- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
válasz
adalbert1 #217535 üzenetére
Túl vagyok 500 kilométeren a Kamiq-kal (1.0 TSI 110 le, 6 sebességes manuális váltó), eddigi tapasztalatok (ugye a viszonyítási alap a 15 évvel idősebb konstrukció kombi 1.6 benzin H Astra):
- A lábtér lehetne kicsit szélesebb, a jobb lábamat kb. 120-130 km megtétele után már kicsit nyomja a középkonzol, hosszabb utaknál talán ez lesz a leginkább zavaró tényező.
- 130-nál 6. sebességben 3000-et forog a motor, így a motorzaj kisebb mint az Astrában volt, sokkal jobban lehet beszélgetni a hátul ülőkkel is, talán a gördülési zaj is jobban ki van szűrve.
- 150 km-es úton (Budapest, autópálya, vidéki autóutak) 5.6 literes fogyasztás jött ki 100 km-re, ez szerintem jó átlag, persze városon belül rövidebb utakon mutat néha egész nagy számokat is átlagfogyasztásra, szerencsére ilyenre viszonylag ritkán használjuk.
- Ez a motor/váltó kombináció normális mindennapi közlekedésre elég, de azért kipróbálnám a 7 sebességes dsg-vel is, ha nem nekem kellene fenntartani.
- A hátul utazók sokkal jobban elférnek, mint az Astrában, nagyobb a lábtér, a hátsó lehajtható kartámasz is jól jön.
- 3 fő csomagokkal elfér benne (persze kérdés, hogy ki mennyi cuccot visz magával, nekünk a csomagtartóban elfért 2 kabinbőrönd, 2 hátizsák és pár szatyor is).
- Hátul is van olvasólámpa, ez is nagyon tetszik, ha a család matat valamit hátul útközben, akkor nem az elől levőt kell feloltani, vagy telefonnal szerencsétlenkedni.
- Ami nagyon tetszik, hogy a start/stop kikapcsolásra van dedikált gomb, így ezt nem kell menüben keresgetni.
- A led lámpa nagyon jó találmány, éjszaka kisebb városok között utazva jobban láttam tompított fényszóróval, mint régen halogén távolságival.A tolatókamera és tolatóradar jó kiegészítő, de mivel ez nem egy sedan, viszonylag jól látni, hogy hol a vége az autónak, így akár ezek nélkül is vállalható lenne.
Az Android Auto és Apple Carplay nagyon hasznos (untam már a telefonon nézni a waze-t), sajnos ezekből csak vezetékes van benne, ha jól emlékszem lehet vezetéknélkülit is kérni és wireless töltőpadot is.
Az elektromosan behajtható tükör is kimaradt ebből a felszereltségi szintből, ha nulláról konfigurálnék akkor beletenném így utólag, illetve így 2023-ban lehetne alapfelszereltség.
A tempomat sem rossz, de mivel nem adaptív, így leginkább kihalt útszakaszokon kapcsoltam be.
Amire kíváncsi lennék az extrák közül, az a holttérfigyelő, ez is csak másik felszereltségi szinthez járt.Összegezve nem bántam meg a cserét: a mindennapokban ez egy jól használható, élhető autó, hasznos extrákkal, pár apró hiányossággal, de ha az egész képet nézem, szerintem teljesen rendben van, illetve ár/érték arányban is jó választásnak gondolom még mindig (ezt a jelen felszereltségi szintre értem, 10 milliót már nagyon sokallnék egy jobban felszerelt példányért).
Nyilván az is benne van, hogy egy régebbi autóról váltok, nagyobb és/vagy magasabb kategóriából átülve biztos több hibát találnék benne, vagy jobban zavarna a beltér, esetleg a zajszigetelés - ugye konszernen és márkán belül is azért viszonylag lentre van pozícionálva az autó. -
válasz
adalbert1 #217526 üzenetére
sok örömet hozzá! Mi nemrég váltottuk az 1.0 tsi kamiqot 1.5tsi T-rocra, és mindkét vassal túlnyomórészt elégedettek voltunk& vagyunk. Szerintem nem rossz választás, a digit klímát meg ne bánd, én is oldszkúl kapcsoló - taktilis feedback - párti vagyok ezeknél. Amit tekerővel, gombbal meg lehet oldani, ott mindenképp!
-
adalbert1
veterán
válasz
adalbert1 #217351 üzenetére
Köszi mindenkinek a segítséget
, végül elhoztam egy volt tesztautó Kamiq-ot.
Az 1.0 TSI mellett döntöttem, mert így használtam kb. 1.2 millióval olcsóbb volt, mint a legolcsóbb 1.5-ös új, ebből azért 2 évig tankolom és veszek rá egy új szett gumit.
Ami tetszik, hogy ebbe bekerült a jobb LED fényszóró is, ez ennek a felszereltségnek alapból nem része, és ahogy néztem kb. senki sem kéri.
Igazából mindent tud, amire igényem volt (több légzsák, tolatókamera, android auto), kivéve a digitális klímát, de ezt könnyebben elengedtem, ugyanis ahogy néztem itt menüben kell matatni bizonyos beállításokhoz (ezt nem is tudom hogy gondolták ergonómia szempontból).
A matricákat látszólag nyom nélkül eltávolították, illetve volt egy kőfelverődés a motorháztetőn, azt is javították.
Elsőre még nagyon furcsa, teljesen máshol fognak a pedálok mint a régi autómban, és mivel eddig csak szívómotoros autóm volt, a TSI motort is szoknom kell. -
macilaci78
nagyúr
válasz
adalbert1 #217351 üzenetére
Használt autó vásárláskor pár percet járt az autó tesztvezetés előtt, hogy lehűljön a bódé. Az első belátható egyenes szakaszon bíztatott a kereskedő, hogy nyomjam neki...
Kezeld úgy a szalonautót, hogy ovijárat és egy suhanc tiporta. Párezer km-es futásnál nem az árból alkudnék, hanem egy köztes olajcserével adják át. Hosszútávon jobban jársz vele. -
Gombinyó
őstag
válasz
adalbert1 #217351 üzenetére
Ha nem 10 évig sütötte rá a matricát a nap, akkor simán lejön. Rengeteg volt céges autó van a piacon, amik matricázva voltak, de nincs nyoma.
A garival és a teszt utakkal kapcsolatos fenntartásaid pedig alkudd bele az árba. Ha annyival nem jön ki olcsóbbra, hogy úgy érezd megérje, akkor meg újatat kell venni.
-
adalbert1
veterán
válasz
adalbert1 #216727 üzenetére
Közben beszéltem egy másik szalonból az értékesítővel, aki előző héten már hívott tesztvezetés miatt.
Ő is azt mondta, hogy ebből az autóból valószínűleg 1 darab volt importőri készleten, és elvitték már.
Továbbá próbáltam a perfect felszereltségi szint alku lehetőségeiről puhatolózni, ő is azt mondta, mint amit a másik szalonban, hogy mivel ez már egy akciós felszereltségi szint, így ehhez max. tudnak adni egy szőnyeget, vagy hasonlót
Viszont ami jó hír, hogy van 8.99%-os kamattal finanszírozási ajánlat, amit magánszemélyek is igénybe vehetnek, így kevesebb saját pénzt kellene beleraknom. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
adalbert1 #216696 üzenetére
Kamiq (és a Scala is) most kap faceliftet, érdemes vmi keményebb alkuval próbálkozni.
-
adalbert1
veterán
válasz
adalbert1 #216700 üzenetére
Közben találtam olyan készleten lévő autót is, ami a perfect felszereltségi szint, és kértek bele digit klímát és hátul is elektromos ablakot.
Annak mi az oka, hogy valamelyik variánsra a készleten elérhető autóknál azt írja, hogy bármelyik kereskedésben elérhető? Ez várhatóan egy népszerű összeállítás lesz, és terítették mindenhova?
Mármint ez azért furcsa számomra, mert másik összeállítások csak 1-1 kereskedésben érhetőek el. -
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #216696 üzenetére
Fapadosat semmikepp se vegyel. Azert igy 2023-ban a negy elektromos ablak meg a digitklima legyen alap… viszont mivel a kamiq nem egy magas kategorias auto, igy szvsz agyonextrazni sem erdemes. Kb amit raknek bele az a behajlos tukor, ulesfutes, okostelefon integracio, tempomat, tolatokamera, ha nem resze az alapfelszereltsegnek.
Esetleg vw tcrosst is nezd meg, meg talan ne vesd el a fiatal hasznaltakat se: [link] [link]
meg hasonlo a taigo is: [link] -
adalbert1
veterán
válasz
adalbert1 #216371 üzenetére
Megvolt tegnap a Kamiq tesztvezetés.
Hát, egy 16 éves H Astrával nem fair összehasonlítani, kb. csak csomagtérben és hosszban marad el tőle, de szolgáltatásokban/biztonságban/kényelemben bőven veri.
Az 1.0 TSI-t próbáltam, mert csak abból volt tesztautó, egy 2-3 km-es városi kört mentünk vele. Nagyon tetszett, de lehet, hogy bármilyen új autó tetszene az Astra után
Városban nem éreztem kevésnek ezt a motort sem, érzésre elég kultúráltnak tűnt, jól gyorsult, kevesebb motor -és szélzajt hallottam, mint az Astra esetében.Ami nem tetszik, hogy az olcsóbb változatokban csak manuális klíma van, és a hátsó elektromos ablak is fizetős extra lenne (és jó pár készleten lévő autóba ezt nem rendelték meg
), de ezekkel talán együtt tudnék élni.
A perfect felszereltségi szint az értékesítő szerint már nem alkuképes, ugyanis ez alapból akciós már (ha a konfigurátorban raknék össze egy autót, akkor is ezt látni, kb. 1 millióval olcsóbb, mint az ambition, és ahhoz képest van benne pár extra).
Mivel pont elmegyünk nyaralni így közben lesz időm gondolkozni (és most állítanak be egy 1.5-öst is tesztautónak, talán mire visszajövünk már az is kipróbálható lesz), hogy mit válasszak:
1.0 Perfect készletről
1.5 Perfect, ha épp van készleten (1.0-ból jóval nagyobb készlet van országos szinten)
1.x Style készlteről, és megpróbálni minél jobban lealkudni, mivel az nem akciós felszereltség, így arra valószínűleg van értelmezhető alku lehetőség.
Esetleg egy 1.5 Perfect rendelése még pár extrával, de arra 10-14 hetet kellene várni (az 1.0 most nem is rendelhető, ha a konfigurátort nézem). -
válasz
adalbert1 #216347 üzenetére
Kamiq-ot én 1.0-ával nem vennék főleg ha pályán is használod. 800k-t nekem megérne az 1.5.
szerk: ha kérsz ajánlatot írd már le hány %-ot adnak a listaárból, kíváncsi vagyok. Durva ilyet mondani de a 9 milla körüli ár egy élhető modellért egész jó manapság...
szer2: mondjuk kár, de én csak karoq-nál látok mátrix ledet, azzal és parkolási csomaggal az is megvan 10,5-es listáron
-
imyourfriend
őstag
válasz
adalbert1 #216347 üzenetére
Jól gondold meg az 1.0-át, az a motor max fogyasztásban van partiban az 1.5-el és ott is Scala tán Octavia ahol ajánlható, persze a Kamiq is hasonlóan könnyű ~1250kg van belőle bőven eladó 1.0 tsi.. 1 literrel lehet hogy kevesebbet eszik, de az a 110LE elég karcsú + kapott a fűnyírómotor egy nagyobb turbót nem jósolok neki 200e km-t, 4-5 személlyel olyan mint egy szívó benzin.
-
gergo5991
őstag
válasz
adalbert1 #216347 üzenetére
matrix led ( iq light az ujabbak kocsikban ) neked mennyire szempont amúgy?
kamiq vagy karoq ment mögöttem legutóbb egy szerpentinen este, matrix led-je volt, nagyon brutál ahogy világitott, végig távolságival ment, engem meg kitakart, csak magam előtt láttam hogy az ő lámpája brutál jó -
Qru
MODERÁTOR
válasz
adalbert1 #214955 üzenetére
Akksinak nem tesz jót ha sokat áll a kocsi de ha heti 1x mész vele az bőven oké. Rövid távon 2-3 hét állás még belefér (Toyota 4 hét állás után vonja meg az akku garit) de rendszeresen necces. Autópálya nem a hibrid fő vadászterülete de élhető ha nem zavar, hogy még kb egy 1,5-ös Swift is lenyom.
Kitiltás: erre nem vennék mérget, jelenleg szmogriadókor a dízelhibridet sem lehet használni (pedig marginális a dízelhibridek száma itthon). Ne ez nem sok jót vetít előre...
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #214955 üzenetére
Ez sajnos benne van, fiatalabb autonal is. Pl kollegamnak az i30-aban megadta magat az egyik gyujtotrafo Debrecenbe menet, neki se volt teljesen oszinte a mosolya. Es oke, hogy garis, de ha epp nincs keszleten az alkatresz, vagy idobe telik az engedelyeztetes, ugyanugy nincs autod napokig.
CD-cserelgetesre pont van megoldas (bt-s, usb-s cd-tar emulatorok), a biztonsagi reszt teljesen megertem. -
vzsryl
nagyúr
válasz
adalbert1 #214940 üzenetére
Benzin: Golf 7/O3/Leon 3 1.4-1.5TSI, Civic mk9 1.8.
Dízel: VAG-ok 2.0CRTDI, Civic 1.6 i-DTEC, Hyundai i30/Kia Ceed 1.6CRDI, 308 1.6-2.0HDI, Focus 1.6TDCIMegbízhatóságban ezek vannak a legjobb helyen, meg ugye a hybrid Toyota, de azt én sem javaslom erre a felhasználásra.
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #214940 üzenetére
Az utolso mondatra reagalva egy alapos atnezest a jelenlegi autora
Nekem tavaly egy elrozsdasodott hutocso rogzito adta meg magat, nem volt teljesen oszinte a mosolyom, de hazahozott az auto. Ha egyebkent egy jo allapotu, megbizhato autotok van, nem biztos, hogy az elso nyusszenesre erdemes lecserelni. Azert az ujabb autok joval bonyolultabbak es dragabb karbantarthatoak nagy altalanossagban. K Astra amugy nem rossz.
-
joshua7
veterán
-
szabonagyur
félisten
válasz
adalbert1 #194780 üzenetére
4 év alatt majd 200k-t tekertek bele
Nálunk a céges policyben nincs benne, hogy dízel kötelező lenne és van aki Pest mellől ingázik le Nyíregyre egy 540i-vel. Gondolhatod, hogy mennnyi km van benne.De pl. akik nem igáznak is simán beletekernek éves 30e km-t könnyen a korlátlan benzin kártya miatt. És nem 2 autó van a cégnél...
-
válasz
adalbert1 #148511 üzenetére
Én 2x180 Km-tettem meg a kis H karavánomért.
Kicsit bővebben keres. Csak egyszer legfeljebb kétszer kell érte elmenni érte.
De legalább nyugodtan alszol majd.
Én kihagynám ezt a karavánt és kivárnék még. Ne muszájból vásárolj. Csak türelemmel.richie900812-vel egyetértek. +1
Szerk: Ez már sokkal jobb választás lenne. Telefonról jónak tűnik.
-
Richard!
addikt
válasz
adalbert1 #148511 üzenetére
Az autóvásárlás ilyen. Nem fog az öledbe pottyanni semmi. Ha valamelyik autó megtetszik és messzebb van, akkor érdemes azon az útvonalon az összes jónak tűnőt megnézni.
Magyarországon pedig nincsenek olyan nagy távolságok, főleg, ha pösti az embör. Szóval szerintem érdemesebb lenne akár országosra is kibővítened a keresést, nagyobb sikerrel járnál. -
-
-
#94529552
törölt tag
válasz
adalbert1 #148461 üzenetére
Csak nem a Bp. Fehér út (10. ker.) 9-11. neppertelepen keresgélsz?
A TSI-ről kérdezd focvist, neki több is volt belőlük.vzsryl Olyan nem lesz: "amibe először te
finghatszülsz bele"., mert egy új autóba is jópáran beleülnek, mire megkapja valaki. A kereskedésben minimum 5 személy, ha rendelés volt, plusz a többi a fuvarozók, a gyáriak stb. A kiállított modellbe meg akár 100-an is. De attól még semmi baja nem lesz éppen. -
vzsryl
nagyúr
válasz
adalbert1 #148461 üzenetére
"Sikeresen találtam egy olyan kereskedést, ahol szinte az összes általam érdekesnek talált típusból van készleten (H Astra, Jazz, Focus II, Corolla/Auris, C-max), holnap szerintem elmegyek megnézegetni őket"
"az értékesítő alig akart kulcsot kihozni (kb. 6 autót néztem volna meg, 2-t hozott ki)"
"persze az ő szempontját is megértem, de azért nem esett jól"
Tanulság:
1. Nem lesz fenékig tejfel egyetlen kereskedés sem, sőt...
2. Vagy pofátlan leszel, és addig próbálkozol, míg sikerül rendesen gyakorolni a vásárlói jogaidat, vagy úgy jársz mindenhol, mint tegnap.
3. Megunod, és elhozol THM nélkül valamelyik erre alkalmas kereskedésből egy új autót, "amibe először te finghatsz bele".Én a 2. pont első felét követném, de ha visszafogottabb típus vagy, akkor ez az opció nem fog működni.
-
Gombinyó
őstag
válasz
adalbert1 #148097 üzenetére
Nálunk az összes céges kocsi dízel. Rögtön indítás után nyomják neki, mert sietnek haza és a kátyús országúton 110el röpködnek át a kátyúkon, ott ahol a saját autóval közlekedők max 70el mernek menni
Nem vennék céges autót, legalább is onnan ahol dolgozom biztos nem -
BigBlackDog
veterán
válasz
adalbert1 #148097 üzenetére
Ha jól tudom, akkor a Classic kiadások a kelet-európai piacra szánt példányok. Akkor "élnek", mikor a következő generáció már kapható, de gondolom, hogy valamit meghagynak kedvezőbb áron keleten is. K Astrából már kint van az ötajtós és a kombi is, viszont sedan nincs. Megérzésre köze lehet ennek is ahhoz, hogy J Astra Classicból csak sedan van (bár korábbi generációk esetén nem így működött a dolog tudomásom szerint).
Törés alatt mit értünk. Ha apróbb sérülés, akkor az elemcserével javítható (és egy műanyag lököst szerintem inkább cserélnek, mint hogy foltozgassanak). Ha már a váz hajlik, akkor hagynám a fenébe. Az egy dolog, hogy szépen kijavítják, de ki tudja, hogy a következő ütközésnél mennyit visel el, vagy mikor kezd el rozsdálni a legváratlanabb helyeken.
Céges kocsinál több dolog is van. Egy gazdája volt, vagy pool/kulcsos autóként üzemelt. Ha csak egy ember használta, akkor nagyobb az esély a megvigyázott állapotra, de ez sem biztosíték. Meg aztán kérdés, hogy hogyan és hol szervizelték. Hallottam olyanról, hogy márkaszervizet csak a garancia végéig látott, aztán valami sufniszervizbe vitték csak anyagi megfontolásból. És a márkaszerviz sem mindenható, céges autóknál ott is van egy hozzáállás sokszor.
Persze ez mind csak a saját véleményem.
-
-v-
addikt
válasz
adalbert1 #148097 üzenetére
előny, hogy biztos elvégezték az összes karbantartást (hacsak a szerviz nem sumákolt valamit) időben
Igazából ezt sose értem, miért akkora előny, azért az olajcserét a magánemberek se spórolják el, cégnél meg biztos lehetsz benne, hogy a csereperiódust a leghosszabbra veszik nyiván. Komolyabb javítást nagyon úgysem eszközölnek, mert eladják mondjuk 180e km-nél, kb. gariidő max. ameddig a cégnél van az autó, nagyon addig nem fognak nagyobb dolgok beszarni, aminek a cseréjével te, mint második tulaj jól járnál .. és igazából a legnagyobb gányolásokat meg trógermunkát a márkaszervizben végzik, pláne, ha tudják céges autó úgyis ..
-
-
#16514048
törölt tag
válasz
adalbert1 #147831 üzenetére
Általában azt vallom, hogy a kínálat felső harmadából érdemes válogatni, de 2,4 millió egy H Astráért szerintem már a túlárazott kategória.
Szerintem ahogy a lista legaljáról, úgy a legtetejéről sem érdemes autót venni a komolytalan árak miatt. Márpedig a kb. 1000 db eladó H Astrából összesen csak 20 van 2,4 millió környékén, vagy felette, a TT-ket is beleszámolva.
1,7 millióért szerintem már nagyon szép állapotút is lehet kapni, ami még 5-6 évet lazán kibír, akkor is ha esetleg 2-3 évvel idősebb. -
kelly416
veterán
válasz
adalbert1 #145392 üzenetére
Na igen, ez igaz. Nem nagy város ez. Jó, nekem mindegy, én örülök, hogy havi egy teli tankból elvagyok azzal az ezressel, ha meg biciklizek, mint a hidegek beállta előtt két hétig, akkor még marad is a tankban.
Jorus:
Nem tudom, nekem nagyon tetszik a 9.3, sőt, kombiban szerintem még szebb is. Csak két bajom van a fentivel, nem piros (úgy nagyon állat, van egy itt a közelben, mindig megcsodálom, pedig alapjáraton nem szeretem a piros autókat), meg a nagyobbik, hogy nincs rá pénzem. Egyébként venném, vinném. -
g@bo
nagyúr
válasz
adalbert1 #145374 üzenetére
én szivesebben vennék egy új verdát, használnám 10 évig és vernék bele 100e kilométert, mint megvegyem más levedlett mocskát / yaris 2006 - 187500 km 1,5 milla - tele a használtautó ilyen túllárazott rommal / amely pl. 21 évesen nem ér már semmit...
fizu, lehetőségek kérdése egy új autó.
-
concret_hp
addikt
válasz
adalbert1 #145354 üzenetére
+kornelka: az ökölszabályok nem azért ökölszabályok, mert mindig érvényesek, hanem mert egyszerűsítik a számítást. szerintem úgy nagyjából az autó tulajdonosok 90%a alul becsüli, hogy mennyibe kerül egy autó fenntartása / birtoklása (lásd pl értékvesztős figyelmen kívül hagyása). egy drágább autónál tipikusan minden picit többe kerül, minél prémiumabb, annál drágább az alkatrész, (általában annál nagyobb, tehát picit többet is eszik), minél nagyobb a motor, annál drágább a biztosítás + adó (ami persze mondjuk pont csak pár ezres tétel / hó) és nem utolsó sorban annál több az amortizáció.
ha több éves fizetésedért veszel autót könnyen kijöhet olyan matek, hogy a fizetésed igen jelentős %-ába kerül az autód havi szinten. én úgy vagyok vele, hogy nem azért dolgozok, hogy legyen egy gyorsan amortizálódó tárgyam, így próbálok a racionalitás határain belül maradni.
pl. ahogy fentebb is szóba került nagy vonalakban 5-6 évente feleződik egy autó értéke, egy 1 misis autónál ez évi ~100K, egy 5 misisnél évi ~4-500K
az ártartás témához egyébként szerintetek helytálló megfigyelés, hogy minél kisebb az autó annál jobban értéktéktartó vagy ez nem feltétlen igaz? pl swiftet 3M körül lehet elhozni, 2010-11esek 1.7-1.8M-ről indulnak (1-2 van 1.5ért, azok vélhetően nem véletlen olcsóbbak), tehát mondhatjuk, hogy 6 évesen az új ár 60%-a a kínálat alja.
-
htomi85
tag
válasz
adalbert1 #145354 üzenetére
Újra leírom, alapvetően nem a hitellel van baj.
Az új autóval van a baj, mert 5 év alatt feleződik az értéke.
A hitelt pedig új autóra szokták felvenni. Többnyire felelőtlenül.Ha egy 4 milliós használtautót veszel 50 szazalek onerovel 5 eves futamidore, akkor kb 6500 forint a havi kamat, ami lofasz.
-
zoo8800
veterán
válasz
adalbert1 #145290 üzenetére
Szerintetek mennyi értelme van betartani azt az ökölszabályt, hogy max. fél évi nettó keresetéért vegyen az ember autót
Szerintem baromság az az elv, hogy a fizetéshez köti az ember a kocsija értékét.
Sokkal értelmesebb dolog kiszámolni azt az összeget, hogy mennyiből tud kényelmesen megélni az ember, és ezen felül mennyit tud és hajlandó kocsira költeni. A profik még tovább cizellálhatják ezt a képletet
-
-v-
addikt
válasz
adalbert1 #145264 üzenetére
a cikk alatt található hozzászólások, hogy mennyire éri meg 10 évnél vagy 200k km-nél tovább üzemeltetni egy autót
Marha egyszerű: számold ki (csak ne hagyj ki semmit). Nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani a sok okoskodásnak, ezeknek a 90%-a még életében nem számolta végig, mennyi is az annyi.
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #145254 üzenetére
Pedig kb ennyi egy autó fenntartási költsége, ha nem csak életben szeretnéd tartani, hanem jó karban is.
Ha nekem azt mondják, hogy havi 40-ből megvan a karbantartás, csak annyit kérdeznék, hogy hol kell aláírni... bármilyen kompakt vagy nagyobb autó esetén boldog lennék ilyen karbantartási költséggel. -
válasz
adalbert1 #145232 üzenetére
Nagyon szívesen.
Még egy kis apróság. Ahogy írtam egy kijelzőn egyszerre ezt írja ki.
Aktuális sebesség, üzemanyag mennyiség, víz hőfok, akku feszültség.
Utána lehet lapozni, középkonzolról vagy a multi kormányról,
És itt Calogero fórumtárs leírja hogy a menüben még mi van leírva. Igaz ez angol. -
válasz
adalbert1 #145228 üzenetére
A vízhőmérő kettő gombnyomással elérhető, és a középső digi kijelzőn mindent lehet látni, plusz ott van mellette az akku feszmérője, meg a jó ég tudja mi nem. Valakit ez zavar, valakit ez nem. De ha nagy gond van, akkor a műszerfalon vagy egy visszajelző led ami figyelmeztet hogy a normál üzemi hőmérséklet elhagyta és közelít a nem megengedetthez.
A váltógombbal minőségével nincs, gond, ennél sokkal rosszabbal is találkoztam már, de amúgy mivel tömeg termék, ponton összegért vadi újat lehet kapni, de eléggé ellenálló bevonata van.
A belseje meg a kapcsolok, kormány és egyéb ez teljesen szubjektív.
Az ülés, én hosszú távokra használom, van magasság állítása, derék támasz, könyöklő meg minden nyavalya van az enyémben, így csak arról tudok nyilatkozni. A fiátomhoz viszonyítva picit keményebb, de viszont a Skodához viszonyítva kényelmesebb, puhább, és jobb az oldaltámasza.
Havi szinten vannak olyan napok ,mikor 3-400Km- teszek meg vele, ezt szokom írni az Opel topicban, hogy milyen fogyasztással jár ez nekem. És nem fáradok el a vezetés után sem. -
Integrale
veterán
válasz
adalbert1 #145228 üzenetére
Ilyen tavokra Bravobol 1.4 szivo, 308-bol is van meg szivo benzines.
Nekem a Focus 2 most belteret tekintve hatalmas csalodas, Egy H Astra minosegibb, meg akkor is ha esztetikumrol nem ez jon le.
Viszont en Auris, Mazda (ha nem rozsdasodik), 308, Bravo, Astra sorrendben gondolkodnek. -
-
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #145219 üzenetére
megnézném a Fiat Bravokat is t-jet motorral. van rajta egy darab szögegyszerű turbó, kalkulálsz rá 150k felújítást és akkor az 5-8 év alatt több gondod nincs vele. ha egyáltalán hozzá kell nyúlni...
ha az évi 10k km nem 3km-es utakból jön össze és tudjátok ésszel használni (hidegen nem rúgjuk, leállítás előtt hagyjuk visszahűlni), akkor semmivel nem több macera, cserébe sokkal kellemesebb karakterű a motor, mint egy szívóbenzines, nem kell annyira ölni, hogy haladjon.
Astra H-t én nem vennék (nincs vízhőfokmérő, jó ülés csak Cosmo szinten van, gumi váltógomb, buta kapcsolók), de megbízható szerkezet, csak a legtöbb elég csöves felszereltségű. Focus egy fokkal jobb, abban legalább az ülés használható már a fapadosban is. Mazda pár dologban nagyon ódivatú a beltérben, de szerkezetileg sok közös vonása van a Focus 2-vel.
Peugeot 308SW se egy beteg szerkezet, azt is nézegetnék azért. -
vzsryl
nagyúr
válasz
adalbert1 #145219 üzenetére
Ezekben a kompaktokban elfér egy kisebb család, de a kombiban természetesen jobban. Befér a babakocsi is, de a kombiban még utazótáska is odatehető mellé, ezt nem árt figyelembe venni. A Mazdák rohadnak, de ha kifogsz egy szépet, majd gyorsan csináltatsz rajta alvázvédelmet, akkor nincs azzal sem gond.
Szívó benzinből fóka 1.6 101LE, Astra 1.6 116LE az ajánlott, Mazdából bármelyik. -
mycso
veterán
válasz
adalbert1 #144885 üzenetére
Amit linkeltél, szinte biztosan rendőrautó volt. Autonavigator
-
nyogo83
senior tag
válasz
adalbert1 #144837 üzenetére
Nalam ugy nezett ki a dolog, hogy a biztosito a roncserteket eleve a sajat belso roncslicitje utan hatarozta meg.
Ekkor donthettem, hogy annyiert odaadom nekik es gond letudva(sehova nem kell kimozdulni, jonnek trailerrel), vagy megprobalhatom en eladni.
Nekem az elso volt egyszerubb. -
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #144740 üzenetére
azért nem feltétlenül, mert:
- a dízeles autónak általában jelentősen magasabb a bekerülési költsége
- a dízel-specifikus problémák javítása márkaszervizben erősen horror lenne
- lehet, hogy a várhatóan megbízhatóbb működés fontosabb szempont volt
- lehet, hogy a 308e km egy része sok rövid útból jön össze.
- lehet, hogy utálják a dízelt.
- lehet, hogy a flottakezelő annyival kedvezőbb konstrukciót adott erre, ami kompenzálta a fogyasztást.
amúgy a képek alapján törve is volt az autó, de egy ennyit akár meg is érhet.geleati: kormány és a váltó nem szép, az utastér többi része viszont eléggé megkímélt. akár tekergetve is lehet. az én ízlésemnek cseppet fapados, meg szedán (inkább gts-t néznék, praktikusabb és szerintem szebb is). amúgy nem tűnik lelakottnak.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
adalbert1 #144602 üzenetére
[link]
"Cikkünkben a hátsó fék esetében a tárcsafékes verziót tárgyaljuk, mely a kombikon, és az erősebb motorral felszerelt autókon található."
Míg 1-es Focusnál, ha jól tudom a GHIA -nál volt alap a tárcsa.Ford fórumon kérdezz, illetve régi katalógusokat próbálj keresni a neten. Pl. itt egy 2003-as Focus katalógus árakkal [link]
Nem a használtautó találta ki igazából, csupán a Ford évjárat szerint különbözteti meg a változatokat. pl. 1-es Focus 99-2004 2-es Focus 2005 - yyyy
Alvázszám alapján: [link]
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
adalbert1 #144569 üzenetére
Akkor talán a Focus legjobb ár/érték arányú játékszer ebben a kategóriában, és az 1.6 szopó benzin motorja kimegy a világból.
Integrale: Úgy emlékszem, a Mazda 3 2003-ban jelent meg, és a konkurensek között a legfiatalabb széria is (Focus) 1998-ban, a többiek meg mind 40-50 éves történelemmel bírnak. Vagy te máshogy értetted?
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #108104 üzenetére
eurotax érték régi autónál általában a piaci ár alatt -20-25%-kal van, úgyhogy sokkal előrébb nem leszel vele.
szélvédő polírozásban nem nagyon bíznék. népszerűbb típushoz egy új szélvédő* cserével megáll 30-ból, azon legalább jól kilátsz.
*utángyártott, de nem kínai szar.ja, és égessük fel a topik'
-
!Overdose!
őstag
válasz
adalbert1 #96581 üzenetére
Ha "zselés" akkuról beszélünk, akkor nem létszükséglet az akkuleszorító.
runner 125: Van a Hondának igen kifinomult 4WD rendszere csak épp nem hozzák Európába. [link] Egyébként meg véleményem szerint egyre gázabb amit művelnek Hondáék az EU piacra. Az utóbbi idők egyetlen értelmes fejlesztése az 1.6 i-DTEC. Azt mondjuk valóban jól odatették, de nincs egy értelmes bódé, mibe beletehetnék.
-
EQMontoya
veterán
válasz
adalbert1 #90596 üzenetére
Hát jah, ez nem olyan sok. Nézzük akkor az IS-t:
Novemberben lesz nálam két éve, addig tegyük fel, hogy megy még bele pár ezer km hiba nélkül.
Addigra kb. 40.000km lesz benne, mióta nálam van. Akkor a költségek:400*9l benzin, átlag 420-as áron számolva 1.512.000 Ft
Kfb, súlyadó: 140.000 Ft
Egy szett nyári és egy szett téligumi költsége két évre (számoljunk 5 szezont kibíró gumikkal): 80.000 Ft
Ezen a távon illendő 3x olajat és szűrőket (lég-, olaj-, pollen-) cserélni: 100.000 Ft (magamnak csináltam meg, ez csak az anyagköltség)
Két évente egy műszaki: 20.000 Ft
Karbantartás, javítás: egy futóműállítás, egy kiégett izzó: 7000 Ft
Amortizáció: mivel az IS-ek piszok jól tartják az árukat, legyen 250.000 Ft
Jőjjön még egy véleményes költség: át kell iratni és megvétel után jópár dolgot illik cserélni. Ez ugyan egyszeri költség, mondjuk 150.000Ft. (átírás, összes olaj (váltó, difi is!) cseréje, szűrők, stb). Ha öt évente cserélek autót, akkor ez erre a két évre vetítve 60.000Ft
Kb. 5 évente (90.000km) kell egy vezérléscsere: 100.000Ft. Erre a két évre: 40.000 FtEz összesen ~2.200.000 Ft. Ami 55 Ft/km, és havi ~90.000 Ft.
Továbbá a fentiekből az is látszik, hogy 9l helyett 6l-es fogyasztás esetén nagyjából 22%-kal csökkentek volna a költségeim. Ugyanakkor az az autó, ami ezt a teljesítményt és megbízhatóságot tudja hozni 6 literes fogyasztással hasonló méretű kasztniban, nem létezik ennyi pénzért.És asszem, ez a fentebbi számítás válasz arra is, hogy lehet-e 150-200.000 Ft-os fizetésből prémiumautóval járni? Nem, egyértelműen nem.
Ajánlom az átgondolást mindenkinek, aki autóvásárláson gondolkodik. A topikban BMW vételen gondolkodóknak kétszer is! -
válasz
adalbert1 #90596 üzenetére
Nem túl szélsőséges mindent a pénz felől megközelíteni? Szerelme nem lehet valakinek?
(#90597) bigmasterg: ugyan azt a kocsit nem lehet 2x kgfb-ani. Pláne hogy nem fogsz tudni biztosítási történetet felmutatni. A Netrisk ELUA-jat nézd át mit mondanak a felelősségkizárásról. Ha van benne lik lehet rájuk küldeni az ügyvédet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Xiaomi Redmi 9T 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest