpiacot ők nem kalkulálhatják be. (Főleg, mert aki használtan jobbat vesz a pénzéért, ahelyett, hogy újat venne, az kieső bevétel a gyártónak.) -
janos666
nagyúr
Na, ez dicséretes.
Akkor valóra vált a lehetetlen?
Viszont ha azt nézzük, hogy az összes eddigi CFAA mód soha semmire nem volt jó a gyakorlatban, így még megvárom én ezzel azt, hogy kipróbáljam itthon.(#7797) Pala - Igen, úgy stimmel, hogy rádupláz a 4870-re, az szép és jó, csak akkor ne kerüljön majdhogynem 1,9-szer annyiba (55k vs ~90k?). Szóval megint ott vagyunk, hogy na...
Mondjuk persze, távlatban nézve nem az 5870 a drága, hanem a 4870 volt olcsó. De ettől függetlenül ezt a szart maguknak kavarták ki, akkor most illett volna valami köztes átvezető korszakot csinálni, semmi bajom nem lenne, ha ~87k-ért adnák a 2Gb-os 5870-et, az 1Gb-osat pedig olyan 70-75k körül, és akkor az 50-est 55 körül. Ezek sem annyira barátiak, mint a HD4 árazása volt, de ez kb. elfogadható lehetne vásárlói szempontból. -
South Velen
addikt
Azért a Mafia II elég nagy név lesz, sok pénzt megér az nV-nek, már a 1 is jobban futott GeForce-on, mint ATI-n. Ráadásul a DX10/11 hiánya hivatalos, pedig régen még arról szóltak a hírek, hogy biztosan DX10-zel jön a játék. Talán a PhysX miatt tolódott a megjelenés is. De ezek csak feltételezések, ne legyen igazam.
-
South Velen
addikt
Most utánanéztem a neten, az általam legjobban várt játék PhysX-szel DX10.1/11 nélkül jön... Ez a Mafia II. Még a végén én, az nV egyik legnagyobb ellensége is kénytelen leszek dzsiforszot venni..
Azt nem bírnám ki.
Esetleg, ha a GTX285 lemegy 50K alá, akkor megfontolom.
-
akkor már mondok jobbat. veszel egy AMD VGA-t, játszol DX11-gyel. amikor eljön a csere ideje, eladod, veszel nVidiát, játsszol PhysX-szel. s.í.t.
némi türelem kell hozzá, semmi más.
arról nem beszélve, hogy ha azt a megoldást választja valaki, hogy két kártyát tart, akkor pontosan azt a taktikát igazolja vele, amit a két gyártó erőltet a piacra...rup1u5: miért? lényegében az 5800-as sorozat létjogosultságát kérdőjelezné meg, ha tényleg csak 25 különböző képkocka menne ki 1sec alatt...
-
janos666
nagyúr
Attól még túlzás két teljes gép, csak két(három) kártya egy lapban, és akár szoftveresen váltogatod, vagy ki-be tologatod őket slotban, ha zavar az idle áramfelvétel.
És még nem láttam olyan játékot, ami ne ment volna 181-es driverrel. Bár a legújabbakat még nem volt alkalmam kipróbálni öszvérben (majd ha lesz hh5-öm...). -
rocket
nagyúr
Kyle "NV30 kick ATi R300 ass" Bennett is megmondta, hogy 2 kulonbozo forrasbol is 2%-kot hallott, szoval "biztos igaz"
Lehet irtak es a jatekfejlesztokon kivul nem publikus senkinek, igy meg te se tudsz rola.
Az, hogy ki hanyadik generacional jar valaminel nem egyenlo a sikerrel, eleg csak a Unified Shader architekturara gondolni.
DX10 kapcsan slager volt, hogy az ATi a M$-tal kozosen alakitotta ki az API-t es ez majd mekkora elony lesz, erre vegul jol pofan vagta a M$ az ATi-t a "DX10" API-javal."Amúgy ha GPU-t csinálnak, hogy akarnak a Larrabee-vel versenyezni?"
Szerintem inkabb a kerdes akarnak-e ilyen koran vele versenyezni?, lehet nem annyira elore koncentraltak mint ahogy gondoltad, megha a GT200 nem is ezt a trendet mutatja.
-
rocket
nagyúr
Ezek nem pletyka oldalas infok (legalabbis egyelore
), igy nem novelnek semmit.
Charlie infoibol kiindulva 7 mukodo "GT300" mar biztos van, a ra epulo ES kartya is kesz, igy nincs akadaly, hogy ketto a Crytek-nel legyen"Ráadásul a Ferminek, vagy "GT300"-nak ... kinek hogy tetszik ... a DX11 tengerbe kell megérkezni, és láthatóan minden DX11-re készülő (bejelentett és be nem jelentett) játék fejlesztői az AMD-nél tanyáznak."
Az szinte biztosra veheto a Crysis 2 PC-re addig nem lesz amig az NV-nek nem jelenik meg DX11-es hardvere (meg akkor se ha keszen lesz a jatek a rajtra), az AMD tud-e a DX11 elonyebol profitalni a szoftverek kapcsan azt majd meglatjuk akkor ha megjelentek.
A meg be nem jelentett jatekok kapcsan meg ne becsuld le a konkurenciat, sose tudni mit hoz a holnap
(itt apro betukkel megemlitem a Crysis kapcsan is volt egy ilyen kepzeletbeli "Crytek love ATi" hype, minden kiallitason/bemutaton az X1800/X1900 kartya csaladon mutogattak, kulon kint levo ATi standokon is az ment, ami meg tortent a Retail jatekkal az mar a tortenelem resze).
-
janos666
nagyúr
Vagyis a CUDA, és a cég nem szűnik meg, csak átalakul. De egyelőre ez is csak jó eséllyel, nem 100%-os bizonyossággal.
(#7441) alien_ - Gameboy?
Egy 5870 árából lazán kijön egy Xbox360 Elite Limited Edition, meg egy plusz játék a bundle RE5 mellé.
Bár szóviccnek nem rossz. -
smkb
őstag
Itt csak az felejtődik el, hogy más a filmes 25 fps meg más egy egy renderelet 25 fps. Az ok nagyon egyszerű, a számítógépen tűéles tulajdonképpeni állókép sorozatát kapod 25 képkockában másodbercenként (persze szűrőkkel ezen lehet finomítni, de azért ez messze van egy filmes hatástól) míg ugyenez mozgófilmen nem így van. Ott mozgásban lévő képkockánként elmosódottabb képeket kapsz, mivel a 1/25 idő alatti össz bemozdulás infó ott van ugye egy filmkockán (digitális videokamrák esetén meg ccd-n). Ezért egy hirtelen filmes oldalra kameramozdulatnál moziban nem fogsz látni darabosságot, míg egy akár 30fps es játéknál ha hirtelen rángatod oldalra az egeret egy fpsben, bizony érzékelni fogsz. Ezért célszerű, ha egy játék a megjelenítő képfrissítése maximumával tud menni, de legalább a minimumával, ekkor sokkal kisimultabbak a hirtelen mozdulatok.
Egyébként szerintem a 60fps es játéklimit amikre épp emiatt törekednek a fejlesztők (persze ugye erősen vasfüggő, ezért gyakran beérik 30-al), mivel minden lcd tudja a 60hz-et és vsynccel így ez a legideálisabb. Nem véletlen büszkék arra, a sikerül a 60fps limitet elérni.
-
VinoRosso
veterán
De ne tereld már el a szót. Az a GI SSGI, aminek az égegyvilágon semmi köze nincs a térparticionáló adatstruktúrák újragenerálásához, ugyanis ezt nem a GI shader kódból intézik. Egyedül a pixelek száma, vagyis a felbontás határozza meg, hogy mennyi lesz ha a self time, de még ha total time-ot veszünk figyelembe, akkor sem hiszem, hogy beleszámítana egy BSP fa újragenerálás, mert ilyet pixel shaderből nem csinálnak. Ha labdapattogásod miatt visszaesik a sebesség, akkor az nem a SSGI miatt van, hanem mert valahol előbb leszívja mondjuk az ütközésdetektálás, vagy az útvonalszámítás( tehát fizika ) vagy a nagy poly count, vagy bármi lehet, mert lecseszni egy rendert százféleképpen lehet. Amúgy itt vannak a pattogó labdáid, illetve teáskannáid, hogy egy kis csavar is legyen a dologban. És ez még az "aluoptimalizált" CE2 nem a 3.
-
leviske
veterán
Azt akartam már régebben megkérdezni, hogy játékok szempontjából már marad a fullHD? Úgy értem, hogy érdemes inkább a HD felbontásokban gondolkozni, vagy lehet mondjuk 1920x1200 mellett is dönteni hátrányszenvedés nélkül?
(#7337) Mackósajt: Én se, tehát ebben kvittek vagyunk. Ezek után viszont már nem tudom, hogy honnan szedtem a DX10.1-et.
Bár mondjuk se az SC2, se a D3 nem egy olyan kaliberű játék, ahol sok pluszt hozhatna, tehát akár OGL-re is jöhetnének... Máskérdés, hogy miután a Blizzard elég ATi közeli, így valószínűleg azt a vonalat nyomják majd, amit az AMD, ami jelenleg a DX és azon belül is a DX10/11...
-
DigitXT
félisten
Ennyi csúsztatást egy HSZ-ben.
Kezdem azt hinni,
hogy valami gond van a szövegértelmezéseddel.A Quake 3 annyira Dos-os, hogy Windows-os.
Mondom: "Még jó, hogy nem egy DOS-os játékkal jössz...".
(Nem azt mondtam, hogy a Quake3 DOS-os: megalol...)
Az emberi agynak 25 képkocka az ideális másodpercenként.
Ez egy nagy marhaság, vicces, hogy idekeverted...A filmek
A filmek alatt mit értesz? Mozit? Mert az 24 FPS...
Csak éppen nem 24 db tűéles fényképet mutatnak be
egymás után (mint mondjuk egy renderelt kép esetén),
hanem 24 olyan képet, amin mozgás (!!!) van, tehát a
kamera előtt az 1/24 s alatt elmozduló tárgy az útját
leírva elmosódik: ezt utánzó effekt lenne a motion blur.
(Nem véletlen, hogy ha jól alkalmazzák, akkor szokott
segíteni az alacsony FPS-sel "szaladó" jelenetek jobb
élvezhetőségében: kisimítja a mozgást, kvázi "kitölti".)TV esetében pedig kapufa, mert nem 25 kép*, hanem
50 félkép van másodpercenként, és ez a nagyon nem
mindegy. Lényegében 50 FPS-sel megy a közvetítés.ott hamarabb végzel a moziban
A fenét: nálunk végzel hamarabb, de csak a TV-ben.
Ugyanis az amcsi szabvány (NTSC) 60 félkép/mp
sebessége nem teszi lehetővé azt, hogy az ott is
24 FPS sebességgel lejátszott mozit, egy-egyben
lejátsszák a TV-n. Nálunk megteszik, így lesz a TV
verzió 25/24 arányban rövidebb: mivel ez pici, nem
zavar minket annyira, viszont ront a "moziélményen",
mert annak a 24 FPS-nek az érezhető "röcögése"
pont ilyen "álomszerű" hatást kelt: pont ezt veszik
el a 100 Hz-es TV-k az interpolált képkockáikkal,
mert nagyon folyamatossá teszik a mozgásérzetet
(amikor épp nem bakiznak), ezért az egésznek a
"monumentális" jellege elveszik, előjöhet a "brazil
szappanopera" feeling; kézi-kamerás szarnak érzed.
Visszatérve az NTSC-re: a 30/24 "gyorsítási" arány
már túl durva lenne, így ott kénytelenek átalakítani a
mozi képkockáit (pl. 3:2 pulldown). Ez viszont egy
egész másféle akadásérzetet hozhat be, mert az
egyes, adott információtartalmú képkockák nem
ugyanannyi ideig látszanak: vkit ez nagyon zavar.Képkockát annyi időnként látsz amekkora a monitorod frissítése
Igen, de hányat? Amúgy meg nem, mert ha nem Vsync-elsz, akkor
"kettészkakadva" ugyan, de egyszerre többet is láthatsz. Ha nagyon
nem változott meg közben a kameraállás, "tearing"-et nemigen fogsz
látni, ellenben a mozgásélményed még folyamatosabb lehet. Már ha
60 FPS fölött még meg tudod különböztetni. (Nálam az az alsó határ,
amikor már azt mondom, hogy élni kezd a játék. Az a röhej, hogy ez
bőven nem azért van, mert TFT-t használok, mivel ezt már jóval-jóval
korábban megállapítottam, még"ős-CRT-sként". 50 már egész jó, de
60-nál kezd élni: fölötte engem annyira nem izgat. Kivéve persze, ha
valamit könnyebb úgy irányítani, pl. pontosabban számolja a fizikát,
vagy szimplán gyorsabban reagál (és reagálhatok), mert hamarabb
látom a képet, nagyobb frekvenciával dolgozza fel az inputomat is...)Visszatérve az elejére: ha csak 30x változik a kép, akkor tökmindegy,
hogy 60x frissül. Ez triviális. De ha mind a 60x változik, akkor nem az.
Kedvenc példám az állókép: akkor is felfogod, ha egyszer kirakták, és
utána soha nem frissül. Persze mozgásérzeted nem lesz, de mivel az
nem is mozog, nem is kell. De mihelyst elkezded a kamerát mozgatni,
máris mindig más szögből látod, és nem mindegy, hogy mekkorákat
ugrik az a kamera, milyen lesz a mozgásérzeted... Nem is kell fizika,
nem is kell semmi: nézd meg a "kameramozgatási élményt" egy álló
jelenetben 25-30-60 FPS-sel... Ha nem látsz különbséget, akkor igen
szerencsés ember vagy, mert nincs szükséged drága videokártyára.*: a többi ugyanúgy áll, mint a mozira, nem tűéles fényképek: mozgás.
Pontosan. A mai játékok is így vannak belőve.
Szerintem ennek nézz utána, mert ha így lenne, akkor pl. egy
TDU-ban nem tudnék 60 FPS sebességgel videót rögzíteni úgy,
hogy minden képkockán más az információtartalom. Basszus,
nézz bele egy "ezeréves" 3DMarkba (2003): Ragtroll-ban a mai
hardvereken van mondjuk 200-250 FPS-ed. A kamera iszonyat
folyamatosan mozog a gerendák közt, míg azok a rohadt trollok
röcögnek: nekik kevés mozgásfázisuk van, a kamerának sok...Részemről OFF OFF, csak ne terjessz "hülyeségeket"!
(A VGA-kat tudom, hogy nagyon vágod**, tehát "toppon vagy"
szakmailag - nem véletlen vagy házigazda, cikkek írója, stb. -,
pont ezért gondolom, hogy nem kellene félremagyarázásokkal
rontani a renomédat.)**: ebben a témában nem állnék le soha vitatkozni veled, mert
nekem már régen volt a Számítógépes grafika tárgy, és a többi,
de más témában te is utánanézhetnél, mielőtt féligazságokból
kezdesz építkezni egy hozzászólásban.Szerintem.
Ha esetleg Téged, vagy még másokat itt érdekel a téma, itt
részletesebben is olvashatnak az emberi szem dolgairól. -
sztem per kopf mások ezek a limitek, motortól függően nekem valahol 40 és 60 között kezd mindegy lenni, ha nem ugrándozik az fps. a 30 már szinte mindig zavaró.
dokar: van
főleg gép nélkül van igazából, mer'hogy munka + család mellett nem sok idő marad game-elni. a fentiek nagy részével alig játszottam, ellenben tesztelek velük, és ránézésre szembetűnő a differencia 1680x1050-ben a 4670 és a 4870 között
Oliverda: annnnnnyira tudtam, ki a szerző
-
janos666
nagyúr
Ami kérdés még nekem, hogy ha kapásból cserélem majd a hűtést, amint lesz rá való vizesblokk, akkor megéri-e 100$-al többet adni a 70-esért az 50-eshez képest?
Ha mindkettőt tuningoljuk, akkor mennyi sebességkülönbség marad majd a két testvér közt? Illetve mennyire rezeg majd a léc 2010 folyamán 1920x1200-ban? Ekkora felbontáshoz veszélyes lesz még az egy 70-es is, és még a következő generáció érkezte előtt CF-en kell már majd agyalni erősen, vagy eleve kár is lenne egyszem 50-estől nagyobbat venni, ha csak a ~10-15 hónap múlva érkező következő érdemben újító szériáig tervezik megtartani, nem 2 évre előre tervezi az ember?A közelmúlt tapasztalata, hogy mire jött a következő, addigra már volt félretéve pár játék, amit nem bírt a gép ekkora felbontásban, illtve 2 GPU után kellett nyúlni. De ha már kevésbé lesz érzékeny a felbontásra...
Illetve akkor a Gb-ok? Megintcsak 512 is elégnek tűnt, aztán 1024 kellett, akkor most inkább 2Gb-os 50-es, mint 1Gb-os 70-es, de lesz ilyen variáns már októberben (5850 2Gb)?Amúgy a lenti vitátokra legjobb példa a Counter-Strike Source. Ott elég átlátható, hogy hanyas ticken fut a szerver, és az mennyit jelent, illetve hogy miként lesz XY FPS a 33-66-100 frissítésből (és a default az 33, viszont ez spórlás nethez, mert a single player már 66-on fut, ha jól rémlik, de ha mást nem, akkor legalább is a 2007-es engineben már igen, és neten is feltolható 100-ig, és ez az egyetlen eset, ahol megéri kikapcsolni a Vsyncet, és maxfps 101-et megadni, más ilyen játékról nem is nagyon tudok, de nem tudom mi az alapérték pl UT3 motorban).
-
no nézzük. racedrivergridmirrorsedgeoblivionvegas (levegő) bioshockcrysiscallofjuarezjaaznem (levegő) assassinscreedstalkerclearsky. ezeken kívül most éppen elővettem a doom 3-at a primitív double bufferingjével, és amikor véletlen leesik 30-ra az fps, azt nagyon megérezni. ja, és a cryostasis-ban 40 fps alatt nemigen tudok célozni. mondjak még?
szerintem valami partizán szervezet lehetett, bár azt nem árulták el, hogy kit akarnak kiszabadítani
-
VinoRosso
veterán
Látszik, hogy meg se nézted a videót
" nem véletlenül nem látsz a videóban valós időben mozgó objektumot."
Lehet a piros szemüveg kiszűri a mozgatásokat ?
Meg
"áthelyezed az objektumot a térrendezőfát újra kell generálni".
Még mindig nem vágom, hogy ez hogy jön ide, mert semmi köze az SSGIhez, ez egy "egyszerű" pixel shader ami a már bevilágított jelenetre fut le . Igen számos info, pontosan három, depth, color, luminance minden pixelre. Mivel ez minden jelenetben konstans adatmennyiséget jelent, független attól, hogy mit teszel bele a jelenetbe. a 300 draw call meg 1,4m tri csak azért volt feltűntetve, hogy lehessen mihez viszonyítani( kb átlagos indoor értékek ), nehogy az legyen, hogy "mer csak 5 low poly objectet raktatok bele." Hogy előtte milyen számítások futnak le az meg kit érdekel, nem szól bele ennek a shadernek a működésébe, annyi erővel amennyivel egy bps fa újragenerálása gondot okoz, gondot jelenthet bármi más, ami előbb fut, lehetne akár egy sprite rajzoló hívás is a szűk keresztmetszet.
-
ebből nekem az következik, hogy vagy kétlépcsős a limit, ahogy én írtam, vagy nem 25-30 a jellemző érték, vagy valami irdatlan nagy gáz van, mert 25 és 50 fps között ordító különbség van. care to explain?
Med1on: köszi hogy szóltál!
igen, valakinek a jó édes anyját, szerencsére bejelentés után percek alatt megcsinálták.
-
Med1on
aktív tag
AMD-nél nem nagyon örülnének ennek a hozzászólásodnak.
Igazad van, csak hát a Catalyst AI kikapcsolása után nem lehet panaszkodni ha néhány képhiba vagy lassulás összejön. AMD részről a válasz tuti az lenne, hogy "user error" mert minek kapcsoltad ki az optimalizálásokat?
Thx így nagyjából tiszta a kép HD 5000 AF részen.
-
érdemes lenne 1-2 dolgot tisztázni.
egyrészt, a scene limit esetében nyilván praktikusabb a fix lépések használata, de nem az egyedüli megoldás - tudnia kell a motornak, hogy mennyi idő telt el az előző jelenethez képest, és akkor korrektül ki tudja számolni, mi jön a következő pillanatban. persze vannak motorok, amik tesznek olyan feltételezéseket, hogy a gép lassú, és bizonyos fps fölé nem megy a játék - ilyenből vannak pl. a 3km magas ugrások
másrészt, azt kötve hiszem, hogy a jelenet limit minden egyes részletre egyformán érvényes. gondolom, a globális fizikát és a geometriai változásokat ilyen sűrűn számolja az engine, viszont abban biztos vagyok, hogy apróságokat (mint pl. a kamera pozíciója) ennél sűrűbben frissíti. ha nem így lenne, akkor nem lehetne megmondani a különbséget pl. 25 és 50 fps között 40ms-os lépcsők esetén, holott ezen két érték között igen jól látható eltérés van.
-
Brae
őstag
A Quake 3 rossz példa, mert semmivel nem lesz gyorsabb a több fps-től, "csak" az ugrások lesznak nagyobbak, amit a pro-k felhasználnak a gyorsabb mozgáshoz, azzal, hogy folyamatosan strafejumppal haladnak. Ja és \com_maxfps xy paranccsal lehet kiütni az fps limitet. Akit bővebben érdekel: Az FPS és az Ugrások
-
DigitXT
félisten
Kit érdekel, hogy a Quake3-ban volt-e anno 30 FPS limit? (Amúgy nem emlékszem vissza rá, mert nem is játszottam vele, max. a 2-vel, de az sem ma volt.
) Szerinted a mai játékokban is így van belőve, és minden azon fölüli érték csak duplikált frame?*
Ha tényleg ezt mondod, el vagy tévedve, de szerintem inkább csak kötekedsz (ahogy látom, az nagyon megy: ez a GTX295-ös (bele)magyarázkodás is nagyon kész volt), s ezért ez a hülye példa, amiben kevered a szezont, a fazonnal...
Még jó, hogy nem egy DOS-os játékkal jössz, hogy az milyen nagyon pörög egy gyorsabb** gépen, mert anno az időzítést úgy oldották meg, hogy számoltatták a procit, és... Ma már vélhetőleg vannak megfelelő timerek erre a célra, amikre lehet alapozni a virtuális világ életét...
25-30 mozgásfázis másodpercenként édeskevés: darabos, sz*r.
Nem arról van szó, hogy mennyit rajzol ki a monitor, mert az eleve min. 60 (CRT-ken jó esetben 85-100), hanem amit állítasz, az ebben a formában nem igaz.
Példának okáért ha csak ennél a 30 mozgásfázisos történetnél maradunk, mennyi időnként látsz újabb képkockát? ~0,03s? Mennyit megy ennyi idő alatt egy sportautó 300-nál? Kb. 3 métert... Tudnál úgy egy szimulátort irányítani, hogy 3 métereket ugrál az autód a képen? Nem lenne jobb, ha lenne 60? Esetleg 120? (Persze ha bírja a proci is?
)
*: ha vmi fix 30 FPS-sel megy (van ilyen, pl. az Ice Age 2 "Motkány-TPS"
),
az röcög. Ha duplikált frame-ekkel menne 60 FPS-sel, akkor is röcögne.
Nem a frissítésen van a hangsúly, hanem a változás folyamatosságán: jobban
nem tudom leírni... Amúgy te szeretsz 25-30 FPS-sel játszani? Mert akkor azt
a HD5850-et (amit tervezel venni), szerintem nem neked találták ki: túl erős.Amúgy ha megoldják a hűtést, és elagyalja a GTX285-öt, én is visszatérek ATI-ra.
(Ezt csak a paranoiád kedvéért nyomatékosítom, mert ugye nem vagyok nV-fan.)**: már anno gyorsabb, tehát pl. egy 386-osra tervezett, és némileg
rosszul (az adott számolós elv szerint) megírt játék pl. egy P1-en... -
DeckardCain
senior tag
-
DeckardCain
senior tag
hm, jól hangzik. Érdekes lesz, hogy fog alakulni a piac. Kíváncsi leszek, hogy fog felzárkózni az Intel ehhez.
Akkor ő lenne az:
AMD's Llano Chip Is On-Track7314: Igen, akkor azaz
-
DeckardCain
senior tag
Csak, hogy On is legyen. A Fusion-ról mennyit lehet tudni, illetve mondani?
Nyilván ez még odébb van, de kíváncsi vagyok. Régebben említtetted már, hogy a 100$-ig fogja, lefedni a VGA piacot. Jól gondolom, hogy 32nm-es cpu, és 28nm-es GPU-ból fog állni? 2011-ben jelenik meg? Kérdés 28nm-en mekkora GPU-t pakolnak bele,illetve szándékoznak?
-
-
rocket
nagyúr
Ott van a hozzaszolasban amire valaszoltal a lenyege a vitanak.
Szo se volt a GTX295 ajanlasarol, ezt te probaltad belemagyarazni a hozzaszolasomba, akkor irtam, hogy en nem beszeltem ilyenrol.
A hulye is tudja meg egal mellett se lehetne ajanlott a magasabb araval, a regebbi technologiajaval, es minden mas dual GPU-s kartya hatranyaival. -
itt csatlakoznék vissza: az a gondja rocketnek is, nekem is, hogy a 2560x1600 8xAA scenario-k a) nem átlagigényt elégítenek ki, még az enthusiast kategóriában sem b) olyan előnyét hozzák ki az 5870-nek, ami egyszerűen orvosolható a másik oldalon. OK, ne legyen 3600MB-os GTX295, legyen GTX299 két teljes értékű GT200-zal - fogadani mernék, hogy ezeknek a teszteknek a 3/4-ében elveszne az iszonyú előny.
engem ebből a szempontból amúgy tök hidegen hagy, hogy melyik kártya a jobb vétel - én az 5870 teljesítményére vagyok kíváncsi, és arról pont semmit nem mond egy olyan grafikon, amin az 5870 80%-kal gyorsabb, a GTX295 meg kifogyott a VRAM-ból, és marhára nem tudom, hogy emiatt 10%-kal produkál kevesebb fps-t, vagy 50%-kal...
-
rocket
nagyúr
#7241: "Full HD-ben 8xAA-val 16x AF-ben simán verve van a GTX 295, ahogy nemrég mondtam, ez a napnál is világosabb."
Megint melle magyarazol es mielott arra vetemednel, hogy modositanad a hozzaszolasod utolag, itt van kepben is:
Amit irtal indokokat van ami igaz, de egyik tesztben se foglalkoznak ilyen milyen azzal mi, miert van, tehat megint feleslegesen koptattad a billentyuzetet es magyarazkodsz
"A tényekkel kiegészítve már nem a GTX 295 az ajánlott. Egyre nagyobb probléma a kevés memória is."
Senki nem mondta a GTX295 ajanlott lenne a HD5870-vel szemben.
-
ashot
tag
ahamm, tehat ket polusu lesz a piac. Nvidia atall legkesobb jovo ev elejen DX11re, valamint lesz mellete physxje is. Tehat lesz +1 szolgaltatasa. Valszeg nem fognak egy vadi uj csipet csinalni, hanem megduplazzak egy csipen belulre a regit, mert ugye elviekben fejlesztenek mar GPGPUra, hogy harcbaszalljanak a jovoben az Intellel. Ami nagy esellyel a nextgen consolokban is lesz.
Vagy te hogy latod a jovot? -
janos666
nagyúr
És pontosítsunk akkor annyival is, hogy a 1920-hoz sem volt mindig elég a 4870, hanem x2 kellett, ez pedig nem sokkal gyorsabb, mint az X2. Akkor vajon meddig lesznek játszható FPS-ek 2560-as felbontásban 4-8x AA mellett?
Azokon a módokon, ahol többet villant a kártya, ott a jelenlegi, és öreg játékokban magaslik ki, de ezek a jövő játékaiban a játszhatatlan FPS tartományban fognak mozogni. Oda is majd inkább x2, vagy CFX kell, de akkor meg az árra nincs kifogás, hogy miért kerül annyiba, mint ha bármire elég lenne, mikor kapásból kettessével is vehetné őket az, aki 1-2 évig használni akarja az összeépítendő gépet. Vagy most vesz simát, fél évre x2-t, aztán megint cserél a következő generációra, de ez sem olcsó móka, és még rizikója is marad, hogy nem mindig lesz elég a gépe amire akarja, és várnia kell egy kicsit az új játékkal. -
rocket
nagyúr
GTX295 elfog tunni, csak a GTX285-nel kavahatnak valamit a Cypress-re epulo kartyak ellen ha csokkentik az arat 250$ ala.
Mondjuk ez hackelt driverrel keszult teszt, de nem is ertem miert ezzel probalod magyarazni, hogy igazad van, amikor ez a teszt se azt mutatja amirol irogattal, full HD-ben az HD5870 oldalarol nezve:
Battleforge 4xAA-16xAF lassabb.
Company of Heroes 8xAA-16xAF lassabb.
Call of Duty World at War 8xAA-16xAF lassabb.
Crysis Warhead 4xAA-8xAF lassabb.
Devil May Cry 8xAA-16xAF lassabb.
Far Cry 2 8xAA lassabb.
Left for Dead 8xAA-16xAF lassabb.
Prey 8xAA-16xAF gyorsabb. (a tesztben szereplo legregebben megjelent jatek)
STALKER Clear Sky lassabb. (szurokkel jatszhatatlan atlag ertekek vannak)
Stormrise 8xAA-16xAF gyorsabb.
The Chronicles of Riddick: ADA gyorsabb.
Unigine Tropics 8xAA-16xAF gyorsabb (szinetikus benchmark)
Unreal3 8xAA-16xAF gyorsabb.
Wolfeinstein 8xAA-16xAF gyorsabb (0.6 frame/s kulonbseg) -
rocket
nagyúr
Semmit nem kell csinaljon, csak ez nem olyan elony amit nem lehet konnyen elbukni majd a kesobbisekben, ezt az elonyt nem a GPU hozza.
8xAA/16xAF eddig is az AMD-nek kedvezett, ha belehet kapcsolni, mukodik es jatszhato frameket produkal akkor nincs gond, de ez az amit nem latni a grafikonon, mert se a felbontas, se a frame ertekek nincsenek feltuntetve."Full HD-ben 8xAA-val 16x AF-ben simán verve van a GTX 295, ahogy nemrég mondtam, ez a napnál is világosabb. Csak próbálod árnyalni a tényeket."
Szerintem nezd meg ujra a PR grafikont mert egyatalan nem ez jon le belole, vedd hozza, hogy ez az AMD merese, es akkor kapsz egy realis kepet.
En nem arnyalok semmit, te vagy az aki irrealisan nagy elvarasokat gerjesztesz, szerintem te ezt elvezed es direkt csinalod, fogadok mar megvan a valaszod is ha megse lenne osszesegeben a HD5870 GTX295 alazo, hanem inkabb egal lenne"De ez nehéz ügy, mert a júzer csak az eredményekre pillant és látható, hogy a GTX 295 és a HD 5870 közül melyik a jobb vétel. De ha te azt mondod, hogy a GTX 295, hát legyen én megértem."
Ezt megint belekepzelted a hozzaszolasomba, nem irtam a GTX295 jobb vetel lenne, arrol beszelek, hogy te ugy probalod beallitani mintha GTX295 alazo lenne, de meg az AMD PR slideja is inkabb egalt sejtet, es ehez irtam azt hogy : "ha atlagban egal lesz az is mar szep eredmeny lesz az AMD-tol, 400$-os 1 GPU-s VGA hozza az elozo dual slotos szorny szintjet ~100$-al olcsobban DX11-gyel."
-
rocket
nagyúr
Megnezed a PR grafikont semmi egetrengetot nem latni, pont azokban a jatekokban gyorsabb jelentosen a HD5870 mint a GTX295 amik mar a mostani kartyakkal HD felbontasokban szurokkel is jatszhatoak.
Es itt jon az amit gbors is irt, hogy ahol jelentosen magasabb a kulonbseg a HD5870 es a GTX295 kozott ott utobbi egyszeruen kifut a VRAM-bol, gondolhatod a PR slideokhoz nem az 1GB-os HD5870-net hasznaltakLegnagyobb hype tovabbra is a Crysis jatekok kapcsan megy es ott nem dominans a HD5870, sot Crysis-ben meg az AMD sajat merese szerint is elcsusztak, pedig a jatek nem kedveli a dual GPU-s megoldasokat.
Egyebkent eleg a Stormrise eredmenyre egy pillantast vetni, 8xAA 16xAF mellett csak +~40%, az eleg sokatmondo adat mi varhato atlagosan, ha atlagban egal lesz az is mar szep eredmeny lesz az AMD-tol, 400$-os 1 GPU-s VGA hozza az elozo dual slotos szorny szintjet ~100$-al olcsobban DX11-gyel, akik meg elhittek a zoldsegeket amit osszehordtal a varhato teljesitmenyrol es bedoltek a PR-nek azok magukra vessenek
-
DigitXT
félisten
Hát ez nagyon érdekes elmélet: de mondjuk próbálj már meg
30, vagy 60 FPS-sel TDU-zni (s az nem is szimulátor). Vagy
mondjuk Vsync-es 60-nal, vagy Vsync nélküli 120-szal... Ha
nem érzed a különbséget, akkor tényleg nagyon lassú vagy.
(De azért az aláírásod függvényében elmélkedj csak tovább.)Vagy vegyünk egy TPS-t: mikor folyamatosabb a mozgásod,
mikor jobb a karakter animációja? (Ha akad, vagy ha gyors?)
FPS-nél mikor tudsz pontosabban célozni? Miért nem játszik
akkor ma mindenki 25-30 FPS-sel, ha szerinted gyakrabban
nem változik semmi egy játékban (ergo az a 60 FPS is már
csak parasztvakítás, mert ugyanazt a frame-et kapod meg
kétszer)?Már ne haragudj, de ez a "bullshit".
-
ne kezdjük már a ködösítést itt is, pls!
1920x1200-ban bőven elkel már a 4870-nél egy sokkal erősebb kártya, a 8xAA létjogosultságáról meg valaki győzzön már meg. arról nem beszélve, hogy ezt az óriási teljesítménykülönbséget annyival tudja kompenzálni az nVidia, hogy kiad egy dupla memóriás GTX295-öt, oszt' volt +70%, nincs +70%. ezek az összehasonlítások egyszerűen inkorrektek, nem az ilyen szélsőségek alapján kell megítélni az új versenyzőket.
-
westlake
félisten
oke, hogy 2009-et irunk, de szerintem a nagy felbontas meg manapsag sem 1600*1200-nal kezdodik a felhasznaloknal
(meg akkor sem, ha flagship vga-ja van).. meg lehet nezni, hogy egy most atlagosnak mondhato 24"-es kijelzo-nek (ez egyaltalan az atlagos
) mekkora a maximalis felbontasa.. szerintem egyaltalan nem torvenyszeru, hogy akinek gtx 295-os kartyaja (vagy majd hd 5870-ese lesz) van, annak 30"-os kijelzoje is van hozza.. a gyartoknak igenis figyelniuk kell az alacsonyabb felbontasok optimalizaciojara is..
-
rup1u5
nagyúr
A térrendezőfák pedig nem szarral gurítanak!
Ha egyszer elindulnak pikk-pakk átrendezik a teret! -
VinoRosso
veterán
Magát a shadert nem ismerem( nem tudom te találtál róla valami doksit
), de itt most nem arról van szó, hogy milyen ALU -kat fognak munkára, ennél magasabb absztrakciós szintenen dől el dolog . Sokkal több múlik például az ütemezésen, azon, hogy minden tömb el legyen látva munkával. A GI-nél az indirekt fényforrások miatt erősen romlik az adatpárhuzamosság, és ide egy MIMD/TLP( vagy ahhoz közeli) architektúra az optimális megoldás( a tömbökön belül már lehet akármi mivel MIMD nem zárja ki az egyes végrehajó egységeken belüli további utasításszintű párhuzamosítást). Mindehhez meg illik mellékelni egy megfelelő hardveres ütemezőt.A másik meg, hogy ehhez dukál az osztott memória, a nagy regiszterfájl a hatékonyabb tárkezelés érdekében. Nem véletlen erőlteti az NV a raytracinget.
-
Chaser
legenda
Höhöhö, töröld
Amúgy csak vicceltem, komolyan úgy gondolnám hogy csinálj egy új nicket netkávézóból és úgy küldd el
Na de ne bohóckodjunk ilyen komoly topikban, fentebbi kérdésemre tudod a választ? Magyarázhatja az a csekély idle fogyasztást, hogy olyankor csak 1 slave chip megy?
-
janos666
nagyúr
Az kevésbé izgat, hogy mondjuk SFR-ben megy-e (főleg, hogy mást már nehéz kitalálni, mert 2 maghoz túlzás lenne a beépített supertile, főleg, ha utána a kétkártyás CF még AFR marad), és hogy a közös belső cachen keresztül kommunikálnak a "félmagok", vagy a memórián át.
A felhasználó oldaláról az a kérdés, hogy kell-e ehhez CF profil a driverbe, vagy teljesen önjáró, és külön programspecifikus támogatás nélkül is hozza a 90-100% közti hatásfokát?
Te most azt akarod sejtetni, hogy ez hardwares automatika lesz, de a kis felbontás miatt nem látok ilyen funkciót a struktúra vázlaton (nem bírom mind kiolvasni, a tesszelátort sem találtam meg). -
leviske
veterán
Továbbfejlesztették a Scissor-t és most annyi felé osztja a képet, ahány GPU?
Bár ebben az esetben az X2 nem kezelné ezt a dolgot AFR-ben, így csak arra tudok gondolni, hogy maga a Cypress Scissor-ban fogja feldolgozni a képet az erre alkalmas felépítése miatt, az X2-esek és a CFX-be kötött kártyák pedig maradnak az AFR módnál.
Nem kell konkrétumot válaszolni, csak annyit, hogy jó irányba kezdtem-e el tapogatózni.
-
VinoRosso
veterán
Azért az a "pár" shader annyira nem pár, mert képszintézis lehet iteratív is, sőt alapvetően az, csak többnyire le van butítva, hogy jobban feküdjön a stream jellegű processhez. GInél ( color bleeding, radiosity, raytracing, photon mapping ) azért jól jön egy kicsit komplexebb vas. Pl a CE3 SSGI/light propagation volumes techdemojában a GTX285( vagy talán 280 már nem emlékszem ) elég hihetetlen FPS-eket produkált, kiváncsi lennék az rv790-et mennyire fogná megy egy ilyen, mondjuk valamennyire lehetne következtetni egy jó SSAO benchből, mert az SSGI lényegében annak a kiterjesztése.
-
leviske
veterán
Vissza tér a Scissor? Vagy az előbb nem volt annyira meleg a helyzet és a Supertile tér vissza?
Ha igen, akkor feltételezem, most már egy HD5430 + HD5870X2 CFX párosítás is gyorsíthat majd a rendszeren. Vagy ennyire azért nem mentek messzire?
(#7032) janos666: Erről szól a marketing... Nem mutogathatják a kártyáikat 800x600-as felbontásban, ahol a CPU limit miatt a 8800GT és a HD3850 is egy szinten lenne az új kártyákkal...
-
janos666
nagyúr
Egyik jobbról, másik balról?
És akkor új játékban kell majd várni új driverre, hogy beinduljon a GPU másik fele is, vagy okosabban oldják meg, mint a programonkénti CF profilozás?
Nagyjából egyszerre jelennek meg az 1 és 2Gb-os modellek?
(#7025) - Ez csak az ES, és a véglegesen csak 1 sornyi display port lesz, ugye?
-
#65755648
törölt tag
Szabad találgatni?
Pl. egy frame felső felét kiszámolja az 1. GPU, az alsót a 2. GPU, aztán a következő frame-nél váltanak, a felső felét számolja a 2., és az alsót az 1. GPU. Szóval én úgy értelmezem hogy akkor CF módban használnak AFR-t ÉS még vmilyen más módszert is, a kettőt összekombinálva. Vagy rossz helyen tapogatózom? -
őszintén szólva, engem most teljesen összezavartál ezzel a "nem teljesen AFR"-rel. nem úgy hangzana inkább, hogy "teljesen nem AFR" ?
#7010, Sonja: thanks!
jó vegyes ez a kép, 8xAA-val nagyon erősen piros a helyzet, de ha azt kivesszük belőle, akkor azért szó nincs tökrealázásról. jó volna tudni a konfigot meg a felbontást, mert lehet, hogy sok játék CPU- vagy memória-limitre szaladt...#7013 NEISSE:
Akárhogy nézem de az a 320 komplex skalár stream processzor nem sokat fog érni lásd 4870 vagy 4890 az egyszerű stream procik meg csak túró hogy tele legyen az a magocskaNagyon nagy kérés lenne, hogy ne terjeszd ezeket a zöldségeket?
Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Opel topik
- Építő/felújító topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bluetooth hangszórók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- További aktív témák...
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- LENOVO ThinkSystem NVIDIA Quadro RTX 6000 24GB PCIe Passive GPU
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest