- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kisza25
félisten
válasz
CactuS #184371 üzenetére
Nem lenne autója, ha nem örökli meg az apjától, a sajnos, mert tényleg örökölte, viszont előtte nem vezetett, azóta meg vezet, nem akarja eladni, mert emlék, szerencsére jó állapotú, 2014 óta 400-500eFt lett költve a gumikon és tankoláson kívül, ebben benne van vezérlés, vízpumpa, gyertyák, évente olaj/szűrők, egy hátsó szélvédő, két műszaki, most kellene még költeni rá, mert elkezdett lógni a kárpit benne mindenütt.
-
Gaben92
őstag
válasz
CactuS #184152 üzenetére
Mondtam, hogy Priusban nem vagyok otthon, emiatt irtam, hogy "szerintem a Priusokat is azzal gyartottak mar utana".
"Az erősített invertert csak az Auris kapott és nem ez miatt, hanem a vontatási képesség miatt"
Ez azert furcsa, mert nekem is az erösitett inverter van az autoban es ugy emlekszem tilos vontatnom. Valahol mint ha azt olvastam volna, hogy amiatt van az autoban az erösitett inverter, mert a CT-ben Sport modban a szokasos 100-200V köruli feszultseg helyett (pontosan nem tudom) felengedi olyan 6-700V korulig es attol a sima inverter pukkanna egy nagyot. Szoval lehet, hogy hivatalosan a "vontatasi kepesseg miatt kapta", hogy igy vedje magat a Toyota de szerinem benne voltak ebbe az inverter problemak is.Ahogy en latom a Prius 3-ban (XW30) szimplan azert nem csereltek az invertert ahogy az Aurisban mert kifutott a modell es jött az XW50 amiben meg gondolom ugyanaz az erösitett van mint az FL Aurisban...
Valami HSD gurut meghallgatnek erröl, de elek a gyanuperrel, hogy a CT-hez fejlesztett invertert tettek bele az FL Aurisba mert azzal nem volt gond.
-
Gaben92
őstag
válasz
CactuS #184138 üzenetére
Nyilván sokat számít a testalkat és a végtagok aránya is.
Szerintem leginkab az szamit. Nekem a labaim hosszuak szoval meg ha feltolom maxra az ulesmagassagot akkor sem eri el a fejem a tetöt, viszont eppencsak nem akadok bele a tempomatkarba. (Szokasos Toyota/Lexus kar ami fordul a kormannyal) Tölem csak par centivel magasabb embereknek meg nem akadnak bele a tempomatkarba de total leengedett ulessel fernek el csak.
-
tipuka
addikt
válasz
CactuS #184127 üzenetére
Köszi srácok, így könnyen felismertem már.
(utólag eszembe jutott, hogy google-be beírom , hogy "prius generation" és kidobja amit kell
)
molnarpeter: elhiszem, most olvasgattam kicsit róla, meg néztem videót, és sokan dícsérik, szimpi autó ez is.
Öröm fórumra jönni ilyenkor, mikor ilyen jó a közösség
Ahogy néztem, sajnos egyelőre p3-as van csak helyben, mondjuk ebben vannak extrák és a színe is szép, a többi, a p2-es, az legalább 84-131km-re van tőlem(pontos km) - gondolom valamit lehet azért alkudni az árából a p3-asnak, úgy már akár esélyesebb arra, hogy megvehessem. - mondjuk nem tudom mennyire jó vétel és , hogy ajánlott-e a p3.
Persze nem kell azonnal "tegnapra" autó, tudok pár hetet/1-1 hónapot várni a jó/jobb vételre.Tin: egyenesen ülve szeretek lenni, hogy minél többet mindent lássak, inkább a lábaim a hosszak, amik nem férnek el minden esetben
-
rbalint88
addikt
válasz
CactuS #184121 üzenetére
nyilván "el lehet férni" mindenben, de mást jelent ez a fogalom fél órás városi rohangászások és többórás, több száz kilométeres utazások alatt
az első gen avensisben koppon hátratolva kb jó volt, de azért amikor mentünk Erdélybe laza 10 órát, a végére már lerohadt a derekam benne
(a 156-ban is teljesen hátra kellett tolni, de abban annyival másabb volt az üléspozíció, hogy csak a vállam fáradt el). az Elantrában 5 centivel hátrébb lehet tolni az ülést, az már pont elég ahhoz, hogy még egy kattanásnyi maradjon a hosszútávon is kényelmes mögött.
a német autókban azért jellemzően 5-10 centivel hátrébb lehet tolni az ülést, ami 180 centi felett igen jelentős különbség
de ha levezettél a Hörcsögben egy Nürnberg-Szecsőt és nem fáj az élet, beszéljünk újra erről -
Dr.Burn
őstag
-
Dare2Live
félisten
válasz
CactuS #183620 üzenetére
"Megnéznélek, hogy 2-3 kisgyereket hogy zongorázod le mondjuk az ovi+bölcsi kombinációban, 8 órás munkarenddel télen-nyáron....
2-3 gyerek + 8órás munkaidő = örültök ha lélegezni van időtök.
Persze buszozok a bölcsiből a 1.5évessel az oviba az első testvérhez.... és ha három van, harmadik elsős akkor kettő kisgyerekkel buszozok metrózok a harmadikért a suliba...
Kocsi nélkül persze... elöbb vágom le a f*at az biztos. -
aero.
veterán
válasz
CactuS #183620 üzenetére
Engem fater elvitt első nap suliba. Két autónk volt, a 2. naptól gyalog (2x25p) jártam, nagyritkán biciklivel, mikor megengedték. 8 évig. Értem én, hogy gyerek meg szememfénye meg ne fázzon meg, de lehet így is. Nyilván van de, meg ha.
Az óvoda más, oda engem is vittek, de az egyértelmű. Mindenkinek megértem kicsit az álláspontját. Az én megoldásom: messziről kerülök bármilyen városközpontot.
-
Tin
veterán
válasz
CactuS #183617 üzenetére
Jogos, a ceges felett atsiklottam. Plsz ha meg alulmotorizalt is az auto, akkor tapossak neki, kit erdekel alapon, binarisan vezetve.
De mint tobben is irjak, azert nem ez a jellemzo. Akar turbos, akar szivo, normalisan kozlekedve egy ekkora motor nem fog 10 felett enni meg telen sem. Maximum tenyleg extrem hasznalat mellett.szerk: ja nem
-
Tin
veterán
válasz
CactuS #183606 üzenetére
De mekkora szivobenzines? A mi Versont 1.8-al siman bekajalt telen 12 litert ilyen felhasznalas mellett, de az egy 15 eves technologia. Nem mondom, hogy nincsenek a mostani motorok kozott is hasonloan szarul fogyasztoak, de azert a "modern" (ami nem egyenlo az 5 evve ezelott meg eppen kaphato) motorok, az altalam irt 1.2-1.4 literes loketterfogattal azert a telet is abszolvaljak jellemzoen 10 liter alatt.
-
Doki16
addikt
válasz
CactuS #183226 üzenetére
Azta mi ez a fej?
Én már csak futólag követem amúgy a csoportot. Nagyjából mindenki megvette a kocsiját amit akart, néha feltűnik pár új arc és ugyanazok a kérdések jönnek elő újra és újra. De minden csoport ilyen. Az Auris-os még teljesen rendben van. Az Outlander egy borzalom már. Legjobb a GTE csoport. Nulla a bejegyzés kb. rajtam kívül
-
válasz
CactuS #183056 üzenetére
Érdekes, mikor Focus mk 2.5-öst és H Astra-t lestem, a kintről hozottak közül sem volt olyan amelyiknek rozsdás lett volna az alja. Mondanám hogy volt olyan ami 9-10 éves volt. Bezzeg első tulajos WagonR-ünk már 9 évesen csipásodott a küszöb végénél. Pedig le volt alaposan mosva a sólé is, és waxolva is lett. Később üreg és alvázvédőzés lett a megoldás. Emiatt a 3 éves J Astra is megkapta, így legalább nem kell emiatt aggódni ha öregszik a járgány.
-
Cifu
félisten
válasz
CactuS #182945 üzenetére
A fényes kormány nem jelent semmit, láttam már 40k alatt elkopott kormányt is. Kézkrém + gyűrű, illetve csúsztatott kormányzás.
Ha az egyik oldalon van csak elkopva, az tényleg lehet gyűrű, de mindkét oldalon, plusz sebváltó karon is kopásnyomok? Emmm... Persze, lehet, hogy tényleg ilyen, de erre azért nem mernék mérget venni.
A többi gyári adat szerint fut.
Egen, de ahogy a Hyundai / Kia 30e km per két éves gyári olajcsere is példa, sajnos abban nem lehet megbízni.
Hasonló probléma az olajtípus is, a Toyota is írja az 1ZR-nél, hogy 0W-30-at ajánl, de ott van az 5W-30 és a 10W-40 is a listában. Az 1.33-asoknál is így volt, azok is szép problémahalmazt jelentettek aztán... -
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
CactuS #182703 üzenetére
jaja, a megkeményedő télinél nincs humorosabb.
Pont a korábban említett Escort ... Vettünk rá 175/70R13 váltóméretes télit, apámnak volt jó annó karácsonyi ajándék, mert Ő az "eljártam én a diagonállal is télen" kategóriát nyomatta.
Hát én elkorcsolyáztam a radiállal a gumishoz valahogy (pont leesett a hó) aztán megkapta a szett Kléberjét.
Hazamentem gond nélkül az autóval, fatert beültetem, elmentünk egy karikára és egy 7-8% emelkedőn stop, szépen elindul felfelé (friss havon). Néz, hogy wtf, ez most hogy, merthát a nyárival csak lendületből mert nekimenni akárminek is....
Ekkor Szerencsére megtért, de a lényeg, hogy ugyanez a gumi kb 5ezer kilométert ment 2 tél alatt és a 3. télen kb semmit se tudott abból, mint amikor megvettük, csúszkált ide-oda, olyan riszrossz érzés volt menni vele, pedig kopni nem kopott le semmit. -
batai15
félisten
válasz
CactuS #182703 üzenetére
Hát azóta is megy vele aki meg vette és nincs gondja vele. Ugye itt az átlag autóról beszélünk nem a nagyokrol ,mert ott én is egyet értek hogy akinek olyanra futja annak normális karbantartásra is, mert ott nem annyi paci van .
Viszont átlag autók esetén 20 30k gumi is megfelelő én azt mondom ,illetve tapasztalom . -
-
Cifu
félisten
válasz
CactuS #182674 üzenetére
Szvsz aki tizenéves német luxus autókat néz, az (remélhetőleg) tisztában van vele, hogy itt már teljesen normális a gazdasági totálkár egy-egy komolyabb műszaki hibánál. Én ezért írtam, hogy minimum 1 misi legyen tartalékba, mert ha beüt a sz@rvihar, akkor az nem lesz olcsó, és ezeknél a sarki autószerelő nem biztos, hogy tud majd megoldást nyújtani a gondra okosba...
Több ismerősöm is beleugrott ebbe, nagyjából mindegyik meg is bánta, de akad olyan is, aki a mai napig azzal jár, noha kifizette már az autó vételárát még egyszer a szerelőnek három év alatt (BMW F10 520d).
-
válasz
CactuS #180925 üzenetére
Kb. napi 2x10km és hétvégén hosszabb utakon van az autó használva. Ebből a fele város, fele város körüli elkerülő. Itt egy 1.4T benzines, főleg a J astra súlyával mondjuk 7-8 l körül fogyasztana, az auris talán 4.5-5 l (spritmonitoron kb ez az átlag jön ki). Ez durván 3-4 liter különbség , amit ha évi 15 ezer km-el és 400 Ft-os benzin árral számolok, akkor ~180-240 ezer Ft lenne az éves különbség az auris javára. Kb. 5 év után egyenlítődne ki a fogyasztáskülönbségből adódó 1 M Ft-ot vételár különbözet. Jelenlegi autót is 5 évig tartottuk meg, ezért 5 évvel számolok.
Nem tudom mennyire lőttem mellé a fogyasztásból adódó különbséggel, de ha jól számoltam, akkor kb. mindegy melyiket veszem, mert 5 év után ugyan ott leszek (egyiknél vételnél, másiknál fogyasztás miatt adtam ki folyamatosan 5 év alatt a különbözetet), cserébe az auris esetén kevesebb hibaforrással és szervizdíjjal lehet számolni, míg a J astra esetén többel? Ha ehhez hozzáveszem, hogy mennek felfelé a hibrid autó árak is, eladáskor lehet kevesebb értékvesztéssel is lehet számolni aurisnál?
Feltéve hogy 3.5 M-ért lehet auris HSD kombit venni szép állapotban.
-
-
Doki16
addikt
válasz
CactuS #180542 üzenetére
Nekem kifogja adni. De új autónál gyakorlatilag esélytelen. Vagy nézzük azt, hogy a Mitsu 5 millió. Egy ugyanilyen 5 éves bármilyen használt Focus, Astra stb. meg 2,5-3. Az életben nem tankol el egy ember 2 millió forintot. Kivéve ha tényleg bazi sokat megy, de ott meg már megint nem jön ki a matek, mert bármelyik random Phev többet fogyaszt a sima benzineseknél ha lemerül.
Nekem azért fogja kiadni a matek, mert keveseket megyek. Ha hosszabb távra is megyek ez ritkán van. Hétvégén mentem egy Dujv-Fehérvár-Dujv távot. 2,1L/100 volt a fogyi az egész távon.
(#180511) Dare2Live: Vettem egy 2014-es Outlander Phev-et
-
gergo5991
őstag
válasz
CactuS #179746 üzenetére
mikor én vettem az autót egy lidl parkolóban beszéltem le a volt tulajjal a találkozót,vétel után aztán megkért, hogy nem-e vinném haza, kiderült hogy velem szembe lakik xD
párszor ha a piroson álltam és gyalog arra ment, be is kopogott az ablakon megkérdezni hogy jól-e megy a kocsi, szóval rendes volt az eladó -
válasz
CactuS #179582 üzenetére
4 évszakos párti vagyok, ahol lakom ott nem nagyon van tél. (Veszprém-Balatonfüred) A nyáriak még ezt a két hónapot kibírják, megy rá a 16-os téli aztán jövőre a tavaszt már 4 évszakossal kezdi a gyári 17-es felnin.
Amúgy 1.75Mft volt, a kínálat tetejéből választottam a legutolsó évjáratot az eléggé kiforrott. -
válasz
CactuS #179580 üzenetére
Igazolhatóan 259eKm van benne, végig helyi szervizbe hordták megvan minden papírja és a szerviz is igazolta. (második tulajtól vettem aki egy évig használta csak, első tulaj a szomszédja volt) A motorban valamivel kevesebb van mert gyártó cserélte benne páréves korában. (emiatt nincs motorszám a blokkon, se a forgalmiban)
Télen nem használták, ennek ellenére van hozzá 16"-os acélfelnin téli szett.
Bele gyakorlatilag teljesen új, vagy nem öregszik vagy vigyáztak rá nem tudom de szalon bele van. Egyedül az egyik ülésfűtés nem működik, kábelszakadás lehet majd megnézem. Sol plus szóval majdnem fullos.Doki16
Igen a corolla verso nem tetszett (bár ésszerűbb lett volna család miatt) de végül ebbe meg beleszerettem nagyon hamar.
2.0 Benzin 1AZ-FSE de már a javított verzió. (a régebbieknek valami hengerfej csavar gondjuk volt)
8-9L eszik állítólag, majd meglátom mit hozok ki belőle
Motorja amúgy megbízhatóbbak közé tartozik annak ellenére hogy ez már direkt befecskendezéses és 4 lamda szonda dupla katalizátor meg egyéb baromságok vannak ráaggatva.CactuS
Igen nekem csak benzin volt a terv, kiszámíthatóbbak a költségei.
1.8-asok állítólag jobbak, bár volt belőlük cserés az olajfogyás miatt.
2.4-es már sok lett volna.de hogy rosszat is írjak:
alapjáraton rezonál (600-650rpm ami szerintem kevés), de sebességbe rakva kis terhelésen gyakorlatilag szinte hangtalan, azaz nagyon halk. Viszont a gumikat lehet hallani, azokat majd cserélem.
nem húzza fel az ablakokat a központi zár, nem nagy gond de nem lenne rossz
utas oldali légzsákok nem kikapcsolhatóak, gyerek ülést csak hátra tudom rakni, ez sem halálos dolog de néha egyszerűbb lenne. -
-
válasz
CactuS #179107 üzenetére
Hát azért az abs kocka kapcsán nem teljesen ilyen egyértelmű a kép. Sajna van akinél rendes fékolaj csere mellett is behal (és igen, benne lehet az is, hogy sajna jó néhány szerviz lusta erre,beméri és jó lesz az alapon nem cseréli).
A hányás-biztost most hallom először, ez minek a szakzsargonja?
Félreértés ne essen szerintem a vitara és az scross is kifejezetten jó "csomag". Az én scrossom (1.4t + automata + allgrip) mindenhova elvisz sokkal egyszerűbben (hegyek, völgyek, gyorsan felhajtások stb.) mint bármilyen autóm eddig, és ha több autós buli van, mindig mindenki lemarad ahogy technikásabb rész jön.
Csak hát semmi sem tökéletes. A hangrendszer és hangszigetelés az vacak.
-
-
-
Doki16
addikt
válasz
CactuS #178742 üzenetére
Kollégámnak az van, ő baromi jó áron vette. Ütött kopott, valószínűleg tekert taxi, de motorikusan egyben van.
Ültem én is benne, hát ez a Prius érzés nagyon nem tud elkapni, komolyan mondom nagyon nem jön be az a belső, annyira antiautós számomra az egész jármű, hogy valami elképesztőMost a Plug-In priusokat nézem, de nem tudom meggyőzni magam, hogy kell. Főleg nem azért mert eszméletlen drága. 2013-as semmi extra modelleket dobálják 5 millióért.
-
b4zsi-
őstag
válasz
CactuS #178686 üzenetére
Le a kalappal előttetek. Én nyáron már attól agyf*szt kapok, ha valahova megyek kocsival itt a Balaton környékén és országúton kényelmesen mennek 60-65-el az emberek, de előzni nem lehet, mert tele vagyunk az úton. Komolyan gyorsabb kerékpárral közlekedni, de bevásárlást meg azért kellemetlen vele megoldani.
-
matyi012345
őstag
válasz
CactuS #178543 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, jókat írtatok ami segít a döntésben. Egyébként jelenleg a Prius II-höz állok közelebb. Beléptem FB-n típusok csoportjaiba és ott is jókat írnak mindegyikről. Akkupakkra kell tartalékolni egy kisebb összeget (300K) de ha egyszer esetleg nálam kell cserélni, akkor utána már kiszolgálna. Mondjuk ne az első hónapba kelljen cserélni..Invertere jó, meg amúgy általában megbízhatónak mondják. Már csak ki kéne próbálnom egyet, aztán ha ott sem csalódok akkor vásárlás és letudva az egész macera. Ha elmegy annyit mint a Carinám akkor további 12-13 évre, de nincsenek ilyen merész vágyaim.
-
petyus_
senior tag
válasz
CactuS #178646 üzenetére
A jobb sárvédőnél két csavar nem a gyári, színrefújt (baloldalon oké), úgyhogy gondolom azt cserélték.
Az simerős azt mondta, szerinte nem volt komolyabb baja, ha így van, akkor remélem meg tudunk egyezni javítás + valamennyi árleszállításban (akár úgyis, hogy pl tőlük veszek flenit, téligumit). Csak az gyanús, hogy miért nem tudták rendesen helyre tenni, ha nincs nagy sérülés.Péntekre kaptam időpontot szervizbe, remélem utána okosabb leszek.
PorscheM5 egyébként.
-
válasz
CactuS #178618 üzenetére
Akkor itt megemlíteném esmét az előítéletet mint olyat. A régi ügyvédemnek (ma is praktizál csak valahogy már kevesebbet találkozunk) van egy A4 kabriója. Minden fsza rajta, csak bevitte márkaszervizbe vezérlés cserére. Elég az hozzá h úgy kapta vissza az autót hogy szemmel láthatóan minden hézag rajta egyedi méretű. Visszavitte nekiálltak megint. Majd még egyszer más márkaszervizben. A vége az lett hogy a kocsi már öreg és amikor a gyári csavarokat megoldották elmozdultak a csavarhelyek mert a kocsi korából kifolyólag veszített a merevségéből.
Egy kereskedésnél is megáll a jóhiszeműség még akkor is ha a fogyasztóvédelmi szabályokat kifejezetten ellenük alkották meg: ha ez szemmel is látható eltérés (szerintem az ujjnyi illesztés az) akkor a kereskedő joggal feltételezi (a vásárlótól elvárható gondosság tekintetében is), hogy a vevő tudatában van a dolognak. Ha engem látnátok kocsivásárlás közben akkor lehet rám hívnátok a muszáj-dzsekiseket
Természetesen felróható a kereskedőnek hogy miért nem szólt külön, de ugyan úgy felróható a vevői oldalról a körültekintő vásárlás - és itt maximálisan igazat adok LuckyL-nek , mert bizony a bíró sokszor nem érdekelt az elhúzódó perben.
Hangsúlyoznom kell, hogy szerintem. -
aero.
veterán
válasz
CactuS #178049 üzenetére
Pakolhatosag, ajtonyilas (hatul ebben a volvo eleg szar), nem ulok soha hatul, de nalam szempont, hogy elferjek kenyelmesen legalabb 300km-en keresztul. Vagy barki mas.
Amugy is, 160-nal hova menjek mar? Soroljak be a kulsoben 120-szal meno moge? Hat hol el?
Kisza: mindig a hatso a hibas, nem tart elegendo tavolsagot a biztonsagos megallashoz.
Mar ott pakolta mogottem, ahol meg 2 savos az m7. Ahol eloszor nyilik meg 3 savossa, ott megkuldtem en is 120-rol 160-ra, lemaradt, en tartottam, o osszeszedte magat, beallt a seggembe es villog. Nem tudok vele mit kezdeni
Az m0-n meg talalkoztunk ... Tokre megerte
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest