- Mindenki Z Fold7-et akar
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
válasz
den89 #227042 üzenetére
Mondjuk sokaknál attól is függ, hogy a végén megveheti e mondjuk jó áron vagy sem.
Vagy, hogy az adott autó az egy kulcsos autó, vagy éppen privát használatra kapott autó, előbbit sajna nagyon sokan használják és tényleg nem foglalkoznak vele.
Nekem is van kollégám aki saját magának is lemossa a cégest mert a végén jó áron átveszi majd és tovább adja.
De van másik akinél az autó 0. percében be ült és padlógáz.
-
ParmaBoy
tag
válasz
den89 #227042 üzenetére
Sztem bérautó. A rent a car-ban divat az első szerviz előtt eladni (és több száz azonos darab vásárlása nagy kedvezménnyel, aminél a kedvezmény szinte fedezi az értékvesztést, szervizköltség pedig konkrétan nincs).
Fleet (tartósbérlet) 24 hónapról indul.
És azért kopik jobban a rent a car, mint a fleet, mert az utóbbinál főként egy ember használja, nem állítgatják hetente az ülést, nem kell hetente megszokni a kuplung fogáspontját (lefulladások, csúsztatások), féket, méreteket (padkázások, parkolási sérülések).
Nekem azonnal megy az átszokás, mert mindent is vezetek össze-vissza, de ismerek olyan kollégát, aki amúgy teljesen jól vezet, de 3 évig ugyanazt, és amikor valamiért cserekocsit kap, az első indulás, a parkoló elhagyása mindig necces, lefulladás, félreváltás, bólintás, minden játszik.Szerk: bár megnézve, ezek idősebbek, ráadásul áfásak, szóval lehet inkább tényleg valamilyen furcsa konstrukcióban cégautó. Nem klasszikus tartósbér, az tuti.
Meg kell kérdezni. -
Gigibacsi85
csendes tag
válasz
den89 #226372 üzenetére
Nagyon jó ez a leegyszerűsített matek, de nem veszi figyelembe (csak ami most hirtelen eszembe jutott)
- eladáskori árkülönbözetet (csodálkoznék, ha az ecoboost jobban tartaná az árát, mint a "toyota hajtáslánc", még ha utóbbi csak hunyorítva igaz is)
- karbantartás különbséget (PHEV drágább)
- üzemanyagárat (600 forintos benzinnel igaz az állítás, de ahogy megyünk előre, esélyesen nem olcsóbb lesz...)Nekem 3,7 a benzinfogyasztásom (67ezer km átlaga - kb 30% budapest, 40% autópálya, 30% egyéb falu/országút) úgy, hogy "tankoltam" mellé kb 9000kWh áramot a napelemről.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
den89 #225876 üzenetére
Nagyon szívesen meghagyom másoknak a maradék 99%-ot. Senki sem mondta, hogy kötelező rám hallgatni.
Azzal sem értenek egyet velem, hogy én a kereskedők hirdetéseire rá se nézek. Ugyanazt olcsóbban megkaphatom magánszemélytől, akinek nagy eséllyel utána is tudok nézni, hogy nem nepper-e vagy kókler. Tudok vele nyíltabban kommunikálni, kereszt kérdéseket feltenni stb… Aztán a helyszínre már úgy érkezem, hogy nincs meglepetés, max pozitív.
Ja, és az egy az ezerből is olyan, hogy néha költeni kell rá. Kinek sokat, kinek keveset. Ez relatív. -
user2
csendes tag
-
Veron
addikt
válasz
den89 #225007 üzenetére
Azt gondolom, ennyi pénzért sosem lesz teljes az örömöm.
Klíma és ködfényszóró nem felszereltségfüggő, amúgy ez egy jól felszerelt példány. Amit nem tudtam előre az a halogénes lámpatest és a kormány anyaga.
Kipróbáltam, vásárlás előtt, nem volt gondom vele, de a Corolla mély pozíciója jobban tetszik. Viszont nem csak magamnak vettem az autót, így kompromisszumot kötöttem. -
Veron
addikt
válasz
den89 #224590 üzenetére
A Corolla 2019-es gyártás 43k km-rel.
5-6 milliót nem szívesen költenék egy második autóra. Viszont hiába megy ő elektromossal, ha nekem kell elhozni a gyereket (csak egyedül van) az oviból, akkor ugyanúgy gyilkolom a Corollát - amit nem vezet, mert manuális.
Értem az érveidet, jogosak. Arkana széjjel van kamerázva, ez csökkenti a sérülés kockázatát, ahogyan az automata miatt sem lehet feleslegesen bőgetni bejáratósan.
Mindegy, tökéletes döntés nincs, Arkana lesz. Már kifizettem az előleget, nincs visszaút.
Azért köszönöm a segítséget! -
Bdanyy
addikt
válasz
den89 #224391 üzenetére
Ahogy látom most az rs line nem is rendelhető már. Grandtour és Grandcoupe is van még egyelőre, de a használtban van pár olyan extra amit utólag kell bepipálni (amik meglepően keveset dobnak az áron egyenként, de össze tud jönni a végére). Új Arkanaval szembeállítva elgondolkodtató azért.
-
F-ECT$
titán
válasz
den89 #224376 üzenetére
Így-így. Egyébként pont az a baj a PHEV-vel, hogy nem nagyon jön ki a matek vele (max napelemmel és nagyon sok várossal), mert a hosszabb távokat benzinnel tudja csak, akkor meg nincs spórolás az üzemanyagon. Persze ha nem csak a pénz a fontos, hanem pl hogy ne pöfögjön a városban, akkor arra jó átmenet addig, amíg nem jönnek a megfizethető árú teljesen elektromos autók. (Benne vagyok egy GTE csoportban, és nagyon sok eladó elektromosba ül át utána.)
-
F-ECT$
titán
válasz
den89 #224362 üzenetére
Villanyos számolás: egy átlagos fogyasztásnak lehet 20 kWh/100km-t venni, de ez mondjuk úgy néz ki, hogy pályán 25 kWh, városban meg 15 kWh.
Ha azt mondod, hogy 60% villanyos üzem, aminek nagy része város, akkor az évi 6000 km, ami 900 kWh, a töltési veszteséggel együtt legyen kerek 1000 kWh.
Tegyük fel, hogy se napelem, se kedvezményes (rezsitámogatott) áram nincs, így 70 Ft / kWh-val tudod otthon tölteni, az így 70.000 Ft a benzin 270.000 Ft-jával szemben. -
Veron
addikt
válasz
den89 #224362 üzenetére
Egyáltalán nem az üzemanyagköltség érdekel, kizárólag két dolog miatt dobtam be a PHEV-et:
- ovijáratot nem szereti a benzines és nem akarom, hogy tönkremenjen
- 7.5-8m olcsóbb, mint a 11.5m még ha 0% THM el is érhető az ár 60%-ára (alternatív költséget megspórolva olyan 9.5m Ft-ba lenne az új autó) -
rbalint88
addikt
válasz
den89 #224316 üzenetére
Van ceed kombi is, van meganebol is phev, valamint a leon is elerheto akar kombikent is, valamint 5ajtosban, ahogy a golf8 is. Ezekbol mind van valasztek 10misiig, de sztem a Passat GTE a legjobb vetel, abban meg a regi, valoban mukodo infotainment van, az ujabb szeriaval (Leon, Golf8, Octavia4) nem biztos, hogy szeretnek kiserletezni, a Superb meg dragabb, mint a Passat.
-
válasz
den89 #224313 üzenetére
elég szűkös a kínálat, mi is ezen rugózunk egy ideje
főleg, ha SUV kell, és emiatt kiesik mondjuk a Passat GTE
az Outlander a 2020-as évekre már rémesen outdated, nem mellesleg megosztó a design-ja. esetleg szóba jöhet a Kia XCeed de kérdéses, hogy a DCT ami benne van, mennyivel jobb a sima benzinesben lévőnél -
BigBlackDog
veterán
válasz
den89 #223022 üzenetére
Vezérlés cserével nem játszunk!
Ha öt évet ad meg a gyártó, akkor öt év után mindenképpen cserélek normális gyártó vezérlésszettjére (ha futásban meg előbb eléri a limitet, akkor előbb). Nem olyan kevés az az idő szíjas vezérlésnél és inkább legyen öt évente új, mint 7-8 év után komplett motort kelljen cserélni egy szíjszakadás miatt.
Persze, lehet kockáztatni és a 100-200e Hufos költséget még ki lehet tolni 2-3 évvel későbbre, de ha valahol távol az otthontól adja meg magát, akkor a hazajutás sem kellemes, nem beszélve az utána felmerülő szervizköltségről.
-
Teki1986
tag
válasz
den89 #223003 üzenetére
Köszönöm az eddigi ajánlásokat.
A 4 méter hosszal és 400 literes csomagtérrel úgy látom túl sok kocsit zártam ki és a bent maradtak meg főként az utastér méretének rovására menne. Jelenlegi kocsinkban a vezetőülés szinte rá van tolva a gyerekülésre, ami nem ideális, de azért használható.A gyerekülések azért néznek hátrafelé, mert bizonyos magasságig kötelező, utána pedig ajánlott úgy utazni amíg kényelmes a gyereknek. A fejet és hátat jobban támasztja.
Szóval hosszban lehet 4,2/4,3 méterre menni és csomagteret meg csökkenteni mondjuk 350re, gondolom ezzel megnyílnak új lehetőségek.
Hány éves és hány km kérdésre az a válaszom, hogy családi autót szeretnénk venni lehetőleg 5-10 évre, szóval az idős kocsik kiesnek. Ebből adódik az is, hogy jó ha könnyen és viszonylag olcsón szervízelhető a kocsi. Most első sorban típusokat keresnénk, amik alapján már tudnánk szűrni, hogy miket nézzünk főként a használt piacon.
A SUV kérdésre részben válaszoltam: nekünk jobb biztonságérzetet ad (persze tudjuk hogy nem feltétlenül jobb mint egy nem SUV) valamint kinézetre jobban tetszenek, de nincs különösebb ragaszkodás hozzá.
Köszi!
-
bigdady
nagyúr
válasz
den89 #221901 üzenetére
Megane-ból a 8.7-es akciós equlibre-ből egy sincs importőri készleten sem szóval az mint olyan nem létezik csak plusz extràkkal felszerelt pár darab van az országban az meg nem 8.7m..
Megrendelés meg állítólag min 4 hónap (vagy importőröi készletet techno min 1 hónap) mert 07.01-től valami EU biztonsági min előírások jönnek az új autókba és minden csúszik (és ár is emelkedik szerintem..)
Más:
Qashqai: a japán mérlegzáràs miatt pucolták ki állítólag a márciusi készletet. Olyan akció állítólag nem lesz már pletykák szerint max 10-ig mehet le az ára de 8 már biztosan nem lesz újra -
válasz
den89 #220238 üzenetére
nem is kell. pont semmi közöd hozzá, hogy ki miért választ olyan autót amilyet. mert szereti, tetszik neki, megteheti, stb, stb. ha nem leszek rákényszerítve én sem fogok soha visszaülni földszintes autóba, mert százszor kényelmesebb a suv minden téren. ha esetleg kell a csomagtér, vagy a stabilabb futómű (nem fog), akkor majd elgondolkodom.
-
-
válasz
den89 #220238 üzenetére
feleségemnek Clio-ja volt, megunta, hogy a gyakorlatban még akkor sem adtak neki elsőbbséget, ha az volt. ő a munkája miatt jár be (hetente egyszer ugyan) a 9. kerületbe, és az volt az érzése, hogy a sok SUV eltapossa őt a forgalomban.
nekem már 2014 óta SUV-om van (mind céges), anno a derekam miatt vettem és nem bántam meg a kényelmet azóta sem. minden alkalommal, amikor a CLio helyett azokat vitte el itthonról, akkor megállapította, hogy mennyivel jobban tetszik neki a magas üléspozíció, a vélt nagyobb biztonság (4 éves a fiam) meg a "road presence" amit egy fizikai paramétereit tekintve nagyobb autó ad. így a családi autó választásakor már csak SUV vonalon nézelődtünk, nekem nem kellett őt rábeszélnem. amire rá kellett beszélnem, az az, hogy egyszerű technika legyen, lehetőleg minél kevesebb időzített bombával. ezért lett a szívó benzin CX5. meg azért, mert piros autót akartés hát szép piros nem sok autóból van. azt csak halkan jegyzem meg, hogy nagyon éli az irigy tekinteteket az ovinál, már többször elmondta milyen jól esik neki, ha mások megdícsérik az autóját, szóval valahol titkon biztos az is játszik, hogy "mutassuk hogy tehessük"
-
saen
veterán
válasz
den89 #220238 üzenetére
Nekünk nincs SUV-unk, de előbb-utóbb szerintem lesz. Feleségem azért szereti, mert magasabban ül, ezáltal jobban belátja a terepet (nemcsak a többi autót, hanem járdát is és hasonló dolgokat), ez ad neki biztonságérzetet. Emellett a magas ülés azért is érdekes, mert anyósomnak már most van két csipőprotézise, feleségem is arra számít, hogy előbb-utóbb kell neki és akkor alacsonyra nem tud ülni. Kb ennyi a lényeg.
Szerintem alapvetően a kényelem a mozgatórugója ezeknek a kocsiknak, akkor is ha nem elég zöldek.
-
válasz
den89 #220238 üzenetére
Én igen. És egyetértek valahol a suv elleneséggel, nekem is "normál" autóim voltak 17 éven át. Aztán az akadálypálya (Zugló) és az óvatosan is rengetegszer levert autó alj és veszélyesen magas parkoló végi járdák és fekvőrendőrök "áttoltak" a sötét oldalra. Azóta sokkal kevesebbet idegeskedek, mint megoldás bevállt. Feleségem is majd ugyanilyen régen vezet és van autója, és most jutott el Ő is ide. Nagyobb hasmagasság kell. Imádja a jazzét de egy csomó helyre nem tud menni nyugodtan ahova én igen (vidéken és Budapesten is, és nem az összkerék hiányzik).
Jó utakkal simán nem lenne. Mondjuk az ülésmagasság kezd jól esni (sok tenisz + 50 év kor + messze távolban vessző csúcsforma).
-
szőröscica
addikt
válasz
den89 #220238 üzenetére
Amikor volt nálunk egy Ateca, a páromnak az tetszett benne, hogy magasan ült és jól kilátott belőle. A Kamiqban is ezt szereti, bár ez alig magasabb egy klasszik kompaktnál. Ellenben mikor az M3 kivezetőről az M0-ra fordító kanyart bevettem 90-nel, megkérdezte, hogy nem lesz ez sok?
Az Amperában fel se tűnt neki...
-
mauimagic
senior tag
válasz
den89 #219947 üzenetére
Rögtön kezdeném azzal, hogy szerintem akinek jó a villanyautó:
- 90%-ban városban jár vele.
- Napi max 30-40 km-ről ingázik.
Ez azért erős túlzás, ekkora távra egy régi 24kWh-s Leaf is bőven elég...Egy 40-50 kWh-s akksival simán abszolválható a napi 150 kili is.
A többi ponttal egyetértek. -
kisza25
félisten
válasz
den89 #219905 üzenetére
Igen,most egy seat ibizával rohangálok, és eddig mindent megoldottam vele, 5 en is voltunk vele, tele csomagtartóval.
Egy kia pro ceed (2011) jártunk ki melózni ketten és 4 hónapra belefért minden, pedig asztali gépet is vittem, meg civil ruhát, ruhaszárító és vasalódeszka is bent figyelt -
válasz
den89 #219768 üzenetére
Nekünk van sedan autónk.
Tény, hogy mi is sokkal szebbnek ítéljük, mint a kombikat.
Konkrétan az Astra F sedan csomagtartója ~500l, amiben egy 4 tagú családnak elfér a motyója.
1 és 4 éves gyerekekkel mentünk HR-be, és vittünk gyerekágyat, babakocsit (esernyő típust) is.
Mindent bepakoltam... persze csak pár köbcenti maradt szabadon, de minden befért.Ám vannak korlátai, ami pl. abban nyílvánul meg, hogy egy mosogatógépet nem tudtam vele hazavinni, sehogy nem tudtam betenni. Pedig ügyesen pakolok.
Amit linkeltél sedan, az nekem is nagyon szimpatikus, annak idején az első Seat Toledo volt ilyen. Nagyon tetszett (apósnak volt), nagyon praktikus.
Az 5 ajtós ferdehátúak szebbek a kombinál, de ugye kisebb a csomagtartója - jellemzően a sedan-nál is. Viszont ebbe mosógép is betehető.
A kombi ebből a szempontból meg tényleg jó nagy, de kevés belőle a szép (a szépség meg ugye egyedi).
Úgy kell autót venni, hogy ha már asszony ragaszkodik (nagyon helyesen) a kinézethez, akkor megvétel után ha visszanézel a parkoló autóra, akkor azt mondd, hogy "na, ez szép!"
Többször is eljátszottuk ezt, és baromira zavart volna engem is, ha praktikus, de csúnya autót veszünk.
(Elnézést, az érintettektől, de pl. a Dacia Lodgy-val kivágtak volna otthonról... S-Max lett belőle végül). -
Greentea
senior tag
válasz
den89 #219768 üzenetére
Szerintem kicsivé fog válni a Corolla méretű sedan a gyerekek mellett, de persze ez függ attól is, hogy most hány évesek.
Az, hogy 4 ajtós csak baromira lelimitálja a dolgokat. A Corolla kombival már simán el lehet lenni, de a mások által ajánlott Octavia/Superb vonal a legjobb helykihasználtság szempontjából.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Samsung Galaxy A32 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest