Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
bitpork #161206 üzenetére
asszonynak városba elég lenne, azthiszem 115 le volt amíg volt
(#161207) rbalint88
azt hallom róla hogy a motor és vezérlése nem jó
egy ismerős zsír újonnan vett, és 2 hónapig állt a szervizben mert az új autó hol beindult hol nem
és nem tudták megcsinálniplusz elő(utó) itéletes is vagyok mert volt már renault-m és tudom hogy milyen szarok
szívóbenzinnél bonyolultabb motorral nem vennék soha renault -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #161159 üzenetére
Kia 2év gari mindenre szól, 7 év az bizonyos forgó kopókra nem:
Igen, néhány elem természetes élettartama limitált, ezért ezekre 7 évnél rövidebb garancia érvényes. Ilyenek például (a teljesség igénye nélkül) a kopó- forgó alkatrészek, mint az ablaktörlő lapátok, fékbetétek, tengelykapcsoló betétek. 7 évnél kevesebb garancia vonatkozik az akkumulátorra, az audio rendszerre, az autó fényezésére is.
Pl.5,5 éves kia ceedben nekem cserélték a kilyukadt klímát gariban, sőt elsőre fel lett töltve gázzal, az elment belőle, a cserénél nem kértek pénzt a gázért. -
HKorn
veterán
válasz
bitpork #161138 üzenetére
Meg lehet 100%-os bizonyossággal mondani egy használtautóról milyen állapotban van? Nem. Tehát mindig rizikó marad valamilyen szinten.
Az, hogy van olyan, aki ezt felfogja, kalkulál vele és félretesz pénzt esetleges javításokra, az sajnos nem a nagy átlag.
Kisza kolléga is 3.5m-ért venne autót, érződik, hogy neki ez a plafon, erre beajánlanak neki egy 3.5m-s használtat inkább az új helyett...
-
nesa
veterán
válasz
bitpork #161098 üzenetére
Az E98 at?
(#161093) focvis
Nem vagyunk egyformák én imádom a teret a kényelmet, szóval kurvára bírom a luxust (ne az arany és gyémánt berakásokra gondolj nem vagyok Saudi )
Mások meg a hókotró golfokra meg civicekre izgulnak, vesekő zúzó futóművel fülbaszó kipuf hanggal.
-
-
nandow
aktív tag
válasz
bitpork #160982 üzenetére
Szia!
Köszönöm a tippet!
Sajnos a linkelt típusból alig van pár darab, azok is elég magas km-rel (tudom állapotot veszünk, nem km állást, de nem lenne a legjobb a mostani 220e km-t futott autót lecserélni egy 250e km-esre).Többieket is kérdezem, esetleg más ötletek? :-)
Azt kihagytam hogy benzines kellene.
A leírt felhasználásra mennyire lenne jó egy turbós motor? Pl Skoda Octavia kombi 1,4 tsi-vel? -
#94529552
törölt tag
válasz
bitpork #160945 üzenetére
Igazad van, és még lehetne sorolni a további költségeket. A 20% árrés csak egy álom a vidéki kereskedőknek, ha pedig komolyabb központi akció van, akkor a kereskedő hasznából is elvesznek. Bp teljesen más, ahol az ország 1/5 öde van, és a cégek is erősen ott koncentrálódnak. Ráadásul az importőrnek a saját kereskedéseiben még nagyobb mozgástere van/lehet.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bitpork #160947 üzenetére
Itt Pesten nem így megy, hogy lasszóval kell fogni az ügyfeleket.
1 hónapja kértem időpontot e-mailen 2 márkaszerviztől. Az egyik azóta sem méltóztatott válaszolni a megkeresésemre. A másik helyről legalább egy visszahívást kaptam, igaz a legkorábban a visszahívás utáni 20. napra tudtak időpontot adni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bitpork #160945 üzenetére
Attól még lehet pofátlanul alkudni.
Amúgy ezek nem hülyék, az alap terméket kell olcsón adni és a kapcsolódó szolgáltatásokat (extrák, szerviz) drágán. Ha nem ad el autót nem lesz aki 3-4-5 évig a gari fejében a horror árú rezsióradíjukat kiköhögje.
mod:
Munez: Thx, javítva.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
bitpork #160885 üzenetére
Én pedig szeretem a gyári szervizintervallumokat betartani (több esetben előrehozni), aminek az alapja az hogy tudom hány km van az autóban és hogy szervizelve volt-é korábban.
Nem hiába ad meg a gyártó idő és/vagy km alapú intervallumokat.
Motor, kuplung, váltó állapotát pl. hogy állapítod meg anélkül hogy megbontanád?
-
Acheron
őstag
válasz
bitpork #160812 üzenetére
Nem akarok ezen rugózni, bizonyosan van ilyen cég is. Én továbbra is azt gondolom, hogy ha én vagyok a bejegyzett tulajdonos, akkor minden jogom megvan ezekhez az infókhoz - hivatalosan is. Eddig meg is kaptam, ha kértem.
(#160818) Qru: Ezt tudom, itt épp arról ment az eszmecsere, hogy kinek mennyire élhető vagy nem élhető, ha bejegyzett tulajként sem juthat az előélet infóihoz.
De nem offolnék itt ezzel tovább, végül is mindenki maga dönti el, mennyit érnek neki ezek az infók, vagy meddig megy el értük. -
Acheron
őstag
válasz
bitpork #160800 üzenetére
Elolvastam a cikket, ebben nincs arról szó, hogy a tulajdonosnak sem adják ki az infót (sajnos a csatolt táblázat tartalmát már nem láthatom, időközben törölték). Ha én mint reménybeli vevő bejelentkezek, valahogy még benyelem,, hogy nem kapok infót az autóról, csak az éppen aktuális tulaj jelenlétében - végül is a tulajdonszerzésig senki sem vagyok, mi közöm hozzá? De azt már nehezen viselném, ha bizonyos - vélhetően számomra nem kicsi - összeg fejében, megszerezve az autót annak minden korábbi hibájának / sérüléseinek a jelen állapotra kiható következményeivel együtt, azokról nem kaphatnék infót a gyártó / forgalmazó hivatalos képviselőjétől. Ez kb - hülye hasonlattal élve - olyan lenne, mint ha a helyi supermarketben vennék egy élelmiszer készítményt, de ők a beszállító védelmében nem akarnák elárulni, miből is készült valójában (kutya, macska, urambocsá, malac!? (semmi személyeskedés!
).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #160634 üzenetére
Nem, nem így van. Valószínűleg elbeszélünk egymás mellett.
De lehet, sőt esélyes is, hogy 1-2 évesnél öregebb tartozékok, kopó-fogyó (és nem kopó-fogyó) alkatrészek lesznek benn. De én számolnék ezzel és akkor nincs meglepetés, nagy gond. A korábbi hozzászólásomban pont erre hívtam fel a kérdező figyelmét (írván, hogy én félretennék egy jelentősebb összeget pl. gumigarnitúrára is). Nincs ezzel probléma véleményem szerint, csak számítani kell rá, hogy nem új autót vesz az ember.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #160626 üzenetére
"azt szinte mindig lespórolják az eladók" (nem azt állítottam, hogy mindig)
Saját tapasztalat alapján mondtam és igen, ez lemaradt. 10-ből 8 eladó autónál a gumik 6-8 évesek voltak legalább. Minta volt rajtuk, de soknál már repedezett volt az oldalfal. Ha volt hozzá másik évszakos garnitúra is, akkor általában azok is kukák voltak. És annyit pontosítanék, hogy eddig leginkább 8-12 éves használt autókat nézegettünk és ezeknél éreztem egyre inkább jellemzőnek ezt. Persze, volt olyan is, ahol 1-2 éves gumit adott hozzá az eladó.
-
szallasi007
őstag
-
Acheron
őstag
válasz
bitpork #160561 üzenetére
OK, jegyeztem
(#160562) theuprising: Részben. Alapvetően megbízható, megnyugtató méretű benzines szedánt kerestem - leginkább munkába járni. Idővel jött be a kicsit (de nem túl) magasabb üléspozíció igénye a kényelem miatt, kicsit később pedig az AWD. Az élménykeresés relatív, kanyarvadászatra sosem vágytam, nekem a kényelmes, stabil és erős már kellő élmény.
Azért, ha direkt nem is megyek ki a szerpentinekre (hegy mellett lakom), ha már ott vagyok, szeretem kiélvezni
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bitpork #160218 üzenetére
Ez oké, de néha muszáj előzni. Én szenvedtem két évig ezzel a dologgal, pedig nem vagyok egy fásztendfúrióz', szóval soha többet. Ehhez a tömeghez már 90LE is sokkal kényelmesebb, és feltűnő a különbség. De nem is ez volt a lényeg, hanem a túlárazott mivolta a verdának. Lehet olcsóbban is ilyen kategóriájú autót venni, csak el kell felejteni a hahu-t, és nem szabad sajnálni az üzemanyagot a körülnézésre.
-
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #160177 üzenetére
En meg egy koztorvenyes gyorshajto vagyok...
Itt UK -ban csak ilyenre futja, sajnos sok a jeloletlen rendor auto, es mar 160 -nal repulhet a jogsi.
De eszrevettem, ha eros autoban ulok, akkor nyugodt vagyok, nem janizok, maximum begurulok ha valaki tologat, vagy benazik.
Bezzeg mikor otthon voltam, es hasznaltam az Octaviat. Ott nem tudtam emberelni magam. Ezert nem is lesz kismotoros autom. Ezzel a Lexussal meg maga a nyugalom foldje lenne...Mikor evente 2-3x atszelem az EU -t, akkor van 880km -em iranyonkent, hogy a gazpedal nyomot hagyjon a szonyegen.
Na de mind1, hetvegen szep ido lesz, egy kirandulas kereteben meglesem az autot, mert nagyon szep.
-
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #160175 üzenetére
Azert valamilyen szinten jo erzes, hogy kitolod az auto szemet egy 180kph -s atlaggal, es meg ugy sem eszik 10l -t, es melle tartja az iramot a benzinzabalo V8 -akkal ugy, hogy 3000 -nel elvaltasz.
Engem ez, es a dieseles nyomatek az, ami igazan megragadott. De ugye Lexusek sajnos nem csinalnak bitdi -ket, igy ha 300 x lovas gepet akarsz, akkor marad a szivo v8. -
Acheron
őstag
válasz
bitpork #160153 üzenetére
Egyetértek. 1 - 3 litert mindig rá lehet számolni a gyári adatra, láb nehézségtől függően. Az ilyen hibrideknél pedig erősen terpfüggő. A hibrid rendszer városban van elemében, mert a sok lassítás vissza is tölt, de ha kifogyott a delej, csak a nagy motor és a nagy tömeg (cirka két tonna) marad. Ezekkel együtt tőlem nem áll távol ez a technika
-
i-sti
senior tag
válasz
bitpork #160078 üzenetére
Szerintem nem éri meg rákölteni ha elakarod adni.
És igen amit írtatok, a közös halmazzal az jó ötletnek hangzik.V60-ban láttam dízel hibridet. Nem tudom, hogy ha SUV kategóriában is van, de egy próbát megérhet.Azzal lehet menni 1000km dízellel és városban, szmogriadókor talán lehetne haladni, hogy az elektronokat korbácsolód.
Edit: Megis van, T8 álnéven futt: [https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90#T8]
-
Kickass
őstag
válasz
bitpork #160075 üzenetére
Akkor viszont a sztori végetlenül egyszerű (szerintem).
Kinézed mi az a típus amit a következő X évre el tudnál képzelni és esetlegesen nem érintett ebben az egész hisztériában. Ha belefér az egyelőre virtuális keretbe, meghirdeted Teddyt és ha adnak annyit érte amennyit minimum szeretnél, akkor a két halmaznak van közös metszéspontja és öröm bódottá'. -
Kickass
őstag
válasz
bitpork #160060 üzenetére
Ne vedd ezt megint ennyire magadra, de kettővel lentebb van Munez kommentje illetve tényleg utána lehet olvasni. Pont te vagy aki most ebben a témában kapkod. Mo-n még jópár évig csak szmogriadós kitiltásról lehet beszélni és No-ban se úgy működik a dolog, hogy na holnaptól Stuttgart közigazgatási határáig mehetsz az Euro6 alatti kocsiddal.
Leírod hogy nem kell a TC-s hangulatkeltésnek felülni erre pont te írsz egy ilyen 'pánikkommentet'.
Játszani akartál, játszottunk, de legalább nem csak a most itt is nagyon népszerű vegyél gyorsan hibridet véleményt hallottad. -
válasz
bitpork #160045 üzenetére
Azért kissé keverve vannak itten a dógok. Naszóval, ebbűl a videjóbűl elég sok minden meg is tudható. Kishazánk nagy részében pedig atomerőművekből csalják a villanyt.
Ui.: Ettől függetlenül ha adott egy jó autó, amivel elégedett vagy, akkor kár/felesleges lecserélni. De valljuk be, pár éven belül személyszállításban elhúzzák a belső égésű motorokat, mindenféle normák betartása miatt. Az már mellékes hogy lehet itt védeni a környezetet, miközben az idióta droid gumit/rézkábelt éget a kertben, miközben az e.u.-s szabályok csak őslakosokra érvényesek.
-
válasz
bitpork #160031 üzenetére
Itt egy hasonló okfejtés. Valószínűleg a hibrid rendszerekkel, később pusztán elektromos üzemű szgk.-kal váltják meg az Eu-t. A teherautókat pedig nem érdemes belekeverni, mert fater se fogja a T25-ből kibontani az adagolós dieselt hogy a villanynak helyet csináljon.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #160034 üzenetére
Én is gondolkoztam ezen. De egyelőre nem ugrálnék, megvárnám, hogy tényleg tiltják-e az eu3-at itthon idén ősztől és ha igen, akkor pontosan milyen feltételekkel. Utóbbi egy-két hétben telefonáltam egy-két dízeles gépsárkány eladójával, de kb. mindegyik elég durva marketinggel akarta rámsózni az autóját. Szóval kezd állni a balhé, ahogy látom. Most, egyelőre dízelt nem vennék már, de eladni csak emiatt a meglévő, rendben lévő dízelt még nem adnám.
-
válasz
bitpork #159989 üzenetére
Az oszkar jo otlet, eszembe sem jutott, koszi!
A bevizsgalason nem is szeretnek, viszont azt nem egeszen tudom, hogy mukodik.
Ha en mondok szerelot, abba az elado nem megy bele, ha az elado, akkor az meg az "elado embere". Meg markaszervizrol is hallottam erdekeseket, plane ha az elado nem maganszemely, hanem kereskedo. -
Xero
nagyúr
válasz
bitpork #159989 üzenetére
Azért piszok sok település van ami mission impossible oszkárral. Pl amikor összetörtek előző vassal, el kellett volna jutnom Szolnokról Szegedre, majd onnan vissza BP-re. Na ebből a Szolnok - Szeged képtelenség volt. Pedig eléggé nagy településekről beszélgetünk. Gondolj bele, ha valami tolnai apró zsákfaluba kell eljutni.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #159915 üzenetére
"Senki nem tagadja a korrelációt , de csak ezt kiemelni, meglehetősen ... komolytalan - nagyon sokrétű a probléma. Kb olyan, mint amikor bebizonyítják a tejről h rákkeltő, és mivel sokan isznak tejet sok a rákos beteg."
Mert ez egy forum. Senki nem ír le értekezéseket. Annyit ír, hogy pl a magyar lakosság 29% dohányos. A tüdőrákosok 91% dohányzik.
ha olvastál ilyeneket azt is tudod, hogy a tüdőrák lényegében ismeretlen olyan nem dohányosok (ide értve a passzív dohányzást is) közt akik nem laknak magas légszennyezettésű területen. Az alpesi tiszta falvakban lényegében nem létező dolog.
És igen ez lehet véletlen.sztem túltárgyaltuk.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #159906 üzenetére
Minden ráktipusnál nincs, csak nem bontva linkeltem hanem amblokk. Tüdő, gége, hasnyál... ahol egyértelmű a levegőminőség döntő volta van.
Tűdőrákosoknál (gégerákosoknál....) ellenben de és nagyon szépen látszik a koreláció. Döntő, hogy mit szívsz be. MOi rákos halálesetek legnagyobb tipusa pedig tüdőrák. Ha családtagjaid pullmanologián dolgoztak akkor pedig tisztában vannak evvel.
A főgonosz pedig a dohányzás mellett a PM10, NOX... és akkor vissza is térhetünk a dizelekhez. Meg a kikötött EGR, katalizátorhoz.
De ha érintett vagy hanyagolnám a témát. -
HKorn
veterán
válasz
bitpork #159671 üzenetére
Vágom, így gondolom én is, hogy a teher, tömeg és egyéb fűtések sokkal inkább hozzájárulnak a légszennyezéshez, de azért csak kitiltják a németek is a dízeleket és nem a benzineseket, ez azért azt sejteti, hogy nem jó, ha sok dízel szgk rohangál az utakon.
Elég csak a szomszédomra gondolni, aki minden reggel negyed órát csettegteti a dízeljét, hogy valamennyit melegedjen mire elindul, csak addig mi nem tudunk szellőztetni, mert orrfacsaró dízelszag terjeng mindenhol.
-
HKorn
veterán
válasz
bitpork #159621 üzenetére
A kiábrándulásra: az asszony vagy a gyerek sokadik költsége után is elkezdesz kiábrándulni és cserélgetsz?
Azonnal csere
Azért ez kicsit más tészta, mint egy autó. Az ember próbálja minimalizálni a költségeti, ahol lehet, szerintem legalábbis. Családra szívesebben költök, mint autóra.
-
HKorn
veterán
válasz
bitpork #159611 üzenetére
jó-jó, de azért költség, mint olyan sem mindegy mekkora. Mondjuk ha veszel egy pár éves olcsóbb (értsd: kevésbé presztízs) autót, valószínűséggel kevesebb lesz a ráköltött összeg, mintha beleugrasz egy 10+ éves BMW-be.
Én is költök az autóra, ha kell, csak azt nem szeretem, amikor rálocsolok egy nagyobb összeget, hogy namajdmostaztán már tényleg tuti lett, csak használni kell, aztán 2 hét múlva megint ki kell rajta cserélni valamit, mert most az nem működik, meg zörög.
Egy idő után bármennyire is szeretem az autót, kiábrándulok ilyenek miatt belőle.
-
footy
addikt
válasz
bitpork #159601 üzenetére
Nem, szerintem viszont aki gondozasmentes autot akar, az vegyen minel fiatalabbat es ne regi premiumot.
Ami az arat illeti, ennek egy nagy reszet a megbihatosag legendaja adja, aminek jo resze mara mar tenyleg csak legenda. (koszonhetoen a szamtalan gondatlan tulajnak es az eltelt evek szamanak)
Szerintem ennyi idosen sokkal tobbet szamit az hogy ismerostol legyen az auto ismert eloelettel, minthogy egy egykor elnyuhetetlennek szamito technikat vegyek. -
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #159601 üzenetére
Szerintem a következő "elv" nem tudatosult sok emberben. Az autó (mint a tárgyak, anyagok többsége) nem örök. Átlagos használat mellett vannak olyan dolgok, amiket évente kell cserélni, vannak amiket 4 évente és a gumikat is azért 5-6 évente illik szerintem újra váltani. (Imádom, mikor a 8-10 éves, keveset futott autón mutogatja az eladó, hogy jó még ez a gumi, van rajta minta. Közben meg korábbi a gumi, mint maga az autó). És igen, a gumi és műanyagalkatrészek sem örök életűek, sőt, még a kasztni is porrá tud válni, ha megfelelő ideig nem foglalkozik az ember vele. Ha nem öregedne semmit sem az autó, akkor gyakorlatilag egy megvigyázott példány ára alig csökkenne az újkori árához képest. Azért oka van annak, ha egy 20-25 éves autó szép megkímélt állapotban is 500-900e Forint, miközben újonnan került 6-8 millió Hufba. Ha újszerű állapotba akarja hozni valaki, az pénzbe kerül. És igen, az a 6-8 milliónyi
forintautó szépen lassan elporlad, ha nem foglalkoznak vele. -
HKorn
veterán
válasz
bitpork #159601 üzenetére
Azért abban igazuk van, hogy vehetsz öreg autót, aztán cserélgetheted ki az alkatrészeket, attól még az egy öreg autó marad, aminél bármikor lehet bármi nyűg a korából adódóan. Persze ha MINDEN alkatrészt kicserélnél akkor oké lenne, de akkor meg többet költenél rá, mint amennyibe az új kerül.
-
csoki46
senior tag
-
csoki46
senior tag
válasz
bitpork #159589 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, ez az összeg a kínálat tetejét jelenit, ezért vagyok kicsit letörve, hogy nem találok igazán szép példányt belőle.
De azért ne felejtsük el, hogy ezek 18-20 éves autók, alsó hangon 300.000-400.000 ezer kilométerrel.
Hiába a galvanizált kaszni, az az első komolyabb sérülésig tart. Javítások helye ugyan úgy tud rohadni.
Nyilván én is úgy gondolom, hogy jó autók, egyébként ennyiért vennék egy 10 éves fiat lineát, reanult megant...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gombászkönyvek egyben
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3037, 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B360-Pro i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB ZALMAN S3 TG Zalman 500W
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest