- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Soha nem felejtem el amikor anno a volt főnököm megvette az első 1.9 pd passatját - tán Szegeden is első volt. Álltunk vele dugóban, és elkezdett visszahűlni. Sanyi bepánikolt h elfolyt a minden is, de nem. A szervizben mondták neki h csitu van, ezt pörgetni kell ha melegíteni akarja
-
Johnny_vT
senior tag
Igaz amiket írsz. De a bekerülési költség és a váltság költsége itt ami kritikus. Ha most nincs pénz rá, akkor most nem érdemes erőltetni a cserét.
"oda állsz be vele ahová csak akarsz"
Tudom, ez még csak az utópia, de kedvenc törvényhozóink gondolhatnak egy nagyot és bevezethetnek mindenféle fasza dízeltiltást. Tudtommal nagy szmogban már most is él valami hasonló Budapesten. LPG-vel ilyen nincs.(#167377) freeknight
A Lacetti értékvesztése csak még rosszabb lesz később, hiszen a Chevrolet hivatalosan kivonult az európai piacról és - legalábbis én személy szerint - nem vennék olyan használt autót, aminek X időn belül már az alkatrészellátásával is gondok adódhatnak.Az SDi pedig simán elmegy 5 literből, sőt!
-
freeknight
őstag
"Semmivel sem vagy előrébb mint ha egy SDI motoros Octavia vagy Golf kombiba ülnél"
Na ez itt a lényeg, mert a saját kocsimat alakíttatom át, amiről tudom, hogy valós 128k km van benne, és mindig megkapott azonnal mindent, amire szüksége volt. Ezt lecserélhetem egy 15 évnél is idősebb 1-es octaviára pl, amivel ki tudja hányszor kerülték már meg a földet 1 liter olajjal. Most nyilván túloztam, de gondolom érted az analógiát.
Valahogyan nem érzem, hogy ez annyira megérné nekem. Más lenne a kérdés, ha annyiért tudnám eladni a Lacettit, amekkora értéket valóban képvisel, de sajnos ennek a márkának brutál az értékvesztése.
Plusz nem hinném, hogy egy kisautókra tervezett 1.9 dsi 5 literrel elvinné az octavia kasztniját. Persze lehetséges, én nem értek hozzá. -
aero.
veterán
Egy evoban hetveginek nagyon is kene a manual, nem itelek el senkit, mert szereti, de ahogy munez is mondta, sok varos utan a hatam kozepere se. Ott jarok hogy ha visszamehetnek az idoben es a nacikat vagy a kezi valto feltalalojat kellene jobb szora birnom, akkor elgondolkoznek.
Nincs vele baj, de a hetkoznapokra netto felesleges nekem. Na majd a kovi autonal. -
Soha nem tagadtam h Taatásan vezetek! Munez is megírta anno
-
-
-
MPowerPH
félisten
Kell valami mas. Egy kozel 400 lovas autot valtana. Sokan erre mondjak, hogy elmeny vezetni, de megy is, ha kell. Kenyelem, extrak nem szamitanak, ezek puritan sz@rok mar egy uj Suzukihoz kepest is.
Ampera lesz mellette, ami csak kozlekedni alkalmas. En meg fiatal vagyok, es kell egy kis plusz, amig a Supra nem lesz keszen.(az egyebkent is palyaauto lesz...)
-
MPowerPH
félisten
Gyari alkatresz, par erositett dolog, ami nem terdel le nagyobb turbonyomasnal sem. Nagyobb cooler sem ordogtol valo. MPS errol szol, ez meg konkretan jonak tunik, mert megcsinaltak rajta par dolgot, amit nekem mar nem kell. Dokumentalt, kepekkel egyutt, nem igen van ezekkel gond. Maga a tuning pedig szinten nem elitelendo, foleg nem egy ilyen autonal. Erositett hajtokarra, kovacsolt dugattyukra normal korulmenyek kozott nincs szukseg. De ha benne van, akkor az nem lesz gyenge lancszem.
Azert kerdezem, milyen gyengesegei vannak a 6 -os Mazdaknak, es konkretan ennek a motornak. Turbo nem fontos, mert rendelnek hozza japanbol egy nagyobbat. -
-v-
addikt
a lelkiismeretes tisztességes karbantartása az autó piaci értékéhez képest meglehetősen sok pénzbe kerül
Ez meg tetszőleges, 20 éves 500e-res autóra igaz ... kivédeni csak úgy lehet, ha minél egyszerűbb technikát vesz valaki ebből a kategóriából, de itt benzines automata összkerekes kell, ha jól olvasom
De én nem erről beszéltem most, hanem a ralliról (az alfa csak vicc volt, ha nem ment volna át)
-
Ez jó szöveg
A mazdánál szerintem különben nem elkurvulás van hanem random number generator... Ha nyerőt dob akkor van rozsdavédelem ha nem akkor nincs. Ezt arra mondom hogy 2 féle tapasztalatot látok. Vagy gyorsan és drasztikusan rohad (már 2-3 évesen, és nem osztrák hanem magyar új 3-as...) vagy ez az eset hogy 15 évesen még egész pöpec (de az újakból pl. pár éve az autobildnek a 100 ezres teszten darabokra szétszedve is jó volt a cx-5 korrózióvédelme, ők meg azért nem japán bérencek).
Fogalmam sincs hogy csinálják.
-
-
Azt kellene megérteni, hogy az autó nem termeli a nyálat, hanem viszi. Addig amíg mindenki a babyfókákra fogja hogy nem költ az autójára rendesen mert jajdesokat eszik, addig teli lesz romhalmazzal az út. Ennek te is megiszod a levét. A downsizing miatt menj panaszkodni a gyártókhoz és politikusokhoz, akik törvénnyel akarják a fizikát megbszni - a ki meg elhiszi...hagyjuk inkább.
Bár már elfogadtam, hogy szellemileg nem mindenki képes autótulajdonossá válni azért nehéz a ténnyel szembesülni. -
Yiggdrasil
aktív tag
Rendben, köszi, akkor dízeles alternatíváknál ezek között nézelődök! (Lupo/206, Punto II/Clio)
A márkaszervíz biztosabb megoldás, mint az évek során bevált szerelő ismerős?
Benzint felejtsem el erre a használatra? Faterom mindenképpen egy 1000 köbcentis Yarist akar velem megvetetni (nagy autómániás az öreg, túl is van vagy 40 kocsin)
-
#94529552
törölt tag
-
molnarpeter
nagyúr
TDI-re gondolsz, azokban van kettőstömegű, az SDI viszont nem kapott. Az előbb pontatlanul fogalmaztam,tehát SDI motorokat tekintve az 1.9 váltója a kis nyomatékra tervezett, a TDI teljesen más, már erősebb konstrukció, kuplung is ellenkező irányban emel ki, és van benne 2tömeg.
-
molnarpeter
nagyúr
-
hülyegyerek
addikt
Ez most komoly kérdés, vagy csak megsértődtél ? Ha komoly, akkor gáz, mert alapszavak jelentését nem ismered, ha pedig csak megsértődtél, akkor meg duplán gáz, mert szerintem nem abban a korban vagy te sem, hogy ialapigazságokon felhúzd magad.
Kisza: a Civic mellett vannak bőven kedvenceim más márkáktól is (Fiat 500 összes változata, 2-es Bmw, Ford Mustang, Merci C/E osztály), szóval nem mondanám magam japóbérencnek. A tucatautót meg nem sértésnek szántam, ez egy tök világos tény.
Integrale: a 10.gen hál'istennek még nem. Usákiában igen.
-
Jakab66[hun]
senior tag
Most hogy így említetted, ilyennel mentem már egyszer, és kifejezetten tetszett. Annyi hogy céges volt, kb 500k km-el, és a check engine folyamatosan világított.
Mikor utána érdeklődtem, hogy mi a helyzet vele, akkor közölték, hogy egyszer több mint 70ezret ment egy olajjal, meg kb 200 ezret úgy hogy a nívó pálca el volt törve, és senkit nem érdekelt mennyi olaj van benne. Ennek ellenére, még tette a dolgát... -
426os
őstag
Nezegettem ilyen motoros Octaviak es G4-ek hirdeteseit az elmult par honapban es valami eszmeletlen milyen arakat kernek ertuk. Persze a hirdetesek nagy resze azota is fent van. Mindenesetre az egy tok jo motor, mar 2000tol tobb nyomatek van benne, mint az 1.6ban ha szetforgatod.
-
-
-
-
Stylewars_kp
őstag
Lehet nem volna rossz. Kérdés, hogy hol áll meg a licit. 150 körül van hozzá váltó. Kell még hozzá olaj meg ha már szét van szedve akkor kinyomó csapágy, új kuplung tárcsa. Kérdéses a kettőstömegű állapota. Ki tudja mennyi lesz még a szerelési költsége. 5 év állás után ki tudja még mi jön elő...
Egy helyi szerelő ilyeneket keres. Gatyába rázza aztán továbbadja. Akinek saját szervize van úgy könnyű. -
#94529552
törölt tag
-1
Nem érdekel a piti magyarázkodásod, ezentúl lépd át az írásaimat, mert mindig csak kötekedsz. Látható, hogy egy kiragadott helyzetre írtam azt hobizolinak, és nem neked. Hogy nem lehet ezt megérteni?
A HDI-ről: Nincs ilyenem és nem is lesz, más hozta fel, hagyjál már a témával békén. Írj róla bármit, csak engem felejts el a piszkálódásaiddal.
Már mondtam, de most akkor még1x: lapozzunk tovább. -
szőröscica
addikt
Nem egy raketa, de szerintem szerintem teljesen korrektul el lehet kozlekedni egy 1.4 tdci Fiestaval. En Pesten is beletoltam par ezer km-t egybe, sosem volt gondom vele. Palyara keves, ott 120 korul van az utazoja, de ugyis alig fogyaszt. En siman kihoztam 5 ala agglomeraciobol a XIII-ba ingazva a fogyasztasat, anelkul, hogy kulonosebben tatterkedni kellett volna vele.
Es ezt ugy mondom, hogy kozben a 192 lovas 525i-met mindvegig egy lassu tetunek ereztem.
-
#94529552
törölt tag
Vicc a motor? Ezt miért mondod nekem, egyedül csak a fogyasztása miatt beszélt róla molnarpeter, azért került szóba. Utána pedig más váleménye érdekelt az általa leírtak alapján. Ne támadj már rám mindenért zsigerből, és olvasd inkább el az előzményeket is, mielőtt ezt teszed.
Lapozzunk tovább.
Xero Felőlem lehet jó és rossz is vagy bármilyen, nem erről volt szó, csak példaként hozták be a beszélgetésbe. -
#94529552
törölt tag
Teljesen jó az 5-6 liter. Persze, lehet lámpától lámpáig szórakozni a többiekkel, aztán valaki így járhat. Vagy rendesen haladni a forgalommal. Az is át tud sorolni aki nem idegbeteg módon tolja a lámpánál, nem kell ahhoz kilőni, ha nem hajt a tatár. Ha sietősre fogod, azzal sem érsz oda sokkal hamarabb.
-
és (#165427) Xero: gondolom mindkét esetben normál utcai használat volt. Ne a gumit hibáztassuk már ha nem arra használják amire szánva van! Akinek kell extrém helyzetre , az vegyen arra kitaláltat. reptéri veretés meg a 300LE kihasználása nem szabálykövető utcai viselkedés. Szerintem
-
-
-
-
hobizoli
nagyúr
de akarhogy nezzuk oregek azok is, meg kicsik
18-20 evesek lassan ezek az 1.4PD-k isGrande Punto 1.3JTD 75/90lo vagy 1.9 8v 120lo
de ez is min 10 eves, viszont Euro4 motorosak
az 1.9 az megy is, meg el lehet benne ferni, ha neked mennek, akkor se torik ropiraami meg jo lehet neki olcsobbe az a mk2B Punto 1.9 101lovas JTD, de abban is van az 1.3-s motorosból sok
az is ujabb par evvel, mint ezek a 1.4PD VAG-k es meg olcsobb is naluk, es tobb lufi van benne, meg tobb extra is
a CR pumpatol meg nem kell fosni, ma mar hegyekben van mindenhol ISmondjuk a 1.4 16v benzines se egy elvetendo motor ezekben
annak semmi koze hirhedten fos 1.4-s 12v motorhoz ami a 182-s Bravo-ban volt anno, es amit a gyar is kiganyezott 4 ev utan -
hobizoli
nagyúr
ja, eccer lattam egy angol oldalt, ahol ilyen 80-s evekbeli ritkasagok votlak fent eladokent
Renault 5 Turbo 2, ez az aminek hatul volt a motorja, ki van szélesítve hatul a bode es 2 szemelyes - 30millio
Lancia Delta S4 Stradale, ez a kompresszor+turbo 1.8-s motor - 96milliomostani arfolyamoknal persze mar nem is csak ennyi lenne, meg el is telt egy par ev azóta, amitol ezek csak drgabbak lettek
de szalonallapotuak voltak, nem a tyukolak
-
Integrale
veterán
Az mindegy, arról van szó, hogy szerencsétlenek az olaszok. Adott volt minden akkoriban, kicsi motortól a nagyig, első és összkerékhajtástól kezdve, különböző futóműveken át (ugyan arra a padlólemezre) kabriótól az MPV-ig minden, de nem vegyítették a rendelkezésre álló technikát. Az eredmény látható.
VW ezzel szemben párosította a Quattro hajtást dízellel, benzinessel, kompakttal, nagy és kisebb motorokkal egyaránt, kihasználva a platform stratégiát. Az eredmény látható.
-
Nem feltétlenül, én csak ilyen igényekre ezt feltételeztem, különösen, hogy az a havi 2-3 hegyi nagyon kátyús utakon keresztüli utazás lehet, hogy annál jóval gyakoribb lesz, illetve a sok pakolni való miatt is, mert sokat kellene költözni, és nyilván mindenre az lenne használva, nagybevásárlásra is. És azért további nagy előnye, hogy biztonságérzetet ad.
Ha ilyen igényekre nem ez a kivitel a legmegfelelőbb, akkor jöhet más tipp is, nem muszáj terepjárónak lenni.
-
kmisi99
addikt
Hmm, nem rossz bár az ~2003 környéki opel formavilág nem igazán jön be.
426os Na mekkora ötlet már, 0-24 ben húzni magam után aztán fenének kell a csomagtartó albérlet se kell.
Megane CC, Peugeot 307 CC ~2005-7 évjárat 1,5m környékén vannak tapasztalatok? Kerülendő vagy reális választás lehet? Nem igazán csípem a franciákat, de igazából nem szarok egyre inkább azt látom.
A focus cabrio is egész tetszetős bár ez már 1,8m hoz konvergál.
-
-
Johnny_vT
senior tag
A nagymutter ámérikában élt sokáig és a videó készítése előtt nem sokkal jött haza.
Usákoknál orbitálisan ultra fos a "KRESZ". Egy kereszteződésből, ha nincs lámpa vagy főútvonal, akkor az mehet tovább először, aki először odaért. Jobbkéz szabály nuku. Így már kicsit érthetőbb, hogy mit magyaráz a nő (aki amúgy ettől függetlenül is hibbant).
-
Integrale
veterán
-
von toth
tag
Jogosak a tüzeléssel kapcsolatos megjegyzéseid, de nem is kifejezetten a szegénység, hanem a tüneteként megjelenő végtelen butaság az, ami miatt ilyen a levegő. MOst már egy-két értelmesebb helyen az avarégetést is betiltották, de azért minidg vannak ősbarmok, akik gondoskodnak az égetésről. És hát a dízel-imádattal is nkább a 19-re lapot húztunk.
-
Azt nem értem,de komolyan, hogy le van írva feketén fehéren hogy legalább ugyanekkora szennyezés a vegyes tüzelés és avarégetés. De a tömegközlekedés koromokádó szarjai nincsenek kitiltva, a fűtéskorszerűsítésre adott EU támogatást a kormány elcsalta középületekre és a modernebb benzinesek is kormolnak nem kicsit. Akkor most ki néz kit hülyének?!
-
hobizoli
nagyúr
de erre is csak azert van szukseg, mert elkureszoltak az olajcsere intervallumot, meg volt aki azt csioalta, hogy ratoltottem meg masfel-ket litert 30k km alatt, akkor végülis mar kicsereltem a felig
aki 10-12k km-kent cserelte benne az oiltot, annak nincs is baja veleismi vett egy 1.9dci Scenic-t, abban konkreten olyan volt a bekukult motor alja, hogy vegig huztad az ujjad benne, akkor ~3mm olajsarlerakodas volt mindenhol
olyan motorban amiben nem 30k-kent volt a csere, meg max ratoltunk egy kicsit gezukam, abban ez nem lesz ilyen sohaamikor vette bele a bontott motort, elobb levettek az aljat megnezni az milyen...
Új hozzászólás Aktív témák
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest