Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
slett27 #222809 üzenetére
Anno Citroen c5 vti Loeb S editionban gondolkodtam, utána olvasva gyorsan a feledés homályába veszett. Pedig csorgott a nyálam ezerrel. Rémlik a történeted, mintha itt emlegetted volna, kortól és motortól függően a c5-ben is az van.
Ha bevált a Fiat, maradnék azon a vonalon. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #222517 üzenetére
Lehetőleg gázolaj
mehet az olcsóbbik, ahol jobb áron van... Inkább szűrő cserére figyelj oda, illetve vegyél belőle márkásat, minimum Sofima szerintem. Egyszerű az üzemanyag rendszere, felújítás költséghatékony, spórolni meg így könnyebb (bár tudnak elég tartósak lenni, de adott futás mellett ne várjunk csodát). Cikkszám 0445110276
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #222361 üzenetére
Nem, ez a turbó sajátossága, amíg nem pörög eléggé a turbina és a kompresszorkerék, addig nincs elegendő töltőnyomás sem. Kompresszoros autót kellett volna venni, ha ez zavar, vagy vellanyt.
A gázreakción lehet javítani valamelyest, de az alapvető "problémádat" nem oldja meg.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
slett27 #222332 üzenetére
Mindenki a MOL-tól kell vegye, de ha jól emlékszem, akkor nem az éves mennyiség 100%-át, hanem 80%-ot, de majd valaki biztosan megírja a tutit. A drágább, különböző egyedi adalékokat tartalmazó verziók már tényleg jobbak tudnak lenni. Tehát az OMV MaxxMotion 95, 100 és D elvileg jobb a puruttya 95-nél és dízelnél. Dízelnél van hosszútávú tapasztalatom. Valóban hibamentes és kiegyensúlyozott volt a verda. Benzinnél még nincs elég tapasztalatom, mert szívóba felesleges a 100-as, és csak párszor tankoltam bele azt, viszont most elkezdtem a drágább 95-öst. Majd kiderül, hogy van-e értelme.
-
IreN!CuS
őstag
válasz
slett27 #222332 üzenetére
Régen azt hallottam, hogy az OMV az osztrákoktól hozza - lehet változott azóta.
Régebben sokat "teszteltem" főleg a prémium vonalat, de nyilván nem releváns. Érzésre a Shell-el ment a legjobban cserébe a legrosszabb fogyasztás, értsd pár tized liter rátankolással mérve - MOL hozta a legjobb fogyit - az OMW meg kb középen volt mindenben is. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
slett27 #222274 üzenetére
Mi Bravo II 1.4 T-Jet-t használunk. Olyan mindenes.. mert bírja a várost (nem kokszolódik), bírja a pályát. Bár a 120 Le, 200+-os nyomaték nem sok, de azért teljesen élhető és a belső sávban is tudja az engedélyezett sebességet lazán, plusz a felhajtón el tud gyorsulni a besoroláshoz. Én ez alatt (sőt... igazából turbo nélkül) nem vennék alsó-középkategóriás autót. (volt korábban 1.6 16V évekig.. más a nyomaték, azokat pörgetni kell)
6 sebesség előny. Nem mondom hogy vegyél Bravo II-t, de 1.5 alatt mennek a 2007-2009 körüli példányok. Ha olyat tudsz szerezni amiben a digitklímát már orvosolták (terelőmotor), aminél az M32 nincs meghalva, akkor annyira nem rossz vétel ebben az árszegmensben. -
-
Dr. Mózes
aktív tag
válasz
slett27 #222113 üzenetére
Ilyenem volt csak 3 ajtósban, én nagyon szerettem, és nem kért sokat. Egy EGR hiba volt, plusz elfáradt az első két lengéscsillapító, meg pár szilent, stabpálca, és kb. ennyi 2 év alatt. Főként országúton használtam + pici város, úgy 5,4-es éves átlagom volt. Az 1.4 elég gyengusz, már főúton se fogsz vele keménykedni, max. buszt fogsz vele előzni. Pályán elég hangos volt, nagyon kellett forgatni, de ha csak néha pályázol akkor nagyon jó kis gép, és nem fogja leenni a gatyádat.
-
kenguru99
senior tag
válasz
slett27 #222115 üzenetére
És azt jobb ha tudod, hogy ez tényleg filléres, utángyártott. A gyári, ami jó minőségű az 4x-5x ennyibe kerül. De ha ezektől ennyire félsz, akkor vegyél egy japán szívó benzinest. Ott csak a rozsda végett kell alaposan megnézni a leendő autót. De később jó eséllyel más nagy baj nem lesz.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
slett27 #222113 üzenetére
Opelre írtam neked nem a Bravora.
Opelből neked ha dízel én a 101 lovast mondanám, még nálam is pechesebb vagy. Helyedben se az M32-vel se a Denso befeccsel nem húznék ujjat mert rossz vége lesz.
7gen vonalat én elengedném de ezt már mondtam... ennyiből lehet venni jobb autót is.
Nehogy azt hidd ha a 7gen kormány ropogását megakarod szüntetni annyival olcsóbb lesz a kormánymű felújítás. Már pedig keress utána, 10-ből 7-nek már ropog a kormánymű csak lesz*rják a tulajok.
Még mindig azt mondom amit a Hondasban, vegyél valamit ami fedi az alapvető igényeid és nagyjából jó állapotban van kb mint a régi Bravoid. A típus hibákat ~10-15 éves autók lévén így is úgyis szépen sorra meg kell csináltasd, mert senki nem azért adja el ezeket mert tavaly nyáron mindenük rendbe lett rakva.
~15 éves autóra az értéke felét elkölteni meg még mindig nem GTK... ha lehullott a váltó mert elkopott akkor elkopott tessék cserélni, ilyen elven a 700 ezres Civicre a garnitúra 4 évszakos szereléssel ~160-ért is GTK. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #222089 üzenetére
Konkrétabban? Nekem ott a kis Fiat, van vagy 80k a lendkerék (avagy normál kuplunghoz képest a felár), magasnyomású meg örökös, tömítés készlet kell max egy idő után. Rail nyomás szabályzó 25k.
Váltó az viszont kulák M20(~=M32). Létezett mondjuk 5-ös váltóval, az tartósnak mondható, és nincs kettőstömegű sem.
SDI-hez meg egy adagoló és 4 porlasztó megvan a 80-ból... Kettőstömegű nem is volt. -
szabonagyur
félisten
válasz
slett27 #222007 üzenetére
Vidéken amúgy is kevesebbet fizetnek ugyanazért a munkáért mint Pest és agglomerációban így teljesen fatal a helyzet.
Nem feltétlenül igaz, többet keresek, mint Pesten kapnék
De a fene sem gondolta volna hogy a 10+ -os autók így le vannak rúgva, 10-ből 7 kuka gazdasági totálkár.
Igazából 1-2 éves autót is lehet így nézni, az éves dolgok azokon sem 2 fillér. Most nézem, benzin nélkül 1,5M-t költöttem a Cityre 2016 óta, szerintem nem sok.
-
zgospel
őstag
válasz
slett27 #222007 üzenetére
Pénzügyileg az egyik legrosszabb döntés lenne hitelre autót venni, szóval azt jól teszed hogy kerülöd.
Így hirtelen (bár a konkrét számok ismerete nélkül) az 1-2 évente való cserélgetés sem tűnik túl bölcsnek, mert 100-120 ezer Ft elmegy az átírás költségeire minden alkalommal, ami kidobott pénz, jobb lett volna szervizre költeni.
Esetleg Fiat Punto? 600 ezer Ft-ért már egész jók vannak, igénytelen, olcsóbban fenntartható mint az Astra. Persze kisebb is, gyengébb is.
-
zgospel
őstag
válasz
slett27 #222002 üzenetére
Azért egyáltalán nem mondanám bonyolultnak. Nekem Z18XER van, közel 4 éve vettem a kínálat legaljáról, viszont ismerőstől, így pontosan tudtam, hogy az eladás előtti másfél évben mik voltak javítva és mivel számolhatok én.
Ez idő alatt ha az üzemanyagot nem számolom, minden mást viszont igen (biztosítás, adó, matrica, szervizek, stb) akkor havi átlag 20 ezer Ft a fenntartása. Ennél jelentősen olcsóbban már nem tudom mit lehetne üzembentartani.
Mindezt úgy, hogy műszakilag teljesen jó állapotban van a kocsi.
Ebben 290 ezernél voltak cserélve az okoskerekek, vezérléssel stb, most van benne 365 ezer km.Ilyen korú autóknál bármikor bejöhet egy nagyobb kiadás a teljesen kopó alkatrészekre is, legyen bármennyire is egyszerű és olcsónak mondott típus.
Esetleg nézz G Astrát Z14XE motorral. Hengerfejes ne legyen aztán más baja nem igazán lesz, viszont 2-3 deci olajfogyasztás ezer km-ként a jobb állapotúaknál is garantált.
Abban az ársávban ahol keresgélsz igazából nem is aktuális állapotot kéne venned, hanem ellenőrizhető előéletet az elmúlt pár évre visszamenőleg, hogy milyen javítások voltak elvégezve. Az alapján lehet tervezgetni, hogy mi várható majd.
-
zgospel
őstag
válasz
slett27 #221975 üzenetére
Az XER motorok egyik velejárója, hogy 200-300 ezer km környékén (ez jó nagy intervallum nyilván
) elszaródnak az okoskerekek, ami komplett vezérléscserével együtt orvosolva már 4-5 éve is 300 ezres tétel volt, mai munkadíjak mellett saccolom hogy egy 350-400 ezer Ft-tal lehet számolni rá. Az alkatrész önmagában drága.
Opelmuhely.com-on van egy nagyon részletes H Astra vásárlási útmutató, bemutatva minden típushibát.
Az árral kapcsolatban, azért látszik hogy össze-vissza vannak rajta horpadások, és a fényezése sem szép.
-
-
-
szabonagyur
félisten
válasz
slett27 #221963 üzenetére
A jó állapotú 1-1,2M autót meg majd senki sem akarja eladni neked (én sem adom el, pedig már viccesen 3 autónk van, és csak én vezetek aktívan...), nem igazán éri meg, nekem több a használati értéke, pedig minőségi 4 évszakos (Continental) gumi van rajta, éves szinten szűrők, olaj csere, biztosítás, stb. Bőven ott hagyok átlag 100e-t.
-
szabonagyur
félisten
válasz
slett27 #221939 üzenetére
Sajnos nekem olyan autó kell amivel nem kell "babrálni" sem időm és főleg nem pénzem nincs úgy hogy már minden aranyárban megy ahogy látom.
És eladtad az amúgy hibátlan Ignist...
Motor felújítás? Nem úgy volt, hogy rendben van a Civic alap esetben? Csak szokásos vezérlés és társairól volt szó.
Hitelre meg ne vegyél 15+ éves autókat, újra felhozva saját példám a City full ismert előélettel csak alap dolgokra ki fogok most dobni 200e-t legalább, és nem kell se motort felújítani, se rozsda, semmi ilyen.
-
fogkefe21
csendes tag
válasz
slett27 #221931 üzenetére
Hasonló körülményeket között, kicsivel hosszább távon használok egy vasaló Swiftet. Ezért az áráért szerintem jót állapotút kapsz. Egy baja van, hogy nincs csomagtartó, ami egyedül zavar. Ezért kell majd mennie, de 120-125 km/h kényelmes vele. Mondjuk mérete ellenére szomjas az igaz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #221931 üzenetére
Vadász, vadász... Kezdem felhúzni magam, bocs. Nem hiszem, hogy átvizsgálás során ne lett volna feltűnő egy hozzáértőnek, ha magas a porlasztó korrekció, rossz a lendkerék, hibás a váltó; vagy hogy ne mondta volna meg bárki a fórumon előre, hogy M32, stb. Plusz szerelő sem csak egy van a világon, menni kell utána... Attól, hogy ki van dobva egy fél autó ára az ablakon, nem javul meg semmi. Sőt, ha már úgyis mindegy, meg kell próbálni otthon megcsinálni, ha nem engedi a keret - aztán ha sikerül, örülsz, ha nem jön össze, nem buktál többet. Azzal, hogy veszel másik kotlát ugyanabban az árkategóriában, nem garancia semmire, viszont esélyesen ugyanakkora roller, mint az előzők voltak. Nameg fb csoportokban biztosan tudnak javasolni olcsóbb szakit, inkább javítást kéne intézni, hogy éppen ne tegye magát tönkre az autó, nem kell tökéletes legyen minden, bevizsgált bontott porlasztók stb és kész. Vidéki Jóska bácsi könnyen lehet megoldotta volna az előzőt annyiból, amit a mostanin buksz.
Na most ha megint jegyet váltanál az olcsó autók szopórollerére, tippek:
-keresni átvizsgáló szakit
-ezek közül választani egyet, ami nem rohad, nem füstöl, és nem reccsen a váltó [link] aztán mehetsz kényelmes 120-szal, nem biztos, hogy százezreket ér a különbség. Meg kicsit foglalkozol rozsda megelőzéssel, pár délután, pici pénz.
-kezdd el kiképezni magad, kisebb karbantartás nem nagy dolog, majd ragad rád a többi, megéri foglalkozni vele ahogy látod ($$$) -
válasz
slett27 #221931 üzenetére
a Cruze az gen3 GM Family 1 engine, ezeket a motorokat Opel-ekben ("TwinPort") is árulták, mert itt is készültek Szentgotthárdon.
klónnak nem nevezném, egyébként egy önálló autótípus, de a GM Delta II platformjára épül, amire a J Astra is.
ennek lehetnek előnyei, főleg a közösen használt alkatrészek miatt (futómű elemek pl) -
rbalint88
addikt
válasz
slett27 #221934 üzenetére
… hulye a sajatjan se!
Mennyi az egyszerre megtett tav legtobbszor?
Francia dizelbol kapnad kb a legjobbat a penzedert, pont a hasonlo eloiteletek miatt
A felsorolt tipusok rendszeres (foleg hosszutavu) palyazas eseten se komfortosak, se takarekosak nem lesznek, 1.4-1.6ideges siman olajevos lehet ettol barmiben - relativ magas fordulat hosszu ideig.
Kis penz kis foci elven olyat vennek, ami rendbe van rakva, hogy minel kevesebbet kelljen mar kolteni ra. 1.5-2.0dci, 1.6-2.0hdi/tdci, esetleg meg olasz vonalon 1.6-1.9jtd, 1.3jtd es 1.4hdi szvsz gyenge palyazni, ezt leszamitva veheto motorok (foleg a hdi). -
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #221449 üzenetére
Szerintem szabonagyur arra akar kilyukadni, hogy a folyamatos cserélgetésnek nincs értelme, mindegyiken buksz pénzt, tökéletes használt autó meg nyilván nincs, főleg nem egyre kisebb összegekért.
Én még annyit tennék hozzá, hogy az 1.4 T-Jet Bravót nem lett volna szabad eladni féltengely és váltófelújítás után, csak vígan használni, még most is boldog lehetnél vele.szerk.: Ne érts félre, nem hibáztatni akarlak, biztosan jó okod van minden egyes döntésre és autócserére, csak ezt külső szemlélőként nehezebb felfogni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
slett27 #221334 üzenetére
Abba a Tjetbe én beleálltam volna... kvázi a sok csereberével többre jött ki a dolog mint lett volna a felújítás ha amúgy egyben volt a bodé és a motor.
M32-öt egyszer kell összerakni és kihézagoltatni és megtömni 3 liter olajjal utána már kiszolgál. Féltengelyekre meg az a 200 irreális... ~50/db az SKF féltengely és nem hiszem, hogy 100 lenne a munkadíj. Többi aprólék ha kavicsot kap a hütő stb a cickány sem lesz sajnos olcsóbb. Automata klíma hisztire Bravo esetén szintén megvan a szakavatott személy márkacsopikban.
Civichez ott keresnék egy tisztességes szerelőt is ezek után.
Használd egészséggel a Civicet
de őszintén szerintem ha van egy jó alap kezdj el hozzá ragaszkodni. A hazai piacon ez a legtöbb amit az ember magáért megtehet szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- Könyvajánló
- További aktív témák...
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Eladó karcmentes Apple iPhone 11 128GB / 12 hó jótállással
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- Nexigo PJ40 okosprojektor / Számla + Garancia /
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest