Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-v-
addikt
A futóműve és a fékei abszolút nincsenek összhangban a teljesítményével
Ez mondjuk érdekes kérdés lesz a többi modellnél is, mert villanyból a 150-200 lóerős dolgok is bitang módon menni fognak, ráadásul mivel nincs váltó, azonnal megy, mindig mindenhonnan, nem kell visszaváltani stb. sokkal többen ki is fogják használni ezt a dinamikát - komolyabb fékeket és futóműveket kell majd pakolni az egyszerűbb autók alá is .. mondjuk a visszatöltéssel eleve van egy elég komoly motorfék, de - ha csak nem összkerekes - az csak az egyik kereket fogja. A futómű helyzetét meg az segíti, hogy a padlóban lévő aksikkal nagyon alacsonyan van a súlypont, plusz könnyű jó, akár 50-50 súlyelosztású autókat csinálni.
-
hobizoli
nagyúr
maskepp kell tankolni, nem el jarni kell tankolni a kutra, hanem otthon ejjel feltoltod mint pl a mobiltelefont
azert az a 450-500km-s hatotav a juzerek 99%-anak tok eleg, az USA-an meg 6-800km-re meg inkabb mar elrepulnek, mint elautoznak, vagy van erre a temara pl egy Cadillac Escalade is
foleg akinek van erre az autóra 150kUSD-jeamúgy annyira azert megsem szar a Tesla, mert evek ota SEMMI mas elektromos alternativat nem tudnak felmutatni hozza kepest 1000x nagyobb es mar evtizedek ota autókat gyarto cegek sem
-
Majd teszünk a háztetőre napelemet (fotovoltaikusra gondolok).
Amúgy szerintem az áram nem drágul meg (jelentősen), de a kieső jövedéki-adóbevételek miatt a kormányok kreatívak lesznek a villanyautók sarcolásában.@(#153090) lenko: U.S. only, lassú automatával, 1 db van a hahun.
-
hobizoli
nagyúr
mivel 2.3tonna valszeg nem a Hring-n lesz elemeben
de az hogy csak 1-2x tud ilyet gyorsulni az nagyon nem igaz
van az az amcsi fiatal gyerek a youtube-n, o halalba szopatja a legal es illegal mezonyt vele
illegalon jon vmi iszonyu hangu kompresszoros, nitros V8-s vadallattal vmi redneck, arra az elso 30m-n raver 2 autohosszt mar600USD-t tolt be a V8-s tulaja, mert arc
utana magyaraz, hogy de a o fele poros volt, es azert
OK cseréljünk palyatott is megveri ugyanugy
amúgy a 500km-s hatotavja az az USA-ra ertendo, ott meg nem fognak fals szamokat megadni, mert szetperelnek oket
itt EU-ban erre egy gyarto siman rakamillazna 6-700km-t is, ahogy most is teszik is-18-ban telen a benzines auto sem annyit eszik, mint normal idoben nyaron, szoval nem ertem a csiziot
-
ArthurShelby
addikt
"egy farokhosszabbító semmi más"
Ma sok ilyen van, lehet válogatni rendesenÉn a tesla-t jónak tartom, de nagyon nem tetszik az az iphone-os hype ami körülötte van, illetve igénytelen szerintem a belső formaterv (itt főképp az odabasztt nagy tabletre gondolok). Szvsz a prémium autókban a németek a legjobbak/legfejlettebbek, egy camarro, corvett mind nagyon le van maradva (pl legfőképpen úttartásban)
Most az amcsik beindították a villanyautó gyártást, adófizetők dollármillióit ölik bele a fejlesztésbe, és megkapják mellé az amerikai hype gépezetet is (hollywood, sajtó...)
-
lenko
aktív tag
Ismerem az 1.6 8v-t, volt 2 autóm is ilyen motorral.
Évente 1-2 alkalommal ül 4 ember az autóimba, akkor se a Mecsekbe. Aki oda jár fullon nyilván jobb a dízel, de mégjobb a nagyobb szívó benya.
(#153045) roberto211
Maxálisan dízel ellenes vagyok, tehát hiába lehet azt chippelni, mégsem azt vettem...
-
Ez ilyen játék.
Csak azzal, hogy megválasztja az ember a származás geolokációját, még sokat senki nem spórolt
Könyvelőmnek toyotája(corolla verso) van. Űber állat soha semmibaja és különben is minden hepaj. Asszonya állt a pirosnál, zöldre sebességbe rakta h induljon, reccsenés oszt a féltengely meg miazmás elköszönt az út közepén. 150K.
-
diegho
nagyúr
Majd meglátjuk mi lesz. Megpróbálok kibulizni egy cégautót majd pár hónap után, hátha, bár az is lehet, hogy megoldom tömegközlekedéssel a bejárást a nem forró nyári napokon, mert nyáron nem vagyok hajlandó buszozni klíma nélkül, viszont ősszel és télen teljesen rendben van szerintem. Meglátjuk majd. Ha össze tudom hozni, hogy 20k km alatt maradjon az éves futásom, akkor egy benzines jól felszerelt kényelmes autóra még válthatok.
-
diegho
nagyúr
Nem fogok Lupo-t venni az biztos, ezt már mondtam. A Yaris szintén nem jó, mert nem kell két autó, amit megspórolnék üzemanyagon, azt a biztosításon, casco-n és súlyadón már ki is dobtam és akkor még nem vettem rá gumit és apróságokat. Semmi értelme 2 autót tartanom amiatt, hogy az egyiket havonta egyszer vegyem elő, volt már egy 2.0 D4 Avensisem második autónak tartva, majdnem 2000km-t mentem vele évente, semmi értelme nem volt.
Amiben rációt látok az a Yaris Verso 1.4 D4D, vagy E12 Corolla 1.4 D4D, bár ezek szerintem benzinnel is jók lennének.
-
diegho
nagyúr
Ez mennyire jellemző a típusra? Mert a szerviz tulaj ismerős nem említette típushibának, pedig ő mindent el szokott mondani és mivel nem nála csináltatom, ezért nem is érdeke, hogy átverjen.
Most nézem 175k a nagynyomású szivattyú, az nem annyira horror, ha valaki sokat megy vele. Én Fusion 1.4 TDCi-ben gondolkodom, de nekem 30k km lesz az éves futásom és ha csak 2 litert spórolok egy benzineshez képest, akkor is 200k felett vagyok évente, ha 4 év alatt bejön egy turbo és egy magasnyomású, akkor is spóroltam a dolgon.
-
diegho
nagyúr
Jó ez a Lupo, de nagyobb vagyok, mint a komplett karosszéria. Kétlem, hogy ebben elférnék.
Most voltam egy szerelőnél, mert kopog a torony a Merivában, pedig minden ki lett cserélve - szerinte rosszul rakták össze, majd kiderül - azt mondja ne vegyek dízelt, hanem valami modernebb benzineset, amivel spórolósan el lehet járni 5l alatt és azzal nem ugorhat be turbó és kettőstömegű szívás. A swift az említett 5l alatti 90-es tempójával nagyon jónak tűnik, bár még a Meriva-t is le kell tesztelnem, hogy ilyen körülmények között mit eszik.
-
runner 125
nagyúr
Mert nem vezettél még jó automatát.
Szeretem a manuálist én is, motorozom is, ott is imádom én beosztani a motor erőt, fordulatot, de a következő B. autóm szinte biztosan automata lesz, persze normális motorral (min. 2500 ccm), normális váltóval (7-8 fokozat, nem CVT, kormányról is kapcsolható funkióval)
-
lenko
aktív tag
Nem vagyunk, nekem a következő biztos, hogy az lesz.
Igaz ez régi konstrukció, de gyűlölök városba váltogatni klíma mellett(nem is nagyon használom ezért, csak pályán), ahogy kinyomom a kuplungot lecsapja a fordulatot hamar. Nálam egy hosszbordáson megy minden (Klíma+Szervó+Generátor+Vízpumpa) -
bajnokpityu
félisten
vw féle dieseleknél érzékenyebb a kettőstömeg és a kuplung. maga a konstrukció érzékeny. mikor autót kerestem, weltautonál elég sok 80-90nél cserélt jószág volt. azt mondják azt nem szereti ez a blokk, ha kis fordulaton használod. (de báz, dieselt hol használj? )
psa féle hdi 2.0 ból ismerek a túlsó végletes blokkot, 500e van benne, és full gyári a blokk. kuplung volt 1x cserés.
-
theuprising
tag
Erről eszembe jutott egy nagyon fontos kérdés, szuszinho mennyit mész egy évben?
Bár városi közlekedésre használnád a kérdésed alapján, szóval csak tippem szerint nem eleget, hogy megérje a dízel. Meg a másik, városba nem vennék dízelt.Igen az 1.9 Octavia beletartozik a "faékegyszerűségű" TDI-k közé, ismerem, egyik kollégámnak az van, vezettem is, de így is van benne kettőstömegű, turbó, magasnyomású (részecskeszűrőben nem vagyok biztos, az van?).
"elülső lambdaszonda nekem 30k, muter Polojában 40k (most képzeld el mennyi lehet egy Passatban)." 28k
Ez egy több éves story volt nekem, most kíváncsiságból megnéztem unixauton az 1.8-as T25 benzines Avensisbe van már 18k-ért is gyári minőség, bárdinál meg 19k-ért Denso, ami ráadásul hivatalos Toyota beszállító. -
blt.62
őstag
Ezek a kocsik amiket írtál Toyoták? Kapok ezekből automata váltóst 1 milláért?
Mert kell az öt személyes kocsi hisz néha vinnem kell a lámyaim. Amúgy legtöbbször egyedül megyek. Vagy mit nézzek? Az a baj hogy az enyémnél újabb picassókat is szidják. Azért sajnálom az enyém mert 3 éves kora óta nálam van 74 ezer km-rel vettem. 12 év alatt hajtottam bele 125 ezret mert most van benne 199 ezer. Állítólag ezek a 2.0HDI motorok elmennek símán 700 ezret is. -
A fenyezes szerintem abszolut nem reszletkerdes. Le lehet fujatni egy elemet 10k-ert, aztan 2 év mulva dobja le a lakkot vagy a gittet, meg lehet 25k-ert normalis muhelyben is fenyeztetni ami kozel gyari minoseg lesz.
Nekem amikor rohadt a bal hatso ajtom alja, meg volt itt ott az auto aljan is kis rozsda, akkor Dunaharasztin egy muhelyben 15(!)k-t mondtak javitasra. Kepzelheted mit csinaltak volna annyiert
Vegul a Gustavvson Carosserie profi modon intezte a dolgot, ajto aljabol levagtak, hozzahegesztettek, fenyezes, auto alvaz + uregvedelem, 3 reteg alapozas elotte, rücsi, karosszeria tomito paszta, fenykepes dokumentacio, polir, 170k lett a vege. Na gondolhatod hogy hány ember dontott volna Gusztiek javara, ha hallja az elozo muhely árát elotte.
En nem mondom hogy nem lehet korabban torott autot venni, az enyem is torott volt, megis megvettem. Annyit mondok csupan, hogy ilyen esetben erdemes még elovigyazatosabbnak lenni.
-
#94529552
törölt tag
Ne butáskodj már! Előbb is válasz helyett csak hagyjukozol itt.
Amit itt mondanak az emberek azok vélemények, amiért nem lehet megszólni senkit. Érted?
Bár, ha nem értesz egyet vele, akkor elmondhattad volna, hogy te hogy látod a török és indiai összeszerelést, a japán, szlovák, magyar vagy akár angliai meg német melóval szemben, mert biztos vannak konkrét tapasztalataid vele, különben miért faggatóztál volna. -
lenko
aktív tag
Szar helyről származik, oda nem figyelő tulajjal, garázst nem látott, kb. ezzel
Amiket te felsoroltál most produkálja kb. a régi G3-om ami 21,5 éves most....Az enyém 2001 utáni, az égvilágon semmi nem rohad rajta, topic treffenen látták már párszor, ezt mivel magyarázod?
Alján is csak a hővédő lemez felfogatók rozsdásak. Az előző passatomon még az sem volt az ami 7 évvel idősebb volt...(full garázsos, kevés km, 1 tulaj stb...)
-
Integrale
veterán
Igazad van, a facelift szón elcsúsztam az első hozzászólásnál.
Egyébként az akkori tesztek amiket olvastam róla (hazai, külföldi), újradizájnolt Renault 19-ként hivatkoztak rá. Aztán, hogy ez kinek facelift, kinek teljesen új modell, nézőpont kérdése. Nekem nem fér bele a teljesen új modell kategóriába, mert tudod te is nagyon jól, hogy nem az. -
Integrale
veterán
-
Integrale
veterán
Nem ugy van, hogy csak az uj modelleket kotelezhetik ilyen tesztekre? Pont mint par eve az uj S osztaly, aminek a klima toltete nem volt elfogadott, viszont volt egy kiskapu, miszerint a modell csak egy facelift, mert az elozo S fodarabjait hasznalja, ezert forgalmazhattak az idokozben betiltott toltettel.
-
Integrale
veterán
Tényleg nem.
A kiabálós komment se kutya. A napokban láttam egy új 6-ost, 100%ban skyactiv motorral, olyan kék kipufogógáza volt, mint az ég. Mágus említett is valami kenési problémát ezeknél, érdekes. -
kalmanchris
tag
Mint olvastad, jóval kevesebb ma egy 206-os futó rendbetétele is. Kakasdi cég, ahol napi szinten ezt csinálják, eddig egy berlingo volt amit visszavittek felújítás után. Túlterhelték és átugrott egy fogat a torzió.
Amúgy 206, 306 és xsara hídjai nem szeretik a nagy terhelést. Nekem a xsara kupé felújításkor megkapta a kombi rugóit. Sokkal élhetőbb, masszívabb lett.
Berlingo, picasso jobban bírják, persze erősebb a rugó.
Puntonak gondolom egyszerűbb, nem független futója volt. -
kalmanchris
tag
Mint ahogy ezt bármely alkatrésszel eljátszhatja az a mester. Csak google-ba beüti, hogy hátsó híd felújítás, kapásból 5-6 céget dob ki, mely ezekkel foglalkozik, az általad írt ár feléért, gyári alkatrészekkel, kivéve Berhida. Plusz az autó életében egyszeri művelet lesz, ha nem földúton jár naponta. Nem hinném, hogy költségesebb lenne ez a futómű bármely másik független lengőkarostól.
-
-v-
addikt
Gondolom.. van pár nordschleifés meg egyéb videóm régről mentve, vicces mikkel tartja a lépést. Amúgy a 2 literes turbóra azért azt írják, menni is megy elég súlyosan
Qru: boxster
focvis: a turbó nagyon ritka, nagyon drága, és nagyon megy [link]
szerintem biztos, hogy a 2.2-eset próbáltad. Egy olyan is jöhetne
Neked amúgy inkább gt kéne szerintem, nem boxster meg ilyesmi. Én valami slk mercit vagy ilyesmit tudnék elképzelni neked -
Acheron
őstag
Valószínűleg meg lehetne oldani - ha ez lett volna a cél. Ezek javarészt 5 - 6 hengeres motorok, az egy Camry kivételével, ők pedig deklaráltan egy relatív olcsón gyártható (már a mi a gyártási költségeket illeti) motorcsaládot terveztek kifejleszteni, ami lefedi a teljes palettát. Erre jó megoldás lehet egy ilyen köztes átmérőjű blokk, amivel a feltöltéstől, beállításoktól és nyilván az egyéb alkatrészek terhelhetőségétől függően 122 - 306 lóerőt tudnak kezelni. (nem tudom, a 367 lovas Polestar -ban ugyanez a blokk van -e, de köbcentire az is megegyezik vele)
Visszatérve a kiinduló motorhoz, szívesen kipróbálnék egy 1.6 Ford ecoboost -al szerelt V40 -et is vele szemben (vagy szívesen olvasnék összehasonlító tesztet) , kíváncsi lennék a különbségre -
Acheron
őstag
Ennyire alacsony fordulaton érkező nyomatékhoz azért talán kellene még pár köbcenti - vagy a turbo. A Mazda 120 lovas, szintén 2 literes Skyactiv motorja cirka 4000 környékén adja a maximális nyomatékot, és az egy jól sikerült motor. A fejekben pedig a nagyobb motorméret általában nagyobb fogyasztást is jelent, még ha ez nem is minden esetben igaz, ki tudja hogy fogadná a piac, főleg ebben a downsizing mizériával átitatott környezetben.
A Volvonál mondhatni hagyomány a turbós motorok használata, tőlük egy szívó bedobása nagyobb meglepetés lenne (számomra). Az pedig, hogy egy konstrukció különböző teljesítményűre hangolt példányaival fedik le a palettát, szerintem logikus lépés, gazdaságilag mindenképp.
Más kérdés, hogy magamnak nem ezt a gyengített verziót választanám. És már csak hagyományőrzésből is maradhattak volna az öt henger mellett(#146118) Kornel: Szép
. Ehhez sokszor a kombi sem elég, ha az első üléseket nem tudod síkba fektetni.
Itt már csak a tetőcsomagtartó segít (pont egy ilyen létrát hurcolásztam egy időben Apósom és közöttünk, fent a tetőcsomagtartón. 120 -nál pont olyan hangot kezdett kiadni, mint a Star Wars -ban az Y szárnyú kötelék)
-
sheep
addikt
Egy csaj ismerősömnek is az van és imádja.
500 km-es utakat szokott autózni mert Ausztriában dolgozik. Neki nem kényelmetlen.
Az biztos hogy az Ignis nem az autóépítés csúcsa, és valószínűleg a hölgy sem ült még jó kocsiban, nincs viszonyítási alapja. Ha lenne lehet ő is leszólná.
De ha neki megfelel akkor szerintem városban szaladgálni másnak is jó lehet.
A váltó hiba nála is előjött amúgy, más baja nincs, kb 5 éve használja.Szerintem egyébként az hogy kényelmetlen, pattog, ezek szubjektív dolgok. Nekem pl. a régi swift után minden autó Mercinek tűnik, még az Ignis is.
-
Lokids
addikt
Egyszerű. Engem nem érdekel mennyit fogyaszt. (Főleg, mivel engem csak a sport változatok érdekelnek, és azokból nem is gyárt egy márka sem dízelest.) Gondlom nem véletlen, hogy a dögnéhez M5 BMW is benzinnel működik. Pedig ott is mozgatni kell a tömeget.
Ráadásul technika ide vagy oda, a dízel még mindig jobban szennyezi a környezetet, mint a benzin. Nem sokkal, de akkoris... Párizsból is tuti csak a benzines lobbi miatt akarják kitiltani az összeset.
Az meg hogy 5L vagy 7L-t fogyaszt az autó nem mindegy? -
Na meg hogy milyen hosszútávra tervez valaki.
Lassan nem lehet majd közlekedni normálisan a dízelekkel, mert kitiltják őket a városközpontokból, vagy drágább a parkolás stb. 10 évig biztos jók még, de eladni kb. lehetetlen lesz egy dízelt 10 év múlva.
Vagy ki tudja, de az biztos -
BigBlackDog
veterán
Mondjuk szerintem ezek az előítéletek nagyrészt amiatt vannak, mert nem mindenki rendelkezik naprakész ismeretekkel ezen a téren. Azért 8-12 évvel ezelőtt még bőven nem volt telepakolva a benzinesek jelentős része költséges finomságokkal (pl. kettőstömegű, direkt befecskendezés, turbó).
-
Integrale
veterán
Ühüm, akkor biztos azért hirdetnek úgy hátsó futóművet, hogy Golf MK2/MK3. És biztos azért passzol bele az MK3 műszerfala, mert tök más. A VWVortexen pedig azért írnak MK2 alá rakott MK3 futóműről (korai MK3 csak, későbbieken nagyobb a rugótányér, pár millivel szélesebb), mert az sem egyezik.
A padlólemeztől egyébként nem függ a futómű. -
Integrale
veterán
A padlólemez is megegyezik a két generációban (fogadok, hogy a tengelytáv is ugyan akkora), és a hátsó futómű is nagyon hasonló, mondhatni ua. Szerk: 2470 a kettes és 2471 a 3-as.
Linkeld légyszi, hogy hol írtam olyat, hogy benzines Alfát vegyen, majd linkelj olyat, amikor azt írtam, hogy ne vegyen. Előbbiből nem találsz, utóbbiból bőven.
-
Integrale
veterán
Goool adta el, de mas oka volt. Az egy gyakorlatilag problemamentes auto, alapveto kaebantartasokat igenyli, es nincs gondja. S40, Carisma ugyan ez.
Laguna 2 volt amit problema miatt adott el a tulaja, amit egyebkent szinten karbantartas hianya okozott, de az valoban nem egy jol sikerult modell.
-
Richard!
addikt
Nem fellengzősködtem, csak kíváncsi voltam a te álláspontodra... No offense
5-600k-ért csak hulladékok vannak. Van 1-2 kivétel, de ismerd be, hogy annyi pénzért csak fost lehet venni ezekből a járművekből. A normálisabb példányokért simán elkérnek 7-800 ezret.De mára inkább elnémulok...
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506H / 11400H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512 SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest