Keresés

Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz fenergie84 #7556 üzenetére

    Nem kéne előbb egy tesztet látni róluk, hogy mit is tudnak valójában?:DDD

  • DigitXT

    félisten

    válasz VinoRosso #7505 üzenetére

    Nem a váltott soros megjelenítés a lényeg, hanem hogy példának felhozni a TV-t, hogy "az csak 25 FPS, aztán mégis folyamatos" nem jó, mert valójában 50 félkép/másodperc, amit a kamera rögzít. A hagyományos TV-k ezt szépen váltott-sorosan 50Hz frissítéssel megjelenítik... A monitoroknál semmi nem indokolta a váltottsoros módot, kivéve anno, amikor az elektronikájuk nem volt elég gyors, így nagyobb felbontást tudtak elérni, persze marhanagy vibrálás árán: gyakorlatilag senki nem használ ma monitirt interlaced módban, mert annyira nem buli: a mai technikával már simán lehetne 50 progresszív képkockát is felvenni, de mivel a hagyományos TV-k még elég elterjedtek, sok értelme nincsen. Majd biztos lesz.:)

    Ha nem akarsz nagyon messzire menni a témával kapcsolatban olvasgatni, lásd ezt.

    páhuzamot vonna FPS és input késleltetés közt
    Már leírtam: valamilyen mozgást kevesebb fázisában látsz, tehát nem tudsz pontosan egy adott fázisra reagálni, ami mondjuk egy autóversenynél egy féktáv eleje, egy FPS-nél egy "headshot", egy RTS-nél meg mondjuk az egér pontosa mozgatása... (Képzeld el, hogy olyan bazisok egységed van, hogy az egész szaggat, mondjuk 15 FPS-sel, és az egér is ehhez szinkronizálva tud csak odébb menni: nehezebb lesz valamit kijelölni, mert rosszabb feléd a visszacsatolás.:U) Ha azt akarod, hogy ne nézzelek "noobnak" (nem teszem amúgy:F), akkor fogalmazz egy picit érthetőbben, hogy mibe is akarsz belekötni.:D (Valamibe muszáj, ugye...:DDD) Amúgy meg ajánlom figyelmedbe gbors HSZ-ét, ahol 90 FPS-sel felvette FRAPS segítségével a DiRT-öt, és minden képkocka különböző volt, ebből következőleg kizárt, hogy ugyanolyan mozgásélményed legyen 30 ill. 60 FPS-nél. Erről beszélünk, nem többről... OFF. De most már komolyan.:D Please.:))

    Ha ezek után is "üres mellébeszélésnek" tartod, inkább hagyjuk a témát.:Y
    Részemről amúgy azt érzem üres mellébeszélésnek, hogy "Hé, te! Nekem
    tökéletes a 30 FPS, mindent arra lövők be, a haver sem panaszkodott erre,
    meg az emberi szem amúgy sem lát többet, szóval nehogy már te lásd, ill.
    érezd a különbséget, mert az nem lehet. Nem lehet, mert én nem látom..."

    Szerk: bocs, nem a DiRT, hanem a GRID volt az, meg aztán azóta nem írt még
    senki, szóval nem kell nagyon messzire visszaolvasni, ha meg akarod találni.:D

  • DigitXT

    félisten

    válasz VinoRosso #7465 üzenetére

    Elbeszélünk egymás mellett: nem csak az input lag,
    amit a monitoroknál annak hívnak, hanem az is, hogy
    a játék késve reagál arra, amit a kontrollerrel csinálsz.
    (Te meg késve reagálsz a játékra, mert csak ritkán látod
    meg a változásokat, ha alacsony FPS értéknél játszol...)
    A valós idő azért jóesetben mindenkinél ugyanúgy telik...

    24-től folymatosnak látsz minden mozgást
    Látom, olvasni már smafu, de a demagógia az megy.

    mozi/TV 24,5 illetve 30
    Ha egy picit visszaolvasol, láthatod, hogy a mozi és
    a TV köszönő viszonyban nincs az egymás után
    kirajzolt renderelt, tűéles képekkel. Nem is beszélve
    arról, hogy egy TV-s felvétel 50 field/sec-kel megy...
    (Ezt most nem magyarázom el - megint -, ha érdekel,
    utánaolvasol, ha nem, akkor tovább szajkózod, hogy a
    30 FPS mindenre elég: lelked rajta, legyen neked jó...)

    Neked elég a 30, nekem (és még sokaknak) nem.:U
    Te nem látod a különbséget, mások meg látják. Attól
    nem fogják "elveszteni" ezen képességüket, ha sokat
    olvassák a véleményed, ami csak a Te érzékeléseden
    alapul. (Abba ne menjünk bele, hogy az interlace-es
    feldolgozásnak milyen történelmi okai vannak, meg
    hogy hogyan alakult ki, hogy a moziban elég lesz
    az a 24 FPS...) Az a röhej amúgy, hogy ha van egy
    minimum, amire már azt mondod, hogy ad vmilyen
    mozgásérzetet, azt hiszed, hogy feljebb nem látsz.
    Nevetséges. De olvass inkább vissza: motion blur!
    Van olyan játék, amiben jól használják: sokat segít.

    Ja, bocs: "a havernak is jó volt a 30, akkor mindenkinek az,
    és ne is próbáljon senki észrevenni különbséget, nincs".:DDD

  • DigitXT

    félisten

    válasz #65755648 #7375 üzenetére

    Lehet, hogy a Dirt-re pl. igaz, amit Abu85 állít:
    annyira nem lepne meg, mert ismerve szakmai
    tudását nyilván van alapja az állításának, csak
    valószínűsítem, hogy az általánosítással, meg
    a félremagyarázással kavarta meg a dolgokat.

    Alkalomadtán én is csinálok videókat: tesztnek
    sem rossz.:D Csak nem ebben a topikban...;)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Bluegene #7374 üzenetére

    biológiailag nem láthatná az ember
    Honnan tudod, hogy milyen kis változást lát "az emberi szem"?
    (Ez egyébként a legjobb, azért tettem idézőjelbe, mert marhára
    nem vagyunk egyformák: valamiféle átlagról lehet kijelentéseket
    tenni, de ha pl. egy átlag alatti meg akarja magyarázni az átlag
    felettinek, hogy ő miért nem lehet olyan, amilyen, az elég gáz.)

    elismerem hogy egyes online játékoban származhat előny a sok fps-ből
    Nade miért? Mert másképp reagál a játék? Igen. Ezek szerint
    létezik valamilyen különbség, aminek hatását az adott játékos
    érezheti.:R (Nem feltétlen azért, mert konkrétan is "látja" a
    különbséget a 80 és 300 FPS között, hanem mert érzi, mert
    mást tapasztal...) De ez persze játékfüggő: szó volt elbaszott
    motorokról, ill. mindenféle feltételezésekről a lassú hardverről,
    minek következtében bugok léphetnek fel, ha a feltételezések
    megdőlnek az idő előrehaladtával.:K Debuggolni néha drága.
    Ez a cikk nem említi, de úgy tudom, hogy a vezérlőszoftver egy
    bizonyos feltételezéssel élt az elérhető maximális gyorsulással
    kapcsolatban, amiért egy adott kivételt nem kezeltek (mert nem
    kerülhet rá sor, felkiáltással: Ariane-4-en nem is került, de az 5
    egy picit erősebb vas volt). Most nincs időm utánakeresni, de
    "mókás" a történet, bár sajnos tökéletesen OFFtopik.:))

    Btw. abban egyetértek veled, hogy ha 60 képkockát jelenít
    meg a monitor, akkor annak alapvetően elégnek kell lennie,
    és általában elég is (nekem ha Vsync mellett stabil a 60, az
    tökéletes). "Extrém esetekben" viszont a Vsync input laget
    okoz, ami miatt más lehet az irányítás érzése: más lehet a
    játékélmény. Nem (csak) a frissítésekről van itt szó, hanem
    a virtuális világgal való interakcióról. Részemről téma lezárva.
    Győzködni másokat nem érdemes, mert ha meg is értik, hogy
    van különbség 30 és 60 közt, attól még nem fogják azt látni...

  • DigitXT

    félisten

    válasz VinoRosso #7366 üzenetére

    átlag 30 fps
    Na az fasza, akkor néha beesik 15-20-ra: bár ha meg sem érzed, jó neked.:DDD

    el nem tudom képzelni ... késleltetés ... ami zavarna a célzásban
    Pedig baromi egyszerű: tegyük fel, hogy egységnyi idő alatt kell céloznod,
    azaz egységnyi idő alatt kell a kamerát valamennyire elforgatnod. Gondold
    meg, hogy mennyire sikerülne, ha csak a kezdő és végállapotot látnád.;)
    (Semennyire, mert nem lenne visszacsatolásod, hogy az a mozdulat, amit
    az egéren elkövettél megfelelő mértékű volt-e az adott elmozduláshoz...:K)
    Ha már lenne egy köztes fázisod is, több lenne az esélyed, de még mindig
    sz*r lenne: legyen mondjuk 30. Így már valamekkora ugrásokkal sikerül az
    adott forgatás...! Ha 60 fázisod van, nem triviális, hogy pontosabb lehetsz?
    (Részletesebben látod a mozgást folyamatában, mivel ugyanannyi idő alatt,
    ugyanakkora elmozdulás több fázisban jelenik meg: folyamatosabb minden.)

    És akkor most vedd hozzá, hogy nem egy "adott mértékű" kameraforgatás
    a célod egységnyi idő alatt, hanem időközben a cél is mozog: minél több a
    visszacsatolás erről, annál könnyebb követni. Szaggató kameramozgással
    lekövetni egy szaggató ellenséget nem picit lehet gázos feladat...:))

    Ja, hogy neked a 30 FPS már nem szaggat?* A 20? (15? Mehetünk lejjebb.)
    Ugyanúgy érzed te is, csak számodra (Szerencsés ember...!:DDD) nincs már
    különbség 30 felett. Nem vagyunk egyformák... De attól még nem kell hibás
    elméleteket mögé pakolni azt kijelentve, hogy egyik játékban sincs 25-30
    változásnál több másodpercenként, mert ez nonszensz.:O Az, hogy Te, vagy
    Abu85 nem látod, más kérdés, de attól még nem lesz igazatok: ha egy 60
    FPS mellett készült felvételt neked "kikockázok", te is fogod látni, hogy: ,
    mind különböző képkocka volt, tehát ebben az esetben a játékos gyorsabban
    és pontosabban értesülhetett a virtuális világ változásairól (minek következtében
    persze gyorsabban és pontosabban is reagálhatott). Szóval nem, nem a key
    binding
    változik meg (nemrég egy ilyen marhaságot kérdeztél tőlem), hanem
    az érzés, amivel a virtuális világgal interakcióba kerülsz. Ennyi a történet.:D

    *: nekünk sem, csak "röcög", azaz érezni, hogy nem stimmel, kicsit darabos...
    Zavaró na.:) Ha Téged nem zavar, neked mindegy, hogy mennyi az annyi, attól
    még nem kell megmondani másnak, hogy érzi-e, vagy sem. Nem arról van szó,
    hogy mennyit ír ki a FRAPS, vagy valami hasonló: bármikor megmondom neked,
    ha Vsync-kel játszom, hogy mikor esett be 60-ról 30-ra, mert ég és föld. Nekem.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Abu85 #7325 üzenetére

    Ennyi csúsztatást egy HSZ-ben.:D Kezdem azt hinni,
    hogy valami gond van a szövegértelmezéseddel.:R

    A Quake 3 annyira Dos-os, hogy Windows-os.
    Mondom: "Még jó, hogy nem egy DOS-os játékkal jössz...".
    (Nem azt mondtam, hogy a Quake3 DOS-os: megalol...:DDD)

    Az emberi agynak 25 képkocka az ideális másodpercenként.
    Ez egy nagy marhaság, vicces, hogy idekeverted...:O

    A filmek
    A filmek alatt mit értesz? Mozit? Mert az 24 FPS...;)
    Csak éppen nem 24 db tűéles fényképet mutatnak be
    egymás után (mint mondjuk egy renderelt kép esetén),
    hanem 24 olyan képet, amin mozgás (!!!) van, tehát a
    kamera előtt az 1/24 s alatt elmozduló tárgy az útját
    leírva elmosódik: ezt utánzó effekt lenne a motion blur.
    (Nem véletlen, hogy ha jól alkalmazzák, akkor szokott
    segíteni az alacsony FPS-sel "szaladó" jelenetek jobb
    élvezhetőségében: kisimítja a mozgást, kvázi "kitölti".)

    TV esetében pedig kapufa, mert nem 25 kép*, hanem
    50 félkép van másodpercenként, és ez a nagyon nem
    mindegy. Lényegében 50 FPS-sel megy a közvetítés.

    ott hamarabb végzel a moziban
    A fenét: nálunk végzel hamarabb, de csak a TV-ben.
    Ugyanis az amcsi szabvány (NTSC) 60 félkép/mp
    sebessége nem teszi lehetővé azt, hogy az ott is
    24 FPS sebességgel lejátszott mozit, egy-egyben
    lejátsszák a TV-n. Nálunk megteszik, így lesz a TV
    verzió 25/24 arányban rövidebb: mivel ez pici, nem
    zavar minket annyira, viszont ront a "moziélményen",
    mert annak a 24 FPS-nek az érezhető "röcögése"
    pont ilyen "álomszerű" hatást kelt: pont ezt veszik
    el a 100 Hz-es TV-k az interpolált képkockáikkal,
    mert nagyon folyamatossá teszik a mozgásérzetet
    (amikor épp nem bakiznak), ezért az egésznek a
    "monumentális" jellege elveszik, előjöhet a "brazil
    szappanopera" feeling; kézi-kamerás szarnak érzed.
    Visszatérve az NTSC-re: a 30/24 "gyorsítási" arány
    már túl durva lenne, így ott kénytelenek átalakítani a
    mozi képkockáit (pl. 3:2 pulldown). Ez viszont egy
    egész másféle akadásérzetet hozhat be, mert az
    egyes, adott információtartalmú képkockák nem
    ugyanannyi ideig látszanak: vkit ez nagyon zavar.

    Képkockát annyi időnként látsz amekkora a monitorod frissítése
    Igen, de hányat? Amúgy meg nem, mert ha nem Vsync-elsz, akkor
    "kettészkakadva" ugyan, de egyszerre többet is láthatsz. Ha nagyon
    nem változott meg közben a kameraállás, "tearing"-et nemigen fogsz
    látni, ellenben a mozgásélményed még folyamatosabb lehet. Már ha
    60 FPS fölött még meg tudod különböztetni. (Nálam az az alsó határ,
    amikor már azt mondom, hogy élni kezd a játék. Az a röhej, hogy ez
    bőven nem azért van, mert TFT-t használok, mivel ezt már jóval-jóval
    korábban megállapítottam, még"ős-CRT-sként". 50 már egész jó, de
    60-nál kezd élni: fölötte engem annyira nem izgat. Kivéve persze, ha
    valamit könnyebb úgy irányítani, pl. pontosabban számolja a fizikát,
    vagy szimplán gyorsabban reagál (és reagálhatok), mert hamarabb
    látom a képet, nagyobb frekvenciával dolgozza fel az inputomat is...)

    Visszatérve az elejére: ha csak 30x változik a kép, akkor tökmindegy,
    hogy 60x frissül. Ez triviális. De ha mind a 60x változik, akkor nem az.
    Kedvenc példám az állókép: akkor is felfogod, ha egyszer kirakták, és
    utána soha nem frissül. Persze mozgásérzeted nem lesz, de mivel az
    nem is mozog, nem is kell. De mihelyst elkezded a kamerát mozgatni,
    máris mindig más szögből látod, és nem mindegy, hogy mekkorákat
    ugrik az a kamera, milyen lesz a mozgásérzeted... Nem is kell fizika,
    nem is kell semmi: nézd meg a "kameramozgatási élményt" egy álló
    jelenetben 25-30-60 FPS-sel... Ha nem látsz különbséget, akkor igen
    szerencsés ember vagy, mert nincs szükséged drága videokártyára.:DDD

    *: a többi ugyanúgy áll, mint a mozira, nem tűéles fényképek: mozgás.

    Pontosan. A mai játékok is így vannak belőve.
    Szerintem ennek nézz utána, mert ha így lenne, akkor pl. egy
    TDU-ban nem tudnék 60 FPS sebességgel videót rögzíteni úgy,
    hogy minden képkockán más az információtartalom. Basszus,
    nézz bele egy "ezeréves" 3DMarkba (2003): Ragtroll-ban a mai
    hardvereken van mondjuk 200-250 FPS-ed. A kamera iszonyat
    folyamatosan mozog a gerendák közt, míg azok a rohadt trollok
    röcögnek: nekik kevés mozgásfázisuk van, a kamerának sok...

    Részemről OFF OFF, csak ne terjessz "hülyeségeket"!:N
    (A VGA-kat tudom, hogy nagyon vágod**, tehát "toppon vagy"
    szakmailag - nem véletlen vagy házigazda, cikkek írója, stb. -,
    pont ezért gondolom, hogy nem kellene félremagyarázásokkal
    rontani a renomédat.)

    **: ebben a témában nem állnék le soha vitatkozni veled, mert
    nekem már régen volt a Számítógépes grafika tárgy, és a többi,
    de más témában te is utánanézhetnél, mielőtt féligazságokból
    kezdesz építkezni egy hozzászólásban.:R Szerintem.:R

    Ha esetleg Téged, vagy még másokat itt érdekel a téma, itt
    részletesebben is olvashatnak az emberi szem dolgairól.:DDD

  • DigitXT

    félisten

    válasz Abu85 #7225 üzenetére

    Kit érdekel, hogy a Quake3-ban volt-e anno 30 FPS limit? (Amúgy nem emlékszem vissza rá, mert nem is játszottam vele, max. a 2-vel, de az sem ma volt.:DDD) Szerinted a mai játékokban is így van belőve, és minden azon fölüli érték csak duplikált frame?*:F

    Ha tényleg ezt mondod, el vagy tévedve, de szerintem inkább csak kötekedsz (ahogy látom, az nagyon megy: ez a GTX295-ös (bele)magyarázkodás is nagyon kész volt), s ezért ez a hülye példa, amiben kevered a szezont, a fazonnal...:DDD Még jó, hogy nem egy DOS-os játékkal jössz, hogy az milyen nagyon pörög egy gyorsabb** gépen, mert anno az időzítést úgy oldották meg, hogy számoltatták a procit, és... Ma már vélhetőleg vannak megfelelő timerek erre a célra, amikre lehet alapozni a virtuális világ életét...:B 25-30 mozgásfázis másodpercenként édeskevés: darabos, sz*r.:R Nem arról van szó, hogy mennyit rajzol ki a monitor, mert az eleve min. 60 (CRT-ken jó esetben 85-100), hanem amit állítasz, az ebben a formában nem igaz.:N Példának okáért ha csak ennél a 30 mozgásfázisos történetnél maradunk, mennyi időnként látsz újabb képkockát? ~0,03s? Mennyit megy ennyi idő alatt egy sportautó 300-nál? Kb. 3 métert... Tudnál úgy egy szimulátort irányítani, hogy 3 métereket ugrál az autód a képen? Nem lenne jobb, ha lenne 60? Esetleg 120? (Persze ha bírja a proci is?:D)

    *: ha vmi fix 30 FPS-sel megy (van ilyen, pl. az Ice Age 2 "Motkány-TPS":DDD),
    az röcög. Ha duplikált frame-ekkel menne 60 FPS-sel, akkor is röcögne.:R
    Nem a frissítésen van a hangsúly, hanem a változás folyamatosságán: jobban
    nem tudom leírni... Amúgy te szeretsz 25-30 FPS-sel játszani? Mert akkor azt
    a HD5850-et (amit tervezel venni), szerintem nem neked találták ki: túl erős.:D

    Amúgy ha megoldják a hűtést, és elagyalja a GTX285-öt, én is visszatérek ATI-ra.
    (Ezt csak a paranoiád kedvéért nyomatékosítom, mert ugye nem vagyok nV-fan.)

    **: már anno gyorsabb, tehát pl. egy 386-osra tervezett, és némileg
    rosszul (az adott számolós elv szerint) megírt játék pl. egy P1-en...

  • DigitXT

    félisten

    válasz Abu85 #7210 üzenetére

    Hát ez nagyon érdekes elmélet: de mondjuk próbálj már meg
    30, vagy 60 FPS-sel TDU-zni (s az nem is szimulátor). Vagy
    mondjuk Vsync-es 60-nal, vagy Vsync nélküli 120-szal... Ha
    nem érzed a különbséget, akkor tényleg nagyon lassú vagy.
    (De azért az aláírásod függvényében elmélkedj csak tovább.)

    Vagy vegyünk egy TPS-t: mikor folyamatosabb a mozgásod,
    mikor jobb a karakter animációja? (Ha akad, vagy ha gyors?)
    FPS-nél mikor tudsz pontosabban célozni? Miért nem játszik
    akkor ma mindenki 25-30 FPS-sel, ha szerinted gyakrabban
    nem változik semmi egy játékban (ergo az a 60 FPS is már
    csak parasztvakítás, mert ugyanazt a frame-et kapod meg
    kétszer)?:DDD Már ne haragudj, de ez a "bullshit".:))

  • DigitXT

    félisten

    válasz VinoRosso #7173 üzenetére

    Más az irányítás, pontosabb a fizika, kisebb az input lag: soroljam még? Off-off.:U

  • DigitXT

    félisten

    válasz Bici #7165 üzenetére

    De attól még a játék viselkedhet másképp, ha magasabb az FPS, azt meg érzi.

  • DigitXT

    félisten

    válasz tome.jr #2752 üzenetére

    akkor az a többi game alatt is hozni fogja a szintet
    Viszont a Crysis nV optimalizált, ezért az kapott kép torzított lesz.
    Tehát lehet, hogy egy adott kártya csak a Crysisben marad le...:(

Aktív témák

Hirdetés