- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
diegho #229372 üzenetére
Corolla Crossban teljesen egyetértünk. Én Scross méretű hybrid toyota suvot akartam, és a rav4 volt az első méret mely külső-belső méret arányban nem fájt... Egy csomó esetben azért túl nagy, ahol az scross még elviselhető volt (mondjuk hosszú utakon és pakolni sokkal jobb). Nem baj legalább megtanulok nagyobb vasat is vezetni
1.8-as hybrid nagy dacia suv teljesen logikus irány sokaknak, remélem tartós lesz. -
válasz
diegho #229369 üzenetére
Én ennél sokkal durvábbakat olvastam fogyasztás ügyileg, könnyed városi forgalomban is. De ami simán lehet hogy fejlesztettek a mocin és már jobb. A kasztni maga nekem is tetszik, az a pont jó családinak méret (nem csak nagyobb kivül, belül is tágasabb mint az scross, ugyanazon az áron, ezt pl. a corolla cross nagyon nem tudja).
-
válasz
diegho #228489 üzenetére
a Kuga 4604mm hosszú és 1882 széles
ehhez képest a Tiguan 4539/1842, a CX5 az 4575/1845, a Pug 3008 az 4542/1895, a Honda CR-V 4600/1855 (és a Rav4 mm-re ugyan ekkora) az Opel Grandland 4650/1905 a Lexus NX 4660/1865
ezek mind +/- 5 centin belül vannak külméretre
mi néztünk Kugát a CX5 megvétele előtt, nem tűnt jóval nagyobbnak a legendásan szűk CX5-nél. -
zolnagy
őstag
válasz
diegho #226248 üzenetére
Sztem egyikben se garantált, inkább a gyári 30-hoz közelebb, de pl a 4,5 éves 170e km-essel biztosan pályáztak. Nyilván a 15e cserés lenne az ideális, de az ilyen fehér holló használtan sztem, mert aki erre figyel, az nem adja el. A flottásnak meg nem érdeke, hogy a kötelező előtt cserélje.
-
footy
addikt
válasz
diegho #225978 üzenetére
En kapcsolodnek azokhoz akik szerint nem erdemes ennyit ingazni, mert az eletminoseg rovasara megy. (Mondom ezt ugy hogy napi 2x25percet ingazok)
Ha megis minden aron ingazni akarsz, akkor valami olcso, megbizhatot. Mivel a Megane3 1.5DCIvel mar volt, ezert en bedobnam a Nissan Pulsar 1.5DCI-t. Csak mert senki nem gondol ra es az ilyen 0 prestizsu autokat sokszor nagyon olcson ki leht fogni. Ha mar 0 presztizs akkor meg a Fiat csoportnal is szetneznek. Mondjuk egy Tipo 1.6TDIvel
-
válasz
diegho #225992 üzenetére
A főnököm (nő) egy CLA 220d-vel ingázik Kecskemét - Bp. relációban, 5 liter körüli fogyasztását említett.
Nem irigylem, mindennap hajnalban kel, már bennt van mikor én még szédölgök ki az ágyból.
Tippre az M7-est célzod, a péntek délutánt nem fogod szeretni tavasztól őszig, míg ki nem épül a harmadik sáv.VW TDI-ből inkább a 2.0-t venném az 1.6 ellenében, hosszabb út, nagyobb tempó annak jobban fekszik.
-
-
Gombinyó
őstag
válasz
diegho #225992 üzenetére
Scala nem rossz, akár tsi-vel is tud jól fogyasztani.
Évek óta ingázok hasonlóan pályán, M5ön, ritkán van olyan, hogy tempomat 140el végig lehet csorogni, de vállalható család mellett is az 1 órás út, főleg, ha van heti 1-2-3 nap homeoffice és tudsz pihenni utazás szempontjából.
Én is megtartanám a kugát legalább 3 hónapig. Fogyasztás bajnoknak pedig tipp a megane 4, 1.5 dci-vel. -
zgospel
őstag
válasz
diegho #225990 üzenetére
Amikor elkezdtem írni a választ, még nem láttam, hogy azóta többen is beírták, szóval az én kérdésem csak annyi volt, hogy a Kia Ceedet nézted-e már
A kollégáid olasz útja nekem nem mond semmit, honnan hová, tényleg 140 volt-e végig, stb, szóval ez így üres infó, nem tudok mit kezdeni vele. Spritmonitor alapján is 5 fölött van az átlag, de lényegtelen igazából, ha neked megfelel.
-
zgospel
őstag
válasz
diegho #225982 üzenetére
Kia Ceed 1.6 dízel?
5 liter alatt nincs mondjuk 140-nél, de az 5.5-öt azt tudja.
Egyébként ez az 1 óra ingázás nálam kb pont a limit még ami belefér, totál elpazarolt időnek érzem. Nem lehet közben olvasni, dolgozni, vagy akármi hasznosabbat csinálni.
Azt vedd még figyelembe szerintem, hogy az útvonal amin mész mennyire "rizikós", értem ezt úgy, hogy mennyire stabil azon a szakaszon az 1 óra menetidő. Pl az M0-n nem mernék számolni vele, főleg nem az M5 és M7 közti déli szakasszal, ahol gyakorlatilag nincs olyan nap, hogy ne lenne valami baleset, sávlezárás, stb. -
kisza25
félisten
válasz
diegho #225982 üzenetére
Ennyi pénzért viszont sok km-es vasak lesznek. Én hirtelen nem is tudok olyan vasat ami ennyire keveset enne pályán.
Talán az 1,4 crdi i30/ceed. Nekem akkor volt mikor gyereket heti 3x kellett vinnem gyógytornászhoz Marcaliba. 5,2 volt az átlaga. Pályan mentem vele.
Az 1,6 crdi szerintem többet kér. Talan valami vw tud annyit, nem ismerem a dieseleit, focvis 2.0 t gti-je elég jól fogyaszt pályán benzines létére -
imyourfriend
őstag
válasz
diegho #225978 üzenetére
Így van ez az Osztrák munkákkal is, itt Szentgotthárd környékén bár emelkedik a fizetés.. múltkoriban fordultam egy kört Hallstatt meg vissza úgy hogy nincs kész a pálya Graz 55 perc! Elkészül jó 45 percre tippelem a menetidőt, 2 percre vagyok az m80-tól így közlekedés szempontjából nagyon jó hely ez. Arra akartam kitérni pályán elérhető valami 1 óra alatt azt simán vállalnám, két kollégám hagyta itt a motorgyárat mindketten Debrecenbe mentek dolgozni, egyikük ráadásul bérel és hétvégente hazajár ide a nyugati határra a családhoz.
-
rbalint88
addikt
válasz
diegho #225978 üzenetére
Most erre mit mondjunk? Probald ki, max nem
jon be es keresel olyan melot, ahova nem minimum 1 ora az ut iranyonkent.
Egyebkent az elejen (probaido alatt) meghagynam a Kugat, vagy melle vennek valami olcsobb szaladgalost. Esrtleg csereljetek paroddal, valoszinu a -ha jol emlekszem- Clio kevesebbet fog enni
Szvsz ha csinalod 2-3 honapja, akkor terjunk vissza erre a kerdesre, ha nemi tapasztalattal egyutt is “izlik”
A zsigerbol jovo valaszom az lett volna a kerdesre, hogy lakast -
válasz
diegho #225978 üzenetére
Simán bevállalnám ezekkel a paraméterekkel. Nekem az irodai menet úgy néz ki hogy 45km ebből 40km pálya - betolom a tempomatot Waze szerinti 131-ra oszt csókolom. Ha pedig ekkora a pénzbeli különbség, számomra nincs miről beszélni. Pesti kollégáim zöme ennél többet üldögél BKV-n vagy araszol a dugóban.
-
válasz
diegho #225973 üzenetére
Voltak nekem is kollégáim, akik ennyit vezettek naponta, ez azt jelenti, hogy 2,5-3 órát ülsz autóban és akkor nem volt semmi baleset az autópályán. Egészségükre.
30 perc vs 3 óra: Van, aki ezt az időt inkább a családjával tölti vagy ennyi idő alatt egy edzés is belefér. Persze aki szívesebben van bárhol máshol, mint otthon, mert ordítanak a gyerekek és rikácsol az asszony, az más. -
den89
tag
válasz
diegho #225973 üzenetére
Azért ehhez eléggé meg kell, hogy fizessék az embert. 20 munkanappal számolva durván 4500-5000 km/hó. Évente 50-60k km. Ez évente ~3 olaj+szűrők cseréje, 1-2 évente gumicsere, 1,5-2 évente fékek, stb, stb. Ezek csak hirtelen eszembe jutó kopó alkatrészek... ezeken kívül előbb-utóbb biztos lenne más is. Ja és közben az autódnak lejtmenetben megy le az értéke a sok km miatt.
Az időről nem is beszélve, napi 2x1,5 óra, azért az na, nem biztos, hogy egy családos embernek túl jól esik plusszban (de egy nem családosnak sem). -
válasz
diegho #225686 üzenetére
Milyen jellegű a zörgés? Kopogás, nyöszörgés, vagy cicergés? Mikor hallatszik, mi idézi elő?
#225688 BigBlackDog: Szerintem csak rosszabb lesz. Elég sok a tényező, ami új hangokat hozhat elő. (hőmérséklet, sebesség, RPM, útminőség) Egyébként van, aki az apróbb zörejeket meg sem hallja. A Laguna 3-nál sokat segített egy darab gumi/filc csík a szélvédő és a műszerfal közé.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
diegho #225686 üzenetére
Jelentem, mostanában lett meg a 18e km és vannak jelenségek;
- ajtókárpit halk rezonancia (ez pár ezer kilométere kora óta)
- Műszerfal zörgés időszakosan (valahol mélyen, nem sikerült megtalálnom)
- Jobb oldali, műszerfal tetején lévő légbefúvó zörgés terhelésen (lefogva abbamarad)
Reménykedek, hogy csak a hideg miatt és februárban elkezd visszaállni a halkabb állapotára.Golfnál is volt ez, meg az, de azért több kilométer kellett neki bőven.
Anyagminőség tekintetében nekem mondjuk először a műszerfal borítása (és nyári hőségben a szaga) tűnt fel Golf/Polo/Leon után.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #224004 üzenetére
EDC úgyszint Getrag gyártmányú dupla kuplungos, mint a Ford Powershift, vagy BMW DCT... Itt is kétféle van, 7-es száraz kuplungos, és 6-os olajban futó kuplunggal, utóbbi valamivel többet bír, de mindkettő drága ha elromlik/kuplungozni kell stb. Szerintem aránylag kevesen javítják, amitől még drágább a fenntartása.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
diegho #223745 üzenetére
Kuga nem volt rossz, legalábbis Radi által biztosított próbakörön nagyon kellemes csalódás volt. Nekem személy szerint két bajom van vele;
- kicsit nagy belül, nem tudom kényelmesen személyre szabni (AGR ülés esetén sem)
- fűtőszálas szélvédő van szinte mindegyikben (tudom, sokakat nem zavar). -
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
diegho #222953 üzenetére
Köszi, körülnézek.
#222954426os Céges autók Skodák voltak sokáig. Nem szerettem őket
Mindig az az érzésem volt hogy az vesz Skodát akinek nem futja VW-re. Igaz azt meg az akinek nincs keret Audira. Audit meg az akinek nem fér bele a Lamborghini
Ez a németes racionalizmus valamiért sosem jött be.
Bravo 6 éve van nálunk. Pár napja volt műszakin, minden rendben vele. Közlekedő edénynek teljesen jó... csak a kor nem az érdeme. Előbb-utóbb mindent cserélni kell majd rajta.
#222955Tothgera30 A pár tízezres plusz kiadások beleférnek. Nem kimaxoljuk a keretet, csak húztunk egy határt hogy mennyit ér nekünk az hogy álljon egy autó a házunk előtt. -
tboldi
nagyúr
válasz
diegho #218946 üzenetére
A 843-as generáció sajnos nincs az EuroNCAP tesztjei között, csak az eggyel régebbi és az eggyel újabb, de ez utóbbi már az újabb pontozási rendszer alapján kapott csak 2 csillagot, a régiben megelőlegeznék neki 4-et. A legöregebb Ypsilon meg valóban koporsó, a papír Swifttel vetekszik.
-
válasz
diegho #218916 üzenetére
A Kuga ár/érték arányban azért most nagyon ott van ha tart még az akció. 12 milláért hybrid? Annyi az általam az ár miatt mindig körbemorgott jazz crosstar is (mert különben kéne). És azért nagyon más kategória. Most kéne vennem nagyot azért nehéz dolga lenne a rav4-nek (amikor vettem kb pariban voltak az árak, annyiért a rav4 jobban tetszett).
-
dellfanboy
őstag
-
rbalint88
addikt
válasz
diegho #218769 üzenetére
Attol, hogy a te adottsagaid alkalmasak arra, hogy a szart is kiverd a kereskedobol, amig nem kartalanit, a tobbseg szamara ez sajnos nem opcio.
Plusz abbol induljatok ki, hogy az atlagember szamara az auto vetele, eladasa es tartasa is szukseges rossz, nem pedig erdeklodesi kor/hobbi. Ennek megfeleloen a leheto legkevesebbet akar vele foglalkozni. A bizomanyos ertekesites elonye, hogy “olcsobb” az eladonak, mert ha meg akarja vetetni a kereskedovel az autojat, sokkal kevesebbet kap erte. -
zgospel
őstag
válasz
diegho #218762 üzenetére
Ennyi erővel a piacon hogy mersz venni egy kiló almát a nénitől akit akkor látsz először Vagy enni egy büfében túra közben ahol még sosem jártál?
Az autó adás-vétel nem egy extrém sport, rossz a hasonlat.Nyilván nem azt mondom, hogy nem kell körültekintőnek lenni, de azért ez a népvélekedés, hogy mindenki akit átvertek az magának köszönheti eléggé túlzó.
#218761 alázógyík én sem, de attól még egy évek óta működő kereskedésnél egy átlagember simán gondolhatja, hogy nem lesz nagy gond.
-
válasz
diegho #217800 üzenetére
Szempontok, szempontok. Nekem azért lett dízel, mert kellett az olajos DSG, a takarékosság, és teljesen béke, hogy nem is használom városban - nem szeretek városban vezetni. Az ilyen hosszabb pályázásokhoz meg teljesen jó nekem a 2.0cr, persze sokáig úgy sem tartom már meg jelen állás szerint . Így egyedül olyan szervizköltségekről van élményem, mint olajcsere-olajszűrők-fékfolyadék-gázolajszűrő v izzítógyertya.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #217095 üzenetére
Alapvetően a 4 hengerestől jobban fáznék, azért is érdeklődtem
ott 2019-re készült el egy picit módosított blokk ha jól tudom, ami talán nem hajlamos repedni, de valódi teszt majd az lesz ha 10-20 évet elketyegnek hiba nélkül. Abból pl egy hibásan vett és hüvely cserével javított példányban jobban bíznék, mint egy gyáriban. A 3 hengeres simán túl új konkrét tapasztalatokat illetően, kevés a sok km-es példány ami alapján lehetne okosat mondani, azért próbálok a konstrukciós jellegzetességek alapján saccolni. Szubjektív, szíj legyen szárazon, olajban meg legyen lánc, 1.0-nál már úgy tűnik a Ford is láncra állt át, de ha későbbiekben kifejezetten figyelsz a szíj állapotára és cserélteted az előírt periódusnál gyakrabban, azért el lehet lenni vele, csak máshogyan kell viszonyulni hozzá mint eddig a többihez. Igazából kicsit bosszant, hogy ennyire ebbe az irányba mentek a gyártók, de ha ez a kisebbik rossz, akkor evvan. Inkább szíj csere sűrűbben, mint hogy gépműhely kelljen hengerfal repedés miatt.
-
-
zgospel
őstag
válasz
diegho #215344 üzenetére
Először definiáljuk a költségmentest
Mert szerintem az benzinesből sem lesz, de tényleg definíció kérdése, hogy honnantól és milyen állapotot értünk költségmentesnek.
Magasan felszerelt faceliftes Volvo V70 mk1 2.4D motorral szokott lenni 2 millió környékén amiket eléggé gatyába rántva árulnak, erősen gondolkodtam is rajta, de a V70 nem annyira az én világom. Új porlasztók, váltóolaj csere, vezérlés, kormánymű stb, gyakorlatilag a nagyobb és a típusnál várható kiadások mind megvoltak. El is vitték őket hamar. Szerintem ezt érdemes lenne felvennie a figyelőlistára.
A leírt felhasználáshoz ideálisnak tűnik egy ilyen (persze ki kell fogni egy ilyen vételt, vagy venni 1.5 körül és rákölteni a keret maradékát megelőző jelleggel).
Óriási csomagtartó, kényelmes, csendes, tágas, biztonságos, duruzsol az 5 henger ami alapvetően elég megbízható is, és vegyesben 5.5 literrel simán eljárni vele.De egyébként ez az évi 5 ezer km ritka de hosszabb távokból tényleg olyan, hogy mindegynek tűnik benzin vagy dízel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- 24 GB-os RTX 4090 - HP OEM - garanciával
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest