- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Én a V70-et választanám, csak arra a 2.5 milliós keret kevés szerintem. Miért? Mert S80am van és a csomagteret leszámítva kb ugyanaz a kettőt. nagy , kényelmes ... A márkaszervíz az nem olcsó Volvoéknál sem, nekem egy motorolaj + váltóolaj csere szűrőkkel, légszűrővel, fagyállózással munkadíjjal 77 000be került. ( ha magadnak szerzel be mindent és megcsinálod akkor megvan 45-ből sztem ). Alkatrészben nem olyan vészes, meg elég sok normális utángyártott cucc van hozzá.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nekem 10+ éves turbós benzinesem van. ( Ráadásul Volvo ) A széthajtás meg a használat az minden kocsinál user függő, ha turbós ha nem. Szerintem a felső kategóriás kocsik nem kapnak annyit használat során, mint a kisebb sportváltozatok. Nagy valószinüséggel az én S80asom jóval kevesebbet kaphatot, mint a VTik meg a többi jaszkarizós rizsrakéták nagyrésze, csak azért mert arra nem nagyon jó, hogy rúgassák a csajok meg a többi surmó előtt. A fogyasztástól annyira nem kell hanyattesni, nem esznek lényegesen többet normál használatnál.
A legnagyobb hátránya a turbósnak, ahogy hobizoli is írta, a korral elég nagy a szopófaktor... és egy 1x éves sz@r turbós motorra simán rá lehet költeni az autó vételárát.Szerintem egy jó állapotú turbós benzines lehet jó vétel, csak sajnos vásárláskor nem látni bele a motorba és a csigába. Anyagilag biztos jobban jársz egy "szívóval".
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha találsz olyat ami tetszik, látszólag nincs szétgyilkolva, átnézeted és ha a szervízben azt mondják jó akkor sztem vállalható. Arra számíts, hogy nem új autó, tehát biztos hogy költened kell rá, előbb vagy utóbb. ( '99es Focus Ghia van a használtautón 600k-ért és 950 k-ért is, valszeg ez is jelent valamit).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz runner 125 #929 üzenetére
Miért sok ? 880k km,taxi, tehát állandó város, rendszám alapján görög, biztos klímázik is( mondjuk jelölve nem látom )..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Leginkább kamionoknál adnak meg 100k kmes csereperiódust, abban az esetben ha csak normál terhelésű, hosszú távú fuvarozásra használják. Ez azt jelenti, hogy a motor üzemidejének 95%-a 1100-1400 rpm között van. ( mondjuk pályán napi 9óra 1350rpmmel ).
Ahol nagyobb terhelést kap, ott jóval kisebb a csereperiódus.Az előző munkahelyemen kísérleteztek egy ideig az olajokkal, aztán feladták. Egyik sem ment el 60 000-nél többet. Amikor elkezdte enni a motor az olajat, rögtön csere volt, nem töltöttek rá ( az átlag amit bírt új - 3 éves autóknál 50-55 000km volt). A 100k km-es olajcsere az haszonjárműveknél is nagyon ritka (hiába megy el gyári előírás szerint az új R420as Scania 120 000-ret csere nélkül).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz hobizoli #3344 üzenetére
Nem jó 10x annyi ideig, sok pályázásnál max 60 - 70 000km, ha jó minőségű az olaj és fiatal az autó. Nekem a Magnum általában 42-45 000nél elkezdi enni az olajat(1 046 000km van benne). Ez már csak 4.5szeres intervallum. Ha hozzáveszed, hogy nálam a max fordulatszám amin használom az 1800, ez is csak ritkán. Általában 1400 főlé nincs pörgetve. Egy dízel személyautó azért gyakrabban ugrik 2000 fölé.
Olyanoknál, amik jobban gyilkolva vannak , pl a billencsek ott az olajcsere intervallum a fentieknél jóval kisebb. Ahol meg inkább az üzemóra pörög, nem a km, ott még kevesebb.
Sztem a 3 liter helyetti 30 liter az átlagban kb 3-5ször annyi km-t bír ki.Tudok egy extrém esetről. Egyik X. kerületi cégnél vettek 0km Renault Premium vontatókat (11literes 450lovas euro5ös CR motorral). Az olajat nem cserélték benne, mert minek, annak bírnia kell. 270 000km ig csak rátöltöttek, ott volt az első szűrőcsere. 330 000kmnél meghalt a motor a vontatóban. Élt 2.5 évet
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ezek szerint nekem 111555HUF/év lesz a teljesítményadóm. Hát les&*$[%#nak! Remélem, a befolyt plusz összeget gyógyszerre és kórházi kezelésre költi, aki ezt kitalálta.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz soldi3r #3366 üzenetére
Meg ám! Én több jövedéki adót fizetek, magasabb a biztosításom, többet fizetek teljesítmény adó címen, mint az átlag, ez nem elég? Így kb ugyanannyit fizetek majd, mint a luxusadó eltörlése előtt.
(Ez a feleslegesen nagy teljesítmény meg csak maszlag. Egy 10éves felsőközép kategóriájú full extrás benzinest 3-ad annyiért megkapsz, mint egy 0-3 éves no extrás 90 lovas autót. Lehet a paraszt csak kényelmes autót akar,a motor meg grátisz...)<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Laraxior #3788 üzenetére
Nekem csoportos beszedéssel megy a biztosítás, senki nem kérte eddig befizetést igazoló szelvényt,se a rendőr, re a vámos a határon.
"A Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét elsősorban a biztosítási kötvénnyel, vagy a biztosító által kiállított igazolólappal bizonyíthatjuk. Ez utóbbi célnak megfelel az úgynevezett nemzetközi zöldkártya is, amelyet viszont többnyire külön kell kérnünk a saját felelősségbiztosítónktól (ingyenesen)."
forrás<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ehhez tegyük hozzá, hogy a kamionok nagyon ritkán haladnak 95-100-zal ( a személyautók órája szerint persze gyakran). Az autók 98%-a 89-90-re van határolva, a maradék 2%ban 91-93. De már ez is ritka, mert hamar kiderül ellenőrzésnél, és akkor a tachográfos és kapja az ellenörzést. A fölött csak kikapcsolt határolóval mennek. Ezt csak arra fel írtam, hogy az óra lehet csalóka, és ezt a kamion mögötti 95-100 leginkább 85-90(ettől a fogyasztás persze ugyanannyi, csak a 10%-kal alacsonyabb sebességhez, kevesebb táp is kell).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz zoo8800 #6423 üzenetére
Volt arra anno valami müanyag/gumi ápoló is amivel 1-2 évvel többet bírt a kilincs külső borítása
Ha már kopások, nekem elkezdett kopni a kormányom ( bőr ), vagyis olyan mintha kopna. Nem tud erre valaki valami jó gyógymódot. Mikor megvettem, gyakorlatilag semmi kopás nem volt rajta, most meg egy év alatt elégé.... Ötlet?
A user error kivédésére: tiszta kézzel vezetek mindig, és ha tehetem akkor a fa részen fogom a kormányt
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha jól emlékszem ez a cég régen más néven futott( akkor még a peregi vásártéren volt a telepük, bár a volvo képei alapján most is ugyan ott van). Egyszer voltam náluk úgy 2 éve, nagyjából az össze autójuk gázos volt. Ez az S70R már akkor is bent állt, tényleg nem olyan rossz, asszem akkoriban még szervízkönyve is volt, ugyanilyen km óraállással. A kocsi okosan van fényképezve, mert az ülései szó szerint sz@rrá vannak repedezve ( bár ez is orvosolható ). Asszem anno a szélvédője volt még elrepedve, más nem rémlik, még mi is csodálkoztunk, hogy ritka darab és egészen egyben van.
Én egy hibátlannak hirdetett A8-at mentem megnézni, és ott szembesültem azzal, hogy az bizony tetőre volt vágva ( törött A oszlopok és tető, ablakok, a jobb oldala legyalulva ). Van az autóik között egy csapágyas Jaguar S-type, azt is 3 éve hirdetik
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
A románokat se nagyon szekálják amikor Transporterrel húznak hosszú tréleren Transportert vagy 2 személyautót, pedig néha jóval 100 fölött nyomják a belső sávban. Ha nem állat módjára közlekedtek vele, akkor a rendőrök nem nagyon fognak szólni érte(szerintem).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Tavaly munkatársam tankolt olyan gázolajat, amiből már -7fokban kivált a paraffin ( meg a jég, mert nem gyengén vizezve volt ). Nekem már volt szerencsém itthon is -22 fokhoz, akkor még indult a gép. Ha normális kúton tankolsz , akkor szerintem -25-ig nem kell aggódnod.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Kereskedésből vettem, benne is volt a forgalmiba, hogy ideiglenesen kivonva. Amikor átírattam, forgalomba is kellett helyezni..
A #7754 úgy jön a forgalomba helyezés díjához, hogy -mink korábban már írták - a kereskedők kivonatják ideiglenesen a kocsikat, és amikor megveszi valaki, akkor vagy forgalomba helyezi ( ha pl nála intézteted el a papírmunkát) vagy megnyered te a forgalomba helyezés díjával együtt az évre részarányosan jutó teljesítményadót is.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztalos klub
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Ukrajnai háború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Politika
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Házimozi haladó szinten
- Nintendo Switch
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db