- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #190471 üzenetére
Városba eleve nem vennék.
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #190462 üzenetére
Miért para a dpf? Ha arra használja az ember a dízelt, amire való, akkor nem szokott gond lenni vele.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190462 üzenetére
[link] itt össze van szedve. Nem tökéletes lista, de iránytűnek megteszi
(Fiat 1.3D 2008 nekem pl részecskeszűrő nélküli, valószínű azért, mert magyar piacos).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #190462 üzenetére
DPF kidobható, az ne legyen szűkítő tényező.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #190455 üzenetére
Én még a Passatnál csináltam ezt, menet közben hátranyúltam és ahogy előre húztam a kezem kiütöttem az előválasztókart N-be.
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #190402 üzenetére
Ergo, ha olyan áron árulja a behozott autót a murvás kereskedő, mint amennyi a kinti tipikus ár, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy törött/visszatekert stb. Mert profitja neki is van...
-
tboldi
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190287 üzenetére
Én PUN-t látok sokat a városban, ami tök jó, mert a magyar ember biztos nem a “szóvicc” szó angol megfelelőjére gondol. És ha már angol, PEE is van néhány itt, ma meg láttam egymás után menni egy SEE-t és egy SAW-t.
De a legjobb: egyszer láttam egy oldalról megnyomott Volvót, aminek RAR volt a rendszáma.Nekem NJA van, sokan a ninjákra asszociálnak ebből, elvégre japán az autó is.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190290 üzenetére
Írj rám privátban. Stuttgartban és mellette éltem 3.5 évet, az egyik legszigorúbb szabályozás alá esik.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190280 üzenetére
Hány hónapra?
-
gzbotii
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190287 üzenetére
JEW rendszámú G Astra hatchbacket többet is láttam a XIII-ban.
-
emvy
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #190280 üzenetére
Ha bemesz sargaval, akkor megbuntetnek, kb. 120 eurora.
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #190222 üzenetére
1.4T Tipo? Ha nem fordul ki a gyomrod a beltértől, akkor egész jó lehet.
[link] -
válasz
T0mBd1gg3R #190222 üzenetére
Clio 0.9tce-ről nemrég volt szó egy TotalCar-os videóban. Röviden: városi ugrálásra OK, autópályás nyúzást nem bírja. Városba se fogod nagyon szeretni, mert nagyon pici tartományban "megy" az a motor.
-
válasz
T0mBd1gg3R #190232 üzenetére
a villanymotort azért bonyolult technikának nem nevezném
-
válasz
T0mBd1gg3R #190232 üzenetére
V60 D6: nem versenyautó, 2 tonna. 155-ig hajt a villany; addig elég jól megy, felette kb. egy jobb 2.0 TDI dinamikáját hozza; állóból indulva vicces.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #190224 üzenetére
[link]
Keretből mk5 is kijön, bár akkor az értékvesztés nagyobb.Adott km költség limit erős kritérium, nálunk a szívó Dénes Golfra számoltam hasonlót (mindent is hozzáadva). V60 D6 esetén ha tudsz találni már régebben honosított, V60service által kipofozott példányt, az jó vétel lehet - első szerviz kör elég húzós összességében, fenntartani az állapotot olcsóbb, nameg akkor adó és üzemanyag oldalon tudsz visszahozni valamennyit.
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #190222 üzenetére
Itt a topicban mindenki szereti a Mondeo mk4 2.0 tdci - t megbízhatóság és fenntartási költség szempontjából.
De munkába járós autónak kicsit nagy szerintem.
Dízelből a közvélekedésnek megfelelően a franciák a legjobbak szerintem (a fenti Fordban is PSA dízel van). És már megbízhatóság szempontjából is jók az újabb francia kocsik. De Németországban inkább Fordot keresnék. :)
Turbós benzinesből esetleg valami Opelt. (A VW jobb, de drága a fenntartása.)
Hibridből meg nyilván valami Toyota technikát.
-
Dare2Live
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #187286 üzenetére
Ott van ami az elöbbi hszemben volt. Ahol az élettársa "MEGTALÁLTÁK ÉVÁT, AKI ROSSZUL LETT, EGY PADON FEKÜDT, ÚGYHOGY MENTŐVEL BEVITETTÉK A SÜRGŐSSÉGIRE.
Gábornak ekkor már elvették a telefonját, és a rendőrségen sem engedték meg, hogy felhívja a kórházat, és megtudja, mi van az élettársával. Ehelyett kihallgatták közokirat-hamisítás gyanújával, és csak hét óra elteltével engedték ki a fogdából. "Ültél 7 órát a fogdán közben feleséged, gyereked, anyád a sürgösségin él/hal jogtalan, túlkapás miatt és még csak nem is telefonálhatsz. Isten hozott MOon 2020ban.
Komolyan mind ha a fél topik nem MOon élne.
-
Mr X
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #187279 üzenetére
Ezt remélem nem gondoltad komolyan.
-
Somatom
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #187267 üzenetére
Ez komoly?
Mégis, akkor hogyan kéne jogszerűen használnom? Nem értem. Elviszem a piacra. Az ő jelenlétében használom az autót, úgy parkolok le. Az, hogy ülök az autóban (vagy épp a csomagjait pakolom be), nem minősül használatnak (még jogsi sem kell hozzá), tehát az autó csupán parkol. Ha csak a jelenlétében parkolhat, akkor ki sem szállhatna, ergo semmi értelme sem lenne az egésznek. -
bucihost
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #187260 üzenetére
Köszi. Én sem gondolom, hogy túlzó elvárások lennének. Lehet rosszul fogalmaztam. Nem patika autót keresek, hanem olyat ami nincs porrá rohadva. Tisztában vagyok vele hogy minden autó ilyen korban hajlamos rohadni... De azért ha normális gazdája volt akkor van még most is küszöb meg taposó alatta....
-
nesa
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #187166 üzenetére
Ezek tetszenek, néztem Lanciaba is de horror árban megy még, nem találok normális méretű autót ami árban is jó.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #187156 üzenetére
Ez nem rendes hétszemélyes, de egy picit már nagyobb, mint amit linkelt. Btw. nesa fórumtárs számára ez a méret az egyszemélyes, boltba szaladgálós picikocsi'.
-
aero.
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #187121 üzenetére
A Merci is visszatért a sor6-hoz a dízelnél. W211-ből 4 hengeres benzinest biztos nem vennék.
-
válasz
T0mBd1gg3R #187031 üzenetére
Hol jársz Te, hogy autópályán biciklissel találkozol? Hiszen nyilván nem mennél máshol 140-el ...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #187025 üzenetére
Mint a reklámokban, csak illusztráció
Vicces dolog amúgy a szőnyeg is, ha lenne egy cég, ami egy darabok értékesítésére is hajlandó, biztosan lehetne sofőr szőnyeget eladni külön. Nekünk is valami random volt beledobva a Golfba, de egyből kapott inkább specifikus gumiszőnyeg szettet (mondjuk lassan az is el fog kopni
)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #186915 üzenetére
1.9 TDI vonalon az adagolós 110 lovas egyszerűbb, de mivel a PD is játszik, az volt egészen 2010-ig kb, úgy akár egy Octavia 2 facelift is elcsíphető. Ott viszont beugró a csapágy szett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #186916 üzenetére
Csak olyan értelemben írtam példának, hogy sok pálya/országút mellé kevésbé tud jó fogyasztást villantani a Prius, viszont ha sok a városi stop&go szakasz a közlekedésben, akkor előnyös tud lenni a hibrid
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #186908 üzenetére
Ha zsebben van egy lendkerék (90k+munka, sallangok minden más autónak is kellenek) és turbó (új 460 euró+munka), illetve az ezek által okozott magasabb km költség nem gond, akkor sima
benzines gázszettel viszont szintén érdekes lehet, ennyi futás mellé érdemes felütni az Excelt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #186905 üzenetére
Km költségben az 1.9 SDI elég erős versenyző. Értékvesztés minimális, karbantartás szinte nulla (adagoló és porlasztó 500k km-en innen nem jelent gondot, egytömegű kuplung, nincs turbó, nincs DPF), és 4-5 literrel el lehet járni vele. Abban a korban van, hogy akad már rozsdás példány is a piacon, de alapvetően galvanizált karosszéria, szóval kis odafigyeléssel tartós tud lenni még sokáig, Mazda után más kávéház korrózió terén. Váltó szegecs probléma előfordult egy időben, de az hamar kijött, 200-300 ezret futott használtban már vagy javították vagy nem érintett. 64 lovas régebbi kevesebbet szokott enni, bár akkoriban még könnyebb kasztniba is rakták ezeket. 68 lovas már Euro 3, pár deci plusz talán van, de spritmonitor.de a barátod
Utazó tempó 120 (3000 rpm), a türelmet pénzügyi oldalon behozza
(Golf 4, Octavia, Leon, Toledo)
PHEV vonalon neked csak az Ampera lenne jó szerintem. Nálunk D6 van kinézve az SDI utódjának, de az már más kategória, ahhoz mérten kedvező feltételekkel, viszont nettó drágább a kilométer vele.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #186888 üzenetére
Hány km a daily commute? Ampera hatótáv miatt nyerő szvsz, de casco-t megéri kötni rá, érzékeny az eleje (ha jól olvastam, valami 45k körül már kijön, ne higgy a riogatásoknak, van alkusz aki tud jó árat mondani). Ha a Volvo 50 km lenne elég elvileg, akkor téli használat stb miatt kb csak az Ampera/Volt lenne elég. Ellenben egy régi 1.4 szívó van benne, ami pályán jobban eszik, stb, de a villanymotor elég erős benne. A végsebesség némileg visszafogott, német autópálya nem az otthona. Pár nyűgje van, de felkészült a szervizháttér (értsd Bp-n van választék), élhető, és magamat ismételve ez tud a legtöbbet árammal.
V60 D6 tekintetében focvis hozzászólásaira keress rá az Autos-, illetve Volvo topikban
50 km mindennapokban nem reális szvsz. Klíma kompresszor széria hiba gyakorlatilag, van rá specialista műhely permanens megoldással, az a kör kb 100k. A dízel miatt hosszú utakra is kifejezetten alkalmas, de az akku helyigénye a szokásos kisebb tank mellett a kombi csomagterét is észrevehetően limitálja. A biturbo D5 215 lovas, a villany 68 LE, emlékeim szerint akár 125-tel tud menni csak áramot fogyasztva.
PHEV-ként a Prius elég korlátozott, de nagyon rövid munkába járásra jó, vagy helyi adottságok függvényében nagyot lehet spórolni a parkolással, taxiként az egyéb kedvezményekkel, stb... Nameg nem egy elromlós cucc.
Leaf akku hőmenedzsment miatt jobban tud csökkenni a hatótáv villámtöltés miatt, így az effektív hatótáv is fogyogat - nem a világ vége, de bele kell kalkulálni, hogy nem mind egyforma és x év múlva lehet, hogy már kevesebbet tud majd.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #184893 üzenetére
Igen ezt csak nem olyan rég vezették be.
-
szabonagyur
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #184893 üzenetére
Ez tenyleg nem regen valtozott. Ugye sokan utolso nap vittek csak azert, hogy nehogy a vegen bukjanak rajta akar napokat is (mintha szamita..) Szemelyi ugyanez mar szerencsere
-
Tin
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #184875 üzenetére
Told át a műszakin és hirdesd meg friss vizsgával. Mindenki tudni fogja, hogy okosított. Az eladáskor a szerződésbe pedig írd bele a ismert hibáit.
-
válasz
T0mBd1gg3R #184873 üzenetére
Ha beleírod, hogy csókos vizsgával ment át, azzal bajba keverhetsz másokat és magadat is. Ne!
Levizsgáztatod, meghirdeted. Beleeírod, hogy frissen vizsgáozott, de költeni kell majd a kasztnira - Mazdanál nem lepődik meg ezen senki.
-
válasz
T0mBd1gg3R #184870 üzenetére
Friss vizsgával. A lejárat előtt 1 hónappal viheted vizsgára.
Nulla hónap vizsgával nagyon nehéz lesz eladni, mindenki gyanakodni fog. -
batai15
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #184870 üzenetére
Úgy ahogy írtam. Ha úgy arazod be amennyit er nem kell magyarázni semmit.
Nem kell ezt túl gondolni. Az ár általában tükrözi az állapotot , és ebben minden benne van.
Nem kell ezt túl gondolni. -
batai15
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #184867 üzenetére
Úgy kell beárazni amit valójában ér, és nem kell magyarázkodni. Ehez segítség a hasonló állapotú autókhoz való viszonyítás.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #184824 üzenetére
Lupo, Arosa SDI esetleg PDTDI
Polo, Fabia, Ibiza szintén
Golf 4, Octavia, Leon, Toledo, A3 1.9 SDI és TDI 90/110Maga az SDI az a lowcost netovábbja, kettőstömegű sincs. Ha bízol a szerencsédben, Fiat 1.3D is érdekes lehet, 75 lóval egyszerű a turbó, nincs kettőstömegű, és grátisz láncos vezérlés - ha nincs mákod, melós a csere, de nekem pl 170k körül jár (olajcsere sokat számít). Ha mondjuk új vezérlés lenne az adott autón, érdekes lehet, bár pár elektromos nyűg akad, amivel kellhet törődni, ez is inkább idő, mint pénz. Viszont az már Bosch magasnyomású rendszer. 1.4 HDI/TDCI is hasonló történet, talán Siemens, de nem merek megesküdni rá.
-
válasz
T0mBd1gg3R #184824 üzenetére
Ezt a swiftet ne, kérlek. Alá is be kéne nézni, de amit anno így javítottak, majd újra így rohad, abból szerintem már alul sem maradt sok, hiába szép a belseje.
Lupo/Arosa SDI-t szokták dicsérni, hogy viszonylag egyszerű szerkezet, olyan vészesen nagy sz*pófaktor nincs bennük, ha az az tetszik, akkor érdemes lehet körbenézni.
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #184816 üzenetére
Én valami ilyet néznék a Mazda helyett ebben a helyzetben (nem feltétlen ezt). [link]
Talán maradna lőszer első szervizre is. -
válasz
T0mBd1gg3R #184816 üzenetére
Add el, amíg pénz ér. Mazda 6 után nem ülnék át swiftbe és nem azért mert ciki, hanem azért, mert az is rohad és családod van. Azokban még nincs utascella, városon belül simán lehet baj egy közepes koccból is. 500k-ért sajna a vasaló swift kilőve, ahogy a jazz is, mert ami annyiba kerül az alul szét van rohadva. Méretben mi az elképzelés? Kisebb autók is szóba jöhetnek?
1/3 hitel még annyira nem is vészes, nekem arányaiban több, igaz, most új autót én se tudnék venni.
-
dj79
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #184816 üzenetére
Azért a 98-as swift nyúlványait nagyon meg kell nézni, nehogy az is hamar bekérjen egy nagyobb összeget.
Add el a mazdát és keress valami kevésbé rohadós típust, 400 környékén már van azért egy-két olyan konstrukció, ami sokkal jobban bírja a korrózió elleni harcot, pl megane 2001 könyékéről vagy thalia. -
Tin
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #184816 üzenetére
Hirdesd meg a Mazdat, aztan meglatod, mit kapnal erte. Az alapjan mar konnyen belovod, hogy meddig nyujtozkodhatsz.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #184816 üzenetére
Elpattintanám, amíg pénzt látok belőle.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174221 üzenetére
JA, és persze az elektromos autók. Az akkuk gyártása és majd az élettartam végén a kezelése szerintetek mennyire terheli meg a környezetet?
Semennyire, mert mennek bele, a napelemek puffertárolójába, akár családi ház szinten is ahol sziget üzemben üzemel a napelemes rendszer, avagy a szélerőművek puffertárolójába.
(#174222) Vesztor87
3 as focus esetleg ? bár fogalmam sincs, hogy milyen áron van, lévén nem kerestem. -
Declare
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #174206 üzenetére
komoly egy hsz., de hat ezt is el kell fogadni
#euro3#fizessenekabiciklisekakörnyezetszennyezesert
-
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174197 üzenetére
Hugom tavaly vett egy kereskedésben egy automata Ford Fiestat 2 éves nagyságrendileg 30 000 km - el 3 millért, benzinest talán 1.0 sat, a felszereltségi szintet nem tudom mi volt.
Na ha most akarok egy 2 éves Ford Fiestat keresni, akkor 5 mill felé vannak, tehát igen, elszálltak az árak.
De ha ennyit rá akarnék költeni egy kocsira, akkor nagyon meggondolnám, hogy elektromosat választok.
Hisz naponta megyek 30 km-t kb, és mivel fizetni kell a cégnél a parkolásért, így lényegében csak az elektromos jöhet szóba.Van ugyan egy "külső parkolónak " nevezett parkoló, ahova lehetne bejutást kapni, de az messzebb van mint a buszmegálló, úgy kb 15 perc séta....
Szóval ez nem játszik. -
Core2duo6600
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #174187 üzenetére
Mutass már egy autót ami közelítve a 20 éves kórhoz, olyan, mint amikor kihoztad a szalonból.
Ne legyenek irreális elvárásaid.Amiket meglehet venni 1 mill (de lehet többet kéne ideírni) alatt lényegében bontószökevények,
tisztelet az igen kevés kivételnek, de azok meg nem eladóak.Egyik gyártó sem tudja a fizikát kikerülni.
Ha egy kocsi nehéz, mert van benne anyag, ergo akkoriban a biztonságosabbak közé tartozott, az bizony sokat fog fogyasztani.
Ha könnyá, lásd első swift, akkor keveset eszik, de cserélbe papír kocsi.Lehet választani, hogy mit szeretnél,
de az, hogy tökéletes legyen és olcsó, és biztosnágos, és ne kelljen rá költeni, ez így nem megy.Mire lenne használva a kocsi ?
-
válasz
T0mBd1gg3R #174194 üzenetére
akinek nem fér bele havi 10 ezer ft értékvesztés az járjon busszal szvsz
rozsda, hátsó gátlók, motortartó bakok, jobb első ablakemelő, bal tükörfűtés, nem talált okkal egr hibakód 12 celsius felett...
ez egy 600 ezres autónál nem komoly hibalista
gátló, motortartó kopóalkatrész, nem is hiba
tükörfűtéshiba ...LOL
egr hibakód ha nem állandó, akkor örülj neki, vagy ha nagyon zavar vidd el egy bosch szervizbe, de ha nem lehet reprodukálni a hibát, akkor feleslegesegyedül a rozsda ami említésre métló a listádból, azt meg kell nézni, ki kell számolni mit lehet vele kezdeni
-
válasz
T0mBd1gg3R #174187 üzenetére
a régi volvok szerintem nem fogyasztanak keveset, nehéz, biztonságos autók voltak
a 2.4-es dízel nagyon jó, 1.9tdi hez mérhető a megbízhatóság és a javíthatóság -tudomásom szerint -
8th
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #174189 üzenetére
Hát... megvenni olcsó és ha nem jársz vele fenntartani sem vészes.
-
8th
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #174187 üzenetére
A8 D2. Az is alumánium bódés de ott van hely a lábadnak is.
-
kisza25
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #174181 üzenetére
Nekünk van golf 4 csillaggarázsos 2003-as és most kezdett el rozsdásodni az első küszöb, ezt amúgy meg lehetett volna előzni.
Többi részén kevesebb a rozsda, mint egy 3-4 éves új autón (amiket mostanában láttam alulról).
Nekünk 1,6 16v van ami nálunk hibátlan, de 8-9- et megeszi (csak helyben sok hidegjárattal) -
diegho
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #174181 üzenetére
Minden szétrohad, amire nem figyelnek oda, vagy hülyék hozzá a tulajok.
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #174177 üzenetére
Audi A2 1.4 benzinnel.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #174177 üzenetére
Esetleg Isuzu motoros G Astra. Csak akkor rozsdál, ha törve volt, keveset fogyaszt, az 1.7-es Isuzu dízel van olyan megbízható, mint az 1.9TDI, a legtöbb alkatrész gombokért kiváltható az autósboltokban.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #174177 üzenetére
VAG galvanizált, nem nagyon rozsdásodik.
-
proof88
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #162971 üzenetére
Nos, igazából csak annyi biztos, hogy szeretném lecserélni idén a 22 éves B Corsámat, amit lassan 1 éve elégedetten használok. 70 ezerért vettem. Az elégedettség abban nyilvánul meg, hogy alig volt szervizköltségem rá, a kötelező szervizeléseken kívül kerékcsapágyat kellett csak cserélni - igaz azt mondjuk 2x. Gumival nem spóroltam, szeretném ha tapadna, nem akarok meghalni meg másokat veszélyeztetni.
De ez minden, csak nem biztonságos. Szét van rohadva 1-2 helyen a kasztni, meg eleve nem gyűrődik úgy, ahogy kéne. Ki lehet lakatoltatni, de ez több helyen is rohad, szerintem nem éri meg rá költeni. Eladom majd valakinek, aki meg akarja venni, még fél évig van rajta műszaki, ha másra nem, donornak jó lenne, mert minden működik rajta.
Tehát nyilván bármilyen másik autó amit megvennék, biztonságosabb lenne számomra, hiszen az árkategória amiben keresgélek, ennél többnyire újabb generációs autókat tartalmaz márkától függetlenül, és még a rozsda is kevesebb rajtuk. A légzsák téma egy külön dolog amire csak kitértem a napokban, mert megtetszett.
Ráadásul azért mégiscsak jól jönne néha a klíma, sőt ebben kormányszervó sincs, ahhoz is hozzászoktam már.A keretet nem nagyon tudtam rendesen belőni eddig, mert először azt mondtam, hogy 500-ért veszek egy következő gen. C Corsát, csak aztán szétnéztem és arra jöttem rá, hogy a C-k alja gyakorlatilag az 500, azok is inkább 2001 körüliek, a 2006-osak egészen 1 millióig, vagy annál kicsit többre vannak árazva. Ezért gondoltam, kicsit növelem a keretet, hogy a C generációból kései példányokat is láthassak. Ekkor jött be az elbizonytalanodás, hiszen 1 millió körül van már néhány D is, 2006 körüliek, akkor volt a következő generáció váltás. Gondolkodtam Astrán is (H).
De nem vagyok Opel-függő, csupán tetszik. Meg nekem életem első autója ez a 22 éves kis Corsa, megszerettem.
Sok más autó is tetszik.Szóval a keret valahol 1 millió körül van. Plusz némi szervizköltség. Benzineseket nézek, mert ritkán járok nagy távokra. Többször lenne rövidebb távokra használva. Sőt, bizonyos időszakokban csak hetente venném elő kicsit. Ritkán mennék vele több száz km-t egyszerre. Nem baj, ha nincs 3-4 literes álomfogyasztás, most is 6-10 között van. Nem baj, ha nem utazóautót veszek, már megszoktam hogy kicsit kényelmetlen olyankor, de azt már beállítottam, hogy állítható legyen a kormány meg az ülésmagasság is, azért mégiscsak 186 centi vagyok, egyenes háttal ülve eléri a hajam a tetőt és egyébként is rohadt idegesítő a szemmagasságban lévő tükör.
Valaki írta, hogy nézegessek Volvokat. Valamiért a szűrőmben nem jelentek meg eddig. Hát rájöttem, miért: hahu-n csak annyit beírok hogy Volvo, meg 2005-ös évjárat, meg benzin, és máris csak ~240 találat van, pedig még azt sem állítottam be, hogy az ország mely részén. Van 2 db 500-ért, de azok jobbkormányosok, azokat nem erőltetném. A többi 1 millió körül kezdődik, nagyon szép, nehéz és erős autók, S40-S80 1400-1600 kilóval, erős motorral. Ránézek és az jut eszembe, hogy milyen fasza, mindig is tetszettek a Volvók, de félek nekilendülni ezeknek úgy, hogy kb 1 milliót érzek keretnek magamnak, úgy hogy még legyen 2-300 ft egyéb költségekre. A linkelt blogot még nem nyálaztam át, mentségemre szóljon ezt igyekszem hamar bepótolni.
-
Integrale
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #162984 üzenetére
A 6-osban PSA szarmazek motor van tudtommal, a 626 mas.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #162970 üzenetére
Volt/van rá visszahívás, nekem mind a két kocsimban most cserélték az összeset.
-
proof88
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #162778 üzenetére
Köszi!
Még amit észrevettem, hogy márkakereskedések is hirdetnek használt autókat.
Pl Opel márkakereskedések C Corsákat is.
Néha nem tudom eldönteni, hogy kb azonos évjáratú C Corsák között is miért van érdemi árkülönbség. Simán láttam 2006-os C Corsát 800 ezezért is, és 1.2 millióért is. Ha jól emlékszem, még a km állás is hasonló volt, bár ezt próbálom általában ignorálni.
Mindenesetre azon is gondolkodtam, hogy vegyek egy késői C Corsát, vagy inkább egy korai D-t.
Összességében egy kisebb autót szeretnék (de azért ne legyen olyan kicsi mint mondjuk egy Daewoo Matiz), lehet C Corsa méretű, lehet kicsit dagibb is pl mint a D, nézegettem Focusokat is, az a forma is bejön.
Az a lényeg hogy viszonylag biztonságos legyen, ha már ezen autók tömege viszonylag kicsi, legalább jól gyűrődjenek és több légzsák is legyen.
Mivel szeretném ha működnének még a légzsákok, ezért is ragaszkodom ahhoz hogy legalább 2005-ös autó legyen, félek egy 2001-esnél már sokkal kisebb az esély hogy rendesen kinyílik ha szükség van rá.
EuroNCAP törésteszteken a C is jól szerepelt (4*), de a D és mondjuk egy 2006-os Focus 5*-ot is megkapott.
Ami még nagyon tetszik, azok a 2006 környéki H Astrák, a forma és a lámpák nagyon bejönnek.Sajnos arra jöttem rá, hogy hasonlóan mint az ingatlan.com-on, hahu-n is nehéz szűrni, köszönhetően a hirdetőknek. Pl van aki csak azt jelöli be, hogy utasoldali légzsák, a vezetőoldalit nem jelöli be. Én meg nyilván próbálok úgy szűrni hogy minél kevesebb találat legyen, próbálok az idővel is gazdálkodni. Volt hogy inkább nem jelöltem be a légzsákokat, hanem az adott autó felszereltségét jelző fantázianév alapján próbáltam szortírozni, pl Opelnél a Cosmo a legnagyobb felszereltség asszem.
Sőt képek alapján is, pl volt olyan hogy kereskedő felrakott C Corsát, bejelölte hogy van oldallégzsák, képek alapján viszont szerintem sima oldallégzsák nélküli ülések voltak a kocsiban, ezért inkább azt a hirdetést nem veszem figyelembe.Szóval most próbálok oldallégzsákos autókat nézni, sőt arra gondoltam hogy a függönylégzsák is jó ha van. Annyi barom van, nem szeretném ha egy nem megadott jobbkezesnél kifejeljem az ablakot.
Örülök, hogy egyre több lufi van az autókban, meg most olvastam arról hogyan is működik a patronos öv előfeszítő, nyilván nem teljesen komolyan mondom de ezekben a modernebb autókban egész laza lehet átélni egy nagyobb csattanást is amikor minden működik, persze senki ne tapasztalja meg! -
tmskvcs
tag
válasz
T0mBd1gg3R #162838 üzenetére
Asszony autója, megbízhatóbb mint az én céges autóm, és ez is egy camry azt hiszem 22 éves már , de tőlünk csak a roncs telepre megy max
-
Kickass
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #162838 üzenetére
Vezesd le neki, hogy az analógiája szerint új autó=jó autó, régi autó=szar ==> új asszony=jó asszony, régi asszony (innen már ő is kitalálja)....
-
tmskvcs
tag
válasz
T0mBd1gg3R #162836 üzenetére
Toyotárol lenne szó, baja nincs, csak karbantartani szeretném.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #162778 üzenetére
Jóautókon pl ott van, hány éve működik a cég
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #162778 üzenetére
Jótállás, garancia a gyártót köti.
-
#94529552
törölt tag
válasz
T0mBd1gg3R #162665 üzenetére
kilométerórákat köztudottan csapágyasra tekerő Weltauto
Ez most újdonság, mivel tudtommal márkaszervizek vannak kapcsolatban velük, tehát azonnal lekérdezhető a valós előélet.
De garanciát vállalni mondjuk egy 350k-t megtett autóra, amit pl.150k-ra tekertek, az is egy hatalmas öngól.200 ezret futott céges szídet, mert nem fog elromlani
Ez pedig már jövőbe látás lenne? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #162676 üzenetére
Ha figyelőt állítasz be, akkor megkapod a hirdetésüket, vevőelérés ez is.
-
-v-
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #162676 üzenetére
Az egész használtautó biznisz a korrektség mekkája
-
HKorn
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #162673 üzenetére
A "hallottam egy-két sztorit" és a "köztudottan" között azért elég nagy ugrás van
-
válasz
T0mBd1gg3R #162673 üzenetére
oké, csak kiváncsi voltam
-
válasz
T0mBd1gg3R #162665 üzenetére
Van egy valamiért megbízhatónak titulált kereskedő (pl az kilométerórákat köztudottan csapágyasra tekerő Weltauto)
nekem ez nem volt köztudott, honnan veszed ezt?
-
426os
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #162665 üzenetére
Pont egy WA-s hirdetésnél bukott ez ki belőlem... Mondjuk róluk nem feltételeztem annyira a km mókolást.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #162663 üzenetére
Futás, évjárat alapján egy Accordnál 2M Huf feletti árat várnék.
Bár lehet, hogy csak ennyire hozzászoktam a túlárazott Hondákhoz.
-
válasz
T0mBd1gg3R #162595 üzenetére
Ennek szerintem nincs sok értelme, ha az a fenntartásod, hogy átiratja-e a Tőled vásárolt autót, mert:
1. Te is köteles vagy jelenteni, hogy eladtad az autót, tehát nem bírságolhatnak meg pl. gyorshajtásért, amit a vevő követett el;
2. a törzskönyvet később küldi ki a BM. -
válasz
T0mBd1gg3R #162583 üzenetére
Ahogy a 3-mal előttem szóló írja, városa válogatja.
Előtte még eredetvizsga is kell; én magamnak Bp-en kb. 3 óra alatt futtatom ezt le, különösebb személyes ismeretség nélkül: eredetvizsga kb. 1 óra (XI. ker.), átírás nagyon max 1 óra (XII. Hegyvidék üzletközpont). A biztosításhoz van személyes kapcsolatom, de ez kinek nincs?
-
válasz
T0mBd1gg3R #162583 üzenetére
nem, mert időpontot kell kérni
esetleg valami kis okmányirodában elintézhető beugróskénta tuti módszer viszont ha nagyobb városokban keresel egy vállalkozót, aki átírási ügyintézéssel foglalkozik
ezek annyit csinálnak hogy pár ezresért elintézik azonnal az okmányirodában, ők csinálják minden autókereskedőnek is
általában 3-4 ezer ft ot kérnek, legalábbis itt Debrecenben -
kisza25
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #162565 üzenetére
-
Integrale
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #162173 üzenetére
Álltak át, aztán vissza, aztán megint át. B1, B2, B5/5.5 hosszmotoros, Audival közös. A többi Passat módosított Golf padlólemez, tehát inkább A3, mint A4.
-
Brumi˘
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #162170 üzenetére
Az a passat lesz amire te gondolsz, vagy kétféle van A4-ből? Mert a 3.0 v6 tdi ritkán megy be keresztbe.
-
Integrale
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #162170 üzenetére
B6-B7 A4 hosszmotoros, mint minden A4. Te a Passatra gondolsz szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #162167 üzenetére
Amúgy igazad van, az e)-t jelölném én is, A4 1.9 TDI (mindenképp DPF mentes), B6-B7. Igaz, ott meg hajtórúdcsapágy csere kell, de többet ad hasonló fenntartásból, mint egy Opel.
-
#94529552
törölt tag
válasz
T0mBd1gg3R #162145 üzenetére
Nagyjából tudni lehet a válaszát: vegyen japán autót, legfőképpen Honda Jazz-t, esetleg Accord, ha nagyobbat keres, és van is nála véletlenül a neppertelepen.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #161593 üzenetére
Mind jó, ha karban van tartva. Csak az sem tesco gazdaságos áron kivitelezhető, ezért használják, amíg megy.
Utána GTK javítani.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #161045 üzenetére
Ilyen korban 90% hasonló állapotban lesz, hirdesd középre lőve, figyelembe véve az általános dolgokat és a nemrégiben elvégzett komoly javításokat. Ha nem tegnapra kell a pénz, megéri pár hetet árulni, és esetleg utána lejjebb vinni az árát.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #161041 üzenetére
meg ami nem latszik
nekem a Mariskára adtak egy 300k-s ajanlatot
inkabb eladtam joarasitva -
footy
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #159975 üzenetére
Akkor az a 3at meg kell nezni
A 2.5 jogos , most nezem hogy CX5be csak 2015-tol raktak -
footy
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #159917 üzenetére
Azert azt nem art megnezni, hogy a kibocsatasbol mennyi a CO(uveghaz) meg mennyi az NOx(rak). Mert a 2000-2500 baron befecskendezo modern dizeleknel(szemelyauto) utobbi lesz relative nagy mennyisegben.
-
válasz
T0mBd1gg3R #159917 üzenetére
Kizárólag a személyautókat okolni szerintem is baromság, de én részben azokat is felelősnek tartom.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #159769 üzenetére
Hány km-t mentél, mióta nálad van az autó, és mennyit költöttél külön dízel nyűgökre?
-
válasz
T0mBd1gg3R #159768 üzenetére
Mivel elég jó áron vettem és a Honda amúgy is tartja az árát, ezért nem sokat számít, értékvesztéssel: 61.9Ft/km
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #159760 üzenetére
Nem neked volt money pit dízeled, keverlek valakivel?
-
válasz
T0mBd1gg3R #159760 üzenetére
Honda Civic 7gen sedan 1.4
Üa költség + összes szerviz, biztosítás, matrica, autóápolás, hifi visszaosztva az eddig megtett km-ek számával: 59.5Ft/km
(Csak az üa költségem kb 25Ft/km)
-
BigBlackDog
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #159692 üzenetére
Nem teljesen értek ezzel egyet, de van benne igazság.
Én is tapasztaltam, hogy jó szerelőt nehéz találni és általában meg is kéri az árát a munkának. Kisebb dolgokra van ismerős szerelő, így azért kicsit könnyebb.
Szerintem a dízel nem feltétlen igényli többet a szerelést. Persze, ha nincs lerúgva és megkapta, amit kellett. Azért az elmúlt 6-8 évben kijött benzines autók nagy részében is megvan már a turbó, direkt befecskendezés és egyéb nyalánkságok. Ha meg enélkül keres az ember benzines, de relatív fiatal jószágot, akkor jó eséllyel kisköbcentis, agyoneuronormázott motorba fog belebotlani, ami átlagos használatra még el is megy, de eléggé kompromisszumos az én meglátásom szerint.
"Ha van valami nem egyértelmű nyűgöd, mire megtalálják mi baja van a gatyádat otthagyhatod."
Jogos, de ez sem a motor típusától függ szvsz. Ha a szerelő ért a típushoz, akkor gyorsan megtalálja még a nyűgösebb problémák forrását is, ha meg csak túl akar lenni az ügyfélen, akkor lehet szenvedés egy szívóbenzines kocsival is."Minél újabb és faékebb egy autó annál olcsóbb fenntartani magas bérszínvonalú országokban."
Ez szerintem minden országban igaz. De valamit valamiért. Ha nagyobb komfortot, biztonságot, kényelmet akar valaki, akkor többet "fizet" valamilyen módon így is, úgy is.Persze ez mind megint csak saját vélemény.
-
Integrale
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #159619 üzenetére
A Passat egy olyan A4, ami csufi. De ez is csak a B5/5.5 es talan a B1, B2 -re igaz, a tobbi Passat Golf padlolemez.
-
csoki46
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #159586 üzenetére
Érdekes, én is B-5öt keresek, de én meg úgy vagyok vele, hogy elsősorban szépet keresek. Lehetőleg sedan (avant se kizárók ok), facelift utánit, pdti-vel. 1millió körül nem nagyon találok olyat amilyet keresek. Pedig ez már a túltárazott kategória
-
bohoc71
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #159479 üzenetére
Hyundai Matrix? 1.6 benzin. 2004.
-
Gombinyó
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #159469 üzenetére
- B5.5 Passat, B5 A4, Golf4, A3, Octavia I, Seat Leon, Toledo, Ibiza, Sharan 1.9TDI rengeteg lerúgott példány, de rengeteg van belőle, olcsó alkatrészek, facebookos bontások, szintén Mars-Föld távolsággal a hátuk mögött.
Vagy valami kis gyösz benzines bakancs Micra, Jazz, Swift, Saxo, Lupo (utóbbi 2 akár dízel)Én ezekből mazsoláznék, 1m körül nem ülnék bele A6-ba, 159-be, stb, mert csak nagyobb torkos lesz, mint a Mazda.
-
t1
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #159469 üzenetére
Sajnos nem beszél hülyeségeket a szerelőd, faces Mazda csoportban is nem véletlen adják gombokért a dízel 6-osokat .
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Apple iPhone 7 128GB Yettel Függő 1Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest