Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
megema
őstag
Sziasztok!
Az alábbi modellekről mi a vélemény?
Golf V 2.0 FSI (150 Le)
MB A200 Turbo (193 Le)Elsősorban ezek érdekelnének. Mindkettő automata váltóval, normálisan felextrázva, alacsony futással (120k) értendő. Jellemzően Budapesten lennének használva, 5-15 km távokra.
Egyéb javaslat? Én nem találtam mást HA-n, ami megfelelne. Esetleg még a Peugeot 308, de a 120 Le-s 1.6 nem tűnik valami acélosnak automatával. A japánok jellemzően a szokatlan műszerfal miatt esnek ki. Max. a Honda Insight 1.4 Hybrid jöhetne szóba, de nem tudom mennyire lehet problémás egy 10 éves hibrid.
-
megema
őstag
Sziasztok!
B5.5 2.5 V6 TDI Passat után keresek valami kevésbé szervizigényes, kisebb autót édesapámnak, főleg városi (BP) használatra.
Hosszban 4,2-4,5 m közöttire gondoltam. Ebbe a méretbe gondolom ferdehátú vagy crossover modellek férnek bele. Ezek közül mi ajánlható mostanában? Max. 5 éves, benzines/hibrid, automata, lehetőleg bőrös/félbőrős, jól extrázott modelleket nézegetek.
Nissan Juke, Toyota C-HR/Auris, Suzuki Vitara, Renault Megane, stb.? Nincs konkrét preferencia, vagy kizárt márkák. Franciákat is szeretjük, van is. Most váltottam 406 szedánról 407 Coupéra.
-
megema
őstag
Sziasztok!
Egy max. 4 méteres (+5 centi belefér), 4-5 ajtós használt autóra lenne szükségem, amiben 1-3 személy normálisan elfér, tűrhető a csomagtere és van megjelenése. Jó lenne, ha nem kerülne egy vagyonba a szervizelése. Főleg budapesti használatra kellene, minél alacsonyabb fogyasztással, de azért kellő erővel a klímázáshoz, illetve egy-egy odalépéshez.
A méret alapján kapott listát 3 típusra sikerült leszűkíteni: Ford Fiesta, Fiat Punto és Citroen C3.
A "miniautók", az egyterűek és a Chevrolet-ek (+ a Dacia) alapból kiestek, illetve a furcsa (Nissan Micra, Fiat Panda) és a drága (Audi A1) modellek is. A fenti 3 típusról mi a véleményetek? Milyen motorral ajánlanátok? Esetleg van olyan modell, ami kimaradt a linkelt listából, de ajánlható?
-
megema
őstag
Osram Cool Blue-t próbálta már valaki? Nem tudom miért ez a neve, a 4200K nem kék... Night Breaker-rel szemezem már egy ideje, de a kék hatás jobban bejönne. Esetleg más márkás, kékes izzót ismer valaki?
-
megema
őstag
Nyár óta nem nagyon jártam erre, de látom még mindig a gázos Punto behajtott tükrökkel poén megy...
Amúgy a 406-os 2 literes benzinessel továbbra is korrekten teljesít nálam, tudom ajánlani.
-
megema
őstag
Ne is mondd... Mi is idegbajt kaptunk. Annyit még hozzáteszek, hogy nem zárt volt mélygarázs, szóval nem sokkal lehetett hidegebb, mint kint. Csak nem érte napfény.
bitpork & MunezXBK: Milyen a klímátok? A Passat-ban lévő amúgy is elég lassan hűt, csak az a jó benne, hogy nem kell a motornak járnia hozzá. A "szar" francia 406, akármilyen meleg is van fél percen belül jéghideget fúj.
hdman: 2.5 V6 TDI? Mert a 2 lityós benyás 406 nekem sem mozdul el 90 fokról, még 40 fokban sem. Hétfőn a 406-tal megyünk ugyanarra, remélem hasonló idő és forgalom lesz, hogy tudjuk tesztelni.
-
megema
őstag
Mennyire normális, hogy 40-41.5 fokos külső hőmérséklet mellett egy kis dugóval, a 90 fok felett még nem igazán látott hűtővíz hőmérséklete majdnem elérte a 120 fokot? Klíma hol tudott hűteni, hol nem. Jellemzően ha volt egy kis menetszél, akkor jobban ment, de volt hogy lámpánál állva sem volt gond. A menetszéltől kezdett lassan visszahülni, aztán beparkoltunk egy áruház mélygarázsába, ahol 15 perc üresben járatás után 100 fok fölött volt még. Kb. fél-3/4 órát voltunk bent, ez alatt még mindig 90 fok felett volt. A 2.5 V6 TDI Passat-ról van szó éppen.
-
megema
őstag
válasz
ati012 #15527 üzenetére
Korai (1994-es) B MV6 Omegánk volt. Imádtunk közlekedni vele, de a korai évjárat miatt voltak vele gondok. Főleg elektromos, amit sikerült kb. 6 éves korára megcsináltatni... Újonnan vettük, 200 ezer km ment bele 11 év alatt. Volt gumicső lyukadás hegyre felfelé Ausztriában, aztán később hűtőlyukadás is asszem. A végén kipurcant az automata váltó, szervizüzemmódba került. Eladás előtt rendbe lett rakva, de már 17-18-at evett Budapesten, úgy ahogy most a V6 TDI 4motion Passat nem megy 12.5 fölé.
-
megema
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #15509 üzenetére
Nekem is nagy álmom egy 3xxCi, de szintén tartanék tőle, hogy ellopják. Ha választanom kéne, hogy mire cseréljem le a 406 szedánomat, akkor a 406 V6 coupe lenne a nyertes. A kuplungot-váltót meg lehet szokni, de ha mégse jön be, akkor még mindig vehetsz automatát. Igaz, az még ritkább, de a fórumon most pont eladó lesz egy. Ha jól rémlik te is láttad.
Mondjuk észérvek, illetve pénzhiány miatt maradok a 2 literes szedánomnál. A motor nagyon strapabíró és megbítható, nem igazán van olyan alkatrész, ami drága lenne hozzá, és egész korrektül viszi a kasznit. Persze egy V6 más... Az is megbízható, csak a kopó dolgok árának nem árt utánanézni. Vezérlés és kuplungcsere pl. nem olcsó játék. Mondjuk meglepően jól fogyaszt normálisan használva, és a gázt is bírja.
Esetleg Volvo C70 kupé? T5? Unokatesóm nemrég vett egyet, ami 240-ről 270 lóerőre van chippelve. Nagyon komoly gép. Csak a fogyasztás nem az erőssége. Ésszel használva 12-t eszik...
-
megema
őstag
Attól, hogy dízel nem feltétlenül kamu a km óra állás. Szüleimében 145k körül van. 2003-as. Mondjuk az jóval többért lenne kirakva, ha eladó lenne, mivel full-full 2.5 V6 TDI 4motion...
Persze, dízelekhez képest ez elég alacsony, de ha ránézésre nincs lehasznált állapotban, akkor nem feltétlenül tekert.
-
megema
őstag
Nem tudom mi lenne igazából... Gondolom rohangálni kéne a városban (BP), és ha esetleg utazni kell akkor se legyen kényelmetlen. Gondolom nem 2 ülésest akar, csak elnézett valamit... 600 ezer alatt kéne valami, ahogy sejtem ezekből. Totalcar-os cikket linkeltem neki kapásból, hogy legalább tudja mik a lehetőségek.
ABS, klíma, el. ablak és pár légzsák kéne szerintem. Meg ugye a szokásos... Alacsony fogyasztás és olcsó fenntarthatóság.
ati012: Én is pont ezt mondtam neki. De amúgy ezek a típusok, illetve modellek nem lennének rossz választás, nem? Csak a két konkrét darab (Clio - 2 ülés, Xsara - "tuning") nem az igazi.
-
megema
őstag
Én azért próbálok minden szabályt betartani, ha már sebességhatár +10-zel járok...
giigz: Köszi a megerősítést. Lassan nem ártana átnyálazni a kreszt, de most már megvárom az újat. Főleg, ha újra kell vizsgázni... Elég idióta húzás lenne, de nem lepődnék meg, ha tényleg az lenne a vége.
-
megema
őstag
válasz
Sir Psycho #13003 üzenetére
Ez nagyon nagy!
Amúgy lakott területen ki szoktam engedni...
-
megema
őstag
válasz
VR6-Fan #11846 üzenetére
Ilyen értelemben fail, persze. Én csak arra akartam utalni ezzel, hogy a dinamikusságot nem feltétlenül a kg/Le arány mutatja meg, mivel ~ azonos arány mellett elég szép eltérések lehetnek.
Kinek mi a durva...
Nem szoktam kifejezetten gyorsulgatni, így amikor unokatesóm elvitt egy körre a C70-nel, néztem egyet. Az azelőtti komolyabb élményem egy 360 lovas, kompresszoros Jaguar XJ volt. Ahhoz, és a V6 TDI-hez képest is elég komoly volt.
-
megema
őstag
válasz
VR6-Fan #11830 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű... 2.5 V6 TDI 4motion Passat: 9.7 kg/Le, 2.0 benzines 406: 9.9 kg/Le. A kettőt valóságban össze sem lehet hasonlítani... Ha már csak a gyorsulást nézzük papíron: Passat 8.2 mp, 406 10.6 mp. Ha jól rémlik. Azért ha a Passatnak nyomsz egy padlót, akkor elég rendesen ülésbe süppedős szituáció áll fenn.
Nemrég ültem Volvo C70 T5-ben, ami 270 Le-re van chipelve: 5.4 kg/Le. Ez már valóban durva. De nem annyival durvább a Passatnál, mint amennyire a kg/Le arány különbség alapján lennie kéne. Én inkább a kg/Nm arányt ajánlanám.
-
megema
őstag
Próbált már valaki vákuumos horpadásjavítást? Egy ismerősöm megcsináltatott így kisebb horpadásokat és pár nap múlva újra megjelentek...
Nekem mindenképpen egyszerűbb lenne, mint kikalapálni. Gittel pedig nem szeretném kitöltetni. Sajnos az első tulajnak hála elég szokatlan helyen keletkeztek horpadások...
-
megema
őstag
válasz
Szplöttyy #10334 üzenetére
Nekem is a B5.5 a kedvenc amúgy. Szüleimnek az van, az említett motorral, illetve 4motion és automata pluszban. Egy élmény vezetni, de ha valamit cserélni kell... Olyankor örülök, hogy 406-osom van.
Másrészt nehezen is hozzáférhető minden. Egy szervóolaj-cseréhez mit össze nem kellett szenvedni... Tompított égőcseréhez meg ki kellett venni a légszűrőházat is.
Kicsit zsúfolt a motortér.
-
megema
őstag
válasz
pilóta #10288 üzenetére
Pakolhatóságról nem tudok nyilatkozni, de 406-osom van 2.0 benzines motorral. Egy dolog biztos. A motor nagyon jó konstrukció. Nincs vele gond, de ha mégis, akkor nem megy rá a gatyád. Szériahibák előfordulnak (pl. leeső km/h mutató), de ezek könnyen orvosolhatóak. Ajánlom ezt a cikket elolvasásra.
Jelenleg 7 km-es ingázásra használom Budapesten. Gyakorlatilag addigra melegszik be, amikor odaérek. Jelenleg 10.8 l az átlagom, de a nagy hidegekben 12 is volt. Dinamikusan használom, szóval ezen még lehetne finomítani. 70 km/h-nál, stabil gázpedálállással 4 liter körüli pillanatnyi fogyasztást ír a fed. comp. Szóval városon kívül elég kellemesen alakul a fogyasztása. Vegyesben, dugók nélkül még dinamikusan vezetve is elérhető 8 liter alatti átlag.
Gázosítani is lehet, nincs vele gondja. Ha gondolod kérdezz utána az Index-es fórumon, van pár gázt használó kolléga. 2.0-ást és 3.0 V6-ost is gázosítottak már sikeresen.
-
megema
őstag
Ezzel ugyanaz a probléma. Ha elkapják a jelet, hogy rányomtad a riasztót, utána ki is tudják nyitni a kocsit... Vagy a riasztó nem vezérli a központi zárat is nálad?
Gyári rendszernél viszont kulccsal zárásra bekapcsol(hat) a riasztó is. Persze, ha úgy van beállítva. Biztos meg lehet oldani utólagosnál is ezt, csak szerintem nem jellemző.
-
megema
őstag
406-ost is így nyitották ki régebben a Savoya Park (Obi) parkolójában. Se feszegetés nyom, se semmi. Csak eltűnt apám aktatáskája a csomagtartóból... Onnan lehetett csak észrevenni, hogy nem volt bezárva a kocsi.
Akinek gyári riasztója van, annak oké a kulccsal zárás, de utólagossal nincs mit tenni.
Utána kapott új riasztót a kocsi, de nem hiszem, hogy ezzel nehezebb lenne kinyitni. Elvinni talán...
-
megema
őstag
Nekem is pirosat adtak, miután át lett íratva és újra forgalomba lett helyezve a kocsim 2010-ben. Illetve nem csak rossz matricát adtak, hanem rossz osztályba is volt sorolva (2). Múlt év végén elvittem környezetvédelmi felülvizsgálatra, ahol kicserélték a matricát kékre és átsorolták 6-os osztályba. Viszont átírták a típusát is (406 2.0 Supreme => 8 (???)), ami miatt az okmányirodában több kört kellett futnom (az alvázszámhoz nem az új típus tartozott). Végül pár ősz hajszállal később sikerült megoldania a problémát az okmányirodának. Az egész művelet kb. 3.000 forintba került amúgy, amit a felülvizsgálatért kellett fizetni. Az új forgalmi, illetve a típus átírása miatti törzskönyv csere ingyen volt.
-
megema
őstag
válasz
Norbi14 #7523 üzenetére
Bizonyos fokú sötétítés engedélyezett elöl is tudtommal, szóval inkább azt kéne megtudni, hogy ez belefér-e. Mert ha a műszakin simán átment, akkor ki tudja...
Passat-ot vittem műszakiztatni év végén, és a szétment gumiharangra csak megjegyezték, hogy cserélendő, de az ismerőssel - aki ajánlotta őket - a hátsóval megegyező sötétségű fóliát leszedették elölről.
-
megema
őstag
Kivételesen autóvásárlással kapcsolatban lenne kérdésem. Felmerült, hogy eladjuk a 406-ost és helyette egy városi autót veszünk apámnak, munkába járásra. Mivel én rövidebb távolságra járok, és nem annyira dugóban, így kb. mindegy lenne, hogy 2 literes benzinessel, vagy 2.5 literes TDI-vel teszem, mert hasonlóan fogyasztanak az adott körülmények között.
Tehát nagyjából 1 millióig milyen autót tudnátok javasolni, amire a következők igazak: maximum Golf méretű (inkább rövidebb); a lehető legkevesebb pénzből lehet közlekedni vele (gázüzem is játszik); viszonylag kényelmes max. 3 személynek; viszonylag biztonságos (légzsák, "jó" törésteszt); viszonylag megbízható; tűrhető alkatrészárak.
Ezeken felül jó lenne, ha egy esetleges autópályázás esetén el lehetne csorogni vele normális tempóban. VW konszern és Peugeot előnyben, de meghallgatok minden javaslatot!
Esetleg a fő szempont (minél olcsóbb közlekedés) figyelembevételével mit tudnátok ajánlani olcsóbb árkategóriákban? Tudom, Punto...
De azon kívül?
-
megema
őstag
Van valakinek tapasztalata Champion Easyvision ablaktörlőkkel kapcsolatban? Vettem egy 600/550-es párt a 406-osra, de nem valami nehéz levenni. A felrakása annyiból áll, hogy be kell akasztani a kar kampójába, picit még ráhúzni egy minimális kattanásig, és kész. Van rajta egy nyelv, ami gondolom a levételhez kéne, de a gyakorlatban a lenyomása nélkül is levehetőek a lapátok. Amúgy oldalirányból stabil, de tartok tőle, hogy egy viharban elviszi a szél. Álló helyzetben ez ugye nem lenne nagy gond, de menet közben szépen le tudná polírozni a szélvédőt a kampó...
-
megema
őstag
Múlt héten voltam környezetvédelmi felülvizsgálaton a Közlekedési Felügyelőségen, hogy a tévesen megállapított piros matricát kékre cseréljék, illetve a forgalmiban is javítsák a besorolást. Valamiért átírták a jármű típusa (D.2) és kereskedelmi leírása (D.3) mezőket is a műszaki adatlapon, amiről elfelejtettek szólni, így feleslegesen várakoztam órákon keresztül az Okmányirodában, mert a törzskönyvet is cserélni kell, nem csak a forgalmit, ahogy mondták... Megreklamáltam a dolgot, de az illetékes állítása szerint a rendszer magától javítja.
Találkozott már valaki olyan ökörséggel, hogy a jármű típusánál egyetlen szám (8), a kerekedelmi leírásnál pedig a rendes típusa (406) szerepel? A régi forgalmiban a jármű típusa 406 2.0 Supreme volt, a kereskedelmi leírás pedig üresen volt hagyva. A törzskönyvben a típus 406 volt, a kereskedelmi megnevezés pedig 406 2.0 Supreme.
Amúgy köszönöm a félretájékoztatást, amit itt kaptam korábban a felmerülő költségekről. Az egész procedúra 2750 Ft, a forgalmi és törzskönyv csere pedig ingyenes.
-
megema
őstag
Lejárt a szerkesztés...
"Amúgy szeretem nagyon, csak ez a "
Akarom mondani, nagyon szeretem, nincs vele gond ezen kívül. Ez meg időszakos dolog, szóval ha megint előjön, akkor megcsináltatom végre...
soldi3r: Na igen, közben rávezettek.
A bikázást olyan csinálta, aki csukott szemmel is megoldaná már. Csak lehet a kényessége volt a gond...
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #4097 üzenetére
Gondnak egyértelműen gond.
Viszont külső behatás alatt értem azt is, hogy rövid időn belül háromszor hozzá lett nyúlva elektromos téren (bikázás, riasztó és akku csere). Persze ésszerűen végiggondolva az akku csere nem sok hatással lehetett a BSI-re, a riasztó csere se igazán, szóval marad a bikázás. De mivel francia, így nem zárok ki semmit se.
Amúgy szeretem nagyon, csak ez a
Hegesztéstől?
Az érdekes lehetett...
shteer: Ja, értem. Annyira nem értek a témához, hogy a biztonsági előírásokat tudjam.
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #4087 üzenetére
Amíg nem éri külső behatás, addig szerintem nem kéne, hogy gond legyen a BSI-vel. Vagy csak nálam ez a tapasztalat?
A 406-ossal semmi gondom se volt, amíg egyszer le nem merítettem a már nem túl jó akkut. Akkor kapott egy bikázást, majd nem sokkal később új riasztó került beszerelésre (hol erősebben, hol gyengébben világít a ledje
). Aztán jött egy új akku, és azóta főleg meleg időben (lásd később) motorleállítás után előfordul, hogy beragad a fedcomp rádióstul (gyári, így a fedcomp a kijelzője), és csak biztosíték kivétel vagy akkusaru levétel oldja meg. Esetleg egy idő után járó motor mellett helyrejön magától...
Hogy melyik okozhatta és mi a pontos hiba, nem lehet tudni még. Mikor odáig jutottam volna, hogy megcsináltatom, jött a hideg idő és abbahagyta, szóval inkább hagytam egyelőre.
De valószínűleg a BSI... Az is igaz, hogy a fent említett "sorozat" ősz végén - tél elején volt, szóval az először hidegben is csinálta. Ki tudja... Lehet elmúlt, mint a fényszóró párásodás.
Kopp-kopp-kopp.
Szerelőm 406-osánál is azért szórakozott a fedcomp, mert beázott a BSI. Hogy hogyan, az jó kérdés...
-
megema
őstag
Nem lehet valami ideiglenes papírt kapni a következő műszakiig, amiben korrigálják a kocsi környezetvédelmi besorolását? Piros matricám van kék helyett...
-
megema
őstag
válasz
Motion_Blur #3993 üzenetére
Nekem K715 Optimo van a 406-on (195/65 R15), és elég jó gumi. Nem tudom újonnan mekkora volt, de 5000 km után még 8 mm a profilmélysége.
-
megema
őstag
válasz
Winner_hun #3918 üzenetére
Apámnak már jött az ajánlat. B10-ben 720 forint emelkedés! Elvileg az adó nélkül.
-
megema
őstag
válasz
kisza25 #3854 üzenetére
Igen, most néztem kalkulációt. Ha most váltanék a biztosítómhoz "A0"-val, akkor + 8.000 lenne évente. Persze kérdés, hogy így nézik-e... Ez nem lenne vészes persze. Csak az első (előző) évben majdnem 140.000 ezer volt (18 év, BP, negyedéves csekkes) az Union-nál (ez volt a legolcsóbb akkor), így kicsit bepánikoltam. Szerencse, hogy váltottam...
FF23: Köszi!
Van valami kötelességem amúgy a biztosító felé? A másik fél szerint csak neki kell ezzel foglalkoznia, nekem nem.
-
megema
őstag
KGFB-nél hogy működik a bonus-malus besorolás? Káresetnél hány fokozatot esel vissza?
Meghúztam egy Peugeot 107 szerviz csereautót a bal hátsó sarkán (5 centire kilóg a hátsó kerékív - nem mentségként írom, csak közlöm a tényt - , hogy rohadna le a tervező keze
) és nem lehetett kp-ban intézni...
Az enyémen alig látszik lepucolás után, viszont a 107-est nem tudtam igazán lepucolni. Horpadás csak az enyémen van minimális. Mintha ráégett volna a festékem a 107-esre, vagy mi fene. Telefonban 50 ezret mondtak egy elem újrafújására a szervizesek a sofőrnek... Ha nem kaptam volna idegbajt, akkor biztos elkezdek röhögni, mert ennyiből 2 elemet is újra lehet fényezni tudtommal. A vezető mondott olyat, hogy a biztosítód megkérdezi, hogy fizeted-e a káresetet magad, és akkor nem változik semmi, vagy ugye visszaesel B/M szintben. Ez igaz? Első eset volt, 2. évet kezdtem augusztusban. Tavalyi évet B1-gyel zártam. Évi 60 ezer a biztosításom, így lehet inkább kifizetném...
-
megema
őstag
válasz
nyogo83 #3721 üzenetére
Na igen, akkor mégis előfordulhatnak áremelések a termékeknél.
Napfénysüti: Én arról beszéltem, hogy amennyivel emelik a jövedéki adó miatt, annyival nő a visszatérítés is. Tehát amiatt nem kéne nőnie a termék áraknak. Viszont ezek szerint mégse pont annyival, hanem 2,5 forinttal kevesebbel nő a visszatérítés. Így minimális emelés lehet.
Hétfőtől a jövedéki adó miatt emelik? Vagy ez még nem az?
-
megema
őstag
válasz
Napfénysüti #3717 üzenetére
Elvileg nem kéne! Nem úgy volt, hogy nő a visszatérítés is? Vagy valami ilyesmit mondtak mindig a híradókban, amikor bejelentették a jövedéki adó emelést.
-
megema
őstag
Ne is mondd... Nekem is vannak hülyeségek a 406-tal. Pl. néha beragad motorleállítás után a computer (a gyári rádióval együtt), és nem lehet kilőni, csak biztosíték kivétellel / akkusaru levétellel. Főleg melegben csinálja. Most egy ideje odafigyelek, hogy ne tépjem ki a kulcsot, hanem elsőre csak a motort állítsam le, és csak pár másodperccel később fordítsam el teljesen a kulcsot és vegyem ki. Egyelőre nem jelentkezik a hiba, de nem lehet tudni, hogy a hideg idő, vagy az odafigyelés az oka...
Szintén főleg melegben leesett a km óra mutatóm az impulzus jeladó hibája miatt. Listaáron 17 ezer az utángyártott Unixnál, de alvázszám alapján nem lehet hozzá kapni se ott, se gyárit a Peugeot-nál. Most kapott egy bontottat 2 ezerért, ami ugyanilyen motoros, de más váltótípusú 406-ból van és úgy néz ki megoldódott. Csak nehéz volt összehozni a beszerelést, mert nem teljesen egyezik a formája a két típusnak... Szerencsére ügyes a szerelőm, és megoldotta faragás nélkül.
És mint nemrég írtam, lezabálja a gatyámat (+ 2-3 liter), mert 45 fokosnak látja az agya a vízhőmérsékletet, pedig a műszeregység 90-nek... De ez meg lesz oldva hamarosan.
-
megema
őstag
A modorod nekem sem túl szimpatikus néha, de a magyarázós dologban igazat adok neked. Számomra is teljesen úgy jött le, mintha szét akar hullani a Laguna...
Hogy ne csak off legyen... Kiderült miért zabálja le a gatyámat is a 406 (város - 12L). A műszeregység 90 fokos vízhőmérsékletet mutat, viszont a kocsi agya csak 45-nek látja.
-
megema
őstag
Na igen.
Még ne könnyebbülj meg annyira, mert találtam ilyet is. Kéne valami biztos forrás, mert ez elég parás:
"„17/E. § Az adó havi mértéke személygépkocsinként, a személygépkocsi kW-ban kifejezett teljesítménye és környezetvédelmi osztály-jelzése alapján a következő:.."
-
megema
őstag
Utánaszámoltál, vagy csak bepötyögted az adatokat a kalkulátorba? Mert az én kocsimra 1000 forinttal kevesebbet hozott ki, a szüleimére pedig ~ 30 ezerrel többet, mint a leírásban szereplő módszerrel következne. Lásd itt. Mindenhol ugyanazt a módszert találtam 2012-re, de a kalkulátor nem aszerint számol.
mod.: Az 1000 forint még érthető, mert hol 230, hol 240 forintot írnak más oldalakon is.
soldi3r: Más tipped nincs esetleg?
-
megema
őstag
válasz
Dare2Live #3380 üzenetére
Nekem eddig szarabb volt az 1-es, 2-es és a Rückwärts. Számított a váltóolaj csere...
Igaz, egy fokkal keményebben kell így bánni vele mindegyik fokozatnál, de jobban is működik. Valamit majd kell még csinálni vele, mert az előbb említett fokozatoknál lehet még érezni egy kicsit, hogy valamin át kell tolni mielőtt beugrana a helyére. Mintha valami bütykök nem húzódna be annyira, amennyire kéne. Vagy nem tudom...
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #3378 üzenetére
Kuplungban? Nem is tudtam, hogy lehet...
Motorolaj szűrőkkel együtt (kivéve üa.) augusztus végén volt, váltóolaj meg ugye most. Végignézem a számlákat azért, hátha maradt nyoma még szüleimnél.
Nem értem mi lelte hirtelen. Nem is lehet a hideg, mert ma már melegebb volt, és ugyanilyen... Impulzus jeladó és fékbetét csere lesz a héten, szóval ránézetek, csak baromira zavar a tény... Amúgy tökéletesen működik.
Speciális (kuplung) olaj kell neki? Mert amikor munkahengert cseréltek benne ~1 éve, akkor fékolajat (Castrol Response Dot 4 Synthetic Brake Fluid) kapott anélkül, hogy mondták volna.
-
megema
őstag
Mitől lehet az, hogy egyik napról a másikra kb. kétszer akkora erő kell a kuplungpedál kinyomásához? Hidraulikusról van szó. Okozhatja a hideg?
Szombaton cseréltettem alsó motortartó bakot, illetve váltóolajat. Utána a váltó kb. 10 km alatt fokozatosan javult a korábbihoz állapotához képest. Eddig lötyögős volt, most feszesebb lett. Na meg persze megszűnt a karosszéria alapjárati rezonálása is a motortartó bak cserétől.
Aznap még nem vettem észre a pedált (ekkora változás tuti feltűnt volna), ma reggel viszont egyből feltűnt... Hazafelé is ugyanilyen maradt. Amúgy tökéletesen működik, csak nehezebb kinyomni.
-
megema
őstag
válasz
Laraxior #3352 üzenetére
Valami nem stimmel azzal a kalkulátorral. Abszolút csak a kor számít, ahogy az alatt lévő leírásban is szerepel? Mert így a 406-osomra (100kW, 2001) 23.000 forintot ír (240*100 = 24000), szüleim Passat-jára pedig (132kW, 2003) 60.720 forintot (240*132 = 31680). Akkor most hogy is van ez?
-
megema
őstag
válasz
MPowerPH #3180 üzenetére
A Passat 2.5 V6 TDI, a 406-os meg 2 literes benzines. Amúgy nem mindegy, hogy mennyibe kerül az üzemanyag, de apám sokat stresszel a cégnél, és erre a BKV-zás csak rátett, így nincs mit tennie... Lehet furán hangzik, de így van.
Ami inkább luxus, az az én autózásom. Mondjuk kiszámoltam és egy felnőtt havibérlet ára megy el benzinre egy hónap alatt. Szóval nem vészes. Igaz, hogy diák vagyok még, szóval jóval olcsóbb lenne a BKV...
Ha meg ilyen kocsijaink vannak, akkor mit lehet tenni? Álljanak a garázsban vagy adjuk el? Ahhoz túlságosan szeretjük őket. Legalábbis a Passat-ot kizárt... Apám mindig azt mondja, hogy nem árt ha van erőtartalék a kocsiban, szóval ezért vannak nagymotorosaink. A 406-ost még szereti, de gyengébbel nem hiszem, hogy ellenne. Van Hyundai-os ismerősünk, végigpróbáltunk jópárat cserekocsiként. (Amíg nem volt meg a Passat, mert azóta nem volt szükség cserekocsira.
Ugye nemrég kellett rákölteni először...) Nem voltak túl bejövősek a gyengébb motoros kisebb autók. A legkisebb ami bejött (motorban) az a 2.0 CRDi a Sonatában. Mint kocsi, még a Tucson is tetszett, de azt csak pár percet próbáltuk.
-
megema
őstag
válasz
Laraxior #3168 üzenetére
Én is épp meg akartam köszönni neki apám nevében.
Napi ~ 30 kilométert megy városban a Passat-tal (180 Le) dolgozni. Korábban az MV6 B Omegával (~ 210 Le) is munkába járt főleg... Annál mondjuk parás volt, mert 11 éves korára már 17 körül bekért városban. Ugyanilyen stílussal a Passat 12-vel beéri 8 évesen.
Mondjuk én is csak napi 10-et megyek a 406-tal (136 Le), de 12 liter körül eszik ez is, és nem nyomom ki a szemét... Bár ez még az említett 150 ló alatt van.
-
megema
őstag
Nem tervez valaki melós autót venni mostanában?
-
megema
őstag
Merülő akkun kívül okozhat más is spontán riasztást? Vagy az sem okozhat? Nemrég hallottam, hogy a zárt garázsban álló Passat beriasztott egyet. Az akku viszont egy éve lett cserélve, szóval nem lehet gond vele.
-
megema
őstag
válasz
Manitou #2860 üzenetére
18 évesen, fél éves jogsival én 140.000 ft / évvel kezdtem az Unionnál tavaly. Ez is azért, mert Autóklub tagságot is fizettünk, így volt egy kicsivel több kedvezmény, mint a tagsági díj. Mivel nem volt balesetem, és átmentem az Allianz-hoz, így idén lement 60-ra. Szép kis ugrás. Persze negyed helyett félévente, és csekk helyett csoportos beszedéssel fizetünk, valamint minden elektronikus úton zajlik.
-
megema
őstag
Nem újonnan. 4.5 évesen, kb. 95 ezer kilométerrel.
Dare2Live: Kikérem magamnak a pribék jelzőt! Egy szóval sem mondtam, hogy a Mol tehet a mostani árakról, csak azt hogy mint minden profitorientált cég, ha csökken a piaci ár, nem feltétlenül csökkent arányosan! Amúgy meg, ha már itt tartunk, a mostani gazdasági helyzet szerintem egy hosszú folyamat eredménye, ami a rendszerváltás után felgyorsult. Az összes eddigi kormány tehet róla, de amit a jelenlegi művel, az már túlmegy minden határon.
-
megema
őstag
8 éves most és 143 ezer km van benne. Eddig nem volt vele semmi gond, csak a kopó alkatrészek és olajok cseréjére kellett költeni. Gyári akku 1 éve halt meg... Szerintem 8 év után ennyi vállalható, de persze mi sem örültünk neki. Tiptronicban lesz még olajcsere, és ennyi...
-
megema
őstag
válasz
Dare2Live #2752 üzenetére
Ez akkor volt, amikor 2 héten keresztül csökkentek az árak. 1-2 hónapja lehetett maximum. Első héten -5-6 forint, második héten már csak alig pár forint csökkenés. De még az sem volt arányban a piaci csökkenéssel. Nem szoktam nagyon foglalkozni a témával, csak apám mondja néha, hogy mit hallott a rádióban. Szóval lehet hülyeségeket beszélnek... Szerintem azért a Mol benyeli a csökkenések egy részét.
Köszi a felvilágosítást, így már érthetőek az összefüggések. Amúgy úgy tudtam (pont innen), hogy az összes magyar kúton Mol-tól vásárolt üzemanyagok vannak. Maximum más adalékokkal. Ezek szerint a Mol nincs monopól helyzetben? Tehát az OMW-től is vesznek a kutak, vagy csak ott lenne a lehetőség?
-
megema
őstag
válasz
Dare2Live #2746 üzenetére
Hülyeséget írtam valóban.
Azt akartam mondani inkább, hogy az emelések arányban voltak, de a csökkentések nem!
Ha jól emlékszem volt olyan nemrég, amikor az USA beszolgáltatta a olajkészletei egy részét. Erre jócskán esett az világpiaci ár. Nálunk? Max. 5 forint csökkenés volt. De lehet rosszul emlékszem...
-
megema
őstag
Vezérlésről tudok nyilatkozni, igaz nem Audi, hanem VW 2.5 V6 TDI. Gyári alkatrészekből ~ 170 ezer a listaára. Vezérlés és hosszbordás szíj (+ tartozékai) munkadíjjal 295 ezer volt baráti áron egy másik márka márkaszervizében.
Más: A benzin/gázolaj ára pedig hihetetlen. Az egy dolog, hogy magas a jövedéki adójuk, de semmi sem indokolta az eddigi folyamatos emeléseket... Oké, a forint árfolyama nem túl jó, de nem arányos a drágulás.
-
megema
őstag
válasz
mexicanraven #2573 üzenetére
Na igen, 4 kerekes. De tudtommal nem állandó, hanem automatikus. Én inkább arra gondoltam, hogy van egy komoly-autós érzésed benne. Nekem 406-os Peugeot-om van. Ez egy rohangálós autó a Passat-hoz képest. Egyujjas szervo, könnyű kezelhetőség. A Passat-nál legalább egy kéz kell hozzá, és nem annyira laza az egész vezetés. Nehézkesebb a parkolás is. Persze csak, ha nem vezeted nap mint nap. Mivel tolatóradart nem használunk, így 3 hónapos jogsival szépen le is szedtem fémig a festéket a bal hátsó lökös kiálló részéről. Igen, bénaság volt...
Az automata váltót meg tudnám szokni. Városban nagyon kellemes tud lenni. Na meg a kétszeres, és jóval alacsonyabb fordulatszámnál jelentkező nyomatékot is.
A 406-osból átülve más világ... Az ülései kész fotelek (legalábbis elöl), és még 17"-os felnikkel is érezhetően jobban viszonyul az úthibákhoz, mint a 406-os 15"-osokkal. Persze elég csak az új áraikat megnézni (extrázva). A Passat a 406-os duplája.
B Omegánkban is volt ASR, bár lehet csak extraként. Hátsókerekest hosszabb távon még nem vezettem, de apámnak nem volt vele gondja a 11 év alatt, amíg megvolt.
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #2566 üzenetére
Tudom. Írtam is, hogy nem jellemző, ha megkap mindent időben... Itt úgy néz ki, hogy az első tulajnál nem kapta még meg ezt (pont határeset volt időben). Mivel nem kaptuk meg a számlákat és az ismerősünk szervizében - ahova rendszeresen vittük - nem szóltak, hogy kéne, így... Kimaradt.
-
megema
őstag
válasz
mexicanraven #2562 üzenetére
(#2564): Nem kötelező volt sajnos. Elszakadt a hosszbordás szíj, egy törött görgő miatt. Akkor már inkább ment a vezérlés csere is, mert nem tudtuk kideríteni volt-e már.
Amúgy a Superb-hez nem tudom biztosra mondani, de a (2003-as) Passat-hoz tuti, hogy nincs Mo. térkép. Mivel újabb a Superb, így lehet az is, amit mondasz.
-
megema
őstag
válasz
mexicanraven #2562 üzenetére
Nem rég írtam, hogy egy vezérlés és hosszbordás szíj (+ tartozékai) csere 295 ezerben állt meg egy 2.5 V6 TDI 4motion Passat-nál valamennyire baráti alapon. Valószínűleg ugyanaz a motor, mint ezekben a Superb-kben, csak 180 lovas. Szóval van benne szopófaktor, de nem jellemző, ha megkap mindent időben!
Kényelmesnek nagyon kényelmes, iszonyat jó vezetni. Illik hozzá a Tiptronic váltó, és nagyon nyomatékos a motor. Gondolom a Superb is hasonlóan jó lehet. Budapesti munkába járásra 12.5-öt eszik. Ezt főleg reggeli - esti csúcsra kell érteni, közepesen sportos vezetés mellett. Országúti 90-100-as tempónál 7-8 liter között mozog.
Árban a 2. nagyon el van szállva, mi 4.5 évesen, fele annyi kilométerrel hasonló árban vettük, mint a 2. És azért mégis csak VW, ami jellemzően drágább... Jelenleg 8 éves, 143 ezer km-rel. Eddig a fentin kívül más gond nem volt vele.
Mint az egyik Superb-nél látható, külön navigációt használ a tulaj, mivel valószínűleg az akkori gyárihoz nincs magyar térkép! Legalábbis mi nem találtunk sehol sem a Passat-hoz, és ránézésre egyformának tűnik a navi.
Omega B-ről tudok nyilatkozni, sajnos B2-ről nem. MV6 volt belőle nekünk. Nagyon kényelmes volt, szerettük is, csak sokat evett a végére (17 liter sem volt kirívó eset városban). Mivel első széria volt, így voltak elektromos gondjai, de ez valószínűleg a későbbi B-knél és B2-nél már nem jelentkezett.
Szóval mindkettő jó választás lehet. Omegákat milyen motorral nézted?
-
megema
őstag
válasz
soldi3r #2474 üzenetére
Nem is az ár a probléma egy ilyen kiadás után, hanem hogy ki vállalja be. Mert se ez az ismerős (másik márka) márkaszerviz, se egy ismerős szerelő (akihez a 406-ot hordom) nem vállalta be. A szerviznek nem volt leírása az eljárásról ennél a váltótípusnál valami összesített, vagyont érő szervizkönyvben, a 406-omat szerelő srác szerint meg csak automata váltó szerviz tudja szakszerűen lecserélni. Azt mondta, hogy egy átlag szerelő csak 3-at tudna leszívni a 9 literből, de szétkapás nélkül a váltó szerviz is csak 7-et. Nem tudom mennyire valós számok ezek, lehet inkább csak az arányra akart példát hozni.
-
-
megema
őstag
válasz
hobizoli #2466 üzenetére
Na igen... Mondjuk még egy ideig nem kéne, hogy gond legyen az említett dolgokkal, mert csak 143 ezer km van benne. Mivel Tiptronic váltós, így a kettős tömegű lendkereket megússzuk, viszont cserében ugyanúgy oda kell figyelni. Szóltak is, hogy kéne már olajat cserélni a váltóban, de ők nem tudták megoldani.
Tényleg, tud valaki megbízható automata váltó specialistát BP-n?
#2468: Az igaz.
Mondjuk már fordulatszám alapján megtanultam pár értéket. 60 - 1600, 70 - 2000 5. fokozatban.
-
megema
őstag
válasz
hobizoli #2462 üzenetére
A feljebb említett vezérléscsere árak elég kellemesek... Mázlid van.
Szüleim 8 éves 2.5 V6 TDI Passatján most volt vezérlés (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, ... ennyi?) és hosszbordás szíj (és tartozékai) csere gyári alkatrészekből, a hosszbordás szíj elszakadása miatt. Mondjuk a vezérlésnek nem lett baja, de már időszerű volt a cseréje.
Ismerős márkaszervizében (más márka) baráti kedvezménnyel (mind alkatrész, mind munkadíj terén) 295 ezerben állt meg (ennek egyik fele a vezérlés, a másik fele pedig a hosszbordás szíj és a munkadíj). Utánakavartunk és a gyári alkatrészek listaára 280 ezer lett volna nagykerből...
Eddig nem kellett hozzányúlni abszolút a megszokott kopó alkatrészeken kívül... Na jó, egy éve meghalt a valószínűleg még gyári akku, meg a futómű környékén kell néha cserélni sűrűn kopó dolgokat 10-20 ezres összegben.
-
megema
őstag
Egy görgő tört el (a tartója is elhajlott picit), és ettől szakadt el a hosszbordás szíj. Mivel az előző (első) tulajtól nem sikerült elkérni a számlát/cserélt alkatrészek listáját anno, és jelenleg elfoglalt, így a vezérműszíj és tartozékai is cserélődnek. Úgy néz ki, hogy 300 ezerben megáll a dolog gyári alkatrészekből.
Az egész orrát le kellett bontani, hogy hozzá lehessen férni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest