- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz
Citroware #194667 üzenetére
Nekem most törtfehér (szürkésfehér) színü autóm van, korábban volt fekete, és ezüst is, szerintem a feketén és a fehéren is elég látványos tud lenni a koszolódás, a por pedig a feketén egyértelmüen a legjobban "világít", az ezüst volt talán a "legtoleránsabb" ilyen szempontból.
A világos színnél szerintem a szállórozsda még, ami igen "látványos" tud lenni, az utóbbi két világos színü kocsinál legalábbis ezt tapasztalom, különösen, ha az elözö tulajok nem ismerték ezt a dolgot, és nem kezelték.Cserébe nyáron a tüzö napos/höséges napokon elönyösebb lehet a világos szín.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #193314 üzenetére
Olyankor motorfék, egész addig, amíg a kúszást el nem éri a sebesség.
Necces helyzetben megoldja az elektronika a nagy részét a dolgoknak, user csak nehezék, illetve tulajdonképpen az irányt kell megadni a kormánnyal. Másra egyszerűen nincs idő szerintem
esetleg N-be lehet kilökni, ahogyan a kuplungot nyomná ki az ember.
-
Senhi
aktív tag
válasz
Citroware #193308 üzenetére
B-t használtam már jó párszor, hosszabb dombon szükség lesz rá mivel az akkut hamar telepakolja. Nincs vele gond teszi a dolgát. Fogyasztás sem igazán lesz több, motorféknél nem használ üzemanyagot, domb alján meg kikapcsolod, mert idegesíteni fog.
Eredeti kérdésedre a válasz pedig, hogy úgy viselkedik, mint bármelyik másik autó csúszós úton
. Én nem éreztem hatalmas különbséget az előző kézis dízelhez képest ezen a téren. Lehet finoman hangolni, ha elpörög, kipörgésgátló hamar megfogja... ha pedig havon akarod hagyni elpörögni akkor 1 gombnyomás kikapcsolni.
Nyílván jó téligumi és józan ész alap. -
alázógyík
addikt
válasz
Citroware #193301 üzenetére
Én imádom.
Az hogy örök életű, az túlzás, de ha 90.000km-ként cserélnek benne olajat, akkor még az 500-700K km-t futott példányoknál se kell hozzányúlni.Mondjuk 10-12K-ból megvan ennek az ára(olaj+csere), amit egyik autómata váltósnál se lehet elmondani.
A kicsúszásról nemtudok véleményt mondani, nem volt még ilyen.
Motorfék meg minden e-cvt váltós autónál nagyobb szerintem, mert rögtön tölti vissza az akkut. -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Citroware #193112 üzenetére
Ha elég a Polo mérete, akkor szerintem racionálisabb választás lenne, de szerintem nézz utána a fogyasztásoknak, szervizköltségeknek és adóknak. Összességében én arra tippelnék, hogy a Poloval jobban jönnél ki anyagilag, de sajnos az osztrák költségeket nem ismerem.
Új autónál azzal még mindenképp számolj, hogy a garanciához kötelező márkaszervizbe hordanod. -
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
Citroware #189557 üzenetére
Márkaszervizben csinálva talán egy picivel jobban fog a ceruza, de Toyotahoz kell vinni és akkor nem vészes a dolog. De ha, magad csinálod akkor nagyon kevésből megúszod, olcsón fenntartható autó, semmi nem drága hozzá a kötelező szervizekhez. Tehát ez nem egy nagy luszus Lexus, csak egy sokkal jobban kinőző és minőségibb Prius 3.
(#189561) grizlisandor: Egyelőre csoda, hogy még lehet kapni. 2011 óta gyártják és már két ráncfelvarrás volt. Nem fogja ez a first gen már tutira megkapni az új motort, mert az az új platformra épült. Max ha lesz egy CT200h 2. generáció abba tuti belerakják, ha már TGNA alapon fog készülni. De a Corolla mellett nem hiszem, hogy szükség lenne egy Lexus kiadásra, most már a Corolla is tökre rendben van. Ha erőre vágysz akkor ajánlom figyelmedbe az IS300-at. Ezt hozta a Lexus annak aki többre vágyik mint egy P3/Auris.
-
footy
addikt
válasz
Citroware #189513 üzenetére
Probalj ki egyet, hogy NEKED eleg-e.
Tok mind1 hany tesztet olvasol el, mind szubjektiv benyomasokon alapul, akkor derul ki hogy megfelel-e ha te kiprobalod. En is erosen gondolkozom Auris HSD-n nalam is lenne jocskan palyas hasznalat, remelem jovo heten lesz idom kiprobalni egyet. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #189517 üzenetére
D6-ban olyan szempontból lenne fantázia, hogy munkába járni lenne kb 35-45 km-re elég akkumulátor, tehát a napi közlekedésben csak árammal elketyegne. Az említett 550 km-es utat pedig az 5 hengeres dízelmotor teljesítené, 45 literes tank nem korlátoz (215 ló, hagyományos automata). Szóval rövid távra ott az áram, hosszú útra van dízel, best of both worlds
igazából ahogy említetted, az ingázáshoz való mindennapos töltés a kritikus pont, nyilvános töltő nem éri meg általában, viszont egy sima konnektor ezekhez elég legalább, nem kell telepíteni fali töltőt.
Konnektor bizonytalanság mellett az évi 4-6 alkalom kisebb kompromisszum, mint a munkába járás hagyományos motorral
szóval még mindig inkább HSD, mint sima benzin/dízel.
Ampera van már 3 körül, kockázat kisebb, bekerülési költség alacsonyabb, magasabb elektromos hatótáv tudná kompenzálni a szívó 1.4 többletfogyasztását (meg úgy a különbözet is elég sok benzinre elég
)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #185607 üzenetére
A HSD üzembiztosabb és olcsóbban fenntartható minden szempontból (fogyasztás, alkatrész árak) de a legjobb indulattal is csak egy közlekedő edény. Ha tetszik az A3 és belefér a magasabb üzemeltetési költésg, valamint ha nem csak a műszaki tartalom a fontos, hanem körítés is akkor az A3 is megfelelő választás.
Annyi, hogy a száraz DSG-vel nem szivatnám magam, csak kézit vennék A3-ból. -
dj79
senior tag
válasz
Citroware #185612 üzenetére
Mi tsi után ültünk át HSD-be, a nagysebességű pályázásnál a golf halkabb volt mindenképpen.
Budakalász-Tbánya szakaszon 4,5l átlagfogyasztást értem el a priussal, nem spórolósan. -
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185612 üzenetére
Jah már emlékszem rád. Igen én javasoltam a legjobban neked a HSD-t. Mindenképpen azt választ a A3-al szemben. Sokkal jobban fogsz kijönni belőle hosszabb távon. Ha nem szerelem kérdése a választás akkor racionálisan a Toyota a jobb.
(#185613)rbalint88: Bocsánat rosszul fogalmaztam. Audi vonalon nem nagy eresztés egy A3 úgy értettem. Nem ültem hosszabb távon benne, csak a GTE mellett ott volt az E-Tron is és nem volt jobb a Golf-nál. Számomra már maga a Golf is egy nagyon jó szintet képvisel. Tök jól érzem magam benne
Én is a HSD-t javasoltam neki anno, amikor ez felmerült. A3 DSG-vel nem éri meg. Akkor már az Auris sokkal megbízhatóbb. Pályán is jobb lesz az Auris. A TSI Golfom rosszabbul fogyaszt mint az Aurisom. Úgy tudok 5 liter körüli értékeket hozni országuton, hogy kihasználom a 30 km elektromos hatótávot. Az Aurissal meg minden erőlködés nélkül lazán megvolt 4 körül egy ugyanolyan táv. Egyszerűen ennyivel hatékonyabb. -
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185607 üzenetére
Ha számít a megbízhatóság és az olcsó szerviz akkor a HSD. De ha minőségre (mondjuk azt nem egy A3 adja meg) akkor az Audi. Számomra semmi nem szólna az Audi mellett. Nem különleges, nem igazán jó prémium, nem erősebb. De autószerűbb mint a Toyota. Főleg annak aki nem tudja elviselni az e-CVT váltót. Amúgy meg nézz rá a Golf GTE-re. Jobb mindegyiknél. Ha akarod takarékos, ha akarod nagyon erős.
(#185608)molnarpeter: Pályán nem lesz egyik se takarékos. Van az Auris csoportban egy csávó aki a dízel pályázó gépét cserélte Aurisra. 7 liter körül jár vele. Ami szerintem még mindig nagyon jó, csak sokan még mindig abban hitbe élnek, hogy a HSD 4 liter max mindig mindenhol. A TSI is enni fog pályán. Amúgy benzinesben mindkét technológia nagyon jól fogyaszt.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Citroware #185529 üzenetére
Nálam az a kérdés mik kerülnek majd eladósorba elsődlegesen... mert ugye azért a hazai autópark eléggé öreg, ha azok kerülnek eladósorba nagyrészt ami mondjuk 10+ éves hát nem biztos, hogy előrébb van vele az aki ezzel így számol.
Amivel talán "nyerni" lehet ha találsz olyan 1-2-3 éveset aminél a hitelt nem tudják fizetni és eladósorba kerül nyomott áron.
-
rbalint88
addikt
válasz
Citroware #185510 üzenetére
akkor igazából annyi, hogy újonnan is drágább volt a Prius és kevesebb van belőle.
szerintem ha már ezzel az Auris generációval számolsz, akkor inkább azt, mint Priust. a kombi tágasabb, egyedül hátsó lábtérben lesz kisebb, mint a Prius, viszont sokkal kevésbé megosztó a formája. -
footy
addikt
válasz
Citroware #185406 üzenetére
Nem tudom konkrétan, de a helybéliek szerint 10+ éves autó kizárt hogy átmenjen a műszaki vizsgán.
Ez hulyeseg, nekem mar volt tob 10+os autom is ha rendben van az auto akkor atmegy.
A kulonbseg inkabb abban van, hogy az itteni muszakin rendesen atnezik az autot, nem mint Magyarorszagon. Mivel a javitas dragabb lehet igy idos autonal az auto erteke miatt sokszor nem rentabilis megcsinaltatni.ui.: A kornyeken meg mindig regeteg 4es Golfot es B5 Passatot latok amik mar inkabb 20+ nem 10+ kategoria.
-
válasz
Citroware #185399 üzenetére
Én kifizettem saját autóban többször is és nem bántam meg. Problémamentes gép, problémamentes automata váltóval (aminek nincsen 4-800ks felújítási vagy javítási költsége), röhejesen alacsony fogyasztással.
A melegedési probléma felvetés sem állja meg a helyét, az évek alatt néhány száz autóban ültem már, de ha hagyod 1-2 percet Pben járni a gépet, akkor a sima benzines is lassabban melegszik be, mint egy HSD.
Ettől függetlenül én sem gyilkolnám a pályán egyből 130-as tempóval, viszont az eCVT miatt egész jól hallod, hogy mekkora intenzitással tudsz gyorsítani, amitől még nem bőg a motor.
-
válasz
Citroware #185377 üzenetére
Hali!
Csak egy kérdés, nem kötözködés. Ha 9 km-t mész pályán 130-al, akkor kicsivel több, mint 4 percig tart. Ha 90-el mész 9 km-t, akkor 6 percig (ha jól számolok). Megéri az a 2 perc, hogy gyilkold a motort? Mert én ilyen helyzetben szerintem simán mennék 90-100-al hatodikban. Ebből indultam ki.
Üdv!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #185364 üzenetére
A töltés nem lenne bonyolult, amíg van konnektor a közelben, este felrakod, reggel leveszed
Az áram kb hatod költség Magyarországon benzinhez képest, nem várható szvsz, hogy hirtelen többszörösére emelkedjen. Nem ismerem az ottani adózási rendszert, de elképzelhető, hogy van némi kedvezmény a hibridekre. Neten találsz áram fogyasztási adatokat is, ki tudod számolni, mennyivel jönnél ki olcsóbban. Illetve az Ampera klub fb csoportot ajánlom, van egy szuper tudástár, legtöbb ilyesmi dolog benne van
Toyota/Lexus HSD nem konnektoros hibrid esetén 10 éves korig hosszabbítható a garancia, a magasabb szerviz óradíjak miatt kijöhet az is jól a végén, nem elvetendő. Esetleg keress egyet a környéken és tegyél egy próbakört, lehetőség szerint autópályán lenne nyilván praktikus, hogy az ízlésednek mennyire felel meg - a váltó állandó terhelésen elég jól le tudja csökkenteni a fordulatszámot.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Citroware #185377 üzenetére
Nekem pont ez a bajom a rendes hibrid ajánlással... hogy pont hogy nem kíméled. Sött ez a használat tuti tönkre ver egy benzinest....
Reggel hidegen elindulsz. Az első 1-1.5 akár 2+kmen be se indul a benzinmotor. Ekkor megérkezel az autópályához a teljesen hideg motorral és durván leterheled mind nyomaték, mind teljesítményre. A csont hideg benzinmotort keményen leterheled.
Ehez képest egy benzines 2km után már be van melegedve... de még egy dízel is...
amúgy mi a baj a poloval, hogy cserélni akarod?
-
rbalint88
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185375 üzenetére
Nem sokat tölt vissza, kicsi az akkumulátora és csak a legjobb esetben tud menni villannyal, 70 km/h-ig. Ha nagyon odafigyel az ember és az út is teljesen sík akkor olyan 50-es tempóval lehet elmenni vele max 2 km-t.
De amúgy javaslom a HSD-t, mert a modern autók közül ez fogja legjobb bírni a te felhasználásod szerint. Az Auris nyáron képes 40 fokra felmelegedni fél perc alatt. Itt már leállítja a motort, onnan lehet tudni, hogy elérte a 40 fokot. De télen is kíméli kis tempónál a benzinmotort, mert nem engedi rá a hajtásra, csak generátorként üzemel. De ez sajnos csak lassú városi közlekedésre igaz. Viszont ahogy írod 1km mire kiérsz pályára az már elég lehet, hogy meglegyen a kicsit üzem meleg motor. Egyébként 2 vagy 5 perc alatt télen nincs az a motor ami felmelegszik rendesen autópálya tempóra. De az eCVT eléggé partner ebben ha az ember megtanulja kezelni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #185377 üzenetére
Olyan gyorsan semmi nem melegszik be, max egy Webasto-val előfűtött motor. A HSD-ben könnyűfutású olaj van (0W20 vagy 0W16) ami már alacsony hőfokon is megfelelő kenést biztosít. Persze ennek ellenére nem illik nyelezni ezeket sem hidegen.
A VW meg csaló, 75-107 fok között fixen 90-et mutat a mutatója. Na most 70 fokos víznél az olajhőfok még csak kb 50 fok körül van...
-
dj79
senior tag
válasz
Citroware #185377 üzenetére
Na ezt én személy szerint nem tudom megmondani Neked, egyrészt még nem régóta használok hsd rendszert, másrészt előtte én is csak az olvasott anyagra hagyatkoztam.
A vw bináris vízhőfokmérője is kamuzik rendesen, ne aggódj, Golf volt előtte
Ide lépj be, szerintem több tapasztalt júzer tud segíteni a kérdésben
-
Valenhun
kezdő
válasz
Citroware #185364 üzenetére
1. Minden elektromos autó töltés vezérlővel rendelkezik, ami ha érzékeli, hogy feltöltötte az aksit, akkor átvált csepptöltésre, azaz figyeli, hogy merül-e az akku cella és rátölt, ha kell. Egyébként lekapcsol.
2. Ki kell számolni, hogy X kWh-t vesz fel Y óra alatt, az hány euro/Ft és ehhez képest mennyi a benzin/diesel ára a benzinkúton. Mo.-n 1 kW áram kb. 50 Ft, akkor Bátyáinknál 100 Ft. A többihez az akkupakk / autó adatai kellenek.
3. Lehet kültéri dugaljat felszerelni egy szigetelt MTK kábellel, vízálló házba és kész is. Fedett beálló előnyös, de a szabad ég alatt sincs gond, a víz nem tud a csatlakozón keresztül bajt okozni. -
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185356 üzenetére
Sokat árt neki. Ne is gondolkodj hagyományos benzinesben, mert nem fog neki jót tenni ha hamar pályára mész vele. Egy plug-in nagyon jó neked erre amire akarod használni, mert otthon simán 230-ról fel tudod tölteni és annak semmit sem fog ártani villanyos módban ha csapatod neki azonnal 130-al. Egy Ampera simán kifog bírni napi 20km pályázást elektromosan. Hosszútávra meg ha mész 550 km-t ott a belsőégésű motor ami tölti az akkumulátort és hajtani is tud végső esetben.
De amúgy ha nem akarsz töltéssel bajlódni ott a HSD aminek a legkevésbé árt ha sokat jár hidegen és a 0W20 olajjal hamar be fog melegedni pályatempóra.Tudsz otthon tölteni ez itt az első legfontosabb szempont? Én annyit tudok neked hozzátenni, hogy minden plugint lehet 230-ról tölteni és lazán megvan max 5-6 óra alatt egy feltöltésre 100%-ra.
(#185357) Valenhun: Mindegyikben ugyanaz az 1.8-as benzinmotor/villanymotor van: Auris, P3, P+.
Van Auris HSD kombi. Azt is érdemes megvenni, mert az 5 ajtós nagyon kicsi csomagtérben. -
rbalint88
addikt
válasz
Citroware #185350 üzenetére
Szerintem egyszerubb megforditani a dolgot. Ird meg mit akarsz venni es megirjuk jo-e. Tenyleg a hibrid(foleg a plug-in) a legjobb erre, mert gyorsan bemelegszik vagy optimalis esetben be se indul a benzinese. Siman lehet egy priusszal vagy aurisszal is palyazni amugy, nyilvan nem a leghalkabb versenyzo, de 10 percig azt is ki lehet birni, ha padlon nyomod es beget vegig, de nem fog, csak gyorsitasnal.
-
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185345 üzenetére
Erre villanyos jobb lenne. Egyik belsőégésű motor se fogja szeretni ha már indulás után nem sokkal 130-al fogsz menni. Molnarpeter Ampera tippje nagyon jó erre ha tudsz tölteni. Ha nem akkor is jobb ide egy sima Toyota HSD. Jobban fogyaszt pályán bármilyen benzinesnél. És jól viseli a rövid távokat, hamar bemelegszik.
-
Doki16
addikt
válasz
Citroware #185341 üzenetére
Nem értelek, fent meg ezt írtad: benzines (többnyire gyakori kis távú városbeli utazások, rövidtávú autópályázás)
Én nekem ebből az jött le, hogy inkább városban használod, most meg pont az ellentétét írod. Akkor egyértelműen valami dízel ha csak pályázol és hosszútávon. -
Cifu
félisten
válasz
Citroware #181958 üzenetére
Saját vélemény:
-Enged el a 2014-es évszámot ilyen összegeknél. Nem a gyártás éve és a futott km, hanem az állapot legyen a fő szempont.
-Az A3-asban az a felár, hogy Audi. Ha tetszik, akkor szubjektív ok, de ebben egy topiclakó sem fog tudni segíteni. Azért készülj a drágább a szervizelése szerintem...
-Nagyon nagy a szórás árban. Döntsd el mennyit szánsz rá, és persze legyen némi tartalék, hiszen kelleni fog téli gumi (esetleg felnistől), meg bármikor beüthet ilyen szinten egy drágább javítás.
-Adott célra, adott feltételek mellett amúgy viszont már nézelődhetsz keveset futott szalonautók terén is, 3-3,5 millió körül Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, kicsivel drágábban Toyota Yaris is opció. Itt nyilván az a kérdés, mi a fontos számodra, inkább jobban felszerelt, esetleg nagyobb autó, vagy kisebb, de új.
-Én a Mazdák terén mindehol extrém rozsdásodást látok, ha Ausztriában ingázol vele, mindenképpen egy extra alvázvédelmet kalkulálj az árba, illetve ha veszed, alaposan nézd meg, mennyire rohad. A Skyactive motorjaik az eddigiek alapján megbízhatóak, tartósak, szóval a célra egy Mazda 3-as nem rossz választás. -
rbalint88
addikt
válasz
Citroware #181285 üzenetére
nem látunk, max sejtünk, de igen.
amúgy nem rossz a dízel, csak helyén kell kezelni (és hosszú utakra használni). én nem bánom, ha kiszorul a városból, bár nehéz olyan adó/behajtási díj/egyéb intézkedés rendszert kitalálni, ami a felhasználás mellé optimális hajtásrendszerű autók felé tereli a usereket. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
Citroware #180973 üzenetére
Sokan a carverticalt javasoljak, olyan, mint a gombas fertozes, ha kell, ha nem szembe jon a reklamja :D
En igenybe vettem autovasarlasnal es negativan csalodtam.Az egyik auto amit neztem, teljesen balesetmentesnek tunt rajt, majd mikor jszp-bol lekerdeztem rendszam alapjan az autot, dobta a gep, hogy balesetben vett reszt elszenvedokent iden augusztusban. 7400Ft-ert ... utobbi meg ingyen volt (igaz csak hazai eloelet ellenorzesere jo)
Nem tudom milyen mas opcio van, en sokat nem adnek a carverticalos lekerdezes hitelessegere.
-
aero.
veterán
válasz
Citroware #178128 üzenetére
Már lassan 18 éve is volt gyári kihangosító az autókban, felvevő gombokkal stb. A maiakhoz meg mindhez van szinte. Csak a telefont tilos nyomkodni, egy utólagos kihangosító gombját megnyomhatod, ahogy a rádiót is gombokkal kezeled, ez bármilyen autóba beszerelhető.
-
Gombinyó
őstag
-
válasz
Citroware #178114 üzenetére
Egy turbós motor önmagában jelentősebb kockázatot nyújt egy sima szívóhoz képest. Részecskeszűrő az új benzinesekben is lesz, szóval onnantól még kisebb lesz a különbség. Nem az van, hogy rosszak a TSIk vagy a dízelek, hanem az, hogyha ott valamihez nyúlni kell, akkor szinte biztos, hogy 6 jegyű összegnél kezdesz. És mivel az emberek 95%-ának fogalma sincs, hogy hogyan is kéne egy turbós autót karbantartani vagy esetleg használni, így jó eséllyel bele lehet futni egy-egy hibába a használt piacon.
#178119 Ja, lesz olcsón egy dízel autód, amivel nem mehetsz be a városba - ott nem az számít, hogy releváns-e az ok, hanem a szabályozás -.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #178115 üzenetére
A kereslet/kínálat görbe ezek szerint nem mond semmit. Lapozzunk.
A dízel önmagában megbízhatóbb de vannak költséges, specifikus alkatrészei (pl DPF). Nagyobb kockázat a több km (jellemzően a dízelekkel többet mennek mint a benzinesekkel), illetve a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt kérdéses a technika használhatósága a jövőben. Már most október 1-től az Euro4-es dízelek nem használhatóak Budapesten szmogriadó esetén és ez a szabályozás csak szigorodni fog... és akkor a nyugati országokat még nem is említettük.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Citroware #178114 üzenetére
Tudomásom szerint a harmadik generációs 1.4 TSIvel nagy gond nincs (122 és 140 lovas változat esetén). Kétliteres dízel sem egy rossz történet szerintem. Mondjuk az álmoskönyvek szerint mindkettő esetén előny, ha nem tartották a gyári 30e kilométeres olajcsere intervallumot.
A rossz vélemények többsége emlékeim alapján inkább az első (és második) genes TSIkre vonatkozik.
-
kisza25
félisten
válasz
Citroware #177817 üzenetére
Tudom miről beszélsz, az 1,2 skoda-val sikerült belefutnom autópályán olyan előzésekbe, hogy valaki a seggembe villogott, de az autó nem akart gyorsulni, mert elkezdett kicsit emelkedni a pálya, jobbra mellettem kamion, seggembe egy prémium, de előre meg nem ment, pedig a lábam a padlón, a fordulat tiltás közelébe (mondjuk ez 5700 volt a skodánál)
Mondjuk sokat számít a súly is, a skoda fabia kombi 1100 kg volt, a tipo meg 1150 kg megtankolva, az sem az autópálya ördöge, de visszaváltva ilyen szituk nincsenek.
Persze ennyi pénzért kapsz elég sok mindent a használt piacon ami erősebb, csak egy ötlet volt, én nem foglak rábeszélni
venom8888: pedig azok biztos jól álltak volna -
rbalint88
addikt
válasz
Citroware #177810 üzenetére
Erre egy 1.4tsi tok jo lesz. Lehet vele csendben palyazni, varosban sem eszik sokat es nem is nagyon fogjak piszkalni. Lanccseret szamold hozza az arahoz (kb 150ezer munkadijjal a skoda cikkszamos). Golf6 es A3 is jo valasztas menetkomfort tekinteteben. Golf7 szerintem mar nem fer bele, pedig abban mar szijas vezerles van tulnyomoreszt (az elejen volt meg par lancos belole).
-
kisza25
félisten
válasz
Citroware #177810 üzenetére
na én erre használtam 5,5 évig egy 1,4 105 lovas kia proceedet, (10 évet Ausztriában dolgoztam) 5,5 évesen 1,1M Ft-al kaptam érte kevesebbet, mint mikor kihoztam a szalonból.
Mikor melót kerestünk 1100-1200 km-t mentünk vele egy nap 4-en, a belerakott 70 ekm-ből kb 50 ekm volt hosszútáv
A kia előtt egy skoda fabia kombim volt, 1.2 64 ló, na az tényleg kevés volt pályára, sokszor a sebességeket sem lehetett vele tartani emelkedőn, telepakolva meg még sodródásra is hajlamos volt 100 felett erősebb kanyarokban.
Nem azt mondom, hogy 1,4 100 lóerő az versenyautó, de pálya 140-re elég A-B be jutni -
válasz
Citroware #177810 üzenetére
Meg lehet tenni az 1000km-t is 1.4-el, én is voltam kint Németo.-ban az 1.4 szívó 90le civiccel, 5 fővel, 5 napi cuccal. Kibírtuk, elfértünk, 150 körüli tempóval kiértünk simán, de azért fárasztó a folyamatos 4000-4500-as fordulat, napi szinten biztos nem csinálnám. Golfra is nézz rá, ha már VW konszern. Ha pedig nem nagyon érdekel a vezetési élmény, akkor Octaviából ennyiért már elég fiatal példányt ki lehet fogni, sok extrával.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #177613 üzenetére
Akkor már csak az A4 quattro maradt ki. 3.0 V6 TDI ha van szervizelve rendesen, tartós a vezérműlánc, tiptronic váltó is jól bírja, összkerék kiváló. Vagy 2.0 TDI S-tronic is vállalható, ha volt cserélve a váltóban az olaj (meg persze manuális is ok).
Meg esetleg Volvo, öthengeres dízellel, mondjuk ebben a kategóriában van plug-in hibrid V60 is (utóbbi elöl dízel, hátul villany, amelyek együttesen is tudnak dolgozni, de a sima verziók AWD-je is egy tisztes Haldex).
-
aero.
veterán
válasz
Citroware #177613 üzenetére
Szokott folyni a vízpumpa ill. az olajteknő tömítés, de ezek nem jellemezőek 2-250e km futás alatt és nem is drága javítás. Sajnos egysoros lánc van ebben is, ráadásul hátul, de jóval tovább bírja, mint a 20d-ben (és tudtodra is adja elég elég egyértelmű hanggal hidegindításkor). Karbantartástól függően 3-500 ezer között, tapasztalatok alapján. A csapágyak sem olyan gagyik, mint a bmw-nél. A 2014 Feb - Nov között gyártottakra visszahívás volt láncfeszítő problémák miatt. A kezdetekben a Delphi injektorokkal is problémák voltak elég hamar, ezeket visszahívás keretén belül cserélnie kellett a Mercinek, az összkerekest elvileg nem érinti, abban Bosch van.
-
kisza25
félisten
válasz
Citroware #177582 üzenetére
Itt van ilyesmi
Meg itt
Meg itt
De ezek is inkább általánosságban beszélnek
Itt vannak konkrét tipusok -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #177500 üzenetére
Akkor jogos
N47 motor, BMW topikban keress rá (vezérlés, hajtókarcsapágyak, EGR, hűtőkazetta tisztítás a jellemző dolgok). Sűrűbb olajcserével jobb lenne a helyzet motort illetően. Automata nagyon jó, Protruck tud teljes olajcserét csinálni, a régi olajat kimosva. Összkerékhajtás plusz költség - valami kicsit lógós tud lenni viszonylag hamar, F10-ben találkoztam a hanggal, de sajnos elfelejtettem a márkaker diagnózisát
Beltér kidolgozása egyszerűbb, kemény műanyagok vannak, kormányon a tekerő gumi borítása csúnyán kophat (ha körömmel kapirgálták). A zongoralakk felületek meg márkától függetlenül zavar engem
Szélvédőmosó beöntő furcsa kialakítás.
-
Coyot
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
- Apple iPhone 13 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest