- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #217343 üzenetére
Icipicit megszólítva érzem magam.
A MiTo esetében a biztosítóra vártunk (meg volt közben karácsony, újév), különben csak öregebb, foscsibb autó fért volna a keretbe.
Ypsilon ugyanez, csak az osztrákok voltak lassúak az adóvisszatérítéssel.
A Jazz-zel nemtom, miért tököltünk ennyit, de viszonylag sok Suzukit megnéztünk előtte, amik nem ütötték meg a mércét. -
espi38
őstag
válasz
focvis #215841 üzenetére
Nálam egy autó nem megy el 1 év alatt 10 ezer kilométert-de évenként lecserélem benne.
Ilyen alapon jó bele a total 5W40 is úgyis cserés lesz.
Kaptam olyan infot,hogy castrol edge III 5W30 és nem eszi az olajat.
Ez az api minősítés amiről beszéltek nem tudom micsoda ,mi autodatából dolgozunk ott nincs jelőlve csak az W502 vagy W504.Azedge bűn drága olaj 20 ezrért tudok venni 5 liter a total fele annyi-tudásban meg lehet ugyanott van -
kisza25
félisten
válasz
focvis #215611 üzenetére
Az is igaz, már látják, sőt online feltöltöm az adásvételit, már be sem kell mennem lejelenteni az eladást az ocsmányirodába és a biztosító is látja egyből, hogy eladtam
Bigrob: itt 2perc, a KATA-t mindig így adom fel, hogy legyen róla papír a kezemben, meg ilyenkor feladok egy lottót, meg veszek valami kaparóstegy hónapban 1x kap egy esélyt a szerencse
-
AssAssynn
addikt
válasz
focvis #215558 üzenetére
Közben kenguru99 helyesen megválaszolta.
Annyi van még, hogy kiderült, nem csak lent, de a felső sorban is az összes lefogató csavar meg van lazulva. Úgyhogy én arra gondolok inkább, hogy ezek a csavarok meglazultak, ami miatt a vezérműtengely nem a helyes képzeletbeli "tengelyen" forgott, hanem elkezdett rezonálni, mozogni, és ez vezetett a töréshez. Úgyhogy mindegyiket szépen meg fogjuk húzni, amint lesz egy bontott tengely.
Persze ettől még, ha igaz az, hogy az olajnyomás okozta a gondot, akkor nem leszünk sokkal beljebb, de egyelőre csak ennyit látni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #215471 üzenetére
Nekünk vt váltó fül, szökőévben 1x ha használtam sokat mondok.
Passat is visszaváltott a 6-os DSG-vel, sőt ha 120-nál padlóztam le akkor 4-be rakta vissza magát. Sokszor inkább kitettem M-be és úgy gyorsítottam. A Superb a 7-es DSG-vel viszont már nem vt ilyen érzékeny.
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #215408 üzenetére
Az se rendes iskola, csak OKJ, a bevétel elvesztése helyett inkább átrugdostak mindenkit 2-essel. Bár én 5-ösre vizsgáztam, de úgy érzem, gyakorlat híján szinte semmit nem tudok. Az nudli, amennyit a családi flottával foglalkozom.
Jelen problémához egyébként nem tudok mit hozzátenni már.
-
TrollBalint
addikt
válasz
focvis #215095 üzenetére
Olajfogyasztásnál inkább az zavar, hogy stresszel, hogy mikor jön elő. Megyek és egyszercsak kiírja, hogy kevés az olaj, meg kell állnom. Jellemzően autópályán megyek, szóval elég rendesen meleg a motor. Úgy tudom ilyenkor bele lehet ugyan önteni az olajat, de én nem szeretem, várok kicsit vele, míg hűl picit a motor.
Qru: megnéztük mindkét autót. A Mazda még ezzel a jellegtelen stürkével is szép, csak hát szar bele pakolni, mert nem kombi. Kavics felverődéses ez is, de ki se javították, És nem csak a motorháztető, hanem az első ajtó felett is. A kereskedő csávó se volt annyira szimpi, szerintem ez marad ott. A Skoda viszont már más helyzet 😃 Mint megtudtam, egyedileg lett összerakva, valami dynamic csomag, digitális, legnagyobb műszerfal....
Maga az autó is szép állapotban van, a hazai lökhárítón van egy komolyabb karc, de az elviselhető. Az ülés viszont picit fira, ez a sport, kagyló jellegű ülés, és a combomat picit "nyomta". Erről függetlenül kényelmes ülés. Meglepően tágas belül, én azt hittem kisebb lesz. elsősorban mögöttem. Későn értünk oda, így csak vizuális vizsgálat volt, de tetszett még így is. -
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #215097 üzenetére
Gyors fejben számolás alapján arányaiban kb. ennyit eszik meg az én 1.4 T-Jetem is. Annyi csak, hogy kevesebb futás, kevesebb rátöltés.
szerk.: Rosszul fogalmaztam, javítva.
szerk. 2: Számszerűsítve 2000 km után töltöttem rá ~2 decit legutóbb, ha "közös nevezőre hozzuk" a tiéddel, vagyis felszorozzuk 9-cel, akkor 18000 km 1,8 litert jelent.
-
TrollBalint
addikt
válasz
focvis #214676 üzenetére
Már jó pár hónapja keresek, de ez részben annak is betudható, hogy nem életbevágó az új autó, meg egy időben picit leült a keresés, most kezdett el feléledni újra. A 2.0-s TSI-ben nincsen részecskeszűrő se? Én azt hittem van abban is, de az jó hír, ha nincsen.
Bár engem a km annyira nem foglalkoztat, mivel most egy sokat futott Opelünk van, a feleségem nem akar sokat futott autót.Jelenleg az az autó fog nyerni, amelyiket lesz időnk elmenni megnézni, és még meglesz, mire sikerült döntenünk, vagy lebeszélni egy szakival, hogy nézze meg nekünk. Mondjuk ez utóbbi a Mazdánál némileg akadályba ütközik, úgy olvastam, mert az Opticar ebbe kevésbé partner.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #214050 üzenetére
Tisztítgatáson kívül mást én sem csinálok vele a sapinál.
Most a gyertyacsere során kicsit alaposabban átvizsgáltam a motort szemmel, a szelepfedéltömítés kezd életciklusa végére érni, hátul középtájt találtam olajpárát szintén.
Fórmon nem sokáig kellett keresni, elég sok GTI/R/Cupra kezdi ennyi idösen ugyancsak ezt produkálni.
Sajnos ennél a gen-nél ez már nem fizikális tömítés, csak paszta, az alanyok (német szervizben) olyan ~1100-1300€-s számlákat kaptak kézhez..
Egyelöre letöröltem, figyelem tovább. -
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #214042 üzenetére
Ez az igen.
Most olvasom, hogy az API SP-t 2020-ban vezették be, mintegy az API SN "fejlesztéseként", eddig erról nem sokat hallottam.Elsönek nekem is TT4200 ment a Cuprába, viszont pl. az amzn oldalán [link] a TT4200 is (annak ellenére,hogy longlife-nak van hirdetve) "csak" VW502 00-t tud, az pedig a Leon könyve szerint csak "nem flexibilis (Longlife) periódus" esetén ajánlott bele.
Mivel árban ugyanott van mindkettö, és a lila kannás is tudja a VW502-00-t, így a 40-es melegoldal miatt számomra szimpatikus(abb), ártani sem árt(hat), 160 ezer km-nél alig észlelhetö az olajfogyi, illetve gyanúm szerint azt sem elcsipegeti, hanem kipárologja (pl az olajsapi körül van nyoma).
-
Szada85
aktív tag
-
válasz
focvis #202569 üzenetére
Kicsit olyan ez a téma mint a bólogatós robotváltók.
Sokakat idegeseít, van akik tök jól elvannak vele. Én úgy szoktam a bizonytalanoknak mondani, aki botlábú, attól jobban vált, aki ügyes, azt zavarni fogja.
Ha valaki városban araszol naponta (és erre nincs jobb közlekedési alternatíva), arrahibridautomata kell.Akinek nincs pénze a javításra, többletfogyasztásra, vagy idegesíti hogy rohadt alacsony fordulaton cseszteti manapság sok automata a hajtásláncot (mondjuk azvemberek nagyja is
) vagy azvelőre-hátra irányváltásnál idegesíti ha több másodperc, és nem zavarja a kéz és lábmunka, hajrá a kéziváltósra.
De! Nemhogy nemzeteknél, meg márkáknál nincs tuti; hanem még típuson belül sem egyértelmű. Vannak átkozottul szar kiosztású manuálisok, és fosul programozott automaták is, és még típuson belül is sokszor van jó és rossz automata és kéziváltó is (lásd pl Golf).
De itt is vannak típusok, amiből ajánlom, hogy ne az ötös, hanem már a fl utáni/erősebb változatot hatos váltóval vegyék, mert nem lett sztem túl jó az ötös kiosztás.Asszem ismersz annyira hogy melyik váltót preferálom
, bár egy jó automatával is ellennék (amibe belenyúlhatok ha játszani van kedvem). De pl az EAT hdi mellé jó, puretech mellé gyári sw-vel nem.
Én nem a fiataloknál (max aki automatára vizsgázik, az sztem hülye) hanem a középkorú hölgyeknél akadok ki, mikor nem tud figyelni a váltásra
semár. Ott én tízből kilencszer szétvágnám a jogsit, mert ön és közveszélyes amit művelnek. De sajnos nem kell 5 évente újból vizsgázni, így vannolyan közlekedési kultúránk, amilyen. -
-
Vismajor01
addikt
válasz
focvis #202569 üzenetére
Sztem ez hülyeség, hogy nem birnak kumplungolni és ezért akarnak automatát. Birni birnak, csak nem akarnak. És akkor az már puhapöcs? Nonszensz.
Minden cselekvés kezdetekor mérlegelsz az elvégzendő feladat energiaigényét és a végeredmény értékét. Ergo ha te nagyon gizdulsz a kettesbő' hármasba' érzésre, nyilván egyáltalán nem tartod megerőltetőnek a kuplungulást mert hozzátartozik a mókához.
És aztán van az ember aki azért vesz autót, hogy az biztonságban elvigye A-ből B-be és egyáltalán, semmilyen szinten nem izgatja a vad gangolgatás, igy mivel semmit nem nyer ki a manuális élményből VISZONT energiában többet kell befektetnie, az teljesen logikusan választ automatát, ha anyagilag megteheti.
Én sem futva járok dolgozni hanem motorral, pedig vannak akik futva teszik meg a távot mert nekik megéri, nekem nem, mégsem szoktak puhapöcsözni a kollégák és tőled se hangzik jól
Ui: extra puhapöcs vagyok mert még a motorom is automata
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #202569 üzenetére
Nálunk úgy látszik, mindenkiben túlcsordul a tesztoszteron, még anyumban is, mert egyikünk sem szereti az automatát. És nem is SUV-ozunk, mindhármunknak B szegmensből való autója van.
Sőt, nekem kifejezetten ajánlotta a gyógytornász, hogy kuplungoljak, minél többet használom a sérült lábam, annál jobb. A rehabra is én vezettem mindig, amikor még mankóztam.
-
válasz
focvis #202569 üzenetére
Nana. Én minden napra teszek 1 óra fizikai aktivitást, szívesen teszveszelek-lomolok, ahová tehetem, bicciglivel járok, kertben szöszölni is jól esik. Ha több zsugor vizet kell több emeletre vinni kézben, az is okés. Vagy 20 literes virágföldet.
DE, kuplungoljon a búbánat, nem szeretem
Autó: beülök oszt minimálodafigyeléssel vigyen el amerre mennék.
Számomra a manuális váltó egy felesleges nyűg, nincs rá igényem
-
dj79
senior tag
válasz
focvis #202578 üzenetére
Ja, valami elb@szódott rendesen.
20 évesen a családi 740td-vel élveztem a teleket.
A cipőmet be tudom kötni, a hét éves lányom szintidőn belül lenyomta a gerecse10 túrát, az öt éves meg simán lefutja a 2km tókörtjárnak aerobikra, úszni, görkorizni, szinte minden nap van valami külonfoglalkozás,
ahová automatával megyünk -
válasz
focvis #202555 üzenetére
30+ év tenisz után nekem a bal talpam megfájdul kb az 50-ik kuplungolásra. És szokott látni orvos plusz van tüneti kezelés (hatalmas lúdtalp semmi dráma). Mondjuk hisztisnek hisztis vagyok ha nem is punci
Ezért van 4 éve automata (és igen Budapest, vidéki faluban szerintem nem kellene).
De az autókészlet akkor tragédia ahogy olvasom, kicsit neccesebb lesz az autócsere (mindig magam adom el autóim, ha túl hamar sikerül akkor most láthatóan nem rövid ideig leszek autó nélkül...).
-
-
Vismajor01
addikt
válasz
focvis #201661 üzenetére
Ezez igen. Esztetikailag nemtudom mi az a nagyon jo allapot de az enyemen kb ennyi van es en ugy arultam h parkolási bibikkel elado..
Raadasul amikor ravilagitottam akk mondja h haverja megcsinalja neki ingyen csak meg nem jutott el odaig.
Mondtam is neki h erdemes mert igy nem tul vevicsalogato. Lehet rhadtszep a konyhad es hibatlan a futes ha a kertben no a gaz
-
Vismajor01
addikt
válasz
focvis #201652 üzenetére
Igen, igy azert sok. De ugye 4.1ert vetted, es ha hozzaadjuk a 0.9et akkor megkapod azt amit most megneztem, 180 ezres nagyszervizen atesett, teljes vezerlescsere, klimakompresszor atmosas szakinal etc. 208 ezres futas, summasumamrum felszereltség. Nem hoztam el mert tele volt mindenfele kavicsfelverodesekkel, a balalso sarkan sérülés a szoknyan, nincs benne tolatokamera sem, se keyless, rancos borulesek mindezt 4.9ert...
Viszont megneztem a csomagtartot es tenyleg elbizonytalanitott... Lehet egy nyaralasnyi cuccot bele lehet pakolni de a mindennapokban mikor beledobsz egy babakocsit ugyanott vagy mint a priussal sot, hatrebb. :(
Most mergemben kicsit ott vagyok h anyunak veszek 2ert vmi Zafirat en meg veszek 3ert egy z4et vagy mx5ot osztkesz. Kicsit bilibe logott a kezem, hogy azt hittem 5-5.5 millioert mar kapok olyam autot ami kompromisszum mentes...De vagy az autok szarok vagy az en igenyeim tul magasak :D
Mindenesetre wv passat gte bekerult a kosarba es megnezzuk, de a volvo sincs leirva mert istenemdeszep...
-
LZs?!
aktív tag
válasz
focvis #201578 üzenetére
Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
A 'tetszik' talán kissé erős...leginkább a kombi nem tetszik; a kultúrantropológia vetülettel pedig mélyen egyetértek.
Ezzel kapcsolatban belinkelem ide egy pár évvel ezelőtti szösszenetemet, hátha kontextusba helyezi a 'dillemázásomat' (sic!): [link]
Mellékesen, zárójelben hozzáteszem, hogy az autózás tekintetében egy soviniszta g3ci vagyok:
0. - Csak a roadster autó, minden más kompromisszumos kibaxxás. Pont.
1. - 1-2 embernek elég egy lendületes coupe vagy egy pörgős, háromajtós hatchback; a hűtőt majd kiszállítják, havernek meg majd segít költözni a tehertaxi.
2. - A szedán 5 métertől autó. Mindegy, hogy Alfa, BMW vagy Chevrolet...
3. - A kombi csodás dolog. Ha tényleg szükség van rá.
4. - A terepjáró és pick-up szintén csodás dolgok; lásd kombi...
5. - A túra coupe-k és egyéb valós grand tourismo-k majdnem olyan jó dolgok, mint a roadster kategória. De csak majdnem...és csak messziről, hunyorítva.
+1 - Inkább már egy jó kombi, mint bármilyen szedán. -
szabonagyur
félisten
válasz
focvis #201139 üzenetére
Nem venni akarok
Csak a hybrid dolog élteti a fantáziámat és nem tudtam máshogy kipróbálni.
3M? 5M volt szerintem anno a keretem csak több verzió is volt kor alapján számítva
Ezért is fért bele egy benzines G7 már mint legreálisabb opció, de igen volt gondolat 3M környékéről is
Igen C300E, nagyobb aksi (kb dupla), hatótáv is jobb
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #200600 üzenetére
Hát igen, a Suzuki tud jó motorokat csinálni, vezettem már ezzel a K12B-vel Swiftet és új Ignist, tetszettek, illetve a WagonR-ünk M13A-ja is ugyanolyan virgonc, csak valamivel nyersebb és szomjasabb (mondjuk ez a dobozformának is köszönhető). De nagyon szeret forogni, és a gázreakciója is parádés, szerethető karakter.
Csak a körítés hagy némi kívánnivalót maga után. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #200554 üzenetére
Yep.
Ez is tetszetős, pontosan ugyanilyenünk van egy dolgot leszámítva, a miénkben nincs klíma. De a motor, a felszereltség, és még a szín is passzol kívül-belül.
Mondjuk szívesebben választanék valami 3. félét, de egy 2. WagonR-nek is megvannak az előnyei (típusismeret, alkatrészek, stb.). -
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #200551 üzenetére
Az első esetleg (alkatrészellátás?), a második nem túl szimpi, a harmadik automata, manuális kellene, a negyedik meg túl öreg és túl nagy.
szerk.: Az 5. nem a Csikósé?
De ez is túl öreg, és tudtommal nem is túl megbízható ez a boxer. Illetve azért legalább 2 légzsák, ABS és szervókormány legyen benne. -
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #200545 üzenetére
A legtöbb autó, amit kinézünk, az ország túlfelén van. Valamiért ritkán találunk nekünk tetszőket GY-M-S megyében. 🤷♂️
Egy 125-ös ETZ-ért is átutaztuk az országot egy kétes állapotú utánfutóval.Ja, vonat, anyum meg úgy is ingyen utazhat, mert ugye egészségügyi dolgozó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- ASUS X540SA-XX004D Notebook - 4 napot használt
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3010
- Új és újszerű 13"-14" Gamer, ultrabook, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest