Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz
megema #180135 üzenetére
250 Nm alatt mindegyik biztosan szárazkuplungos. De például a GTE 1.4TSi nem az. Valamint a Golf GT 1.4TSi is olajos. Tehát ez nem igaz, hogy mindegyik 1.4-es száraz.
(#180136) CactuS: Na igen, erre most hirtelen nem is gondoltam. Nálam mindig ment a HA és az kondicionálta az akkumulátort.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
megema #180039 üzenetére
A DSG-sebességváltókban, elsősorban az 1,6 TDI és az 1,4 TSI száraz kuplungos erőátvitelében, szükség lehet a mechatronikaegységcseréjére. Ezekre a nagyjavításokra mindig adunk ártámogatást, de így is 450 000 forinttal kell számolni. A két kuplung cseréje hasonló nagyságrend. Érdemes a váltó használatára és diagnosztizálására ügyelni, mert a teljes DSG-sebességváltó cseréje mintegy kétmillió forintos tétel a márkaszervizekben.
DSG-váltós autókban különösen fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett. Ha a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük. Aki rendszeresen jár többszintes mélygarázsba, lehetőleg ne DSG-váltóval vegyen használt Škoda Octaviát, mert a rámpákon körözve erősen kopik a kuplung. Még ott is, ahol nincs úgy elrontva a kihajtó, mint a fővárosi MOM Parkban. Az elsősorban a 2,0 TDI-ben és az RS sportmodellben megtalálható, olajos kuplungos és hatfokozatú DSG-váltóval összességében kedvezőbbek a tapasztalataink. Ez a sebességváltó 60 000 kilométerenként igényli az olaj és az olajszűrő cseréjét, ami 65 000 forintba kerül.
Itt a cikk, ugyan Skodás de a váltó azonos. -
-
-
válasz
megema #15872 üzenetére
Nekem mén. Most itt szegedébe kell neki 1 perc mire a külső levegőt rendesen lehűti, de megy mint állat. Aszfalt felett 40 van.Sajnos a teljes belteret fénykorában sem tudta frigóvá változtatni, mert a fekete bőr a nappal olyan kombót ad ami letérdeltet mindent. De ha 5 percen túl nyélen megy a klíma, bizony elkezd a torkom tiltakozni.
Nekem a 90-ről csak akkor mozdul el a mutató ha izzó parázsra állok. -
Zewa
senior tag
válasz
megema #13299 üzenetére
10éves, 130lovas dízel Passatban 150e km? Mesékben maximum. Rendben, tudom hogy van 1-2 kivétel de az 100-ból egy kb. Ezeket általában hajtani veszik nagyon ritka az általad említett futásteljesítmény.
Nem is minden esetben de azért erre a PDTDI motorra el lehet költeni egész szép pénzeket.
Leginkább azért ezeknek az autóknak a jelentős része 3-400k km-eket futott. -
Rick4
félisten
válasz
megema #13020 üzenetére
Legutóbb 1.5 hete Baján engem meg is állítottak, a fedélzeti kamerán visszanéztem, tényleg 59-cel mentem ahol 59-cel a rendőrök bemértek, 5 ezres helyszíni büntit kaptam, ez még akár korrektnek is nevezhető, szóval a 60-nal óvatosan.
Igaz, szeptemberben lett volna 10 éve az utolsó büntim, a hónapokkal elosztva és főleg a km-ek számával elosztva nem olyan nagy tétel, cserébe jobban figyelek. -
VR6-Fan
veterán
válasz
megema #11833 üzenetére
azért 2l szívó bengát össze hasonlítani egy 2,5 6 henger turbos dizelel kicsit, fail nem?
nyílván ez is egy sarkos megközelítés, de egyszerű jó alap.
hétvégén volt szerencsém egy S60 T5-el össze akadni súly/le-be kb ugyan ott lehetünk vagy jobb lehetek talán, de 180-nál simán rám elözött már, viszont 0-100-on valószínűleg elég sokat adtam volna neki is :-) (ezzel arra is célzok hogy tisztán 0-100-ból se lehet kiindulni, mert arra ott a kocka stift, nem sok értelmes utcai kocsi van ami olyan jól menne 0-100-on, csak hát onnantól "vége")
80-160 érdemes akkor nézegetni
5.4 se durva szerintem, volt szerencsém 3,5-höz is még az se olyan vészes, bár ott már azért nehezen fogja meg az ember a műszerfalat.
-
-
-
válasz
megema #10306 üzenetére
Biztos ki lehet fogni megbízható darabokat is, de én azért a franciát kerülném. Eddig legalábbis ha az ismeretségben volt francia, mindenki nagyon örült, amikor megszabadult tőle, és nem franciát vett utána. Na meg a statisztikák is ezt mutatják.
Ráadásul az életkor alaján 407-es jöhetne szóba, de az nem annyira csúnya, hogy már szép, hanem csak nagyon csúnya
És még árban sem jobb, mint mondjuk egy mondeo... -
zsid
senior tag
Amikor vettem 2es kategória volt a forgalmimban, az új műszaki óta 4-es, pedig az enyém már 6-os ( euro III, szabályzott keverékképzés és katalizátor ). Így is kék matricás vagyok, egyelőre nem foglalkoztat ez, csak vicces amilyen kavalkád van itthon ezekkel az osztályokkal és a matricákkal.
-
m3tr0
őstag
Így van, csak nehéz megállapítani utólag,hogy a fólia megfelel-e az előírásoknak.
Jogszabály vagy mi a csöcs. -
megema
őstag
Lejárt a szerkesztés...
"Amúgy szeretem nagyon, csak ez a "
Akarom mondani, nagyon szeretem, nincs vele gond ezen kívül. Ez meg időszakos dolog, szóval ha megint előjön, akkor megcsináltatom végre...
soldi3r: Na igen, közben rávezettek.
A bikázást olyan csinálta, aki csukott szemmel is megoldaná már. Csak lehet a kényessége volt a gond...
-
NTonee
veterán
Az a sz@rosbödön dolog valóban túlzó volt, de leírtam, hogy mit értettem ez alatt.
Példaként állhatna itt az én autóm is. Fél évente kiveri a fényszóró izzókat, lassan raktárkészletet kellene felvásárolnom. 3 szerelő sem bírt rájönni, hogy mitől nem éri el az motor az üzemi hőfokot, mikor látszólag minden rendben működik. És senki nem tudott még rájönni, hogy mi franc kerepel jobb oldalt elől stabil fordulatszám mellett. Ezek ráadásul mind olyan dolgok, amikre a márkaszerviz sem tudott mit mondani.
Folyamatos szívás van ezek miatt, de ettől még nem hullik szét, és nem nyeli a pénzt, csak baromi idegesítő. Ettől eltekintve 250e+ km van a renault motorban megbontatlanul, és rendesen teszi a dolgát. -
Dare2Live
félisten
"Ezek szerint a Mol nincs monopól helyzetben? Tehát az OMW-től is vesznek a kutak, vagy csak ott lenne a lehetőség?"
Sopron környékén sokszor még a MOL kutakon is Schwechati(OMV) benzin van. A logisztikai költségek meghatározóak amikor literenként 6-12Fts hasznonról beszélünk. Az OMVs/magánkutak nem azért vásárolnak MOLtól mert X hanem mert olcsobban tudja adni mint más.
Első bekezdéseddel "az xyztől hallottam aki hallotta vhol"al nem tudok mit kezdeni. A jelenlegi egy hónapon belüli változások a 400Fts üzemanyag elsődleges okozója szvsz az inkompetens Orbán kormány. És még nincs is vége jön a 27%os áfa, dizeleknél a jövedéki adó emelése.
-
Rick4
félisten
Na de ezt mondom, melléjön egy tiptronik felújítás 500-ért, adagoló, alu lengőkar, ez az, máris ott van 1.5 milla. Ennyiből két Punto-t veszek, vagy egyet, meg mellé 4 alkatrészautót. Vagy lehet nekem csak az számít élménynek, hogy elvisz A-ból B-be, és nem fizetem a szervizbe a kocsi árát még 2 év alatt? Nem vagyunk egyformák, én nem örülnék ilyen szervizszámláknak.
-
Dare2Live
félisten
Nem igen értem mit akarsz evvel mondani, no meg plt is hozhatnál.
Az alap, hogy meghatározó a forint ereje a dollárral! szemben és az olaj ára. Második lépcsőnél jön be a MOL. MOon piaci ár van, MOL nem igen tud elszakadni a mediteran... áraktól elvégre NYon ott az OMV Schwechati finomítója, délen... A MOL marginja ebben a helyzetben ~6-7% körül jár emlékeim szerint (adó nélkül azaz literenként ~9-12Ft) ami relatíve magas de ez annak köszönhető, hogy sok pénzt költött és költ a Százhalombattai finomitóra és így a kénes "keserű" Urali olajat finomítja és nem a könnyebben finomÍtható Brent félét. Erre az árra jön rá az adó ami kb az ár 60+%a. Ez ugye a jövőben tovább emelkedik és kb ~5% lehet a kisker árrés. Kisker oldalon is piaci ár van, ha vhol túl drága mész a másik kúthoz.
Szóval nehezen elékpzelhető az, hogy nem követi vki a piaci árakat, hisz akkor a kutak nem a MOLtól vásárolnak, hanem OMVtől. Kutaknál szintén akkor odébbmész egy mésik kúthoz. Vámok... nem torzítják ezt EU van. Persze a finomítói marzsok mozognak attól függően, hogy mekkora a kereslet/kínálat... de az alap a piac. -
Dare2Live
félisten
"de semmi sem indokolta az eddigi folyamatos emeléseket... Oké, a forint árfolyama nem túl jó, de nem arányos a drágulás."
Már mért nem? Ponthogy jól adja magát. Forint gyengült ~15%ot egy hó alatt [link] Brent gyengült ~5%ot kb ki is jön a hónapban történt 10%os áremelkedés.
Amúgy imádom amikor Europában/MOon a WTIre hivatkoznak és nem Brentre.
Javaslom mindenki tankolljon a héten szerda 1tól 5ftal olcsobba benzin, de ahogy a forint mozog jövő héten megent emelés lesz. [link]
Ez van a viktor/matolcsy féle "ortodox" gazdaságpolitikának már a kutya se hisz.
-
mexicanraven
senior tag
Omegákat sajnos nem ismerem! Egy kollegának Németben van német Omegája, asszem B2, a mocit nem tudom, imádja, Vectra után. De talán nagy benzines, és nem MV6. Állítólag a 2.2-es motor jó nagyon, a 2.5 dízel az 5xx BMW motor, és az MV6 3.2-ese (tudom, előzőek 3.0 literesek voltak) szintén tartós.
Amitől tartunk: hátsókerék. Vizes pályán, kombi 5-össel volt szalagkorlátnak csapódás. Bár a B2-esekben gondolom van kitörés/pörgésgátló...
Szóval, dízelről lenne szó, úh 2.5.
A Superb: tesóm kollegájának 1.9 PDTDI van, manuál váltó, kétzónás klíma, és borzasztó jól eszik, pályán 180-as tempóval úgy jön hazafelé, mint a sínautó.
Ezeken felül, valami bestbuy német dízel a 2-2.5m-s kategóriában van-e? Mert Octaviát, Superb-t, Opeleket ennyiért ki lehet fogni, ahogy láthatjuk.Ui: ne feledjük, h a 4motion az 4 kerekes!
Tehát szerintem nem volt nehéz megszeretni vezetni!
-
soldi3r
veterán
a legdrágább motor ilyen téren, az annyira nem rossz ár, itt 260 körül mozog, mert érdemes mindent cserélni a környéken, ugyanis szopás kategóriájú meló
(#2462) hobizoli, el kell keserítselek, nekem is volt ugyanarra a blokkra épülő motorom, és piszokjó, persze nem a legolcsóbbat kell megvenni
a hűtőtartálynál egyébként egy 30ft-os tömítés szokot elmenni, de ez egy 15-20 éves hűtőnek nem igazán róható fel (az enyém 21 évesen még eredeti hűtővel ment)
m40-re pl 30ból vízpumpával együtt megvolt az skf-gates komplett vezérlésem
400.000km-t kényelmesen elmennek azok a motorok, 1 generállal (az kb 200-250k)
én 300.000-nél nem töltöttem utána olajat, pedig gázzal ment, úgyhogy abba nem került benya
V8-ról annyit, hogy (garantált) 300.000+-nál még olajfolyás sem volt az e39 540i alatt
de volt m54 sorhat is, e39 525i, talán az volt a legjobb autó
ebből tudok arra következtetni, hogy nem mindegy milyen állapotú autót vesz az ember(#2467) megema, valami 6000 körül van literje és talán 3 liter váltótól függetlenül, vezérléshez képest nem tétel
Új hozzászólás Aktív témák
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3003
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest