Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Hai a topik lakóknak! :)

    Gondoltam nem lesz fejvesztés ha belekontárkodok itt a napi ritmusba. :D Szóval a topik címét szeretném feltenni én is kérdésként. Első autómat szeretném levadászni, de őszintén szólva nem nagyon tudom merre induljak. Szeretnék 2-3 típust kiszemelni amire elkezdhetek vadászni.

    Alapvető szempontjaim:

    - Kb 600.000 - 1.000.000 HUF közötti ársávot nézegetem, frissen végeztem az egyetemen, nincs még sok megtakarított pénzem.

    - Nem izgat a tuning, autó Hi-Fi, stb... szóval széthajtott Golfok és hasonlók nem érdekelnek.

    - Alapvetően eredeti gyári állapotot keresek.

    - Tudom a "bussiness class" jóval feljebb van, de azért szeretnék egy elegánsabb külsejű autót (majd mondom miket nézegettem eddig).

    - Persze mondanom sem kell, pályám elején még nem keresem betegre magam és nem fán terem a pénz. Szeretnék egy takarékos autót amihez az alkatrész sem drága ha arra van szükség. Fogyasztás is igen fontos.

    - Mivel film forgatásokra és fotózásokra is ki kellene vele cipelnem cuccokat ezért ferde hátú, ötajtós, esetleg kombi érdekel (utóbbi csak nagyon feltételesen, mert hülye kis farok vagyok akinek fontos az autója kinézete és nem szeretem a kombis formákat).

    Szóval amiket eddig nézegettem azok főleg a Skoda Octaviák (de nem az első formátlan, szögletes széria az újraéledés környékéről). De ez kicsit kereten kívül van, mert nem biztos, hogy azzal járok jól ha a legolcsóbbra megyek rá. Nézegettem még a G Astrákat, de azok kicsit fantáziátlanok. Illetve ha már kombi, akkor (tudom furcsa ízlés), de a nem túl régi Fabiák is bejönnek.

    Alapvetően újabb ötleteket kérek tőletek. Szeretném a lehető legtöbb véleményt meghallgatni. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz MunezXBK #19115 üzenetére

    A leírt összeg úgy néz ki, hogy ha közelebb lesz a 600-hoz akkor boldog vagyok, ha meg nem, akkor is boldog leszek, de utána jó sokáig csak vajaskiflin élek. :D

    Az autóra szánok ennyit. Aztán ez a vásárlás úgy is még csak 3-4 hónap múlva lesz esedékes (például nem ártana az a szép plasztik kártya amit a rendőrbácsi elkérhet). De ismerőseim tapasztalatai alapján inkább most kezdek keresni, mint a friss jogsival a kezemben.

    A kombikat meg nem szidom, csak nekem a formájuk olyan, mint egy szülés utáni anyuka aki még mindig amnéziás a fitnesz termet illetően... Viszont cserébe praktikus dolgokat tudnak. :DDD

    Köszi az eddigi ötleteket. Amúgy kifejezetten csípem az európai autókat, ezt így még megsúgom. :P Persze nem a bajos olasz dobozokat.í

    # Peugeot 307: Én mindenhonnan azt hallom, hogy Európából vegyek bármit, csak olaszt és franciát ne. (Meg azt, hogy bármilyen európai vehetek, csak német legyen :D ).

    # Toyota: Bár tényleg az európai autógyártás szerelmese vagyok és nem csípem a keleti vasakat, de ésszerű választás lehet. Ismerősök is ajánlották már.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Alvin_ti4200 #19120 üzenetére

    Elgondolkodtató. Munkatársamnak is van egy ilyen vasa, de szegény már beleőszült a hibáiba. De ahogy látom a leírás szerint ezek javítva vannak.

    Mivel nem holnap fogok a hőn áhított első négykerekűmért menni, ezért 3-4 hónap múlva visszatérhetünk rá (ha meglesz még).

    Szerk: Játsszunk olyat, hogy ti mondjátok a típusokat és odaírjátok, hogy miért. Illetve negatívumokat is felsorolhattok. Minden autónak vannak hibái, tervezési logikátlanságai, szóval jöhetnek ezek is. Nekem így totál kezdőként nincs akkora szakirodalom és lexikon a fejemben.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz aero. #19145 üzenetére

    Ez nem eredeti rendőrségi Octavia, csak valaki viccesen felmatricázta (pont csak annyira, hogy törvényileg ne lehessen belekötni, ugyanis a rendvédelmi szervek megkülönböztető jelzéseit (melybe a matricázás is beletartozik) tilos használni civilben).

    Amúgy van a családban közeli hozzátartozó a rendőrség tiszti karában és bár mostanság többet lát íróasztalt, mint terepet, de azért meséli, hogy mennyire hajtják ezeket a vasakat.

    A 150-200 ezer kilométerhez nem kell egy év sem nekik, mert "eszközhiány" miatt egy-egy autót napi 12-18 órában pörgetnek az utakon folyamatosan. Ezek úgy rohadnak ki a rendőrök segge alól, gyakorlatilag lestrapált roncsként mennek el a kormányzati árveréseken, sok esetben filmes kelléknek amit lehet zúzni a mozivásznon.

    Szerk:

    "Annyira sok hajsza nem volt az országba."

    Ezt nem mondanám. Csak a legtöbb esetben nem "amerikai típusú" autós üldözésről van szó, hanem rendkívül gyors kivonulásokról. Na meg amit a hírekben hallasz és látsz az az esetek 10%-át teszi ki és csak bulvár kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zoo8800 #19149 üzenetére

    Igen kicsit más számokra emlékeztem.

    De egyébként vannak olyan típusok amiket nem küldenek haza ilyen korán, főleg vidéki őrsök esetén fordul elő, hogy régi Octáviákat hajtanak.

    És akkor a TEK-féle Q7-esekről nem is beszéltünk. Elzúg melletted egy ilyen sötétített ablakkal és elsőre azt gondolnád valami kopasz baromállat, de meglátod a kormányzati rendszámot és rögtön sejted, hogy gépfegyverrel ül 5 tagbaszakadt kommandós benne. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Sziasztok,

    Családba keresünk valami szaladgálós esőkabátot (na ez jó csúnyán hangzik, de mindjárt kifejtem).

    Szempontok:

    - Friss jogsi mellé
    - A keret kb 600 ezer (szóval az autó kb 400-450k körül)
    - Igazi válság/járványkocsi, alacsony fenntartási költségekkel
    - Nagyjából 1,5-2 évre kell
    - 70% városi használat, könnyen parkolható legyen (ideálisan ötajtós)
    - 30% vidéki út, nem kell erőmű, de azért na, ne essen kétségbe
    - Suzuki Swift kizárva, mert csak, ennél egy fokkal komolyabb esőkabát lenne az igény
    - Ha ESP nincs is, de ABS meg utasoldali légzsák azért már legyen rajta (tudom 2000-es évek elején a mezítlábas hitelből vett kocsikon ez nem volt mindig bepipálva a szalonban)
    - Klíma jó lenne, de már csak félve teszem fel a listára

    Az első körben kinézett versenyző egy még nem szétrúgott Skoda Fabia (6Y), ebből is főleg a benzines 1.4l 16v és ahogy nézegettük ez a keret a kínálat kb közepére elég. A jobban felszerelt, megkímélt példányok már eleve 600-nál indulnak. Valami arany középút kéne a nem trágya kinézet és a normális műszaki állapot között (ha ez nem számítana, arra ott van egy csomó Swift 200-250k körül).

    Nem csak arra jönne jól pár tipp, hogy milyen típusokat érdemes még beállítani a keresőbe Hahun, hanem mire kell ezeknél figyelni, mik a problémás pontjaik.

    Köszi!

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz molnarpeter #189841 üzenetére

    Bevallom nem is nézegettünk dízeleket, csak szívó benzint a rövidebb városi utak miatt, de nekem eszemben sem volt az SDI, hanem már csak a TDI, mert kínálat inkább utóbbiból van. Viszont ahogy nézem ezek a kis 64 lóerővel elég vérszegénynek tűnnek, meg sokan panaszkodnak arra, hogy túl hangos, ekkoriban még nem szigetelték úgy a beltereket. De persze felírtam magamnak az ötletet, mert a cserébe az 5 liter környékére becsült vegyes fogyasztás elég csábítóan hangzik.

    ---

    (#189842) tboldi: Bármilyen Suzuki ami a vasaló Swift előtti úgyis meg lenne torpedózva. :D Azok meg ugye nem ennyiért mennek.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz dj79 #189844 üzenetére

    Köszi a Clio 2 tippet is. Borzasztóan sok belőle a 3 ajtós példány ennyi pénzért (ez a bajom a Ford Fiestával is), de hát miért ne, keresőt rá lehet uszítani a típusra (mondjuk nagyjából minden nyolcadik példány olyan, hogy nincs fosbarnára mattulva a fényszóró, ami sokat elárul arról, egyesek mit gondolnak az autótartásról és a forgalomban részvételről). De továbbra is inkább a Fabia/Polo/Ibiza érződik fő csapásiránynak.

    Elsősorban az 1.4-es 16v motorokkal nézem a hirdetéseket, amennyire bele tudtam ásni magam a motorkínálatba ez a legjobb arany középút a dinamika, tartósság és a fogyasztás egymáshoz mért arányaiban. De ezzel majd még megyek a VAG topikba.

    ---

    Más: Kaptam tippet máshonnan Fiat Punto II-re is, hogy állítólag a keretből már egész jó példányok foghatók ki, állítólag nem rohadnak és a javítani valók is olcsón megúszhatók (talán csak a City Servo bedöglését mondták aránytalanul drágának, de lehet az már a Grande Punto-ra vonatkozik). Ja meg a legendák szerint a kuplungpedál nyöszörgés egy neuralgikus pontja, vagy nyöszörög, vagy nyöszörögni fog, tartja a szájhagyomány. Külsőre még egész pofás is, de belül valami elképesztően bénán öregedett és a 90%-ban kék kárpit van (gondolom ez volt az alapáras borzalom), ami ennyi idő után már igazán undorítóan tud kinézni.

    ---

    (#189846) hobizoli: Én is ezért dobtam fel, hogy maradjunk a szívó benzin vonalon, ez a legkevésbé szar megoldás városi/városkörnyéki mászkálásra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz szabonagyur #189878 üzenetére

    Csatlakoznék két családon belüli tapasztalattal az Astra F témához. Az egyik egy full-full-fullos felszereltségű sedan, gyári ezüst fénnyel, alaposan kilógott a többi tucat F közül, kb 5 és 20 éves kora között szolgált a bácsikámnál, aztán cserélve lett egy Corsa E-re, de azzal több a gond. Tipikus vidéki bácsi autó volt, garázsban tartva, hóban és nagy esőben sehova vele stílusban.

    A másik pedig egy Astra F kombi, 16 évesen úgy nézett ki mintha szalonból jött volna, egy bácsikáé volt, aki pakolt bele 16 év alatt egy bő 80 ezer km-t, ha megállt vele valahol, akkor a műszerfal letakarva, de otthon is gondosan be a garázsba, rendszeresen pucolva, takarítva (főleg ahova betapad a szmötyi). Tudjátok, az igazi álomvétel. Nagybátyám egy cipekedős autót keresett, ami "megy amíg megy", hát ez jött össze, ő sem bánik vele rosszul, de ez tényleg kapja a napi használatot (télen-nyáron megy vele, szabad ég alatt tartja, stb), nem is kellett neki több szerintem 2-3 évnél és megjelentek az első rügyek (kerékjáratok, küszöbök meg ezek találkozása, ajtók élei, kőfelverődések mentén), onnan már nem kell sok, hogy úgy nézzen ki, mintha bármelyik pillanatban össze akarna esni. A fő teherviselő elemek még épek, de van olyan karosszéria elem ahol már átszaladna az ujjad ha hozzáérsz. El tudom képzelni milyen lehet az az Astra F amit az első 16 évében nem óvtak még a légyszartól is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #190020 üzenetére

    Unokatesóm vett diákhitelre egy teljesen lerúgott BMW E30 vagy E36-ot (318i azt hiszem, de emlékszik a fene, volt az vagy 8-10 éve), de az csak arra volt elég, hogy egy szó szerint olyan roncsot vett, amiről végképp nem érted, hogyan mehetett át a műszakin (kenőpénzes rendszer ide vagy oda).

    Se normális fékre, se normális gumira nem futotta, de a BMW kulcsot lehetett fityegtetni a haverok előtt. Ráadásul az volt, hogy egy rokonunk intézett neki egy szerelőt pár órára, aki végigjárja volna vele a kereskedéseket, ő úgy gondolta, hogy ez ingyenes szolgáltatás, de mikor kiderült, hogy egy nagyon jelképes összeget (mittudom, kb 10 ezer forintot) azért elkérne, akkor se szó se beszéd, elment az összeírt listán a legolcsóbb autót egyedül megnézni, rámelegítették ott helyben és mikor telefonált a rokon, hogy ott van a szerelővel a megadott helyen és időben, ő már hazafele furikázott a szarjával. :D

    Pár hónapig volt csak meg, mert az elbeszélések szerint egy bevert kátyú után irányíthatatlan lett a gép és a helyzeten a tükörsimára kopott 18 éves gumik sem sokat javítottak, így becsomagolta a bimmert a kanyarkülsőn lévő susnyásba. A diákhitelt még törleszteni sem kezdte (ezután még évekig), de a kocsi már megérdemelt helyén a roncstelepen pihent.

    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki ennyire retardált, de tény, hogy az egyetemi életből nem nélkülözhetetlen egy autó (bár tudok olyat, aki annyira vidékről jött, hogy három átszállással 12 óra volt az út, autóval meg a töredéke, neki azért kellett). Sőt szerintem Budapesten, nem a peremvidék eldugottabb szegleteiben élve tökre irracionális dolog a saját autó, ha tudsz vidéki utakra kölcsön kérni, meg itt van a ShareNow, MOL Limo meg GreenGo a városon belüli mozgáshoz, akkor tök értelmetlen birtokolni (hacsak valaki nem abban leli örömét, hogy van saját tulajdonban egy, de az meg érzelmi és nem racionális kérdés).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #190025 üzenetére

    Akkor valószínűleg nem mentél eleget és/vagy túl drága bringát vettél. Én 6-7 éve vettem egy használt régi országútit, kicsit reszeltem az alkatrészeken, megállt 45k körül, nem néz ki drágának, de műszakilag egyben van és jó vele városban suhanni. Még 10k egy Kripto U-lakat és a sok neonzöld matricás Decathlonos MTB között egyszerűen nem vonzó célpont egy tolvajnak, főleg amíg azok csirkedróttal vannak lekötve.

    Btw nem járok mindenhova bringával (sőt szerintem azt használom a legkevesebbet), szerintem az autó, BKV, bringa hármasából mindig azt érdemes választani ami éppen az adott úticélhoz célszerű, semmint összenőni egyetlen választott közlekedési formával. Nekem 28 éves koromig az inger sem jött meg az autózásra (most leszek 31), bár szeretem, meg tök jó vezetni, de az élvezetes autózást szerintem csak a Budapest vége táblát elhagyva lehet művelni, ami azon belül megy, az egy pokol. Mondjuk nem biztos, hogy véletlen az, hogy a budapestiek kétharmadának saját autója sincs, én megértem őket, sokan csak a gyerekcipelős évekre vállalnak be egy autót.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Jönnék még kérdéssel, a múltkori után. Azóta is főleg a Skoda Fabia 1.4 (ebből is a 16v) és az ezzel a motorral szerelt VW Polo a fő kiszemelt (utóbbi kicsit drágább általában). A Renault Clio 2 tipp jó volt, de aki végül leginkább használná, annak nem annyira tetszik, eddig vagy jó állapotú, vagy háromajtós jött szembe a két feltétel együtt nem akar nagyon teljesülni, esetleg rohadt messze van ~300 km-re (szerencsére a többiből is van eladó bőven).

    Viszont múltkor kérdeztem, de nem jött válasz, ezekkel van tapasztalata valakinek?

    Fiat Punto II

    Hát inkább az 1.4 benzin lenne itt is, de inkább az 1.2-es van fosásig mindenhol. Azt olvastam az 1.2-es szépen viszi városban, de odakint már nagyon elfogy.

    Ford Fiesta Mk6 (vagy ötödik generáció 2002-től, bennem már teljes a képzavar, hogy az angol és magyar Wiki szócikk másként hivatkozik rá)

    Nyilván a keretből csak a gyártás eleji példányok férnének bele, de ennek van a legfiatalosabb formája. Nem tudom rohad-e mint a Focus vagy van-e valami égbekiáltó hibája, vagy a keretből érdemes-e inkább elengedni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Na jelentkeznék egy kicsit megint a múltkori kérdésem folyományaként.

    Nem volt nagyon túlpörögve eddig a vásárlás, akinek elsősorban lesz az autó, nem is nagyon ért rá, de meg lett nézve pár darab. Továbbra is a Skoda Fabia 1.4 16v (és azonos alapokon a VW Polo 1.4) a fő kiszemelt, valamiért az ugyanerre épülő Seat Ibizák viszont jóval drágábbak (azonos állapot mellett), de egyre többször jön fel a Ford Focus Mk1 is.

    Tegyük fel, hogy a Fókából kifogható egy nem átrohadt példány 400 és 500 ezer között (elvileg nem reménytelen), de bennem azért felmerül két dolog:

    - Fenntartási költségek
    - Olajfogyasztás

    A VW 1.4 16V motorról nem nagyon olvastam, hogy jellemző lenne rá az olajfogyasztás, de a Fókában lévő 1.4 é 1.6 motorokról sokszor hallani, talán ezek nem bírták annyira a városi üzemet. Na meg a Fókának előnye a sokkal komolyabb futómű, de ez hátrány is lehet (magyar utak, kezdő sofőr). Egy barátom pár éve vett egy Fókát, de szerinte annak biztosan magasabbak lesznek a szervizdíjai (nem a faluvégi pajtában javítva). Most ez nyilván nem a mai autókhoz képest értendő, csak a felsoroltakat egymáshoz hasonlítva.

    Vélemények?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz 8th #190719 üzenetére

    A Corsákra is jött tipp korábban, nincs elvetve, de azért ezt a konkrét példányt nem biztos, hogy megnéznénk egyáltalán. Ha a keret el tud nyúlni 500-ig (az eredeti komment óta lett bővítve, mert sok hirdető 499-re lövi be az "irányárat"), azért már fogható esztétikailag is kevésbé lefingott példány. Van egy tippem, hogy miért ment át egyáltalán a műszakin ezekkel a fényszórókkal (így a "friss műszaki" pont annyit is ér). Na meg oké nagyrészt városban meg Budapest körül lenne használva, de országút és némi pálya is benne van, oda az 1.2-es szívóval már elég sovány.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz 8th #190754 üzenetére

    "Ha kevesebb mint négy kilóért elvárod, hogy egy tizenkilenc éves autón legyen körbe gyári sérülésmentes csilli-villi fényezés akkor te sosem fogsz autót vásárolni."

    Nem maradnánk inkább az értelmes kommunikáció mellett? Kérdezni jöttem, nem azért, hogy csúsztatásokról vitatkozzunk. Senki nem vár ilyesmit, nem a csodavárás megy, nem lesz körbeméricskélve rétegvastagság mérővel és nem lesz valami otthagyva mert ennyi év alatt kellett már koccanások és egyéb malőrök sérüléseit javítani rajta (kiflibe hajtogatásból feltámasztott Frankenstein szörnyek azért nem érdekelnek) vagy itt-ott javítás nélkül hagyott parkolási karcok, huplik láthatók. Főleg ezt a "kevesebb mint négy kilóért" dolgot nem értem, miközben le lett írva, hogy 500-ig hirdetett autók vannak elsősorban a keresésben. Ha pedig ennyiért van olyan, ami nem lakkhibás (mert van, te is láthatod ha rákeresel), nem mállik a fényezése és nincs ennyire lelakva, akkor legyen már annak a családtagnak a dolga aki elsősorban használni fogja az autót, hogy inkább azt részesítse előnyben. Ha meg vannak más kiszemelt, szintén olcsón fenntarthatónak mondott típusok amik jobban tetszenek neki, akkor azok felőlem lehetnek előrébb a kívánságlistán. Köszi!

    "Amúgy az eladó helyében én sem költenék rá egy fillért sem eladás előtt."

    Egy szarrá lemattult, vizsgán bukást jelentő fényszóró cseréje egy ilyen autóra megvan fillérekből, valószínűleg olcsóbb, mint megkenni a vizsgabiztost (bár bevallom nem ismerem a tarifákat), hogy nézzen kicsit félre. Én ebből nem azt olvasom ki, hogy már nem akart ennyit sem költeni rá, hanem az autónak vannak ennél nagyobb nyűgjei. Nem ez az egyetlen meghirdetett Corsa a környéken, nem világos számomra, hogy ha nem bizalomgerjesztő, miért kéne ragaszkodni hozzá. Mint versekben megénekelt működőnek mondott klíma amit csak fel kell tölteni... hát akkor tessék feltölteni, pár ezer forint, hogy a vásárló ki tudja próbálni. De javítsatok ki ha rossz a gondolatmenetem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ngaba #190756 üzenetére

    Na még reagálok erre a kommentre is:

    Ezért lettek kinézve első körben a Skoda Fabia-k, első generáció, fosásig van vele a piac és az 1.4 MPI-re meg az 1.4 16v-re is azt mondják, hogy teljesen stabil, olcsón fenntartató, utóbbi fél-egy literrel kevesebbel is beéri (attól függ hány lóerős kivitel), de ebből jöhet VW csoporton belül is testvérmodell.

    Behúzhatók 250 ezer körül is a leginkább leélt darabok, elvisznek azok is A-ból B-be, ha már 400-500 között nézelődik az ember, inkább azért teszi, mert csak a magasabban felszerelt példányokba került ABS meg utasoldali légzsák (na meg klíma), nem utolsósorban innen indulnak azok a darabok amik nincsenek végletekig leélve, ami ha növeli valaki komfortérzetét és megfizeti, hát hajrá. Én csak kérdezni jövök, hogy ebből mi lesz megfogadva és mi nem az már nem az én dolgom.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ngaba #190760 üzenetére

    Kérdeztem korábban többször a Punto II-t is, abból ennyiért már a patika darabok mennek. :D De sosem jött válasz.

    Attól én még olvasgattam róla, nem egy problémás darab az sem elvileg, de nagyon sokat vettek hülyegyerek autónak racsézni (nem tudom, talán az Alfa életérzést keresik, ha erre lett volna ingerem 18 évesen, akkor sem Puntót veszek, főleg ezzel a förtelmesen túlszervózott kormánnyal meg az 1.2-es tucatmotorral, de ők tudják). :D Annál a generációnál a facelift-ig alapáron egy hupikék szövet borítás járt, 10-ből 7 példány ilyen és ma már úgy tud kinézni, hogy sírva menekül az ember egy VW csoportos kriptába is. :D

    Én is a vidéki kínálatra szavazok, de nem racionális. Amennyivel olcsóbb ott egy megkíméltebb példány, azt simán elnyeli az utazgatás, hogy megnézel 3-4 darabot. Egy drágább autó miatt oké, de fél millió alatt én nem tekernék le 2 x 250 km-t egy megnézés miatt, de a figyelőben alapvetően Pest és a szomszédos megyék vannak.

Új hozzászólás Aktív témák