- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
A 10W-40 hideg oldali viszkozitása magasabb, mint az 5W-40-es olajé. Üzemi hőmérsékleten valóban és természetesen megegyezik a "vastagságuk". Eltekintve persze attól,hogy két papíron egyező viszkozitású motorolaj valós viszkozitása eltérő lehet. Vannak hígabb és sűrűbb azonos viszkozitású olajok azonos osztályon belül. Egyről beszélünk szerintem, csak kicsit összecsaptam az előző hozzászólásom.
-
EQMontoya
veterán
-
giigz
veterán
A kulcs ott van, hogy tudni kell üzemanyag-takarékosan vezetni. Közel azonos átlagsebesség mellett ilyen motorok esetében 0,5-1 liter van a megfelelő stílus mellett. Viszont erre nem mindenki képes, vagy nem érdekli, vagy annyira máshogyan szokta meg, hogy nem áll rá az üzemanyag-takarékos vezetésre.
-
DeFranco
nagyúr
kompjuta szerint, vagy tankolással mérve? nettó országúton, vagy azért haza is megyünk vele, meg oda is érünk vele? 85-tel megyünk oppa tempomat style vagy megelőzzük a transportert?
persze, hogy be lehet vinni 6-ra, nekem mindenféle tervezett fogyasztáscsökkentő viselkedés nélkül 6,31 volt a legalacsonyabb fogyasztásom, de a nagy átlag elég egységes körülmények között (azonos útvonal közel azonos sebesség (persze ez függ a rendelkezésre álló időtől meg a hangulattól) közel azonos rakomány) vezetve mégis 6,96 az eddig megtett 18k+ kilométer alatt.
-
SpaceKombajn
aktív tag
Talám mert a leírásban, telefonon nem adnak tájékoztatást a hibákról(sőt személyesen sem, ha tudod keresd meg alapon), és annyiért amennyiért adja az eladó, ő szerinte hibátlan. Szerintem jogos, hogy a felmerülő hibák miatt valaki a javítások árát le alkarja alkudni. Ezt általánosan írom, nem a konkrét pédányra.
-
mindenki folyamatosan azzal jön, hogy a benzinest olcsóbb fenntartani. igen, és?
ahogyan lejjebb a kolléga írja, a mindennapokban százszor kellemesebb a dízel, jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt. ennek ez az ára, hogy a szerviz drágább (lehet!!!).én emlékszem amikor az 1.6 tdci szervizben volt és addig egy 1.6 benzint használtunk (ez 2010-es, faceliftes focus volt). kis túlzással siralmas volt a különbség, tényleg. szerintem ki kell próbálni mindkettőt néhány kilométeren és akkor megérti az ember, hogy miről beszélek
-
DeFranco
nagyúr
Miért?
reszerk: én is szép vagyok, rám is lecserélnéd a kéccáatost?
@capulet75: nem ismerem, nincs véleményem, csak vickoltam. ránézésre tényleg szép, az almérőn azért látok egy-két lógó kasztnielemet (hátsó lökös, hátsó ajtó ablak pereme) de nem néztem meg rendesen, csak átfutottam. Illesztések, élek találkozásai is eléggé ötletszerűek.
-
Cheesy
őstag
Sorry, elfelejtettem linkelni, ez volt az igen.
Közben elolvastam a TC-s tesztet is, nem hangzik rosszul, a hátsó kurblis ablakot nem is néztem
Szerintem valami ízléses könnyűfém papucsok jót is tennének neki. Úgy is új gumi kell majd rá...
-
Kornel
veterán
rendben van, a srác futómű beállításnál megnézte, 2.4-re fújom elől mindig, 2.3 a gyári ajánlás kevés terheléssel, ahogy én járok. tizedre egyforma elől (2.4), és hátul (2.3) is. hátul szeretem kevesebbre hagyni 1 tizeddel.
ha nem jutok semmire, és érezhetően balra fog húzni (holnap hosszabban tesztelem), akkor megyek vissza nézzék meg, hogy mit mutat a centírban, ha szerintük jó, akkor meg cseréljék a gumit, mert magától nem húz el a kocsi, ha a futómű 100%-os.
-
Dany007
veterán
"De amúgy nagyon egyszerű, ha visszatérünk az eredeti példára: 700-ért gond nélkül lehet korához képest jó állapotú Fókát venni.
"
Jó, de itt úgy értettem a korához képest, hogy jó műszaki állapotban csak már éppen nem gyári alkatrészekkel szervizeltet plusz nyilván ennyi idősen (12-14+év) már a legtöbb autó nem sérülésmentes. És tudjuk jól mennyi pluszt jelent, amikor egy autót sérülésmentesen árulnak. Holott ha nem valami főbb szerkezeti elem sérült keményen, akkor a gyakorlati értékből nem von le semmit ha szépen megvan csinálva.
1-1 lökhárító csere, kisebb horpadás, esetleg egy ajtócsere és máris megzuhan az ára! Ettől függetlenül még az a lökhárító ki lehet cserélve egy hibátlanra, ahogy az ajtó is. Tehát magán az autó műszaki de még esztétikai állapotán se ront. De az értéke emiatt mégis csökken!
Egy horpadt ajtót is meglehet csinálni szépen. Úgy, hogy csak a festék vastagságmérő mutatja ki, de attól még az értéke csökken az autónak, holott a valós használatban, műszakilag, esztétikailag szinte azonos az eredetivel. -
Dany007
veterán
Igazad van, de szerintem - magánvélemény - senki nem fogja megvenni a 1,5x drágább autót csak mert azt mondja a tulaj, hogy végig minőségi alkatrészekkel szervizelt... miközben ott van jóval olcsóbban is jó műszaki állapotban lévő autó, de gyengébb minőségű alkatrészekkel. Olcsóbban megkapja és megy vele ameddig megy, majd amikor kell, akkor ő maga cseréli jó minőségűre, hiszen akkor biztos lehet benne, hogy tényleg jó minőségű van benne.
Legalábbis én inkább csinálnám azt, hogy én magam cseréltetem minőségire az alkatrészeket mikor eljön az ideje, minthogy + x százezer forintért bízzak az eladó szavában..."egy 1.4-es Ambiente es mondjuk egy 1.6-os Ghia Focust, erezni fogod, miert nem jo az alap. "
Ez nyilvánvaló.
De ettől még nem lesz rossz maga az autó. Max lomha, gyenge, erőtlen. De ez sokaknak nem szempont. Ők ettől még simán elmennek az autóval a boltba, a kertvárosba a szomszédba stb...
Én mondjuk nem használnám huzamosabb ideig az is biztos.De ez olyan szubjektív dolog, amitől nem lehet általánosságban rossznak mondani egy autót.
Persze értem mire gondolsz - én mondjuk még sose vezettem tartósan 1,8-as autó alatt - de te is érted én mire gondolok. -
Dany007
veterán
Ez már korrektebb megfogalmazás.
Köszönöm!
De éreztem én, hogy valaki ráharap a "korához képest" kifejezésre. Igen, én is olvastam a nepper-szótár-t a totalcaron. Ha az alapján kéne autót venni, akkor kb egyetlen egy darabot se lehetne jó szívvel ajánlani... Mert valamelyik trükkös mondat mindegyik hirdetésben szerepel.Mert ugye, mint ismeretes a hirdetések alapján az összes autó rendszeresen karbantartott, garázsban tartott, keveset futott stb...
A többségében egyetértek. Ami bántja a szememet az a full alap motoros. Ettől még mért nem lehet jó egy autó? Mivan akkor ha valakinek elég az 1,6-os 90 lovas (most csak hasra ütök) autó is? Ez olyan hihetetlen? Attól az egyből szar lesz?
Egyébként amit leírsz az bizony általánosságban véve igaz. Valószínű, hogy egy 10, de inkább 12-14+ éves autót nem gyári új alkatrészekkel szervizelnek, mert olyan brutális összegbe kerül, hogy annyit nem érne meg az autó, hiába... De ettől még az autó nem lesz "rossz" műszaki állapotban, csak nem olyan minőségben! És ez a különbség. Én sose mondtam, hogy egy 15 éves 700k-s autónál megkapod ugyanazt a minőséget(!) overall, mint amit egy 1,5 milliós 7-8 éves autóban. Ez tiszta sor. De attól még műszakilag lehet korrekt egy 15 éves autó is.
Most mondok egy példát. Az én Omegámra lámpabúra utángyártott 15-20k. Eredeti új 85-90k. Na most ki a f..om - már elnézést - venne a 20 éves autójára 180k-ért új lámpabúrát, mikor az egész autó nem ér annyit.Most ez eltúlzott példa, nyilván nem 20 éves autóról beszélünk hanem 10-14+-ról. De jól szemlélteti mire is gondolok.
@!Overdose!:
Okés, közelednek a véleményem. Az sem utolsó szempont ha jót lehet belőle csinálni. Itt az a legfőbb kérdés, hogy mennyiért? Ha a 700k + 250 ezerből lehet olyan "jót" csinálni, mint egy eleve 1-1,2 milliós autó, akkor miért ne?
No, de tényleg relatív a dolog. Én csak írtam egy példát, hogy érzékeltessem mire is gondolok. Nem kell a kollega autóját minősíteni látatlanban. Csupán feltételezzük hogy nem hazudik! Akkor pedig szerintem semmi okunk nincs arra az autóra rámondani, hogy nem jó! Meg, hogy csak "használható". A 20 éves papírtrabant ami épphogy elvszi a-ból b-be útközben kétszeri szervizmegállóval na az használható... De az a Mitsu annyi pénzért(!) mert ugye ez is fontos... abban az állapotban bőven jó.
Szóval tényleg relatív, de ár függvényében azért 1-2 dolgot képes elnézni az ember, ha amúgy jó műszaki állapotban van az autó. Nyilván egy jó állapotúnak hirdetett autót se fogok megvenni 700-ért ha az átvizsgálás alatt kiderül, hogy hibás. -
Melack
veterán
-
-
Kornel
veterán
szépen csillog a napsütésben
Igázé, nágyon sukár.
dicsak, ja
(#75536) TaaT életbe senki se nézte meg az enyémen, azaz mióta vezetek.
-
w333
félisten
Pedig van ... és mindegy hogy elhiszed avagy sem, de ha valamennyit is számít akkor Bp > Nyíregyháza, éjszaka, 110-120 tempónál, sík terület vagy lejtő nem figyeltem, de 3.8 volt a pillanatnyi fogyasztás a műszerfal szerint, ez hogy most az igazat írta vagy nem, azt én sem tudom
-
-
-
DeFranco
nagyúr
Úgy veszem észre, hogy nagyon nem mindegy, hogy hol mosod... most amikor szutykoli kellett vele, akkor valami magán-bugdet mosóba mentem vele (az esett útba) ahol 100 Ft 100 másodperc nafta, mondom, rádobtam 4 adag áldást, és kielégítő lett csak az eredmény.
ÖMV kutas mosóban meg elég volt 2 öblítés (!) és csillogott az autó, samponnal rá sem mentem (hideg volt a szélvédő, nem akartam berepeszteni). Jó, nyilván az sem volt salamon töke, de kétszer olyan jó volt fele annyiból. Pontosabban kb. negyed annyiból, mert ott 100 Ft 45 másodperc naftalin.
-
blt.62
őstag
Maximálisan igazad van!
De akkor szerinted mit csináljak? A picassó féle magasabb építésű kocsikból milyen típusokat keresek 1 millió körül, aminek megbízható motorja és automata váltója van. Már az se muszáj hogy diesel legyen,mert 8-10 ezer km-t megyek max egy évben. Volt, hogy 4 ezret mentem. Csak ha benzines azért városban se egyen 12 L-nél többet. Viszont kicsi se lehet, mert nem férek el benne. -
-
giigz
veterán
És egyébként bárki megmondja, akinek Megane-ja van, és ült Megane 1-ben is, hogy a Megane 1 a legkényelmesebb a Megane-ok között. És ugye nyilván ez fogyaszt a legkevesebbet a súlya miatt, és ugye ennek a legolcsóbb a fenntartása, gyakorlatilag filléres minden, ja és ugye a Megane-ok közül az 1-es a legmegbízhatóbb.
Szóval das meilleur car a Megane, és ezt így németestül, franciástul, angolustul, magyarostul be is lehetne írni az első hozzászólásba, hogy a topic fő kérdése megválaszolt legyen
-
vendingo
veterán
Nekem soha az életben nem evett 7 litert.
Mindig fullra tankolom és városba kavarogva is 600km-et, pályázva is 600km-et és országútón is 600km-et tudtam menni egy tankkal +-30km.Ezt soha nem hiszi el nekem senki, pedig így van, sok ezer km-et tettem meg vele, tudom mik az adatok.
Pl idén voltam rovinjba 590km soprontól, kereken 1 tankkal mentem le még ott kanyarogtam egy kicsit és utána tankoltam.
A pálya azt jelenti, hogy 120-140 között.
-
engem a múltkor cseszett fel egy nő, valami kis fossal, talán clio, vagy nem tudom. jön mögöttünk a rakparton (vagy a szentendrein), fél lámpával ős is. egy szakaszon 2-3 rendőrautó, igazoltatnak, az meg reflexből felkúrja a refit, hogy ne látszódjon, hogy nem ég a tompított, én meg alig láttam valamit. utálom az ilyen embereket, legszívesebben kiszálltam volna és beleállítok egy fejszét a szélvédőjébe
-
DeFranco
nagyúr
Az üzemanyag az más... azt a cég külön téríti, ha kiküldetésbe küld, de (tudtommal, most ezt csak fejből mondom) bejáráshoz nem adhatja, csak adókötelesen.
Tehát a 9 Ft-ban csak a fenntartás meg az amortizáció van benne, az üzemanyag, az más tészta. NAV-nak arra is van normája, fogyasztásra is, üzemanyagra is.
Valahol volt erről vita mostanában a fórumon, de már nem emlékszem hol...
-
-
fattyu
veterán
én elnézést mint tudjátok nem régóta járok ide főleg read onlyban azt is de érdekel hogy miért beszél így. Tényleg komolyan gondolom hogy ennek valami magyarázata kell legyen. Nyilván van is és reménykedem hogy nem az hogy analfabéta féligmeddig. Ezért reméltem hogy ez lenni az oka.
-
neduddki
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest