- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
janos666 #3721 üzenetére
nem a monitorod inputlagját csökkenti, hanem a Tiédet
a DX (meg asszem az OpenGL is) alapbeállításként 2 frame-et renderel előre, azaz 80fps-nél 25ms késéssel látod a képet, 200fps-nél meg 10ms késéssel. ez 6-8%-nyi különbség a reakcióidődben.
GTX 350: szerintem a különböző pletykasite-ok egymástól veszik ezt a "specifikációt" - eléggé hihetetlen, legalábbis ha nincs hozzá vmi architektúrás változás is (pl. szuperskalár egységek a szimpla SP-k helyett).
Abu85: azért azt kétlem, hogy magasabb ALU:TEX arány mellett a 2900Pro utoléri a 88GTX-et. hiába hasonló a shader-kapacitásuk, a magasabb ALU:TEX aránnyal várhatóan nem fog drámaian megnőni a shaderkódok párhuzamosíthatósága...
-
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #3634 üzenetére
Naigen, most épp jó passzban van az ATI, erre átesik a ló másik oldalára. Nem hogy ismét megdupláznák az SP-ket, és akkor azzal a 40nm-el még mindíg kissebb lehetne valamivel a chip mint az RV770-es. Nem, inkább csak miniatürizálnak, és így már csak a dual-chipes szarságait (vagy rögtön egy tucatnyi kis kártyát) éri majd meg hazahozni 4870 helyett is, nemhogy az nv új kártyája helyett. lehet h az R870 lényegében az r770 lesz miniatűrizálva és olcsóér, és csupán +25% lesz benne, gondolom órajelben
viszont olcsón tud majd 5850X2-est és 5870X2-est kiadni, mivel felépítésben a 4870X2-eshez hasonlóak lesznek addigra driverben is jók lesznek, tehát fél év múlva olcsón ütőset kapsz(4870X2+25%), sztem baromi jó
persze az nvidia ellen lehet teljesítményben alul maradnak de ár/értékben győzhetnek(aztán kiadják a mégújabb chipet 2000sp-vel vagy mittommén)
-
boogie84
veterán
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
janos666 #3644 üzenetére
Nem értelek. Akkor most adjam el a 2magos CPU-mat, és vegyek helyette egy többet fogysztó 1 magos prescott-ot? Mert a több magos megoldások nem jók? Ez a jövő?
VGA fronton is ez az út véleményem szerint. Mármint a több mag, egy lapon. De látszik is a teljesítményfölény. Nézd meg a 9800GX2-őt, nem kicsit erős, a GTX280 alig éri be.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #3644 üzenetére
Ne feledd a másfél évvel ezelőtti nV konferenciát ... Az ott bemutatott tervezett szerint a Desktop PC-s High-End GPU üzletág gyakorlatilag megszűnik. A bevételek 30%-a fog a PC-s VGA piacból származni (főleg az alsó és középkategóriás Desktop chipek és a Notebook chipekből).
-
Dare2Live
félisten
válasz
janos666 #3644 üzenetére
Gondold végig amit leírtam. Olcsobban tud így ATI gyorsabb karikat csinálni? Akkor mért ne ezt az utat járná?
Ha NV a rummor szerinti GT300at csinálja 576mmes 55nmes maggal akkor vagy veszteségesen árulja vagy senki sem veszi. És AMD bármikor alá tud és fog is menni árban ha az lesz amivel számolok a köv bestbuy kari teljesítmény/ár arányra 199$-599$ig mindenhol ATI lesz.
És nem csak ár/teljestményben hanem olyan kevésbé fontos dolgokban mint, hogy a GT300 még mindig DX10es lesz és ezse mind1 + az új ATIkon ha jól hírlik 2Dben 1 magon kívül a többi kikapcsol azaz idle hangban/fogyasztában is sanszosan verni fogja az 576mmes GTt.
Ettől még persze vehetsz GT300at.
GT260at is vettek sokan 100Kért hiába mondtuk nekik/tudták, hogy 4870 csak 55K.Amit leírtam elöző hszben elég logikus szvsz, persze lehet nem ez lesz, hanem az általad vázolt 270mm es 40nmes ATI jön.
Meglátjuk. -
Dare2Live
félisten
válasz
janos666 #3634 üzenetére
Szerintem ATI most tökéletesen csinálja. Ha jól gondolom akkor:
ugye +20% + teljesítmény az jön az "spböl".
És ebből lesz egy új "4850" ahol az mhz emelkedik még +15-20%ot, ebből összesen össze is jön a +40-50% a korábbi 4850hez képest azaz kb mint a jelenlegi 4870. Ez a 199$ os szint.
és biza jön a tokon belül 2mag. ez lesz a nevezzük 4870nek. mhz itt is emelkedik +10-15%ot, ez a kari jó 35-40%ot fog verni a jelenlegi 4870X2re. Ez a verseny függően 299-399$ os szint.
A felső kategória pedig az 4870X2 lesz, ahol már csak egy +5%mhz nővekedés lesz de még így is jóval gyorsabb lesz az az egy kártya mint a jelenlegi 2db 4870X2. És a legszebb, hogy ez a 4*5870mag egy kártyán jóval kevesebbe fog kerülni AMDnek mint a rummor GT300 ami 576mm magmérettel jön ha jön. Teljesítményben pedig hát őőőőő....
(Ez lesz a 499-599$ os szint.) És akkor ez csak a magméret arrol nem volt szó, hogy nem 3féle magot kell megtervezni/tape outolni/gyártani.... hanem csak egyet.
Na és adigra a 48x0 driverek is kiforrnak és ugye ez köv gen lényegében egy 48x0 rev2.2(3)évig NV volt a nyerő én ahogy látom most lehet fordul a kocka.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #3627 üzenetére
A Cuda támogatja a Multisample Access-t, de csak a G200-on működik, és annyira kevés a G200 eladás, hogy nem fognak spec GPGPU-s kódot írni csak az nv szép mosolyáért. Ezért mondták az E3-on páran, hogy az AA miatt szükséges a DX10.1 használata.
Az úgynevezett Deferred Supersampling meg szart sem ér. Közel 200FPS kell ahhoz, hogy a 64tap beállítás mellett legyen stabil 30 FPS-ed.Jó ha Tri-SLI-vel, vagy Quad Crossfire-vel bekapcsolhatod.
-
Chalez
őstag
válasz
janos666 #3565 üzenetére
Jó, nem azt mondom, hogy nem lehet meglátni, hanem azt, hogy nekem inkább noAA és 200FPS mint pl 4xAA és csak 100 pl a GTR2-nél, amit online bajnokságban nyomok.
Szeretem, ha "folyik" a grafika. Persze mindenkinek más és más az ízlése...
Egyébként az LCD monitor 60Hz vs 60FPS - így a tökéletes - ez rossz felfogás, ugyanis pl frapssal mérve látványos különbség van a 60 és a 160 FPS közt. Bizton állíthatom, mert nagyon sokat próbálgattam.
Na de ez már nagyon off.
A kérdés, továbbra is az, hogy 4870 vagy 260GTX...
Ja mellesleg az nV karit xarrá is lehet még húzni, rettenetesen nagy tartalékok vannak benne. (azt mondják)
Az amitől én tartok, hogy jön ki 1-2(3-4) game 10.1 támogatással és kb 2x nagyobb sebességgel fognak futni a 4870-en mint a 260-on. ...de ne így legyen! -
Chalez
őstag
válasz
janos666 #3560 üzenetére
Én úgy vagyok vele egyébként, hogy ilyen magas felbontásoknál az AA már szinte felesleges erőforrás pazarlás, a fenti hsz-emben említem, hogy csodálkozni, meg nézegetni tökéletes, de a játék hevében már nem nézegetem, hogy 4x vagy 8x az AA.
Egy 2x még elmegy, de a többi már csak csökkenti az FPS-t egy bonyeszebb grafikájú játékben. Persze ez csak magánvélemény...
Nagyon a 260GTX felé hajlok, szerintem még mindig az nv diktál, és csak akkor lesz átállás - de már dx11-re - amikor ők mondják. Addig meg eltengődöm a kis 260-as karival.
Gianni megjön szabiról, asszem egyből intézem magamnak a Giga 260GTX-et 52k ért.
Milyen érdekes, az év elején 65k-ért vettem 88GT-t, most már 30k-t nem adnak érte, ez meg olcsóbb már nála, miközben a teljesítménye "hangyányit" magasabb. -
válasz
janos666 #3549 üzenetére
"Ha az eleje nem lenne tündérmesébe illő hát ez nyilvánvalóvá teszi hogy kamu:
Cannot support D10.1 .10.0/SM4.0 - Nem "képes" támogatni? Talán nem "fogja" vagy "nem akarja" lehetne a helyes ide, de nem a "képtelen"."Nem biztos, hogy ilyen szinten lehet alapozni a hardspell-esek angoltudására
-
Dare2Live
félisten
-
beteg
őstag
válasz
janos666 #1988 üzenetére
igen, valóban nem minden, nem is azért cseréltem
crysisnál a közelébe sem tudok menni xp alatt a moncsim 1680x1050 ébe
úgyhogy ezt a nagyfelbontás dolgot magamnak nem eröltetem. csak ha kéri vki, hogy nézzem meg
igen, 177.35, viszont atitoollal ha megpiszkálom egyből lefagyT.Peter: nekem azért nem, mert a 8800gtx után nagyon idegesített, hogy a gx2 min fps-e sokkal rosszabb és rendszeresen megakad a játék
nygma: Természetesen!
Crytek: uh, ahhoz vista kell
7végén, ok?
-
#65755648
törölt tag
válasz
janos666 #1976 üzenetére
A Geometriai Shader önmagában kevés a boldogsághoz. Ami valójában az igazán élethű grafikát (fénytörés, tökéletes tükröződések stb.) hozná, az a Global Illumination, ami egyébként használ Geometriai Shadert is. De a real-time rendereléshez (25-30FPS-hez) szükséges lenne még a Cube Map tömbök alkalmazására is és arra hogy ezek egyszerre lehessenek írhatóak és olvashatóak, ugyanabban a renderelési fázisban. Ez utóbbi azonban a Dx10.1 egyik újítása... Úgyhogy jelenleg a Global Illumination minden Geforce-on döcög(ne), míg az ATI-kat nem vágná földhöz. Ez nem a kártyák erején múlik, hanem egyszerűen a technológia támogatásának hiányán. A kár csak az, hogy persze az NV nem engedi a játékfejlesztőknek használni ezt a technikát, így be kell érni még egy darabig a kevésbé élethű grafikával
-
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #1957 üzenetére
sztem pedig duplázódik majd, az a gond h a jelenlegi processorok(akár 4ghz-es peryn) se képes kihajtani(illetve nagyfelbontáson talán), ráadásul a driverek fokozatosan csiszolódnak
szal elhúztak a jövőbe, a processorok gyengék már ezekhezaki 1280-ban játszik egy mai kétmagos géppel annak max a gtx 260 vagy inkább a 4850-es ajánlott, sztem nem lesz köztük különbség a nagyokhoz 1280ban egy tunningolt c2d-vel
-
Drizzt
nagyúr
válasz
janos666 #1073 üzenetére
Ja, ez az sm2.-s textúra így fura, bár vannak azért finomságok, meg extra dolgok textúrákkal kapcsolatban az újabb shader modellekben. A vertex shader elsődleges feladata a modellezési, a nézeti, s a kamera transzformáció végrehajtása. Mivel ezek a transzformációk háromszögtartók, ezért mesheket(poligonhálót) szoktak grafikus hardverrel megjeleníttetni. A pixel shader feladata a pixelek színének kiszámolása. Ez legegyszerűbb esetben lehet például textúra olvasás, vagy egy fix szín alapján. A pixel shader bemenete a vertex shader kimenete, minden képpontra interpolálva. Az árnyalást el lehet végezni mind a VS-ben, mind a PS-ben. Előbbit Gouraud(per-vertex), utóbbit Phong-shadingnek(per-pixel) nevezik. Utóbbi spekuláris visszaverődések esetén sokkal szebb eredményt ad.
A programozható shaderek lehetőséget adnak arra, hogy mind a vertex shaderre, mint a pixel shaderre egyéni programkódot írj, Cg, vagy HLSL nyelven. Így gyakorlatilag nagyon sok dolgot meg lehet csinálni, pl.: geometry instancing, normal mapping, ....
Gs-ről nem nagyon tudok elmondani semmit, meg grafikus hardverről se. -
VinoRosso
veterán
válasz
janos666 #1073 üzenetére
Nem vagyok progarmozó, de úgy tom, hogy a textúra az, ami megadja a grafikai objetumok felületének alapszínét. Nem feltétlenül bittérkép, bár az a legelterjedtebb, de vannak algoritmikus és 3D textúrák is. A shader=árnyaló sokféle jelentése van, alapvetően a stream(korábban vertex, pixel, geometriai) procikat jelöli, amk az objektumok tulajdonságait számlják ki, de az utasításkészletre , amivel a GPU programozható, is szoktak így hivatkozni( programmable shaders )
-
alien_
őstag
válasz
janos666 #883 üzenetére
Szerinted nincs mit optimalizálni a Cryengine 2-n? Akkor nem próbáltad még 4xAA-val játszani.. Ez miért lenne "ATI-fan duma"?
Egyébként sem találgatok a továbboptimalizált motorral kapcsolatban, hanem a Hardwired cikkéből vettem át:
"Lesznek persze új felspécizhető fegyverek, új járművek és mindez a tovább turbózott és optimalizált Cryengine 2-vel."
-
raskolnikoff
őstag
válasz
janos666 #878 üzenetére
Az ATI ezentúl eleve csak 2GPU-s kártyákkal akar majd alkotni high-endben, az nvidia meg nem épp GX2-re szánta a GT-200-ast. Szóval az nv nyugodtabban hanyagolhatja az SLI témát
Asszem ez érdekes. Végülis tényleg 2 GPU van 1 ellenében...az újak meg eleve a 9es széria ellen mennek...hm
-
válasz
janos666 #721 üzenetére
"Van aki ilyeneket kimér hogy mennyit eszik a gép VGA nélkül és VGA-val? .... Aztán 10W-okon gondolkozik?"
Igen, sok kicsi sokra megy, főleg ha szinte csak éjjelre kapcsolom ki a gépet! Úgyhogy ha a bojler éjszakai áramára kötném az sem segítene
"Lehet hogy beújítottak olyasmivel hogy nem csak az órajelet és feszt veszi vissza, de kompletten lekapcsol pár shadrblokkot is?"
Ezt hazudták a piszkok, már a 9xxx-es sorozattal kapcsolatban is, de desktop GPU-kban azt hiszem nem oldották még meg, csak a noti VGA-kban.
Most látom MSI 320-as OC-d van!Nekem is van egy ilyen kártyám! Szuper tuning-állat!
-
-
Vistaboy
veterán
válasz
janos666 #357 üzenetére
Hát, kivételek mindig vannak. Mindenesetre én végig aggódtam, amíg meg nem jött a kártya, és láttam, hogy TÉNYLEG a Zalman hűtése van rajta. Ha ezen is a referencia hűtés lett volna, azt hiszem, adom is vissza kicserélni.
Crytek: Szerintem arról van szó, hogy hardveresen gyorsítja a fizikai számításokat, mint ahogy azt az Ageia kártyája is teszi. De azért szerintem nem lesz a kártyára egy PhysX chip integrálva...
-
Bundás22
őstag
válasz
janos666 #215 üzenetére
ott a pont megoldható, csak komplex hűtés kell rá, de megoldható pontosan így látom
Egyébként ezesetben szerintem is inkább lenyelné az nv hogy fél évre az ATI nyert én ezt kizárnám, a gx2 pont azért született meg mert a zöldek képtelenek elviselni h nem ők a number one, ismerni kell az amerikai mentalitást
ennek fényében, ha (túl)sikeres lesz a 4870x2 várható egy gx2 is az nvidiától, de az is lehet h csak kiadják technology demonstrator-nak, dominating!!!
-
tdd587
őstag
válasz
janos666 #133 üzenetére
Nem régen vettem új gépet, úgyhogy végignyomtam a crysis-t full HD-ben, nekem megérte, és nem számoltam ki, hogy azóta mennyit buktam rajta, mert használom fél éve a gépem, tehát semmit, akkor az volt, most meg már más van.
Csak... érdemes lenne átolvasni egy hifis fórumba, hogy ott mi van, ha kiderül, hogy valaki tényleg vett egy haszongépjármű árából egy hangfalat. Hűha, és nem de sz*r, mennyit fogsz ezen bukni...
Maradjunk annyiban, hogy itt gyorsan kivettem az aláírásból a konfigot. Pár ezres ráfizetéssel ráadásul mindig a toppon lehet maradni.
Mindegy, csak azon méláztam (amíg ki nem moderálnak innen), hogy ha már a hobbynak sem örülünk, akkor mégis minek?
Üdv,
tdd587
-
Hando
tag
válasz
janos666 #133 üzenetére
Húú ez nagyo komoly iromány és nagyon sok igazság és tény van benne! Valami ilyesmire gondoltam én is nincs autom ezért nekem semmi örömet nem okoz egy kromfelni mire használnám asztallap tartónak abba mi olyan jó
vagy mért drogozak vagy igyak drága piákat amikor az csak 1x okoz "örömöt" eltúlozva ugyan de ha töbször élek ezekkel ugyan ott vagyok mintha lenne egy jó gépem ami lehet több örömet okoz ,de ezt mindenki máshogy látja mert mindenki más erről még lehetne vitatkozni! Amugy én abba a kategotiába tartozom most hogy elfut épp minden mármint az uj játékokból és élvezem így is crysis 800x600 lowba de így is szép ha majd uj gépem lessz akkor még1x végigjátszom hogy milyen ultra high-on!
-
Relic81
tag
Fogalmam sincs,de valószínű az első verzió lesz a befutó végül..
A secondary source has told us some interesting bits about the upcoming GeForce 9900GTX, a card which will be based on the GT200 chip. We provided you with quite a lot of information last month, and the second source confirms pretty much all of it. The only real difference is that GT200 will be the heart of the GeFoce 9900 series, which was confirmed earlier. The source confirms 240 shader processors, 32 ROPS, and a 512-bit memory controller. This means that the high-end card will sport 1GB GDDR3 memory.
He also said that the card will require power from both a 6-pin and an 8-pin PCIe power connector, which is far from surprising as we're hearing that the chip has 240W TDP.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- BMW topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kuponkunyeráló
- PlayStation 5
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Yettel topik
- Fujifilm X
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I DVDRW I 14" HD+ I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest