- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz
batai15 #178391 üzenetére
Ne vegyél Aurist. Nincs belőle keveset futott. Dízel helyett használták mindenhol nyugaton. Ami magánkézbe volt és másodautónak annak meg nagyon komolyan megkérik az árát. Amúgy meg hülyén hangzik, de egy Prius/Auris HSD 200e km semmit nem jelent. Ha bele meg a külseje rendben van ahogy az enyémnél is, akkor a hajtás nagyon egyben van még ennyinél is. Múlt héten mértem be a nagyakksit 180k km után. A 14 block (26cella) közül a legnagyobb eltérés 0,1 V. 0,2 voltig még 100%-nak mondják.
Ha mégis találsz alacsony futásút 5-6 millió alatt akkor az gyanús, nagyon meg kell vizsgálni.
Mondjuk kár bármelyik Suzukit egy Executive Aurishoz hasonlítani. Újkori árokhoz képest 5 millió differenciál van ami azért látszik nagyon sok helyen.
Amúgy tök jó ez a felütés most a Totalcar cikkében. Passatot egy Suzuki áráért? Igen, van annyiért egy ilyen 4 éves kocsi, mint egy új GLX Vitara vagy S-Cross. Ezt kell mérlegelni, hogy melyik éri meg jobban. Mondjuk 180-at futott Passatnál már sok minden ki fog jönni idővel.Fogyasztás ha érdekel az Aurisról akkor pontos adatokkal nagyon szívesen megtárgyalom veled privátban. Nem fárasztom itt az embereket vele
-
válasz
batai15 #178387 üzenetére
Az 1.0T hibridet városban vezettem, próbaúton kb. 2 km-t. (Városi autónak gondoltam megvenni, de túl sokat kellett volna rákölteni).
Apám 1.2-esével többször mentem már Zalaegerszegről a Balatonra; ez egy kanyargós, dimbes-dombos útvonal. Simán felmegy az emelkedőn, nem nagyon érzi meg. Kiforgatva qva jól harap, kár hogy leszabályoz 6000 után. (És meglepő módon nem akar felborulni kanyarban, pedig ránézésre ezt nem gondolnád egy Ignisről.)
Az 1.0T - nekem, a fülemnek - elég varrógép volt és nem éreztem benne különösebb erőfölényt.
Ki kell próbálni vásárlás előtt! Az Ignisszel sem mentem 120-nál gyorsabban.
-
Doki16
addikt
válasz
batai15 #178389 üzenetére
Ózdról hoztuk el a Mátrán keresztül és végig jött mögöttem az autópályán 140-el faterom. Olyan kicsi a kasztni, hogy simán viszi ez a kis motor is. Ahonnan anyukám jár be elég dimbes-dombos. Konkrétan 6 km-en van benne 150m szint. Igen lemértem barométeres Garminnal
De ez városba való nem pályára. Nem érzem magam olyan komfortosan benne 130-nál mint a Passatban vagy az Aurisban. Mondjuk az automata váltónak köszönhetően alacsonyan van a fordulat.
-
Doki16
addikt
válasz
batai15 #178383 üzenetére
Anyukámnak 1.2 automata van. Nagyon jó motor, imádom vezetni. Tök jól megy ahhoz képest. 4 "sebesség" kicsit furcsa, de egy nagyon megbízható és tényleg hihetetlenül jól fogyasztó kocsi. Csak városban van használva és 4,6 az átlag. Tehát nagyon eltalálta a Suzuki azért szeretik ennyire ezt a kis szívó benzint.
(#178380) Tom1939: Persze, nyilván valamivel többet eszik, de simán megéri a többlet erőt.
Spritmonitor:
1.0T: 6,21
1.4T: 7,03Elhanyagolható. Sima szívó Vitarám evett 7 litert.
-
válasz
batai15 #178383 üzenetére
Apámnak van Ignis 1.2 (90 le); tényleg tök jól megy, viccesen fogyaszt (vegyesben 5 környékén, tengerpartról 4,85-tel fordult meg, autópályán, gondolom azért nem padlón küldte, 74 évesen
).
Vezettem pár hónapja egy Swift 1.0T hibridet; az 1.2 inkább kéne, élvezetesebb vezetni, szebb a hangja; pedig a nyers adatokat tekintve az 1.0T a gyorsabb. -
FoglaltEzis
újonc
válasz
batai15 #178324 üzenetére
Értem, köszi!
Tegyük fel, hogy van 1 millió forint a vásárlásra, és még 200 az egyébre, így is a HDI-s Peugeot-ok és az 1.6 benzin Mk2 Focus? Valami olyan kellene, ami nem fog szétrohadni, és törődéssel elmenne egy jó 5-10 évet, kb mint az Ibiza tette. Kb 15.000km/év a használat, ezt elvileg kellene bírnia egy gondosan szervizelt kocsinak, nem?
A mostani is hibátlan műszakilag, csak a kaszni adta fel a harcot -
FoglaltEzis
újonc
válasz
batai15 #178319 üzenetére
Húha, csak a dízel a járható út? Eddig kerültem, mert nem volt indokolt a váltás benzinről, és reméltem hogy mivel lassan de biztosan távolodik a piac tőle, én is megúszom (sok ismerős panaszkodott rájuk hogy nagyon költséges ha elromlik a benzinessel szemben).
Megnézem a Rio-t, illetve a 206-ot, utóbbi mindig is tetszett, csak róla is hallani költséges történeteket (hátsó híd, kormány elektronika, vezérlő számítógép, stb), ezért eddig nem néztem közelebbről.
Amúgy mennyi lenne az az összeghatár, amiért már biztosabb kézzel lehet választani, és mondjuk csak egy 100-150ezres első szervízzel kellene számolni?
(Nyilván kell minden kocsira költeni, nekem is volt többszázezres köröm a mostanival, ezt kéri, ezt kapja, ha a motorjára kellene most megint ennyit költeni megcsináltatnám inkább, mint egy új, de a kaszni harmada elporlad lassan, értelmetlen kb nekiállni összevarrni) -
válasz
batai15 #178284 üzenetére
Hibridet meg tudom érteni. Én a rav4 hibridet nézegettem következő autónak, mert többet járok városban mint gondoltam (és annak jobb már azért a hangszigetelése).
xc40 kis hibridet éppen lehúztam az álomlistáról mert az automatája nem hagyományos mint a "nagyban" hanem duplakuplungos...
-
-
válasz
batai15 #178276 üzenetére
Hát egy 1.4t scross automata azért teljesen más kategória mint egy swift (nekem az van, de nem utálom a swiftet, maga méretében kifejezetten tetszik). Ha meg tudod oldani a plusz egy millát akkor ár érték arányban nagyon megéri (1.4t-hez az automata váltó is erősebb, a több nyomatékhoz). Mondjuk az idő sürget mert az 1.4-hez is jön a részecskeszűrő (nem csodálkoznék ha lassan csak készletes lenne nélküle).
-
hobizoli
nagyúr
válasz
batai15 #178233 üzenetére
na ez az
a sok palyazas lehuzza
ezert mondom, hogy varosi fogyi a mervado(bb)meg a varos is mi?
Bp vagy vmi videki varos?
meg Bp-n hol es mikor?
reggel a Hungaria krt is all a dugo, az tuti nem tesz jot a fogyinak, 11-kor meg kb vegig mesz ugyanott 50-l zoldhullamban a Nepliget-tol a BS-ig -
Chereiose
addikt
válasz
batai15 #177917 üzenetére
És 1 millió körül mit javasolsz?
Ideje már keresgélek, 7. gen Civicet akartam, de valószínűleg mindegyik egy roncs már...Igazából csak helyi járkálásra kéne városba valami benzines, autópályára van egy dízel golf plusunk ha arra kellene. Japánok eszetlen túlárazása miatt nehéz jót találni ekörül, Fordból van ugye a focus meg a fiesta amit néztem még 1.4-es motorral
Az is megfordult a fejemben, hogy minél fiatalabbat és valami mini autót (fiat panda, hyundai i10, twingo, aygo?), de nem tudom mennyire jó ötlet.
-
Johnny198612
tag
válasz
batai15 #177855 üzenetére
Tok jo, hogy jottel, bennem is ugyanezek a gondolatok vannak az uj auto vasarlas kapcsan, csak nem akartam ilyen hosszan leírni.
Ha esetleg nem felejted el, es megtalalod, amit keresel, irj ram legyszi, mire esett a valasztas
Tobbieknek koszi a tippet. A Fiat Tipot neztem neten, megvan benne minden amit keresek, de a legtobb teszten kiemelik a 8 liter atlagfogyasztast, amit lehet h kicsit nehez lenyelni. Igaz, hogy tekintve a felszereltseget ezert az arert, lehet h az a tobblet benzinar nem is olyan sok.
Mik a tapasztalatok az uj Fiatokkal megbizhatosag terén?
-
válasz
batai15 #177855 üzenetére
Legutóbb ügy jutottam el az új autó vásárlásáig, hogy 5,5-ert adták az előd-modell 3-4 éves példányait, az újat pedig 7,8-ert meg tudtam rendelni. Aztán eladtam 15 hónaposan. Azóta csak használtat veszek.
Ha 10 évig megtartod, teljesen logikus választás az új, és teljesen logikus választás egy Suzuki Scross. A kérdés az, hogy hajlandó vagy-e 10 éven keresztül ugyanazt az autót nézni, használni mindennap? Én ráunnék.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #177862 üzenetére
Nekem szalonban nem sikerült nagyon faragni. Swiftnél semmit nem engedtek, S-Cross/Vitara esetén kb. 50-100e Huf volt a különbség az országban lévő kereskedők e-mailes ajánlataiban. És igen, még erre jön az átírás, forgalomba helyezés, ha jól tudom. Viszont ennél a költségnél relatív eléggé nagy volt a szórás, érdemes szerintem néhány kereskedésből bekérni egy-egy ajánlatot.
Én a szalonokban "akciósan" adott téli gumit elengedném, első körben négyévszakost néznék, ha havas használat nem nagyon lesz. Amennyiben szokott lenni, akkor meg néznék valami jobb télit. A Vitara, S-Cross és a Swift gumimérete is viszonylag drága, nem árt tisztában lenni ezzel (közép-felsőkategória esetén 35-40e Huffal számolnék guminként).
Én Vitara helyett inkább S-Crosst választanám a jobb felszereltség és számomra kellemesebb beltér miatt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
batai15 #177855 üzenetére
Ki hogy jutott el használt autó helyett új autó vásárláshoz?
2004-ben apum úgy jutott el, hogy azt gondolta: "Idén leszek kerek 40 éves, megérdemlek egy új autót!" Így lett Volvo 343-ból Suzuki WagonR+.
szerk.: (#177862) batai15
Azt a Yokohama téli szettet, amit a szalonokban árulnak, inkább felejtsd el. Külön-külön összeszedve a felnit, gumit és TPMS-t olcsóbban kijöhetsz, vagy ugyanazért az összegért sokkal-sokkal jobb gumit is kaphatsz.
Amúgy általában csak a regisztrációs adó szokott az autó árában lenni, a forgalomba helyezés még rájön. -
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #177857 üzenetére
Amit nem láttam leírva, hogy Swift esetén nincs +7 év gari (az csak az itthon gyárottakra vonatkozik). Egyébként a Swift szerintem egy jó autó, a CVT-től sem félnék. Viszont, ha nincs készleten 1.2 CVT (már pedig HaHun nem láttam), akkor felkészülnék a 5-6 hónapos szállítási időre. Legalábbis még január környékén ez volt a mondás.
S-Cross viszont szerintem racionálisabb választás, ha nem csak országúti, városi felhasználásra kell. Automatája jobb szerintem, mint a CVT és azért komfortosabb a Swifthez képest. Meg talán gyorsabban is hozzá lehet jutni.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
batai15 #177855 üzenetére
Én is ott lyukadtam ki pár hónappal ezelőtt, hogy ha váltok, akkor újra. Nekem a legfontosabb szempont, hogy ne kelljen vele folyamatosan szervizbe járni, mert az rengeteg értékes idővel jár, ráadásul kényelmetlen dolog egy ismerőst megkérni, hogy hurcibáljon verdáért a szerelőhöz, vagy esetleg taxizni stb...
Aztán bejött a képbe még egy dolog. Ha népszerű autót veszek újonnan, akkor pár évente elenyésző buktával tudom mindig egyre újabbra cserélni. Lásd az általad említett Suzukik, vagy akár Kiák, Hondák, Toyoták stb...
Sokan azt hiszik, hogyha kigurulnak a szalonból az új autóval, akkor rögtön milliókat buknak. De ez csak akkor igaz, ha ritka és/vagy drága/prémium kocsit vesznek. Pl. a legolcsóbb 3 éves Vitara a hahu-n 3,4M, de abban már 130.000 km van. A nagyja 4M körül tanyázik.Az autóhitelekhez abszolút nem értek, de tudomásom szerint vannak olyan konstrukciók, amik pont a sűrűbb cserét könnyítik meg anyagilag. Lehet hülyeséget írtam, majd valamelyik pénzügyi szakember topiklakó megírja a tutit.
-
Gombinyó
őstag
válasz
batai15 #177855 üzenetére
Viszonylag sokat megyek és a 10 éves használt kérte a pénzt rendesen. Így lett új, ami végül olcsóbbra jön ki mintha a használtra költöttem volna állandóan (a kötelezőkön felül). Persze ez csak akkor igaz, ha beéri az ember az újonnan alacsonyabb ársávban lévő benzines autókkal.
-
Csaby25
őstag
válasz
batai15 #177757 üzenetére
Értem, köszi.
Jelenleg ezeket néztem ki:
Seat Toledo
Seat Toledo
Ford Fusion -
ngaba
aktív tag
válasz
batai15 #177640 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat mindkettőtöknek, akkor kihagyom ezt a benzines 308-at.
Azért nem akarok dízelt (és a turbóstól is kicsit tartok), mert sokat használom városban (vidéki nagyváros), és azt olvastam, hogy azt nem igazán szereti. Amúgy városi autó meg nem elég, mert havonta legalább egyszer utazunk rokonokhoz többszáz km-t sok cuccal. (Ha lenne pénzem, akkor lenne egy városi autóm + mellette egy utazóautóm, de ennyi nincs.
Ez a szívóbenzines alsóközép kombi kategória egy középút, de pont egyik feladatra sem optimális.
footy: Pont T-Jet Bravo van a szüleimnek, újonnan vásárolva anno. Valóban jókat írnak róla és nálunk is elég megbízható (a klímája romlott el elég hamar, de azt asszem még garanciában javították + egyszer volt valami nehezen indulásos gondja, de hamar és olcsón megcsinálták, nem emlékszem pontosan, de a szerelők egyből tudták, hogy mi a gond). Nekünk bizonyos objektív szempontok miatt kiesik a Bravo. (Pl. van a családban gerincprobléma, és ahhoz túl sportos a rugózása, és a kutya se biztos, hogy beférne az anyósülés elé, amíg a menyasszonyom hátul ül a gyerekkel. A kialakult listámban elég sok colstokos méregetés van már, illetve a rugózás egy fontos szempont.) Személy szerint nekem is tetszik a Bravo, és marha jó vezetni is, de családi autónak nem venném: Az elfordított középkonzol miatt nekem az anyósülésen ülve nyomja a bal térdemet, illetve a hátsó rész nagyon bunker nekem (azt szeretem, ha nagy a hátsó ablak is, csak sajnos a mai trendek nem errefelé mennek).
De szívesen várok más típusokat is.
Személy szerint szeretem a távolkeletieket is: Az 1. generációs Hyundai i30 kombival is sokáig szemezgettem, mert a belseje nagyautós méreteket idéz, csak hát ugye ennek rovására túl kicsi a csomagtartó, illetve ha lenne a legújabb Mitsubishi Lancerből kombi, akkor szinte biztos, hogy azért lelkesednék.
A Toyotákat/Hondákat meg túlárazottnak találtam (nyilván jók, de ennyi felárat nem biztos, hogy megérnek).
-
Doki16
addikt
válasz
batai15 #177543 üzenetére
Na várj, most panoráma tető vagy szolár tető, mert nem mindegy. Panoráma az nekem is van az Aurisban is baromi jó, tényleg nagyon látványos tud lenni.
(#177542) BigBlackDog: Biztos, hogy nem tud működtetni önállóan egy klímát. Ilyen melegben mint amik most voltak, nekem 2-3 kW körül fogyasztott. Azt egy ilyen 0,5-1 négyzetméteres panel nem állítja elő.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
batai15 #177545 üzenetére
Ennek oka részben az ellentétes vásárlói kívánalmak, hogy legyen erősebb mint az előd de egyen kevesebbet is. Ezt nehéz megvalósítania a gyártóknak. A HSD-t meg nem másolhatják le csak úgy, mert csomó szabadalom védi. Valami (legalább részben) újat kéne letenniük az asztalra azt meg nem kevés idő és pénz kifejleszteni. Jobban jár a gyártó, ha a meglévő technika mellé raknak vmi kis villanyhajtást és kész. Nincs jelentős fejlesztési/tesztelési/gyártási költség.
-
Doki16
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
batai15 #177536 üzenetére
Egy csomó szabadalom védi a technológiájukat, így nem lehet csak úgy lemásolni...
Az Atkinson-ciklusú motor meg önmagában nem elég ugye. Nagyon sok gyártó tudja már a változó szelepvezérlés birtokában, hogy az Otto motor részterhelésen átvált Atkinson-ciklusra, plusz ott van még a hengerlekapcsolás...
-
-
válasz
batai15 #176624 üzenetére
Az is durva, hogy valaki 1 rossz tapasztalat alapján, ami ráadásul elég kis mintavételű, egyből pálcát tör a KIA felett.
Én lentebb írtam, hogy nálunk 1 jellemző gond van velük a kopókon túl, 3-5 éves korukig és ~120-150k km-ig, az pedig a kuplung. Ezért is csodálkoztam ezen.
Új autóval is tudsz lyukra futni, csak ott jó eséllyel garanciában javítják, de ha bent van az autód 3-6 hónapot a szervizben, az nem fog segíteni rajtad. Használtnál nyilván ez zsebbe nyúlós vagy egyeztetős, ha rejtett hiba, akkor az eladóval kell kommunikálni.
P3/Auris esetén 2 dolog a necces: nincs vízhőfok visszajelzés, elektromos a vízpumpa és a hűtőn fel tud gyűlni a kosz, ami rontja a hűtés hatásfokát. Ezek együtt tudnak problémát okozni, de ezek is könnyen orvosolhatóak. Ettől még nem rossz autók. 2,5 milla alatt max extaxik vagy tekert nem bevallott extaxik vannak. Aurisból (a gömböc 2010-2013 közötti) az alap olyan 2,5-2,6tól indul, a jobban felszerelt 3 milla körül van. Az újabb e fölött.
-
kisza25
félisten
válasz
batai15 #176624 üzenetére
A 7 év gari miatt van a hype, az, hogy egy 10+ éves autóban a lánccal történik valami az erősen használatfüggő is, érdemes megnézetni.
Amúgy pont ez a baj, hogy amikor van egy jó, megbízható autó, akkor senki nem költ rá, mert "úgy sem lesz baja"
Két év múlva 3M ért ugyanazt fogod megkapni, mint amiket most nézel, mert mennek felfelé az árak. -
ribarszki
őstag
válasz
batai15 #176624 üzenetére
Mindenhol lehetnek hibák, sőt hibás szériák is. Azért nem gondolnám, hogy csak a Hype nagy. Ismerősöm a 3. Sorentóját vette. Az első kettőt 380e kilométerrel adta el. Olajat cseréltek, meg szilenteket.
Én pont hétőn rendeltem meg a 3as Octavia utódjaként a Sorentot. Megbízok a márkában, kapott egy esélyt, remélem nem alaptalanul és hosszú, boldog kapcsolatunk lesz. Ami az Octaviával nem volt, pedig első tulaj voltam... -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
batai15 #176303 üzenetére
Octavia 3-ról itt egy jó összefoglaló (mivel a technika Golf, kb ott is ezekkel a költségekkel kell számolni): [link]
mod:
hacki87:Akkor ott is lehet szép nagy aknára lépni.
Subarunál a gyári DMF 380k az SMF kiváltószett "csak" 196k... Az kösz.
Mondjuk azt is elküldeném Fukusimába szemetet szedni aki egy benzines boxermotor mellé kettőstömegűt rakott gyárilag...
-
válasz
batai15 #176309 üzenetére
Elővárosi forgalom a legjobb terep egy hybridnek szvsz. Nekem a P2 ilyen használatnál 4 liter alá is beesett. Persze mivel javarészt BP, M0 és dugók hada van, így a 2 éves átlag valahol 4,5-5,2 között volt. A legdurvább a december volt tavaly, ahol a 2x12 km-t 2x2 óra alatt tudtam megtenni, télen a hidegben. Ott már elfogyott a nagyakku és a fűtés miatt járt a motor, akkor volt a havi átlagom 7 liter. Viszonyításképpen a kis corolla versonk hasonló terepen 14 liter körül evett városban.
Szokni kell, hogy padlógáznál ~1 sec kell, amíg belövi a fordulatot a motornál és utána indul meg. De szerintem teljesen vállalható. Városban szerintem fürgének nevezhető, bármennyire is vicces egy mondatban használni ezt a szót egy HSD-vel. Közúton pedig vállalható, mondjuk ott 4 fővel, cuccolva igazából csak a P2vel van tapasztalatom, de az még gyengébb is.
Doki16: Igen a kombi csomagtérben élhető, csak abba meg elől nem férek el normálisan, ezért is lett Auris old nekünk. Mondjuk ha megyünk valahova, akkor cégtől hozok el akár 9 fős Transitot is, szóval fölösleges a kombi autót tartani városi harcra, részben ezért is adtuk el a Priust. Váltóolaj cserét én is csinálni fogok majd az Aurison, egyetértek, hogy jó, ha az ember megcsinálja, de rengeteg példa rá, hogy nem csinálják meg és ennek ellenére kiválóan élik problémamentesen a napjaikat az autók.
-
válasz
batai15 #176303 üzenetére
Aurisból asszonynak van 1, Old Auris, azaz még a gömbőc, de a hybrid változat. Azért ez, mert a faceliftes baromi kicsi, és nem csak csomagtérben. Az egész belső tér pici egy priushoz az vagy az FL előttihez képest. Családi autónak talán 1 gyerkőccel elég lehet.
Aki azt mondja, hogy nagyon gyenge, az még életében nem vezetett Aurist. Nekem előtte P2 volt, abban csak 1.5-ös benzines volt és bőven jó volt 4 fővel. 136 lóerőben benne van egy 80 lóerős, 200 Nm-es villanymotor is. Tisztán 0-100 sprintje nem egy porsche, de főleg városi környezetben a forgalom nagy részét ott lehet hagyni a lámpánál, csak bele kell kalkulálni az a pici időt, amíg az eCVT beállítja a fordulatot. Nekem közúton előzéskor sem volt vele gondom.
Új Corollában javították az auris 2 legnagyobb hibáját, a hátsó lábtér méretét és a csomagteret. A 2.0 felára amúgy szerintem brutális. Újként ~700.000 Ft a felár az 1.8-hoz képest.
5.2-es fogyasztás az soknak számít.
Ha méretben belefértek, akkor érdemes lehet megvenni, mert a legtöbb autóval ellentétben nagyon értékálló (sőt, egyes darabok ára felfelé megy). Automata váltósból én csak ilyet mernék venni, főleg használtan (érdemes rákeresni, neten, hogy hogyan működik, mert vicces, hogy nincs kuplung benne, és külön hátrament sem)
bitpork: Toyota hybrideknél ismeretlen a váltóhiba, mint fogalom. 5-600k feletti futású taxiknál is. Csak a nevében hasonló, de az eCVT nem CVT váltó... A CVT váltókkal ellentétben ebben a "váltóban" még indítókuplung sincsen, ami pl: a hondáknál szokott lenni egy 200k-s tétel. Bár egy DSG felújításhoz képest még mindig olcsónak számít.
Doki16: Saját szememmel láttam olyan #Odo500-as P3-ast, amiben sosem volt váltóolaj cserélve.
-
Doki16
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz
batai15 #175458 üzenetére
Szvsz alapvetően igen. Gyártottak már kissé beteges motort (pl. 8gen Accord 2.4-ese), de nem ez a jellemző.
Hogy korrekt és egy picit sem elfogult választ is írjak: nem rosszabb, mint bármi más, és minden az előző tulaj(ok) gondosságán múlik.
szerk.: Annyira azért nem ritkák, bár tény, hogy mondjuk Skodából több szaladgál az utakon. Szerintem közrejátszhat ehhez az, hogy sokan nem látnak tovább a Civic-nél, amit a boyracer/hülyegyerektuning sztereotípia övez.
-
-
aero.
veterán
válasz
batai15 #175400 üzenetére
Irónia meg-e van?
A motor jó, mekkora futásra tervezed? 300-400e km körül szokott kérni láncot. Kb. kicsivel kevesebbet bír a kettőstömegű, ha nem városi autó volt, viszont szokatlanul drága hozzá (LUK dmf és kuplung 260k + sallangok), ha ezek nem zavarnak akkor ajánlható. Ha meg már cserélve is volt akkor legyen tánc.
-
-
-
-
dj79
senior tag
válasz
batai15 #169820 üzenetére
Értem, csak mint ötletet dobtam fel.
Az egyik régi autómat így vette meg a vevő, aki szintén szerelővel érkezett. (650 ezer forintos autóról beszélünk) 10ezer lett volna egy általános állapotfelmérés, 20ezer a műszaki, ami két hónapon belül lejárt volna amúgy is.
Alá tudtak nézni, hogy van-e esetleges olajfolyás meg azok a dolgok tényleg cserélve lettek-e, amit én szóban elmondtam. Ők is kétszer jöttek: egyszer hétvégén, aztán utána a srác keresett egy műszakivizsga állomást itt helyben, egyeztetés után bejelentette. Én odavittem az autót, ő odajött a szerelőjével, megtörtént a műszaki, minden rendben, hazamentünk, papíroztunk, fizetett.
Pár szimering vagy akár gumiharang kicserélése többe kerülhet, mint egy állapotfelmérés.
-
dj79
senior tag
válasz
batai15 #169816 üzenetére
Az rendben is van, de ha már mindenképpen kell rá műszaki, akkor legalább ott lehetnél és láthatnád az esetleges problémákat (nem sokkal többért, mint egy általános állapotfelmérés). Az előzmények ismeretében ez nem is ártana szerintem.
Teljesen mindegy, hogy kinek mennyi affinitása van hozzá, a gépész sógor nem fogja tudni megmondani, hogy milyen eltérés van pl a fékhatásban vagy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók, mert ő sem erre programozott műszer. -
válasz
batai15 #169797 üzenetére
Ez egész jónak tűnik, meg megadják az alvázszámot is ami biztató. Nem érdekel esetleg?
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169792 üzenetére
Ha tényleg makulátlan és bejön akkor vedd meg mert utána bánni fogod !
De egy 306 -t megnézhetnél előtte valahol csak a viszonyítás miatt !
De mondom pont a 2 között van mindenben, méret, kényelem, komfort stb. viszont meg merem kockáztatni hogy a 306 jobban össze van rakva mint a 406, annál nem látsz olyat hogy a tetőkárpit a fejedre esik és az ajtókárpit is elengedte magát és mállik ... de te tudod milyen autót szeretnél
Annyi viszont biztos hogy a 306 fenntartási költsége sokkal olcsóbb !
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169790 üzenetére
Persze nyom ... ha bedöglik a turbó akkor pedig megáll benne az olaj !
Tudom mert régi autónk Pug 505 (2.5GTD) turbó megadta magát
Szerk.
Nézd meg a 306 -t is ha van rá lehetőséged mert tényleg egy nagyon jó és megbízható autó ... brutálisan masszív és nagyon kényelmes illetve jól össze van rakva, váltó sem olyan franciásan lötyögős, ha nem tudnám milyen azt mondanám hogy egy német autó, ezek akkoriban még nagyon jól megvoltak csinálva !
Futóműben is kivalló, nem érzi egyáltalán a rossz utakat sem !
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169785 üzenetére
Szerintem nem vészen ... van 1-2 esztétikai hiba ezen kívül oké !
A döntést pedig te tudod, ha elég a 206 is akkor azt vedd mert az fiatalabb !
Kérdés hogy mire kell ? ingázás + szaladgálós autó ? ha most magamból indulnék ki akkor lehet mégis a 206 -t venném, 406 jó autó de nekem nagy lenne akkora mint egy hajó ... illetve fenntartásilag is biztosan drágább hozzá minden !
Szerk.
Belsejéről nincs kép ? lehet nem véletlen és durván le van pusztítva !
Szerk.2
Mondjuk a kettő közzé belőném és vennék egy elnyűhetetlen 306 -t !
Ez pontosan a kettő között van, nagyobb a 206 -tól de kisebb a 406 -nál
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169781 üzenetére
Pedig van, itt Bp -n én nagyon sokat látok !
De a Vectra mindig is egy drágább autónak számított mert "német"
Ez az ár közepesnek mondható szerintem nem olcsó ... ez olcsó !
500k -ért ez szerintem bőven vállalható kategória !
Szerk.
Anyámnak a 306 -t 270k -ért vettük pontosan egy éve, jön megy teszi a dolgát és makulátlan állapotban van, AC pumpa csere volt 22k -ért, új akku 15k és 4 új téli gumi 50k -ért na meg a kötelező olajcsere, ezenkívül semmi baja nem volt (és ez is olcsónak számított) lekopogom (kopp-kopp) ezen kívül semmi baj nem volt !
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169779 üzenetére
Ezek ennyibe kerülnek 18 éves autó 300 km van benne !
Nagyon nehezen adják el ezért ennyi !
Kollégám 200k -ért vette az első szériás 406 -t igaz az 1.6 benzin és sedan, jobb hátsó küszöböt kellett cserélni ezen kívül nem volt vele semmi baj !
Szerk.
Ha tényleg jó akkor simán bevállalhatod , nagy gond nem szokott ezekkel lenni és az alkatrészárak is viszonylag olcsó hozzá, minden mást bontóban is megtalálsz !
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169777 üzenetére
Akkor is a 406 -t mondom ... nagyobb, erősebb, jobb, volt ilyen autóm !
A 206 ahhoz képest egy fapad de komolyan !
Ha nincs vele gond akkor persze nem számít a műszaki !
Szerk.
Nekem a 90LE HDi volt azzal szívtam kicsit, ismerősnek ugyan ilyen kombi volt 110LE neki soha semmi baja nem volt pedig 3X annyi km. volt benne !
-
w333
félisten
válasz
batai15 #169775 üzenetére
Hát akkor mindenképp előtte egy állapotfelmérést csináltass, mert mi van akkor ha sok mindent kell csinálni rajta hogy átmenjen a műszakin !
Szerk.
És a kérdésedre a válasz, "igen" én megcsináltatnám a műszakit eladás előtt mert tudom hogy minden rendben van az autón, így könnyebben eltudnám adni
-
grizlisandor
veterán
válasz
batai15 #169765 üzenetére
Értem, előre ez le volt egyeztetve, ha szimpatikus az autó megnézi egy szerelő?
Nekem tavaly volt olyan, aki azt mondta nincs ilyen, ha kell viszem, ha nem kell nem viszem.
A kedvencem, hogy telefonba minden oké, persze vihetjük, stb. erre átutazok az ország másik végébe, hogy nem vihetjük el és kész.Telefonban meg mindenre készségesen válaszolt.
Csinálhatod azt is, hogy ismerős szerelőt megkérsz, hogy menjen veled, azellen már nem sok kifogása lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest