Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
-
szabonagyur
félisten
válasz
Chereiose #223682 üzenetére
ha a golf lesz a befutó akkor kicsit más lesz a minőség érzet.
Nekem van mindkét autó, és azért nem érzem azt a hűha érzés a Golf javára.
7,2 volt a Scross 2022-ben nekem AT-val, Golf is abból az évből van és szerintem 10-11M lehetett az ára, ugyanúgy AT és minőségben nem érzem, hogy feltétlenül jobb a 1,5X árhoz képest.
-
Yany
addikt
válasz
Chereiose #223658 üzenetére
10m alatt már Qashqait is kapsz. Újat. 0% THM-mel is. SUV.
De én elfogult vagyok, ha már 0 THM, tuti e-Powereset vennék, ami persze, 5M-val több, de már nem csak Suzuki vs. Qashqai közti minőségkülönbségről beszélünk, hanem belépsz a jövőbe. (nyálas marketingszag, tudom, de más liga mint bármilyen másik hibrid). Lassan fizut kérek a Nissantól. Meglep engem is amúgy, hogy a mai felhozatalban az új autók esetén mennyire versenyképes még mindig a Qashqai. A 3.5M-s kedvezmény sem piskóta, de az ingyenhitel szerintem felborítja a többi márka kínálatának asztalát is...
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Chereiose #223658 üzenetére
Nissan-nál szoktak lenni arcleválós akciók. Múltkor volt Qashqai 1.33-as motorral 9M alatt, és az nagyon más kávéház, mint a Suzuki.
Renault Megane szokott még lenni 10M alatt az 1.33-as, 140 Lovas TCe-vel.
Én biztosan cserélném a verdát, mivel most még pofátlanul magas áron el lehet adni, és alig kell ráfizetni az újra. Nem véletlenül tolják így a németek is. -
válasz
Chereiose #223658 üzenetére
Nekem volt scrossom, és most mi is nézegetjük ezt a start golfot feleségemnek (18-as jazz helyett, csak mi nem eladjuk a családba megy valakinek). Nyilvánvalóan minőségibb szerintem a beltér, de csomagtér azért kicsit kisebb (meg nyilván a hasmagasság, és a szerintem erre hasznos "rossz út csomag" ami kicsit emelne rajta itthon nem rendelhető, hiába az pl. Németországban). A gyengébb tsi a tesztek alapján teljesen vállalható (avagy a nyomaték nem hazudik).
Most még a Honda HRV-t akciózzák ezerrel ha plusz 1 milla még belefér (annyitól indul, tágasabb szerintem az utastér, de jóval kisebb a csomagtér). Mondanám még yaris crosst olcsóbb felszereltséggel, de az egyértelműen kisebb autó mint az scross (szerintem).
-
b4zsi-
őstag
válasz
Chereiose #205729 üzenetére
VW Polo, Skoda Fabia 1.4 TDI (2005-2009) közöttiből szépeket kifoghatsz 1 millió körül. Nem benzin, de olcsón fenntartható és még városban nyomatékosnak is hat a turbó miatt. Valószínűleg olcsóbbak is a dízelek a kis benzinesekhez képest. Viszont se kettőstömegű se részecskeszűrő, ami nagyobb költségekkel járhat.
Molnarpeter pedig biztos valamelyik VAG csoport autóját ajánlaná SDI motorral
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #205735 üzenetére
Rohadásra nem tudom, mennyire hajlamos alapvetően. A miénk jobboldali küszöbén volt egy rozsdás folt, ami aztán be is szakadt csiszolás közben, de elég erős a gyanú, hogy egy félresikerült emelés miatt sérülhetett meg, ugyanis mindenhol máshol totál rozsdamentes. Kizártnak tartom, hogy “természetes módon” csak azon az egy ponton rohadjon.
60-ból megcsinálták, meg sem lehet mondani, hogy volt ott bármi is.Komoly bajok tudtommal nincsenek vele, az elektromos kormányszervó szeret megmakkanni, mint sok más korabeli olasznál, de javítható.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #205729 üzenetére
Én is áttérek.
Ha a kiegészítést a másik topikban adott válaszom okán írtad, akkor ettől nem félnék. Hónapok óta figyelem az Ypsilon és Musa hirdetéseket, pár kivételtől eltekintve viszonylag gyorsan cserélődik a kínálat, ami szép és nem túlárazott, hamar gazdára talál.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #204904 üzenetére
Mondjuk az olajevés a belső égésű motorok működési elvéből fakadóan szó szerint minden erőforrásnál megvan, legfeljebb csak nem tűnik fel, olyan pici mértékben történik.
De sokszor a kedves tulaj vagy az ún. szerelő tesz róla a nem megfelelő karbantartással, olajválasztással. 🤷♂️ -
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #204901 üzenetére
Hidrotőke viszonylag ritkán megy tönkre a japánokban, ugyanis általában lapkás vagy csavaros-kontraanyás a szelephézagolás.
Itt a TC vidijó.
De itt van molnarpeter kedvenc csatornája is (angol felirat kapcsolható).Ez meg az 1.4 TDI-jé, kisebb a hibalista, 6 perccel rövidebb is a videó.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #204897 üzenetére
A kevésbé problémás azért annyira nem igaz, a TC legrosszabb motorokat összegyűjtő videóiban is szerepel az 1.4 16V szopóbenzin.
Amikor még A2-es Audi volt a fő csapásirány az anyumnak városi cirkálót nevű projektben, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy a 3 hengeres 1.4 PDTDI sokkal jobb konstrukció.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Chereiose #198147 üzenetére
Meloba jarna vele heti kb 300km-rol van szo, ebbol kb 50-60km lenne varosi, de elozgetnie kb nem is kell, mert vagy nem lehet(zarovonal, akasztofa), vagy nincs ra szukseg, mert 0 forgalom van kb errefele. Akkor az 1.2 70 lo az kuka mindenkeppen, nem jo konstrukcio?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Chereiose #197558 üzenetére
A vasaló Swift az már más kategória. Az szerintem jobb verda az MK1-es Fabia-nál, így a felárat is megéri. A Polo-k brutálisan túl vannak árazva, szóval abból semmit sem ajánlanék.
Az első Yaris-szal kapcsolatban nincs semmilyen tapasztalatom, így nem tudok róla nyilatkozni. Az MK2-es szerintem kulturált járgány, de azt is drágának találom. Tulajdonképpen minden használt mini autót drágának találok, hisz normális méretűt is kapni annyiért. Pl. tegnap érdeklődött az egyik fórumtárs afelől, hogy mire cserélhetné a 2. gen vasaló Swift-jét a sok pályázás miatt, és hihetetlen, hogy mennyivel autószerűbb tárgyakat vehetne az árán. Ló....t se érdekel, hogy azokat drágább fenntartani, ha ilyen mérhetetlenül nagyobb kényelmet adnak... -
vzsryl
nagyúr
válasz
Chereiose #197556 üzenetére
Nekem a legelső vezetési tapasztalataim az MK1-es Fabia + F Astra + "ősmagyarswift" (MK2, de utolsó évből) triumvirátussal volt.
A Swifthez képest a 10 évvel öregebb F Astra sokkal komolyabb autó volt, pedig a Swift csillogott-villogott, de a papír kasztni és a majdnem szó szerint fapad ülések nem hazudnak...
Az F Astra-hoz képest az MK1-es Fabia volt egy elég nagy ugrás. Azt nem mondom, hogy anyaghasználatban jobban teljesített, de sokkal csendesebb, merevebb és modernebb volt.
Egy jó állapotú 1.4-es Fabia szerintem mai napig megfelelő közlekedő eszköz lehet, de annak megkérik az árát is. Annyiért már vannak talán jobb járgányok is. -
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #192122 üzenetére
Ez alapján a legolcsóbb ajánlat 87e Huf, kerekenként. Teljes garnitúra 350e Huf körül lenne a doksi szerint. Ha 120e Hufért megkapod mind a négyet, akkor nem annyira szörnyű. Sumónál a négy lemezfelni + négy TPMS szelep 80e Huf körül lenne, 40e Hufből ebben a méretben nincs szerintem normális téli gumi.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #192119 üzenetére
Mennyi lenne így a szett? Azokról a Yokohamákról sok jót tényleg nem olvastam.
Sumónál, Suzuki alkatrészeknél, Suzuminnél érdemes szétnézni, ha normálisabb áron akarod a gyári kiegészítőket (akár felni, akár TPMS) beszerzni. Márkakerekben enyhén szólva felárasak.
Én a három közül valamelyiknél megvenném a felniket és a TPMS szelepeket, gumiből meg lőnék egy normális télit.
-
MM
őstag
válasz
Chereiose #191952 üzenetére
Tavaly október végétől kezdve követtem az eseményeket, le akartuk cserélni a családi gépet.
Végül december elején vettünk tesztautót nagyon jó áron, akkor 1-2 hét alatt nagyon sok került fel több típusból is, amiket figyeltem.A magyarázat, amit több kereskedésben is megerősítettek:
A környezetvédelmi normák szigorítása mindig január 1-től lép életbe és éves kvótákban mérik. A márkák már látják év végén, mi fér még bele a kvótába az olyan autókból, ami a következő évben több büntetéssel járna, ezért a márkakereskedések elkezdik a szükséges típusok forgalomba helyezését saját maguk részére. Aki ezeket megveszi - akár következő évben - az új autót kap, de egyből második tulajdonos lesz. A márkának pedig bünti helyett még mindig jobban megéri a forgalomba helyezés költségét + egy kis engedményt benyelni.
Mivel hegyekben áll náluk a forgalomba helyezett autó, ilyenkor általában a már pár hónapos, de 10e km alatt futott tesztautóktól igyekeznek megszabadulni, hisz van helyette bőven új...
Ez tavaly fokozottan igaz volt, várhatóan idén sem lesz másképp, a kérdés csak az arány.
-
válasz
Chereiose #191892 üzenetére
Spritmonitor?
Az említett Suzukik tényleg tudják az 5 litert.
A Yarist nem ismerem közelebbről, de némileg komolyabb autónak tűnik számomra.
A Suzukik is jók, csak eléggé kikönnyítettek. (Apámnak Ignis van, szuperül megy, hangulatos, jól fogyaszt. Városba, rövidebb országúti távokra simán kéne.) Ha belenézek a motortérbe: belátni a sárvédő belsejébe, pilinszka alkatrészek, a féktárcsa tényleg akkora, mint egy CD lemez. Ettől lesz 830 kg, emiatt olyan élvezetes és fogyaszt keveset.
Csak ez a konstrukció mennyire lesz tartós? (A motor bírni fogja.) -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Chereiose #191831 üzenetére
A Vitara picit magasabb, de kisebb, illetve az SX4 Scross egy kicsit csendesebb, nagy autósabb.
Az i30 tömeg/lóerő aránya hasonló a Swift-hez, tehát dinamikában hasonlóra lehet számítani. Az i30 minőségibb anyagokból van, csendesebb és főleg csomagtérben jóval nagyobb, de ugye sokkal drágább is, a Swift kb 5L körüli fogyasztással büszkélkedhet, tehát legalább 2L előnye van.
Méretben a Swift erősen kilóg lefelé, tehát először azt kell eldönteni, hogy pontosan mire van szükség. -
kisza25
félisten
válasz
Chereiose #191688 üzenetére
Jó nagy szórás van az árakban, ahogy ránéztem 1M Ft-tól 1,6M Ft-ig állapottól és futástól függően, 1,5-1,6M Ft első körben, ha nem sürgős és, ha nincs érdeklődés, akkor kb havonta csökkenteni az árat
Ismeretségi körben és FB-on is érdemes lehet első körben feldobni, mert jobban szeretnek az emberek ismerőstől autót venni. A külső sérülések azért le tudják törni az árat -
BigBlackDog
veterán
válasz
Chereiose #191686 üzenetére
Szerintem dobd be a konkrét kérdést.
Ha gyakori az adott autó, akkor kiindulásnak jó lehet véleményem szerint, ha felütöd a HaHut/Jóautókat és beírod a márkát, a típus, a motort és +- egy évet az évjárathoz, +-20%-ot a futáshoz. Aztán az állapot alapján nagyjából már be lehet lőni, hogy a találatok ársávjában merrefelé helyezkedik el.
-
válasz
Chereiose #178075 üzenetére
Ezeknél már nem flottakezelő csinálta a szervizeket, mert ők nem akarták megtartani ennyi km-ig az autókat - jó okuk volt rá -, így ezek szervizelését már a rendőrség intézte. A fehér ráadásul azt hiszem fixen a járőröknek jutott. Nem bántásból, mert ha menni kell, akkor vesszen a technika, csak siessenek, de ezek az autók hidegen is kapták, ha épp arról volt szó, a belsejét sem kímélték. Nem ér ennyi pénzt és kockázatot szvsz.
-
-
válasz
Chereiose #177920 üzenetére
Miert lenne minden 7gen roncs? Nekem elso szerias 7gen sedanom volt, 14 evesen vettem, iden 19 evesen vette at az ocsem es muszakilag szuper allapotban van. Persze ehhez az is kellett, hogy becsületesen kicsereljek mindent ami szar volt vagy elkopott, de igy meg siman van benne 5 év mire kirohad a tesom alol. Ehhez merten egy utolso evjaratos faceliftes 5 ev elonnyel indul.
-
vzsryl
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #177627 üzenetére
Kell hozzá egy pár japán import hátsó lámpa, és máris jobban néz ki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #177625 üzenetére
Nem mondanám drágá(bb)nak. Pl. az összes féktárcsa és betét megvan 50k-ből, kuplungszett 50-60k, lengéscsillapítók darabja 20-as körül...
A gumik sem horror árúak 175/65R14-ben, elég gyakori méret.És de, ennyiért már lehet épkézlábat találni.
szerk.: Ugyan 4 helyett 8 gyertya kell bele, de valami 800-900 Ft/db az NGK BKR6E-11. Hatalmas többletköltség.
-
válasz
Chereiose #176469 üzenetére
Swift jó autó, de családosként én már tartozom a szeretteimnek annyival, hogy nem ülök be régebbi autókba közúton. Swift 42 Mph, Yaris 2001, Twingo 2003. 2000 előtti autókkal tényleg az a baj, hogy minimális védelme sincsen, lehet csak 2 km-re mész, de ha egy modernebb 1,5 tonna feletti SUV elkap, akár városon belül, mert épp csak hatvannal csorgott, akkor annak nem lesz jó vége. Technikailag nézve, igáslónak amúgy hibátlan a swift.
-
válasz
Chereiose #176464 üzenetére
Láncos motor, abból lehet akár a Yaris Versot vennem, az pakolható. Mintha az is szenvedne a korai vvti olajevéstől - amit részben a nem megfelelő olajhasználat is okoz. Amúgy jó kis autók, de a Toyota jel miatt az ára magasabb lesz.
tboldi: Bevásárláshoz lehet az kicsik erős lenne.
-
válasz
Chereiose #176461 üzenetére
Nem feltétlenül. Nekünk évekig volt egy 16 szelepes 75 lovas, picit hangos volt, de nem kellett rá sokat költeni. A klíma fűtésboxa ment tönkre időnként, de nem egy ház ára volt. Vezérlés csere volt vagy 16k, szóval nem drága ezt sem fenntartani, sok dolog nincs benne, így nem is romlik el.
Ajtók tudnak még lógni, de ugye eleve baromi hosszúak, ez érthető. Kényelmesen elférek benne én is, lehet bele pakolni rendesen. Csak tényleg ne rohadjon, a lakatos mindig drága, főleg, ha évekig húzták a javítást.
Qru: Köszi, ha lesz időm lövök pár képet.
-
válasz
Chereiose #176459 üzenetére
Oh jaj.
A szem lakik jól először, de sokszor a jó vételek homályos vagy kép nélküli hirdetések mögött vannak. Én már nem mernék utascella nélküli autót venni még városba se, nagyon sok a kretén. Akkor már inkább egy 2006 körüli Twingot, akár klíma nélkül, annyiért van, de alá kell nézni, mert sok a tupírozott hulladék.
A régi swift ha szervizelik, nem hal meg sosem, olajat meg végképp nem eszi és kevés a napi nyűgje. A típus legnagyobb ellensége maga a tulaj, végletekig képesek elhanyagolni ezeket a darabokat. Kevés futáshoz fölösleges a két garnitúra gumi, általában már elve beton kemény mindkét szett, amit adnak. 4 évszakos pár kmes gurulásra tökéletes.
Mennyire tudnak átverni? Nagyon. Ebben az ársávban főleg. Életveszélyesen összetákolt, szétrohadt darabokat simán megpróbálnak majd eladni neked. Ha nem értesz hozzá, akkor érdemes valakit vinni magaddal. Vannak cégek, akik elég normális áron megóvnak 1-1 sz*r darabtól, mert átnézik neked.
-
kisza25
félisten
válasz
Chereiose #166382 üzenetére
csak fenék próbáztam, pedig lett volna idő kipróbálni, csak a franc gondolta annyit tökölnek az i20-al,
engem a navi nem izgat, nincs rá szükségem, csak Bp használom 2x egy évben arra ott a teló, a Vida Jani szerint jó benne a váltó, neki elhiszem. Ki fogom próbálni, csak idő hiányában vagyok ami jó, mert előbb meg lesz rá a pénz -
Xero
nagyúr
válasz
Chereiose #165693 üzenetére
Attól függ mennyi benzin van benne? Azt kifizetném? Jó lesz a fűnyíróba.
Viccet félretéve én max 1M-t. Továbbra is a fejemben él élénken egy ismerősöm pár mondata, aki a beszerzést vezette a cégnél, akik a lemezeket, karosszéria elemeket szállították Suzukinak is többek között. Az egyetlen olyan cég volt, akik a rozsdás, rég kint ázó lemezből megmunkált elemeket is átvették. Az anyag vastagság majd fele volt annak mint a többi elvárása.
-
Darksiders84
aktív tag
válasz
Chereiose #165446 üzenetére
Én már jó ideje vadászok egy jó Splashre de nagyon ritka a jó lehetőség a közelemben ami nem 200 kmre van tőlem és ezért kezdtem el másokat is nézni pl Swiftet mert abból több a választék de volt hogy majdnem rácsavarodtam a Daewoo Kalos/Aveo típusra csak mert olcsóbb és lett volna közelben aztán rámszóltak és rájöttem nem érdemes kapkodni ha van mivel járni akkor kikell várni a kiszemelt járgányt. Mondjuk lenne kereskedésben de nekem az is zárt lehetőség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Könyvajánló
- Autós topik
- Bestbuy játékok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- ZIDOO médialejátszók
- Kikristályosodik a Razr 60
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3061, 96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest