- Mobil flották
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
The Wolf Among Us 2 - Érkezett néhány új kép
gp Elviekben még idén megkapjuk a régóta készülő folytatást, de a pontos dátumot még mindig nem ismerjük.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lanszelot
addikt
Samebike 20lvxd30-ii tárcsafék.
Betétet kell cserélni és beállítani.A hiba lista nagyon hosszú:
Samebike:
Törött váz mind a kettőnek.
Váltó problémák.
Fékek remélem csak kopottak.
Akksi nincs, lehet majd felújítom, ha nagyon nem lesz más.
Ecosmo:
Mind a kettő elektromos motorja kuka. [link] videón erőből tekerem mert fékez. Random csinálja. Bolt szernint nem hibás.
Fékeket 100 mérföldenként szervízbe kell vigyem , mert semmit se fog. Ez szerintük normális.
Plusz apróságok mindkettővel.Utána jártam, de nem értek hozzá. Samebike - t mindenhol dicsérték. A masikat meg a bolt ajánlotta.
2 kerékpár kell. Nekem és páromnak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz asdasdasd #7548 üzenetére
Megoldás egy hsz-el a kérdésed felett van: csúszó urgás -> nem csak a lánc, de a hátsó fogsor is elkopott, tehát a fogsort (fogaskoszorú) is cserélni kell, mert a kopott (nem megfelelő profilú) fogakon ugrik meg a lánc.
Azt sokan elnézi, hogy ebike-nál a hajtás sokkal gyorsabban kopik mint egy normál bringán. Ha pedig túlkoptatod a láncot, akkor a sort is elintézed vele együtt, így a lánc csere rögtön a sor cseréjét is magával hozza, idővel meg persze az első lánctányért is cserélni kell.
-
őstag
válasz lanszelot #7552 üzenetére
mivel ez egy számmra ismeretlen no-name kínai fék, rágugliztam
a képek alapján S4 vagy S5 lehet, de nem sikerül megállapítani
javaslom szedd ki a fékpofát, a forma alapján lehet bele betétet rendelni
és mivel ez egy mechanikus tárcsafék, lehet csak után kellene állítani a féknek (az egyik oldalról húz, abba van kötve a bowden, a másik fix oldal, azon egy valószínűleg imbusz csavarral állítható a fékpofa tárcsától való távolsága a küllő oldalról) ez a mechanikus fékek sajátja, nem létezik önbeálló mechanikus tárcsafék, mindet állítani kell idővel, mert elkopik a betét, még a két oldalról húzó fékeket is.
mivel egy Shimano MT200-as fék szinte ingyen van, és örök élet meg két nap (két évente olajcserével) így egyébként is javasolt a kínai mechanikus fék lecserélése.a váz hegesztésére Vácott tudok jó embert, ha a környéken laksz tud segíteni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
asdasdasd
tag
válasz sebgutkopf #7553 üzenetére
Vadiúj gép, nincs se kopás se láncnyúlás. Feszítés állítgatása sem segít. Szerintem hibás konstrukciós. A kis fogaskerekek már nagyon kiesek az első fogsor síkjából, a ferdeség meg már nem bírja a nyomatékot.
-
fungi
aktív tag
-
nagyúr
Súlycsökkentés projekt pipa. 17.86 lett a vége (pedállal). A legtöbb súly a kerekekről jött le, de kb 300 grammot nyertem az új fékszettel is. Plusz ehhez a súlyhoz le kellett szerelnem a range extender kulacstartóját is. Ha azt visszarakom és felszerelem a Garmint akkor sanszos, h kicsivel 18 kg felett lesz a menetkész tömeg. Ebből még egy százast tudok faragni a hajtókar cserével, de azt már lehet, h kihagyom.
Megvoltak az első méterek is, itt a közelben mentem pár kilométert. Van itt pár komolyabb emelkedő, ezeket jól ismerem, boost módban egyelőre semmivel sem érzem gyengébbnek ezt a bringát mint az előző 75Nm-es Bosch motoros (3. gen) ebikeomat! A motort egy "kicsit" hangosnak találom, kicsit olyan hangja van mintha súrlódna benne valami. Lehet, h majd bejáratódik?!
De ami a lényeg: ezt a bringát tényleg nagyon könnyű tekerni kikapcsolt motorral is! Nem túloztak a tesztekben, tényleg olyan mintha egy analóg bringát hajtanék. Magamat ismerve nagyon sokat fogom így használni.[ Szerkesztve ]
-
etrop01
tag
Sziasztok!
Két kérdéssel fordulnék hozzátok első körben bár keresgéltem már a neten de egyértelmű választ nem találtam. Nemrég vettem egy specialized s-works turbo sl bringát.Még csak most tűnt fel, ahogy valaki mással mentem ez a bicó 30km/h óráig segít,ezen lehet valahogy állítani vagy olyan mint a boshos rendszer, hogy raktak bele valami speed boxot?
A másik kérdésem, hogy két nap egymás után mentem 40+ km-es kört tour ill turbo fokozatokat váltogatva és a második nap végén a motornak ilyen fura ciripelő,csipogó hangja lett. Mai nap mentem egy laza kis kört nem hallottam semmi különöset. Lehetséges lenne, hogy túlmelegedett vagy inkább szervízeltessem le?
50 töltés ciklus van benne 1800km-errelAz egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
Vesa
veterán
válasz bulikavagyok #7559 üzenetére
Mennyi volt eredetileg? Én is tervezek hasonlót, mert 24kg a bringa. Lehet tudni a részleteket, pl. a kerékkel mit csináltál, mire cserélted, és ilyenek?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
Kicsivel 19 kg alatt volt amikor megvettem, szóval nem kellett belőle sokat faragni. Felni maradt, mert amúgy is egy lightos darab. Egy-másfél kilót viszonylag könnyű leszedni (a külső-belső gumikkal akár 1000+ grammot is) de onnantól már elég drága mulatság lesz. Nem tudom milyen bringád van, de ha egy jóval könnyebbet szeretnél, akkor valószínűleg jobban jársz ha nézel egy újat. Most van pár nagyon jó akció az EU-ban (20-35% kedvezmény)! Linkeltem már ide. Az enyémnek az alulvázas változata is csak 20 kg! Bár azt hozzá kell tennem, h ez nem full power bringa. Nem való mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
24 kilóból nagyon nehéz lesz érdemben faragni. Sajnos ott a nagyobb akku, masszívabb váz sokat dob. Ha mindenből megveszed a top szintet, akkor is valószínűleg bőven 20 kiló felett leszel. Viszont egy zsák pénzt elköltöttél. 20 kiló alatti ebike csak a light e-bike kategóriában lesz, az pedig bringa cserét jelent.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Köszönöm a válaszokat! Haibike Fullseven 4-em van, nem a legkönnyebb darab. Másikat nem fogok venni, mert ezt is most vettem. 1-2 kilót szerintem le tudok szedni róla, de irreális árat biztos nem költök erre, akkor marad így.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
big-J
őstag
Ha a kerekekbol/belsokbol/gumikbol faragsz sulyt, sokszorta jobban megerzed. Csak legyen terved ha valami ereszteni kezdene.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lanszelot #7549 üzenetére
A fő probléma az, hogy ezek a samebike és társai, mind iszonyatosan gagyi alapra épülnek. Ipari hulladék kategória, mint bármelyik legolcsóbb parektikeres bringa. A minőséget nem tudod megkerülni, ha olyan kerékpárt szeretnél amihez van alkatrész és be is lehet állítani, akkor valami márkásat kell venni. Sajnos az internet tele van szeméttel. Én valami Bosch rendszerű folding bike-ot vennék, de az nem is lesz olcsó.
Ha mindenképpen ezeket a kínai vackokat szeretnéd toldozni foltozni, akkor annyit tudsz tenni, hogy az összes szar alkatrészt elkezded lecserélni minőségi darabokra, talán akkor lesz belőle valami, ami nagyjából használható. Ami a tárcsaféket illeti, a legjobban azzal jársz ha lecseréled, például veszel shimano vagy avid mechanikus tárcsafék nyergeket, shimano vagy sram féktárcsákat, adaptereket. És ehhez lesz fékbetét, be is lehet állítani és meg is tudsz vele állni. -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7559 üzenetére
Gratulálok ez tényleg szép lett így főleg, hogy XL-es váz.
A motor hangja az a belső áttételezésből jön, illetve a kis ellenállás rásegítés nélkül a shimano motor érdeme, meg persze a bringa súlya is segít.Gyakran amikor a pályáig megyek a szintén kikapcsolt rásegítéssel megyek és inkább a gumik gördülési ellenállása és a tapadása az ami miatt egy ponton túl már nem akarok gyorsítani, mert nem éri meg a többlet erő befektetést (főleg mivel azt a pályára tartalékolom).
Sok élvezetes km-t vele!
-
őstag
válasz Runner_fxr #7568 üzenetére
elfogadható, hogy ha valakinek nincs 7-800k egy Bosch-os összehajtósra, csak akkor legyen tisztában azzal, hogy 'drágán' vesz sz.rt
a jelenlegi helyzetből egyébként nincs nagyon kiút, és tanulópénznek is drága, mert úgy tűnik egyébként mindegyik bringában a fő alkatrészek (váz, motor, akku) haltak meg, amiknek a cseréje vagy nem gazdaságos, vagy lehetetlen.
ezért javasolta a váz hegesztését, talán az még abban a formában érdemi összegből menthető. a másik, aminek az agymotorja kuka szerintem akkor se fog hosszú távú értéket képviselni, ha a forgalmazó végül úgy dönt, hogy kicseréli az agymotort. ha mégis így lesz, azokat azonnal el kell adni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
big-J
őstag
Nem muszaj draga legyen, en mindig azt mondom itt, inkabb hasznaltat felaron, aminek van markaja, ugy legalabb lesz alkatreszed meg talalsz szervizt.
-
lanszelot
addikt
válasz Hopkins_001 #7567 üzenetére
Először is köszönöm szépen a választ mindenkinek.
Mint írtam nincs szervíz sehol.
Voltam 3 szervizbe, de semmit sem érnek.Nem értek semmit a kerékpárokhoz, ezt ajánlották ezt vettem.
Fék keménysége: fogalmam sincs, szervizben mondták hogy a fék betét keménysége se mindegy. Nem tudom ez mit takar.
-
Hopkins_001
tag
válasz lanszelot #7572 üzenetére
Sajnos én is bele nyúltam egy itt ott hibás hasonló ebikeba, de addig néztem videókat, hogy megtanultam magam szerelni. Hiába kértem segítséget bicaj szervízben csak pislogtak.
Mostmár tudok csapágyakat,vezérlőt meg úgy mindent is cserélni rajta, természetesen kellett hozzá egy kis idő.Segítek szívesen,de így távoktatásban nehéz.
-Mechanikus fék sose fog jól. Cserélni kell egy hidraulkusra.
-Váz ha repedt azt meg kell heggesztetni és mehet tovább, csak érdemes ilyenkor mindent lepucolni a bicajról ami elektronika.
-motorokban valószinű a bolygómű széttört, ne menj többet vele mert rossz helyre kerülhet a darabkák,de lehet a csapágyak rossz belül. -
válasz Hopkins_001 #7573 üzenetére
Tehát ha ráköltöd az árát még egyszer, akkora következő meghibásodásig akár használható is lesz...
Az ilyen ipari hulladék ellen nem az a védekezés, hogy megtanulod használhatóra tákolni magad, mert jóérzésű szerelő nem nyúl hozzá, hanem az, hogy eleve olyat veszel, ami normális minőségű, normálisan szerelhető, és létező supportja, szervízháttere van. Lehet, hogy dupla annyiba kerül, de ez sem véletlen... Másrészt meg úgyis elköltesz ennyi pénzt a gagyira is, de a végén még mindig nem biztos, hogy működni fog, de ha igen, akkor legalább szarul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7569 üzenetére
Köszönöm!
Tegnap már az erdőt is megjártam vele, úgy tűnik, h nagyon jó barátságban leszünk! Emelkedők nélkül teljesen felesleges a rásegítés. Van itt a közelben egy kb három kilométeres sík szakasz, ott is teszteltem tegnap: gond nélkül tudtam tartani a 30-as tempót.
A hangja miatt továbbra is aggódom egy kicsit, több ebikeot hajtottam már, egyiknek sem volt ilyen hangja. Ha Pesten járok megmutatom egy hozzáértőnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7575 üzenetére
Esetleg csinálj róla egy hang/video felvételt, aztán megszakértjük.
-
yle_greg
tag
válasz Hopkins_001 #7573 üzenetére
Meglepo, de egy teljesen uj nezopontot ismertem meg az utobbi nehany hozzaszolasbol.
En vasarlas elott revieweket olvastam a bicajrol (PVY Z20 Pro) es az alapjan vasaroltam meg. Bele sem gondoltam, hogy ez nem neves gyarto, eszembe sem jutott, hogy utananezzek a szervizhalozatnak. Pedig teljesen jogos, ez nem olyan mint amilyenek a gyerekkoromban voltak a bicajok, hogy mindenki megszerelte a sajatjat, ezen tenyleg van annyi technika, ami bar tanulhato, es megfelelo szerszamok/eszkozok meglete eseten javithato, cserelheto, de messze nem trivialis a szerelese.
En ugy voltam vele, hogy ez egy bicikl, ugyan mi baja lehet, amit nem tudok megoldani?! Most szembesultem vele, hogy ha a vezerlo elektronika, vagy a motor mondja be az unalmast, akkor nagyon megszivom. Hat, ez ciki, de ez van. :-)
Egy kerdesem viszont lenne: miert mondjatok (tobben is, szoval biztos igazatok van) hogy a mechanikus feket le kell cserelni hidraulikusra? Az enyem teljesen jol fog. Kiveve esoben, mert akkor nem. Csak az eso miatt nem cserelnem le, szar idoben inkabb lassabban megyek, hogy kesobb kapjak ki az asszonytol. :-)
A hidraulikus feknel egyebkent nem nagyobb a meghibasodasi esely? Ezt csak kerdem, meg sosem volt hidraulikus fekem. Mi a gond a mechanikussal?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz yle_greg #7577 üzenetére
A legtöbb mechanikus tárcsafék rendkívül gyenge minőségű, ráadásul a pontos beállítása is kb lehetetlen. A fékhatása meg általában nem éri el egy közepes minőségű vfék szintjét se. Fékbetét is vagy van vagy nincs. Ezért ajánlott lecserélni, vagy még inkább ajánlott meg sem venni olyan bringát amin noname mecahnikus tárcsafék van. Egyébként vannak jó mechanikus fékek, például a Shimano-nak is van, iletve a Sram-nak is, viszont ezek egy árban vannak az alap hidraulikus fékekkel, akkor meg inkább jobban jársz azzal.
A hidraulkus fékkel is hasonló a helyzet, ha valami noname fos, akkor azzal is lehet szívni, de már a legalapabb shimano hidraulikus tárcsafék is nagyon megbízható. Nagyon kicsi az esélye, hogy olajat ereszt, a beállítása sem nehéz. Szerviz igénye sincs sok. Átlag felhasználás mellett 2-3 évente elég benne olajat cserélni. A fékbetét cseréje sem bonyolult. Csak akkor kell sűrűbben olajat cserélni benne ha intenzív használatban van.
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz Runner_fxr #7578 üzenetére
Szoval az a gond, hogy nehez beallitani es a fekhatasa is gyengebb, mint a hidraulikusnak.
Ezen most elgondolkoztam. Ujonnan a beallitas valoban szoszmotolos volt, es nem is sikerult, mert kellett par kor, hogy bekopjon es ne adjon ki hangot rendes haladaskor.
A fekhatassal viszont nincs gondom. Siman azonnal allora fekezi a kereket, ha erosen behuzom. Egy elem vago autot kicsit tulkompenzaltam, 20-25 km/h sebesseggel aszfalton egybol radiroztam a gumit. En cirka 80, a bicaj 25 kilo, mondjuk az elso es hatso feket egyszerre huztam be.
Lehet, hogy azert nem erzem a mechanikus fek fekhatasanak a problemajat, mert kicsi, 20 collos a kerekem? Nem mindegy, hogy milyen erokar mellett akarja megfogni a tarcsat. Nagy kereku bicajnal a tarcsa sokkal messzebb van a kerulettol, es ahogy kiveszem, ti tobbnyire "rendes" meretu bicajt hasznaltok. Talan ez lehet az ok, hogy nektek keves a mechanikus fekhatas?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7576 üzenetére
Jó ötlet! Köszi előre is! Csináltam két videót, a menetszél miatt nem az igazi, de azért nagyjából hallható a lényeg. Egyébként már kezdek megbarátkozni a hanggal. Ha pár percig megy a motor, már fel sem tűnik, h "fura" hangja van. Csak bekapcsoláskor bántja a fülemet, mert amúgy nagyon csendes a bringa.
Szerk.: a második videó végén használom mindhárom fokozatot.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz yle_greg #7579 üzenetére
2 dologban soha nem fogja utolérni a mechanikus fék a hidraulikusat és egyik sem a fékhatás:
- a mechanikus rendszernél a fékkarban van egy rugó, meg a fékben is van egy rugó, különben nem megy vissza a fékbetét a helyére. folyamatos fékezés esetén (nem 3mp) az ujjad állandóan ez ellen a rugóerő ellen dolgozik. ez észrevehetően fárasztó hosszú távon. a hidraulikussal nincs ilyen gond
- a másik az "önbeállóság" azaz a fékbetét kopásának a kiegyenlítése: a hidraulikus fékben ha kopik a betét, akkor megy egy kis olaj a túlfolyóból a rendszerbe és a nyomáspont ugyan ott marad. a mechanikusnál a kopásnak utána kell állítani (jellemzően a féknyergen egy csavarral, szerencsésebb esetben kézzel, lásd Avid BB széria) és ezt nem lehet megúszni, folyamatosan figyelni kell rá.szóval bár fékerőben lehet ugyanolyan egy JÓ mechanikus, mint egy alap hidraulikus, mégis összességében a hidraulikus jobb választás* főleg mert a jó mechanikus jó fékkarral, jó bowdenezéssel már MT200 ár felett van.
*kivéve azokat az extrém eseteket, ahol a júzer attól a szinte alig bekövetkező esettől tart, hogy a civilizációtól órákra akkorát esik, hogy elszakad a fékcső és elfolyik az olaj, és akkor jaj mi lesz. ennek a hibának az előfordulása azonban szerintem azon embereknél is egy milliomod százalék, akik tényleg bringáznak a civilizációtól órákra. mindenki másnál meg felesleges aggodalom, egy kiszakadt külsőnek szignifikánsan nagyobb az esélye, mint ennek, és azzal se lehet tovább menni.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
Aha! Igy mar ertem, hogy miert sokkal elonyosebb a hidraulikus, koszonom!
Szerintem, ha valaki akkorat esik, hogy elszakad a vezetek, akkor nem az lesz a legnagyobb baja, hogy mar csak egy fek mukodik a bicajon. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
őstag
válasz yle_greg #7582 üzenetére
persze mindig lesznek olyanok, akik minden hidraulikus mellett szóló érvre felhoznak kettőt, hogy de miért jobb a mechanikus fék. ezeknek az origója általában az, hogy félnek a hidraulika szerelésétől és/vagy még soha nem próbáltak olyat, így nem tudják, hogy miről maradnak le.
a fékerő modulációja a te esetedben is olyan dolog, ami sokkal könnyebben megvalósítható hidraulikus fékkel, mint mechanikussal, és kis méretű keréknél nagyon nem mindegy, hogy adott szituációban megcsúszik-e a kerék vagy nem.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7580 üzenetére
A videó alapján nincs itt semmi extra. A Shimano motornak ilyen a hangja. Más motoroknak is van és változik a pedálfordulat és a rásegítés intenzitásától függően.
Előben nem tudom mennyire más.
-
Ijk
nagyúr
Beraktam a chipet, első tapasztalatok hogy baromi jó amikor nem fog meg 25-nél. Hosszabb, üres szakaszokon gyorsultam 25 fölé egyébként, 30 körül van a komfortos haladós tempó, ennél gyorsabban (35-ig segít rá) már csak jóminőségű autóúton éreztem biztonságosnak, de túra módban ott azért már bele is kell tenni az energiát. De hosszabb szakaszokon a 25 vs 30 ég és föld haladás érzetre. De mindig is sajnáltam hogy itt nem az usa féle 32-es a limit. Persze kb. 80%-ban így is 20-25 közötti tempóm volt a városban.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Gratula! Emlékszem én is, milyen frusztráló volt, amikor a nejem bringáját próbálgattam, és akartam haladni - 23-24-ig kb. erőfeszítés nélkül ment, onnantól meg minden km/h extra küzdelem volt.
35-nél hirtelen veszi el, vagy van valami lefutása?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7584 üzenetére
Köszi a megerősítést! Egyébként ma is gurultam vele, vagy halkabb lett, vagy kezdem megszokni!
-
yle_greg
tag
Lehet, hogy felreertettel, en nem allitom hogy jobb a mechanikus a hidraulikusnal! Pont, hogy azt kerdeztem, hogy miben jobb a hidraulikus? En abszolut el tudtam fogadni a fenti valaszokat, mert logikusak.
Az, hogy en nem erzek hianyossagot a fekemben, egyaltalan nem jelenti azt, hogy a mechanikus jobb lenne mint a hidraulikus. Nekem a ket fek nem egyforman fekez, az elso puhabb, a hatso kemenyebb, de mindketto jol adagolhato. A fekerejuk is rendben van, de valoszinuleg egy nagyobb kerekatmerovel szerelt bringan mar nem lenne eleg.
Nem vagyok a hidraulika ellen, ha a mostani meghibasodik, akkor megnezem, hogy mennyibe fajna ha hidraulikusra cserelnem. De amig jol mukodik, addig nyilvan nem rohanok lecserelni, mert az penz kidobas lenne. Megvarom mig elromlik. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
őstag
válasz yle_greg #7589 üzenetére
én nem értettelek félre, tudom, hogy nem állítottad, hogy jobb a mechanikus. én csak kicsit kifejtettem jobban a véleményem talán ez ment félre, ne haragudj. nem téged akartalak meggyőzni, hanem akik esetleg még olvassák a beszélgetést, és felmerül ez a kérdés bennük.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Friczy
senior tag
Még hozzáteszem a harmadik különbséget: a mechanikus tárcsafékek többségében csak az egyik fékpofa mozog, azaz a fékezéshez mindig el kell hajlítani a tárcsát is, ami plusz erő, és amíg nem hajlik el a másik pofáig, nem fog a fék rendesen. Ezzel szemben a hidraulikusnál mindkét fékpofa mozog, ha jól van beállítva, akkor egyszerre ér mindkét fele a tárcsához.
-
trialboj
őstag
Ha úgy is a hídra fék a téma, akkor kérdeznék én is egyet gyorsan. Shimi xt 2 dugattyús 8100 hátsó fék, eddig bivaly erős volt és kemény is a fék karnál. Most fém betétet raktam bele így is jó volt, mentem vele, de nem tudtam eléggé visszsanyomni a dugattyukat, békéért a tárcsába, ezért raktam rá tölcsért, és mivel fekete olaj jött ki, toltam gyorsan egy gravity bleedet.
A fenti tölcsérből húzom lefeé az olajat a fecskendőbe. Stroke csavart kicsavartam előtte, fekkart legtávolabb állítottam a kormánytól, bleed után viszont nem lett olyan kemény mint volt.
Gondolom levegő maradt benne, de mitől? Lehúztam vagy 2 teli tölcsér olajat és a végére lent már csak tiszta jött.
Most már bánom hogy hozzá nyúltam, koszos olajjal jobban ment, ráadásul most már itt vagyok a bike parkban, ma nyílik de tegnap már láttam pár kva meredek trailt 🫠"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagylaci32
tag
válasz trialboj #7592 üzenetére
Elméletben az a biztos légtelenítési megoldás, ha a teljes folyamat alatt túlnyomás van a rendszerben. Emiatt jobb inkább átnyomni az olajat, mint átszívni. Szíváskor a nyitott részeken levegő is bekerülhet. Valószínűleg ez történt.
Ha alulról felfelé átöblíted újra a teljes rendszert, miközben úgy forgatod a féket, hogy lentről felfelé mindig a legmagasabb ponton legyen a féknyergen, majd a fékkarban is a furatok, akkor nem tud majd sehol megrekedni a levegő. Érdemes lehet még a folyamat közben megmozgatni a dugattyúkat is.
Talán van ennek egyszerűbben elvégezhető, gyakorlatiasabb módszere is, de ez biztos működik. -
sebgutkopf
őstag
válasz nagylaci32 #7593 üzenetére
A Shimano légtelenítésben azt a részt sose értettem, hogy miért fentről kell gravitációsan leereszteni. Ráadásul az is ellentmondásna tűnik, hogy fentről jön le az olaj, de a levegő az az olajban magától felfelé akar menni, tehát a két ellentétes irányú törekvésből nekem adja magát, hogy a végén valahova be fog szorulni a levegő.
Ezzel szemben, ha lentről tolom fel (ahogy te is írod), akkor a régi olajjal együtt a levegőt is feltolom a tölcsérbe (más rendszernél a másik fecskendőbe) és a helyére már előre levákumozott tiszta légmentes olajat nyomok a teljes rendszerbe. -
yle_greg
tag
Ja, oke, semmi gond! :-)
Amugy megneztem, Alin egy tizes alatt van Shimano hidraulikus fek szett, szoval tenyleg nem egy nagy osszeg.
Ahogy nezem, a lecserelessel a legnagyobb gond az lenne, hogy a fekkar nalam a hatso feklampat is bekapcsolja, ergo ilyen kar is kell. Na, de ez a jovo zeneje, majd ha a mostani megadja magat. Addig is tanulok, most peldaul a lenti levegotlenitesrol. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
őstag
válasz yle_greg #7595 üzenetére
mivel itthon is 10 ezer, nem éri meg aliról kockáztatni egy hamisat
a féklámpa kapcsolós fék viszont drága, abból könyebb mechanikusan olcsót szerezni, valózínűleg ezért is lehet a te bringádon mechanikus fék. én eddig féklámpa kapcsolósban csak Magurát láttam
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7580 üzenetére
Szerintem rendben van a motor, a shimano-nak ilyen hangja van. Ha bármi gond lenne vele, úgy is változni fog a hangja. Ha telefonról átkonfigurálod a nyomatékgörbét, reakció időt, lehet rajta halkítani.
#7592 trialboj
A hibalehetőségek amiket elkövettél. Dugattyúkat célszerű úgy visszatolni, hogy a fékkarnál nyitva van a rendszer, rajta a tölcsérrel. Azt jól csináltad, hogy a fekete olajat először lefelé engedted, de nem kell szívni fecskendővel, ez nem olyan mint a Sram, nem kell vákuumozni, csak folyatni egy csövön keresztül egy tartályba, zacskóba az olajat. Közben a nyerget lehet kézbe véve forgatni, kocogtatni, fékkart pumpálni.
A következő hiba, hogy a fékkar távolságot nem kell koppra kiengedni, egy fordulatot vissza kell tekerni. Ha koppra ki van tekerve az légtelenítés szempontjából nem jó, maradhat levegő, vagy épp nem megy át megfelelően az olaj a rendszeren. A Freestroke csavart sem kell teljesen kitekerni, először koppra be, aztán 3-4 fordulatot ki.A következő hiba, hogy a tökéletes légtelenítéshez meg kell csinálni a hagyományos módon a fékkar felé is visszatolni az olajat. Amikor már lent tiszta olaj jön, akkor mehet rá alul a fecsi, friss olajjal, és tolod fölfelé a tölcsérbe, a fékkar 45 fokban előre döntve legyen ilyenkor, majd alul zár, fékkar pumpálás 3 pozícióban és újra nyit és még egy kis olajat átnyomsz rajta, aztán alul végleg elzár, leveheted a fecsit és még felül megpumpálod 3 pozícióba forgatva. A lefelé folyatáshoz nem kell a bleed blocker, a fölfeléhez igen.
És még egy tanács, amikor fölfelé tolod az olajat, az legyen azért határozott.
#7594 sebgutkopf
Részben igazad van, ezért is kell utána fölfelé is tolni az olajat, mert így jön ki az összes levegő. Viszont előfordul, hogy a nyeregnél megrekedt levegő meg csak akkor jön ki amikor lefelé folyatod a gravitációt kihasználva. De a legfontosabb, hogy a koszos olajat nem célszerű a fékkarig tolni, mert dugulást okozhat a rendszerben. Ha viszonylag tiszta az olaj, meg sűrűn légtelenítesz nem gond ha csak fölfelé tolod, de a koszos, fekete olajat mindig előbb lefelé érdemes ereszteni. A kosz a féknyeregnél kezd összegyűlni és onnan halad fölfelé a rendszerben, ezért jobb ha lefelé kiereszted. A féknyeregnél nehezebben alakul ki dugulás, a fékkarnál sokkal könnyebben.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7597 üzenetére
Köszönöm neked is a megerősítést! A telefonos konfigurációban még nem mélyedtem el, egyelőre a 2. gyári beállítást használom.
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7598 üzenetére
Ma megvolt a harmadik hosszabb túrám a Rise-zal, a hatótávja durván felülmúlja az előzetes várakozásaimat! Igaz, h nem "száguldozok" felfelé, de az én tempómban simán meglehet a 2000-es szint. Mindezt a 360-as akkuval. Szerintem nagyon ritkán fogom használni a range extendert.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7597 üzenetére
Így már értem az első fázist.
Valószínű én sose használom a fékfolyadékot olyan hosszan, hogy megfeketetdjen, nekem régebben se ásvány, se dot olajam nem volt láthatóan koszos, ha már a fékkaron úgy éreztem nem olyan az érzet, akkor mindig cseréltem frissre.Kérdés:
1. Az ásvány olaj hajlamos arra, hogy egy helyen (tömbben) gyűjti össze a koszt, akárcsak a vizet?
2. Más nem nyitott ásvány olajos rendszereknél (elnézést ha tévedek) tudtommal nincs ez a gravitációs leengedés. Ott miért nem okoz gondot a kosz felfelé nyomása, esetleg ez a nyitott vs zárt rendszerrel lehet összefüggésben? -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7599 üzenetére
Ez nagyon szép hatótáv, amiben szerintem neked komoly érdemed van, mert hajlandó vagy a motor mellé tenni a saját erődből.
A 2000m szinttel azért nem biztos, hogy tudsz kacérkodni legfeljebb, ha egy idő után az elektronok kiszállnak a buliból és rásegítés nélkül is mászol tovább.
Az oka pedig egyszerű: a shimano ahogy az akkut monitorozza, enyhén szólva nem azonos kapacitást/hatótávot jelent a gyakorlatban a 100-70% és a 30-0% közötti akkutöltés a gyakorlatban. A feltöltött akku látszatra nagyon sokáig brutálisan jól bírja, alig merül, viszont ez a kitartás nem alkalmazható egy lineáris extrapolációval lefelé. A végén az utolsó 30% már látványosabban gyorsabban kopik, az utolsó 20%-ra pedig alig lehet hagyatkozni az már egy utolsó vész mászás kb és pillanatok alatt elkopik. Tehát ha az első 30%-od itt 628m-t tudott, akkor az utolsónál 30-0% közötti tartományból kb 250m szintet lehet kihozni.Azt nem tudom, hogy minden rendszernél ennyire látványos-e a különbség, azt viszont láttam másnál is, hogy a vége az mindig rövidebb.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
A Giantem hatótávja is "erodálódik", először minimálisan, a végén durván, kb. így fest (Tour, városi / külvárosi terep, nyár, 35 körüli tempó):
- 100%->99%: 3 km / % ( )
- 99% -> 60%: 0.9 km / %
- 59% -> 20%: 0.8 km / %
- 20% -> 0%: kb. 6-8 km összesen. 14-15% körül rájön, hogy nem jól számolt, és onnantól kezdve 8-10%-ot ledob párszáz méter alatt. Az úgy elsőre elég pislogós volt, de aztán megszoktamPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Köszi az infót! Ez nem túl jó hír... Tesztelni fogom, megnézem mennyit megy el ezzel a töltéssel.
Egyébként ettől függetlenül később meglehet a 2000 méter, mert közel sem vagyok még "csúcsformában".gbors: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Csak tippelek, de szerintem itt is a kapocsfeszultsegbol kovezkeztet az elektronika a meg tarolt energia mennyisegete, ami a li-ion cellak eseteben nem trivialis szamitas.
Egyreszt a feszultseg nagyon nem linearisan csokken, masreszt siman van olyan, hogy egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
A cellak az akksiban mind kulonbozoek egy kicsit, mas a belso ellenallasuk mas a fajlagos "josaguk", ugyhogy nem lehet veluk pontosan elore tervezni, marpedig az egyszeri elektrinonika ezt teszi, szamol egy maximum es egy minimum kapocsfeszultseggel, meg egy gorbevel, hogy a ketto kozott egy egysegnyi feszultseg csokkenes az hany szazaleknak felel meg.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7604 üzenetére
egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
Tökéletesen írtad le, pont így viselkednek a gyakorlatban.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton.
A bringán nekem is az 5 pálcika van a bluetooth rákapcsolt óra alapján látom a százalékokat. Az utolsó pálcikára (20% vagy attól kisebb) valóban érdemes úgy tekinteni, hogy vége, mert onnan max egy utolsó mászást vagy a vész visszafordulást bírja ki, ha parkolóból megyek, akkor bepróbálkozok vele hátha felérek vele a pálya tetejére, akkor még van egy ajándék köröm, mondjuk olyan 100-150m szintet még elvisz az utolsó 20% (ha nincs nagyon hideg), síkon viszont ilyenkor már jobb analógban tekerni és az emelkedőkre spórolni az elektronokkal.
A lényeg, hogy akkor ez nem shimano specifikus téma. Csak azért gondoltam ezt, mert annak idején a shimano talán 2 fw frissítése is az utolsó 20% energia managementjének javításáról szólt. -
nagyúr
-
-
senior tag
Sziasztok!
'jogszabályi' kérdésem lenne. Ha 300+ wattos e-bike-ot 'varázsolok' a kerékpáromból akkor a szabályos használati minimumhoz elégséges az alábbi tételek?
- kell egy segédmotoros biztosítás
- legalább egy kerékpáros sisak 'bukósisak' -ként
- vezetési jogosítvány - megfeleltetve ennek meglévő A vagy B kategóriás jogosítványés ennyi.
Ami még kérdés, hogy városi kerékpárutat használhatok-e? (illetve hogy kerékpárút használatánál be kell tartani 20 Km/h sebesség korlátozást)
-
nagyúr
Jogosítványból elég az AM, de persze az A és a B is jó.
Ha teljesen szabályos akarsz lenni, akkor:
- először le kell vizsgáztatnod a járművet, mint SMKP-t
- rendes motoros bukó kell (a nyitott elég)
- városban kerékpárúton nem mehetsz, városon kívül igen, max. 30-calZárójel: a fentiekkel nem jellemző, hogy bukik az ember, ha a többi rendben van.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
senior tag
Köszönöm a megerősítést!
A kerékpárutas használat jó lenne ha nem lenne tiltva.. mikor (vidéki) városunkban az újabb jelenség már nem is az, hogy száguldoznak elektromos rollerral minden nélkül, hanem már a szülők azzal viszik a gyereket is és ketten mennek egy rollerral...
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7607 üzenetére
Hiaba van pedal, ha nem tudom tekerni. :-(
Serult a terdem. Ez annyit jelent, hogy guggolasbol ha kapaszkodas nelkul kell felallnom, akkor az arcomon meglatszik a fajdalom, nem tudom elkendozni.Lapos uton tudom tekerni, tartani a sebesseget, de ha szembeszel van, akkor elkezd sajogni. Rovid emelkedo megfelelo fokozatban oke, de hosszabban mar nem megy. Mindig rabaszok amikor onerzetbol "Ez meg menni fog!" felkialtassal tuleroltetem.
En olyan ember vagyok, aki mindent is tulbiztosit. Vettem egy pot akkut, es amikor felmerult, hogy esetleg kifogyhat, akkor beraktam a bicaj csomagtartojaba, hogy elijesszem Murphyt. (Ha nem vittem volna, biztosan kellett volna, hehe)
Ha megpukkad az elektronika vagy a motor, akkor az osszes emelkedon tolnom kell, ezt a rizikot vallalom, de ahol csak lehet, ott csokkentem az arokparton maradas eselyet. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7600 üzenetére
A kosz a féknyeregnél elkezd összegyűlni, mert a dugattyúk szépen bedolgozzák, aztán halad felfelé a fékkarig. Előfordul, hogy az olajban úszkálhatnak olyan szennyeződések is amik dugulást is tudnak okozni, de ehhez azért nagyon el kell hanyagolni a karbantartást. A vizet inkább a DOT olaj gyűjti össze, ásványi erre kevésbé érzékeny.
A nagyon koszos olaj, főleg a fékkarnál, bárhol okozhat gondot, teljesen mindegy, hogy mit írnak a service manual-ban, vagy mint mutatnak a gyári videókban. A Nagyon koszos olajat ki kell engedni a nyeregnél, az a biztos.
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Nem ertek hozza, csak kibicelek!
De szerintem ami meg hasznos lehet, ha minel melegebb az olaj a csere kozben, mert akkor folyosabb, ergo a levegobuborekok konnyebben tavoznak a rendszerbol. Legalabbis en igy gondolom. :-)Nyaron biztosan kiraknam a napra delben, hogy melegedjen fel a csoben levo folyadek, es a csere olaj kannajat is megnapoztatnam.
Rossz idoben persze mikroba is be lehet tenni, bar erdemes elore egyeztetni a tuzoltokkal, hogy raerjenek. Ja, es nem tolem hallotta senki! :-)
(A mikro csak vicc, nehogy kiprobalja valaki!)Mennyire viszkozus a valtoba valo olaj? Van ertelme melegiteni?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
válasz yle_greg #7612 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kovacs65
senior tag
Van EU szabványos s-pedelec sisak is. NTA-8776
What is an NTA-8776 (speed pedelec) helmet?
A speed pedelec is a two-wheeled vehicle with auxiliary propulsion power, assisting the rider with pedalling up to a maximum of 45 km/h. According to the new EU directive (No 168/2013) on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles, the S-EPAC is classified as a moped.[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Így világos, köszi!
-
őstag
válasz kovacs65 #7618 üzenetére
nekem is van ilyen NTA sisakom (Lazer Anverz) de szemre nagyrészt csak a fejtetőnél levő narancssárga "Do not remove" szivacsban különbözik egy hagyományos sisaktól
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!