Keresés

Aktív témák

  • Ricco_hun

    senior tag

    válasz sutyi^ #7054 üzenetére

    Pont ez a lényeg, hogy nem kétszer gyorsabb. Direkt olyen beállításokkal teszteltek, hogy minél nagyobb százalékos különbség jöjjön ki. Persze a való életben senki nem fogja úgy használni a kártyákat.
    Persze fantasztikus, hogy megveri a GTX285-öt, extrém szituációkban akár a GTX295-öt is. Csakhogy mennyi most egy GTX285? 80k-90k HUF. Mennyi lesz a HD5870? Nem a dollárban megadott összegből kell átváltani egyenesen forintra. Az általános tendencia az, hogy kb 265-tel kell megszorozni a dollárban megadott árat. Így egy HD5850 80k HUF-ra jön ki (HD5870 - 105k). Na csak ez a problémám, hogy az AMD eddig mindig lépett előre egy nagyot, most ez úgy néz ki elmarad és szépen megkérik az árát a dx11-nek (tudjuk, dirt2 - fasza :U ). Ezzel marhára nem fogják kinyírni az Nv-t, de mégcsak részesedést sem fognak növelni. Nem azt mondom, hogy 40k legyen egy HD5870, de 100 dodóval kevesebbel debütálhatna mindkettő. Ilyen árképzéssel nem 30k lesz egy HD5670, hanem inkább 50k. És 50k egy HD4870 teljesítményért (+dx11 :U )? Előrelépést vártam volna az AMD-től, ehelyett majd szépen kivonják a HD4xxx szériát, és lenyomják az ember torkán a dx11-et. Persze akinek van pénze, azt az ilyenek nem érdeklik. Megveszi 105k-ért a HD5870-ét és örül neki. És a halandó mit vesz 20-25k-ért? Belépőszintű HD5450-et?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz sutyi^ #4663 üzenetére

    aham...beállítod cfgből a very high értékeket, és akkor d3d10es renderer a fog futni. Amikor azt mondtam az előbb, hogy a crysis is használ GS-t, nem arra gondoltam, hogy a dx10ből csak GS-t használ.Pl van dx10 a HDR post process számításban, volumetrikus effekteknél, textúrázásnál, POMnél, víznél, de gondolom még van azokon kívül is amiket ismerek, tehát ez nem az összes. Egyébként ha jól tudom összesen 5 különböző GS van a crysisban. Ez a 98-1%-os arányt nem tudom honnét szedted, van e valami alapod, vagy talán a kisujjadból szoptad elő, hogy a 85 000 shaderből pontosan 1% dx10es 98% meg dx9es. Bár még hiányzik 1% a 100hoz :U ... de azt biztos elvitte a manó :D . Egyébként annyi igaz, hogy a cryengine 2 dx10 port, tehát alapvetően dx9es az engine, mivel 2005 körül kezdték el fejleszteni, amikor még a dx10 sehol sem volt, 2006 végén lett hozzáadva a dx10es renderer. Viszont igazi dx10es motor nagyon kevés van, persze tudom ez is az nvidia hibája, bár nem értem, ha annyival könnyebb, és jobban kifizetődő dx10re fejleszteni, akkor miért nem lepték el a piacot a dx10es mocik. Oké, hogy az nvidia meg tud venni egy két nagy nevet, de az egész játékfejlesztő társadalmat nem tudja. Ott van pl a CoJ, ami full ati szimpatizáns játék, és mégis dx9 alapú a motor. Ők miért nem csináltak ennyi idő alatt full dx10es engine-t, ha annyira megéri :U .

  • válasz sutyi^ #1123 üzenetére

    ugye GTX+-ról van szó és AA nélkül? (ha nem, akkor linkelj tesztet pls!)
    teoretikusan igencsak van köze a két kártyának egymáshoz, mert ALU-teljesítményben kb. egyenlőek, TEX-ben ugye a 9800GTX+ vezet (ennek minimális a hatása, de azért nem 0), memóriában pedig 50%-kal, ROP-ban 35%-kal vezet a GTX260. és akkor még ott van a triangle setup, ami a GTX+-ban 30%-kal gyorsabb - a jó ég tudja, hogy ennek pontosan mekkora hatása van.
    ez így együtt átlagosan 10-20% különbséget jelent AA-nélkül, és 20-30%-ot AA-val - ettől annak függvényében térnek el a játékok, hogy melyik forrást szeretik jobban. Ennek tükrében nézd a WaW eredményeket. És lehetőleg ne csak a WaW eredményeket, ha általánosítasz :))

    VaniliásRönk: Elismerem - amennyiben mutatsz egyetlen olyan kártyát, amelyik konzisztensen jobb ár-érték aránnyal rendelkezik.

  • válasz sutyi^ #1112 üzenetére

    a TMU-k már az RV670-ben is elég ritkán voltak szűk keresztmetszetek - a G92-esek vannak rettentően túltömve velük.

    ha minden jól megy, a jövő hét végén lesz egy tesztem, amin látszani fog, hogy a 16 ROP kb. a 4830-nak elég, a 4850-ben viszont már erősen visszafogja a lovakat. a nyers mérési adatokat néztem, elég meggyőzőek :)

    gyiku: nagyon derék lesz, ha utoléri a 4750 a 9600GT-t - egy év alatt sikerült ár/teljesítményben versenytársat tenni a legnagyobb darabszámú szegmens konkurens képviselője mellé - wow! ;]

    rocket: egyre inkább azt látom, hogy érdemes most 4830-at venni...

Aktív témák

Hirdetés