- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
senior tag
válasz
LógaGéza #219305 üzenetére
Ha egyébként jó és megfelelő nekik a Meriva, akkor egyszerűbb (és valószínűleg olcsóbb is) megcsináltatni a jelenlegit, mint venni egy másikat. 1 millió forint ma már nagyon kevés egy normális állapotú autóhoz. Vagy nagyon sokáig kell keresgélni mire talál az ember egy jót.
-
máyköl
veterán
válasz
LógaGéza #177951 üzenetére
Ha a 159 -es mellett döntesz, akkor mindenképp dízelt vegyél. Nem jók a benzinmotorjai, kivéve az 1.75 Tbi, de az egy másik árkategória.
1.9 vagy 2.0 -t néznék belőle, 2.4 elég bajos, hengerfej szeret megrepedni. 1.9 -ből a 16 szelepest érdemesbb nézni, de ha 2.0 JTDm -et nézel, akkor sem lősz nagyon mellé. Olajpumpa tömítése szokott megfáradni, érdemes vásárláskor kicserélni. -
#94529552
törölt tag
válasz
LógaGéza #146694 üzenetére
Nem öregednek, csak használódnak, mert sokan azt hiszik, hogy sportkocsi, közben csak sportos. Karbantartás meg nuku, csak ha már elkerülhetetlen. Persze tisztelet a kivételnek. De ha meg sportkocsinak hiszik, akkor nem 30-40k km-enként kellene olajat cserélni például, ahogy néhány szervizfüzetben ez látszik is.
-
rbalint88
addikt
válasz
LógaGéza #146691 üzenetére
Nem tudok objektiven nyilatkozni, de az Alfazas kurva jo
hetkoznapi autok kozott olyan elmenyt ad, amit nem sok mas.
BBD: jts selespeedet azert csak halado, hithu alfabuzinak ajanlanek. Nem a problemamentes valasztas szinonimaja. Kozvetlen befecsis benzinmotor pottyet alultervezett kenesi rendszerrel, robotizalt kezivaltoval... j.bravo cartars tudna meselni
De ha veszel egy V6-ot vagy jtd-t, az kategoriajaban abszolut megbizhato. Amugy van egy fekete 2.4 jtd 20v kombi, kuplungot kettostomegut kell cserelni, aztan patent. 600k, goto hahu. -
alázógyík
addikt
válasz
LógaGéza #140894 üzenetére
A 2004-es évjárat már egészen jó.
A moci nagyon megbízható, kevés gond szokott lenni vele.
Ami problémás tud lenni, a hátsó híd szilentjei, cserélni egy rémálom. Az első stab.rudak fogyó eszközök, sokszor kell őket cserélni, de olcsók.
A klímaterelő motorok tudják összefosni magukat, amit könnyű észrevenni. Bekapcsolod a fűtést/hűtést, és megnézed, hogy tudja-e külön-külön fújni az ablakra, középre és lábra a levegőt. Mind a vezető, mind az anyós oldalon ellenőrizd le, hideg és meleg levegőre is. -
válasz
LógaGéza #140890 üzenetére
Jól ismerek egy 10 éves 1.9 CDTI Vectrát (kb. ugyanaz a motor); az első 2,5 évben én használtam napi 2x10 km ingázásra, hétvégén beletettem 4-500 km-t. Egy jó barátom vette meg, az utóbbi 7,5 évben ő használja napi kb. 2x5 kilométeres távon, hétvégén ő is többet megy vele. Új korától ~ 200 lóerőre és 430 Nm-re van írva, nagyon jól megy, semmi baja.
Szerk.: most van benne kb. 220 ezer km.
-
-
footy
addikt
válasz
LógaGéza #132401 üzenetére
Abból a faceliftet(2010-2012) keressétek, mert ott már javítottak a zajszigetelésen és a futóművön is.
(#132406) bitpork
Az én G6-omban gyárilag nincs kettőstömegű és mégsem ráz szét semmit. Pedig már 4e hijján 200e van benne. Egyedül hidegen érezni alacson fordulaton, hogy több a vibráció, de ha abban a fordulati tartományban használod az autót(főleg hidegen) akkor a kettőstümegű is hamar kifekszik, szvsz. ez így egy értelmetlen dolog. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
LógaGéza #132079 üzenetére
Kell autózni mire visszajön akár csak egy DPF pucolás (cseréről nem is beszélve) ára. Ami könnyen összejön ha csak rövid városi utakra van használva a gép. Idősebbekre amúgy is jellemző hogy 1500-nál már elváltogat amit meg a kettőstömegű nem bír... Szóval gondold át ez a dízel kell neki manuális váltóval dolgot.
Ha szereti a karakterét és van tartalék pénz akkor ok de csak ha az olcsó nyál miatt venné akkor azért számoljátok ki, merre meddig hány méter mert könnyen lehet, hogy többe lesz a leves mint a hús... -
-
rbalint88
addikt
válasz
LógaGéza #132066 üzenetére
hát, pedig jó lenne meggyőzni
működésileg nincs vele különösebb gáz, de a 180cdi rettenet traktorhangú, az automatája eléggé buta is ráadásul. beltér tud csúnyán öregedni, főleg a (mű)bőr részek. minden egyes izzócsere szervizes sztori 10+ ezerért, mert az egész csomagtérburkolatot bontani kell - ezért is lehet csomó félvakot látni belőlük.
-
Qtya123
őstag
válasz
LógaGéza #131913 üzenetére
Bakker, sosem néztem meg az IS220d árát. Nem gondoltam volna, hogy gyakorlatilag majdnem egy millával olcsóbb, mint a benzines társáé! Egy patika IS200-nál meg pár százzal drágább.
Amúgy tényleg méltatlan volt az a motor bele. Csodálkozom is, hogy annyian megvették vele mégis. Mikor látok a forgalomban egy 2. gen. IS-t, 10-ből 8 dízel. -
Acheron
őstag
válasz
LógaGéza #131917 üzenetére
Amennyire én tudom, ez az egyetlen dízel motor, ami Lexus -ba került - előtte - utána csak benzines vagy hibrid hajtás volt, van. De ezek jobban is illenek a Lexus -hoz
Ha IS -t nézel, akkor 2.5 benzines jó választás (3.0 még jobb lehet, de az fehér holló mifelénk), az automatáját különösen dícsérik.(#131918) bitpork: Lexusnál ezt kötelező megjegyezni
-
-
Acheron
őstag
válasz
LógaGéza #131913 üzenetére
Nem igazán ajánlott. A 2009 előtti 2.2 D-CAT motorokkal voltak problémák (egy az egyben a Toyota motort tették át bele, csak jobb hangszigeteléssel), keress rá, itt is többször volt szó róla. Nem véletlenül vette ki a Lexus a palettáról - a márkához mérten aránytalanul sok panasz volt rá.
-
LógaGéza
veterán
válasz
LógaGéza #130330 üzenetére
Véletlen valaki? Semmi tapasztalat az újabb dízeles Mazdákkal?
-
footy
addikt
válasz
LógaGéza #129894 üzenetére
Nem rosszak, a faceliftben mar kijavitottak a pattogos futomuvet es a gyenge zajszigetelest. A belter a konkurenciahoz kepest valamivel egyszerubb anyagokbol epul fel. Az ulesei viszont kifejezetten jok.
(#129856) Qru
2-es BMW-ben volt szerencsem 8 gangos automatahoz (ZF?). Nem cserelnem el semmilyen DSG-re. -
rbalint88
addikt
válasz
LógaGéza #121798 üzenetére
az 2.0 jts volt akkor. egyik fórumtársnak csütörtökön vettünk egy ilyet, kékmetál, megagigafullos szedán. olyan dokumentációval adták át, hogy csak lestünk. sok a lelakott fos autó sajnos, én is 2 hónap után vettem egy kompromisszumosat (benzinest akartam, végül jtd16v lett, sok km, de vezetett sz.könyv osztráktól, sok extrás, törésmentes, pár bácsizással), miután megnéztem kb 40 autót. a fórumtársét is sok megnézése után vettük, az övé kb pont olyan, mint amit akartam anno. Akkor 1,2M-ért volt olyan, most 73%-os áron tudta megvenni kb ugyanazt, mondjuk több kilométerrel.
Ha 156-ot szeretnél, nem beszélnélek le róla. Nagyon jó vezetni, de azért van pár apró hibája, amit el kell nézni. Mondjuk ha szeretsz jót autózni, akkor valószínűleg le is fogod sajnálni ezeket az apróságokattompított fény elég gyenge, fűtés nem acélos, ülésfűtés -ha van- nem túl erős. cserébe a bose hifi q jó, ülések álom jók, futómű egy csoda, fék harap, motorok szeretnek élni, forogni. még a dízel is, csak az ugye kevesebbet forog, de a lelkesedés azonos
-
Integrale
veterán
válasz
LógaGéza #121802 üzenetére
Mindenképpen az első FL utániakat érdemesebb nézegetni. (első facelift= még régi külső, de új belső, színre fújt ütközők, tükrök) a második facelift pedig új külsős.
Mindkettő jó lehet, csak az utóbbi tetszik, akkor értelem szerűen azt.144 lovas nincs egyik faceliftesből sem, az még euro 2, a 140 pedig a 3-as (2001-től).
-
LógaGéza
veterán
válasz
LógaGéza #118417 üzenetére
Leszűkítettük a kört kettő típusra: Peugeot Partner L2 1.6HDI, és Fiat Dobló Cargo Maxi 1.6Mjet, mind a kettő újonnan, szalonból. Én a Fiatot erőltetem, méretben nagyobb, erősebb motor, majd' azonos árért jobban felszerelt, fater szeretné a Partnert, mert a Fiatról rosszat hallott, meg nem megbízható. Mennyi ebben a ráció?
Ki mit választana? -
LógaGéza
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
LógaGéza #117120 üzenetére
mert gyarilag ugy van beallitva, hogy ahol a low-lift es a high-lift vezermuprofilok kulon-kulon felvett nyomatekgorbeje metszi egymast, ott valt at a ket profil kozott
ezert nincs "VTEC rugas" sem, azt ugyanis latni lehetne akkor a nyomatekgorben is vhol
ott csak megvaltozik a hang es "huz" tovabbiVTEC-nel pedig elforditja a szivo tengelyt is, ezzel modositva a vezermutengely fazissszoget (oda-vissza elfokolja a tengelyt menet kozben hidraulikusan)
a legtobb gyarto amugy ezt a fazisszogmodositast hasznalja, pl a mk2 Clio RS is, pedig nincs rajta semmilyen V betus mozaikszocska emiatt
az mk2 PuntoHGT motorja is ezt csinalja -
-
Kickass
őstag
válasz
LógaGéza #105993 üzenetére
A többiekkel ellentétben én lehet nem is a motortól félnék, még csak nem is a nagynyomású rendszertől, ez az egyik legmegbízhatóbb cr, kb. pócvágen adagolós tdi-hez lehetne hasonlítani a tartósságát meg a hülye biztosságát is.
Ennek ellenére maga az autó röhögve elviheti egy cr rendszer felújításának költségét anélkül, hogy ahhoz hozzányúlnának.
Kasztni rohadós, pláne amibe már beletaknyoltak vagy törték, ezen azért volt már mókolás főleg a küszöböknél meg kb mindenhol máshol is. Bölcsőt, tornyokat, alját, tank körüli részeket át kell nézetni, ha a tulaj nem látja csavarhúzót simán belevágnám. Meg lehet csinálni eladásra is, az pár hónap múlva olyan lesz mint az ementáli.
Másik mulatságos rész a futómű, hátul csatolt lengőkaros, itt még nem olyan vészesek az árak, a hátsó hosszkitámasztók pl csak tizenegynéhányezer forint/db. Elöl alul és felül is van egy egy lengőkar, kormányösszekötő, stabilizátor stb..ha nem kínai szarral van összerakva ami fél év múlva kiverődik akkor az 6számjegy bőven (+munkadíj+futóműbeállítás).
És akkor ott van még az elektronika, ha kopott a gyújtásbetét akkor a kulcsot hol érzékeli hol nem, kb leszopja magát mire elindítja, lehet elég csak megfújkálni az immo csatiját valahol a műszerfal mögött a kábelrengetegben (ha megtalálod), de lehet gyújtáskapcsolót kell cserélni ecuval kulcsokkal.A konkrét autón ráadásul világít a légzsákvisszejelző járó motornál, arra is az lesz a válasz hogy csak ki kell törölni vagy csak kontaktsprével valamelyik csatlakozót megfujkálni(kivéve ha nem
).
És ez az info mennyiség részben a cartársak részben saját tapasztalat, egy év alfázás után, aztán visítva adtam el (pedig alapvetően olasz autósnak tartottam magam).
Az Alfának két nagy előnye van, egyrészt sima négyhengereshez képest a TS motorok hangja fordulaton szebb, illetve a futóműve ha jó akkor sínautó, nagyon jót lehet vele autózni. -
Zewa
senior tag
válasz
LógaGéza #105993 üzenetére
Uj-jujj-jujj!
"Sajnos még egyszer sem sikerült normálisat választania, valahogy mindig megszívta velük. " Ennek ellenére 156-os Alfát nézz magának, ráadásul egy 450e forintos dízelt.
Ez nagyon a kínálat alja, szinte biztos hogy felfog szállni vele, arra a bizonyos szopó-rollerre. Én nagyon nem ajánlanám se ezt a konkrét autót, se a típust. Alfát vegyenek az Alfa rajongok de egy csöppet is racionálisan gondolkozó embereknek nem ajánlott. -
jerry311
nagyúr
válasz
LógaGéza #105707 üzenetére
19 év, diesel, kombi, kormányon körbe kapaszkodó, 70000 km. Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Nem volt olyan, ami csak 10000-et futott 19 év alatt?
Ennek az autónak kb. egy nagyon jó tulajdonsága van 250k HUF-ért: 2 évig műszaki vizsga. Ebben az árkategóriában az egyetlen elvárás.
Amit joamilestoné is írt +
- Ha nem hideg motorral várja az eladó, akkor nagyon meg kell nézni, meg kell hallgatni, vagy ott kell hagyni.
- Motortér lehetőleg ne legyen (nagyon) olajos/vizes, tehát ne engedje se az olajat se a vizet. Bár ez egy majd. húsz éves autónál komoly követelmény, de nem lehetetlen. Ha elhanyagolt a motortér, tehát folyik, csöpög, gányolt vezetékek vannak benne, akkor valószínűleg egyéb karbantartáson is spóroltak.
- Ismerősöd tudjon és merjen nemet mondani. Autót nem lehet internetről, 4 kép alapján, vásárolni, kivéve ha újat vesz szalonból vagy szereti a kalandokat. -
szőröscica
addikt
válasz
LógaGéza #105707 üzenetére
Ezek rettentően tudnak rohadni, szóval arra figyeljen oda.
Alapvetően hidegen induljon be, ne füstöljön nagyon, járjon szép egyenletesen. Futómű ne kopogjon, ne húzzon semerre, fékezéskor se rázzon.A futott km 370 ezertől a csillagos égig bármennyi lehet, mivel csak 5 számjegyű az órája.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple MacBook
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Tesla topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen processzort vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest