- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tibbike01 #220631 üzenetére
Azért ezt kicsit árnyalnám; első VAGos élmény után én is maradtam ennél a családnál céges autó esetén. A használat közben nem idegesít igazán semmi, kézre állnak a dolgok, működik minden (ha nincs probléma) a vártaknak megfelelően és korrekt az utazási komfort is.
Viszont az elmúlt pár év alatt azért kialakult bennem, hogy saját pénzből jó eséllyel, új autók közül nem VAG lenne a kiválasztott. Cégesnél nagyon jó számok jönnek ki a céges vételár kedvezmények, jó értéktartás és 30e kilométeres szervizperiódus miatt.
-
batai15
félisten
válasz
tibbike01 #220611 üzenetére
Hát azért bele olvasva az egyes csoportokba ,és a az annyira ajánlott céges 2.0 cr Octavia (150ps) is eszi az olajat ,nem mondanám hogy hűha. Ráadásul a PSa dízelek meg igenis jók , én azért elég régóta hajtok HDi motoros autókat ,és jelen vagyok az egyes csoportokban
mind az 1.6 mind a bluehdi kevésbé problémás mint a cr dízelek az olvasottak alapján.
Én inkább maradok PSa vonalon mint írtam ,végleg elment a kedvem a némettől .
Értem én hogy némileg elfogult vagy ,csak hogy a valóság meg nem az.
Pedig amúgy tökre tudnék élni egy dsg szedán octáviát. -
batai15
félisten
válasz
tibbike01 #220595 üzenetére
Hát ha srácok ha tetszik ha nem ,a típus és az ár ismeretében teljesen jogos hogy az ember elvárja hogy újszerű autót kapjon,és a kötelező dolgokon kívül ne kelljen azon remegni hogy jajj most megáll az út szélén meg talicskával kelljen a pénzt rá locsolni mert akkor inkább gyűjtök meg veszek igénybe hitelt és veszek egy új vitarat például akkor, hosszúba 6 liter fogyi nekem már megfelelő lesz. Ugyan nem tetszik a Suzuki de új .
A a vagtól egyre inkább megy el a kedvem . Céges 150ps 2.0 cr eszi az olajat , rs csoportokba állandóan az olaj fogyi a téma, volt főnököm bitdi passatja 8 millió volt nem is régen , úgy kezdődött hogy 1 millió ment rá .
Ez minden csak nem megbízható ezek szerint.
Nem is olyan régen még az volt szajkózva ha egy dízel karban van tartva ,akkor 3 -400 ezer km-ig nagyjából hiba mentes , még akkor is ha automata .
Aztán most meg itt már azon kell remegni hogy 200 ezret bírjon ki megbontás nélkül.
A kis 1.4 hdim 360 ezerrel adtam el , és mai napig köszöni megy . De mondhatnék régebbi cr-eket , hdiket ,meg minden normálisabb dizelt ismerősi körben hogy köszönik dupla ennyi km esetén is még nem hullottak szét.
Értem én hogy minden új rossz (puretech szét hullik 40 ezernél is ) de azért ez a cr TDI még nem abból a korból való ,szóval nekem ez abszurd .
Mint írtam veszek akkor inkább PSa vonalon egy 308sw ,vagy 508 bluehdi ,adblue off aztán sokáig nem lesz vele gondom . Csak skodat azért kezdtem nézni mert van belőle Szedán ,dsg tetszik ,és van belőle kínálat ,meg mindenki eddig csak ajánlotta.
Szomszéd lányának 450 ezer volt benne amikor eladták ,golf 6 1.6 cr és magasnyomású rendszerrel nem volt gond. (Minden mással igen ,de azért ez már km ) -
válasz
tibbike01 #220447 üzenetére
A hibrid rész tudtommal pont ott segít be ahol kell a száraz dsg-nek (lassú sebességnél) szóval kiváncsi lennék, az octavia maga pöpec szekér (és kérhető magasított erősített futóművvel ami szimpatikus).
u.i: hangszigetelés milyen (abban toyota vacak, ráncfelvarott kamiq-ot és scalát dicsérték ebben)?
-
Kickass
őstag
válasz
tibbike01 #220430 üzenetére
BBD-nek van vele 100k km körüli tapasztalata, az a Golf 8 állítólag már nem olyan finom, de aztán ki tudja.
Az én releváns tapasztalatom, hogy a T-Roc nem akkora bughalmaz mint a G8. DSG-vel még csak 10k km-nél járok, de ezt ugye 4-5 évesen lecserélik, ha addig baja lesz az azért elég csúnya lenne.
-
dj79
senior tag
válasz
tibbike01 #220420 üzenetére
igazából attól függ, hány évig/km futásig tervezed használni.
Ha kevesebbre, akkor utazni biztos jobb a tsi, ha viszont nagy igénybevétel, sok város, akkor hsd, lásd taxisok).
1.4tsi után lett kettes priusunk a megváltozott élethelyzethez alkalmazkodva, azzal valóban fájt a pályázás. Az auris egy fokkal jobb, de sok pályához nagydízel kell. -
dj79
senior tag
válasz
tibbike01 #220401 üzenetére
no flame, pár tény: cvt olajcsere 90ezer km-ként 40ezer ft, az aurison a gyári első szerelésű betét+tárcsa kombó mindenhol most lett cserélve, 270e km futás után.
Nincs kettőstömegű, önindító, részecskeszűrő, generátor. 4+ programban éves kötelező szerviz kb 60e forint márkaszervizben hibrid garanciával együtt. A legdrágább tétel az elektromos vízpumpa, 170e forint fagyállóval, 250e km után érdemes cserélni.
Nyáron városban 4 alatt is tud fogyasztani úgy, hogy dinamikusan haladsz vele, télen egy-másfél literrel több, mert benzinmotort indít a fűtéshez. -
BigBlackDog
veterán
válasz
tibbike01 #220401 üzenetére
Garanciaidőben szerintem nincs nagy különbség. Bár a tapasztalatok alapján egy sima olajcserés szerviz is olcsóbb a japánoknál, igaz VAG esetén lehet húzni 30e kilométerig. Utána azért nyílhat az olló, látva pl. a Golf esetén, hogy mik jöttek elő az első 3 évben (tudom, hétfő autó, a többi nem ilyen).
-
-
válasz
tibbike01 #220366 üzenetére
Ez azert így erős. Egy toyota corolla hsd (szivo benzin + ontolto hibrid) mint karbantartásban, mind fogyasztasban jelentos elonnyel bir mondjuk egy octavia 4 1.5TSI DSG-vel szemben. 10 eves korban azert majd kijon az, hogy a száraz dsg mennyire tartos a cvt-vel szemben, meg a szivo vs turbos mennyire lesz tartos. Mondom ezt ugy, hogy nekem is 1.5T DCT (=DSG) ceedem van.
Azt nem vitatom, hogy europai szemmel egy corolla eleg fapadosnak hathat.
-
válasz
tibbike01 #220361 üzenetére
Mondjuk előző generációs rav4-ben nem ültem, de a mostani nem annyira szörnyű (bár igaz hogy azért kategóriában nem a hangszigetelés bajnok). Mondjuk kevés városra én sem venném mert az előző generáció hybrid pályán nagyon zabál rav4-nél (+ 2 liter is lehet a mostanihoz képest).
-
tboldi
nagyúr
válasz
tibbike01 #218944 üzenetére
Hidd el, van sokkal rosszabb is, pl. Suzuki WagonR+.
Ugye anyumnak volt egy 2007-es 1.3 dízele, de sokat vezettem én is. A kátyúkról nem nagyon tudok nyilatkozni, notórius kerülgető vagyok, de ha sikerült is elkapni egyet-egyet véletlenül, kibírta.
A 90 pacis dízel szépen mozgatta az alig egy tonnás kasztnit, autópályán sem volt vele gond, rugalmas volt.
A Kisalföldön mindig fúj a szél, nem rémlik, hogy küzdöttem volna ezzel bármikor is, vagy csak hozzá vagyok szokva, nemtom.De az IRL törésteszt is megvolt, egy elsőbbséget meg nem adó Kiába rohant bele anyum 50-60-nal, nem is volt ideje bármit reagálni, de pár kék-zöld folttal megúszta szerencsére. [kép] [kép] [kép]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #218670 üzenetére
csak vhol meg ugy gondoljak ezt az olajcsere periodust, hogy par km-s utakat jar vele es "rohan" cimrol-cimre
pl FMCG teruleti kepvselo, akinek a lakokornyeken van 150 boltja es ket het alatt be KELL jarnia az osszeset
egy ilyennel ugyanannyi km futas alatt van benne 50x annyi hideginditas, meg sokkal tobb hideguzem, mert be sem melegszik a motor mar leallitja
vagy pl szemelyi edzo, aki napi 2-3-4 teremben is tart orakat
odeer, leallit 1-2 ora mulva megy tovabb, addig siman kihul az auto
megint megy par km-t sietve, leallit -
-
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #217276 üzenetére
Az oké, hogy a neten fent van minden, csak győzze az ember kiválogatni, csak pont ez a gond, hogy az egyszeri paraszt, mint mondjuk én, aki nem ért az autókhoz, de szeretné, ha sokáig tudná használni, honnan fogja tudni, melyik a helyes, és melyik a helytelen?
Apropó, találtál fekete rendszámtábla keretet? Múltkor láttam valahol és eszembe jutottál, csak mire odajutottam, hogy megírhattam volna, addigra elfelejtettem
-
zgospel
őstag
válasz
tibbike01 #216505 üzenetére
Ismerősnek a híresen kokszolódó és akár dugattyúátégő benzines Kia Ceedjében a 7 év kb fél év múlva jár le. Mindig márkaszervizbe hordta, viszont 1 hónapja azt vette észre, hogy az olajszínt a nívó minimum alatt volt. Bevitte a szervizbe, mondták neki, hogy olajjal feltöltve leplombálják a motort és kéne mennie 1500-2000 km-t 1-2 hét alatt, majd utána visszahozni és akkor megnézik. Aztán pár nap múlva hívták a szervizből, hogy mégsem fogják leplombálni, garanciában szétszedik a motort és javítják.
Szóval működik az a 7 év garancia ahogy kell.
Egy vízpumpa is garanciális lesz, mert ha a szervizek az előírtaknak megfelelően be voltak tartva, akkor az nem user error, hogy szervizidőn belül besül a pumpa és miatta a motor. Sőt, még egy kerékcsapágyat is ki fognak cserélni gariban, ha irreálisan hamar megy szét és a felhasználás módja sem indokolja a meghibásodást.
Az mondjuk simán benne van, hogy egy flottás/céges autóhoz meg egy magánemberhez máshogy állnak hozzá ilyen esetekben.
#216506 vzsryl ez a topik a DCT kapcsán (is) erősen circle jerk. Egy idő után már csak a félinfók helytelen hiányos továbbadása megy, reflexből.
Kb 10 éve létezik DCT váltó. A DSG és a Powershift is szar volt az elején például, aztán fejlődtek. Guglizással konkrét DCT típushibákról nincs is igazán találat, cserébe visszahívásokról igen, ergó a gyártó észlelte és javította a hibákat, ami nyilván nem segít azokon, akik már megszívták sajnos, de egy új autónál, a kérdező által felvetett futásmennyiségre mégis mitől kellene tartani?
-
kisza25
félisten
-
b3Ro
senior tag
válasz
tibbike01 #216505 üzenetére
En it elolvastam, de nem látok ilyet feltüntetve.
https://www.kia.com/ie/about-kia/experience-kia/7-year-warranty/warranty-terms-and-exclusions/ -
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #216425 üzenetére
Én nem vettem észre, hogy ez a sport mód mennyire hű de... eleve abba raktam, mert azt olvastam / hallottam, hogy akkor jobban pörgeti motort. Nosza rajta, nekem ez kell, ne váltson fel már azonnal feljebb. Hát de... el se érem a 2000-es fordulatot már nyomja neki a következő fokozatot... Persze, ha odalépek neki akkor oké, visszavált, de én azt szerettem volna, ha eleve nem vált fel. Néha azon gondolkodom, hogy városba manuál módba haszálom, de az meg iszonyat kényelmetlen. Szerintem rosszabb, mint a sima manuális váltó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tibbike01 #216377 üzenetére
A mechatronika csere az 500k fölött van, ha elkopik a kuplung (márpedig elkopik surlódástól bárhogy használod) annak a cseréje szintén 500k fölött van.
A szárazd DSG előnye, hogy könnyebb mint az olajos és az első vevőt nem terheli karbantartási költség. Cserébe aki használtan megveszi...
-
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #216261 üzenetére
A terv az, és ha minden jól megy a héten össze is tud jönni, csak addig is azért idegesít és szeretek felkészülni, hogy esetleg a jövőben valami gond lesz. Egyelőre nem érezni semmit az autón, hogy máshogy menni, hangja lenne, váltásnál rántana, vagy bármi. Mindenesetre a következő útja már vélhetőleg a szerelőhöz lesz ezügyben
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tibbike01 #216263 üzenetére
A 30k-s ciklus egyik oka szerintem, hogy így kedvezőbb az első 3-4 év/100k-150k km üzemeltetési költsége a használó-bérlő cégek részére. Pl. lízingajánlatokban érezhető, kedvezményes áron hiába olcsóbb egy japán technika, lízingdíj magasabb lett, mint egy hasonló kategóriás, de magasabb árú VAG esetén (szervizköltség magasabbra jött ki).
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216232 üzenetére
ja aztan a Renault dci-knel is nagyon ment ez a 30k km-s mernoki csucsokossag, aztan sorban fotengelycsapagyasak lettek a motorok 120-150k km korul, meg hullottak roluk a turbok
aztan stikaban levittek utolag 15k km-re a periodust, es jeeee, elmult ez a jelenseg
meg addigra sokan megtanultak masok vagy a sajat karukon, hogy a 30k km, az erosen felejtos
nem kell minden bullshit-t bevenni, mert a mernok aszondta, az elet eleg sokszor megcafolta azt, es eleg penzbe kerulos javitasok aran
nekem is volt olyan ismeros, hogy meg vettek az autot 2 honap mulva csapagyas volt a motor
levettek az aljat, es a 4-5mm vastagon allt benne az olajsar, mert okosan "betartottak" ezt a mernoki gyari eloirast
amikor bontoban vettek bele egy masik motort egy torott autobol, azzal kezdtek, hogy alja le, annak szep tiszta volt, OK ez kell, az be, evekig elment az auto, de 10k km-nel cseres volt az olaj
eleinte az Opel 1.3CDTI-kre is 50k(!) km volt az eloiras a ~3 liter olajra, a Fiat-nal ugyanez a motor 1.3JTD-kent 30k km volt ugyanakkor
aztan az Opel is levitte 30k km-re a sorozatos meghibasodasok miatt, a Fiat meg mar 20k-ra
aztan az Opel tulajok is inkabb 20k vagy 15k-re modositottak ezt, es ugy "jo"
amikor a PSA is tolta a nagy dumakat, hogy 2 millio km-t teszteltek az autokat, az tok jol hangzik, csak az 50db tesztautonal egyenkent csak 40k km-t jelent
annyit egy kicsit porgosebb juzer max 2 ev alatt beleveret egyebkent is -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216222 üzenetére
igen, aztan megnezed ugyanazt az EU gyartot az USA-ban mennyi ir olajcsere periodusra meg itt mennyit tokugyanarra modellre, akkor rajossz...
....csak ott van mukodo fogyasztovedelem
How Many Miles Between Oil Changes? -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216218 üzenetére
ebbol az egysegsugaru szerinted mit fogott fel?
60k-nal kell cserelni, elobb nem
olajnal is ha 30k km van megadva, akkor annyi
olyan ez is, mint a LongLife motorolaj temaja volt, amit boldog-boldogtalan belrakatott az autoba 1,5-2x annyit fizetve erte, aztan nem messze ugy hasznaltak, ahogy azt kene, hanem ugyanugy jart rovid tavokat meg 3000rpm felett autopalyan, ahogy elotte is
pedig annal is meg az is jobb lett volna, ha fele idoben lecsereli 2x normal olajra, mert az frissebb lesz
utana meg nem ertik mitol kezdi enni az olajat a motor, pedig ok rendeszeresen csereltek (=30k) és a lónglájf-ra, aztan kopott a olajlehuzogyuru
2x lecserelte volna addig egy normal olajra 10-15k-kent, azzal jobban jar -
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #216017 üzenetére
Elvileg van riasztó a kocsiba, ami 30 mp-el a zárás után aktíválódik. Vártunk 30 mp-et, utána kinyitottam a hátsó ajtót és nem történt semmi
Mindenesetre ez most már tárgytalan, mert tegnapelőtt vittem szervízbe, és elvileg ma érkezik meg hozzájuk az alkatrész. (Természetesen a kereskedésbe tökéletesen zárta az ajtót...) Szerencse, hogy mikor elmondtam a panaszom, akkor kiment a szervízes kolléga megnézni és akkor produkálta
Ha minden jól alakul ma-holnap mehetünk is érte. (Ez mondjuk további pozítiv csalódás, mivel anno az Opelre 1 hónapot kellett várni, mert olyan ritka motorja van, hogy nincsen hozzá utángyártott cucc. Persze nem annyira összehasonlítható, mert ott motorbaja volt és nem is szervízbe vittem, de alapvetően én azt érzékelem, amit várni kellés ebben eddig a Skoda a jobb
)
Esetleg ragasztok rá egy matricát, hogy Vigyázat, a motor harap!
-
BoneDragon
veterán
válasz
tibbike01 #215941 üzenetére
Csak automata jöhet szóba asszony miatt, ami már kiesik a keretből.
Héten ültem kolléga 2.0tdi-be... hát nem mondom, hogy nem tetszett, főleg mikor kinyitotta a csomagtartót. Aztak**va volt az első szavam.Abba a 600literesbe minden elférne.
@hobizoli Azt néztem, annyira nem volt gáz.
-
AssAssynn
addikt
válasz
tibbike01 #215891 üzenetére
Nem ételfutár. Egyszerűen csak több emberrel kell egy nap egyeztetnem, több helyre kell elmenjek aláírni, ügyet intézni. Mindezt többségében egy településen belül. Lehetne persze gyalog is, meg bicajjal is mindezt, csak akkor a napomból 2, néha 3 óra menne el sétálgatásra. Aztán hidegben, esőben, meg most melegben tök jó lenne csatak izzadtan egy öltönyben megjelenni valahol. Úgyhogy az autógyűlölők kedvence vagyok, aki csak 1-2 km-re is autóval jár,
ahogy szokták mondani "még a wc-re is (amúgy igaz) autóval viszi a fenekét, mert annyira kényelmes ember", holott nem is a lustaság, hanem egyszerűen ezt a munkát így lehet praktikusan végezni.
-
válasz
tibbike01 #215759 üzenetére
Igen. Olajos DSG-nek jobb a túlélési esélye, de az sem egy életbiztosítás csak városra (különben a mostani tsi-k rendben lévőnek tűnnek ezért a vw is lenne egy opció ha nem kellene az automata). Sajna cvt-ből is van hulladék, bár ha minden igaz ez nem európai piacot érintett (én nissan cvt horrorokról olvastam, de nissan soha nem volt igazán opció nekem). Toyota hybrid ecvt-nél tartósabbat még nem láttam említeni (de megkotló cserés ecvt-t is hallottam már, nagy számok törvényének írtam be hogy nyugodtam aludjak
).
Szerk: Érdekes a gyűjtés, arra tényleg kíváncsi lennék hogy hol futott (pálya vagy város) a sokat ment problémamentes száraz duplakuplungos. Egyébként a DCT-től még jobban fázok mint a DSG-től (mondjuk Hyundai konszern turbó benzinest sem vennék nagyon most, majd a következő generációra összerázzák remélhetőleg ők is mint a tsi-ket a VW).
-
válasz
tibbike01 #215757 üzenetére
Nem és nem. Csak akkor lehet véleményem a guillotine-ról ha én vagy ismerősöm kipróbálta?
Saját tapasztalatom nem is lesz, félre vagyok vezetve a sok panasztól a száraz DSG-ről és DCT-ről
Ez a kettő ami nálam felmerült és próbáltam minél többet megtudni róluk, tehát a VW és Hyundai konszern "olcsóbb" cuccai ebben a kategóriában. És magamra koncentrálva kerestem az infót, és ez rengeteg városi utat jelent. Aki alapvetően csak hosszabb utakra megy annak tökéletes lehet egy száraz duplakuplungos, de nekünk nem. De pl. készséggel elhiszem azt is hogy a Porsche vagy a Ferrari jó cuccokat gyárt ebben a kategóriában (csak engem ugye ez anyagi okokból nem érint).
De hogy visszafordítsam a kérdést ismersz olyat aki egy szárazkuplungossal lenyomott 150 ezer városi kilométert és minden ok? Persze sok százezres tárcsa/kuplung/bármi ami elkopik cserét 50k kilométerenként lehet normál karbantartásnak is nevezni, ez is vélemény kérdése.
-
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #215152 üzenetére
Regebbi technikarol van szo
Egyebkent pl az uj (sharenow-os) bmw 118i-ben a motor nem all, mert nem mild hybrid, de a valto tudja a vitorlazo funkciot es tok jol is mukodik, ezt a reszet szerettem, a startstopja viszint csak 12V-os rendszer es harom hengeres, ugyhogy azt az elso ujrainditaskor kapcsoltam ki, mert azt hittem kiesik a motor az autobol
nekem a ceges Hyundai i30 tudja azt, mint a Skodad, en szeretem a vitorlazasat es mivel 48V-os, baromi gyors a startstopja, igy azt is hasznalom. (Lusta vagyok minden inditaskor kikapcsolni es tenyleg nem zavar a mukodese) -
válasz
tibbike01 #215106 üzenetére
A gyárat 220 lóerős verzióként hagyta el, CHHB motorkód.
Kb. 280 ló, 450 Nm, ennyi reálisan elegendő mindenre nekem. Örülnék ha azt mondaná egy szerelő, hogy ereszt a turbó mellett, lenne indokom megvenni rá az IS38 turbót, két kiló újonnan, gyáriban.#215110 tboldi: Nálam több mint fele autópálya, ott sincs állandó parketta. Városban hangulat- és forgalomfüggő mikor váltok, sokszor 2000-nél, máskor 3000-nél, ha olyanom van elforgatom 5-6-ig egyesben.
-
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #214470 üzenetére
Én olyankor is szoktam indexelni, már csak azért, hogy szokjam és reflex legyen. Ne az legyen, hogy pont elfelejtem, mikor néha-néha városban megyek és ezer más dologra figyelek.
Még mindig keresem a tökéletes Superb-t magunknak, de addig is szembejött két Mazda 6-os, ami nagyon tetszik
Mazda 6 - gyári garis - ez azért már kereten felül lenne, mint amennyit egy használt autóra szánnék, viszont gyári garis, és a képek alapján szép. Km sem sok van benne.
Mazda 6 - ez annyiból tetszik jobban, hogy nem kombi, viszont kétszer annyi km van benne, plusz 4 évvel idősebb is. És nincsen rá semmilyen garancia, viszont árban valami ilyesmit adnék ki autóra. De mindig félek attól, hogy az "olcsóbb drágább"-ba belefutok
Mazdánál jól tudom, hogy 6 év a gyári gari? Elvileg még 2 év van vissza az elsőnél. -
-
kovacsroli
senior tag
-
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #214329 üzenetére
Alkudozásban nem vagyok járatos
Eddig nem sok sikerrel jártam, de ha nem hozták el eddig és tényleg szép és jó, akkor lehet belemegy kis alkuba a kereskedő
tobias88888 - Mazdákból eddig ezek vannak elmentve:
Mazda 6 - keveset is futott, még gyári garancia van rajta, elég rendesen felszerelt. Viszont igen, az ára már azt a keretet verdesi, amit új autóért adtam volna ki és azt is nehezen.
Mazda 6 - Ez árban már az a kategória, amire azt mondom oké, felszereletsége is szuper, viszont sokat futott. Már annyit, hogy félek azért tőle, hogy a kopó alaktrészekre lehet költeni rendesen.
Mazda CX-5 - Nem olyan szép, mint a 6-os, de minden másban kb. a kettő keveréke. Nem futott sokat, de a felszeretsége sem akkora, ugyanakkor árban is barátibb. De nem is annyira szép(Élőben viszont még nem ültem ilyenben, az is igaz
)
-
rellif
senior tag
válasz
tibbike01 #213753 üzenetére
Sajnos utólag már nem tudnak módosítani az adatokon/képeken.
Nekem a NKH-nál több adatot is rosszul rögzítettek.
Most eladás előtt elég sz.rul néz ki ez a bejegyzés,ha valaki esetleg lekérdezi.
"A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy a jármű vizsgált műszaki adatai és a járműhöz tartozó okmány műszaki adatai eltérnek egymástól, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható. Az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be." -
válasz
tibbike01 #213747 üzenetére
ja, az sem NX sajátosság, én is drágábban adtam el a Kodiaq-ot 4 évesen és 115 ezer km-el, mint amennyiért megvettem új autóként.
Rav4 szintén zenész, amikor a Kodiaq-ot választottam, akkor a másik versenyző a Rav4 volt, azok is 10,5 körül mentek listaáron, ma ennyiért a kínálat legalja van, de a jobbnak kinézők 12 felett. -
-
Gombinyó
őstag
válasz
tibbike01 #213404 üzenetére
Casco nekem egy szalon Corollára 2,5 év alatt 300e ft alatt volt összesen.
Ez idő alatt történt két kavicsfelverődés, egy a szélvédőre, egy az emblémára, javítás 500e volt. Utángyártott nincs...
Egyszer rátoltattam kissé valamire (a lakkozott műanyag sérült a lökös részén, utángyártott szintén nincs belőle), illetve találtam az ajtón egy rányitást, ezek javítási költsége szintén 500e ft volt.
Önerőt 100ezret fizettem összesen.+ elég sok őzcsalád járt arra télen amerre közlekedtem, szerencsére nem fogtam egyet se, de ha mégis...
Nekem megérte.
-
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #213404 üzenetére
1-2 millioval nem vagy kisegitve egy dragabb onhibas koccnal, de amit fial azt el lehet kolteni a casco dijara
Szvsz inkabb fizetem a cascot es az onreszt, ha baj van, mint hogy hirtelen kelljen elorantani milliokat. Lehet csak “elegetett penz”, ha nem tortenik semmi, de szerintem nem sokan tartanak dedikaltan autotoresre par milliot lekotve -
kisza25
félisten
válasz
tibbike01 #213402 üzenetére
Nekem tavaly elverte a jég az autót kaposváron, 850eFt volt a javítás összesen, a casco fedezte, csak az önrészt kellett fizetnem. Ez egy 2M Ft-os autó volt. Az éves casco volt 40eFt.
Olyan is történt velem, hogy az út szélén állt az autó és az egész oldalát végig szántották és levitték a tükröm, 5elem fényezése +elektromos fűthető tükör indexel.
Meg ugye ott van még a lopás, vagy rádöl egy fa...
Vagy lekoccolod az elötted menőt, egy mai autónál az első 30 cm 1,5-2M Ft
Én mindenre kötök cascot, igaz nekem az egyik autóra 40eFt a másikra 80eFt 56eFt önerővel az éves casco -
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #213402 üzenetére
Egy benezett fektavos koccanas egy led fenyszoros csodaval siman tobbmillios kar tud lenni. Lampa 200k-2M darabja, lokoshej, radarok… es akkor meg semmi komoly nem serult… nekunk evi 200k korul van a casco a golfra, de sokkal kevesbe faj azt kifizetni tervezhetoen, mintha esetleg beut a szar es milliokat buknank
-
hellomi
tag
válasz
tibbike01 #213251 üzenetére
Ez egyebkent pont olyan mint barmi mas muszaki cikk. 2008 ota iPhonet hasznalok, minden evben megvettem az aktualisat, 1 evesen lecsereltem oket. Soha egyikkel se volt bajom, mig iden a 14Pro Max, ahogy megjott, 2 naposan elkezdett villogni a kepernyoje, garanciaban visszavittem, egybol csere, masnap mehettem az ujert. De a topicjaban minden evben tobb ember is kifog egy-egy hibas darabot, vagy ujonnan, vagy fel ev utan jon elo nemelyiknel valami gond. Tobb millio autot adtak el szaraz kuplungos DSG-vel. Igen, lehet hallani bajokrol, altalanossagban 200k km korul kuplungok es mechatronikai egysegek cserere szorulnak. De ez is olyan kopoeszkoz mint egy fektarcsa. Van akinek 40k km-t bir, van akinel 80k-t. Ami meg leterdel gyorsan, siman egy nem tokeletes peldany, ott a gari.
-
hellomi
tag
válasz
tibbike01 #213247 üzenetére
Egyebkent irtad, hogy 10 evre tervezel venni autot, ami erteke kb 10M HUF, na most ha atlag evi 20k km-t mesz az autoval, es mondjuk a legtobb helyen olvashato kb 200k km korul kell kuplungot, mechatronikat cserelni benne, az azt jelenti, hogy mire eladnad, lehet kb baja a kocsinak. De meg akkoris, ha nalad jon elo, szamolva durvan megemelkedett javitasi koltseggel, mondjuk 700k, az 10 evre leosztva havi 6000ft-os tobbletkoltseget jelent. Ez a legrosszabb ami tortenhet. Cserebe ezeknek az autoknak az ertektartasa annyival jobb egy franciahoz kepest, hogy boven visszahozza a kulonbseget.
-
hellomi
tag
válasz
tibbike01 #213237 üzenetére
Akkor tessek, tapasztalat.
VW Passat B6, 6os olajos DSG, 430k km volt benne eladaskor, mar nem valtott a vegen olyan szepen mint fiatal koraban, kb 4-5 alkalommal volt benne olaj cserelve, mire az auto 10 eves lett, nem lett tulzasba vive, baja semmi nem volt soha.
VW Golf 6, 1.6TDI 7es szaraz DSG, ujonnan veve, 4 evesen 252k km, forgalomban, az ut kozepen dobott egy hatast, trailer vitte el, megallt a valto alattam, mechatronika csere, plusz ha mar szet volt szedve, ugyis szarra voltak kopva, a kuplungokat is csereltek, javitasi dija 2017ben kb 5-600k HUF volt, markaszervizben, bar teljesen pontos osszeget nem tudok fejbol mondani, de nagysagrendileg ennyi volt.
Skoda Octavia 3, 1.6TDI 7es szaraz DSG, most van benne 190k km, egy jo baratomek hasznaljak, ujonnan vett auto, eddig semmi baja.
VW Passat B8 1.6TDI 7es szaraz DSG, 240k km, szomszedom hasznalja, ceges auto volt naluk, ujonnan vettek, 4 evesen megvette o a cegtol, azota is sajatkent hasznalja, tehat rajta kivul mas nem vezette meg az autot uj kora ota, semmi baja a valtonak, bar mar sokkal lassabban valt mint ujkoraban, en beulve melle erzek egy minimalis rantast 2-3-4es fokozatok kozott, o nem erzi, mert hozzaszokott mar. -
footy
addikt
válasz
tibbike01 #213231 üzenetére
Nem kotekedesbol, de amugy ha szerinted a legtobb helyrol az jon, hogy a szaraz kuplungos DSG nem jo konstrukcio, akkor az veletlen? (A 6-7 sebesseges olajoshoz pedig nem sok koze van ugyhogy arrol hiaba is olvasol)
Lehet persze talalni mindig kiveteleket, de ez nem garancia ra hogy nalad is hibamentes lesz.
En mar tobbszor nekifutottam mert az 1.4-1.5TSI+DSG kombonak mert sokfele jo bodekba rakjak, de ha atolvasod a nemet forumokat, az ujabb szaraz DSG-k sem lettek sokkal jobbak mint a regiek, ugyhogy ezert elengedtem a dolgot.Nalam 1.2Puretech+EAT6 van mindket autoban es maximalisan elegedett vagyok veluk.
Nincs kuplug, nincs kettostomegu, csak olajat kell cserelni.
Ha full Casco tipus vagy akkor pedig toyota hibridet vegyel. -
válasz
tibbike01 #213231 üzenetére
Van családban 2 autóban is, igaz, vacsiújan kerültek hozzánk. Én egyébként megnézném, mit tudnak vele Oroszlányban v más (el)ismert csipszesnél kezdeni, mert, a váltóprogramot is megírják a gyáritól "kedvezőbb karakterisztikájúra".
Nekem 2.0 tdi mellett van az olajos, és, lényegesen megnyugtatóbb a lelkemnek, hogy nem-gyári programmal nem ejti be a fordulatszámokat, nem kapcsol el alacsony fordulaton, sőt, odafigyelve akár folyamatosan 1600-2200 közt tartható a fordulat városban, országúton is.
Tehát szvsz megéri a váltót piszkálni. LA-chipet v valami más szakit érdemes megkérdezned a száraz DSG tupírról
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Windows 11
- Elemlámpa, zseblámpa
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Linux felhasználók OFF topikja
- Lexus, Toyota topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Gaming notebook topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest