Keresés

Aktív témák

  • fenergie84

    addikt

    válasz DigitXT #7561 üzenetére

    :D:D:D
    Igen az nem ártana, én inkább a piacra dobást követő át átrendeződést várom.
    Most nincs VGA-m, és nem akarom elkapkodni a vásárlást, hátha egy pár ezressel olcsóbb lesznek a régebbiek...:D:D:D

  • VinoRosso

    veterán

    válasz DigitXT #7488 üzenetére

    Azért ne nézz teljesen noobnak, tisztában vagyok vele mi az a váltott soros megjelenítés( A/B/NTSC, PAL, SECAM ezekről mind tanulam multimédiából), de ezt monitoroknál éppen úgy használják mint máshol :) És egyről beszéltünk, mert én nem az FPSről beszéltem, hanem az input lagról, pontosan azért mondtam, h nem lehet a moncsi a feedback, ezért ha 60hznél van a plafon, akkor valamit érezned kéne a ezen kívül is, de én nem tudok olyan összefüggésről, ami a páhuzamot vonna FPS és input késleltetés közt,de ha te tudsz ilyenről szívesen látom a grafikonokat, táblázatokat, linkeket mert ha létezik ilyen nyivlán van róla valami dokumentáció, de addig csak üres mellébeszélés lesz amit mondasz, lyukat beszélni a másik hasába meg mindeki tud. Mondjuk Abu különösen tehetséges ebben, de mégis neki kell igazat adjak, egészen addig mig valami kézzelfogható méréssel be nem bizonyítod az ellenkezőjét.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz DigitXT #7371 üzenetére

    De ne forgasd ki a szavaimat. Alapvetően arról volt szó, hogy az FPS növelésével/csökkenésével van e input lag változás vagy nincs? Mert a vita abból indult ki, hogy ha 60 FPSnél van egy limit a monitor feki miatt nincs semilyen feedbacked az ennél nagyobb FPS-ekre, mivel folymatosan 60 frame jelenik meg másodpercenként. Akkor lenne észlelhető különbség, ha az FPS csökkenése mondjuk 100ról 80ra növelné az input laget, és akkor mondhatnád, hogy konstans 60 monitoron megjelenő frame mellett is van érzékelhető változás a játékban. Azt nem mondtam, ha leesik 10 fps-re az nem lassú, az természetesen már diavetítés, és így a reakcióidőd is megnő, mivel nem tudsz olyan gyorsan reagálni a dolgokra, de ilyenkor a képernyőn megjelenő képek frissítési ideje miatt(nem az input lag miatt) van késletetés a reackióidban.
    30 FPS ideális, természetesen úgy van belőve minden játék, hogy a minimum ne essen 27-28 alá, ha nagyobb a szórása a játéknak akkor feljebb szoktam állítani pl crysisnál 35 re, illetve még akkor szoktam feljebb állítani, ha a legalacsonyabb átlag fps ami a küszöbérték felett van nagyobb 30nál, pl CS-nál 40et tudok beállítani, mert minden maxon van, kivéve az élsimítást, viszont ha az ráadom akár 2x is, akkor 21 lesz az átlag.De pl Fear 2-t egyik haverom laptopján 29re lőttem be, mert a minimum nem ment 26 alá, és még nem panaszkodott, hogy szarul futott volna, sőt csodálkozott, hogy milyen jó minőségben sikerült futtatni rajta. 24-től folymatosnak látsz minden mozgást, mozi/TV 24,5 illetve 30 (PAL, NTSC ) akinek gondja van az ilyen FPS-ekkel, annak nyilván ezek is szaggatnak, dehát azt tudom sajnálni.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DigitXT #7354 üzenetére

    Ez egy nagy marhaság, vicces, hogy idekeverted...:O
    Miért lenne vicces ... szimpla biológia. 25 FPS-t folyamatosnak érzel.

    Filmek:
    Igen az európai mozi 24, míg az amcsi mozi 30 ... mindkét esetben progresszív a megjelenítés azaz teljes képkocka van kirakva. Az európai TV-ben PAL 576i50 van alkalmazva, ami interlace-es adás, vagyis az eredeti 25 FPS-re felgyorsított mozi egyes képkockáit páros és páratlan sorokra bontják, majd ezeket az 50 Hz-es frissítésnek megfelelően egymás után leadják. Persze az információ tartalom ugyanannyi, mint ha 25 képkockát egymás után leadnák.
    Érdemes megnézni egy DB, vagy egy HD-DVD médiát, ez minden régióban az eredeti mozis 24 képkocka/másodperc sebességgel van rögzítve progresszív módban. Teljesen folyamatosnak érzed a mozgást. :) Ezt az európai HDTV adás 25 FPS-re gyorsítja, szintén progresszív módban. Nem láttam még embert panaszkodni, hogy nem lenne folyamatos az adás. :D

    A V-sync arra való, hogy a monitor ne tegye ki a Frame Buffer tartalmát, ha az éppen felülírás alatt van. Konkrétan szinkronizálja a munkafolyamatot. Azért látod szétesőnek a képet időnként V-Sync nélkül, mert a monitor frissítése magasabb, mint a játék futási sebessége, ilyenkor a monitor nyilván többször rakja ki a Frame Buffer tartalmát a képernyőre. A baj akkor jön elő, amikor éppen a rendszer felülírja a képkockát, de a tartalom alja még nincs megváltozva, így azt változás nélkül kirakja a monitor. Ez eredményezi a kettészakadt képet. A felső rész az új képkocka, míg az alsó a régi képkocka szelete.

    Mint írtam játékfüggő a jelenetlimit sebessége, de általánosan érdemes törekedni a 25-30 jelenetre másodpercenként.

  • #65755648

    törölt tag

    válasz DigitXT #7382 üzenetére

    Hát nagyon úgy tűnik hogy nem csak a Dirt, re igaz. Kipróbáltam a Crysist is és az eredmény ugyanaz. 30FPS, minden kép kétszer kivetítve.
    Persze még mindig előfordulhat, hogy nálam van a hiba, de egyelőre úgy néz ki Abunak van igaza...

    Bluegene: egyelőre úgy néz a játékok legalábbis egy részénél abból a 120 FPS-ből csak minden 4. változik, a többi frame egyezik az őket megelőzőekkel. Vagyis ami "elszalad" 20FPS amíg klikkelsz, azok közt csupán 5 különböző képkocka van, a többi megyegyezik ezzel az 5el.

  • #65755648

    törölt tag

    válasz DigitXT #7371 üzenetére

    Olvastam a vitátokat és gondoltam kipróbálom a gyakorlatban, mert én is úgy érzem, hogy 30FPS és 60 közt van különbség. Dirt-öt használtam, 640*480, low grafika, 60FPS-es videórögzítés FRAPS-szal. Az eredmény: tényleg nagyon szép, folyamatos a kép élőben is, a videón is, de kikockázva minden második képkocka egyezik az előzővel, vagyis kétszer vetített ki a képernyőre 30FPS-t. :Y
    Na erre varrjatok gombot! :F

  • Bluegene

    addikt

    válasz DigitXT #7371 üzenetére

    ez teljesen így van, én is simán észreveszem a 30 és 60 fps között a különbségekket

    de akkor verem a fejem a falba mikor a 80 és 300 között "érzik/látják" a különbséget, miközben 60hz-es a monitorjuk

    1. a monitor 60 képkockát jelenít meg nekik(60hz)
    2. biológiailag nem láthatná az ember

    azt elismerem hogy egyes online játékoban származhat előny a sok fps-ből, de az más tészta

    ON: aki rohanna a boltba az 5870ért, van egy jó kis cikk, hogy egy 3850 is szinte mindenre elég(!)[link], úgyhogy nem kötelező megvenni, nekem 4850esem van az is bőven elég lesz 1-2éévig ;)

  • VinoRosso

    veterán

    válasz DigitXT #7209 üzenetére

    hátőő...ez szerintem hülyeség, van "pontatlanabb" fizika ( értem visszatérhet e más eredménnyel egy fv azért mert laggol a rendszer :F ), inputlag( ezt nem értem milyen összefüggésben van avval hogy 60 vagy 600 fps) más az irányítás( ezt se értem, megváltozik a keybinding vagy mi :F )?

    (#7185): Statikus scene? Mit értesz az alatt, hogy statikus? Úgy érted nincsenek benne dinamikus objectek? Ha vévignézted a videókat, akkor láthatod, hogy vannak benne dinamikus objectek. Térparticipnáló struktúrák meg hogy a túróba jönnek ide??? Mi köze van az SSGI-nek ahhoz, hogy mi van a pályán??? Azért screen space, mert független a jelenet komplexitásától. Az az érzésem, mintha nem is értenéd az egészet, csak odaböknél valami "szakmainak hangzót" azt jónapot. :U

    (#7296) janos666 : nekem innét a BB videó tetszik a legjobban :D

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DigitXT #7323 üzenetére

    Pontosan. A mai játékok is így vannak belőve. A Quake 3 példa volt, hogy milyen a játékmenet ha nincs jelenetlimit. ;) Minden más játék ilyen lenne, hiszen a gép teljesítménye változó, egyszerűen kell valami fix sebesség, amire limitálva van a számítás. Ezt a legtöbb fejlesztő 25 vagy 30 FPS-re lövi, be ... többnyire azért, mert az ember számára ez a legjobb, de be lehet lőni 60 FPS-re, is ha valami nagyon el lenne baszva a motoron, vagy jobb a játékélmény úgy. Ezek egyéni döntések, de limitálni kell, mert másképp 2,5 másodperc alatt játszol le egy 1,5 perces meccset :) Ahogy a Quake 3 videó bemutatja.

    A Quake 3 annyira Dos-os, hogy Windows-os. :))
    Képkockát annyi időnként látsz amekkora a monitorod frissítése. 60 Hz-nél 60-szor van a képkocka kirakva a monitora másodpercenként ez azt jelenti hogy 30 FPS jelenetlimitnél a Frame Buffer tartalma kétszer lesz kirakva.

    Mindegy, hogy mit bír a gép, a fix sebesség kell, mert gyorsítva peregne le előtted minden. Az emberi agynak 25 képkocka az ideális másodpercenként. A filmek is azért tartalmaznak másodpercenként gyakorlati szinten 25 képkocka információt. Esetleg az amcsi szabvány más ha jól tudom az 30 FPS ... ott hamarabb végzel a moziban. :))

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DigitXT #7218 üzenetére

    Nézz utána, hogy működnek a motorok.
    Ha 30 jelenetre van limitálva a sebesség, akkor nyilván 30 FPS lesz a játék tényleges sebessége. A GPU nem is számol több képet, csak a monitornak küldi ki a frame buffer tartalmát.
    Emlékez vissza a Quake 3-ra, ahol 30 FPS volt a limit. A timedemo 1 paranccsal ezt ki lehetett ütni, így a rendszer annyi framet számolt amennyit csak tudott. [link] - itt egy benchmark 543 FPS-ről. A sebesség 18-szorosa a limitált 30 FPS-es teljesítménynek, amiről itt egy videó [link].
    Na most akkor melyik a játszható, a limitált, vagy a limit nélküli? :D

    westlake: Nem számolod bele az NV politikáját. A PhysX és a 3d Vision csak GeForce-on van. Ez a termék, nem a kártya. Ha ezeket akarod GeForce-ot kell venned. :)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DigitXT #7209 üzenetére

    Bullshit. Eleve scene limites minden játék. 25-30 jelenet van maximum másodpercenként. Ha ez nem lenne, akkor a játék folyamatosan a többszörösére gyorsulna és lassulna.
    Az persze lehet, hogy marhára elbaszták a motort, így szar lesz a játék bizonyos sebességtartományban.

Aktív témák

Hirdetés