- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz
Jojo5 #151676 üzenetére
Félreértés ne essék, én nem mondtam, hogy kényelmetlen
Sőt, nagyon testhezálló, az ülés rengeteg féleképp variálható, még a háttámla oldaltámasza is testmérethez igazítható (fújható) (hogy ez a komfort vagy a sport ülés, nem tudom, az M-pakett alapján a sportra tippelek.) Az ülést megemelve (én nem szeretek a padlólemezen ülni) is volt bőven hely a fejem fölött, pedig napfénytetős kivitelű autó volt, ami azért elvesz a fejtérből. A lábtérben kicsit kevesebbet ad, a jobb lábam a középkonzolon támaszkodott -nem vágott, de ott volt, szokni kell. Egyszóval kényelmesnek kényelmes, de feszes. Ha sportos, testre szabható autót keres valaki, akkor nagyon jó választás. Ha az abszolút értelemben vett kényelem fontosabb, akkor viszont kicsit nagyobb tér kell - én ezt éreztem benne. Húsz évvel ezelőtt megvesztem volna egy ilyen autóért - ma már inkább olyat szeretnék, amiben szabadon elterpeszkedhetek anélkül, hogy bármibe beleütköznék, négy ajtó, automata. (De a gázra lépve azért lépjen keményen
)
(#151673) [vilike]: Az, különösen ezek a 30i, meg társai
-
rbalint88
addikt
válasz
Jojo5 #151437 üzenetére
Ha a B6 mar FSI, akkor az is szar. A befecskendezes resze is (korai fsi) es a vezerles is (biciklianc a rendes helyett), azt nem tudom, hogy fogaskereket lehet-e cserelni rajta vagy ugyesen egy anyagbol van kimunkalva, mint a bmw-nel. S4 kombinat B6 nekem si adja, de ha fsi, akkor A6 4.2 vagy S6 vonalon fogok keresgelni inkabb, ha ebbe az iranyba terelodik a vasarlas.
RS4 meg b5-nel 2.7 V6 biturbo (de az S4 is), B7-nel meg ugyanugy szivo 4.2 -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Jojo5 #145499 üzenetére
Első és Németországban él, tehát nem mosóbenzinnel járt. Gariban cserélték mind a 3-at, mondta a 4.-et is cseréljék. Nem mert az nem hibás. 2 hét múlva az is megadta magát természetesen.
Van a BMW-nek jó motorja de ez az 1,6-os pont nem az.Az a Volvo motor elég jó konstrukció, nem lesznek vele ilyen gondjai.
-
-
válasz
Jojo5 #139124 üzenetére
Vehetsz 2000-es dízelt, de lehetőleg az 5 hengereset, amit a Volvo D3 vagy D4-nek hív.
A sima 2.0D az 4 hengeres és nem a Volvótól származik. Nem akarok hitvitákba belemenni, én személy szerint benzin párti vagyok, soha nem vennék dízelt.
(#139125) Declare Prémium gyártótól származik, még ha az anyagok nem is olyanok, mint egy A8-as Audiban. Az összeszerelési minőség, a kapcsolók kattanása, a kaszni merevsége és az egész mögött a mérnöki tudás az, ami megkülönböztet egy A3-as Audit mondjuk egy Opel Astrától.
Ha akarnák, körbevarrhatnák a műszerfalat a legfinomabb bőrből az A3-ban is, de senki nem fizetné ki a felárat.Vehetsz Rolexet acél tokkal vagy full aranyból is 10x annyiért. Attól az előbbi még prémium, még ha kommersz anyagból is van megmunkálva. Ott van mögötte az a tudás, az a know-how, ami sok más gyártónál nincs. Szerintem ettől prémium a prémium.
-
Coyot
őstag
válasz
Jojo5 #139115 üzenetére
Igen jó, de árban gondolom van rajta egy szorzó
runner 125
Jaja pont ezért linkeltem én is két képet. Tök felesleges ízlésen vitatkozni.
Számomra pl a C30 ránézésre egy ilyen kis aranyos autó - meglátva a hátulját meg egy beszívott hülyegyerek jut elsőre eszembe. Kinek mi -
válasz
Jojo5 #139115 üzenetére
Szép ez az A3, de 3,5M alatt kétlem, hogy kapni lehetne ilyet.
Automatával a 2.0D-t, a D3 és D5-öt vagy benzinesek közül a 2.4 vagy T5-öt lehetett kapni. Ha 40-50.000 kilométerenként le volt cserélve benne az olaj, akkor nagy baja nem lehet. Ezek 5 sebességes váltók, elvileg a 6-os egy fokkal jobb, de szerintem olyannal a gyártás utolsó évében szerelhették csak őket, az meg biztos kilóg a büdzséből.
Kézi váltóval sok gond nem lehet.
Teljesen mások vagyunk, más preferenciákkal. Én szeretem, hogy van az enyémben gyári bluetooth kihangosítás (zenét nem tudsz átküldeni vele a kocsi hangrendszerére), ülésfűtés, aztán nagyjából itt ki is merült az extrák listája. Ez hiába 2009-es (külsőleg még facelift előtti), sajnos valami olyan elbaszott osztrák verzió, amiben se AUX, se USB nincs, ezt eléggé sajnálom illetve tempomat sincs benne, ami szintén jól jönne. Utóbbit le fogok vadászni az ebayen hozzá bontottan kb. ~15.000 forintért, előbbire csak sokkal drágább megoldásokat láttam, ott lehet egy olcsó FM transzmitter lesz a megoldás..
Egyébként örülök, hogy ez még a régi lámpás, mivel ahogy látom, az új Volvóknál is inkább ez a lapos, széles lámpa jött vissza, ez meg jobban hasonlít az enyémhez, valahogy autentikusabb.
Épp a Volvo topikba írtam 1-2 napja, hogy jobb lenne egy automata váltós, hibrid kocsi, legalább 135 lóerővel, de majd legközelebb.
A kis fogyasztás és a kuplung elhagyása városban áldás, a sok ló pedig autópályán jön jól.
A motorokkal kapcsolatban sokkal beszédesebb a wikipedia szócikk a kocsihoz: [link]
A lényeg, hogy benzinesből nyugodtan bármit vehetsz, dízelből az 1.6D-t került el messzire, de én a 2.0D-t sem erőltetném.
Szerk.: Csak egy fajta üléssel szerelték őket, egyedül a kárpit ami különböző. A Volvo ülések legendásan kényelmesek és ez alól a C30 sem kivétel. Nekem sok autóban 20 perc után már fáj a derekam, de ebben semmi.
A méretekhez: 181 centi vagyok, eléggé nyakigláb típus, de ha teljesen hátratolom az ülést, akkor már szinte el sem érem a pedálokat és a váltót.
-
válasz
Jojo5 #139111 üzenetére
Igazából a lámpa formáját meg a lökhárítókat leszámítva nem nagyon van különbség, 2009 nyarán volt egyébként ez a külső facelift.
De a gyártás első évében (2007) még az S40/V50-ben 2004-ben bemutatott belső térrel gyártották, de 2008-tól már az újabbikkal (és ez még a külső facelift előtt történt):A váltó mögött változott meg a kardánbox, a tekerő gombok kaptak egy fémes gyűrűt, mivel az élükön hajlamosak voltak erősen kopni, valamint a szellőző rostélyokat is ha megnézitek, akkor régebben kompletten lehetett fel-le irányítani, az újabb verzióban viszont már a lapátok szögét lehet változtatni.
Ezen kívül valamikor 2008 végétől a hátsó ajtón a Volvo felirat már nem a kilincsen kicsiben van rajta, hanem nagyban az ajtó szélességében illetve valamikor ez idő tájt a külső visszapillantó tükör is nagyobb lett, sokkal több dolog belefér. Új kárpitok és színek jelentek meg, egy picit finomítottak az óracsoporton (ezt tényleg csak a nagyon fanatikusok veszik észre), a kormány bőrözése 2007-ig textúrázottabb volt, utána sima lett.Amit még érdemes megemlíteni a kárpitok kapcsán, hogy szerintem nagyon jó minőségű a sima szövetkárpit (nekem is ilyen van), aztán van a műbör és a rendes bőr. A legtöbb sajnos a műbőrös verzióval van szerelve, az szinte kivétel nélkül el van hasadva a vezető oldalon az ülőrészen az összes példányban akár több helyen is, szóval nem ajánlom.
A navigációt nem erőltetném ebben a típusban, talán 2013-az as utolsó frissítés hozzá, szóval kissé idejétmúlt, más dolgot pedig azon a kijelzőn nem lehet megjeleníteni.
-
tabaga
tag
válasz
Jojo5 #139091 üzenetére
Szia!
Én ezt az 1.9 PD-t nem erőltetném DPF-el. Nem túl hosszú a felhőtlen viszonyuk. A PD-k már újkorukban is szerettek nagyobb gáznál prüszkölni egyet, később pedig csak jobban, aminek a részecskeszűrő látja kárát. Így ezt a kombinációt nem javaslom neked, miközben azért az 1.9 PD tényleg nem rossz motor.
A BXE-re pedig nincs tökéletes megoldás. Én úgy értesültem, hogy lehet szétbontani és nézegetni, ha az a sorsa, hogy elköszön, akkor az a darab el is fog. Egy benzinessel szerintem ebből a korosztályból jobban járnál, bár a tervezett felhasználási módot nem ismerem.Amúgy én első autónak néznék valami benzinest 1 millió körül. Első pár évben még esélyesebb a kocc és parkolási sérülések, főleg ha városban lesz inkább használva. 2-3 év után meg jöhet az áhított A3, vagy az jövőbeni kedvenc
C30: Nem tudom, mennyi idős a párod, de hátha plusz pont nála, hogy a Twilightban is ilyennel nyomul az egyik vámpír/farkasember szépfiú
-
runner 125
nagyúr
válasz
Jojo5 #139091 üzenetére
Hi,
Elég nagy szórásban linkeltél A3-akat. Van köztük igazi vidéki, fóliás, piros féknyerges és 3 ajtós, ami kb. pont ugyanakkora, mint a C30.
Egy tanács: ha teheted mindenképpen minél _ gyáribb_ példányokat keress. Az ilyen fóliás, kínai LED lámpás példányok sok jót nem sejtetetnek, ha itthoni, ha kinti
Ennek ellenére nálam egyértelműen C30. Sokkal egyedibb, szebb, stítlusabb, kevésbé unalmas / "kimért", mint egy
tucatA3.Ahogy te is írtad, a legtutibb élményfaktort valamelyik 5 hengeres motorral nyújta, legyen az szívóbenzin, diesel, vagy turbóbenzin, de egy ilyen példány legolcsóbb db-ja is lazán az általad rászánt budget tetejét jelenti.
H a racionalitás keretein belül maradjunk (beleférjünk az általad írt ársávba), mondjuk a 145 lovas, 2.0 benzinmotorral nézném, kézi váltóval.
Azért na:
-
válasz
Jojo5 #139100 üzenetére
Lehet, hogy a többiek már látták ezeket a sorokat leírva tőlem, szóval előre is elnézést!
3 hónapja vettem egy osztrák nénitől aki a második tulajdonosa volt (az első tulaj 3 év alatt rakott bele 5.000 kilométert, ismerősök voltak), végig vezetett szervizkönyv, 2009 júniusi az autó és vásárláskor is csupán 32.800 kilométer volt benne, azóta 4.200-at raktam bele.
Korábban apukámnak volt már V50-ese, szóval tudtam, hogy mit veszek (neki 1.6D-volt, más néven betegágy, nekem sima 1.6 benzin).
Mint nesa is írta, a Volvo, különösképpen a C30 egy életérzés, vagy nagyon bejön vagy nagyon nem. Én az előbbi csoportba tartozom, imádom a teljesen üveg csomagtérajtót, a lámpáit, a tető ívét.. Féltem tőle, hogy kicsi lesz a csomagtartó, de mivel csak ketten használjuk, így nem okoz gondot. Szerencsére a hátsó ülések teljesen vízszintbe hajthatóak, így pedig hatalmas lesz a csomagtér. Éppen a hétvégén segítettem költöztetni és 11 darab banános doboz csont nélkül befért úgy, hogy felettük még hátra láttam a visszapillantó tükörben.Pár hete pedig kutyával nyaraltunk, ő utazott a csomagtartóban a csomagok pedig a hátsó üléseken. Oké, bepakolni nem a legkényelmesebb oda hátsó ajtók hiányában, de évente párszor ennyi belefér.
A motorokról. Dízelből csak a Volvo féle 5 hengerest ajánlom, amit a C30 esetében D3 vagy D5 néven lehet megtalálni, benzinesből az összes rendben van, persze a 2.4 vagy T5 az igazi, de a gyengébbekkel sem lőhetsz mellé, maximum nem mennek annyira. Ugye írtam, hogy nekem 1.6 van, ez városban és a szabályokat nagyjából betartva elegendő, de azért jobban örültem volna erősebbnek, csak fél év keresgélés után sem találtam olyat, ami minden igényemet kielégítette volna, így maradt ez.
Remélem tudtam segíteni.
-
válasz
Jojo5 #139097 üzenetére
Igazából a lemezek alatt a C30/S40/V50 egy Ford Focus II. Az egész futómű, fékek, meg a motortérben is elég sok dolog, ennek köszönhetően nem túl drága a fenntartása. Persze azért sokkal komolyabb a hangszigetelése, jobb anyagokból van, stb.
De ha már el van döntve, akkor nincs is kérdés.
Nekem C30 van, de nézegettem vásárlás előtt szintén az A3-as Audikat is, csak valahogy nem jött be a belső dizájn és egy kicsit drágább a fenntartása. Régebben többet vezettem is, emlékeimben egy fokkal egyébként komolyabbnak tűnik, mint az említett Volvo.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Jojo5 #139093 üzenetére
Azt nem mondtad ezeket nem kell bele kalkulálni.
Amúgy Itt ki tudod számolni mennyibe van a papírozás. Én a másodikra ha 8 ezerbe ide adná kiszámoltam neked, 250 ezer lenne, úgy hogy útiköltség,ideiglenes rendszám nincs benne ami még ~100 ezer is lehet kb. Szóval így cakk pakk 2,85M állna meg. Alkuval 3 milla körül meg itthon is veszel már normálisat szerintem.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Jojo5 #139091 üzenetére
Hali!
Én mondjuk már eleve azt nem értem hogy írod max 2-2.5 milláért kell kocsi, erre mutogatsz kintről ilyen 10 ezer eu-s kocsikat, ami eleve ha te mész ki, te intézed, úgy benne lenne vagy 3.5 millába, ha megbízol vele valakit meg 3.8M minimum (és még ebbe az sincs benne hogy leszervizelted).
Ha kintről magadnak hozol be, akkor 4500-6500eu körül kellene gondolkodni hogy 2-2.5 körül megálljon, ha meg mást bízol meg ezzel még vonjál le nyugodtan minimum 1000 eu-t. (és itt se kalkuláltam bele hogy leszervizeled még)
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Egyedi ékszerdobozka
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest