- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dong86
csendes tag
válasz
batai15 #221786 üzenetére
Az ecoblue-s hirdetés már nem jön be de bizonyos évjárat felett már azok is is adblue-sak. Motorikus szempontból jónak számítanak az 1.5 tdci és 2.0 tdci-k is.
200 k km felé közelítve azért már jöhetnek elő költséges dolgok(kuplung, kettőstömegű, turbo, nagynyomású alkatrészek stb)
-
-
dong86
csendes tag
válasz
batai15 #221784 üzenetére
szia
én biztos adblue mentes irányba mennék, az euro 6 hdi motoroknál permanens probléma az adblue , nem tudom van e már megoldás a teljes kiíráson kívül de már pár éve is ilyen 400 ezer körüli költsége volt a tartály cserének ha nem sikerült elintézni a garis cserét. Az ilyen 120 lóerő körüli dízel normál közlekedésre elég olyan 80-90-ig elég meggyőzőek de 130 felett azért érződik a lóerő hiány sportossabb vezetéshez sok pályázáshoz én 150 lóerőtől felfelé válogatnék. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
batai15 #221464 üzenetére
Kézi váltós? Motor tartó szokott hamar tönkre menni, szervó hibás konstrukció a széria elején és drága a csere (először bontott kell a széria második feléből, de az sem örökös nyilván). Piezo-s porlasztók bármikor bedöglenek. Összességében jó autó, ha az ár/érték arányt nézzük, de nyilván itt is figyelni kell pár dologra. (Ha eladóvá válik az autó, írj rám, küldök check listát sok hibalehetőségről.)
-
grizlisandor
veterán
válasz
batai15 #220621 üzenetére
Erre mondta az autószerelő, hogy amit kímélnek, meg hogy óvatosan vele mindig minden baj van vele, aminek meg kinyomják a szemét, meg semmi baja nincs.
Vannak jól sikerült, meg kevésbé jól sikerült konstrukciók minden gyártónál, elég jól utána lehet járni, hogy mire kell odafigyelni az adott típusnál és hogy néz ki a karbantartása.
Az információkat meg kell tudni szűrni, tudod mennyi 2.0CRTDI fut az utakon és mennyi ebből mennyi jár rinyálni a facebookra, hogy ne vedd meg, mert eszi az olajat.
-
kenguru99
senior tag
válasz
batai15 #220597 üzenetére
"volt főnököm bitdi passatja 8 millió volt nem is régen , úgy kezdődött hogy 1 millió ment rá ."
Mennyibe került ez az autó újonnan? 15-20? Ehhez képest rá kellett költeni 1 milliót? Már megbocsáss, de ezzel semmi baj nincs. Ez nem egy egyszerű szívóbenzin autó amiben csak olajat kell cserélni. -
426os
őstag
válasz
batai15 #220610 üzenetére
4 éves autó azért ne legyen már lerugva ,technikailag legyen rendben stb
Az ára miatt ezt várnánk, de az az igazság, hogy az autó is csak egy használati tárgy az emberek 99%-nál, mint egy tv, telefon, mosógép, számítógép. Azoktól sem várja el az ember, hogy 4 évesen hibátlanok és újszerűek legyenek... Ki lehet fogni, de sajnos nem egyértelmű. -
tibbike01
őstag
válasz
batai15 #220610 üzenetére
Lehet kapni ilyet, csak keresni kell és kivárni. Te nem jó configot néztél (1.6cr tdi-dsg), ráadásul külföldit, ezért ajánlottunk jobb configot (2.0cr tdi-dsg). Bár hozzáteszem, hogy még ez az 1.6cr tdi is messze jobb, mint a többi PSA, Ford dízel motorjai...Szóval nem az a konklúzió, hogy szar a vag, hanem az, hogy a vag motorkínálatán belül érdemes a 2.0tdi-t választani. Összességében a vag mind dízel mind benzin vonalon verhetetlen és a zajcsillapításról, futómű, kényelem, tágasságról nem is beszéltünk...
-
tibbike01
őstag
válasz
batai15 #220590 üzenetére
Ezerszer le lett írva, hogy a 2.0cr tdi mindenben jobb, mint az 1.6. Fogyasztásban pedig hajszál különbség van. Illeve aranyszabály, hogy alap motorral nem veszünk autót.
Nézzél passat-octavia-golf-superb vonalon magyarországi 2.0cr tdi 150ló dsg autót, aminek normális gazdája volt és rendesen szervizelte. Úgy találni fogsz jó vételt. Ja és ne érezd, hogy majd 5 millióból megváltod a világot (sajnos ez van). -
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #220585 üzenetére
Kormány elég durván néz ki (a leírt méterhez képest), illetve azért az 1.6 TDI + DSG sem feltétlen örökéletű párosítás. Ha tetszik Neked, akkor helyedben megnézném, de végső esetben is félretennék azért a váltóra + motorra.
Viszonyításképpen Golf 8 kormánya ~101e km után így nézett ki (vigyázva rá).
-
MM
őstag
válasz
batai15 #220487 üzenetére
Nálunk ami cégnél ami mostanában VAG, abból már kevés 2.0 CR TDI.
Jellemzően az első olajcsere előtt 10-15e-nél kellett rátölteni 1l-t.
A dinamikus olajcsere periódus miatt az 25K jellemzően, és 25K után már ki szokta bírni a következő 25K-t. Mondjuk a szervízben is általában csurig rakják, a gyárban pedig valószínűleg még nem...
Sokat elmond, hogy amikor átadják az autókat, akkor az elsősegély doboz mellett van egy 1l-es olaj is utántölteni, külön tépőzáras tasakban...(ami amúgy 508/509)
-
Gombinyó
őstag
válasz
batai15 #220487 üzenetére
Mi számít a te értelmezésedben olaj evésnek? Nálunk a flottában sok 1,5-2 éves tsi meg két literes cr tdi van. Jellemzően új koruk óta kell rátölteni két olajcsere között. Nekem pl tsi-nél már 12e körül bedobta az alacsony olajszint figyelmeztetést és tényleg a nívó legalján volt. Nekem ez még tűréshatáron belüli, akkor is, ha én lennék a tulaj és nem csak juttatásként kapnám a kocsit. Csak hosszútávon járok vele.
A dízeles kollégák is töltenek rá néha.Egyébként, ha mondjuk 10e lenne a gyári előírás, akkor nem közelítené meg a nívó alját a szint.
-
imyourfriend
őstag
válasz
batai15 #220304 üzenetére
+eWro, + bandus:
Részemről úgy ideális a történet, ha fel van frissítve + kitakarítva a motor, üzemanyagrendszer és a fontosabb alkatrészek amik jelentőséggel bírnak egy ilyen tuningnál. Tapasztalatból megírt program olyan amilyen, még két egyforma motorfűrészt sem láttam nem hogy két egyforma 'jóval' bonyolultabb autót, mint rendszert magát. Motorgyárat nézem akkor pl egy első szimmering és egy hátsó szimmering szivárgás terén egy nap nincs két egyforma értékpárral rendelkező.
Így még szép és elvárt az egyedi program írása, akár optimalizálásra akár + teljesítményre nézve. Írja meg a szaki úgy a szekeret, hogy az egyedileg legyen annak a tulajdonságaihoz alakítva. Emellett persze lássa a szaki, ha nem lehet tuningolni mivel nem megfelelő az autó állapota erre a tevékenységre!
-
tboldi
nagyúr
válasz
batai15 #220304 üzenetére
Mondjuk a LA-chipnél ugyan előre megírt cuccot töltöttek fel a MiTóra, de a procedúra után egy logolt kört mentek vele, és amikor minden rendben találtatott, kérték, hogy én is próbáljam ki, és csak ezután kellett fizetnem.
Mérés is volt, először egytengelyes padon, de bemorcizott az autó, mert a hátsó kerekek nem forogtak, nem érkezett jel a hátsó ABS-jeladóktól, így nem engedte kapcsolni a dynamic módot sem, ezzel együtt a turbónyomás is maradt limitált (nyomásgörbe gyári dokumentációból, A a normál, B a dynamic mód). Aztán váltottak egy Insoric nevű kütyüre, amivel az utcán lehet mérni, úgy már megvolt a +25 paci és +60 nyúlmókus.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
batai15 #219944 üzenetére
Más, több a nyűg, regeneráció problémákkal jött ki (full autópályán használt autók is gázolajjal hígult motorolajjal kértek szervizt pár ezer km után), hosszú távon rendes kenés hiányában amúgy be tudnak állni a motorok, de ezek kis dolgok. AdBlue bajok lehetnek amelyikben benne van a rendszer... Mk3 vége egy kiforrott valami, mk4 eleje meg egy béta teszt kis túlzással, megbízhatóság szempontból egyértelmű melyik indul előnyösebb helyzetből. Bosch befecskendező rendszer azt hiszem mindkettő, de mk3 porlasztó olcsóbb olyan 50 euróval.
Van egy érzésem, hogy nem foglak tudni meggyőzni. -
footy
addikt
válasz
batai15 #217996 üzenetére
Kuldj egy linket. A Mazda tudomasom szerint a legtobb modelljeben 6gangos hidrodinamikus valtot hasznal.(A regebbi valtozatok aisinnel kozosen voltak fejlesztve, az ujak mar nem biztos.) Az USA piacon van nehany modell CVTvel.
En most rakeresve is csak hidrodinamikusat talalok.
Nem az zavart meg hogy nehol emlitik az athidalo kuplungot? (ez a felelos a lockupert) -
-
KoVee84
senior tag
-
Kurfürst
csendes tag
válasz
batai15 #217831 üzenetére
Egyértelműen Civic. Sokkal tágasabb, kevesebbet fogyaszt, jobban megy, nem béna csatolt lengőkaros futóművel szúrják ki a szemedet hátul, és nem rohad el 6 évesen.
Az egyetlen plusz amit el lehet mondani a Mazda 3-ról hogy van belőle összkerekes változat, ami jól jöhet ha olyan helyen laksz/mész, ahol ez kell.Mazda 6-ost vezettem, jó meg minden, de őszintén szólva belül már semmivel nem tűnik nagyobbnak, mint a Civic, pedig kívülről egy benga nagy (és időtállóan szép) autó.
A csomagtér pedig konkrétan kisebb vagy ugyanakkora (kombi) a nagy 6-osban, mint a Civicben. Lomhább, többet fogyaszt, drágább volt, pedig egy ideig gondolkodtam rajta. -
válasz
batai15 #217831 üzenetére
alma vagy körte?
egyik egy kisebb, sportosabb futomuvel megaldott, turbobenzines auto, extravagans megjelenessel
a masik egy hosszu, szeles utazoauto, langyos mindent elnyelo futomuvel, szivo benzinnel (ami halott alul felül), kellemes elegans megjelenéssel
mindkettő megbízható
ezt neked kell eldontened, hogy melyik tetszik
-
mycso
veterán
válasz
batai15 #217810 üzenetére
Szia, előbb a mérettel-kategóriával egyezzél ki, utána kezdj szűkíteni.
Volt itt civic/focus/megane/corolla, meg 508/6-os mazda, ez két külön kategória.
Ha a nagyobb az esélyes, akkor: B8 passat, superb, insignia, talisman, 6-os mazda, 508, szerintem 2016 környéki, 7M körül mindből fogható.508-nál (az újabb) én is azért emgedtem el a sztorit, mert megfelelő motor nem igazán volt, a benzineseket szidják, 2.0hdi, meg viszonylag ritka.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #217805 üzenetére
Azért a Mazda 6 szerintem egy jobb utazóautó, mint a Civic. Viszont 1.5T-vel az utóbbi is számomra meglepően nagyautós volt, UFO után másra számítottam. Zajszigetelésben emlékeim szerint egyébként nem volt annyira jó a Honda. Vitara is volt nálam pár napra, ár-érték arányban biztos nem rossz, de én inkább keresnék egyéb alternatívát, ha inkább hosszú távú közlekedésre kellene valami.
508 miért esett ki? Egy egyszerűbb, hagyományos futóműves C5, vagy pl. egy késői Laguna nem játszik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 3
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gitáros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest