Hirdetés
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
matyi012345
őstag
Üdv mindenkinek!
A következő kérdésekre szeretnék választ kapni:
Mik lehetnek a buktatók egy Peugeot 206 1.1 vagy 1.4 benzines autó esetében? Mire kell különösen figyelni? A hátsó híd problémát ismerem. Motor, erőátviteli berendezések tartósak, vagy vannak buktatók? Rozsda mennyire támadja? Elektronikai gondok jellemzőek? Bármi egyéb?
Olyat szeretnék venni ami értelmesen karban volt tartva, bár így is számolok minimum 50.000 FT-t a vételár, átírás és biztosítás trió fölé, de ha nem muszáj akkor természetesen az ablakon nem dobom ki azt a pénzt.
Őszintén szólva tartok tőle, de párom hajthatatlan. Én japánt néznék inkább, vagy Punto-t mert az már volt és ismerem.
-
matyi012345
őstag
válasz matyi012345 #146728 üzenetére
Esetleg az is érdekelne, hogy mit ajánlanátok konkrétan helyette? Természetesen hasonló méret, ár, fogyasztás és kevésbé francia.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz molnarpeter #146732 üzenetére
Rövid távon menne jellemzően, akkor is? Van valami típushiba a benzinessel?
-
matyi012345
őstag
válasz #94529552 #146736 üzenetére
Ha ilyenekkel kell indítani, akkor az az autó távolról sem volt karbantartva és nem megbízható az előélete, tehát helyben kiesett. Természetesen a teljes átvizsgálás meglesz, de az ablakon nem szórom ki a pénzt. Ha nagyon kell akkor 200k is van a javításra, de ezt akarom elkerülni. Nem roncskupacot akarok venni, hanem olyan autót amivel minden rendben van. Tulajdonostól.
Ha kell benne vezérlést cserélni akkor cserélek, de azt látni akarom a hirdetésben is és tudni akarom, mikor volt cserélve utoljára, és az árban látszódjon. Ha más gondja nincs, akkor még rendben lehet. Folyadékokat lecserélem mindenképp, de az 20-nál nem lehet több.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz Integrale #146741 üzenetére
Akkor megpróbálok így hozzáállni. Átcsoportosítok a vételárból még 50-et az utólagos javításra inkább. Csak így egy kicsit úgy érzem, hogy nem megbízhatót veszek, pedig lenne rá plusz pénzem és egyszerűbb lenne egy normálisat venni eleve. Mondjuk így a vásárlásnál nem kell annyira figyelnem, ha úgyis kicserélem a fél belét.
Vezérlés szett vízpumpával együtt kb. mennyi? Bosch-t találtam az unix oldalán 47k-ért, ugyanez Optimal-ból 25k. Vagy ezt a szerelőre kéne majd bízni úgyis? Úgy milyen összegre számíthatok mindennel együtt egy 1.4-es 206-nál?
-
matyi012345
őstag
válasz rbalint88 #146750 üzenetére
1.4-est szeretnék elsősorban. Pálya annyira nem játszik.
Amúgy nem sikerült lebeszélnem páromat, 206 lesz mindenképp, így a #146729 már nem is érdekes.
Kérdés: Mennyit számoljak akkor utólagos szervizre (tisztán, tehát vételár-átírás-biztosítás trión felül). 100.000FT munkadíjjal betakar egy vezérműszíj, görgők, vízpumpa, olaj, olajszűrő, légszűrő cserét? Plusz egy általános átnézést?
Amúgy a fekmester.hu-t nézegetem és meglepően alacsony árakat találok, mint pl. vezérműszíj szett 15k, hosszbordás szíj 5k, ékszíj 1k , olajszűrő 2k., stb.. egyedül vízpumpát nem találok az oldalon, de mondjuk legyen 15, ez még akkor is kevés.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz matyi012345 #146789 üzenetére
Na megszületett.
Egy Toyota Carina E 1.6 XLI lett végül. 4AFE kódos, 78kW-s. Japánban gyártott. Sok gond nincs vele, inkább apróbb elektronikai ( ki kell majd cserélni egy biztit), gömbfejeket kell benne majd cserélni, illetve én észrevettem hogy üzemmeleg motornál is jön ki egy kis gőz a kipufogóból. Fehér színű amúgy és most párás időbe vettem észre, erre szinte mindenki azt mondta hogy ne foglalkozzak vele és ahogy a forgalmat elnéztem elég sok autóból jött . Kiderül majd, bár az ár jó volt így egy felújítás van kalkulálva ha szükséges. Hengerfej és egyéb rendben van mert a vízhőfok rendben van, nívópálca és olajbetöltő nem kávé színű és fűtés is rendben, csak amolyan első autó para van bennem minden kis apró sz.rral kapcsolatban. Amúgy jó kis gép, a motorját 90-nél szinte alig hallom és nagyon kényelmes is. Friss műszakit kapott a vásárlás napján, végig is néztem a vizsgát, szerintem nagy gond nem lehet. Ha mégis akkor besz.ptam na. Első autó, legközelebb tapasztaltabb leszek. Jobb lesz szerintem ez mint a P 206 így első érzésre. 300K volt, tehát amolyan jelenlegi "középárfolyam" a hahu alapján. Más ennyiért vesz egy kettős tömegű lendítőkereket, de az még nem viszi el sehova.
150 körül tudnék amúgy kb. még rákölteni ha valami lenne vele. Vezérlést, szíjakat, folyadékokat, szűrőket mindenképp kap majd.
[ Szerkesztve ]
-
-
matyi012345
őstag
válasz johnny82 #148565 üzenetére
Pont ennyi volt a Carina E-m. Átírás és kgfb kicsit több mint egy Suzukié lenne, de.. nem kezdem el sorolni. Első nagy szervizre maradjon.
Integrale: A kivétel erősíti a szabályt, szerencsére miénk jó volt, csak az alváz javítására 200k pluszt mondtak a végén. A motorba ha jól emlékszem 260.000 km volt, de még egyszer annyit futhatott volna még érzésre. Az az egy jó dolog volt benne lényegében. Addigra már váltó, kuplung is cserélve volt, elektromos ablakok alig mentek felfelé, kilincsek lerohadtak róla, lakk lejött mindenhol, kp zár hol jó volt, hol nem, mindig figyelni kellett. A motor kiment volna a világból, csak ami körülötte volt.. az nem.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
Sziasztok!
2-4 hónapon belül autóvásárlásra fogok sort keríteni, viszont még nem döntöttem el a pontos típust, ebben szeretném a segítségeteket kérni. Egy 94-es Toyota Carina E-ről szeretnék váltani, mert a kora miatt már támadja a rozsda és több alkatrész is el van öregedve.
Amire használni fogom:
-4 km-re munkába járni Budapesten belül.
-Családot meglátogatni vidéken, ilyenkor pár napon vagy 1 héten belül üzembiztosan tudnia kell 600-800 km-t teljesítenie, és ebbe van autópálya is.
Keret: 1,5-1,7 M Ft.-
Eddigi kiszemeltek: (a sorrend egyben egy preferencia-sorrend is)
-Toyota Corolla E150 1.6 124LE 2007-2009 környékéről
-Toyota Avensis T250 2.0 147LE 2004-2006 környékéről
-Toyota Prius 1.5 HSD 77LE 2004-2006 környékéről
Corolla fele csak azért mennék, mert jellemzően azonos áron Avensisnél fiatalabb példányok vannak és amúgy nem találok kizáró okot rá, méretben és felszereltségben sem, teljesítménye is elég.
Melyiket választanátok? Lehet más márka is, ajánljatok ha úgy gondoljátok, hogy van jobb.
Ami fontos:
Biztonságos legyen, tehát minimum vezető-utas-függönylégzsák, ABS, ASR, ESP. Kényelmes legyen, a hosszabb utak miatt. Pályán 130-as tempót tűrhető hanggal és fogyasztással tudja. Méretben ne legyen sokkal kisebb, mint a Carina E (liftback).
-
matyi012345
őstag
válasz soldi3r #178495 üzenetére
Köszönöm!
A Priust akkor hagyom, Corollából pedig 2007 kell minimum.
https://akedvenc.hu/auto/14710112
Van náluk egy 2003-as Avensis. Honnan tudom a motorkódot? a 147 lóerős az 1AZ-FSE?
-
matyi012345
őstag
válasz CactuS #178543 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, jókat írtatok ami segít a döntésben. Egyébként jelenleg a Prius II-höz állok közelebb. Beléptem FB-n típusok csoportjaiba és ott is jókat írnak mindegyikről. Akkupakkra kell tartalékolni egy kisebb összeget (300K) de ha egyszer esetleg nálam kell cserélni, akkor utána már kiszolgálna. Mondjuk ne az első hónapba kelljen cserélni..Invertere jó, meg amúgy általában megbízhatónak mondják. Már csak ki kéne próbálnom egyet, aztán ha ott sem csalódok akkor vásárlás és letudva az egész macera. Ha elmegy annyit mint a Carinám akkor további 12-13 évre, de nincsenek ilyen merész vágyaim.
-
matyi012345
őstag
válasz matyi012345 #178497 üzenetére
Köszönöm mindenkinek aki írt, végül egy 2005-ös 1AZ-FSE Avensis wagon lett. Nagyon elégedett vagyok vele, tetszik és kényelmes így néhány ezer km után. Két bajom van vele, egyik hogy a xenonba a foncsorokat fel kell újíttatnom, másik hogy a sárvédőnél valami lemez zörög alapjáraton. Majd meglesem jobban ha lesz időm aztán kiderül mi a gond. Örülök, hogy ezt vettem összességében.
-
matyi012345
őstag
Sziasztok!
Bővült a család, így egyterű vásárlásra szántam rá magamat. Egy 2005-ös kombi Avensisem van, ennek az eladási árából finanszíroznám a cserét, tehát kb. 1.5m ft. Amiket néztem:Kia Carnival 2.9 crdi
Toyota Previa 2.0 D4D vagy 2.4 benzin
Galaxy / Sharan / Alhambra 1.9TDI-vel de ez a legkevésbé szimpatikus.Azzal tisztában vagyok hogy min 3-400.000 lesz az első szerviz ebben a kategóriában, számolok vele.
Ki melyiket ajánlaná? Személyes tapasztalatok érdekelnek főleg. Van-e a kiszemeltek között olyan ami kifejezetten tiltólistás? Felső kettő azért tetszene mert belülről teherautósabb feeling és nekem ez közelebb áll.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Politika
- OLED TV topic
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Még ebben a hónapban megbüntetheti az EU az Apple-t
- Projektor topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest