Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Gombinyó #183207 üzenetére
Auris csoport sajnos rosszabb, mint a Prius csoport (bár ott van külön adok veszek), sokszor megy a fikázás, meg az ismert mondatok, ahogy a Prius csoporton belül is. Van pár bejáratott név, de rajtuk kívül is van élet. Pl: Juhász Jenőék korrektek, de azon túl, hogy korrekt hátterű autókat adnak, nem sok plusz jár. Árban a hahu felett picivel és általában esztétikai sérült darabokat. Ez van.
-
dj79
senior tag
válasz
Gombinyó #183207 üzenetére
Minden hybrid fb csoportban az admin-nepperek élveznek előnyt, de azért azt érdemes megjegyezni, hogy tényleg csak megbízható helyről érdemes ilyen jellegű autót venni, pl auto329 is jó lelőhelynek számít.
Sok mezítlábas nepper és murvás kereskedő ráment a témára sajnos, nem véletlen, hogy a hahun be van ragadva sok prius/auris hirdetés. -
Doki16
addikt
válasz
Gombinyó #183207 üzenetére
Nem, én még előttük vettem mielőtt megjelentek. Mint kb. az összes csoport az Aurisos is ugyanolyan. Mindegyiknek megvan a saját admin kereskedője. Én is próbáltam hirdetni a csoportban a saját kocsimat, de volt olyan, hogy eltűnt a hirdetésem rejtélyes módon
Ott már a másnak nem terem babár csak az Apa-Fia párosnak. Jól csinálták, nincs ezzel semmi gond. -
Tin
veterán
válasz
Gombinyó #182127 üzenetére
Vagy csak emberünk ilyet akar venni, felrak par kamu hirdetest olcson, es azokra hivatkozik a valos hirdetoknel telefonban, hogy "nezze mar meg sokkal olcsobbak is vannak a hahu-n".
Ritkabb, regebbi autoknal szoktak csinalni. Ha van 2-3 elado, felraknak melle meg 2-3 kamut, es siman lenyomjak az arakat veluk. -
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #181871 üzenetére
Amiket felsoroltál azok minden autó költségei, mindegy, hogy használt, vagy új
Nekem amúgy most lesz 1 éves, csináltattam egy köztes olaj+szűrő cserét 21k és most lesz az éves szervizem, ami ingyenes.
1 év alatt ennyit költöttem az autóra, az új ára közben 200eFt-al feljebb ment, szóval értékben sem hiszem, hogy sokat buknék rajta, ha most eladnám.
De minden költség érdekel, akkor 54 eFt volt a casco+ kötelező, 20 a teljesítmény adó (ebben nem vagyok biztos, hogy ennyi, de +-2eFt)
Olyan 400eFt tankoltam el a 13000 km-en
Meg mosásra elment kb 20eFt
Vettem bele gumi szőnyeget, meg csomagtartó tálcát, ez volt 25 eFt -
Dare2Live
félisten
válasz
Gombinyó #181866 üzenetére
Hogy használtat vesz 3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy lesz a difi.
Casco vagy mindkettőre kell vagy egyikre se. Az egyiken már rakat minden kopott. Másikon új. nem mindegy, hogy majd 150.000km múlva kell majd kuplungot cserélni vagy 10.000km múlva.
Dacianal 30kból megáll az éves szervíz. Nem fog a nyakába szakadni akármi kopó dolog mert új. Ha vmi beszarik 3-5évig gari van rá.És aki ilyet csinál mint kérdező ld lejjebb az kövnek is simán durván lukra futhat használtal. És nem feltétlenül lesz kövnek olyan szerencsés hogy visszaadják a pénzt.
Az egy tök más kérdés, hogy a beltere... milyen. Szépen fogalmazva hányásálló. De akinek A->B autó kell, nem akar száguldozni használt piac átveré annak logikus döntés.
-
dj79
senior tag
válasz
Gombinyó #181833 üzenetére
Ezek szerint jól sikerült átnézetni vásárlás előtt mindkettőt.
Komolyan, mennyi időt, energiát, ősz hajszálat meg lehetne spórolni ezzel, az eladók meg a nepperek meg belefulladnának egy idő után a roncsokba. De hát az emberek nem tanulnak, hiába van tele sok ismert internetes felület... -
válasz
Gombinyó #181322 üzenetére
2012-2013 között Octi2FL 1.4 TSI-m volt; 6,8 volt a városon kívüli fogyasztási norma; kijöttem belőle, pedig aránylag nyomom neki.
Aztán 2013-2015 között saját Golf6 1.4 TSI-t hajtottam, nem jegyzeteltem a fogyasztását. Városban 8-10 liter között kért; országúton nyugodt 100-110 kijött 5,5 literből; autópálya 6,5-8 liter (130-150), 200-nál viszont 20 liter (205-öt ment végre).Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r.
(#181324) Tom1939 A zöldrendszámos ingyen parkolásnak 2 évet adok Bp-en. Tegnap a Bocskain a piros lámpánál 5 db zöldrsz. autó állt közvetlenül egymás mellett-mögött, plusz kb. 8-10 normál. Nem is annyira extrém példa ez Bp-en.
-
-
válasz
Gombinyó #181291 üzenetére
Arra gondolsz, hogy mit mikor kell cserélni a gyári előírás szerint?
Olaj - 30 e. km vagy hamarabb, ha a gép úgy érzékeli / 1 év
Pollen - 60 e. / 2 év
Légszűrő - 90 e. / 4 év
Gyertya - 60 e. km, az évet nem tudom
Vezérlés - asszem' 120 e. km
Üzemanyagszűrő - elvileg 60 e. km lenne, az enyémben nem volt ilyen szűrő (2.0 TSI)
Fékfolyadék - először 3 évesen, majd 2 évente.Részemről:
- olajat 15-20 e. / 1 év,
- légszűrőt minden 2. olajcserénél,
- pollenszűrőt 1 évente cserélnék.
Mindenki mást gondol erről, a fenti a saját ütemezésem. Mivel VW-hez olcsón megvehetők a minőségi utángyártott szűrők (Mann, Hengst, Bosch, stb.), így gyakran megesett, hogy minden olajcserénél cseréltem a légszűrőt is - hozzáteszem, feleslegesen. -
-
Doki16
addikt
válasz
Gombinyó #180692 üzenetére
180-al adtam el az enyémet. Nagyon zavar ha egy autó bármilyen apró kis dolga is zörög. Ennél a futásnál semmi pici zaj sem volt. Az FL utáni modelleknél már sokat javítottak a beltér minőségén és ebbe beletartozott a hangszigetelés is.
Az általad írt etapokra is tökéletes lesz. Hollandoknál már csak ilyeneket vesznek dízel helyett. -
Doki16
addikt
válasz
Gombinyó #180684 üzenetére
A Mazda komfortosabb lesz mint egy Auris TS. De hát nem is egy kategória tehát nem csoda. Viszont a Toyotát sokkal olcsóbban fogod tudni fenntartani. Egy éves szerviz megvan 40-ből márkaszervizben is hibridgarival együtt.
Döntened kell, hogy melyik a fajsúlyosabb nálad. A komfortosabb autózás vagy az olcsó. Hozzáteszem, hogy gond nélkül lementem több száz kilométereket az Aurissal, számomra nagyon kényelmes autó volt. A fullos deréktámaszos ülés kényelmes.
-
válasz
Gombinyó #180684 üzenetére
Napi 100 km ÉS nem dízel feltételek mellett én VAG 1.4 TSI-t vennék.
(#180679) kisza25
Ha megelégszel a GL felszereltséggel, akkor asszem' 175/65R15 (olcsó). A vezérlés láncos. Az akkumulátor olyan puruttya benne, hogy először elkerekedett a szemem, kb. Lada 1200-ben láttam utoljára ilyent. Apámnak van Ignis GL+, ahhoz hülyeméretű gumi van; start-stop nincs benne; éves szervizre ~25-öt fizetett.
És nem utolsó sorban: made in Japan. -
-
Doki16
addikt
válasz
Gombinyó #180046 üzenetére
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. De leginkább, hogy milyen áron.
(#180047) diegho: Ha tényleg csak Swift féle mild hibrid lesz akkor az semmit nem fog érni a valóságban. Megint csak a katalógusban fog jól mutatni. Egy S-Cross méretű autónál egy 48 voltos mild hibrid rendszer teljesen értelmetlen. Pont arra elég, hogy pirosnál beindítsa a motort és mentesítse az önindítót.
-
Mauzes
addikt
válasz
Gombinyó #178504 üzenetére
Persze, biztos jó, csak egyrészt nem akarom, hogy esetleg kimaradjon egy jobb vétel ötlete, másrészt pedig azt se akarom mondani az asszonynak, hogy márpedig Swift lesz és kész, hanem azért 2-3 tényleg jó típust nézzünk meg együtt és akkor legyen valami beleszólása.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Gombinyó #178021 üzenetére
Az 1.6 Scenicről (talán a II-ről) olvastam valahol, hogy hatodikban körülbelül ugyananúgy 4000-et forog, mint más szívó 1.6-osok. Ezt majd valaki vagy megerősíti, vagy cáfolja. :-)
Alapvetően a motor erején múlik, hogy le bírja-e győzni alacsony fordulaton nagy sebességnél a légellenállást. És hát gyenge motor nehéz autónál nem fogja... Ezért nézek nagyot, amikor még autós újságírók is olyanokat írnak, hogy "kellene még egy hatodik fokozat". Tényleg? Legyen mindjárt kettő plusz fokozat, és kész lesz az 1.2 szívó utazólimunk. :-)
Az automobile-catalog.com-on
egyébként fenn vannak a váltóáttételezések (sok más hasznos infóval együtt, pl. alaktényező, kombi csomagtartó méretei cm-ben stb.), ha fontos a fordulatszám. Csak sajnos még csak a Q betűnél jár a feltöltés, a Renault pl. pont nincs fent. -
batai15
félisten
válasz
Gombinyó #177856 üzenetére
5.2 körül lenne automata 1.4 vitata gl+
Bár ahogy nézem a Swift is csomag tartóba kisebb hátsó hely nem sokkal kisebb ,az 1
2 cvt 4.3 körül van
Scross tetszik a legjobban , az nem sokkal drágább mint a Vitara.
Tempomat ,automata ,Android autós fejegységbol semmi kepp nem akarok alá adni . Főleg a hosszú távú használat miatt sem. Többi meg már alap klíma stb stb .
Nagy autót szeretnék ,de igazából a Swift valahogy sokkal tágasabbnak hat mint a 206 swm egyedül csomag tartóba kisebb csak .
206 hogy chippelve van ,olyan 110 le körül van és vagy 200kgval nehezebb mint a Swift ha jól néztem .szóval nagyjából az 1.2 cvt sem lenne sokkal gyengébb , nem boyracerkedni kell ,de azért hozzá vagyok szokva hogy nem kell rá készülni egy ellőzésre sem. -
Dare2Live
félisten
válasz
Gombinyó #177801 üzenetére
Én 1.3al pályázok mostanban pl sokat balcsira. Próbálok óra szerint max 140et menni
, itt átlag 7.2t eszik. Nem hinném, hogy egy 2literes vagy 1.4turbos kevesebbet enne.
"110el elvagy a külsőbe és imádkozol"
Mért lennék külsőben? emellett az óra szerint 140nél (valóság ~130) én előzök meg mindenkit, küsőben kb 110-120 az átlagtempó M7en. Max akkor megyek le ha jön az Auidi, BMW, Merci de azon az nem segítene ha nagyobb lenne, nem akarok büntit.
De ha 110el mennék küsőben akkor akkor megyek ki ha bőven van hely.Szóval én nem értem a kicsi az 1.4 dolgot...
-
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #177796 üzenetére
havonta 1x, de mi a baj ezzel? kényelmesen 140-re rááll és kész, 160-180-ra nem való.
Mondjuk én még csak 2x200 km-t mentem vele max távot, de nem fájt semmim.
akkor mit vegyen 1,8-2 liter főleg városba és 1x egy hónapban 1000 km-re?
Amúgy, ha 1,4T akkor már ok pályára? mert pl tipo-nál az ugyanaz a motor és ugyanannyit is forog, csak 120 lovas nem 95, vagy szerinted mi lenne a jó választás?
tboy93: azért írtam, hogy nem egy audi, 140-nél tipoba simán beszélgetek a hátsósorban ülőkkel, úgy, hogy nem kell nekik előre dőlni, hogy értsék, a honda civic 1,4-ben (1999) már 110 felett felejtős, mert olyan hangosAmúgy nekem tök mindegy, csak egy tipp volt, én kb arra használom amire Ő fogja, csak a hosszú távok nálam rövidebbek, de kia ceed 1,4-el Ausztriába jártam ki dolgozni, volt napi 1100 km is vele, na mindegy, majd eldönti mi a jó neki.
-
TeeJay
félisten
válasz
Gombinyó #175744 üzenetére
végig néztem a fórumot
látom mennyire szidják a Toyota dízeleket én meg gyakorlatban pont az ellenkezőjét láttam eddig!
fater kútfúró cégben dolgozik, ott térdig sárban mennek csomószor ha olyan a terep
és csak ezer éves DÍZEL!!! Toyota Hiace 4x4 meg Hilux 4x4 gépeket vesznek
200e km-el használtan mert azt már nem kell kímélni oda lehet csapni mindennek
de még minden egyes kocsival vígan eljutott mindenhova pedig tényleg szét vannak járatva
azt hiszem 1x egy olyan Hiace-vel jött haza amiben 450ezer km volt de még simán ment pedig tényleg tiszta olaj belül meg kosz a sok szerszámtól meg anyagtól amit kútfúráshoz szállítanak vele
szóval fura hogy egy cég akiknek 4x4 autók kellenek pont csak dízel Toyotát vesz mert azok beváltakde persze majd kiderül ez a 2.2 D4D 136LE Corolla Verso hogy fog muzsikálni
-
gaborbol
őstag
válasz
Gombinyó #175611 üzenetére
Nem csak Teslat uzemeltetnek, ezert le is irtak, hogy mennyire jon ki sajat peldajuk alapjan:
The record includes comparable estimated costs of running the service with a Lincoln Town Car instead of a Model S or Mercedes GLS class instead of a Model X. Tesloop estimates that a Lincoln Town Car or Mercedes GLS class’ combined maintenance cost to be around $88,500 ($0.22/mile) and $98,900 ($0.25/mile) respectively over 400,000 miles
-
-
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #175035 üzenetére
Ha ugyanolyan váltókiosztása lett volna a stonicnak az 1,25 ötgangosban, mint az i20- ban, akkor most egy stonic lx ex-el rohangálnék, 3,95M lett volna a családi kedvezménnyel (faternak is kia van). De ez nagyon rövid váltó, az 1,4 meg már 4,5M lett volna.
Amúgy a videóban rosszul mondják, az alapban nincsen klíma.
A tipoban ugyanilyen rövid a váltó, viszont van egy 6. sebesség fokozat. Amúgy nem bántam meg a tipo-t 2 hét múlva meg költözök a nyári rezidenciára, akkor jól fog jönni az a + 22 cm hossz -
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #175028 üzenetére
Az 5 gangos 4000-et forog 120-nál azért hangos (15:40-nél), de a gördülési zaj is megvan
Mentem én is vele és amúgy nem volt rossz városban, de én nekem mindenes autó kellett, autópályán meg 120-nál 4000 már 100- nál hangos volt. Azért is volt csalódás, mert az i20 ugyanezzel a motorral, 5-ös váltóbal jól használható volt -
#94529552
törölt tag
-
Gaben92
őstag
válasz
Gombinyó #174537 üzenetére
Statisztikailag senkinek nem kellene semmit vennie.
Kijelentesek barataimtol, volt kollegaimtol, stb (döntöen mernökök) kb igy neznek ki. "Dolgoztam az XY-ban, miota latom hogy keszul sose vennek XY-t."
XY helyere tetszolegesen behelyettesithetö az Audi, Mercedes, Suzuki, Opel, Bosch, Nokia, Takata, stb.
Ugyanigy (bar nem igazan fenyeget) sosem vennek kontenerdarut a Doosan-tol es jegtöröt a norveg hajogyaraktol.
-
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #174491 üzenetére
Semmi különbség, csak a "török sedan" berögződött, amik alapból olcsónak lettek gyártva, az 5 ajtós autókhoz hozzácsaptak egy feneket és kész volt a sedan (talia, linea....) Kivettek belőle extrákat, hogy olcsobban lehessen árulni, van olyan amibe egyszerűbb a műszerfel is, de ez tudatos, nem a rosszabb gyártás eredménye..
A Tipo új modelljét a török Bursa városban, a világ egyik legfejlettebb autógyárában készítik, mely a World Class Manufacturing nevű rangos díjat is elnyerte.
Az i20 is török gyártású. Most akkor a Szlovák skoda/kia is gáz, mert nem Koreában gyártják, meg a Magyar suzuki, merci, bmw is, mert nem Japánban/Németországban van gyártva? -
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #174460 üzenetére
Igen, ha gl+-t veszel
amúgy 700-800eFt
tboldi: én is tagja vagyok, de ez csak annyit jelent, hogy az fb-s fiatalabb korosztály azt veszi, mondjuk ettől még lehet tényleg így van.
A legutóbbi negyedévben már scrossból adtak el többet ez biztos.
Mai fejjel 4,7M ért tipo 1,4 t-t vennék, nem az 1,4t vitarát/ scross-t -
Vesztor87
senior tag
válasz
Gombinyó #173978 üzenetére
Itt igazából az a nem mindegy, hogy a Dákó a tce-vel szerintem egész jól mehet, a turbó életben tartja a vasat, a Tipo gondolom vérszegény lehet. 1,4-es Lacettim van, a Tipo még nehezebb, és picit talán ványadtabb is a motorja... bár a számok nem biztos hogy sokat mondanak
Tipo már 3,7 ha 5 ajtósat akarok, Dákóból 3,5 körül már elég telepakolt verzió jön ki... Balenot beszüntetik lassan, az kb. kiesik.
-
gaborbol
őstag
válasz
Gombinyó #173881 üzenetére
Azert a szalon az kulon kategoria
Tobbet keresnek a hasznalt kocsin mint az uj auton es olyan arakat mondanak, hogy vicc.Mikor a Kia-t vettem, az egyik szalon 1500 dollart a masik 2000 dollart a fuggetlen hasznaltauto nepper meg $4000-et mondott a 6-7 eves makulatlan Outlander GT-re.
Par nap alatt elment $7500-ert maganszemelynek.
-
HKorn
veterán
válasz
Gombinyó #173207 üzenetére
Bájos kis sztorik ezek. Kemény, hogy 60-70K km körül ilyen szinten kokszosodnak ezek a motorok?
Na meg, hogy egymástól nem tanulnak ezek a nagy gyártók, ha VW-nek sikerült lelakni a kis ccm-es turbós imidzst, a megnyúló bicikliláncos vezérlésekkel, legalább ennyi évvel később nem kellene valaki másnak ugyanezt eljátszania...
-
freeknight
őstag
válasz
Gombinyó #172932 üzenetére
Én ilyen felhasználásra csakis új autóban gondolkodnék. Lehet egy motor bármennyire agyonüthetetlen, meg a pálya wellness a kocsinak stb, de ekkora futásteljesítmény mellett fog állni szervizben, sokat. Ilyenre jobb a garis új autó, ahol szerviz idejére kapsz csereautót is, meg az mégis csak 0 km-es.
Gondolom ha megéri neked közel 200 km-re bejárni dolgozni, nem kereshetsz rosszul, vagy esetleg ha vállalkozásba nyomod vissza tudod igényelni az áfát, kedvezőbb lízingkonstrukciók stb. Lehet, ha a szervizköltséget is beleszámolod, olcsóbban kijönnél egy új kocsival, mint egy 200k km-t futottal, amibe te is belehajtasz még egy százast rövid időn belül.
Ez csak ötletelés persze.
Vagy esetleg ha alkalmazott vagy, céges kocsi nem játszik? Én ha ilyen távra járnék dolgozni, biztosan kérnék.
-
Vismajor01
addikt
-
Declare
őstag
válasz
Gombinyó #171275 üzenetére
Hasznaltan valami auto szoba sem jött?
(csak a gondolkozas megertese vegett....ha autot kell vennem en sem szeretnek 3-4 millional többet kiadni, de bennem fel sem merült (eddig legalabbis) egy valami kis alap fapad auto ujjonan, mint alternativa....mondjuk most igy leirva, vegiggondolva, en szerintem egy 75 lovas szivomotorral nem tudnek megbaratkozni, ez is benne lehet a pakliban)
-
válasz
Gombinyó #171167 üzenetére
Opelt soha többet.
Mennyire hegy? Hm dec 15 only lánc, január 8 elsőre nem ment fel, utána tolatva igen, de vannak lezárt lejáratok is, mert lábon is nehéz megállni, nem hogy hóban lemenni, de inkább úgy mondom elég ha nehezebb az orra mint a hulladék corsának és 2 kerék elég.
-
válasz
Gombinyó #170855 üzenetére
Ha elkezdjük beleszámolni azt hogy adott mennyiségű pénz befektetésével (mondjuk konzervatívval mert minden más azért már nagyon elméletivé teszi a dolgot) elérhető hasznot akkor nagyon szétnyílik az olló az biztos. De ez általában igaz a fogyasztás vs befektetés kérdésben.
Szóval szerintem jó értéktartás mutató tényező az új és az eladási ár, csak azt nem szabad elfelejteni hogy a pl az én esetemben a 41 % ami megmaradt az igazából jóval kevesebb (de ez már a fogyasztás vs befektetés része a dolognak és már nem az autóval függ össze).
-
kisza25
félisten
válasz
Gombinyó #170855 üzenetére
A fapadban, ami 4,5M kb 3x annyi extra van, mint mondjuk akár 2011- ben
Pl. Kia ceed 2 légzsák klíma abs cd-s usb-s rádió (kormányról vezérelhető, elektromos ablak 3,1M volt.
Most 4,5M az alap, 6 légzsák, abs, esp, visszagurulásgátló, sávelhagyás figyelő, 7" aplecarplay, android autó, telefonos kihangosító, multikormány, az autó is nagyobb lett, jobbak a belső anyagok, a futómű is rengeteget fejlődött
Nehéz ezt így összehasonlítani
Amúgy 2016-ban 5,5 évesen 2M adtam el -
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Lenovo ThinkPad X13 Yoga i5-10310U 16GB RAM 512GB SSD 13.3 FHD Touch 2in1
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961)
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest