- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
concret_hp
addikt
hátha spórolok valakinek 1 felesleges kört, amit a netrisk kiad egyből papírt, hogy megbízást adtál biztosítás kötésre, na az az okmányirodában nem jó...
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #145468 üzenetére
http://gepjarmu-adasveteli-szerzodes.hu/gepjarmu-adasveteli-szerzodes.pdf ez akkor tuti jó ugye?
szumma 4 példány 2-2 az eladónak és a vevőnek.
-
concret_hp
addikt
netről letöltött adásvételin nem hisztiznek az okmányirodában ugye?
-
concret_hp
addikt
válasz
adalbert1 #145354 üzenetére
+kornelka: az ökölszabályok nem azért ökölszabályok, mert mindig érvényesek, hanem mert egyszerűsítik a számítást. szerintem úgy nagyjából az autó tulajdonosok 90%a alul becsüli, hogy mennyibe kerül egy autó fenntartása / birtoklása (lásd pl értékvesztős figyelmen kívül hagyása). egy drágább autónál tipikusan minden picit többe kerül, minél prémiumabb, annál drágább az alkatrész, (általában annál nagyobb, tehát picit többet is eszik), minél nagyobb a motor, annál drágább a biztosítás + adó (ami persze mondjuk pont csak pár ezres tétel / hó) és nem utolsó sorban annál több az amortizáció.
ha több éves fizetésedért veszel autót könnyen kijöhet olyan matek, hogy a fizetésed igen jelentős %-ába kerül az autód havi szinten. én úgy vagyok vele, hogy nem azért dolgozok, hogy legyen egy gyorsan amortizálódó tárgyam, így próbálok a racionalitás határain belül maradni.
pl. ahogy fentebb is szóba került nagy vonalakban 5-6 évente feleződik egy autó értéke, egy 1 misis autónál ez évi ~100K, egy 5 misisnél évi ~4-500K
az ártartás témához egyébként szerintetek helytálló megfigyelés, hogy minél kisebb az autó annál jobban értéktéktartó vagy ez nem feltétlen igaz? pl swiftet 3M körül lehet elhozni, 2010-11esek 1.7-1.8M-ről indulnak (1-2 van 1.5ért, azok vélhetően nem véletlen olcsóbbak), tehát mondhatjuk, hogy 6 évesen az új ár 60%-a a kínálat alja.
-
-
concret_hp
addikt
valószínű lenne egy astra classic II (G astra), amit megnéznék, próbáltam utána olvasni, milyen hibái szoktak lenni, elég kevés tipikus hibát találtam, ötlet hogy mit kell mindenképp megnézni?
rozsda hol jön ki rajta először tipikusan?
-
concret_hp
addikt
ugyfélkapun át valahogy le lehet kérdezni 1-2 infót az autóról rendszám + forgalmi alapján, tudja valaki pontosan mik ezek (az után tudtam meg h eladtam az autómat, más forgalmi szám meg épp nincs kéznél
)
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #143865 üzenetére
-
concret_hp
addikt
- alapvetően A-ból B-be szeretnék eljutni, évi 7-10 000km
- ha lenne egy gyerek pár éven belül, akkor ne kelljen egyből autót cserélni -> 5 ajtós gép és isofix köll
- klíma kell bele
- nem akarnék 10 évesnél régebbi gépet
- nem baj ha keveset és olcsón kell szervizelni (inkább az extra vesződséget kerülném el, de persze anyagilag sem örülnék örökké ezzel foglalkozni)árban mondjuk 2M-nél többet semmiképp nem szánnék rá, de a lényeg az, hogy igazából a következő 4-5 év alatt már ne legyen nagy értékvesztése.
nagyjából ezeket látom:
- random 7-10 éves swift 1M körül egész szépek vannak és olcsó hozzá minden
- 5-6 éves sokat futott legújabb fajta swift 1.6-1.8M szintúgy occó minden
- 7-8 éves Jazz, 1.6-1.8M közt
- 6-8 éves H astra 1.5-1.9M közt (viszonylag többet futottak)
- 7-9 éves D corsa 1.2-1.4M köztegyéb ötletek?
ár / érték arányban a swiftek tűnnek a legjobbnak (nem csak az itteni listából, hanem úgy általában), de ki tudja?
+ opelhez meg kiához van megbízható bevált szerelőm, ez még azért tud módosítani a képleten. -
concret_hp
addikt
válasz
rbalint88 #142799 üzenetére
ja igen azt lehagytam, hogy benyást keresnék alapvetően (és igen tudom h a flottások nagy része dízel
)
szóval benyás 5 ajtós, klímás, és alapvetően jó állapotú, nem a világ minden pénzét ráköltős gép. ha akad valakinek ilyen eladó gépe (700K-2M ársávban) az dobhat 1 privátot btw (ja és bp környéke), max potyába írt 3 sort
-
concret_hp
addikt
arra egyébként van valakinek ötlete, hol érdemes flottás autó után nézni? lehet szívesebben beleülnék egy 4-5 éves 200K km-s szervizkönyves autóba, mint egy 7-8 éves, ki tudja hány km-s és ki tudja hol és hogyan szervizeltbe
-
concret_hp
addikt
válasz
Luck Dragon #142794 üzenetére
igen valóban, a nyitólapon a piros keresés gomb alatt van a részletes kereső és ott be lehet állítani
-
concret_hp
addikt
válasz
Luck Dragon #142789 üzenetére
ezt megtaláltam, de nem ez volt a kérdés
olyan listát szeretnék, hogy ár szerint növekvő, de max 50km-re levők
-
concret_hp
addikt
én vagyok szerencsétlen vagy a hahu-n nincs olyan opció, hogy az Xkm-nél közelebbieket mutassa csak
-
concret_hp
addikt
ahol elvileg új kora óta itthon van az autó, annál hogyan jönnek ki az olyanok, hogy mondjuk pont 10 éves, de nem mostanában jár le a műszaki hanem mondjuk 1 év múlva. új korában 1 évig állt vmi kereskedésben mire megvették? egyéb lehetséges okok?
-
concret_hp
addikt
1 gyerekkel el lehet lenni egy új fajta swifttel viszonylag kényelmesen?
(tudom hülye kérdés meg attól függ
)
-
concret_hp
addikt
offtopic, de talán ez a legjobb topic hozzá. ha tegyük fel jönne valamilyen autós büntim (pl. jogtalan autópálya használat), de elkeveredik a postán (úgy tudom sima levélként küldik és ahogy a környéken dolgozik a postás...
) akkor simán jól ráb@sztam mert még nem is fizettem be határidőre?
valahogyan meg tudok róla győződni, hogy most épp nincs bünti amit be kéne fizetnem?
-
concret_hp
addikt
válasz
hobizoli #125117 üzenetére
meg az átírás is valami 120K volt ha jól rémlik, ha a szerelő dolgozott 40Kért 2 napot, akkor máris tartanak 720nál.
nyilván ha nem sokat buknak rajta de generáltak 1 csomó tartalmat, az azért nem olyan nagy ráfizetés, csak a matekot nem árt nyomon követni mielőtt sokan tévútra keverednek
-
concret_hp
addikt
köszi a válaszokat, akkor még 1 érv, hogy ne adjam még el a verdát
(amúgy teljesen jó állapotban van szerencsére)
-
concret_hp
addikt
félig off, de én úgy emlékszem olvastam valahol, hogy 20 év feletti verdákat évente kell műszakiztatni, de most ennek semmi nyomát nem találom, szóval 20 éves kor feletti verda az 1 v 2 év?
-
concret_hp
addikt
lehet megint alap dolgot kérdezek, de nem tudom hogy működik
szóval netrisken kötöttem kötelezőt. aláírtam az alkuszi megbízást és vissza is küldtem nekik, az oldalon be is van pipálva, hoyg okés. semmi további papírt nem kaptam, hogy mikor hova kéne fizetnem, vagy a biztosítótól valamit, hogy igen okés él a biztosítás. valami nem okés, vagy majd küldenek valamit? múlt héten kötöttem a biztosítást. -
concret_hp
addikt
netrsiken összenyomkodtam a biztosítást, küldtek egy alkuszi megbízást, azt aláírtam visszaküldtem, de más még nem jött. pár napon belül küldenek valamit amivel majd tudok menni az okmányirodába átiratni, vagy ez az alkuszi megbízás is elég? ill az eredetiség viszgálati papíron, meg az adásvételin kívül más nem kell ugye? uccsó kérdés pedig, hogy autó átiratáshoz kell időpontot foglalni az okmányirodában, vagy bármikor lehet menni?
-
concret_hp
addikt
ha veszek 1 autót ami használt, akkor jan 1től vagy a vétel napjától kell biztosítást kötnöm?
mondjuk most nem soka különbség, de pár ezer ft-t se fizetnék ki feleslegesen. -
concret_hp
addikt
ha jól tudom, 8 napon belül át kell iratni a verdát az adásvételi után. viszont egy csomó okmányirodába több héttel későbbre lehet csak időpontot foglalni. hogyan oldható fel az ellentmondás?
ill az országban bármelyik okmányirodában intézhető?
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #63076 üzenetére
nah a csomagtér alapterülete 110x115cm elvileg
az első és hátsó kerék rögzítési pontja közt 101 cm vanszóval mind2 kerék ki és a kormányt vag yle kell venni, vagy nem
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #62774 üzenetére
nah azt mondják hogy kivett első kerékkel se nagyon fér be egy sima bringa
3 ajtós verzió, azt mondjuk nem írtam -
concret_hp
addikt
olyan kérdés lenne, hogy nekem elég sarkalatos pont, hogy egy bringát tudjak szállítani, kérdés, hogy egy opel corsa B (1996)-be vajon befér-e? hátsó ülést nyilván le kell dönteni ill. legalább az 1. kereket ki kell venni eddig lejutottam más autókhoz való viszonyításban
ha tényleg jól karban van tartva annak ellenére, hogy nem mai darab, lehet becsülni, hogy évente mennyi szervízköltséggel lehet számolni nagyságrendileg? 132 000 km van benne és évi 4-5et mennék vele. fogalmam sincs mi hány méter és hány forint
biztosításra évi ~20e-t dobott ki, eddig jutottam -
concret_hp
addikt
ilyen 2 üléses kisáruszállítóból (nem tudom, hogy hívják ezt a kategóriát, ami ilyen személyautó méret, de a hátulja csomagtér, mik a jobbak + használtba mi a max ami futott kilóméterben még meg szabad venni? tudom, hoyg attól függ meg stb, de nem sok fogalmam van a témáról, szóval vmi kiindulási alapot adhatnátok
(500K-ba nagyon bele kéne férni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bluering Libra irodai forgószék
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest