- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi Mi Note 10 / 10 Pro - 108 megapixel, maradhat?
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
Aktív témák
-
-
-
Oda nem célozhatsz, ahol a káva van, mert az egyik pixel még az egyik képernyőhöz tartozik, de a mellette lévő már a másik képernyőn jelenik meg. Tehát ne úgy képzeld el, mintha egy nagy képernyőre rátennének egy rácsot, és a rács alatti pixelek ki lennének takarva.
Egyébként ez a megoldás nem jó az FPS játékokhoz, mert a célkereszt általában a képernyő közepén van, és az pont az alsó képernyő felső széle-közepe, valamint a felső képernyő alsó széle-közepe. FPS-hez inkább a 3 kijelzős surround megjelenítés a jó, ahol a két szélét toldják meg 1-1 képernyővel, így alaposan kiszélesítve a látóteret. Nameg az autós játékoknál, ahol nem csak a szélvédőt látja az ember, hanem az oldalablakok is megjelenítésre kerülnek.
-
-
-
-
válasz
Dark KillerX #5997 üzenetére
Fuad is mélyen kussol 2 napja grafikus kártya fronton...
-
Szerintem azért nem erőltették a DX10.1 renderert, mert mindenki nagyon jól tudja, a fejlesztők meg főleg, hogy az NV DX10.0-ás kártyáiból több van a usereknél, mint az Ati DX10.1-eseiből, így aztán minek erőltessék a fejlesztést a kisebbség számára, ha az nem annyira kifizetődő?
Aztán hogy most már elég jól terjedőben vannak az Ati kártyái, elkezdtek foglalkozni a fejlesztők a DX10.1-gyel, főleg, hogy az NV is beállt a támogatók közé.Abu #5903: Ez annyira vérlázító, hogy az NV szánt szándékkal akadályozta és hátráltatta a fejlődést! Nyilván ezzel saját "bukásukat" próbálták (és sikerült is) elodázni 1-2-3 évvel. Az NV40 óta volt sok sikeres évük, de most összeomolni látszik a birodalom.
-
-
válasz
janos666 #5782 üzenetére
Nyilván ha a MS kitalálna/beépítene egy fizikai motort a DX-be, és azt támogatni kellene gyártótól függetlenül, akkor viszonylag hamar elterjedhetne az akár komolyabb fizika alkalmazása is a játékokban. Addig viszont, amíg több lehetőség közül választhatnak (semmilyen, saját "kezdetleges" megoldás, PhysX, HAVOK), nem igazán lesz közös nevező.
-
ITT egy lista a Havokot használó játékokról minden platformon, külön szűrhető PC-re is.
A Havok bemutatkozására én úgy emlékszem, hogy volt egy futtatható demó, ami egy szobába helyezett minket, és lehetett dobálni a berendezési tárgyakat.
Ezen kívül, ami megragadt még, az a HL2 demo videói, ahol bemutatták, hogy hogyan dolgozik a Havok a játékban.
-
-
-
Az ATI 5 darab 40nm-es DX11 GPU-t indít útjára
Írta Fuad Abazovic
Csütörtök, 2009. szeptember 03. 11:35Nagy részét szeptember vége felé
A csúcs fickó, aki az AMD-nél maradt az ATI felvásárlása után, Rick Bergman előállt egy tervvel, hogy hogyan lehet becsapni az újságírókat és a partnereket annak érdekében, hogy megtartsák a grafikai részleg terveit maguknak, egészen a közeli rajtig. Tudjuk, hogy egyesek állítják, hogy ők találták ki ezt a stratégiát, de néhányan az AMD-től elmondták nekünk, hogy Bergman-é az érdem.
Hitelt adhatunk neki, mivel egész jó munkát végzett. Tudjuk, hogy az Evergreen (Örökzöld) az egész generáció kódneve, de most több infonk is van. Az R800 dual GPU-s megoldás kódneve Hemlock (Bürök), a csúcs egy GPU-s kártya Cypress (Ciprus), amíg a középkategóriás kártya kódneve (amely a 4850-es váltja) Juniper (Boróka). A Redwood (Kaliforniai óriás fenyő) a kódneve egy olyan DirectX 11 kártyának, amely új 3D motorral, PCIe 2.0 és UVD2.0 támogatással 40nm-en készül, és ez válthatja az RV740/RV730 kártyákat.
A leglassabb új DirectX 11 kártyák kódneve Cedar (Cédrus), mind ugyanazokkal az alap jellemzőkkel bírnak, mint a DirectX 11, új 3D motor (több shader), PCIe 2.0 és UVD2.0, és mindez 40nm-en megvalósítva.
Charlie ezen nevek legtöbbjét, ha nem az összeset már használta ezen a portálon, de ez az első alkalom, hogy meg tudjuk erősíteni őket a forrásainknak köszönhetően.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hát, ezek szerint a fenti eszmefuttatásom nem állta meg a helyét.
-
Ez az egész nagyon bonyolult, én legalábbis úgy érzem. Fuad híre alapján zömében DX9-es játékok fognak megjelenni, köszönhetően a párhuzamos konzolos fejlesztésnek. Ezeknek a játékoknak talán lesz DX10(.1)-DX11 kompatibilis kiegészítése is. Manapság még úgy érezhetik a fejlesztők, hogy only-DX10(.1)-DX11 játékot írni öngyilkosság, mert még nem terjedt el annyira a Vista, még ha a userek egy részénél már DX10-es vagy magasabb képességű kártya dolgozik a számítógépben. Ebből következik az, hogy egyelőre marad a DX9 dominancia. Ezt a kialakult helyzetet tényleg csak a Windows 7 sikere és elterjedése mozdíthatja előre, ahol már nem csak a hardver, hanem a szoftver is rendelkezésre áll a DX9 feletti játékok futtatásához.
-
Az idei játékok legtöbbje DirectX 9-es
(Hevenyészett fordítás)Írta Fuad Abazovic
Szerda, 2009. szeptember 02. 06:39Köszönhető a konzoloknak
Ez az, amit egy ideje felismertünk, és néhány héttel ezelőtt az Nvidia főhadiszállásán, az Nvidia vezérigazgatója, Jensen Huang szintén megerősített, mégpedig hogy a legtöbb új játék nem használja ki a DirectX 10-et.
A jövő játékai még mindig többnyire DirectX 9-es játékok néhány kivételtől eltekintve, és ez a helyzet a konzolok miatt van.
Ez az év sem lesz túlságosan más, mivel a nagy kiadók a játékaikat PC-n, Xbox 360-on és Playstation 3-on akarják eladni, és ha képes jól futni, akkor még Nintendo Wii-n és más idősebb konzolon is, mint amilyen a Playstation 2 és az eredeti Xbox.
Ha pedig Xbox 360-ra és Playstation 3-ra programoznak, a hardver belül továbbra is DirectX 9-szerű grafikánál tart, és ez nem fog változni addig, amíg a következő generációs konzolok meg nem jelennek. A DirectX 10-nek csak néhány támogatója akad annak a ténynek köszönhetően, hogy csak Vista operációs rendszeren fut, amely nem olyan népszerű, így a Windows 7 bemutatkozása jól fog jönni.
Ne légy teljesen elkedvetlenítve, mivel még mindig van néhány cég, aki PC játékokat szem előtt tartva programoz, és a Crytek egy jó példa erre.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valaki fentebb említette, hogy még mindig jók a 7900-es Nvidia (és ezzel együtt az ATI x19x0) kártyák a játékok futtatására, mert képességekben alkalmasak rá. Ez így is van, csak a teljesítmény hiányzik belőlük. Igazából a fenti hír alapján tényleg elég sokáig használhatók még azok a kártyák, de csak minimum beállításokkal. Annak meg sok értelme nincs szerintem.
-
Érdekes ez a dolog. Rákerestem ATI 9500 kártya meghajtóra az AMD oldalán, és kiadta EZT.
Emellett kijelentik, hogy időszakonként megjelentethetnek Windows XP és Windows Vista meghajtó frissítéseket a legacy termékekhez, de csak kritikus javításokat fognak tartalmazni, és a jövőbeni meghajtó frissítésekbe új funkciók nem kerülnek beépítésre.
Ez a 9.8-as verzió nyilván egy ilyen időszakos frissítés valamilyen javításokkal.
-
-
Igen, ezt mondtad korábban is, emlékszem. Ezzel kapcsolatban az a meglátásom, hogy ha az RV870 DX9 és DX10 alatt tud egy másfélszeres gyorsulást felmutatni az RV770-hez képest, az jó. Ez a tőled származó információ alapján azt jelenti, hogy a DX11 felépítés és teljesítmény oltárán feláldozták a (sokak által elvárt) sebességduplázást.
Ezzel nincs is baj, de fontos, hogy a régebbi játékokat is futtassa megfelelő módon (erre a másfélszeres gyorsulás már elegendő). Amikor viszont eljön a DX11 ideje, azaz lesznek már játékok ezen a platformon, akkor azok is fussanak szépen, magas IQ mellett magas FPS-sel. Szerintem ez lenne az alapvető elvárása azoknak, akik komolyabban belegondolnak, és nem csak a csilliárd FPS-t akarják látni a régi és mostani játékokban.
-
válasz
csatahajós #5593 üzenetére
Én valahogy nem hiszem, hogy lenne akkora ugrás az RV770 és az RV870 között, mint amekkora az RV670 és az RV770 között volt. Ott (a PH-s teszt alapján) megvolt a 80-100% különbség, és valamiért úgy érzem, inkább Fuadnak van igaza a 60%-os gyorsulásban. Az is inkább nagy felbontásokban, high IQ mellett.
Ha az ATI most is meg tudja lépni a duplázást, hát le a kalappal előttük!
Rocket: Erre mondják: Amit főztél, edd is meg!
Egyébként a beépített szövegértelmező modulom (bal homloklebeny mögött) már automatikusan javította a hibát, észre sem vettem, mit írtak ezek. -
Ködösítenek, az biztos.
Más: elgondolkodtam az elnevezéseken. Ugye a nevek mind örökzöld (Evergreen) növényekre utalnak, ezek pedig:
Cypress: ciprus
Redwood: kaliforniai óriás szikvója fenyő
Juniper: boróka
Sequoia: óriásfenyő, mamutfenyőHa az elnevezések analógok a kártyák teljesítményével, és azt tudjuk, hogy az RV870 lesz a ciprus, valamint ha a HD 5xxx család is a HD 4xxx családnak felépítése szerint alakul, akkor az alábbiak várhatók:
Juniper (boróka) = belépőszint és alsókategória (prev.gen. HD 3400 és HD 3600)
Cypress (ciprus) = RV870, középkategória (prev.gen. HD 4850/4870)
Sequoia (mamutfenyő) = RV890, felső-középkategória (prev.gen. HD 4890)
Redwood (kaliforniai óriás fenyő) = 2xRV870, felsőkategória (prev.gen. HD 4870x2)Ha ez így marad, akkor a nekem még mindig hiányzik a Cypress alól egy tétel, a Juniper mellől, mert a középkategória alatt is kétfelé szokta az ATI választani a kínálatot, azaz külön a belépőszint és külön az alsókategória.
Persze ez mind szigorúan elmélkedés, biztosan nem így lesz!
Info a fenyőkről: NGnet.hu
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az RV870 1.6-szor gyorsabb az RV770-nél
Szerző: Fuad Abazovic
Hétfő, 2009. augusztus 31. 11:59DirectX 11 40nm ugrás
Hallottuk, hogy az ATI hamarosan kiadásra kerülő DirectX 11 középkategóriás kártyája, amit mi RV870-nek hívunk, az AMD pedig Evergreen-nek, nagyjából 1.6-szor gyorsabb lehet az RV770 chipnél.Az RV770 teljesít szolgálatot az ATI Radeon HD 4870 kártyákon, és elég jó teljesítményt mutatott fel, így tehát az 1.6-szoros teljesítmény növekedés egy általános elképzelést adhat arról, hogy az új chip elég gyors lehet.
Természetesen az 1.6-szoros a legjobb esetet jelenti, és így kevesebb is lehet egyes esetekben, de összességében ez a 40nm chip egy jó előrelépés lehet az ATI számára.
A nagy gond az, hogy november vége felé az Nvidia bejelentheti a Geforce GT300 chipjét, ami még gyorsabb lehet, de ugyanakkor az Nvidia DirectX 11-es 40nm-es chipje nagyobb és valószínűleg forróbb lehet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na tessék, itt is beszélnek a GT300-ról. Most akkor mi van?
Aktív témák
Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- TCL LCD és LED TV-k
- iPhone topik
- Építő/felújító topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Napelem
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteA620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX6700XT 12GB Bitfenix Nova Mesh Enermax 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Xcover 6 Pro, 6/128 GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest