- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
Én 6 évig jártam vele. Egyik általánosított hiba sem jött elő.
Egyedül a kopás, de azt is tudom miért. Az A-s motorkódhoz való kartergázszűrő egy fos, a szerelőm meg ilyenre cserélte az újabb fajtát.
Szóval nem csak úgy elkopik a vez.tengely. Azért kopik, mert eltömődik a szűrő és az egyik feléhez nem jut elég olaj.
-
Coyot
őstag
Abban hogy egy földes bekötőútra elég a sima 4motion teljesen egyetértek, és mint kiderült ez is az igény.
Az hogy nem melegíti el a fékeket az is biztos mert inkább egyszerűen ottmaradsz. A linket videón is csak és kizárólag úgy tud kijutni, hogy lefékezi az összes kereket ahol elillan a nyomaték - tehát vagy kijön és fékez vagy marad a seggén de nem kopik annyira a fék.
Ahogy Qru is írta jellemzően spórolósra vannak hangolva főleg a CRV szerű telekjárókban.
De van azért sztorim a fékezgetős verzióról is. Land Cruiser terepen a zárak hiányát ugye a fékezgetéssel kompenzálja, hát egy óra alatt sikerült konkrétan elmelegíteni a fékeket - azért egy terepjárótól meg nem ezt várná az ember fia, de itt legalább a sw merte blokkolni a kerekeket hogy haladjon is.
Magamnak meg azért csak egy középső torsenes csodát vásárolok majd egyszer, tudom értékelni a jó technikai megoldásokat. Főleg hogy Jeep WJ az égen sincs egy épkézláb darab, ha valaki tud eladó 4.7 V8 csirkét ne tartsa magában
Primary92:
Jólesz az a Scout. -
Coyot
őstag
Ha AWD az igény az előrevetíti feltételezem, hogy nem hóbortból termett meg az igény.
Láttam mindegyik verziót dolgozni és ez a kerékfékezgetős megoldás tényleg nagyon ritkán előforduló helyzetekre jó szerintem. Egy kis gyepálás után képes elmelegíteni a fékeket, vagy ha a sw nem elég jó/bátor simán otthagy - bár lehet ez jobb mint az elmelegedett/égett fékek miatt sehovase menni.
Egy mechanikus azonnali kapcsolású torsen ennél messze jobb - ahol persze a tengelyenkénti zárat szintén fékkel szokták megoldani, de ahogy mondod oda már tényleg kicsit komolyabb technika kell.
-
soldi3r
veterán
Semmi gond. Lehet, hogy igy van, ez a VAG csoportos markaszervizes tapasztalat.
Az viszont biztos, hogy abban nincs sem kiegeszito hidraulika, sem elektronika es nem fordulatszam kulonbsegre zar, hanem nyomatekra. Jah, es az ESP sem szol bele a mukodesbe. Olajat azert kell benne neha cserelni. -
Declare
őstag
+1
Csak az igényeket kell a penztarcahoz kalibralni. Mar multkor is leirtam, hogy szerintem azt felejtik itt el sokan, hogy egy autot nem csak ugy kell mérni hogy hány éves. Utana meg szörnyülködni, hogy huuuu regen egy 2 eves fiesta x volt, ma meg 2x....meg kell nezni, hogy mit tudnak az autok. Milyen komfort, meg biztonsagi extrak vannak bennük, milyen környezetvedelmi normakat teljesitenek, meg milyen extra lista all rendelkezesre.
-
-
MarioAna
senior tag
Ránéztem most a kínálatra (Szabolcs+Hajdú Biharra szűkítve, mert valószínűleg onnan venném meg hazautazáskor).
2000 utáni, benzines motorral 2L alatt, 600k keretig nagyrészt G-F Astra, VW Polo, Suzuki, Fiat és Fabia a kínálat, ezeket nem nagyon akarnám (családban van Daewoo Lacetti, előtte Kalos, sok Suzuki... ezektől egy kategóriával feljebb valót szeretnék. Lehet rossz felfogás (sőt!) de inkább egy 20 éves felsőbb-középkategóriásat szeretnék, mint egy 15 éves alsó-közepet. 4-5 órás utakra nem szeretnék egy 6-700 kilós dobozban ülni (legyen kényelmes és ne fapados az ülés, tempomatról már lemondtam - mert az nagyjából megtizedeli a keresési eredményeket).
Azok közül ami tetszene, van 1 B Vectra 1.6 benzin, egy S40-es 2.0 benzin (ezeknél még problémásabb a futómű úgy tudom, ezért néznék facelift utánit, mert ott már ehhez is hozzányúltak) és egy 2002-es Octavia 1.6 benzin.
Dízelből nagyobb a kínálat valószínűleg, de mivel a 15-20 év körüli vonalon mozgok azt mondtátok, hogy ne nagyon reménykedjek abban, hogy egy normális állapotú VAG 1.9/2.5 TDI-vel szerelt modellt kifogjak és ne költsem rá az első komolyabb szervíznél az autó vételárát.
szerk: Szlovákiából ingáznék haza, de mivel csak tartózkodási helyem van itt, nem tudok kocsit regisztráltatni (pedig a díjakat nézve 150k-val olcsóbban megúsznám itt a kinti rendszámot
).
-
Én most értem haza Máltáról és egy új sorozatú automata picantot béreltem. Szerintem teljesen korrekt (filóztam is korábban egy i10/picanto vásárláson feleségemnek, de aztán nem bírtuk ki és jazz lett). Szigorúan a méretéhez képest van benne hely és az automata is teljesen korrekt (hagyományos nem valami robot/cvt mondjuk csak 4 sebességes). i10-et 3,6 körül lehet kapni korrekt felszereltséggel nagyobb motor automatával. Szerintem az nem rossz, inkább a következő generáció árától félnék.
2000-ig visszamenően én inkább 2,5 környékére emlékszem ahol kaptál valami normális városi szaladgálósat (full fapad + klíma). Első corsám 2000-ben 2,1 milla volt (klíma nélkül... de 1,2-es, hiába fiatalság kellet a dübörgő 65 lóerő
)
Abban viszont egyetértek hogy az alsó középkategória (golf,astra,i30 stb) nagyon elszállt árban.. Lásd amit kolléga is mondott hogy mondeot is majdnem kapsz ilyen árban.
-
pècsimunkás
addikt
A Corolla 5900000 jmf , az előző szèria 4 körül indult , mert volt 1,33 - as - ahogy nagyon jól fogalmaztál , esernyő verzió . Ès ezèrt csak 195/65 r15 collos acèl tárcsa , műanyag kormány , műanyag váltógomb jár . Èn nem vennèm meg az alapot - ahogy nem is vettem , de ez az ár ès felszereltség : szègyen !
-
Zolás
addikt
Jó a Fusion, de a benzines iszonyat sokat eszik. 40 literes körüli a tankja, és 500km felett nem nagyon mész vele. Nekünk van, igénytelen egy autó, nem sok probléma van vele, de ez a fogyasztás megőrjít. És nem városi araszolós, rövidtávos az autó, napi 50-60km belemegy ha csak dolgozni megy vele tesó. Aztán jön az ugorjunk el utána ide-oda, és már veri az 500 kilométert. Hetente egyszer tankolni kell.
-
footy
addikt
Az lehet, de az Ibiza es a Polo a hokibb futomuvel is elhetobb. Egy Punto2 pedig konkretan egy masik LVL volt.
Az ulesnel a derektamasz teljes hianya szerintem megbocsathatatlan. A testvermodellekben ez is jobb volt egy fokkal.(foleg Polo) Emlekszem valami webshopban meg derekparnat is arultak hozza -
footy
addikt
Nekem a Fabia 1 volt talan a legjobban utalt autom, olyan szar ules semmiben nincs ami abban volt. A futomu meg egy fos. Csak pattog, autopalyan pedig majd fel borul ha elmegy melletted egy kamion. Viszont legalabb a gazpedal is kesett egy "fel orat".
Volt egy Punto2-m utana, kb mintha trabantbolt mercedesbe ultem volna. -
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
-
molnarpeter
nagyúr
Mondjuk ha erősebb a cél, akkor nyilván törekedni kell egyből olyat venni, ami tudja, aztán viszontlátás. Nekem úgy jött le, hogy első autó lenne, 110 lovas elég tud lenni gyári állapotban is. Nameg vegyük figyelembe a kasztnit is, egy A3 nem annyit nyom, mint egy Passat, ha utóbbiban 131 lovas PD a kinézett, kisebb bodegát elgurítja hasonlóan az adagolós 110 ló szvsz
-
vzsryl
nagyúr
Megnéztem hahu-n, és az átlagára a B6 1.9PD-nek 1.5-2M, a legolcsóbb 1.05M, de abba bele se merek gondolni, hogy az milyen állapotban lehet. (950k-ért egy B5.5-öt is meghirdettek a B6-osok között, szóval az ne zavarjon meg senkit.)
(#171361) bandi0000: A B6 sem rossz, de modernebb konstrukció, emiatt értelemszerűen több hibalehetőséget rejt. 1m körül B5 és 5.5-ből rengeteget lehet kapni. Ismerőseim között megszámolhatatlan mennyiségű 1.9TDI/PDTDI van, és nagyon szeretik őket, ráadásul mai napig vállalható autó. Ha kifogsz egy értelmes példányt, akkor szerintem ez az 5 éves táv simán elérhető komolyabb idegeskedés nélkül.
-
bandi0000
nagyúr
Az jobban tetszene, de eléggé elvették a kedvem a netes infók, nem egy jó szériának tartják, sokan úgy vélik, hogy alul tervezett, mert nem csak a PD-s motorokkal van a baj, hanem a futóművel is, elektronikával is stb, állítólag azért, mert B5 után változtattak egy csomó mindenen, és ez lett belőle
Persze könnyen rábeszélhető vagyok mindenre
Jah a 2.0 motorokat szidják, az 1.9 PD -t dícsérik, de gondolom itt is kéne cserélni a PD elemeket ha még nem cserélték
-
#20221952
törölt tag
Nem tudom, hogy pontosan honnan és mi folyik, de a rendszer nem jelez ki semmilyen hibát sem. Azt is mondhatnám, hogy más autókat is látok csöpögni és mégis mennek, szóval az én autóm sem jobb, vagy rosszabb ennél.
Ha már ilyen jól számoltál, akkor még az is érdekelne, hogy a felül fogó kuplung javítása, vagy cseréje vajon mennyi lenne, mert nekem 290 ezer forintos alkatrészárat és 60 ezer forintos munkadíjat mondtak.
Azt még le sem írtam itt, hogy miután átvettem az autót nem működtek a ablaktörlő lapátjaim, így azonnal jeleztem ezt és kértem, hogy oldják meg, mert amikor leadtam az autót, akkor még nem volt gond. Szétszedték az autó elejének felső részét és ott a kábeleknél matattak valamit, ami után már működött, de a szélvédőmosó motor továbbra sem működik, így nem tudok spriccelni.
Az itt kapott tanácsok alapján fel fogom venni más "hozzáértő" szerelővel a kapcsolatot, de csak tavasszal, mert most nincs több anyagi forrásom a javításra.
(Az egész ügyben nem is az bosszant, hogy - most már talán kimondhatom - be akartak csapni, hanem az, hogy ezt egy olyan ember csinálta, akinek a cégét a feleségem könyveli.)
-
gzbotii
nagyúr
Szerintem már nagyon nehéz épkézláb modellt kifogni, bár nem is kerestem én személyesen ilyen autót. Csak tudván, hogy a váltó igényel egy minimális karbantartást, amit még a legtöbb szerelő sem tud, így ha a tulaj el is vitte, hogy tessék, van benne 130.000, most vettem, rakd rendben amit kell sem biztos, hogy karban lett tartva rendesen.
Másik, hogy aki ilyet vett szándékosan, lehet, hogy épp azt nézte, hogy nem eszik és minnél olcsóbban autózzon.Szerintem ennyi idősen és potenciális km állással már egy spéci igényekkel rendelkező autó rejthet komoly buktatókat.
-
Értem és elfogadom ezt. Ezért is nem akarok belőle vitát. De ugye a racionálisnál nincs olyan h kissé racionális. Rgo vagy megveszi az ember az autót és üzemelteti akármi van -mert kell-, vagy marad a racionális megoldásnál.
Engem pont ezért nem hallotok itt ajvékolni. Pedig nekem ha nincs bajom a kocsival is havi 100k elmegy csak megelőzésre. Ebben a hónapban megy váltóolaj frissítésre kezdetnek, utána meg meglátjukDe szeretem és minden fillért megér!
-
kisza25
félisten
Gondolom kopókon kívül.
Fater Honda civic 1999 1,4 is szalonból. 360ekm , a 20 év alatt, egyszer ki lett lakatolva és most megint kellene. Az volt valami 120-140k, meg most megint annyi lenne kb
Azon felül csak kopó, 1x tárcsák, 1x kuplung, féltengelyek, kipuffogó.motor bontatlan.
De mi romlana el? Nincsen benne még ABS-se, meg légzsák se. Van 4db elektromos ablak, központizár, manuális klíma, azt csókolom.
Ja központi zár az már csak 3 ajtót kezel, jobb hátsót, csak ha kedve van
Amúgy golf4 2003 1,6 szívó, 2018 kapott új kipuffogót (még gyári volt) 4 db új gyertyát (még gyári volt) 4db gyújtótrafót.
Ezen kívül csak kopó és 175e km van benne. Most kezdi a küszöb elejét rágcsálni a rozsda -
Én gondolkodom rajta, hogy a tavasszal automata vasba üljek át. Három dolog tart vissza, a zsíros számla ha megnyeklik, nem vontatható ha gond van vele, illetve néha kifejezetten szeretek váltogatni, ha jó a váltásérzet(!). Igazából egy automata accord és egy manuál mx5 kéne nekem
-
hobizoli
nagyúr
FB-s dizel csoportban legalabb egybol kirijak automatikusan, hogy mi a motorkod meg hasonlok
a digo csoportban ennyi van:
megjelent ez a hibajel (show-szoro)
mi lehet a baja?multkor az egyik havasigyopárnak kellett egy Punto lampa
2 nap alatt es kb 50(!!!) post utan mar kiderult, hogy a mk1 es a bal hatso kell neki
de meg o volt leakadva, hogy miert kene ezt kiirniszivi, mert mk2 elso lámpával semmire nem mesz egy mk1-nel, foleg ha azon is a hatso kell
-
batai15
félisten
Hát ilyen ár sávba nem fér bele, meg amúgy is kell a tökömnek ez a sok lengő káros futómű.
Nem tervezek kint tankolni csak a mihez látás végett írtam le az egészet.
Mondjuk kolléga 1.6 cr octaviaba is azt tolja pedig most vette 2.7 ért és van benne 200000km.
Nem hiszem amúgy hogyha minőségi kuton tankol az ember ártok a kocsinak vele elvégre kint még néha különb autót látni mint itt. Haver 1.6 hdibe nyomta még némivel kevesebet evett mint magyarral...
Szóval ha rizikozom pár hónap alatt is sokat fogok üzem anyagon, amit lehet eseleges javításra költeni.
Inkább az idő ami miatt nem nagyon járnék ki. -
szőröscica
addikt
Laguna2 alapu auto, a 2.0T benzinmotorral vagy a 2.0dci-vel meg lehet venni, ha van egy Renault szerelod. Aki a Lageszhez ert, ezt is meg fogja tudni csinalni, nem ordoglakat. A vilag legjobb ulesei vannak benne, igazi fotelek, egy alom vele utazni.
Ha tudnek parkolni a cegnel, siman bevallalnam, nekem az a mai napig nyalcsorgatos auto.
-
Olvastam még régen egy olyan konstrukcióról ahol a benzinmotor már nem is közvetlenül hajtotta az autót hanem az akkut töltötte. Nu egy ilyen extra nem biztos hogy hülyeség lenne pl. egy nagy tesla értékű autóban (mondjuk egy kis 1 literes, mely vész esetén szép lassan de elvisz a következő töltőig).
-
-
-
Gombinyó
őstag
Amit írsz inkább a drágább autókra igaz. Ebben a 3-4m ft-os kis benzines kategóriában jobban megéri szerintem is az új. 3-4-5 évesen nem kapod meg őket féláron, sőt van hogy az új olcsóbb, mint az 1-2 éves használt, ha belenyúlsz egy jó akcióba. A nagyobb kategóriás autókat jobban megéri használtan venni és esetlegesen szervizeltetni sztem is, mert horror az új áruk és az értékvesztésük.
-
-
kisza25
félisten
Ha senkisem venne új autót, te hogyan vennél használtat
Most 2016-tól volt 3db használt autóm és többet buktam rajtuk, minta z újonan vett kia ceeden, inkább veszek megint újat, novemberben gyártják, ez lesz a 3. új autóm és volt 4 db használt.
focvis: nem mindig van hely az ügyfeleknél, amúgy volt olyan eladásom, hogy vasárnap este 7kor hívtak, hogy vételiznének én meg már ittam egy pár pohár bort családi ebédnél, így bejöttek értem elvittek az irodába, megcsináltuk a papírokat, majd hazavittek. -
kisza25
félisten
Egy 2-3 éveset használsz 5 évig abba is és azoknál szinte mindig van baja az előélet miatt (általában a céges autók eladóak 2-3 évesen)
Mondjuk nálam 1x nem indul az autó az lehet 150eFt-1M Ft kiesés
A 2 évesen vett i20-nál már jöttek ki hibák 70 ekm és a 3 éves i30-nál is, abban 98ekm volt.
Az i20-nál "csak" 2nap időkiesést okozott, mert gariban cserélték, de az i30-nál már 140eFt + költséget 10 hónap alatt egy újhoz képest amit csak évente 1* hordok szervizbe -
freeknight
őstag
Szerintem ha az anyagi lehetőségek adottak, nem érdemes másban gondolkodni, mint újban.
Sose tudhatod, előző tulaj mennyit költött rá, milyen gyakran cseréltetett olajat, milyet rakott bele, mennyire nyomta neki hidegen stb. Lutri az egész, egy új autó sokkal biztonságosabb.Mi is új autót vettünk anno, mindig mindent megkapott, prémium olaj szigorúan 10ezrenként,ha bármi kis baja volt azonnal szerviz, és meg volt kímélve, nem tapostuk ki a belét. 11 éve velünk van probléma nélkül.
Használtat csak akkor vennék, ha nincs lóvé újra, vagy kell a prémium, de újra nincsen 10-12 millió.
-
zolnagy
őstag
Egyetértek. Nem feltétlen akarok én sem újat, de most 1m van rá, több nem nagyon.
A törlesztést azért nem jól számoltad. A Suzuki pl 3310000 Ft (metálfénnyel GL felszereltség). Ha 1m befizetéssel 5 évig törlesztek, akkor ~430e Ft-t fizetek pluszban kamatra (a jelenlegi ~7% THM-el), tehát 3,7-3,8 lesz a vége. 5 év alatt a pénz is romlik, tehát reálértéken még kevesebb a különbség.
5 éves swiftek a hahun amúgy most 2m felett mennek. -
Jaj, anyáméknál is. Pedig nem mucsaröcsöge, hanem csak pesti agglomeráció. Télen mindent is elégetnek a szomszédok, szellőztetés abban az évszakban gyakorlatilag kivitelezhetetlen
Másik kedvenc, hogy egy random f@sz hetente-havonta bevág egy zsák szemetet éjszaka a ház és a kerítés közé az utcáról
Sose sikerül elkapni, mindig csak a kerék nyomot látjuk utólag, hogy hol állt félre.
(#168353) 8th
Van egy ismerősöm aki zsír új mazda3-al jár, de közben otthon hasogatja a tüzelőt, mert Ő biza nem fogja drága pénzért kiépíteni a gázos fűtést, lol. -
kisza25
félisten
Akkor olcsóbb, ha korszerű a kazán és jól szigetelt a ház.
Nekem egy 110 nm házra havi 15 eFt a gáz (fűtés+melegvíz)
Fateréknak 30eFt
Meg vannak akik nem 21 fokot, hanem 25 fokot akarnak télen, na az fával olcsóbb, amúgy akiket kérdezek 250-350 eFt vesznek fát egy télre és azzal ugye még meló is vanpersze ez a használat, kiépíteni a gázt a legdrágább és az elektromost a legolcsóbb fűtőhűtő klíma H árammal vagy infra panelek -
Johnny_vT
senior tag
Ehhez kapcsolódik: a 460 lovas biturbó V8 Panamera GTS 10,3 litert fogyaszt vegyesben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Xbox Series X|S
- Milyen TV-t vegyek?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3004
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3005
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest